OnePlus Nord N100,

Anonyymi

Vaikuttaa edulliselta ostokselta. Onko sillä muita vikoja kuin että sitä ei saa sammumaan? Missä tehty?

149

10166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinalaista tusinatavaraa.
      Viiden ampeerin akku on ainakin hyödyllinen mikäli se ei kulu parissa kuukaudessa pilalle.

    • Anonyymi

      Saa sammumaan. Vika on käyttäjäperäinen:D

    • Anonyymi

      vain yksi järjestelmä päivitys, ei niinkuin kalliimmat oneplussat, ei jakoon.

      • Anonyymi

        Kyllä se kolmeksi vuodeksi riittää. Mitä niillä päivityksillä tekee kun voi ostaa aina uuden luurin. Tuossa mallissa ei kai voi akkuakaan vaihtaa uuteen, on ilmeisesti tarkoitettu kertakäyttökapistukseksi koko luuri ja sillä sipuli. Sen takii halpistuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se kolmeksi vuodeksi riittää. Mitä niillä päivityksillä tekee kun voi ostaa aina uuden luurin. Tuossa mallissa ei kai voi akkuakaan vaihtaa uuteen, on ilmeisesti tarkoitettu kertakäyttökapistukseksi koko luuri ja sillä sipuli. Sen takii halpistuote.

        Eihän akkua nykypäivänä edes tarvitse uusia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän akkua nykypäivänä edes tarvitse uusia..

        eipä koska se vanhenee parissa vuodessa ja kyllä se sen akku kestää, kait


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä koska se vanhenee parissa vuodessa ja kyllä se sen akku kestää, kait

        Kestää jopa 5-vuotta ellei ihan halpa luuri ja käyttää sitä oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestää jopa 5-vuotta ellei ihan halpa luuri ja käyttää sitä oikein.

        niin akku kestää mutta puhelin lahoaa käyttiksen oslata parissa vuodessa, paitsi jos käyttää iphonea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin akku kestää mutta puhelin lahoaa käyttiksen oslata parissa vuodessa, paitsi jos käyttää iphonea.

        Olet aivan oikeassa, sillä iPhone kestää 2-3 kuukautta ja Androidit 2-3 vuotta.


    • Anonyymi

      Minulla on nookia 1100 kestänyt jo pian 20 vuotta. Vain muutaman akun olen uusinut.

      • Anonyymi

        Minulla on Nokia kumisaappat, ikää niillä on yli 40 vuotta.
        Vain muutama pykimä ilmestynyt, en tosin niitä käytäkkään kuin muutaman kerran kesässä.


    • Anonyymi

      199 €:a. Kattelin myöskin teknisiä tietoja. Kamerat (3 kpl) pääkamera 12 MP ja toiset kaksi 2 MP. Etukamera oli muistaakseni 8 MP ? Ei vielä 5G:tä. Muistia 4 Gt ram ja tallenustilaa 64 Gt. Data vaan korkeintaan 300 Mbs. Näyttö HD . Onko pelkkä 4 Gt/64 Gt malli eikä tule isommalla muisteilla ?? Akku ihan kohtalainen. En aio ainakaan vielä ostaa toimii vahna (OP 5) vielä. Ihan kohtuu hintainen. Mutta katotaan kun tulee Onplus 9 ??

      • Anonyymi

        Korjataan saman tien. Pääkamera onkin 13 MP. Myöskin näyttö on 6,52 tuumaa 60 Hz:iä.
        Suorittemena Snapdragon 460 ja GPU:na Adreno 610. Tallennus muistia voi lisätä 256 Gt:n saakka. Odotan ainakin vielä vähän parempaa...


      • Anonyymi

        Tulevat huippumallit ovat niin kalliita ettei niitä kannata enää ostaa. One Plus 8 on jo nyt kalliihko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevat huippumallit ovat niin kalliita ettei niitä kannata enää ostaa. One Plus 8 on jo nyt kalliihko.

        Jep. Pidin tätä OP 5:sta jo melko kalliina (559 €:a). Tosin on 8/128 Gt:n malli. Ihan riittävästi tilaa. En ole vielä saanut täyteen. Uudemissa on uudempaa tekniikkaa ja maksaa enemmän.
        Tähän saa vielä onneksi Android 11:n custom ROM:ien muodossa. Tosin on hyvin kestänyt kohta 3 1/2 vuotta ja tällä vielä jonkin aikaa pärjää mutta olen ollut melko tyytyväinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Pidin tätä OP 5:sta jo melko kalliina (559 €:a). Tosin on 8/128 Gt:n malli. Ihan riittävästi tilaa. En ole vielä saanut täyteen. Uudemissa on uudempaa tekniikkaa ja maksaa enemmän.
        Tähän saa vielä onneksi Android 11:n custom ROM:ien muodossa. Tosin on hyvin kestänyt kohta 3 1/2 vuotta ja tällä vielä jonkin aikaa pärjää mutta olen ollut melko tyytyväinen!

        Ja tuki jatkuu Lineage OS ansiosta vielä vuosia eteenpäin joten ei senpuoleen kiire vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuki jatkuu Lineage OS ansiosta vielä vuosia eteenpäin joten ei senpuoleen kiire vaihtaa.

        Ei välttämättä ainakaan OP 5:n kohdalla enää vuosia. Katotaan tuleeko vielä Anroid 12 Oneplus 5:lle custom ROM:na ?? Mutta katotaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä ainakaan OP 5:n kohdalla enää vuosia. Katotaan tuleeko vielä Anroid 12 Oneplus 5:lle custom ROM:na ?? Mutta katotaan!

        Noh jos One Plus 1 malliin joka siis julkaistiin jo vuonna 2014 saa Android 11 6-vuoden jälkeen niin kyllä OP5 saa vielä erittäin pitkään..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh jos One Plus 1 malliin joka siis julkaistiin jo vuonna 2014 saa Android 11 6-vuoden jälkeen niin kyllä OP5 saa vielä erittäin pitkään..

        Toivotaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuki jatkuu Lineage OS ansiosta vielä vuosia eteenpäin joten ei senpuoleen kiire vaihtaa.

        Laitoin eilen muuten Lineage OS 18.0:n (10-11-2020:n) ja GApps:ksi NikGApps full paketin. Hyvin toimii siis OP 5:ssa :) Tosin toivoisin tilapalkkiin VoLTE ikonin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin eilen muuten Lineage OS 18.0:n (10-11-2020:n) ja GApps:ksi NikGApps full paketin. Hyvin toimii siis OP 5:ssa :) Tosin toivoisin tilapalkkiin VoLTE ikonin...

        Eipä kannata epämääräisiä laitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kannata epämääräisiä laitella.

        Linage OS ei ainakaan ole epämääränen :) Toimi hyvin. Laitoin uusimman (19.11.202) ja uusimmalla NikGApps:llä (16.11.2020) Full mutta se ei toiminut. Antoi kaatumisia käyttöliittymän. Pitäänee kokeilla Stock NikGApp:llä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linage OS ei ainakaan ole epämääränen :) Toimi hyvin. Laitoin uusimman (19.11.202) ja uusimmalla NikGApps:llä (16.11.2020) Full mutta se ei toiminut. Antoi kaatumisia käyttöliittymän. Pitäänee kokeilla Stock NikGApp:llä...

        Kyllä se on tässätapauksessa sillä 18 versiota ei ole edes tullut:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevat huippumallit ovat niin kalliita ettei niitä kannata enää ostaa. One Plus 8 on jo nyt kalliihko.

        Ostin kk sitten 199e uusi N100, käyttin noin 25 päivä mutta tänään sammui. Ei millä saa aukia eikä näyttää lata vai ei. Mun mielestä tämän n100 on joku pilipala kännykkä. En tiedä vaikka palautamme takaisin korjauksen niin mistä tiedän että tulevaisuudessa taas sma ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin kk sitten 199e uusi N100, käyttin noin 25 päivä mutta tänään sammui. Ei millä saa aukia eikä näyttää lata vai ei. Mun mielestä tämän n100 on joku pilipala kännykkä. En tiedä vaikka palautamme takaisin korjauksen niin mistä tiedän että tulevaisuudessa taas sma ongelma.

        Hyvä se on kunhan osaa käyttää ja huomioi senkin että ei ole olemassa sellaista valmistajaa jonka kaikki tuotteet olisi virheettömiä. Aina sattuu "maanantaikappaleita" joukkoon oli kyseessä 2000 euron tai 100 euron malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Pidin tätä OP 5:sta jo melko kalliina (559 €:a). Tosin on 8/128 Gt:n malli. Ihan riittävästi tilaa. En ole vielä saanut täyteen. Uudemissa on uudempaa tekniikkaa ja maksaa enemmän.
        Tähän saa vielä onneksi Android 11:n custom ROM:ien muodossa. Tosin on hyvin kestänyt kohta 3 1/2 vuotta ja tällä vielä jonkin aikaa pärjää mutta olen ollut melko tyytyväinen!

        Näyttäisi akku jo pitävän muutaman tunnin virtaa tosin puhun ja jaan datan WiFi-Hotspotilla läppäriin. Odotan vielä jonkin aikaa ennen kuin hankin uuden tämän OP 5:n tilalle! Ollut tähän tyytyväinen tulee Juhannukset jälkeen tulee 4 v. olleeksi. Katotaan paljonko on varaa laittaa uuteen kännyyn ja paljoko raskii laittaa. Tuo Oneplus 9 mallisto kyllä kiinnostaa mutta hintalappu on melko "suolainen" :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäisi akku jo pitävän muutaman tunnin virtaa tosin puhun ja jaan datan WiFi-Hotspotilla läppäriin. Odotan vielä jonkin aikaa ennen kuin hankin uuden tämän OP 5:n tilalle! Ollut tähän tyytyväinen tulee Juhannukset jälkeen tulee 4 v. olleeksi. Katotaan paljonko on varaa laittaa uuteen kännyyn ja paljoko raskii laittaa. Tuo Oneplus 9 mallisto kyllä kiinnostaa mutta hintalappu on melko "suolainen" :)

        Ei yli 500 euroa kannata kännykästä edes maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yli 500 euroa kannata kännykästä edes maksaa.

        Ehkä ? Lisätiedoksi on mulla 300 MBit/s DNA data. Toivoisin että löytyy puhelimesta VoLTE ja VoFiWi. Tällä OP 5:lla toimi Elisan verkossa molemmat tekniikat. Lähinnä yhteyden pitoon Euroopan ulkopuolella. Kiinnostaa tekniikka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ? Lisätiedoksi on mulla 300 MBit/s DNA data. Toivoisin että löytyy puhelimesta VoLTE ja VoFiWi. Tällä OP 5:lla toimi Elisan verkossa molemmat tekniikat. Lähinnä yhteyden pitoon Euroopan ulkopuolella. Kiinnostaa tekniikka!

        Kaikista 4G tai 5G nykymalleista melkeinpä löytyy kyseinen toiminto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista 4G tai 5G nykymalleista melkeinpä löytyy kyseinen toiminto.

        On muuten VoWiFi eikä VoFiWi kuten virheellisesti kirjoitin. Tuo 5G ei ole mulle välttämätön! Toimii mikroaalloilla saa nähdä tuleeko tänne "metsään" joskus 5G ? 😀 Eikö sillekin kehitetä puheensiirtoa 5G datan yli ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten VoWiFi eikä VoFiWi kuten virheellisesti kirjoitin. Tuo 5G ei ole mulle välttämätön! Toimii mikroaalloilla saa nähdä tuleeko tänne "metsään" joskus 5G ? 😀 Eikö sillekin kehitetä puheensiirtoa 5G datan yli ?

        Katkasee latauksen jos >80 % ladattuna ? Vois toki ollakkin jokin asetus ? Eikö tuo Oneplus 9 mallisto julkaista joskus 23.3.2021 alkaen ?? En varmaan viitsi laittaa vaivalla saatuja säästöjä niin paljon kun ne maksaa ? DNA:lla pitäisi olla täällä "metsässäkin" 5G peitto ainakin. Mutta tällä vielä pärjää jonkin aikaa. Pitää vielä jonkin verran virtaa raskaalla käytöllä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkasee latauksen jos >80 % ladattuna ? Vois toki ollakkin jokin asetus ? Eikö tuo Oneplus 9 mallisto julkaista joskus 23.3.2021 alkaen ?? En varmaan viitsi laittaa vaivalla saatuja säästöjä niin paljon kun ne maksaa ? DNA:lla pitäisi olla täällä "metsässäkin" 5G peitto ainakin. Mutta tällä vielä pärjää jonkin aikaa. Pitää vielä jonkin verran virtaa raskaalla käytöllä!

        On asetus ja ei noin kallista puhelinta kannata ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On asetus ja ei noin kallista puhelinta kannata ostaa.

        Sen arvo tippuu äkkiä :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On asetus ja ei noin kallista puhelinta kannata ostaa.

        Tänään latasi jopa 100 % täyteen ? Kokeilin ihan tarkotuksella akun kestoa. Kesti melkein 6 H. Jonkin verran soitin ja läppäriin oli jaettu netti! Jonkin verran on jo akun kapasiteeetti laskenut :( Tällä koitetaan mennä vielä jonkin aikaa (kerkee tulla 4 V. käytetyksi)! Ainoa on paikka jossa ei saa ladattua esim. autossa (en ole hankkinut tähän auton tupakansytytin laturia) kun pitää useammin olla laturin lähellä. Katotaan sitten joskus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään latasi jopa 100 % täyteen ? Kokeilin ihan tarkotuksella akun kestoa. Kesti melkein 6 H. Jonkin verran soitin ja läppäriin oli jaettu netti! Jonkin verran on jo akun kapasiteeetti laskenut :( Tällä koitetaan mennä vielä jonkin aikaa (kerkee tulla 4 V. käytetyksi)! Ainoa on paikka jossa ei saa ladattua esim. autossa (en ole hankkinut tähän auton tupakansytytin laturia) kun pitää useammin olla laturin lähellä. Katotaan sitten joskus!

        Ei ole laskenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole laskenut.

        Onpas jonkin verran :) Latasin ja otin latauksesta. Nyt latasi että näyttää 100 %. Ainakin tasaisella alustalla lataa ihan täyteen. Tuli mieleeni jos pätkiminen johtuu lataus/dataliittimen löystymisestä ? Latausjohdon (se punainen) olen jonkun aikaa sitten uusinut. Käytän tässä  muuten custom ROM:ia (Nezuko 11-Androidia). Alussa toimi vielä pidempäänkin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas jonkin verran :) Latasin ja otin latauksesta. Nyt latasi että näyttää 100 %. Ainakin tasaisella alustalla lataa ihan täyteen. Tuli mieleeni jos pätkiminen johtuu lataus/dataliittimen löystymisestä ? Latausjohdon (se punainen) olen jonkun aikaa sitten uusinut. Käytän tässä  muuten custom ROM:ia (Nezuko 11-Androidia). Alussa toimi vielä pidempäänkin :)

        Akun varaus ei näin nopeasti laske. Kyllä se pysyy 100% varsin pitkään. Mulla on pysynyt jo melkein vuoden verran vaikka käytän päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun varaus ei näin nopeasti laske. Kyllä se pysyy 100% varsin pitkään. Mulla on pysynyt jo melkein vuoden verran vaikka käytän päivittäin.

        Väitän yhä ja että on laskenut siitä mitä oli vielä muutama vuosi sitten! Kymmenen minuuttia kun käytössä täyteen latauksen jälkeen on suurin piirtein jo 98% latauksesta jäljellä ? Jo aiemmin olen joutunut lataamaan toisen kerran päivän aikana suht raskaan käytön takia ? Olen välttänyt turhaa latailua. Eikö akku kestää vaan tietyn määrän lataus/purku syklejä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän yhä ja että on laskenut siitä mitä oli vielä muutama vuosi sitten! Kymmenen minuuttia kun käytössä täyteen latauksen jälkeen on suurin piirtein jo 98% latauksesta jäljellä ? Jo aiemmin olen joutunut lataamaan toisen kerran päivän aikana suht raskaan käytön takia ? Olen välttänyt turhaa latailua. Eikö akku kestää vaan tietyn määrän lataus/purku syklejä ?

        Akku juurikin tykkää kun sitä ladataan usein. Mielellään niin kuin päästää liian tyhjäksi ja lataa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku juurikin tykkää kun sitä ladataan usein. Mielellään niin kuin päästää liian tyhjäksi ja lataa sitten.

        Mitkä muuten on ne prosentit joihin pitäisi ladata ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä muuten on ne prosentit joihin pitäisi ladata ?

        Ei alle 20% ja 80% asti lataus jos vain päivä antaa myöten ettei välttämättä tarvita 100% kapasiteettia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei alle 20% ja 80% asti lataus jos vain päivä antaa myöten ettei välttämättä tarvita 100% kapasiteettia.

        Joo. Saman ohjeen löysin netistä. Teen niinkuin NiCd akulla ensimmäisissä kännyköissä jota oli mulla annan sammua itsekseen ja lataan 100 %:iin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Saman ohjeen löysin netistä. Teen niinkuin NiCd akulla ensimmäisissä kännyköissä jota oli mulla annan sammua itsekseen ja lataan 100 %:iin asti.

        Se on juurikin paha virhe tyhjentää täysin ja ladata täyteen. Li-Ion akkutyyppi ei siitä pidä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juurikin paha virhe tyhjentää täysin ja ladata täyteen. Li-Ion akkutyyppi ei siitä pidä ollenkaan.

        Täällä ainakin kohta kestänyt 4 vuotta tuollaisella latauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ainakin kohta kestänyt 4 vuotta tuollaisella latauksella.

        höpöhöpö:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpöhöpö:D

        Mitä höpö höpö ? :) Kohta 4 vuotta kestänyt akku tuollaisella lataustavalla ja nyt on jonkin verran kapasiteetistä mennyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä höpö höpö ? :) Kohta 4 vuotta kestänyt akku tuollaisella lataustavalla ja nyt on jonkin verran kapasiteetistä mennyt...

        Sinun tarinasi:;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäisi akku jo pitävän muutaman tunnin virtaa tosin puhun ja jaan datan WiFi-Hotspotilla läppäriin. Odotan vielä jonkin aikaa ennen kuin hankin uuden tämän OP 5:n tilalle! Ollut tähän tyytyväinen tulee Juhannukset jälkeen tulee 4 v. olleeksi. Katotaan paljonko on varaa laittaa uuteen kännyyn ja paljoko raskii laittaa. Tuo Oneplus 9 mallisto kyllä kiinnostaa mutta hintalappu on melko "suolainen" :)

        Perusmalli (8/128 Gt) 699 €:a ja isommalla onko 12/256 Gt 799 €:a ? Pro mallit pienempi 899 €:a ja isompi 999 €. On turhan arvokkaita :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin kk sitten 199e uusi N100, käyttin noin 25 päivä mutta tänään sammui. Ei millä saa aukia eikä näyttää lata vai ei. Mun mielestä tämän n100 on joku pilipala kännykkä. En tiedä vaikka palautamme takaisin korjauksen niin mistä tiedän että tulevaisuudessa taas sma ongelma.

        mulla on tää sama ongelma juuri nyt se oli vain sammunut jossain vaiheessa ja ajattelin, että siitä oli loppunut akku, mutta kun pidin laturissa niin ei tule auki siltikään ja sain sen puhelimen 5pv sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä se on kunhan osaa käyttää ja huomioi senkin että ei ole olemassa sellaista valmistajaa jonka kaikki tuotteet olisi virheettömiä. Aina sattuu "maanantaikappaleita" joukkoon oli kyseessä 2000 euron tai 100 euron malli.

        mutta se ei aukea enää ollenkaan minulla en ole edes tiputtanut sitä ja se on ollut minulla noin 5pv niin ihmetyttää että tollee se oli vai sammunut eikä toimi enää mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusmalli (8/128 Gt) 699 €:a ja isommalla onko 12/256 Gt 799 €:a ? Pro mallit pienempi 899 €:a ja isompi 999 €. On turhan arvokkaita :(

        Jep ei puhelimesta pidä maksaa yli 500 euroa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tarinasi:;D

        Joo :) Testi mielessä pidin kännyn ilman läppärille verkon jakoa akku kesti reilut 15 h. Soitin jonkin verran kyllä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep ei puhelimesta pidä maksaa yli 500 euroa..

        Katotaan joskus myöhemmin mitä hankin. Pitäisikö jo siirtyä 5G:n ?? Katon myöskin olisiko aika vaihtaa jo 5G liittymään ?? Millä operaattoreilla mahtaa toimia 5G täällä kuvainnollisesti "Jumalan selän takana" ? 😀
        Ainakin tällä hetkellä 5G liittymät aika arvokkaita ? Nyt on suht halpa DNA:n 4G liittymä 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katotaan joskus myöhemmin mitä hankin. Pitäisikö jo siirtyä 5G:n ?? Katon myöskin olisiko aika vaihtaa jo 5G liittymään ?? Millä operaattoreilla mahtaa toimia 5G täällä kuvainnollisesti "Jumalan selän takana" ? 😀
        Ainakin tällä hetkellä 5G liittymät aika arvokkaita ? Nyt on suht halpa DNA:n 4G liittymä 😀

        Myöskin kiinnostaisi Linux puhelimet. Niitä on ainakin muutama malli ? Kun olen katsonut ominaisuuksia niin aika vaatimattomia verrattuna OP 5:een ? Näyttö ei edes Full HD ? Muistia 2/3 Gt ? En ole vielä ainakaan löytänyt sellaista joka tukisi jo 5G:tä ? Kiinnostaisi kyllä että myöskin olisi Linux kännykässä. Seurataan miten kehittyy ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöskin kiinnostaisi Linux puhelimet. Niitä on ainakin muutama malli ? Kun olen katsonut ominaisuuksia niin aika vaatimattomia verrattuna OP 5:een ? Näyttö ei edes Full HD ? Muistia 2/3 Gt ? En ole vielä ainakaan löytänyt sellaista joka tukisi jo 5G:tä ? Kiinnostaisi kyllä että myöskin olisi Linux kännykässä. Seurataan miten kehittyy ??

        5G on puhelimissa aivan turha...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöskin kiinnostaisi Linux puhelimet. Niitä on ainakin muutama malli ? Kun olen katsonut ominaisuuksia niin aika vaatimattomia verrattuna OP 5:een ? Näyttö ei edes Full HD ? Muistia 2/3 Gt ? En ole vielä ainakaan löytänyt sellaista joka tukisi jo 5G:tä ? Kiinnostaisi kyllä että myöskin olisi Linux kännykässä. Seurataan miten kehittyy ??

        Vielä lisään kun jäi pois! Kamerat aika pienikapasiteetisiä ? Tosin en yleensä paljon kuvaa kännykällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5G on puhelimissa aivan turha...

        Varsinkin täällä "metässä" :) Ajattelin samalla kun uusii voisi tulla mukana 5G ? Vielä jäi noista edellisistä viesteistä pois että useissa Linux puhelimissa on aikavähän tallenus tilaa esim. 32 Gt. Tosin tätä 128 Gt tilaa en vielä ole saanut täyteen :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin täällä "metässä" :) Ajattelin samalla kun uusii voisi tulla mukana 5G ? Vielä jäi noista edellisistä viesteistä pois että useissa Linux puhelimissa on aikavähän tallenus tilaa esim. 32 Gt. Tosin tätä 128 Gt tilaa en vielä ole saanut täyteen :)

        5G on parhaimmillaan silloin kun sen yhteys jaetaan usealle eri laitteelle. Esimerkiksi 5G reitittimestä tietokoneelle, kännykkään, tablettimeen jne. Puhelimessa 4G yhteys riittää mainiosti kaikkiin hommiin nyt ja jatkossakin.

        Muisti riittää hyvin kun osaa käyttää sitä oikein eli ei pidä sitä kuvien pitkäaikaisena säilytyspaikkana vaan väliaikaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5G on parhaimmillaan silloin kun sen yhteys jaetaan usealle eri laitteelle. Esimerkiksi 5G reitittimestä tietokoneelle, kännykkään, tablettimeen jne. Puhelimessa 4G yhteys riittää mainiosti kaikkiin hommiin nyt ja jatkossakin.

        Muisti riittää hyvin kun osaa käyttää sitä oikein eli ei pidä sitä kuvien pitkäaikaisena säilytyspaikkana vaan väliaikaisena.

        Joo. Annan kuitenkin vielä olla! Tällä vielä pärjää jonkin aikaa! Noissa Linux kännyköissä ei ihan huippu CPU:ta esim. Snapdragon 888 tai parhaita GPU:ta ole mutta pyöriikö niissä Linux tehokkaammin ? Tosin ton tallennustilan voi laajentaa MicroSD:llä. Tuolla on vapaa 32 Gt kortti. En myöskään löytänyt mitä nopeuksia niitten LTE tukee ?? Vähintään pitäisi löytyä tuki 300 Mbs yhteyksille ? Onko se LTE CAT-6 vai joku muu ? Tuo Librem 5 on ihan kohtuullinen ? Hinta tosin 799 $ ja jos tilaa Suomeen niin eikö vielä menee tulli ? Vielä yksi tärkeä on Dual-SIM tuki sitä ei myöskään näytä löytyvän ? Reissuja silmällä pitäen. Myöskin ainoa data yhteys kotona jonka jaan WiFi-Hotspot:llä. Akut noissa on ihan kohtuulliset. Tukikohdan jo kaikki nyt sanottua ?😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Annan kuitenkin vielä olla! Tällä vielä pärjää jonkin aikaa! Noissa Linux kännyköissä ei ihan huippu CPU:ta esim. Snapdragon 888 tai parhaita GPU:ta ole mutta pyöriikö niissä Linux tehokkaammin ? Tosin ton tallennustilan voi laajentaa MicroSD:llä. Tuolla on vapaa 32 Gt kortti. En myöskään löytänyt mitä nopeuksia niitten LTE tukee ?? Vähintään pitäisi löytyä tuki 300 Mbs yhteyksille ? Onko se LTE CAT-6 vai joku muu ? Tuo Librem 5 on ihan kohtuullinen ? Hinta tosin 799 $ ja jos tilaa Suomeen niin eikö vielä menee tulli ? Vielä yksi tärkeä on Dual-SIM tuki sitä ei myöskään näytä löytyvän ? Reissuja silmällä pitäen. Myöskin ainoa data yhteys kotona jonka jaan WiFi-Hotspot:llä. Akut noissa on ihan kohtuulliset. Tukikohdan jo kaikki nyt sanottua ?😀

        Jos maksaa melkein 800 $ onko suurinpiirten 675 € ? Samalla hinnalla saa melkein uuden OnePlus 9 perusmallin ? Oliko noissa Linux puhelimissa edes sormenjälki tunnistusta? Sitä käytän usein....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maksaa melkein 800 $ onko suurinpiirten 675 € ? Samalla hinnalla saa melkein uuden OnePlus 9 perusmallin ? Oliko noissa Linux puhelimissa edes sormenjälki tunnistusta? Sitä käytän usein....

        Liian kalliita ollakseen järkeviä. Alle 500 saa parempia luureja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian kalliita ollakseen järkeviä. Alle 500 saa parempia luureja.

        Onko esimerkkiä ? Katotaan kun tänään tuli pieni osinko ja tulee vielä pieni ? Katotaan sitten jos uusisi puhelimen ? On jonkin verran säästössä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjataan saman tien. Pääkamera onkin 13 MP. Myöskin näyttö on 6,52 tuumaa 60 Hz:iä.
        Suorittemena Snapdragon 460 ja GPU:na Adreno 610. Tallennus muistia voi lisätä 256 Gt:n saakka. Odotan ainakin vielä vähän parempaa...

        Et kyllä osaa edes tietokasi korjata. Se näyttö on 90hz virkistystaajuudella ja aivan töysin fullhd videoo saa otettua plus makrot ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko esimerkkiä ? Katotaan kun tänään tuli pieni osinko ja tulee vielä pieni ? Katotaan sitten jos uusisi puhelimen ? On jonkin verran säästössä :)

        One Plus, Nokialaiset, Motorolat alle 500 mallit..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        One Plus, Nokialaiset, Motorolat alle 500 mallit..

        Tutkin äsken operaattorien sivuilta ja rupesi kiinnostamaan Motorola Moto G100 5G. Onko kellään kokemuksia kyseisestä mallista tai yleensä Motorolan puhelimista ? Mulla on ollut muistaakseni yksi Motorolan (850/900/1800/1900 Mhz) puhelin ? Tai muita mielipiteitä tai komentteja ? En taida vielä ihan uusia.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kyllä osaa edes tietokasi korjata. Se näyttö on 90hz virkistystaajuudella ja aivan töysin fullhd videoo saa otettua plus makrot ym.

        Jostain lukenut että näyttö olisi 60 Hz päivitystajuudella mutta nyt kun katsoin näyttää todellakin olevan 90 Hz :) Näyttö tosin ei ole Full-HD.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain lukenut että näyttö olisi 60 Hz päivitystajuudella mutta nyt kun katsoin näyttää todellakin olevan 90 Hz :) Näyttö tosin ei ole Full-HD.....

        Niillä nyt ei ole väliä kun puhutaan näin pienistä näytöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkin äsken operaattorien sivuilta ja rupesi kiinnostamaan Motorola Moto G100 5G. Onko kellään kokemuksia kyseisestä mallista tai yleensä Motorolan puhelimista ? Mulla on ollut muistaakseni yksi Motorolan (850/900/1800/1900 Mhz) puhelin ? Tai muita mielipiteitä tai komentteja ? En taida vielä ihan uusia.....

        Sanotaan että tilaisuus tekee varkaan :) Tilasin kyseisen puhelinmallin. Luin se arvosteluja verkosta! Siinä on joitakin puutteita kyllä. Mahtaako siinä toimia DNA:n liittymällä VoLTE ja VoWiFi ? Olisi hyvä jos toimisi :) Toivottavasti kestää seuraavat 5 vuotta :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan että tilaisuus tekee varkaan :) Tilasin kyseisen puhelinmallin. Luin se arvosteluja verkosta! Siinä on joitakin puutteita kyllä. Mahtaako siinä toimia DNA:n liittymällä VoLTE ja VoWiFi ? Olisi hyvä jos toimisi :) Toivottavasti kestää seuraavat 5 vuotta :)

        Vielä jäi sanomatta :) Pidän ainakin loppuun tämän suht edullisen DNA:n liittymän (4G). Katotaan myöhemmin jos 5G liittymä ? Puhelimellä näkee varmaan löytääkö 5G verkkoja ? Kokeilen manuaalisella verkkohaulla ?
        Kuhan saan haettua postista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan että tilaisuus tekee varkaan :) Tilasin kyseisen puhelinmallin. Luin se arvosteluja verkosta! Siinä on joitakin puutteita kyllä. Mahtaako siinä toimia DNA:n liittymällä VoLTE ja VoWiFi ? Olisi hyvä jos toimisi :) Toivottavasti kestää seuraavat 5 vuotta :)

        Tottakai toimii.. Sehän on operaattorikohtaista ei puhelinkohtainen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä jäi sanomatta :) Pidän ainakin loppuun tämän suht edullisen DNA:n liittymän (4G). Katotaan myöhemmin jos 5G liittymä ? Puhelimellä näkee varmaan löytääkö 5G verkkoja ? Kokeilen manuaalisella verkkohaulla ?
        Kuhan saan haettua postista...

        5G on täysin turha puhelimessa. Sitä ei kannata hankkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5G on täysin turha puhelimessa. Sitä ei kannata hankkia.

        Tulipa samalla! Nyt on uusi puhelin. Ihan hyvä vaikka tuntuma jonkin verran "muovinen". VoLTE logo paneelissa elikkä toimii ja varmaan VoWiFi:kun ? Ei ole missä testata. Tein kotona manuaalisen verkkohaun eikä löytänyt kun kaikki on kolme 4G verkkoa ? Joten tällä mennään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juurikin paha virhe tyhjentää täysin ja ladata täyteen. Li-Ion akkutyyppi ei siitä pidä ollenkaan.

        Miten on tässä uudessa on 5000 mAh Li-Po akku ? Yksi miinus on hidas lataus (n. 2 h). Vai onko hitaampi lataus akulle parempi ? Kestää vajaan vuorokauden akku raskaalla käytöllä. Toinen miinus mitä tulee mieleen on päivitystuki. Yksi uusi Android päivitys ja oliko 2 vuotta tietoturva päivityksiä ? Katotaan joskus jos roottaisi puhelimen ? Mutta ihan tyytyväinen tähän Muotoon 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on tässä uudessa on 5000 mAh Li-Po akku ? Yksi miinus on hidas lataus (n. 2 h). Vai onko hitaampi lataus akulle parempi ? Kestää vajaan vuorokauden akku raskaalla käytöllä. Toinen miinus mitä tulee mieleen on päivitystuki. Yksi uusi Android päivitys ja oliko 2 vuotta tietoturva päivityksiä ? Katotaan joskus jos roottaisi puhelimen ? Mutta ihan tyytyväinen tähän Muotoon 😀

        Piti olla Motoon ei Muotoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5G on täysin turha puhelimessa. Sitä ei kannata hankkia.

        Katotaan tuleeko jos tulee yleensä niin että puhelin kotona löytää 5G verkon ? Harkitsen siirtymistä 5G liittymään! Asun jonkin verran sivumalla kylän keskustasta. Katon löytääkö kylällä 5G verkkoja ? Siihen asti käytän tätä DNA:n 300 Mbs dataa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katotaan tuleeko jos tulee yleensä niin että puhelin kotona löytää 5G verkon ? Harkitsen siirtymistä 5G liittymään! Asun jonkin verran sivumalla kylän keskustasta. Katon löytääkö kylällä 5G verkkoja ? Siihen asti käytän tätä DNA:n 300 Mbs dataa....

        5G yhteydestä on hyötyä jos sen jakaa muille nettilaitteille. Muutoin jos sitä käyttää vain ja ainoastaan puhelimessa hyöty on olematon ja rahaa kuluu jopa satasia vuodessa täysin turhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5G yhteydestä on hyötyä jos sen jakaa muille nettilaitteille. Muutoin jos sitä käyttää vain ja ainoastaan puhelimessa hyöty on olematon ja rahaa kuluu jopa satasia vuodessa täysin turhaan.

        Läppäriin jaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai toimii.. Sehän on operaattorikohtaista ei puhelinkohtainen..

        Ai VoLTE ? Eikö operaattori ja puhelimen valmistaja yhdessä laita sen toimimaan ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läppäriin jaan.

        Kokeilin hyvin vuoksi keskustassa hakea manuaalisesti verkot eikä nytkään löytynyt kuin 3 4G verkkoa ? Puhelimen pitäisi tukea alle 6 GHz on verkkoja ? 5G:hän voi toteuttaa sekä on matalamilla sekä on korkeilla taajuuksilla ? Hitaimmat 5G liittymät on sama kun tässä eli 300 Mbps. Maksaa reilut on kolmekymppiä kuukaudessa ? Maksan nyt tästä 300 Mbps 19.90 egeä kuuka uusidessa. Tällä hinnalla saa saan melkein vielä ensi vuoden loppuun. Joten on vielä se aikaa rakentaa lisää peittoa . Toivottavasti tännekin tulee jonkinlaisia 5G verkkoja ? Ja toivottavasti 5G liittymät yleistyvät niin että niistä on saa samanlaisia hyviä tarjouksia kuten nyt saa 4G liittymistä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läppäriin jaan.

        Silloinkin se on turhahko. Pitää' olla paljon laitteita..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai VoLTE ? Eikö operaattori ja puhelimen valmistaja yhdessä laita sen toimimaan ??

        Operaattori. Kaikki nykyajan puhelimet tukee sitä oletuksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilin hyvin vuoksi keskustassa hakea manuaalisesti verkot eikä nytkään löytynyt kuin 3 4G verkkoa ? Puhelimen pitäisi tukea alle 6 GHz on verkkoja ? 5G:hän voi toteuttaa sekä on matalamilla sekä on korkeilla taajuuksilla ? Hitaimmat 5G liittymät on sama kun tässä eli 300 Mbps. Maksaa reilut on kolmekymppiä kuukaudessa ? Maksan nyt tästä 300 Mbps 19.90 egeä kuuka uusidessa. Tällä hinnalla saa saan melkein vielä ensi vuoden loppuun. Joten on vielä se aikaa rakentaa lisää peittoa . Toivottavasti tännekin tulee jonkinlaisia 5G verkkoja ? Ja toivottavasti 5G liittymät yleistyvät niin että niistä on saa samanlaisia hyviä tarjouksia kuten nyt saa 4G liittymistä ?

        100mbit/s yhteys riittää kaikkeen vallan mainiosti. turha nopeammasta on maksaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100mbit/s yhteys riittää kaikkeen vallan mainiosti. turha nopeammasta on maksaa..

        Perusnopeus tuo 100 Mbps joka periaatteessa pitäisi olla kaikilla. Paljon mukavampi ladata tällä 300:lla yhteydellä tulee nopeammin kun lataa lähempää esim. Ruotsista jne. Tulee kuukaudessa yli 100 Gt siirtoa joten arvostan nopeutta 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilin hyvin vuoksi keskustassa hakea manuaalisesti verkot eikä nytkään löytynyt kuin 3 4G verkkoa ? Puhelimen pitäisi tukea alle 6 GHz on verkkoja ? 5G:hän voi toteuttaa sekä on matalamilla sekä on korkeilla taajuuksilla ? Hitaimmat 5G liittymät on sama kun tässä eli 300 Mbps. Maksaa reilut on kolmekymppiä kuukaudessa ? Maksan nyt tästä 300 Mbps 19.90 egeä kuuka uusidessa. Tällä hinnalla saa saan melkein vielä ensi vuoden loppuun. Joten on vielä se aikaa rakentaa lisää peittoa . Toivottavasti tännekin tulee jonkinlaisia 5G verkkoja ? Ja toivottavasti 5G liittymät yleistyvät niin että niistä on saa samanlaisia hyviä tarjouksia kuten nyt saa 4G liittymistä ?

        Vai pitäisikö verkon kohdalla jos 5G lukea 5G ? Voiko johtua tekniikasta jolla toteutetaan verkko StandAlone (SA) tai Non-StandAlone (NSA) ? DNA kartan mukaan pitäisi olla täällä 5G peitto ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan että tilaisuus tekee varkaan :) Tilasin kyseisen puhelinmallin. Luin se arvosteluja verkosta! Siinä on joitakin puutteita kyllä. Mahtaako siinä toimia DNA:n liittymällä VoLTE ja VoWiFi ? Olisi hyvä jos toimisi :) Toivottavasti kestää seuraavat 5 vuotta :)

        Testasin tota VoWiFi:ä niin että laitoin vanhaan OP 5:n SIM kortin ja kytkin Oneplussaan päälle WiFi hotspotin! Moto ilman mitään korttia kytkin WiFillä OP 5:n niin ei toiminut WiFi puhelut. Koitin molemmilla asetuksilla (WiFi-puhelut) ? Toivottavasti korjataan joskus ohjelmapäivityksellä ? Katotaan jos tähän malliin joskus tulee custom ROM:ja ? Mutta varmaan vasta korkeintaan roottaan ja mahdollisesti asennan custom ROM:on kun takuu on rauennut! Siihen asti päivitän viralliset päivitykset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testasin tota VoWiFi:ä niin että laitoin vanhaan OP 5:n SIM kortin ja kytkin Oneplussaan päälle WiFi hotspotin! Moto ilman mitään korttia kytkin WiFillä OP 5:n niin ei toiminut WiFi puhelut. Koitin molemmilla asetuksilla (WiFi-puhelut) ? Toivottavasti korjataan joskus ohjelmapäivityksellä ? Katotaan jos tähän malliin joskus tulee custom ROM:ja ? Mutta varmaan vasta korkeintaan roottaan ja mahdollisesti asennan custom ROM:on kun takuu on rauennut! Siihen asti päivitän viralliset päivitykset

        Ei tietenkään toimi. Se vaatii edelleen sim-kortin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään toimi. Se vaatii edelleen sim-kortin..

        Ehkäpä ? Katon missä saan testattua SIM kortilla ? Kyllä se on varmaa niin liittymän ominaisuus joka luultavasti ei toimi ilman SIM:ä ? Ei satu enää olemaan vanhoja toimivia prepaid-kortteja joilla testata. Vanha puhelin muuten jää varapuhelimeksi 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä ? Katon missä saan testattua SIM kortilla ? Kyllä se on varmaa niin liittymän ominaisuus joka luultavasti ei toimi ilman SIM:ä ? Ei satu enää olemaan vanhoja toimivia prepaid-kortteja joilla testata. Vanha puhelin muuten jää varapuhelimeksi 😃

        Joo jollain keinollahan operaattorin pitää tunnistaa se keltä maksu aina menee soitettaessa. Wifi puhelu ( VoWiFi) ei siis poista puhelumaksuja vaikka se soitetaan wifi verkon kautta. Ulkomailta soitettaesssa wifi puhelu tapahtuu kotimaan "taksoilla" eli jos soittaa senkautta välttää mahdolliset lisämaksut mitä yleensä tulee jos soitetaan EU alueen ulkopuolelta suomen liittymiin.

        Tämä VoWiFi on siis eriasia kuin esimerkiksi Whatsapp puhelu. Molemmat käyttävät wifiä mutta Whatsapp ei ole kytketty operaattoriin vaan puhelut menee sen palvelun kautta eli ovat ilmaisia. (wifi verkossa, mobiiliverkossa vastaan tulee mahdolliset tiedonsiirtokulut).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo jollain keinollahan operaattorin pitää tunnistaa se keltä maksu aina menee soitettaessa. Wifi puhelu ( VoWiFi) ei siis poista puhelumaksuja vaikka se soitetaan wifi verkon kautta. Ulkomailta soitettaesssa wifi puhelu tapahtuu kotimaan "taksoilla" eli jos soittaa senkautta välttää mahdolliset lisämaksut mitä yleensä tulee jos soitetaan EU alueen ulkopuolelta suomen liittymiin.

        Tämä VoWiFi on siis eriasia kuin esimerkiksi Whatsapp puhelu. Molemmat käyttävät wifiä mutta Whatsapp ei ole kytketty operaattoriin vaan puhelut menee sen palvelun kautta eli ovat ilmaisia. (wifi verkossa, mobiiliverkossa vastaan tulee mahdolliset tiedonsiirtokulut).

        Totta 😃 Huomenna varmaan saan testattua.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta 😃 Huomenna varmaan saan testattua.....

        Sain testattua tänään! Tuli näyttöön pieni luuri ja pieni WiFi sympoli. Ja puhelun aika on luki WiFi-puhelu. Hankin vanhaan puhelimeen Telian prepaidin ja Motossa DNA:n SIM. Olen jo nyt tyytyäinen😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain testattua tänään! Tuli näyttöön pieni luuri ja pieni WiFi sympoli. Ja puhelun aika on luki WiFi-puhelu. Hankin vanhaan puhelimeen Telian prepaidin ja Motossa DNA:n SIM. Olen jo nyt tyytyäinen😃

        Jep noin sen kuuluu pelata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep noin sen kuuluu pelata

        Jep! Kävin tässä lähimmässä "kaupungissa" kokeilin manuaalista verkkohakua. Taas vaan löytyi ne 3 4G verkkoa. Pitäisi siellä olla 5G verkot. Näkyykö ne vaan hauassa 4G verkkoina ? Eikö 5G ole vaan datan siirtoa ? Jos on NSA tekniikkalla toteutettu ? Näkyykö SA tekniikalla toteutettu verkko erikseen haussa 5G verkkona ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep! Kävin tässä lähimmässä "kaupungissa" kokeilin manuaalista verkkohakua. Taas vaan löytyi ne 3 4G verkkoa. Pitäisi siellä olla 5G verkot. Näkyykö ne vaan hauassa 4G verkkoina ? Eikö 5G ole vaan datan siirtoa ? Jos on NSA tekniikkalla toteutettu ? Näkyykö SA tekniikalla toteutettu verkko erikseen haussa 5G verkkona ?

        Mistä tämmönen mahtaa johtua ? Tänään puhelin näyttänyt datasiirron sympolin 5G: ksi yläpaneelissa ? Voisko olla joku bugi ? Liittymänä DNA 4G Rajaton.
        En ole tilannut DNA:ltä nopeampaa 5G liittymää. Ilmeisesti on täällä 5G peitto ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Operaattori. Kaikki nykyajan puhelimet tukee sitä oletuksena.

        Ennen ainakin yhdessä tehtiin ? Sen takia VoLTE ja VoWiFi ei toiminut muulla kun Elisalla OP 5:llä! Mutta tässä onneksi toimii molemmat DNA:llä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tämmönen mahtaa johtua ? Tänään puhelin näyttänyt datasiirron sympolin 5G: ksi yläpaneelissa ? Voisko olla joku bugi ? Liittymänä DNA 4G Rajaton.
        En ole tilannut DNA:ltä nopeampaa 5G liittymää. Ilmeisesti on täällä 5G peitto ?

        Välillä sattuu häiriöitä. Normaalia hommaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välillä sattuu häiriöitä. Normaalia hommaa

        Ei ilmeisesti ole häiriö ? Puhelin tänäänkin näyttää 5G;tä ? Liittymä vielä tarkemmin DNA Super 4G Rajaton ? Kokeilin molempia SIM paikkoja aina näytää 5G:tä ? Telian Prepaid SIM:llä näytti 4G kun kokeilin! Siirtonopeus ei kuintenkaan mikään kauhean nopea....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään toimi. Se vaatii edelleen sim-kortin..

        Kyllä! Eikä saa laittaa puhelinta lentokonetilaan myöskään että tunnistaa VoWiFi ominaisuuden . Yksi ongelma tässä nimittäin WiFi-hotspotin kuuluvuudessa. Välillä pätkii yhteyttä kun puhelin toisessa huoneessa latautumassa. Ovi on kiinni ja olen kerrostaloasunossa ? Käytän 5 Ghz taajuusaluetta jaossa ? Saan tämänkin kirjoitettu kuitenkin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Eikä saa laittaa puhelinta lentokonetilaan myöskään että tunnistaa VoWiFi ominaisuuden . Yksi ongelma tässä nimittäin WiFi-hotspotin kuuluvuudessa. Välillä pätkii yhteyttä kun puhelin toisessa huoneessa latautumassa. Ovi on kiinni ja olen kerrostaloasunossa ? Käytän 5 Ghz taajuusaluetta jaossa ? Saan tämänkin kirjoitettu kuitenkin :)

        Korjaus vielä! Näyttää myöskin toimivan lentokonetilassa. Mielestäni kokeilin aikasemmin eikä toiminut!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinkin se on turhahko. Pitää' olla paljon laitteita..

        Ei ollenkaan. Katotaan millaisia siirtonopeuksia saa 5G:llä ? Toiseen kännykkään kun saan tarvittaessa jaettua myöskin yhteyden. Ilmeisesti sama homma kun 4G:ssä eli nopeus vaihtelee jonkin verran ? Olen saanut jo kokeilla 300 Mbs 5G yhteyttä tuon DNA:n ohjelmiston vian takia. Kun 4G liittymällä pääsee 5G puhelimella 5G verkkoon. Katotaan kaun saan ennenkin tulee softiin korjaus ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollenkaan. Katotaan millaisia siirtonopeuksia saa 5G:llä ? Toiseen kännykkään kun saan tarvittaessa jaettua myöskin yhteyden. Ilmeisesti sama homma kun 4G:ssä eli nopeus vaihtelee jonkin verran ? Olen saanut jo kokeilla 300 Mbs 5G yhteyttä tuon DNA:n ohjelmiston vian takia. Kun 4G liittymällä pääsee 5G puhelimella 5G verkkoon. Katotaan kaun saan ennenkin tulee softiin korjaus ??

        5G on tarpeellinen vain jaettaessa usealle laitteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5G on tarpeellinen vain jaettaessa usealle laitteelle.

        Tänään tuli Telia prepaidiin tekstiviesti että on prepaideissa siirytty 5G aikaan. En vielä kokeile sitä koska täällä ei ole 5G peittoa. Onko maksiminopeus vaan 300 Mbs ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on tää sama ongelma juuri nyt se oli vain sammunut jossain vaiheessa ja ajattelin, että siitä oli loppunut akku, mutta kun pidin laturissa niin ei tule auki siltikään ja sain sen puhelimen 5pv sitten.

        Paina poweria ja volume nappia ylöspäin noin 10 sec lähtee uudestaan käyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin kk sitten 199e uusi N100, käyttin noin 25 päivä mutta tänään sammui. Ei millä saa aukia eikä näyttää lata vai ei. Mun mielestä tämän n100 on joku pilipala kännykkä. En tiedä vaikka palautamme takaisin korjauksen niin mistä tiedän että tulevaisuudessa taas sma ongelma.

        Siinä on varmaankin taku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on tässä uudessa on 5000 mAh Li-Po akku ? Yksi miinus on hidas lataus (n. 2 h). Vai onko hitaampi lataus akulle parempi ? Kestää vajaan vuorokauden akku raskaalla käytöllä. Toinen miinus mitä tulee mieleen on päivitystuki. Yksi uusi Android päivitys ja oliko 2 vuotta tietoturva päivityksiä ? Katotaan joskus jos roottaisi puhelimen ? Mutta ihan tyytyväinen tähän Muotoon 😀

        Ihan huvin vuoksi kokeilin akun kestoa. Kesti vähän vajaat 42 1/2 tuntia. Jonkin verran puheluita, ei WiFi -Hotspottia ja muutama weppisivun selaus. Kuten tuolla jo aikaisemmin mainitsin niin WiFi-Hotspotin kuuluvuus on heikko jos puhelin toisessa huoneessa missä kone? Datasiirto näyttää syövän aikarunsaasti akkua. Mutta ihan tyytyväinen tähän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan huvin vuoksi kokeilin akun kestoa. Kesti vähän vajaat 42 1/2 tuntia. Jonkin verran puheluita, ei WiFi -Hotspottia ja muutama weppisivun selaus. Kuten tuolla jo aikaisemmin mainitsin niin WiFi-Hotspotin kuuluvuus on heikko jos puhelin toisessa huoneessa missä kone? Datasiirto näyttää syövän aikarunsaasti akkua. Mutta ihan tyytyväinen tähän!

        Puhelin ei itsessään ole tarkoitettu pelkästään wlan jakoon eli sen wlan antenneihin ja lähetystehoon ei ole niin paljon panostettu kuin vaikkapa 4G reitittimeen tai akulliseen"mokkulaan" jotka on tehty vain 4G yhteyden jakamista varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelin ei itsessään ole tarkoitettu pelkästään wlan jakoon eli sen wlan antenneihin ja lähetystehoon ei ole niin paljon panostettu kuin vaikkapa 4G reitittimeen tai akulliseen"mokkulaan" jotka on tehty vain 4G yhteyden jakamista varten.

        Joo! Vertasin Moton kuuluvuutta Oneplus 5:n ja on huonompi. Onko tossa tarkoitus säästää akkua? Huomaan vaan tuon kun puhelin on toisessa huoneessa latautumassa ja käytän läppäriä kännyn WiFi-Hotspotilla. Vois toki olla parempi! Ainoa nettiyhteys mulla on kännykät vielä lisäksi on vanha Honor 6:i :) Käytän muuten 5 GHz taajuusalueella ja asun kerrostalo asunnossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusnopeus tuo 100 Mbps joka periaatteessa pitäisi olla kaikilla. Paljon mukavampi ladata tällä 300:lla yhteydellä tulee nopeammin kun lataa lähempää esim. Ruotsista jne. Tulee kuukaudessa yli 100 Gt siirtoa joten arvostan nopeutta 😀

        Tässä kuussa (tänään viimeinen päivä) tulee ainkin 175 Gt siirtoa. Olen katsellut YouTube videoita aina sallitaessa ainakin full-HD tarkkuudella. Yleensä on ainakin toistasataa Gt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katotaan joskus myöhemmin mitä hankin. Pitäisikö jo siirtyä 5G:n ?? Katon myöskin olisiko aika vaihtaa jo 5G liittymään ?? Millä operaattoreilla mahtaa toimia 5G täällä kuvainnollisesti "Jumalan selän takana" ? 😀
        Ainakin tällä hetkellä 5G liittymät aika arvokkaita ? Nyt on suht halpa DNA:n 4G liittymä 😀

        Telialla on ainakin täällä DNA:n lisäksi 5G peitto. Nyt on käytössä DNA:n 400 M 5G liittymä! Ainakin toimii hyvin täällä kotona :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Telialla on ainakin täällä DNA:n lisäksi 5G peitto. Nyt on käytössä DNA:n 400 M 5G liittymä! Ainakin toimii hyvin täällä kotona :)

        Tulee nopeasti kun lataa läheltä. Pyrin mahdollisimman läheltä siirtämään kun on tarve? Katotaan tapahtuuko vielä jotain jos ensi vuoden aika siirrytää NSA:sta SA 5G verkkoihin.
        Katotaan joskus taas seuraavaa operaattoria. Seuraavaksi ilmeisesti kokeilen Teliaa? Ihan tyytyväinen 5G liittymään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee nopeasti kun lataa läheltä. Pyrin mahdollisimman läheltä siirtämään kun on tarve? Katotaan tapahtuuko vielä jotain jos ensi vuoden aika siirrytää NSA:sta SA 5G verkkoihin.
        Katotaan joskus taas seuraavaa operaattoria. Seuraavaksi ilmeisesti kokeilen Teliaa? Ihan tyytyväinen 5G liittymään...

        Vielä Teliasta ja 5G tekniikkasta😀 Telian VoLTE/VoWiFi tuettujen laitteiden listalta löytyy Motorola Moto G100 5G😀 Kuulema tarvitsee SA 5G verkon tuo puheensiirto 5G datan yli (VoNR). Eikä taida näihin nykyisiin saada pelkällä ohjelmiston päivityksillä? Tarvii varmaan jo uuden puhelimen? Pärjää kyllä vielä näillä VoLTE:llä ja VoWiFi:llä. Taitaa tämä tällä Motolla toimii kaikissa kolmessa perusverkossa? Vielä hyvää Joulun aikaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5G on tarpeellinen vain jaettaessa usealle laitteelle.

        Varmaankin? Tässä läppärissä johon jaan netin WiFi-Hotspotilla on rajoitettu WiFi 300 Mbs.
        Näyttää maksimi yhteyden nopedeksi 300 Mbs. Intel Wireless 7260. Liittymä on 400 M 5G DNA. Täytyy kohta varmaan myöskin uusia kone. Toinen SHIFT kuori on irti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo jollain keinollahan operaattorin pitää tunnistaa se keltä maksu aina menee soitettaessa. Wifi puhelu ( VoWiFi) ei siis poista puhelumaksuja vaikka se soitetaan wifi verkon kautta. Ulkomailta soitettaesssa wifi puhelu tapahtuu kotimaan "taksoilla" eli jos soittaa senkautta välttää mahdolliset lisämaksut mitä yleensä tulee jos soitetaan EU alueen ulkopuolelta suomen liittymiin.

        Tämä VoWiFi on siis eriasia kuin esimerkiksi Whatsapp puhelu. Molemmat käyttävät wifiä mutta Whatsapp ei ole kytketty operaattoriin vaan puhelut menee sen palvelun kautta eli ovat ilmaisia. (wifi verkossa, mobiiliverkossa vastaan tulee mahdolliset tiedonsiirtokulut).

        Ja myöskin mistä numerosta puhelu tulee... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelin ei itsessään ole tarkoitettu pelkästään wlan jakoon eli sen wlan antenneihin ja lähetystehoon ei ole niin paljon panostettu kuin vaikkapa 4G reitittimeen tai akulliseen"mokkulaan" jotka on tehty vain 4G yhteyden jakamista varten.

        Nykyisin Xiaomi Mi 11i 5G. Tällä jaan yhteyden! Näyttäisi olevan parempi signaali :)


    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi joku päivitys on noissa niin tärkeetä jos ilmankin toimii.
      En yleensä maksa yli 200e koska halvemmallakin pärjää ja jotkut lisävitkuttimet on sellaisia muutenkin että en niitä tarvitse tai edes ymmärrä.

      • Anonyymi

        Tietoturvan vuoksi. Puhelimet ovat pieniä tietokoneita jotka ovat verkossa 24/7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietoturvan vuoksi. Puhelimet ovat pieniä tietokoneita jotka ovat verkossa 24/7.

        verkon voi kytkeä pois jos ei sitä tarvi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        verkon voi kytkeä pois jos ei sitä tarvi

        Vaan kun ei voi näissä.


    • Anonyymi

      Näin se on. En itsekään pidä pöytäkonetta yötöpäivää verkossa.

      • Anonyymi

        Ennen ainakin pidettiin, toimistoissa,kotona ei sammutettu koskaan ei edes yöllä.


    • Anonyymi

      mitä pitäisi tehdä kun minun one plus nord n100 mikä maksoi sen 130e niin olin vin meikkaamassa ja sitten sen jälkeen otin puhelimeni eikä se aukea enää ollenkaan. Kokeilin ladata jos akku olisi ollut loppu, mutta ei mitään. Ostin tämän puhelimen viikonloppuna 19.3.21 ja tänään on 24.3.21 eikä se ole tippunut kertaakaan.

      • Anonyymi

        Takaisin myyjäliikkeseen! Eiköhän siinä ole takuu ?


    • Anonyymi

      Ehdottomasti rohlo Nokia tuki hyvä,puhelin jopa ilmoittaa milloin päivitykset loppuu kun aika lähellä esim..

      • Anonyymi

        Suomalainen ? Hyvä syy jättää ostamatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen ? Hyvä syy jättää ostamatta!

        HMD Global Oy on suomalainen yritys, jolle on lisensoitu Nokian puhelinten tavaramerkki. Yhtiö on perustettu varta vasten valmistamaan Nokia-puhelimia [3] ja sen pääkonttori on Espoon Leppävaarassa.[4] Puhelimet valmistaa taiwanilainen Foxconn, ja tuotantoon tulee äly- ja peruspuhelimia sekä tabletteja.[5]

        Laitteet valmistaa Foxconnin tytäryhtiö FIH Mobile

        Parempi päivitystuki, luotan merkkiin paljon enemmän kuin muihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HMD Global Oy on suomalainen yritys, jolle on lisensoitu Nokian puhelinten tavaramerkki. Yhtiö on perustettu varta vasten valmistamaan Nokia-puhelimia [3] ja sen pääkonttori on Espoon Leppävaarassa.[4] Puhelimet valmistaa taiwanilainen Foxconn, ja tuotantoon tulee äly- ja peruspuhelimia sekä tabletteja.[5]

        Laitteet valmistaa Foxconnin tytäryhtiö FIH Mobile

        Parempi päivitystuki, luotan merkkiin paljon enemmän kuin muihin.

        Nokia ei enää ole se "Made in Finland" Nokia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokia ei enää ole se "Made in Finland" Nokia..

        Joka tapauksessa en osta! Onko tuolla Taiwanissa paljon halvempi työvoima jos tehtäisiin kokanaa Suomessa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa en osta! Onko tuolla Taiwanissa paljon halvempi työvoima jos tehtäisiin kokanaa Suomessa ?

        On halvempaa tehdä ulkomailla. Siksi näitä ei suomessa enää tehdä kun kallista puuhaa ja samaan aikaan pitäisi luurien hinnat olla edulliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa en osta! Onko tuolla Taiwanissa paljon halvempi työvoima jos tehtäisiin kokanaa Suomessa ?

        iphone tehdään myös samassa paikassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        iphone tehdään myös samassa paikassa

        All right! Sitäkään en osta ylihintainen!


    • Anonyymi

      Omasta mielestä iha hyvä muutaku et kamera yks paskimmista mitä koskaan käyttäny

      • Anonyymi

        Vain järkkäreissä on hyvä laatu. Siksi puhelinten kameroilla ei paljon ole merkitystä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain järkkäreissä on hyvä laatu. Siksi puhelinten kameroilla ei paljon ole merkitystä..

        objektiivi tekee sitä laatua, ei niinkään se kamera


    • Anonyymi

      oneplus nord n100 itsellä nyt juuri käytössä ja voin sanoi aivan täyttä paskaa. puhelin ollut 6kk ja 3kk kesti niin oli jo ohjelmistovika. nyt kaiutin naksuu eikä toimi...

      • Anonyymi

        Hyvin toimii. Suurinosa vioista on käyttäjäperäisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin toimii. Suurinosa vioista on käyttäjäperäisiä

        kaikissa laitteissa minkä ihminen on suunnitellut on rakennevikoja, mitä halvempi sen huonompi laatu, tämä pitäisi olla selvä kaikille, paitsi eräälle, arvatkaapa kuta tarkoitan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikissa laitteissa minkä ihminen on suunnitellut on rakennevikoja, mitä halvempi sen huonompi laatu, tämä pitäisi olla selvä kaikille, paitsi eräälle, arvatkaapa kuta tarkoitan..

        Osa ei osaa käyttää laitteita oikein tai asentaa niihin kaikkea sontaa jotka aiheuttavat ongelmia:D sitten syytetään valmistajaa


      • Anonyymi

        Nord 100 on ollut vasta pari kk myynnissä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa ei osaa käyttää laitteita oikein tai asentaa niihin kaikkea sontaa jotka aiheuttavat ongelmia:D sitten syytetään valmistajaa

        Juuri näin, toisilla uskomattomia ongelmia nokia,samsung,sony jne.. itellä toimineet aina hyvin ,vaikka olleet halvemmasta päästä.


    • Anonyymi

      Ostaa suosiolla Nokian jos etsii edullista ja luotettavaa.

    • Anonyymi

      Päivitystuki huono,kuulemma. Googlettakaa

    • Anonyymi

      Mulla alle kuukauden ollut, lahosi... Ei lähde enään päälle.

    • Anonyymi

      Osta Samsung vituttaa kun ostin tämän puhelimen,kesken-etäinen tekele, puolustajat suksikoon kuuseen.

      • Anonyymi

        Samsung se vasta huono onkin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samsung se vasta huono onkin..

        iphonen ohella parasta mitä rahalla saa, no sullahan ei sitä rahaa ole joten ole ilman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        iphonen ohella parasta mitä rahalla saa, no sullahan ei sitä rahaa ole joten ole ilman.

        Samsung on nykyään huono, jopa niin huono että kilpailee hyvin tasaväkisesti iPhonen kanssa markkinoiden huonoimman puhelimen tittelistä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itellä katoaa äänet yhtäkkiä ja Välillä näyttö ei syty vaikka on akku täynä

    • Anonyymi

      Mulla itellä on OnePlus Nord n100 ja ihan hyvä on ollut mutta tietääkö kukaan semmosta ku avaan tän puhelimen ja laitan salasanan ja jos laittaa väärin niin värisee ku menee salasana väärin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe