Omaishoidon tukeni lopetettiin

Anonyymi

Koska hoidettavani ei täytä uusia kriteerejä!Kaupunkiimme oli palkattu uusi määräaikainen sossutäti sitä varten että karsii turhat tapaukset pois!En vain ymmärrä kun diagnoosi ei ole miksikään muuttanut,hoito on sitovaa,jatkuvaa,ja Kelakin jopa myönsi loppuiäksi korotetun hoitotuen.Teen tieteysti valituksen,enkä ole ainoa jolta se on otettu pois.Minun kohdallani se merkitsee autosta luopumista,eikä päästä enää virkistäytymään hoidettavani kanssa.

18

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uudet kriteerit siis ovat sellaiset, ettei hoidettavasi niitä täytä. Ei se valittamisesta muutu.
      Ennen kriteerit olivat sellaiset, että hoidettavasi täytti ne ja sait tukea. Nyt kriteerit ovat muuttuneet, hoidettavasi ei. Et saa tukea ennen kuin hoidettavasi täyttää uudet kriteerit.

      Et saa tukea, elleivät kriteerit täyty. En minäkään saa sellaisia tukia, joiden kriteerejä en täytä. Tukia ei jaeta, vaikka omasta mielestäsi tarvitsisit niitä. On täytettävä ennalta asetetut, kaikkia samalla tavalla koskevat kriteerit. Ymmärrätkö?

      • Anonyymi

        Olipa hyvin ilkeästi kirjoitettu sinä kakkoskirjoittaja! Ymmärrätkö sinä itse, että tänne on luvallista kaikkien meidän omaishoitajien kirjoitella ja purkaa harmejaan sekä saada myötätuntoa ja ymmärrystä.

        Sinulle aloittaja toivotan tsemppiä ja toivottavasti saat omaishoidon tuen takaisin. Tarkemmin uusia kriteerejä tuntematta tuntuu oudolta ratkaisulta että yhtäkkiä tuki otetaan pois kun sen kerran aiemmin saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa hyvin ilkeästi kirjoitettu sinä kakkoskirjoittaja! Ymmärrätkö sinä itse, että tänne on luvallista kaikkien meidän omaishoitajien kirjoitella ja purkaa harmejaan sekä saada myötätuntoa ja ymmärrystä.

        Sinulle aloittaja toivotan tsemppiä ja toivottavasti saat omaishoidon tuen takaisin. Tarkemmin uusia kriteerejä tuntematta tuntuu oudolta ratkaisulta että yhtäkkiä tuki otetaan pois kun sen kerran aiemmin saanut.

        Mitä ilkeää siinä on jos joku kirjoittaa totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ilkeää siinä on jos joku kirjoittaa totuuden.

        Kriteerien muutokset on ainostaan kunnilla ja kaupungeilla keino repiä säästöt juuri niiltä heikompiosaisilta.
        Onko mielestäsi oikein että jo muutenkin pieni omaishoidon tuki viedään, itse saan pienintä tukea mistä peritään 35% veroa ja muut maksut, käteeni jää 400€ tuesta ainoastaan 240€/kk, onko tämä liikaa työstä jota tehdää 24 tuntia vuorokaudessa 7 vuorokautta viikossa 30-31 vuorokautta kuukaudessa 12 kuukautta vuodessa, jopa vuosikymmeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriteerien muutokset on ainostaan kunnilla ja kaupungeilla keino repiä säästöt juuri niiltä heikompiosaisilta.
        Onko mielestäsi oikein että jo muutenkin pieni omaishoidon tuki viedään, itse saan pienintä tukea mistä peritään 35% veroa ja muut maksut, käteeni jää 400€ tuesta ainoastaan 240€/kk, onko tämä liikaa työstä jota tehdää 24 tuntia vuorokaudessa 7 vuorokautta viikossa 30-31 vuorokautta kuukaudessa 12 kuukautta vuodessa, jopa vuosikymmeniä.

        Verotuksesta sanon, että sinulla täytyy olla aika reippaasti muuta tuloa, josta maksat veroa pienemmällä prosentilla. Lopullinen verotus määräytyy kaikkien tulojen perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa hyvin ilkeästi kirjoitettu sinä kakkoskirjoittaja! Ymmärrätkö sinä itse, että tänne on luvallista kaikkien meidän omaishoitajien kirjoitella ja purkaa harmejaan sekä saada myötätuntoa ja ymmärrystä.

        Sinulle aloittaja toivotan tsemppiä ja toivottavasti saat omaishoidon tuen takaisin. Tarkemmin uusia kriteerejä tuntematta tuntuu oudolta ratkaisulta että yhtäkkiä tuki otetaan pois kun sen kerran aiemmin saanut.

        Ymmärrän, että tänne on kaikilla lupa kirjoittaa, niin aloittajalla, sinulla kuin minullakin.

        Yritin vain kirjoittaa mahdollisimman selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verotuksesta sanon, että sinulla täytyy olla aika reippaasti muuta tuloa, josta maksat veroa pienemmällä prosentilla. Lopullinen verotus määräytyy kaikkien tulojen perusteella.

        Joo on muutakin tuloa, 1005€ eläke ja kelan maksama lisä eläkkeeseen 114€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ilkeää siinä on jos joku kirjoittaa totuuden.

        Oli vain mielestäni sellainen pikkuviisasteleva knoppitietoilevan ärsyttävä vastaus, että oli pakko reagoida. Sävy oli ilkeä. Just saying...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo on muutakin tuloa, 1005€ eläke ja kelan maksama lisä eläkkeeseen 114€.

        Voit verottajan kanssa sopia, että kaikesta tulostasi pidätetään saman prosentin mukaan. Silloin omaishoidon tuen veroennakon prosentti laskee ja muiden tulojen nousee.

        Lopullinen verotus lasketaan kuitenkin aina koko vuoden kaikista tuloista. Saat palautusta, jos olet maksanut liikaa, ja joudut maksamaan lisää, jos olet maksanut liian vähän. Omaishoidon tuelle ei ole eri verotusta, vaan se on samanlaista tuloa kuin eläkkeet.
        Isommista tuloista maksetaan veroa enemmän kuin pienistä tuloista, oli tulot sitten eläkettä, omaishoidon tukea tai palkkaa.

        Verottaja ilmoittaa maksajille veroprosentit, kun pyydät, että kaikesta tulosta pidätetään sama prosentti. Silloin siis omaishoidon tuen veroprosentti laskee mutta eläkkeiden nousee, niin sinulle ei tule jälkiveroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit verottajan kanssa sopia, että kaikesta tulostasi pidätetään saman prosentin mukaan. Silloin omaishoidon tuen veroennakon prosentti laskee ja muiden tulojen nousee.

        Lopullinen verotus lasketaan kuitenkin aina koko vuoden kaikista tuloista. Saat palautusta, jos olet maksanut liikaa, ja joudut maksamaan lisää, jos olet maksanut liian vähän. Omaishoidon tuelle ei ole eri verotusta, vaan se on samanlaista tuloa kuin eläkkeet.
        Isommista tuloista maksetaan veroa enemmän kuin pienistä tuloista, oli tulot sitten eläkettä, omaishoidon tukea tai palkkaa.

        Verottaja ilmoittaa maksajille veroprosentit, kun pyydät, että kaikesta tulosta pidätetään sama prosentti. Silloin siis omaishoidon tuen veroprosentti laskee mutta eläkkeiden nousee, niin sinulle ei tule jälkiveroja.

        Jos tulot on säännöllisiä ja verottajalla ne ovat tiedossa (kuten eläke ja vaikkapa tuo omaishoidon tuki), verotus osuu yleensä niin tarkkaan kohdalleen ettei lisäveroa tai palautusta tule mainittavammin.

        Itse olen eläkeläinen ja saan pientä työpalkkiota suhteellisen säännöllisesti (vajaa 2000 € vuodessa). Olen ilmoittanut tuon lisätulon verottajalle ennakkoon ja saanut sitä varten erillisen verokortin. Tuolloin tästä lisätulosta verotetaan prosenttiluvulla joka on noin kolmannes eläketulon prosentista ja vasta jos lisätulo ylittääkin ilmoittamani vuositulon, "iskee" tuo korkea lisäveroprosentti.
        Eläkeläiseltä (ja palkansaajalta) pidätetään veroa jo ensimmäisestä lisätulon eurosta alkaen korkeamman lisäprosentin mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulot on säännöllisiä ja verottajalla ne ovat tiedossa (kuten eläke ja vaikkapa tuo omaishoidon tuki), verotus osuu yleensä niin tarkkaan kohdalleen ettei lisäveroa tai palautusta tule mainittavammin.

        Itse olen eläkeläinen ja saan pientä työpalkkiota suhteellisen säännöllisesti (vajaa 2000 € vuodessa). Olen ilmoittanut tuon lisätulon verottajalle ennakkoon ja saanut sitä varten erillisen verokortin. Tuolloin tästä lisätulosta verotetaan prosenttiluvulla joka on noin kolmannes eläketulon prosentista ja vasta jos lisätulo ylittääkin ilmoittamani vuositulon, "iskee" tuo korkea lisäveroprosentti.
        Eläkeläiseltä (ja palkansaajalta) pidätetään veroa jo ensimmäisestä lisätulon eurosta alkaen korkeamman lisäprosentin mukaisesti.

        Ennen oltiin paljon inhimillisempiä,ja kun luin uudet kriteerit,mielestäni alimman tason ehdot täyttyivät.Mutta kuulostelleenpa miten käy,valitus lähti tänään perusturvalautakuntaan.T.Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen oltiin paljon inhimillisempiä,ja kun luin uudet kriteerit,mielestäni alimman tason ehdot täyttyivät.Mutta kuulostelleenpa miten käy,valitus lähti tänään perusturvalautakuntaan.T.Aloittaja

        Ja hylsy tuli!Joulun kunniaksi.Mutta perusturvajohtaja pyysi teettämään uuden haastattelun,sittenpä näkee jatkon.Pidän edelleen kiinni siitä että' olen tukeni ansainnut,työni on sitovaa,ja kaukana siitä jos verrataan normaaliin samanikäiseen hoidettavaani!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hylsy tuli!Joulun kunniaksi.Mutta perusturvajohtaja pyysi teettämään uuden haastattelun,sittenpä näkee jatkon.Pidän edelleen kiinni siitä että' olen tukeni ansainnut,työni on sitovaa,ja kaukana siitä jos verrataan normaaliin samanikäiseen hoidettavaani!

        No jos ei tukea myönnetä niin sitten hoidettava kunnan hoitoon.


      • Anonyymi

        Eikun hoidettavani täyttää kriteerit edelleenkin!Haluavat vain karsia,ja kokeilevat,kuka hyväksyy hiljaa kielteisen päätöksen!Minä en kuulu heihin,vain luettuani uudet kriteerit ymmärisn olevani vieläkin jatkossa omaishoitaja,ja tunnistavani sen,joten ilmoitin että valitan niin kauan kuin kykenen koska omasihoidontuki kuuluu minulle.


    • Anonyymi

      Suomessa on se tilanne, että jopa tuhannet omaishoitajat ovat uupumuksen tilassa.
      Tämä tunnustetaan myös hoitajapiireissä yleisesti. Heidän kätensä ovat kuitenkin sidotut. Erikoisesti nyt koronatilanteessa hoitoperusteita tiukennetaan.

      Tsemppiä suomen omaishoitajille! Teette arvokasta omaistenne hoitotyötä. Sen korvaaminen kuntavastuu-hoitoon, säästää miljoonia €uroja vuosittain verovaroja.

    • Anonyymi

      ”Teette arvokasta työtä” älkää viitsikö puukkoa haavassa käänettäisiin tällaisilla kommenteilla, aiheutatte vaan suuttumusta ja pahan olon omaishoitajille jotka käy jokapäiväistä taistelua jaksamisensa kanssa.
      Missä se arvostus sitten näkyy muualla kuin juhlapuheissa?

      • Anonyymi

        No kävivät sitten arvioimassa tilanteen uudestaan,ja olin kirjoittanut ylös 3 paperiarkillista asiaa...ja sain kuin sainkin takaisin omishoidon tukeni!Kirjoitin myös perusturvajohtajalle asiasta,ja häneltäkin sain asiallisen vastauksen!Eli aina kannattaa pitää puoliaan,kukapa muu niitä pitää jos ei itse!T.Ketjun aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kävivät sitten arvioimassa tilanteen uudestaan,ja olin kirjoittanut ylös 3 paperiarkillista asiaa...ja sain kuin sainkin takaisin omishoidon tukeni!Kirjoitin myös perusturvajohtajalle asiasta,ja häneltäkin sain asiallisen vastauksen!Eli aina kannattaa pitää puoliaan,kukapa muu niitä pitää jos ei itse!T.Ketjun aloittaja

        Hyvä Sinä aloittaja! Hyvä kun pidit puolesi, toimit ja sait tuen takaisin! Toivottavasti muutkin vääryyksiä kärsivät toimivat samoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe