Hei! Yhdistelmäajoneuvokuljettajan ammatti kiinnostaa. Pohdin vain sitä, millainen ajoneuvotekninen osaaminen täytyy kuljettajalla olla. Riippuu varmasti siitä, ajaako lyhyttä vai pitkää matkaa, mitä tavaraa ja millaisessa yrityksessä. Itseäni ei ajoneuvotekniikka juuri kiinnosta, ja siksi olenkin huonohko siinä. Toki sitä täytyy vain opetella, pieniä huoltotoimia tm, mikäli ammattiin lähtee opiskelemaan. Itse olen linja-autonkuljettaja, työskennellyt paikallisliikenteessä ja pärjännyt tiedoillani ja taidoillani mainiosti.
Kaipaisin kokemuksia muutenkin ammatista ja työstä, etenkin pidemmistä reissuista.
Kuljettajan ajoneuvotekninen osaaminen
3
112
Vastaukset
- Anonyymi
Venäjällä yhdistelmäajoneuvokuljettajan pitää olla autoinsinööri, en tiedä miten on sääntö Suomessa.
- Anonyymi
Nykyautoille ei paljoo voi tienpäällä tehdä jos vikoja tulee, mutta jonkinlaista remppataitoo ois hyvä olla. Itsellä työkalupakki mukana pystyy ainakin jotain tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyautoille ei paljoo voi tienpäällä tehdä jos vikoja tulee, mutta jonkinlaista remppataitoo ois hyvä olla. Itsellä työkalupakki mukana pystyy ainakin jotain tekee.
Riippuu talosta. Itse olen melkein aina ollut sellaisissa firmoissa missä joutunut tekemään pienehköjä huoltohommia, etupäässä valojen kunnossa pitoa ja rasvausta ( nosturi alusta, kärryn kääntööytä ), tosin uudemmissa ei kaikissa ole enää erikseen rasvattavia nippoja alustassa, mutta olenkin ajanut miltei aina etupäässä vanhahkolla kalustolla.
Parkkilamput teettävät ehkä eniten töitä yleensä. Nehän ovat ledejä nykyisin, joten polttimon vaihdolla ei juuri enää selviä, vaan täytyy vaihtaa koko valo. Itellä mukana ollut yleensä sähkötarvikepakki ladattava pieni rälläkkä, sekä käsitoho jolla saa kutistesukat liitosten päälle lämmitettyä kiinni. Lisäksi tietenkin sopivia kiinnike pultteja ja muttereita. Johtoviat ovat kaikkein viheliäisimpiä korjattavia, tai siis niiden löytäminen .
Joskus vikoja on auton tai kärryn pistokkeissa , sekä jakorasioissa.
Kesällä ihan mukavakin touhuta pitkällä tauolla, mutta talvella usein perin ikävää ja silloinhan juuri niitä vikojakin eniten ilmenee.
En tykkää tai en oikeastansa siedä sitä, että on paljon parkkeja tai työvaloja pimeänä, joten siksi rustailen niitä itse.
On ollut useita työnantajia, joita ei juuri auton valot tunnu kiinnostavan, katsastukseen laitetaan ja jopa silloinkin on jätetty joku parkkivalo vika korjaamatta.
Toki, jos on sellainen firma missä on oma korjaamo ja kalusto pidetään firman puolesta kunnossa ja puhtaana kaikin osin, niin se kait se paras juttu on. Omalle kohdalle ei ole vain sellaista taloa osunut koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152121Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842068- 1011367
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101166Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791122Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249876Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha171853- 62821
- 59811