Kun tuon asettaa toimintaan niin MTV3-kanavan ulkomaisista sarjoista katoaa suomenkielinen tekstitys. Tuo teksitys toimii siis YLE1 ja YLE2-kanavilla suomalaissa ohjelmissa ihan ok. Miten saa MTV3:lle esim. Emmerdaleen tekstiä?
Ohjelman teksitys kuulovammaisille
5
316
Vastaukset
- AnonyymiEikös englantilaissarjassa ole valmiiksi tekstitys suomeksi? - AnonyymiKyllähän niissä on teksitys suomeksi ja näin tapahtuu kaikilla muilla kanavilla paitsi MTV3:lla. Ja jos otan "tekstitys kuulovammaisille"-ominaisuuden pois niin sitten näkyy käännösteksti myös MTV3:lla. Ongelma on siinä, että TV:n huonokuuloinen käyttäjä ei itse osaa näitä muutoksia tehdä vaan ne pitäisi aina olla päälle laitettuna. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kyllähän niissä on teksitys suomeksi ja näin tapahtuu kaikilla muilla kanavilla paitsi MTV3:lla. Ja jos otan "tekstitys kuulovammaisille"-ominaisuuden pois niin sitten näkyy käännösteksti myös MTV3:lla. Ongelma on siinä, että TV:n huonokuuloinen käyttäjä ei itse osaa näitä muutoksia tehdä vaan ne pitäisi aina olla päälle laitettuna. Siinä tapauksessa järjestä 100 kertaa ohjattua harjoitusta ja vielä paperille tehtäväkaavio muistilapuksi. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Siinä tapauksessa järjestä 100 kertaa ohjattua harjoitusta ja vielä paperille tehtäväkaavio muistilapuksi. Kiitos hyvästä neuvosta, mutta se ei tässä tapauksessa auta. Kokeilin toimintoa omassa Sony-laitteessa, mutta siinä ei ollut mitään aiheeseen liittyvää edes olemassa. Se on muutaman vuoden vanhempi TV. Täytynee nyt tutkailla näitä uutukaisia, joista alle olevassa tekstissäkin mainitaan. On oletettavaa, että nykyisissä Smart-tuotteissa on asia on fiksummin hoidettu. 

- AnonyymiMun telkkarissa on erityisryhmien tuki erikseen. Tekstityskieli on suomi ja erityisryhmien tuki on päällä. Eli ulkomaisissa ohjelmissa näkyy käännöstekstit ja suomenkielisissä ohjelmissa jos on kuulovammaisten tekstitys niin se näkyy. Philipsin android telkkari vm. 2019. 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset615171
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut343779
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti723523
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1052877
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral942752
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302710
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131961
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161736
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2211583
- 1561384