Mikähän siinä lienee, että täällä esitetyt kuvaukset steinerkouluista eivät enimmäkseen yhtään sovi yhteen omien kokemuksieni kanssa? Olen ollut Jyväskylän Rudolf Steiner -koulussa vuosina 1998 - 2009.
Omituista vouhotusta
2
63
Vastaukset
- Anonyymi
Ei täällä kirjoittavista enemmistö mitään steinerkouluista tiedä. Ei steinerkoulu ole mikään vammakoulu, vaikka täällä todelliset tai henkiset peruskoulun kolmasluokkalaiset niin väittävätkin...
- Anonyymi
Epäluuloiset ja haukkuvat vanhemmat ovat usein niitä, joille ei ole koulu kelvannut, opinnot ovat jääneet minimiin ja tietomäärä pieni. Epäluulo ja poliittiset näkemykset värittävät musta-tuntuu-ajattelua lasten koulunkäynnistä. Kaikki lapsien kertoilemat asiat uskotaan ja lisätään päälle vielä omat arviot. Lapselle morkataan opettajaa ja koulun menetelmiä ja päivitellään syrjinnästä ja lellikkioppilaista. Myös rasismi opitaan usein kotona. Usein uumoillaan, että kysymys on "rikkaista" ja "köyhistä" oppilaista, vaikka tämän päivän lapsimaailmassa ei vaatteista pystytä toteamaan perheen taloudellista tilannetta, ja muitahan vertailukohtia kouluissa ei juuri ole. Kaikki koulut ovat samanlaisia, oppilaat lähiympäristöstä, opetus saman opetussuunnitelman mukainen .
Koulut olivat ennen arvostettuja opinahjoja. Nyt jokaisen lapsen vanhempi tuntuu pitävän itseään tietorikkaampana ja viisaampana kuin opettajakunta. Koulua ja koulunkäyntiä ylenkatsotaan monissa perheissä.
Se on karhunpalvelus lapselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623