Kuljetus ja koneurakointi Lehtinen oy

Anonyymi

Onkos yrityksellä jokin ongelma kun on haku päällä vähän väliä.
Ei kuulemma kuskit oikein meinaa pysyä tai ei kelpaa omistajalle,

17

3752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuljetus- ja koneurakointi Lehtinen Oy liikevaihto oli 2,9 miljoonaa euroa 2019 ja työllisti 21 henkilöä. Liikevaihto nousi 11,1 %. Liiketoiminnan voitto oli 229 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 7,8 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 31 %.

      • Anonyymi

        Ihan hyvät talousluvut. Kun henkilöstöä on 21 kpl niin liikevaihdon soisi olevan isompi.
        Alalla perushommissa on yrityksiä joilla 6 hengen porukalla tehdään 5 miljoonan liikevaihtoa vuodesta toiseen.Liikevoitto ja liikevoittoprosentti on hyvää keskitasoa ja omavaraisuusaste on myös kohtuullisen hyvä. Eli kyseessä ei ole mikään talousvaikeuksissa oleva yritys.
        On todella hienoa,että ihan perusduunaritkin osaavat nykyään tulkita talouslukuja kun ne on saatavilla netistä helposti (julkisia asiakirjoja). On myös mahdollisesti muita syitä kuin palkka miksi porukka vaihtuu. Kireä työilmapiiri, yrittäjä ei anna työntekijälle "tilaa" toteuttaa itseään. Ei luoteta työntekijään vaan kytätään jatkuvasti, soitetaan,viestitellään ja pahimmassa tapauksessa auton seurantajärjestelmää tutkitaan kuin piru raamattua. Useimmiten syynä on tulehtunut työilmapiiri henkilöstön kesken tai työnantajan kanssa. Kuten legendaarinen Turun poika sanoi " paskoihin työpaikkoihin ei kannata jäädä makaamaan" Silti erimielisyyksiin tarvitaan aina kaksi. Ehkä kuskinkin kannattaisi katsoa
        peiliin ja kysyä onko oma toimintani sellaista mitä hyvältä työntekijältä odotetaan.... niin ongelmat kun voivat myös johtua työntekijän omasta asennevammasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvät talousluvut. Kun henkilöstöä on 21 kpl niin liikevaihdon soisi olevan isompi.
        Alalla perushommissa on yrityksiä joilla 6 hengen porukalla tehdään 5 miljoonan liikevaihtoa vuodesta toiseen.Liikevoitto ja liikevoittoprosentti on hyvää keskitasoa ja omavaraisuusaste on myös kohtuullisen hyvä. Eli kyseessä ei ole mikään talousvaikeuksissa oleva yritys.
        On todella hienoa,että ihan perusduunaritkin osaavat nykyään tulkita talouslukuja kun ne on saatavilla netistä helposti (julkisia asiakirjoja). On myös mahdollisesti muita syitä kuin palkka miksi porukka vaihtuu. Kireä työilmapiiri, yrittäjä ei anna työntekijälle "tilaa" toteuttaa itseään. Ei luoteta työntekijään vaan kytätään jatkuvasti, soitetaan,viestitellään ja pahimmassa tapauksessa auton seurantajärjestelmää tutkitaan kuin piru raamattua. Useimmiten syynä on tulehtunut työilmapiiri henkilöstön kesken tai työnantajan kanssa. Kuten legendaarinen Turun poika sanoi " paskoihin työpaikkoihin ei kannata jäädä makaamaan" Silti erimielisyyksiin tarvitaan aina kaksi. Ehkä kuskinkin kannattaisi katsoa
        peiliin ja kysyä onko oma toimintani sellaista mitä hyvältä työntekijältä odotetaan.... niin ongelmat kun voivat myös johtua työntekijän omasta asennevammasta.

        Kuljetus ja koneurakointi Lehtisellä on tiukkalinja alkoholin suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljetus ja koneurakointi Lehtisellä on tiukkalinja alkoholin suhteen.

        Minullakin on tiukka linja, otan vain kahdessa tapauksessa, jos on ittellä tai joku sattuu tarjoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on tiukka linja, otan vain kahdessa tapauksessa, jos on ittellä tai joku sattuu tarjoon.

        😂😂...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😂...

        Esson baarissa kerrottiin että Lehtosella olis alkometrit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esson baarissa kerrottiin että Lehtosella olis alkometrit.

        Se on ihan O.K meininki. Suurilla kuljetusyrityksillä on jopa puhalluslaitteet hytissä, ei kyttäämisen vuoksi tai ei ettei luoteta kuljettajiin vaan siksi ,että näin saadaan esim. vakuutusmaksuihin alennusta kun kuljettajien ajokunto on varmistettu vakuutusyhtiöille.
        Jos nyt joku epäilee kirjoitustani niin olen nähnyt ihan Suomen TV:ssä kuinka ison bussiyhtiön kaikki kuskit puhalsivat alkometriin aamuyöllä varikolla ennen työhön lähtöä. Tällä taataan turvalliset bussimatkat asiakkaille. Jokaisella kuskilla jolla on " puhtaat jauhot pussissa" eli on ammattilainen niin on täysin päivän selvä asia ettei maistissa tulla töihin
        ja siksi koko asia ei ole mikään ongelma . Ihan sama asia kuin työnantajan GPS seuranta missä kuski liikkuu. Jos kuski tekee työnsä siten kun on sovittu niin ihan sama vaikka työnantaja seuraa auton liikkeitä netissä. Se on päinvastoin hyvä asia ,että työnantaja on kartalla missä auto on milloinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan O.K meininki. Suurilla kuljetusyrityksillä on jopa puhalluslaitteet hytissä, ei kyttäämisen vuoksi tai ei ettei luoteta kuljettajiin vaan siksi ,että näin saadaan esim. vakuutusmaksuihin alennusta kun kuljettajien ajokunto on varmistettu vakuutusyhtiöille.
        Jos nyt joku epäilee kirjoitustani niin olen nähnyt ihan Suomen TV:ssä kuinka ison bussiyhtiön kaikki kuskit puhalsivat alkometriin aamuyöllä varikolla ennen työhön lähtöä. Tällä taataan turvalliset bussimatkat asiakkaille. Jokaisella kuskilla jolla on " puhtaat jauhot pussissa" eli on ammattilainen niin on täysin päivän selvä asia ettei maistissa tulla töihin
        ja siksi koko asia ei ole mikään ongelma . Ihan sama asia kuin työnantajan GPS seuranta missä kuski liikkuu. Jos kuski tekee työnsä siten kun on sovittu niin ihan sama vaikka työnantaja seuraa auton liikkeitä netissä. Se on päinvastoin hyvä asia ,että työnantaja on kartalla missä auto on milloinkin.

        Joo samaa mieltä. Näinhän se pitää olla, ihan sama vaikka puhallutettas joka aamu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo samaa mieltä. Näinhän se pitää olla, ihan sama vaikka puhallutettas joka aamu.

        Me raittiit reippaat kuskit jotka teemme työmme kuten on työnantajan kanssa sovittu niin meille on ihan sama kaikki seurantajärjestelmät sopivat ja asia ei häiritse mitenkään. Mutta jos työnantaja tekee järjestelmästä "kyttäys"järjestelmän jossa jokaista työntekijää seurataan minuutti ja tunti periaatteella joka päivä ja puututaan pieniinkin epäselvyyksiin vaikka kokonaisuus on hyvin laadukas työnteon osalta muuten asiallinen niin sellaista työnteon seurantaa en voi hyväksyä. Pilkunviilajille ei ole paikkaa kuljetusalla. Joillakin yrittäjillä on vain paha taipumus tällaiseen toimintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me raittiit reippaat kuskit jotka teemme työmme kuten on työnantajan kanssa sovittu niin meille on ihan sama kaikki seurantajärjestelmät sopivat ja asia ei häiritse mitenkään. Mutta jos työnantaja tekee järjestelmästä "kyttäys"järjestelmän jossa jokaista työntekijää seurataan minuutti ja tunti periaatteella joka päivä ja puututaan pieniinkin epäselvyyksiin vaikka kokonaisuus on hyvin laadukas työnteon osalta muuten asiallinen niin sellaista työnteon seurantaa en voi hyväksyä. Pilkunviilajille ei ole paikkaa kuljetusalla. Joillakin yrittäjillä on vain paha taipumus tällaiseen toimintaan.

        Onko tässä kyseisessä firmassa tuo meininki vai? Hetken mietin että pitäisikö hakea paikkaa mutta ei kiitos jos tyyli on toi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tässä kyseisessä firmassa tuo meininki vai? Hetken mietin että pitäisikö hakea paikkaa mutta ei kiitos jos tyyli on toi.

        Jos nyt huolella luit edellistä edeltävän kirjoituksen niin kirjoittaja puhui seurantajärjestelmistä yleisellä tasolla eikä hän kohdistanut kirjoitusta mitenkään kyseiseen yritykseen ja heidän työkulttuuriin. Seurantajärjestelmät ovat ihan o.k jos niitä ei
        tulkita kuin "piru raamattua" vaan hyödynnetään asiallisesti yhteistyössä henkilöstön kanssa. Näin vältetään esim. turhat puhelut joissa kysellään missä olet,kun esimies näkee suoraan näytöstä missä suunnalla mikäkin auto on liikkeellä. Aina kun on tarve löytää uusi työpaikka niin ensin kannattaa tarkistaa yrityksen taloustilanne netistä (ovat julkisia asioita) ja tehdä kirjallinen työsopimus jossa kaikki asiat ovat tarkasti kirjattu ylös niin synny näkemyseroja työasioista. Kättäpäälle suullinen työsopimus on huono ratkaisu sillä riitatilanteissa sovitut asiat unohtuvat.Keskustelupalstojen negatiivisen kirjoittelun pohjalta ei pysty todellista näkemystä luomaan yrityksestä. Koska niihin usein kirjoittavat yksittäiset henkilöt suutuspäissään.


    • Anonyymi

      Työnantajan seurantalaitteet eivät haittaa, mikäli sitten ei ole kyseessä sellainen työnantaja, joka työksensä vahtaa koko ajan ja heti kun huomaa tietokoneeltansa jonkun ns, muuttuneen tekijän ( kuljettajan itsenäinen toiminta parhaaksi katsomallansa tavalla ), niin puhelin soi: No, mikä on suunnitelmana?

      Olin viimeksi ajamassa puita eräässä pienessä yrityksessä. Auto oli pää_asiassa yhdessä vuorossa, eli ajoin yksinäni suurimman osan ajoista. Tämä työnantaja itse otti minuun yhteyttä useita kertoja ja sai viimein lupautumaan töihin. Homman piti olla niin vapaata, että itse saat päättää mistä laaneista ajat, tietenkin metsäyhtiön tilausten mukaan.
      Olin joskus aikaisemminkin ollut saman metsäyhtiön lipun alla, eräässä toisessa firmassa. Tunnen yhtiön käytännöt ja hallitsen tietokoneen metsäjärjestelmän, ym tarvittavat sovellukset, joten kykenen itsenäiseen työskentelyyn ja aina yritän parhaani mukaan hoitaa hommat, olipa työ mikä hyvänsä.

      Tuossa alussa kuvasin sitä, mikä oli kyseisen yrityksen toimintatapa. Isäntä sanoi töihin tullessani, että vaikka yksinäsi pääsääntöisesti ajat, niin ei me sinua yksin jätetä, sitä ei tarvitse pelätä. ( Luulin sen toteamuksen tarkoittavan, että isäntäväki huolehtii kaluston kunnossa pidosta, yms, sekä tuuraa vapaapäivät. )
      Toteamus tarkoittikin sitä, että isäntä valvoi työskentelyäni aamusta iltaan omalta koneeltansa ja soitti joka pienimmästäkin asiasta, pahimpina päivinä 4-6 kertaa.

      Olen tottunut oikeasti itsenäiseen työskentelyyn elämässäni. Tuo aika minkä' olin kyseisessä yrityksessä reilun vuoden, sai minut todella hajalle! Loppuaikana vitutus oli jo suorastaan käsin kosketeltava!
      Päätin, että ei ikinä enää vastaavaa, jos leipä ei sitten ole pöydästä aivan lopussa, mutta vapaaehtoisesti ei!

      On ollut isompia firmoja joissa olen työskennellyt ja heillä on ollut gps:ät autoissa, lisäksi työaikaseurantalaitteet.
      Ne eivät kuitenkaan ole minkäänlainen ongelma sille, joka hoitaa työnsä kunnolla. Eikä niissä yrityksissä ole soiteltu perään kuin oikeissa asioissa ja se ei tietenkään haittaa mitään.

      Eli kyllä työpaikan kulttuurilla, eli toimintamallilla on ehdottoman suuri ja ratkaiseva merkitys tietysti palkan ja kaluston kunnon lisäksi siellä viihtymiseen.
      Itse olen mieluiten kotona, jos ei ole tarjolla kummempaa kuin tuo minun tällä erää viimeiseksi jäänyt työpaikkani!

    • Anonyymi

      Taitaa olla

    • Anonyymi

      Ei ole ongelmaa. 7 kuukautta on kulunut eikä yhtään negatiivista palautetta ole tullut.
      Taitaa sinulla itsellä olla joku henkilökohtainen kauna kyseistä yrittäjää kohtaan.

      • Anonyymi

        Kuljetusalan liitttoon kuluu 45000 työntekijää. Eli todella iso osa kuljettajista. Ei ole häpeä kuulua ammattiyhdistykseen . ollaan reilusti duunareita. Oli puoluekantasi mitä vain niin ammattyhditys keskittyy nykyisin pelkästään edenvalvontaan ilman selkeää puoluesidonnaisuutta.. Kuljetusalalla on ankeat ajat ja jos kuljettajilla ei olisi edun valvojaa niin surkeasti kävisi kuski poloisten. kaikki kuskit kun eivät osaa olla oman työnsä KIngejä eli pitää puoliansa ja suostuvat ihan mihin tahansa sopimukseen joista on todella surullisia esimerkkejä kun kuski ajatuu ihan henkilökohtaiseen konkurssiin. paljon asuntovelkaa jne..... ja henkilökohtainen konkurssi tuli. Ei hyvä.Ajattele sellaista kohtaloa???????????


    • Anonyymi

      Joo

    • Anonyymi

      Kuljetus ja koneurakointi lehtinen oyllä on ainakin palkan maksussa ongelmia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8299
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2268
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2132
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1728
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1667
    6. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1467
    7. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1093
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    9. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      870
    Aihe