Mitä aineita opiskella tietotekniikka-alalle?

Anonyymi

Hei! Olen atm 9-luokalla ja olen aatellu lähtä peruskoulun jälkeen tietotekniikan perustutkintoon, niin kiinnostais tietää että mihin aineisiin kannattaa panostaa että pääsisi kyseiseen tutkintoon?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedät kai, että opiskelupaikkaa haetaan välitodistuksella, että kai sinulla nyt jo on keskiarvo riittävä? Kannattaa mennä kymppiluokalle parantamaan, jos ei ole.
      Muuten tästä asiasta olisi hyvä puhua opon kanssa ja täällä juuri pyöri yksi henkilä muutama viikko sitten joka on kyseisellä alalla - saa nähdä jos tulee takaisin ja osaa sinulle kertoa mitä nykyään vaaditaan. Kun opot ja opettajat tietää enemmän koulutuspaikoista kuin sitten mitä työpaikalla tapahtuu.

      TET työpaikankin löytäminen voi olla koronan takia vaikeaa ja siksi, että tietotekniikka puoli vatii suhteellisen kovat salaus/turvallisuus toimet. Sekin vielä, että oletko lähdössä enemmän esim. ohjelmisto vai kokoamispuolelle? Tottakai koodarit on mitä tarvitaan, mutta on tietotekniikka puolella paljon muutakin kuin koodaamista ja koodarien täytyy lopulta usein olla aika kovatasoisia siinä koodaamisessaan.

      Kysy opolta voitteko käydä läpi hänen kanssaan mihin tietotekniikan alueelle voisit sopia parhaiten? Jos teillä on huono opo tai sillä ei ole aikaa, niin mene Ohjaamoon käymään, jos teidän kaupungissa on sellainen. Olet vielä aika nuori sinne, mutta ne tietää koulutus- ja työpaikoista parhaiten sekä voi kartoittaa sinun soveltuvuuttasi.

    • Anonyymi

      Tietotekniikan perustutkinnot ovat monesti aikamoista höttöä. Hypitään asiasta toiseen, ja oikeastaan mistään ei mitään opeteta. Mikäli on oikeasti kiinnostunut it-maailmasta, niin itse joutuu opettelemaan valtavasti asioita. Koulut eivät sitä oppia tarjoa. Perustutkintoon haet kuitenkin peruskoulun päästötodistuksella, eli se keskiarvo sanelee hyvin pitkälti sen, mitä mahdollisuuksia itselläsi on. Perustutkinnossa joudut opiskelemaan osittain samoja aineita, kuin mitä peruskoulussakin ja näiden päälle tulee ammatilliset aineet. Omista kouluajoista on vierähtänyt jo jokunen tovi, niin en tiedä minkälaiseksi perseilyksi touhu on mennyt. Kuullut olen jotain, ja sen perusteella ei hyvältä näytä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe