Uskoisin ainakin että kotimainen ruoan tuottaja on puhtaan ruuan tuottaja.....
Tulli on löytänyt chilipaprikoista .... yli20 torjunta-aine jäämää ...todella iso määrä myrkkyä.
mimmimum-..mi
Hyvä pysytellä kotimaisessa
10
51
Vastaukset
- Anonyymi
Säkylästä tulee puhtoisia kotimaisia vihanneksia sekä juureksia 🥕🥦🥣
Paprikaakin tuotetaan nykyään sSuomessa, jopa Lidlistä olen löytänyt niitä suippopaprikoita kotimaisina.
Ostan myös kotimaisia valkosipuleita ja ovat hyvempiä kiinalaisiin myrkytettyihin verrattuna.
Teen sellaista valkosipuliherkkua leivän päälle, siihen puristan reilusti valkosipulia ja lisään raejuustoa ja majoneesia notkeuttamaan mössöä,
maistuu ihanalta saaristolaisleivän päällä, ei malttaisi millään heretä herkuttelemasta.
teen sitä aina vähän isomman ruukun jääkaappiin, sieltä sitten kun mieleni tekevi...- Anonyymi
Minua harmittaa, että ne tuotteet ylipäätään rahdataan Suomeen ennen testejä. Biojätteisiinhän ne kaiketi päätyvät? Turhaa ympäristöhaittaa.
Kotimaisia yritän etsiä kaikissa tuotteissa, oli sitten ruoasta tai muusta tarpeellisesta kysymys.
Nyt vielä tarkemmin työllistämistäkin ajatellen. - Anonyymi
Yli 20 kappaletta tarkoittanee vain kuinka monta eri torjunta-ainetta on löytynyt,
mutta oliko maininta kuinka paljon kutakin on millin tuhannesosagrammoina, ylittääkö määrä sallitun rajan EU-direktiivien mukaan ?
Onko muuten milligramman tuhannesosa mikrogramma ? - Anonyymi
Tulli ilmoittaa että yleensä on löytynyt n.6 eri torjunta ainetta ....ja ne hylätään ..
Niitä oli paljon muitakin jotka hylätty ....ja kaikki melkein ovat tulleet EUn ulkopuolelta ...tomaatteja on hylätty Puolasta saapuneessa erässä...
mimmimum-..mi- Anonyymi
Hyvä, että pistokokeita tullissa tehdään ! Mistä luit ? Olisi kiinnostava lukea tarkemmin.
Puola on yksi sellainen maa, etten luottaisi sen tuotteisiin
Siellä kastellaan vihanneksia ja omenapuita sellaisilla p*skavesillä (anteeksi!),
ettei tee mieli maistaa puolalaista omenaa tai vihannesta.
Teurastamoskandaali oli viime vuonna muistaakseni lehdissä.
Sairaitten nautojen lihaa oli myyty ja Puola on yksi EU:n suurin lihanviejämaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että pistokokeita tullissa tehdään ! Mistä luit ? Olisi kiinnostava lukea tarkemmin.
Puola on yksi sellainen maa, etten luottaisi sen tuotteisiin
Siellä kastellaan vihanneksia ja omenapuita sellaisilla p*skavesillä (anteeksi!),
ettei tee mieli maistaa puolalaista omenaa tai vihannesta.
Teurastamoskandaali oli viime vuonna muistaakseni lehdissä.
Sairaitten nautojen lihaa oli myyty ja Puola on yksi EU:n suurin lihanviejämaa.Luin juttua TS-nettisivuilta ....aika suppeasti oli ensin tekstiä ....kun juttu oli tilaajille tarkoitettu ....mutta kun myöhemmin katsoin oli paljon laajemmin tietoa asiasta...
Nyt ei enää ollut ...uudet uutiset jo ...
Minä en osta koskaan Puolasta tulleita elintarvikkeita ...omenatkin ovat kyllä edullisia ...mutta jokin "mättää"
mimmimum-..mi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin juttua TS-nettisivuilta ....aika suppeasti oli ensin tekstiä ....kun juttu oli tilaajille tarkoitettu ....mutta kun myöhemmin katsoin oli paljon laajemmin tietoa asiasta...
Nyt ei enää ollut ...uudet uutiset jo ...
Minä en osta koskaan Puolasta tulleita elintarvikkeita ...omenatkin ovat kyllä edullisia ...mutta jokin "mättää"
mimmimum-..miEn minäkään osta enää puolalaisia. Tuo lihaskandaali oli kyllä puistattava. Siinähän olisi voinut muhia vaikka eurooppalainen korona.
Samaa mieltä. Yleensä pysynkin kotimaisessa. Mielellään kotimaista luomua ja lähiruokaa.
Hollantilaisia ruusukaaleja olen ostanut. En kyllä tiedä miten siellä kasvatetaan.
Talvisin jotain hedelmiä, mitä täältä ei saa.
Onneksi nyt on kotimaisia omenia kaupassa ja itsepoimittua mustikkaa ja puolukkaa.
Hyviähän nuo pistokokeet tietenkin ovat, mutta joskus käynyt mielessä, mitä pääsee läpi, kun ei kaikkien tutkimiseen ole mahdollisuutta.- Anonyymi
Turha säikkyä polakki omppuja, ovat edullisia.
Kotimaiset tietty etusijalla, mutta.myöhemmin polakit ihan ok, jos vertaa italialaisiin tai muihin vahaomppuihin, joita tulee joulumyyntiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652252Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2222127- 1191441
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj171196En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190- 1041061
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875