Uravalmennus, millaisia kokemuksia?

Anonyymi

Minulle suositeltiin 10 pv pituista uravalmennusta, mutta tästä ei ole mitään tietoa, mitä siellä tehdään. Onko joku käynyt?
CV:n teko onnistuu ja niitä on jo monta erilaista valmiina muokattavaksi hakemaani paikkaan sopivaksi.

Ei kuitenkaan houkuta hakea tietämättä mihin on päänsä pistämässä.

10

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä vastaako tämä kysymykseen tai puhutaanko edes samasta, mutta kerron oman kokemuksen.
      Kävin sen springhousen 5pv kestävän uravalmennus kurssin aktiivimallin aikana.
      Minulle tuli sellainen fiilis että se on pääasiassa vain valvottua työnhakua.
      Yksi päivä oli kokonaan CV tekemiseen ja ne joilla oli jo laitettiin etsimään työpaikkoja.
      Vähän katsottiin että mistä löytää työpaikkoja ja miten jättää vahti esim mol.fi.
      Kauhea tuputus noihin vuokratyöpaikkoihin.

En ainakaan itse saanut tuosta mitään uutta, mutta silloin se oli vähän pakko.

• Anonyymi

Yritetään siivota työttömyystilastoja noilla kursseilla, kurssien pitäjät saavat rahaa valtiolta kun valtio on ostanut TE-palvelulle kyseiset kurssit.

Eivät johda palkkatyöhön kyseiset kurssit, korkeintaan Työkokeiluun eli orjatyöhön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritetään siivota työttömyystilastoja noilla kursseilla, kurssien pitäjät saavat rahaa valtiolta kun valtio on ostanut TE-palvelulle kyseiset kurssit.

Eivät johda palkkatyöhön kyseiset kurssit, korkeintaan Työkokeiluun eli orjatyöhön.

Sehän se idea noissa on. Se ohjaajakin sanoi että tämä taitaa olla vain leikkurin välttämistä monille ja niinhän se oli. Jotkut oli käyneet kyseisen kurssin jonkun 3-4 kertaa.
        Hauska kun ryhmässä oli sellaisia kenellä työvuosia takana enemmän kuin ohjaajalla ikää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät todella johda yhtään mihinkään

• Anonyymi

Itse olen menetellyt niin vuokratyöfirmojen kohdilla että hakemuksen kun olen jättänyt jos eivät millään tavalla haastattelu tms ota yhteyttä niin poistan hakemukseni heidän sivuiltaan/järjestelmistään sen jälkeen. Että se on heidän pakko poistaa hakemus pyynnöstä tai jos eivät näin toimi niin riittää että otan tietosuojavaltuutettuun yhteyttä ja sen jälkeen itkevät ja poistavat hakemuseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen menetellyt niin vuokratyöfirmojen kohdilla että hakemuksen kun olen jättänyt jos eivät millään tavalla haastattelu tms ota yhteyttä niin poistan hakemukseni heidän sivuiltaan/järjestelmistään sen jälkeen. Että se on heidän pakko poistaa hakemus pyynnöstä tai jos eivät näin toimi niin riittää että otan tietosuojavaltuutettuun yhteyttä ja sen jälkeen itkevät ja poistavat hakemuseni.

Hienoa.
        Oikein.
        Juuri näin.
        Laittakaa järjestelmään aktiivisuutta. Patistelkaa järjestelmän luppoilijoita aktiivisuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät todella johda yhtään mihinkään

Juu, ihan höpö, höpö kursseja.

• Anonyymi

Vain kymmenen päivää? Itse sain sen käsityksen, että 'ohjaus' jatkuisi, kunnes työllistyisin, eli vanhuuseläkkeelle. Siksi kieltäydyin. Olisi myös ollut ajomatkaa 60 km suuntaansa, vanhalla autolla.

• Anonyymi

Ei tuommoisista valmennuksista ole mitään apua.

• Anonyymi

No törkuturpiahan varmaan tulee hos ei ole penaalissa kaikki tallella. Ainut joka tietää mitä on tehty on te keskus. Niin se on ollu aina.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      112
      7356
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      70
      5861
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5034
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4305
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4136
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      223
      3996
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3758
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      42
      3615
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      55