Miltä tuntuu olla nainen?

Anonyymi

Itse en biologisena naisena pysty erottamaan naiseuttani ihmisyydestä, mutta trans-naiset näköjään pystyy. Mikä se onse mystinen sisäinen naiseuden kokemus?
Vaikuttaa siltä, että trans-ihmiset määrittelevät itseään negaation kautta, eli inhoavat kehonsa joitain osia, ja siitä johtavat ajatuksen, että eivät ole tätä sukupuolta. Esim. naiseksi itsensä tunteva mies näköjään usein inhoaa penistään tai mieheksi itsensä tunteva rintojaan. Indikoiko tämä inho varmasti sitä, että on eri sukupuolta, vai voisiko kyseessä olla myös jokin trauma, joka saa inhoamaan omaa kehoaan sellaisena kuin se on.

27

1047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet noin 7000.ihminen, jonka kuulen (luen) esittävän tämän kysymyksen nelikymppisen elämäni aikana.

En minä emätintäni ja rintojani nyt vihannut-vihannut, mutta jos edes hetken otat huomioon, että transsukupuolisuus voisi olla todellista eikä trauman aiheuttamaa, on varmaan ihan loogista, ettei mieheksi identifioituva ole innoissaan näistä ruumiinosista.

Oletko koskaan pohtinut miltä tuntuu olla ihminen, joka ei kärsi oppimisvaikeuksista? Miltä tuntuu olla ei-sokea? Hetero? Kävelemään kykenevä? Naiseuden ei kuulukaan tuntua miltään. En minäkään nyt enää, elettyäni miehenä pari vuosikymmentä koe olevani mies vaan ihminen.

• Anonyymi

Mutta koko trans-identiteetti lähtee liikkeelle siitä, että sisällä on jokin tuntemus sukupuolesta. Se on minusta aika mystillistä.

• Anonyymi

Niin, niin se onkin. Muille asia on niin itsestäänselvä, ettei asiaan kiinnitä huomiota. Sitten sitä tekee näitä aloituksia vuodesta toiseen, kun asia ei koskaan voi aueta, ellei sitä ole itse kokenut.

• Anonyymi

Ihmetyttää sekin, että lääketiede ei keksi mitään muuta sukupuolidysforiaan kuin tämän mystisen sisäisen sukupuolitunteen, jota eivät tunne biologiset miehet ja naiset.
      Itse mietin mikä osuus muovien ftalaateilla on asiaan, ne ovat hormonihäiritsijöitä biologiassamme. Toinen seikka joka vaikuttaa varmasti tyttöjen identifioitumiseen, on naisvartalon seksuaalinen eksploitaatio viihdekulttuurissamme ja somessa. Se voi antaa hieman oudon kuvan naiseudesta kasvaville tytöille.

• Anonyymi

Varmasti antaa, mutta ihan samat ongelmat on pojillakin. Olet kirjoittanut noista muoveista aiemminkin tänne ja nyt esiinnyt uutena kirjoittajana. Meillä ei edes ollut TV:tä kun vuosikymmeniä sitten kaksivuotiaana itkin miksei minulla ole pippeliä.

• Anonyymi

Kyllä cis-ihmisetkin kokevat sukupuolitunteen, jotkut hyvinkin voimakkaana. Mutta silloin kun sukupuolituntemus on "samaa paria" fyysisen rakenteen kanssa, se ei ole ongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä cis-ihmisetkin kokevat sukupuolitunteen, jotkut hyvinkin voimakkaana. Mutta silloin kun sukupuolituntemus on "samaa paria" fyysisen rakenteen kanssa, se ei ole ongelma.

Ainakin itselläni sukupuolitunne on vaan se että koska keho osoittaa minun olevan nainen niin tiedän olevani nainen.
        Kun tiedän ja olen aina tiennyt olevani nainen, olen juurtunut siihen että tämä minä olen, ei ole tullut mieleenkään kyseenalaistaa asiaa kun fyysiset todisteet tunnen kehossani.
        Kun tiesin olevani tyttö, samaistin itseni muihin kaltaisiini.
        Jos olisin syntynyt nakki haaroissa, olisin varmasti samaistanut itseni poikiin ja kasvanut mieheksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin itselläni sukupuolitunne on vaan se että koska keho osoittaa minun olevan nainen niin tiedän olevani nainen.
        Kun tiedän ja olen aina tiennyt olevani nainen, olen juurtunut siihen että tämä minä olen, ei ole tullut mieleenkään kyseenalaistaa asiaa kun fyysiset todisteet tunnen kehossani.
        Kun tiesin olevani tyttö, samaistin itseni muihin kaltaisiini.
        Jos olisin syntynyt nakki haaroissa, olisin varmasti samaistanut itseni poikiin ja kasvanut mieheksi.

Et olisi, mutta ymmärrän kyllä, että ajattelet asian noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on välistä outoja tuntemuksia ihoni kanssa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et voi kyllä tietää olisinko, melko varmasti olisin .
        Olisin samaistanut itseni veljeeni ja psyykeni olisi kasvanut maskuliiniseksi ympäristön ja biologian vaikutuksesta.
        Ihan sama juttu kuin rotukysymys, jos syntyy mustaksi kasvaa siihen ryhmään ja sen piirteisiin, arvostaa sen asioita.
        Jos taas syntyy vaikka Suomeen, identifioituu Suomalaisuuteen ja tämän kansan luonteeseen, rehellisyyteen, kauneuteen ja vahvuuteen.
        Kokee että Suomalaisuus on iso osa omaa identiteettiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et voi kyllä tietää olisinko, melko varmasti olisin .
        Olisin samaistanut itseni veljeeni ja psyykeni olisi kasvanut maskuliiniseksi ympäristön ja biologian vaikutuksesta.
        Ihan sama juttu kuin rotukysymys, jos syntyy mustaksi kasvaa siihen ryhmään ja sen piirteisiin, arvostaa sen asioita.
        Jos taas syntyy vaikka Suomeen, identifioituu Suomalaisuuteen ja tämän kansan luonteeseen, rehellisyyteen, kauneuteen ja vahvuuteen.
        Kokee että Suomalaisuus on iso osa omaa identiteettiä.

Siinä tapauksessa lienet kasvanut melko yksinkertaisten ihmisten seurassa.

Mahtaako veljesi olla asiasta samaa mieltä. Että ilman killuttimia hänelle olisi ollut ihan luontevaa olla feminininen ja maata miesten kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtaako veljesi olla asiasta samaa mieltä. Että ilman killuttimia hänelle olisi ollut ihan luontevaa olla feminininen ja maata miesten kanssa.

Nää on näitä, joille heterous oli valinta. No,toisilla oma minuus lähtee syvältä sisimmästä, ehkei sitten kaikilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Siinä tapauksessa lienet kasvanut melko yksinkertaisten ihmisten seurassa."
        Mihin perustat oletuksesi?
        Veljeni tuntemuksista en voi tietää.
        Tottakai biologia näkyy myös psyykkisellä puolella, myös ihmisillä jotka luulevat olevansa transseja.
        Transnaisten psyyke on hyvin miehinen ja transmiesten psyyke pehmeän naisellinen, tämä on yksi syy miksi transnaiset ovat usein agressiivisia ajaessaan ja vaatiessaan etuja esim mielenosoitustilanteissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai biologia näkyy myös psyykkisellä puolella, myös ihmisillä jotka luulevat olevansa transseja.
        Transnaisten psyyke on hyvin miehinen ja transmiesten psyyke pehmeän naisellinen, tämä on yksi syy miksi transnaiset ovat usein agressiivisia ajaessaan ja vaatiessaan etuja esim mielenosoitustilanteissa.

Tunnetko paljon siilitukkaisia painonnostajalesboja, joiden psyyke on pehmeän naisellinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Transnaisten psyyke on hyvin miehinen ja transmiesten psyyke pehmeän naisellinen,"
        En allekirjoita tuota väitettä. Minulle oli aiemmin miehen roolin esittäminen todella vaikeaa ja koen että minulla on jo varhaislapsuudesta saakka ollut tytön/naisen psyyke, joka sai tulla vapaasti esiin kun sai alkaa elämään naisena (jo hoitoprosessin aikana).
        En myöskään ole agressiivinen autolla ajaessani, enkä muuallakaan (en edes aiemmassa elämässänikään). Nykyinen jo vuosia jatkunut naisen elämä on sitä mitä olisi pitänyt olla lapsuudesta saakka ja se tuntuu täysin luonnollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnetko paljon siilitukkaisia painonnostajalesboja, joiden psyyke on pehmeän naisellinen?

Perimmäinen ajattelutapa ja tunteellinen herkkyys voi olla silmiinpistävän naisellista huolimatta ulkoisista yrityksistä olla miehinen, kuten kuvaamasi painonnosto tai muut kliseiset yritykset olla miehekäs.
        Kaikki nämätietämäni naiset jotka ovat mukamas muuttaneet itsensä miehiksi ovat silti tippaleipäaivoisia ja kyllä sen huomaa, niin naisellinen tapa ajatella ja tuoda itseään esiin.
        Samoin "transnaiset" omaavat kyllä miehekkään kovuuden, niin se vain on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perimmäinen ajattelutapa ja tunteellinen herkkyys voi olla silmiinpistävän naisellista huolimatta ulkoisista yrityksistä olla miehinen, kuten kuvaamasi painonnosto tai muut kliseiset yritykset olla miehekäs.
        Kaikki nämätietämäni naiset jotka ovat mukamas muuttaneet itsensä miehiksi ovat silti tippaleipäaivoisia ja kyllä sen huomaa, niin naisellinen tapa ajatella ja tuoda itseään esiin.
        Samoin "transnaiset" omaavat kyllä miehekkään kovuuden, niin se vain on.

En tiedä, ehkä joillain voi noin olla. Et tosin tunne kovin monia transihmisiä etkä tunnista kaikkia tapaamiasi, mutta toki ihmiseen vaikuttaa myös nuoruuden hormonit ja se, että on joutunut tukahduttamaan tyttöytensä tai poikuutensa ja väitteessäsi voisi olla myös jotain perää. Mitään merkitystähän sillä ei siis ole, mies voi olla herkkä ja pehmeä ihan vapaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, ehkä joillain voi noin olla. Et tosin tunne kovin monia transihmisiä etkä tunnista kaikkia tapaamiasi, mutta toki ihmiseen vaikuttaa myös nuoruuden hormonit ja se, että on joutunut tukahduttamaan tyttöytensä tai poikuutensa ja väitteessäsi voisi olla myös jotain perää. Mitään merkitystähän sillä ei siis ole, mies voi olla herkkä ja pehmeä ihan vapaasti.

No mielestäni on ilmeistä että sukupuolilla on psyykkisiä eroja, johtuen ihan kaikesta eroavaisuudesta.
        Se että jotkut ihmiset yrittävät elää vastakkaisen sukupuolen roolissa ei tietenkään tee tyhjäksi näitä eroja.
        Onhan näitä "transnaisia" jotka uhkaavat vetää turpaan jos heitä ei kutsu rouvaksi, äärimmäisen herkkää ja naisellista eikö vain?LOL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mielestäni on ilmeistä että sukupuolilla on psyykkisiä eroja, johtuen ihan kaikesta eroavaisuudesta.
        Se että jotkut ihmiset yrittävät elää vastakkaisen sukupuolen roolissa ei tietenkään tee tyhjäksi näitä eroja.
        Onhan näitä "transnaisia" jotka uhkaavat vetää turpaan jos heitä ei kutsu rouvaksi, äärimmäisen herkkää ja naisellista eikö vain?LOL

No, kieltämättä itsekin mietin joskus samaa, mutta ehkä nämä aggressiiviset mahdolliset autogynefiilit vain erottuvat joukosta? Toisaalta jaksaako tavisnaisetkaan kuinka monta vuotta sitä, että kaikki kutsuisivat mieheksi?

• Anonyymi

Sääntöjen vastaista kysyä, voitko kuvitella mahdollisen poikaystäväsi elävän luontevasti naisena, jos olisi ilman penistä syntynyt??

• Anonyymi

"Sääntöjen vastaista kysyä, voitko kuvitella mahdollisen poikaystäväsi elävän luontevasti naisena, jos olisi ilman penistä syntynyt??"
        Tämä oli ehkä aloittajalle tarkoitettu mutta vastaan ja olen nainen.
        Ilman penistä syntynyt olisi nainen eikä mies joten ei hän olisi poikaystäväni.
        Jos kyseessä taas olisi mies jonka penis puuttuu synnynnäisen vamman vuoksi ja transuilisi naisen vaatteissa, ei poikaystäväainesta minulle.

• Anonyymi

Jos ihminen on raiskattu ja hakattu, hän tuntee olevansa nainen. Myös alipalkkaus voi olla syy naiseksi tuntemiseen. Jokainen uhriksi tunteva tuntee olevansa nainen!

• Anonyymi

Uhriutuminen kuuluu siihen tosiaan, count me out.

Miehenä on suurempi todennäköisyys joutua hakatuksi, muttei se minusta naista tee.

• Anonyymi

haluan pukea naisten vaatteisiin

• Anonyymi

sitten sinä teet niin

• Anonyymi

haluan olla nainen.

• Anonyymi

Se kun ei ole haluamiskysymys,sitä joko on luonnostaan tai sitten ei.
        Sitäpaitsi sinä et tiedä miehenä millaista on olla nainen, etkä voi tietää tykkäisitkö siitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe