Mitä kevythybridillä tarkoitetaan?
Vastaus:
Hybridiautojen kevyempää päätä edustavat nimensä mukaisesti niin sanotut kevythybridit. Ne ovat autoja, joissa on tyypillisesti pieni ajoakku sekä sähkömoottori, joka avustaa polttomoottoria liikkeellelähdöissä. Kevythybridi ei koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori sammuu esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa alle 30 km/h nopeudessa.
Yksinkertaisimmillaan moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu pieni lisäakku.
Polttoainen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmillä on mitätön vaikutus, joten sitä ei kannata pitää suuressa painoarvossa ostopäätöstä tehdessä. Tämä johtuu siitä, että ne ovat autoja, joissa polttomoottorin rinnalla toimii erillinen pienehkö sähkömoottori, joka toimii vain avustavana voimana. Se voi olla käytössä vain joitakin sekunteja, eikä se voi pääsääntöisesti kuljettaa autoa. TM:n kevythybridin koeajon kohdassa huonoa lukee: "Pieni vaikutus kulutukseen"
Ne kuitenkin pudottavat hieman uudessa WLTP-mittauksessa päästöjä ja tulevat markkinoille ainoastaan EU:n päästömääräysten vuoksi, eivätkä autonostajien toivomina.
Toyotan hybridit ovat täyshybridejä, mutta näin surkea on kevythybridi
56
1487
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on jo niin säälittävää.
- Anonyymi
Ainakin kevyempi ja yksinkertaisempi tekniikka, kun ei ole startti moottoria ja laturi jaksaa kummasti tempoa!🤡🤡🤡
- Anonyymi
"Itsestään lataava" mukahybridi ei koskaan voi olla täyshybridi. Mukahybridi käyttää bensiiniä sähkön tuottamiseen. Ladattava hybridi käyttää fossiilivapaata energiaa akun varaamiseen.
- Anonyymi
Sen täydempää hybridiä ei ole olemassa kujin Toyotan täyshybridi. Toyotan piti ottaa käyttöön sana täyshybridi kun Volkswagen-konserni alkoi kutsua kaiken maailman virityksiä hybrideiksi.
- Anonyymi
Hihna vetoinen kevyt hybridi on kustannuksiltaan kaikkein kallein ratkaisu, ne vaatii jatkuvaa huoltoa, varsinkin talvella kun hihnat luistaa ja katkeilee, ei jatkoon.
- Anonyymi
Tässä meillä varsinainen ajatusten Tonava. Ymmärrän hyvin miten tuollaisella ajatusmaailmalla Toyota on maailman paras. Ei miuta kuin ajele sinä Toyotallasi mutta pyydän ettet olisi kanssatovereitteni kulkemisen esteenä.
- Anonyymi
Miksi avo hoidokki saa riehua n 20h vrk 365. Mielikuvitus tuubaansa spammäten. . Avo hoidokit kuriin.
- Anonyymi
Sattuuko? Itkettääkö?
- Anonyymi
Kevyt hybridi ei säästä mitään vaan ainoastaan kuluttaa ja saastuttaa jos vertaat siihen että jätät auton kokonaan laskuista ja ne täysin turhat automatkat , naapurikin siirtyi kevythybridiin kun sitä hävetti ne jatkuvat autolla ajot vähän väliä , nyt peruuttelee 8 metriä pihassa 15 kertaa päivässä ja moottori hyrähtää heti käyntiin.
Kysymys , miksi näitä akkupaskoja tarjotaan vain kuluttajille , itse olisin kiinnostunut vain akku pakettiautosta , siellä ajelee firmat itse 99.9% diisel moottoreilla joiden nimi on nikyään " polttomoottori"
Samoin kaupungin kaikkikaukolämpötalot lämmitetään polttamalla jotain , kaasua , kivihiiltä , haketta , miksi eivät myös itse lämmitä noita taloja lattialämmityskaapelien kautta tai sähköpattereita lämmittäen sähköllä.
Lämmittävät vettä jota kuskataan jokaiseen kerrostaloon kuin 50 luvulla konsanaan navetassa.- Anonyymi
Älä mieti noita lämmitysasioita , sinulla ei ole siihen edellytyksiä tietotasollasi !
- Anonyymi
Kevyt hybridit aiheuttavat kukuttajat ´riitoja koska siitä että ne ovat surkeita kevythybridejä ei ole kerrottu ostajalle.
- Anonyymi
Centereissä itketään. Octavioita ei osteta. koska ne ovat kevythybridejä.
- Anonyymi
Kevythybridin polttoaineen kulutus on melkein sama kuin ilman eli 7-9 l/100 km, keskimäärin. Vrt. Toyotan täyshybridiin, 4l/100 km.
- Anonyymi
Kevythybridin polttoaineen kulutus on melkein sama kuin ilman eli 7-9 l/100 km, keskimäärin. Vrt. Toyotan täyshybridiin, 4l/100 km.
**********
Viestissä esitetyt kulutuslukemat olivat kyllä oikeita, mutta selvyyden vuoksi olisi pitänyt mainita, että nämä kulutuslukemat ovat kaupunkiajon kulutuksia.
- Anonyymi
Kevythybridiys pudottaa oikein kunnolla noiden Vw:n ja Skodan myyntiä.
- Anonyymi
olisiko ontot perunat kevytperunoita, tyhjät linnunmunat kevytmunia.
millainen olisi kevytkoti.
jokainen kuntee kevytkenkäisen naisen
voisiko tämä kusetuskanpanja huipentua siihen että jos koronamaskin kietoo antenniin , voisi autoa nimittää purjeliitimeksi.
ja viking line laivaan naulata airot kylkiin , niin se olisi kevyt soutuvene.
voisiko noista puusaunoista tehdä kevyt savu tulisijoja.
ja mites jos on jäänyt se paskalain edelluttämä rahastusalue tekemättä.
kevytpäästömökki ja näin välttyisi siltä raskaalta remontilta.
onhan eukin lipsunut 2 prosentin inflaatiovelvoitteesta sekä ottamaan jatkuvasti velkaa vaikka piti tulla tuloilla toimeen.
...oisko kevytinflaatio ja kevytvelka ratkaisu. - Anonyymi
abb kautta bosch laturi monessa n. 7 kw jolla auto valuu eteenpäin ennenkuin polttomoottori lähtee viemään,,,,,,,,itellä ihan uusi lihashybridi, kaverit työntää liikenteeseen, 0 päästöiset lähdöt, mutta eihän tota ominaisuutta käytetä sen enempää kuin näiden hybridien akun latausta markettien auloissa, eihän sinne kauppaan voi koko ajan mennä tomaatteja puristelemaan.
ja se kadunvarren aseman 2 pistettä on aina täynnä, vituttaa tulla keravalta kattoo tohon tennispalatsin eteen onko vapaa- Anonyymi
Anteeksi kuinka?
- Anonyymi
Aloitus osoittaa hyvin päästöhuijauskonsernin kevythybridien surkeuden. Toyotan hybridit ovat täyshybridejä ja Toyotalla on neljännesvuosisadan kokemus.
- Anonyymi
Eihän ne Toyotan hybridit kulje pelkällä sähköllä kuin pienen hetken, muutamia metrejä. Aito täyshybridi on ladattava, jolla voi oikeasti ajaa kymmeniä kilometrejä käynnistämättä polttomoottoria. Ilman latausmahdollisuutta on aivan sama, onko akku pieni vai vielä pienempi. Eihän siitä ole kuin pieneksi avuksi hengettömälle atkinssonille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne Toyotan hybridit kulje pelkällä sähköllä kuin pienen hetken, muutamia metrejä. Aito täyshybridi on ladattava, jolla voi oikeasti ajaa kymmeniä kilometrejä käynnistämättä polttomoottoria. Ilman latausmahdollisuutta on aivan sama, onko akku pieni vai vielä pienempi. Eihän siitä ole kuin pieneksi avuksi hengettömälle atkinssonille.
Niinhän niillä Toyotan ladattavilla hybrideillä voi ajaa todella pitkälle sähköllä. Ladattavalla RAV4:lla jopa 75 km. Muilla merkeillä ei voi ajaa.
Jutussasi ei ole mitään perää. - Anonyymi
Joo Tojon hybridi on 25 vuotta vanha keksintö . Koskahan Tojolta tulee jotain uutta autoihin ?
- Anonyymi
Kuka ostaisi tuollaisen kevythybridin. Ei kukaan.
- Anonyymi
Aloituksessa on oikein hyvä kuvaus siitä kuinka surkea kevythybridi on.
- Anonyymi
Hybridit ovat aivan turhia Frankensteinin hirviöitä. Yksi iso akku riittää, täysin turhan polttomoottorin voi jättää sinne tehtaalle.
- Anonyymi
Toyotan mallit: aitoja täyshybridejä missä hybridijärjestelmä optimoi kulutusta aina
Plugarit: silloin-tällöin hybridejä jos sattuu löytymään latauspaikka eikä esim talvella tarvi 20km pitemmälle lähteä, tyhjällä akulla pahempia kuin pelkkä polttomoottori, ylimääräinen paino nostaa kulutusta
Kevythybridi: fiksu, kevyt ja edullinen järjestelmä joka leikkaa litran pois kaupunkiajossa, keskikulutukseen ei suurta vaikutusta mutta mielelläni kevyellä ja edullisella järjestelmällä otan litran pois kaupunkiajossa- Anonyymi
TM totesi kevythybridistä koeajossa HUONOA: Mitätön polttoaaineen säästö.
Ladattavassa täyshybridissä on yhtäpieni polttoaineenkulutus kuin itselataavassakin.
Katso Autoamppeerin sivuilta kulutus sähkön loppumisen jälkeen, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM totesi kevythybridistä koeajossa HUONOA: Mitätön polttoaaineen säästö.
Ladattavassa täyshybridissä on yhtäpieni polttoaineenkulutus kuin itselataavassakin.
Katso Autoamppeerin sivuilta kulutus sähkön loppumisen jälkeen,Toyotan täyshybridien pientä kulutusta ei voita mikään muu kuin täyssähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan täyshybridien pientä kulutusta ei voita mikään muu kuin täyssähköauto.
Työmatka liikenteessä jokainen lataushybridi voittaa Tojon " täyshybridin" . Siis jokainen .
- Anonyymi
Noista saksalaiskonsernin kevythybrideistä tulee vielä suuria pettymyksiä ostajille ja todellisia vikapesiä.
- Anonyymi
Noista itäkonsernin toyotahybrideistä tilee vielä suuri harminaihe maassamme. Mihin ne kelpaavat. Eivät minnekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noista itäkonsernin toyotahybrideistä tilee vielä suuri harminaihe maassamme. Mihin ne kelpaavat. Eivät minnekään.
Lastenlapsille peltoautoiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noista itäkonsernin toyotahybrideistä tilee vielä suuri harminaihe maassamme. Mihin ne kelpaavat. Eivät minnekään.
Nettiautossa myytävänä lähes 2000 Toyota täyshybridiä.
- Anonyymi
Itselataava täyshybridi on tulevaisuutta jo tänään.
- Anonyymi
Älkää hyvät ihmiset sotuko saksalaisiin kevythybrideihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset sotuko saksalaisiin kevythybrideihin.
Kenenkään ei pitäisi sortua ostamaan kevythybrisiä.
- Anonyymi
Katsoaloituksesta kuinka surke on skodan kevythybridi.
- Anonyymi
Tämä näkyykin jo Skodan ja Volkswagenin suosiossa. Ihmiset eivät osta surkeita virityksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä näkyykin jo Skodan ja Volkswagenin suosiossa. Ihmiset eivät osta surkeita virityksiä.
Kyllä se näin on. Octavioiden myynti oli aika surkeaa toukokuussa.
- Anonyymi
Miksi pitäisi ostaa joku tai mikään hybridi? Miksi ei osta kaasuautoa?
- Anonyymi
RAV 4 neliveto? ja kävelet lumikelillä mäenpäälle kun et autolla pääse.
tosi hyvä valinta Suomen talveen. Sen todisti jo TM talvitesti.
Jostain syystä auto ei pysynyt tiellä testissä. Päätyi ojaan ja meni rikki.
Siinä on todellinen osoitus Toyotan ylivertaisuudesta.- Anonyymi
TM:n testeissä tapahtuu hyvin erikoisia asioita Toyotille. K-Auto Oy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM:n testeissä tapahtuu hyvin erikoisia asioita Toyotille. K-Auto Oy.
Niin on se erittäin erikoista jos Toyota eei pärjää oikein millään osaalueella, kun kilpailu on nii kovaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on se erittäin erikoista jos Toyota eei pärjää oikein millään osaalueella, kun kilpailu on nii kovaa.
TM ja K Auto Oy.
- Anonyymi
Eurooppalaiset eivät oppineet tekemään täyshybridejä. Seurauksena suosion ja myynnin raju lasku. Toyota on lisännyt Euroopassa markkinaosuuttaan viisi vuotta peräkkäin.
- Anonyymi
Samanlaisia tekevät, mutta ovat painattaneet parempaan, eli ladattavaan hybridiin.
- Anonyymi
Autojen myynninkehitys kertoo ihan päinvastaista. Sähköautojen kasvuprosentit eri sataluvuilla verrattuna Toyotan fossiilisiin autoihin. Tosia on että Toyotan myynti on kyykkäämässä kun ei tarjota modernia tekniikkaa.
- Anonyymi
Täyshybridit kuten Toyota, tarjoaa jopa puolet matkasta sähköllä, etevin voimalinja ilman hankalaa ja aikaa vievää piuhasulkeista.
- Anonyymi
Tuohan on jo Toyotan piireissäkin myönnetty valheeksi, nyt puhuvat lieventyneeseen sävyyn "puolet ajasta".
Kuitenkin nuo bensalla ladattavat kuluttavat 4,5-7,5 litraa sadalla, joten bensankulutus olisi 15 litraa sadalle reippaassa ajossa jos hybrid puoli olisi rikki, mitä uskon veli tähän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan on jo Toyotan piireissäkin myönnetty valheeksi, nyt puhuvat lieventyneeseen sävyyn "puolet ajasta".
Kuitenkin nuo bensalla ladattavat kuluttavat 4,5-7,5 litraa sadalla, joten bensankulutus olisi 15 litraa sadalle reippaassa ajossa jos hybrid puoli olisi rikki, mitä uskon veli tähän?Eli sama mitä pikkuturpot, 8,5-15 l/100km.
- Anonyymi
Yli puolet latauskelvottomilla hybrideillä ajavista ei osta uudelleen sellaista.
- Anonyymi
Toyotan merkkiuskollisuus on mykistävää.
- Anonyymi
Seitsemän kymmenenstä Toyotalla ajavasta vaihtaa autonsa Toyotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seitsemän kymmenenstä Toyotalla ajavasta vaihtaa autonsa Toyotaan.
Muut vaihtavatkin jo mielummin sähköautoon tai ladattavaan hybridiin. Ne alkavat olla valtavirtaa uusien autojen kaupassa. Bensahybridit ovat niin eilispäivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muut vaihtavatkin jo mielummin sähköautoon tai ladattavaan hybridiin. Ne alkavat olla valtavirtaa uusien autojen kaupassa. Bensahybridit ovat niin eilispäivää.
No vanhat papat noita itselataavia ostaa vielä muita ei kiinnosta.
- Anonyymi
Taas joku köyhä on ulissut kun ei ole ollut rahaa uuteen autoon. Hänellä mitään toyotakaan ole, kunhan purkaa pahaa oloaan "faktoilla".
Ja auto vaihdetaan niin uutena ettei vikoja ehdi tulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086