Ladattavan RAV4 Plug-in Hybridin akun täyteen lataaminen kestää neljä tuntia

Anonyymi

66

11686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No Toyota vasta opettelee tätä hommaa. Ja jotainhan niitä säästöjäkin on revittävä.
      Toyota vain hallitsee sen säästön ihan jokaisella saralla.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Eikö kasetti kestä totuuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kasetti kestä totuuksia?

        Kenelläkään muulla autonvalmistajalla ei ole näin upeita ja teknisesti edistyneitä ja pienikulutuksisia ladattavia täyshybridejä kuin Toyotalla.

        "Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – kun hybridiosaamisesta tunnettu Toyota tekee vihdoin vakavasti otettavan lataushybridin, on lopputulos hieno"

        Ensimmäinen kunnon lataushybridi tulee Toyotalta:

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-toyota-rav4-plug-in-hybrid-kun-hybridiosaamisesta-tunnettu-toyota-tekee-vihdoin-vakavasti-otettavan-lataushybridin-on-lopputulos-hieno/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kasetti kestä totuuksia?

        Kun valehtelet niin usko edes se että valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelläkään muulla autonvalmistajalla ei ole näin upeita ja teknisesti edistyneitä ja pienikulutuksisia ladattavia täyshybridejä kuin Toyotalla.

        "Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – kun hybridiosaamisesta tunnettu Toyota tekee vihdoin vakavasti otettavan lataushybridin, on lopputulos hieno"

        Ensimmäinen kunnon lataushybridi tulee Toyotalta:

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-toyota-rav4-plug-in-hybrid-kun-hybridiosaamisesta-tunnettu-toyota-tekee-vihdoin-vakavasti-otettavan-lataushybridin-on-lopputulos-hieno/

        Muiltahan noita oli jo tullut paljon aikaisemminkin, mutta ensimmäinen Toyotalta.


    • Anonyymi

      Montako superschukoa voit laittaa 25A ryhmäjohtoon?

      • Anonyymi

        Voihan niitä laittaa useampiakin, mutta käyttää voi vain YHTÄ , koska "supershuko" on yleensä 16 A. Jos laittaa useampia, niin kuormaa on syytä ohjata, tai sulake sanoo poks.

        Itse teen 11 kW:n asennuksia etupäässä. 22 kW vaatii yleensä kuormaohjauksen. Harvalla on ranteen paksuista tonttikaapelia., koska sellainen maksaa ÄLYTTÖMÄN paljon.


    • Anonyymi

      Suko pistorasiasta kun lataa tilapäislatauskaapelilla, minkä käytön Toyota on kieltänyt jossain vaiheessa, on latausvirta aina 8A, vaikka kuinka olisi 16 A sulake. Se sulake ei määritä latausvirtaa. Elikkä lataus kestää n 10 h.
      Jos haluaa ladata nopeammin, on hankittava erillinen latauslaite.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.

        Molempien Ladattavien Toyotian mukana tulee kaapeli, jolla voi ladata autoja 10A virralla ja ladattaessa ko. kaapelilla ladattava RAV4:n ajoakku latautuu täyteen kuudessa tunnissa.

        Miksi valehtelet??


      • Anonyymi

        Toytoan pilkkaajat työntävät tänne koko ajan pelkkää valetta.


      • Anonyymi

        Kaikissa ladattavissa sähkö- ja hybridiautoissa auto määrittää kättelemällä latauslaitteen kanssa mitä virtaa se ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Molempien Ladattavien Toyotian mukana tulee kaapeli, jolla voi ladata autoja 10A virralla ja ladattaessa ko. kaapelilla ladattava RAV4:n ajoakku latautuu täyteen kuudessa tunnissa.

        Miksi valehtelet??

        Kyllä se vie aika lähelle 8 tuntia (18,1/2,3)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vie aika lähelle 8 tuntia (18,1/2,3)

        ......mutta kun sitä akkua ei voi ajaa koskaan tyhjäksi, eikä täyteen niin tuon akun lataamiseen kuluu kuusi tuntia. Et tuntenut tätä asiaa. Ladattavaa on vain noin 14 kWh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ......mutta kun sitä akkua ei voi ajaa koskaan tyhjäksi, eikä täyteen niin tuon akun lataamiseen kuluu kuusi tuntia. Et tuntenut tätä asiaa. Ladattavaa on vain noin 14 kWh.

        Ei kulje 75 km 14 kWh energialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Molempien Ladattavien Toyotian mukana tulee kaapeli, jolla voi ladata autoja 10A virralla ja ladattaessa ko. kaapelilla ladattava RAV4:n ajoakku latautuu täyteen kuudessa tunnissa.

        Miksi valehtelet??

        Kannattaa lukea Toyotan julkaisuja. Löytyy mistä vaan. Esimerkiksi Facebook Toyota Suomi on kirjoitus missä kielletään lataus kotipistorasiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Molempien Ladattavien Toyotian mukana tulee kaapeli, jolla voi ladata autoja 10A virralla ja ladattaessa ko. kaapelilla ladattava RAV4:n ajoakku latautuu täyteen kuudessa tunnissa.

        Miksi valehtelet??

        8A on suurin sallittu latausvirtaa tilapäislatauksella. Kannattaa tutustua määräyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8A on suurin sallittu latausvirtaa tilapäislatauksella. Kannattaa tutustua määräyksiin.

        Missään määräyksissä (ei ainakaan sähkömääräyksissä) ei ole kielletty shukosta latausta vaikka täydellä 16 A virralla jos syötössä on sellainen sulake/varokeautomaatti ja kaapelointi. On sitten aivan eri asia kannattaako se, koska shukopistorasia ei ole tarkoitettu jatkuvaan täyteen 16 A kuormaan. Joissakin pistorasioissa tuo sallittu virta ja käyttöaika on merkitty rakenteeseen (esim. 16 A 6 h). Myös syöttävän kaapelin asennus ei ehkä ole täysin määräysten mukainen. Kaapeli voi olla jossain kohdassa jäänyt vahingossa lämpöeristeiden sisään (väärä asennustapa) jolloin se kuumenee liikaa.

        Sähköauton valmistaja on voinut kieltää lataamisen ns. kotitalouspistorasiasta yli 8 A virralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8A on suurin sallittu latausvirtaa tilapäislatauksella. Kannattaa tutustua määräyksiin.

        Juu, niin on mutta vain SUOMESSA. Joku virkaintoinen virkamies on taas päässyt säheltämään. Pistorasiat tulevat etupäässä ulkomailta.

        On se kumma, että Saksassa sama pistorasia kestää suurempaa virtaa kuin Suomessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään määräyksissä (ei ainakaan sähkömääräyksissä) ei ole kielletty shukosta latausta vaikka täydellä 16 A virralla jos syötössä on sellainen sulake/varokeautomaatti ja kaapelointi. On sitten aivan eri asia kannattaako se, koska shukopistorasia ei ole tarkoitettu jatkuvaan täyteen 16 A kuormaan. Joissakin pistorasioissa tuo sallittu virta ja käyttöaika on merkitty rakenteeseen (esim. 16 A 6 h). Myös syöttävän kaapelin asennus ei ehkä ole täysin määräysten mukainen. Kaapeli voi olla jossain kohdassa jäänyt vahingossa lämpöeristeiden sisään (väärä asennustapa) jolloin se kuumenee liikaa.

        Sähköauton valmistaja on voinut kieltää lataamisen ns. kotitalouspistorasiasta yli 8 A virralla.

        Juu Volkkari (siis VAG) on kieltänyt MUTTA VAIN SUOMESSA.

        Suomessa on joko heikot johdot tai virkamiehet. Veikkaan jälkimmäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa ladattavissa sähkö- ja hybridiautoissa auto määrittää kättelemällä latauslaitteen kanssa mitä virtaa se ottaa.

        Yleensä tuo shuko latauslaite voi ottaa 10A verran virtaa, mutta auto ottaa sitä rajoitettuna vain 7-8A.


      • Anonyymi

        Tekstisi ei pidä paikkaansa.

        Supersukoa käyttäen voi ladata 16A virralla ja 3,7 kilowatin teholla.

        Näin autoni on aina yön aikana kolmen vuoden ajan ladannut 14 tunnissa yli 300 km ajomatkaa. Tehokaampaa latausta ei tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vie aika lähelle 8 tuntia (18,1/2,3)

        Jos lataa Toyotan ladattavia hybridejä 16 A sulakkeesta saatavalla virralla ja 3,7 kilowatin teholla niin se ladattavassa RAV4:ssa vie neljä tuntia ja ladattavassa Priuksessa kaksi tunti.

        Minulla on kuuden vuoden kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ......mutta kun sitä akkua ei voi ajaa koskaan tyhjäksi, eikä täyteen niin tuon akun lataamiseen kuluu kuusi tuntia. Et tuntenut tätä asiaa. Ladattavaa on vain noin 14 kWh.

        Johan on huuhaajuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8A on suurin sallittu latausvirtaa tilapäislatauksella. Kannattaa tutustua määräyksiin.

        Supersukolla 16A on suurin sallittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kulje 75 km 14 kWh energialla.

        Kyllä kulkee keväästä syksyyn 70-90 km taajamissa, kun rauhallista ajoa. Taksimiehiltö olen saanut myös vastaavaa tietoa. Hieno tekninen toteutus
        Monissa muissa plugareissa on akut selkeästi pienempikapasiteettisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8A on suurin sallittu latausvirtaa tilapäislatauksella. Kannattaa tutustua määräyksiin.

        Juuri näin sähkömääräyksissä;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kulje 75 km 14 kWh energialla.

        17,8kw akun nettoteho, nimellinen muistaakseni 18,2kw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Molempien Ladattavien Toyotian mukana tulee kaapeli, jolla voi ladata autoja 10A virralla ja ladattaessa ko. kaapelilla ladattava RAV4:n ajoakku latautuu täyteen kuudessa tunnissa.

        Miksi valehtelet??

        8A sägkömäörätkset sallivat sukista otettava jatkuvassa käytössä. Akun ja ulkoilman lämpötila vaikuttaa mmyös mitä ottaa sisään. Ja kun akku on täyttymässä aina latausvirta pienenee missä tahansa akkutyypissä.


      • Anonyymi

        Yksivaiheisena se latauslaitekaan ei pysty kovin kummoiseen, mutta onhan sitten kiinteä 3-vaihelaturi valmiina seuraavaa autoa varten.
        Minäkin lataisin shukosta useamman vuoden plugaria, kunnes asennutin 11kW laturinja kuormanhallinnalla itselleni. Nyt on ollut sähköauto jo vuoden käytössä. Ei mennyt hukkaan se investointi.


    • Anonyymi

      Ilmoitettu 22g/km CO2 on pelkkää utopiaa, jos RAV4 Plugin kuluttaa sähköajossa 25 kWh/100 km. Suomessa sähköntuotannon vuositason CO2 on noin 100 g/kWh eli sähköajon CO2 on jo 25 g/km. Bensalla ajo nostaa päästöjä tuosta reippaasti.

      • Anonyymi

        On sulla selitykset.


    • Anonyymi

      Paljonko kulutus on, kun ladattu sähkö loppuu?

      • Anonyymi

        Sama kuin tavallisessa hybridissä eli n. 5 l/100 km. Kulutus ei nouse kun Toyota on täyshybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kuin tavallisessa hybridissä eli n. 5 l/100 km. Kulutus ei nouse kun Toyota on täyshybridi.

        Valehtele lisää. Motari 7 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtele lisää. Motari 7 litraa.

        Valehtelija. Mikä se sellainen motari on. Valehtelija. Kuka siellä ajaa. Valehtelija.
        Katso valehtelija koeajojen kulutukset, älä syötä tänne paskaa.

        TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kuin tavallisessa hybridissä eli n. 5 l/100 km. Kulutus ei nouse kun Toyota on täyshybridi.

        No jos akku on tyhjä, siihen ei hybridinä olo vaikuta kulutusta pienentävästi, päinvastoin. Kulutus on isompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos akku on tyhjä, siihen ei hybridinä olo vaikuta kulutusta pienentävästi, päinvastoin. Kulutus on isompi.

        Mitenkäs, kun tavallisessa "itselataavassa" hybridissä on aina enintään saman verran virtaa akussa, kun lataamattomassa plug-in hybridissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs, kun tavallisessa "itselataavassa" hybridissä on aina enintään saman verran virtaa akussa, kun lataamattomassa plug-in hybridissä?

        Ota huomioon että phev on paljon painavampi, ja se nostaa kulutusta kun akusta ei saada virtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelija. Mikä se sellainen motari on. Valehtelija. Kuka siellä ajaa. Valehtelija.
        Katso valehtelija koeajojen kulutukset, älä syötä tänne paskaa.

        TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3

        Maantie on eri juttu kun motari. Motarilla ajetaan 100 - 120 km/h. Maantiellä Toyotalla ajetaan korkeintaan kuuttakymppiä. Niin joo, moottoritie kulutus onkin ihan turha aihe kun ei kukaan uskalla tai pysty Toyotalla ajamaan yli 100 km/h
        Motarilla menisi oikeasti yli 8, jos uskaltaisi ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kuin tavallisessa hybridissä eli n. 5 l/100 km. Kulutus ei nouse kun Toyota on täyshybridi.

        Voisitko valistaa, mikä ladattava hybridi ei ole täyshybridi, eli siis itselataava hybridi kun sähköajo on käytetty? Minä en tiedä yhtään, vaikka olen jo pari vuotta itsekin ajanut lataushybridillä, en tosin Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko valistaa, mikä ladattava hybridi ei ole täyshybridi, eli siis itselataava hybridi kun sähköajo on käytetty? Minä en tiedä yhtään, vaikka olen jo pari vuotta itsekin ajanut lataushybridillä, en tosin Toyotalla.

        Kysymykseesi ei voi vastata kun siinä ei ole mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelija. Mikä se sellainen motari on. Valehtelija. Kuka siellä ajaa. Valehtelija.
        Katso valehtelija koeajojen kulutukset, älä syötä tänne paskaa.

        TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3

        TM 9/20, Rav4 Hybrid, kulutus moottoritie 6,9 l/100 km (keskinopeus 113 km/h)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kuin tavallisessa hybridissä eli n. 5 l/100 km. Kulutus ei nouse kun Toyota on täyshybridi.

        Eipäs kun vähän suurempi kuin vastaavassa polttomoottorimallissa (painavampi auto).

        Nyt ei siis puhuta mistään keskikulutuksista joita Toyota mainostaa. Kun ajetaan pelkällä sähköllä ja moottori on sammuksissa, kukutus on nolla, mutta kun akku tyhjenee, bensankulutus on suurempi kuin puhtaalla bensiinimallilla koska auto on painavampi ja akun lataus nostaa myös kulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM 9/20, Rav4 Hybrid, kulutus moottoritie 6,9 l/100 km (keskinopeus 113 km/h)

        Onpa vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs kun vähän suurempi kuin vastaavassa polttomoottorimallissa (painavampi auto).

        Nyt ei siis puhuta mistään keskikulutuksista joita Toyota mainostaa. Kun ajetaan pelkällä sähköllä ja moottori on sammuksissa, kukutus on nolla, mutta kun akku tyhjenee, bensankulutus on suurempi kuin puhtaalla bensiinimallilla koska auto on painavampi ja akun lataus nostaa myös kulutusta.

        Älä pidä meteliä muutamasta akun aiheuttamasta lisäkilosta. Sillä ei ole mitään merkitystä kulutuksen kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs kun vähän suurempi kuin vastaavassa polttomoottorimallissa (painavampi auto).

        Nyt ei siis puhuta mistään keskikulutuksista joita Toyota mainostaa. Kun ajetaan pelkällä sähköllä ja moottori on sammuksissa, kukutus on nolla, mutta kun akku tyhjenee, bensankulutus on suurempi kuin puhtaalla bensiinimallilla koska auto on painavampi ja akun lataus nostaa myös kulutusta.

        Jep akku tyhjänä plugarimalli syö 7-8 litraa sekalaisessa rundissa ja suorituskyky heikkenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pidä meteliä muutamasta akun aiheuttamasta lisäkilosta. Sillä ei ole mitään merkitystä kulutuksen kannalta.

        Häh? Lisäkiloja 250-300 kg. Vähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep akku tyhjänä plugarimalli syö 7-8 litraa sekalaisessa rundissa ja suorituskyky heikkenee.

        Volkkarilla Volvolla kyllä mutta ei Toyotalla.

        VW ja Volvo strategia on erilainen. Niiden ajatusmallina on että sähköllä mennään ja sen jälkeen perinteisellä polttomoottrilla missä ei sähköä käytännössä hyödynnetä.

        Toytan ajatus on hiukan toisen lainen. Toki sähköllä mennään kunnes akku tyhjä mutta sen jälkeen toimitaan normaalina sarja/rinnakkaishybridinä ja hyödynnetään korkean hyötysuhteen paloprosessia polttomoottorissa ja ajetaan sähköllä mahdollisimman paljon. Polttomoottorilla edetessä sitä kuormitetaan reilusti lataamalla akkua niin että polttomottori voi toimia optimihyötysuhteella.

        Oman kokemuksen mukaan RAV4 plugari vie käytännössä saman verran kuin latauskelvoton RAV4 ja sen kulutuksista voi lukea TM1/20 missä sitä verrattiin mm. Passat 1.4TSI farkkuun. Vertailussa RAV4 isompana ja painavampana kulutti maantielläkin vähemmän ja kaupungissa paljon paljon vähemmän. RAV4 oli myös suorituskykyisempi. Nuo autot oli saman hintaisia.
        No RAV4 plugarin suorituskyky on sitten vielä paljon parempi.

        Youtubesta voi katsoa RAV4 PHEV kiihdytysvideoita missä on akku täynnä ja akku tyhjänä kiihdytyksiä lappu lattiassa. Niissä ei ole kovin suurta eroa ja eiköhän joku 6.5s akku tyhjänä riittä aika monelle. Sehän paljon ripeämpää kuin Volkkarin plugarit akku täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkarilla Volvolla kyllä mutta ei Toyotalla.

        VW ja Volvo strategia on erilainen. Niiden ajatusmallina on että sähköllä mennään ja sen jälkeen perinteisellä polttomoottrilla missä ei sähköä käytännössä hyödynnetä.

        Toytan ajatus on hiukan toisen lainen. Toki sähköllä mennään kunnes akku tyhjä mutta sen jälkeen toimitaan normaalina sarja/rinnakkaishybridinä ja hyödynnetään korkean hyötysuhteen paloprosessia polttomoottorissa ja ajetaan sähköllä mahdollisimman paljon. Polttomoottorilla edetessä sitä kuormitetaan reilusti lataamalla akkua niin että polttomottori voi toimia optimihyötysuhteella.

        Oman kokemuksen mukaan RAV4 plugari vie käytännössä saman verran kuin latauskelvoton RAV4 ja sen kulutuksista voi lukea TM1/20 missä sitä verrattiin mm. Passat 1.4TSI farkkuun. Vertailussa RAV4 isompana ja painavampana kulutti maantielläkin vähemmän ja kaupungissa paljon paljon vähemmän. RAV4 oli myös suorituskykyisempi. Nuo autot oli saman hintaisia.
        No RAV4 plugarin suorituskyky on sitten vielä paljon parempi.

        Youtubesta voi katsoa RAV4 PHEV kiihdytysvideoita missä on akku täynnä ja akku tyhjänä kiihdytyksiä lappu lattiassa. Niissä ei ole kovin suurta eroa ja eiköhän joku 6.5s akku tyhjänä riittä aika monelle. Sehän paljon ripeämpää kuin Volkkarin plugarit akku täynnä.

        Laiska toi on jo vain 6,5 sekkaa. Joku Xc40 sähkisvolvo menee alta 5 ja testa 3 perffi alta 4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtele lisää. Motari 7 litraa.

        Katso koeajosta äläkä valehtele 7 litrasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiska toi on jo vain 6,5 sekkaa. Joku Xc40 sähkisvolvo menee alta 5 ja testa 3 perffi alta 4.

        Jo on sulla puheet. Miten amatsussa menee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkarilla Volvolla kyllä mutta ei Toyotalla.

        VW ja Volvo strategia on erilainen. Niiden ajatusmallina on että sähköllä mennään ja sen jälkeen perinteisellä polttomoottrilla missä ei sähköä käytännössä hyödynnetä.

        Toytan ajatus on hiukan toisen lainen. Toki sähköllä mennään kunnes akku tyhjä mutta sen jälkeen toimitaan normaalina sarja/rinnakkaishybridinä ja hyödynnetään korkean hyötysuhteen paloprosessia polttomoottorissa ja ajetaan sähköllä mahdollisimman paljon. Polttomoottorilla edetessä sitä kuormitetaan reilusti lataamalla akkua niin että polttomottori voi toimia optimihyötysuhteella.

        Oman kokemuksen mukaan RAV4 plugari vie käytännössä saman verran kuin latauskelvoton RAV4 ja sen kulutuksista voi lukea TM1/20 missä sitä verrattiin mm. Passat 1.4TSI farkkuun. Vertailussa RAV4 isompana ja painavampana kulutti maantielläkin vähemmän ja kaupungissa paljon paljon vähemmän. RAV4 oli myös suorituskykyisempi. Nuo autot oli saman hintaisia.
        No RAV4 plugarin suorituskyky on sitten vielä paljon parempi.

        Youtubesta voi katsoa RAV4 PHEV kiihdytysvideoita missä on akku täynnä ja akku tyhjänä kiihdytyksiä lappu lattiassa. Niissä ei ole kovin suurta eroa ja eiköhän joku 6.5s akku tyhjänä riittä aika monelle. Sehän paljon ripeämpää kuin Volkkarin plugarit akku täynnä.

        Kyllähän nyt Passat pesee ravistimen 6-0 kaikessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep akku tyhjänä plugarimalli syö 7-8 litraa sekalaisessa rundissa ja suorituskyky heikkenee.

        Kasin vetää moottoritiellä 120 tosinopeus ja maantie 6 ja risat, kaupunki 7. Jos akku tyhjä vie litran enempi ja voimaa uupuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs kun vähän suurempi kuin vastaavassa polttomoottorimallissa (painavampi auto).

        Nyt ei siis puhuta mistään keskikulutuksista joita Toyota mainostaa. Kun ajetaan pelkällä sähköllä ja moottori on sammuksissa, kukutus on nolla, mutta kun akku tyhjenee, bensankulutus on suurempi kuin puhtaalla bensiinimallilla koska auto on painavampi ja akun lataus nostaa myös kulutusta.

        Ei kuluta motarilla enempää,pelkällä Bensalla ajettaessa.


    • Anonyymi

      Todellinen akun energia on oman mittauksen mukaan 14-14,3 kWh ja sillä pääsee 55-60 km.

      • Anonyymi

        Tojo siis valehtelee taas nuokin kapasiteetit. Mainoksissa kehutaan miten iso akku, sama huijaus oli täyssähkis bz4x.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo siis valehtelee taas nuokin kapasiteetit. Mainoksissa kehutaan miten iso akku, sama huijaus oli täyssähkis bz4x.

        Kaikkien sähköautojen akuissa on nuo puskurit akun kestävyyden takaamiseksi sekä ylä- että alapäässä. Ei niitä valehdella, Pitäisi tietysti ilmoittaa aina sekä netto- että bruttokapasiteetti.


    • Anonyymi

      Ajoi sähköllä tai bensalla, niin 12 kk/15 tkm välein huoltoon. Sähkiksellä ei tarvitse.

      • Anonyymi

        Plugarilla saa todella huonon vastineen 15000 euron hintaerolle.


    • Anonyymi

      Sähkis tappaa Rav4 plugarin myynnin.

      • Anonyymi

        Joko sinulla on sähköauto?


    • Anonyymi

      Onpas vaan Toyota, onpas vaan lyhyt latausaika.

    • Anonyymi

      Plugari on välivaihe, joka alkaa jo mennä ohi. Näennäisesti pieni kulutus ja päästöt sekä verotus. Käytäntö on ihan eri. Lataat joka päivä kerran pari, että pääset muutaman kymmentä kilometriä.

      • Anonyymi

        Korjauksena edelliseen.

        .....siis että pääset 120 kilometriä sähköllä.


      • Anonyymi

        Minäkin ajoin 5 vuotta Bemarin plugarilla, Joka päivä sitä sai ladata, parhaimpina useammankin kertaa. Nyt on ID4 isommalla akulla. Riittää, kun lataa viikonloppuisin liki ilmaisella sähköllä. Sillä ajaa sujuvasti 300 km 80% latauksellakin. Maantielle lataan 100% saakka, jolla ajaa liki 400 km suomalaisella maantietä lataamatta. Pottista ein kyllä enää kaipaa, sen aika on ohi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      2997
    2. Kaksi tyttöä putosi

      Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      70
      2467
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2324
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      2008
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1416
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1366
    7. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1363
    8. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1249
    9. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1244
    10. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      22
      1221
    Aihe