......silloin kun sitä ladataan 16 A sulakkeella varustetusta pistorasiasta. Suositeltavaa kuitenkin olisi, että tavallisen pistorasian tilalle vaihdettaisiin ns, supersukopistorasia.
https://www.sahkotori.fi/tuote/latasupistorasia-jatkuva-16a-virrankesto/
Auton voi pitää latauksessa myös 8A virralla, mutta silloin lataus kestää 10 tuntia.
Ladattavan RAV4 Plug-in Hybridin akun täyteen lataaminen kestää neljä tuntia
60
7063
Vastaukset
- Anonyymi
No Toyota vasta opettelee tätä hommaa. Ja jotainhan niitä säästöjäkin on revittävä.
Toyota vain hallitsee sen säästön ihan jokaisella saralla.- Anonyymi
Älä valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Eikö kasetti kestä totuuksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kasetti kestä totuuksia?
Kenelläkään muulla autonvalmistajalla ei ole näin upeita ja teknisesti edistyneitä ja pienikulutuksisia ladattavia täyshybridejä kuin Toyotalla.
"Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – kun hybridiosaamisesta tunnettu Toyota tekee vihdoin vakavasti otettavan lataushybridin, on lopputulos hieno"
Ensimmäinen kunnon lataushybridi tulee Toyotalta:
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-toyota-rav4-plug-in-hybrid-kun-hybridiosaamisesta-tunnettu-toyota-tekee-vihdoin-vakavasti-otettavan-lataushybridin-on-lopputulos-hieno/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kasetti kestä totuuksia?
Kun valehtelet niin usko edes se että valehtelet.
- Anonyymi
Montako superschukoa voit laittaa 25A ryhmäjohtoon?
- Anonyymi
Voihan niitä laittaa useampiakin, mutta käyttää voi vain YHTÄ , koska "supershuko" on yleensä 16 A. Jos laittaa useampia, niin kuormaa on syytä ohjata, tai sulake sanoo poks.
Itse teen 11 kW:n asennuksia etupäässä. 22 kW vaatii yleensä kuormaohjauksen. Harvalla on ranteen paksuista tonttikaapelia., koska sellainen maksaa ÄLYTTÖMÄN paljon.
- Anonyymi
Suko pistorasiasta kun lataa tilapäislatauskaapelilla, minkä käytön Toyota on kieltänyt jossain vaiheessa, on latausvirta aina 8A, vaikka kuinka olisi 16 A sulake. Se sulake ei määritä latausvirtaa. Elikkä lataus kestää n 10 h.
Jos haluaa ladata nopeammin, on hankittava erillinen latauslaite.- Anonyymi
Älä valehtele.
Molempien Ladattavien Toyotian mukana tulee kaapeli, jolla voi ladata autoja 10A virralla ja ladattaessa ko. kaapelilla ladattava RAV4:n ajoakku latautuu täyteen kuudessa tunnissa.
Miksi valehtelet?? - Anonyymi
Toytoan pilkkaajat työntävät tänne koko ajan pelkkää valetta.
- Anonyymi
Kaikissa ladattavissa sähkö- ja hybridiautoissa auto määrittää kättelemällä latauslaitteen kanssa mitä virtaa se ottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Molempien Ladattavien Toyotian mukana tulee kaapeli, jolla voi ladata autoja 10A virralla ja ladattaessa ko. kaapelilla ladattava RAV4:n ajoakku latautuu täyteen kuudessa tunnissa.
Miksi valehtelet??Kyllä se vie aika lähelle 8 tuntia (18,1/2,3)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vie aika lähelle 8 tuntia (18,1/2,3)
......mutta kun sitä akkua ei voi ajaa koskaan tyhjäksi, eikä täyteen niin tuon akun lataamiseen kuluu kuusi tuntia. Et tuntenut tätä asiaa. Ladattavaa on vain noin 14 kWh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
......mutta kun sitä akkua ei voi ajaa koskaan tyhjäksi, eikä täyteen niin tuon akun lataamiseen kuluu kuusi tuntia. Et tuntenut tätä asiaa. Ladattavaa on vain noin 14 kWh.
Ei kulje 75 km 14 kWh energialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Molempien Ladattavien Toyotian mukana tulee kaapeli, jolla voi ladata autoja 10A virralla ja ladattaessa ko. kaapelilla ladattava RAV4:n ajoakku latautuu täyteen kuudessa tunnissa.
Miksi valehtelet??Kannattaa lukea Toyotan julkaisuja. Löytyy mistä vaan. Esimerkiksi Facebook Toyota Suomi on kirjoitus missä kielletään lataus kotipistorasiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Molempien Ladattavien Toyotian mukana tulee kaapeli, jolla voi ladata autoja 10A virralla ja ladattaessa ko. kaapelilla ladattava RAV4:n ajoakku latautuu täyteen kuudessa tunnissa.
Miksi valehtelet??8A on suurin sallittu latausvirtaa tilapäislatauksella. Kannattaa tutustua määräyksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
8A on suurin sallittu latausvirtaa tilapäislatauksella. Kannattaa tutustua määräyksiin.
Missään määräyksissä (ei ainakaan sähkömääräyksissä) ei ole kielletty shukosta latausta vaikka täydellä 16 A virralla jos syötössä on sellainen sulake/varokeautomaatti ja kaapelointi. On sitten aivan eri asia kannattaako se, koska shukopistorasia ei ole tarkoitettu jatkuvaan täyteen 16 A kuormaan. Joissakin pistorasioissa tuo sallittu virta ja käyttöaika on merkitty rakenteeseen (esim. 16 A 6 h). Myös syöttävän kaapelin asennus ei ehkä ole täysin määräysten mukainen. Kaapeli voi olla jossain kohdassa jäänyt vahingossa lämpöeristeiden sisään (väärä asennustapa) jolloin se kuumenee liikaa.
Sähköauton valmistaja on voinut kieltää lataamisen ns. kotitalouspistorasiasta yli 8 A virralla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
8A on suurin sallittu latausvirtaa tilapäislatauksella. Kannattaa tutustua määräyksiin.
Juu, niin on mutta vain SUOMESSA. Joku virkaintoinen virkamies on taas päässyt säheltämään. Pistorasiat tulevat etupäässä ulkomailta.
On se kumma, että Saksassa sama pistorasia kestää suurempaa virtaa kuin Suomessa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missään määräyksissä (ei ainakaan sähkömääräyksissä) ei ole kielletty shukosta latausta vaikka täydellä 16 A virralla jos syötössä on sellainen sulake/varokeautomaatti ja kaapelointi. On sitten aivan eri asia kannattaako se, koska shukopistorasia ei ole tarkoitettu jatkuvaan täyteen 16 A kuormaan. Joissakin pistorasioissa tuo sallittu virta ja käyttöaika on merkitty rakenteeseen (esim. 16 A 6 h). Myös syöttävän kaapelin asennus ei ehkä ole täysin määräysten mukainen. Kaapeli voi olla jossain kohdassa jäänyt vahingossa lämpöeristeiden sisään (väärä asennustapa) jolloin se kuumenee liikaa.
Sähköauton valmistaja on voinut kieltää lataamisen ns. kotitalouspistorasiasta yli 8 A virralla.Juu Volkkari (siis VAG) on kieltänyt MUTTA VAIN SUOMESSA.
Suomessa on joko heikot johdot tai virkamiehet. Veikkaan jälkimmäistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa ladattavissa sähkö- ja hybridiautoissa auto määrittää kättelemällä latauslaitteen kanssa mitä virtaa se ottaa.
Yleensä tuo shuko latauslaite voi ottaa 10A verran virtaa, mutta auto ottaa sitä rajoitettuna vain 7-8A.
- Anonyymi
Tekstisi ei pidä paikkaansa.
Supersukoa käyttäen voi ladata 16A virralla ja 3,7 kilowatin teholla.
Näin autoni on aina yön aikana kolmen vuoden ajan ladannut 14 tunnissa yli 300 km ajomatkaa. Tehokaampaa latausta ei tarvitse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vie aika lähelle 8 tuntia (18,1/2,3)
Jos lataa Toyotan ladattavia hybridejä 16 A sulakkeesta saatavalla virralla ja 3,7 kilowatin teholla niin se ladattavassa RAV4:ssa vie neljä tuntia ja ladattavassa Priuksessa kaksi tunti.
Minulla on kuuden vuoden kokemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
......mutta kun sitä akkua ei voi ajaa koskaan tyhjäksi, eikä täyteen niin tuon akun lataamiseen kuluu kuusi tuntia. Et tuntenut tätä asiaa. Ladattavaa on vain noin 14 kWh.
Johan on huuhaajuttua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
8A on suurin sallittu latausvirtaa tilapäislatauksella. Kannattaa tutustua määräyksiin.
Supersukolla 16A on suurin sallittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kulje 75 km 14 kWh energialla.
Kyllä kulkee keväästä syksyyn 70-90 km taajamissa, kun rauhallista ajoa. Taksimiehiltö olen saanut myös vastaavaa tietoa. Hieno tekninen toteutus
Monissa muissa plugareissa on akut selkeästi pienempikapasiteettisia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
8A on suurin sallittu latausvirtaa tilapäislatauksella. Kannattaa tutustua määräyksiin.
Juuri näin sähkömääräyksissä;
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kulje 75 km 14 kWh energialla.
17,8kw akun nettoteho, nimellinen muistaakseni 18,2kw
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Molempien Ladattavien Toyotian mukana tulee kaapeli, jolla voi ladata autoja 10A virralla ja ladattaessa ko. kaapelilla ladattava RAV4:n ajoakku latautuu täyteen kuudessa tunnissa.
Miksi valehtelet??8A sägkömäörätkset sallivat sukista otettava jatkuvassa käytössä. Akun ja ulkoilman lämpötila vaikuttaa mmyös mitä ottaa sisään. Ja kun akku on täyttymässä aina latausvirta pienenee missä tahansa akkutyypissä.
- Anonyymi
Ilmoitettu 22g/km CO2 on pelkkää utopiaa, jos RAV4 Plugin kuluttaa sähköajossa 25 kWh/100 km. Suomessa sähköntuotannon vuositason CO2 on noin 100 g/kWh eli sähköajon CO2 on jo 25 g/km. Bensalla ajo nostaa päästöjä tuosta reippaasti.
- Anonyymi
On sulla selitykset.
- Anonyymi
Paljonko kulutus on, kun ladattu sähkö loppuu?
- Anonyymi
Sama kuin tavallisessa hybridissä eli n. 5 l/100 km. Kulutus ei nouse kun Toyota on täyshybridi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama kuin tavallisessa hybridissä eli n. 5 l/100 km. Kulutus ei nouse kun Toyota on täyshybridi.
Valehtele lisää. Motari 7 litraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtele lisää. Motari 7 litraa.
Valehtelija. Mikä se sellainen motari on. Valehtelija. Kuka siellä ajaa. Valehtelija.
Katso valehtelija koeajojen kulutukset, älä syötä tänne paskaa.
TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama kuin tavallisessa hybridissä eli n. 5 l/100 km. Kulutus ei nouse kun Toyota on täyshybridi.
No jos akku on tyhjä, siihen ei hybridinä olo vaikuta kulutusta pienentävästi, päinvastoin. Kulutus on isompi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos akku on tyhjä, siihen ei hybridinä olo vaikuta kulutusta pienentävästi, päinvastoin. Kulutus on isompi.
Mitenkäs, kun tavallisessa "itselataavassa" hybridissä on aina enintään saman verran virtaa akussa, kun lataamattomassa plug-in hybridissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs, kun tavallisessa "itselataavassa" hybridissä on aina enintään saman verran virtaa akussa, kun lataamattomassa plug-in hybridissä?
Ota huomioon että phev on paljon painavampi, ja se nostaa kulutusta kun akusta ei saada virtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelija. Mikä se sellainen motari on. Valehtelija. Kuka siellä ajaa. Valehtelija.
Katso valehtelija koeajojen kulutukset, älä syötä tänne paskaa.
TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3Maantie on eri juttu kun motari. Motarilla ajetaan 100 - 120 km/h. Maantiellä Toyotalla ajetaan korkeintaan kuuttakymppiä. Niin joo, moottoritie kulutus onkin ihan turha aihe kun ei kukaan uskalla tai pysty Toyotalla ajamaan yli 100 km/h
Motarilla menisi oikeasti yli 8, jos uskaltaisi ajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama kuin tavallisessa hybridissä eli n. 5 l/100 km. Kulutus ei nouse kun Toyota on täyshybridi.
Voisitko valistaa, mikä ladattava hybridi ei ole täyshybridi, eli siis itselataava hybridi kun sähköajo on käytetty? Minä en tiedä yhtään, vaikka olen jo pari vuotta itsekin ajanut lataushybridillä, en tosin Toyotalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko valistaa, mikä ladattava hybridi ei ole täyshybridi, eli siis itselataava hybridi kun sähköajo on käytetty? Minä en tiedä yhtään, vaikka olen jo pari vuotta itsekin ajanut lataushybridillä, en tosin Toyotalla.
Kysymykseesi ei voi vastata kun siinä ei ole mitään järkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelija. Mikä se sellainen motari on. Valehtelija. Kuka siellä ajaa. Valehtelija.
Katso valehtelija koeajojen kulutukset, älä syötä tänne paskaa.
TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3TM 9/20, Rav4 Hybrid, kulutus moottoritie 6,9 l/100 km (keskinopeus 113 km/h)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama kuin tavallisessa hybridissä eli n. 5 l/100 km. Kulutus ei nouse kun Toyota on täyshybridi.
Eipäs kun vähän suurempi kuin vastaavassa polttomoottorimallissa (painavampi auto).
Nyt ei siis puhuta mistään keskikulutuksista joita Toyota mainostaa. Kun ajetaan pelkällä sähköllä ja moottori on sammuksissa, kukutus on nolla, mutta kun akku tyhjenee, bensankulutus on suurempi kuin puhtaalla bensiinimallilla koska auto on painavampi ja akun lataus nostaa myös kulutusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM 9/20, Rav4 Hybrid, kulutus moottoritie 6,9 l/100 km (keskinopeus 113 km/h)
Onpa vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipäs kun vähän suurempi kuin vastaavassa polttomoottorimallissa (painavampi auto).
Nyt ei siis puhuta mistään keskikulutuksista joita Toyota mainostaa. Kun ajetaan pelkällä sähköllä ja moottori on sammuksissa, kukutus on nolla, mutta kun akku tyhjenee, bensankulutus on suurempi kuin puhtaalla bensiinimallilla koska auto on painavampi ja akun lataus nostaa myös kulutusta.Älä pidä meteliä muutamasta akun aiheuttamasta lisäkilosta. Sillä ei ole mitään merkitystä kulutuksen kannalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipäs kun vähän suurempi kuin vastaavassa polttomoottorimallissa (painavampi auto).
Nyt ei siis puhuta mistään keskikulutuksista joita Toyota mainostaa. Kun ajetaan pelkällä sähköllä ja moottori on sammuksissa, kukutus on nolla, mutta kun akku tyhjenee, bensankulutus on suurempi kuin puhtaalla bensiinimallilla koska auto on painavampi ja akun lataus nostaa myös kulutusta.Jep akku tyhjänä plugarimalli syö 7-8 litraa sekalaisessa rundissa ja suorituskyky heikkenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä pidä meteliä muutamasta akun aiheuttamasta lisäkilosta. Sillä ei ole mitään merkitystä kulutuksen kannalta.
Häh? Lisäkiloja 250-300 kg. Vähän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep akku tyhjänä plugarimalli syö 7-8 litraa sekalaisessa rundissa ja suorituskyky heikkenee.
Volkkarilla Volvolla kyllä mutta ei Toyotalla.
VW ja Volvo strategia on erilainen. Niiden ajatusmallina on että sähköllä mennään ja sen jälkeen perinteisellä polttomoottrilla missä ei sähköä käytännössä hyödynnetä.
Toytan ajatus on hiukan toisen lainen. Toki sähköllä mennään kunnes akku tyhjä mutta sen jälkeen toimitaan normaalina sarja/rinnakkaishybridinä ja hyödynnetään korkean hyötysuhteen paloprosessia polttomoottorissa ja ajetaan sähköllä mahdollisimman paljon. Polttomoottorilla edetessä sitä kuormitetaan reilusti lataamalla akkua niin että polttomottori voi toimia optimihyötysuhteella.
Oman kokemuksen mukaan RAV4 plugari vie käytännössä saman verran kuin latauskelvoton RAV4 ja sen kulutuksista voi lukea TM1/20 missä sitä verrattiin mm. Passat 1.4TSI farkkuun. Vertailussa RAV4 isompana ja painavampana kulutti maantielläkin vähemmän ja kaupungissa paljon paljon vähemmän. RAV4 oli myös suorituskykyisempi. Nuo autot oli saman hintaisia.
No RAV4 plugarin suorituskyky on sitten vielä paljon parempi.
Youtubesta voi katsoa RAV4 PHEV kiihdytysvideoita missä on akku täynnä ja akku tyhjänä kiihdytyksiä lappu lattiassa. Niissä ei ole kovin suurta eroa ja eiköhän joku 6.5s akku tyhjänä riittä aika monelle. Sehän paljon ripeämpää kuin Volkkarin plugarit akku täynnä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkarilla Volvolla kyllä mutta ei Toyotalla.
VW ja Volvo strategia on erilainen. Niiden ajatusmallina on että sähköllä mennään ja sen jälkeen perinteisellä polttomoottrilla missä ei sähköä käytännössä hyödynnetä.
Toytan ajatus on hiukan toisen lainen. Toki sähköllä mennään kunnes akku tyhjä mutta sen jälkeen toimitaan normaalina sarja/rinnakkaishybridinä ja hyödynnetään korkean hyötysuhteen paloprosessia polttomoottorissa ja ajetaan sähköllä mahdollisimman paljon. Polttomoottorilla edetessä sitä kuormitetaan reilusti lataamalla akkua niin että polttomottori voi toimia optimihyötysuhteella.
Oman kokemuksen mukaan RAV4 plugari vie käytännössä saman verran kuin latauskelvoton RAV4 ja sen kulutuksista voi lukea TM1/20 missä sitä verrattiin mm. Passat 1.4TSI farkkuun. Vertailussa RAV4 isompana ja painavampana kulutti maantielläkin vähemmän ja kaupungissa paljon paljon vähemmän. RAV4 oli myös suorituskykyisempi. Nuo autot oli saman hintaisia.
No RAV4 plugarin suorituskyky on sitten vielä paljon parempi.
Youtubesta voi katsoa RAV4 PHEV kiihdytysvideoita missä on akku täynnä ja akku tyhjänä kiihdytyksiä lappu lattiassa. Niissä ei ole kovin suurta eroa ja eiköhän joku 6.5s akku tyhjänä riittä aika monelle. Sehän paljon ripeämpää kuin Volkkarin plugarit akku täynnä.Laiska toi on jo vain 6,5 sekkaa. Joku Xc40 sähkisvolvo menee alta 5 ja testa 3 perffi alta 4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtele lisää. Motari 7 litraa.
Katso koeajosta äläkä valehtele 7 litrasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laiska toi on jo vain 6,5 sekkaa. Joku Xc40 sähkisvolvo menee alta 5 ja testa 3 perffi alta 4.
Jo on sulla puheet. Miten amatsussa menee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkarilla Volvolla kyllä mutta ei Toyotalla.
VW ja Volvo strategia on erilainen. Niiden ajatusmallina on että sähköllä mennään ja sen jälkeen perinteisellä polttomoottrilla missä ei sähköä käytännössä hyödynnetä.
Toytan ajatus on hiukan toisen lainen. Toki sähköllä mennään kunnes akku tyhjä mutta sen jälkeen toimitaan normaalina sarja/rinnakkaishybridinä ja hyödynnetään korkean hyötysuhteen paloprosessia polttomoottorissa ja ajetaan sähköllä mahdollisimman paljon. Polttomoottorilla edetessä sitä kuormitetaan reilusti lataamalla akkua niin että polttomottori voi toimia optimihyötysuhteella.
Oman kokemuksen mukaan RAV4 plugari vie käytännössä saman verran kuin latauskelvoton RAV4 ja sen kulutuksista voi lukea TM1/20 missä sitä verrattiin mm. Passat 1.4TSI farkkuun. Vertailussa RAV4 isompana ja painavampana kulutti maantielläkin vähemmän ja kaupungissa paljon paljon vähemmän. RAV4 oli myös suorituskykyisempi. Nuo autot oli saman hintaisia.
No RAV4 plugarin suorituskyky on sitten vielä paljon parempi.
Youtubesta voi katsoa RAV4 PHEV kiihdytysvideoita missä on akku täynnä ja akku tyhjänä kiihdytyksiä lappu lattiassa. Niissä ei ole kovin suurta eroa ja eiköhän joku 6.5s akku tyhjänä riittä aika monelle. Sehän paljon ripeämpää kuin Volkkarin plugarit akku täynnä.Kyllähän nyt Passat pesee ravistimen 6-0 kaikessa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep akku tyhjänä plugarimalli syö 7-8 litraa sekalaisessa rundissa ja suorituskyky heikkenee.
Kasin vetää moottoritiellä 120 tosinopeus ja maantie 6 ja risat, kaupunki 7. Jos akku tyhjä vie litran enempi ja voimaa uupuu.
- Anonyymi
Todellinen akun energia on oman mittauksen mukaan 14-14,3 kWh ja sillä pääsee 55-60 km.
- Anonyymi
Tojo siis valehtelee taas nuokin kapasiteetit. Mainoksissa kehutaan miten iso akku, sama huijaus oli täyssähkis bz4x.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo siis valehtelee taas nuokin kapasiteetit. Mainoksissa kehutaan miten iso akku, sama huijaus oli täyssähkis bz4x.
Kaikkien sähköautojen akuissa on nuo puskurit akun kestävyyden takaamiseksi sekä ylä- että alapäässä. Ei niitä valehdella, Pitäisi tietysti ilmoittaa aina sekä netto- että bruttokapasiteetti.
- Anonyymi
Ajoi sähköllä tai bensalla, niin 12 kk/15 tkm välein huoltoon. Sähkiksellä ei tarvitse.
- Anonyymi
Plugarilla saa todella huonon vastineen 15000 euron hintaerolle.
- Anonyymi
Sähkis tappaa Rav4 plugarin myynnin.
- Anonyymi
Joko sinulla on sähköauto?
- Anonyymi
Onpas vaan Toyota, onpas vaan lyhyt latausaika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi2058317- 424708
Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak282270Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O192158Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.281955Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?401845Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta771756Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni231756Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt171653Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi391458