Onko kenenkään kissalla ollut aivokasvainta tai muuta vaikeaa neurologista sairautta? Minkälaisia oireita?
Kissan aivokasvain tai muu neurologinen sairaus
1
908
Vastaukset
- Anonyymi
Oon useita vuosia myöhässä vastaukseni kanssa, mutta vastaan siltä varalta, että tää tulevaisuudessa hyödyttäis jotakuta.
Kissani lopetettiin pahalaatuisen aivokasvain epäilyn vuoksi. Verikokeet ja oirekuva viittasivat siihen.
Kissallani oli seuraavia oireita:
• Vetäytyminen
• Lievä vapina
• Huonontunut ruokahalu
• Reagoi puheeseen ja kutsumiseen huonosti
• Väsynyt olemus ja vähäinen aktiivisuus
• Toisen korvan raapinen
• Jäi tuijottelemaan olemattomia
• Hännän heiluttaminen
• Painon lasku
Huomiota rakastava ja hyvin seurallinen kissa rupesi vetäytymään ja ei ollut oma itsensä. Kissalla oli selkeästi epämukava olo.
Eläinlääkärin yleistutkimuksessa kaikki oli hyvin. Ei kipureaktioita, sydän - ja hengitysäänet normaalit, korvat siistit, silmät siistit ja hampaat kunnossa. Neurologisessa tutkimuksessa huomattiin, että pupillit eivät reagoi valoon normaalisti ja toisen silmän pupilli oli jonkin verran isompi. Verikokeissa sisäelinarvot olivat kunnossa, mutta leukosyytit korkeat, lymfosiittimäärä korkea, basofiilitaso korkea, matala trombosyyttimäärä ja neutrofiilit epäkypsiä. Koska mikään ei kuitenkaan viitannut virusinfektioon, niin kissan oireet ja nämä verikoetulokset (+ kissan korkea ikä) viittasivat hyvin vahvasti pahalaatuiseen aivokasvaimeen.
Päädyimme eläinlääkärin kanssa yhdessä eutanasiaan. Kissa oli elänyt hyvän elämän ja se sai arvoisensa lopun, ilman kärsimyksen pitkittämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.724924Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202632Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571685- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191083Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71995IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875