Eläkeläisille enemmän harrastuksia !

Anonyymi

Monen eläkeläisen ainoa harrastus on suom24 eikä kaikilla ole sitäkään kun ei ole nettiäkään. Hallituksen kuuluu keksiä meille enemmän harrastuksia eikä puuhailla vain talous- ja korona-asioitten parissa.

85

61

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitäisikö hallituksen keksiä yli miljoonalle ihmiselle harrastuksia? Minä olen eläkkeellä ja keksin harrastukset ihan itse. Käyn kuntosalilla 3 kertaa viikossa ja silloin tällöin töissä muutaman päivän. Vuoden vaihteessa on taas töitä tulossa joten voi kuntoilu jäädä vähemmälle vähäksi aikaa. Minulla on kotona kirjoja ja kirjastoon matkaa 300 metriä eli tekemistä kyllä on jos haluaa tehdä. 😁😁🕯️

• Anonyymi

En edes pysty säätämään kaikkia harrastuksiani, koska niitä on niin paljon. Ilmaisia!
      Pakko jättää aina jotakin pois välistä koska kotonakin pitää ehtiä olla. Puhumattakaan käyntejä sosiaalisessa mediassa.

• Anonyymi

Mä vaa makoilen ja välillä syön, tää netti on ihan tarpeeks :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä vaa makoilen ja välillä syön, tää netti on ihan tarpeeks :)

Kivaa toisinaan syödä ja loikoilla, vaan ulkoilu myös on mielekästä.

• Anonyymi

Hallitus on taa unohtanut eläkeläiset, mistä noista köyhistä lapsiperheistä ja muista.
      Eläkeläisille päiväkerhoja kans.

• Anonyymi

Ensinnäkin kaikkien eläkeläisten kuulua samaan eläkejärjestöön.
        Hajanaiset kuppikunnat voisi haudata.
        Olemme taistomme taistelleet ja minikapitalismit, me suuret ikäluokat, suorittaneet.
        Emmekö voisi hu-omis-päi-vä-nä olla veljet/siskot keskenään.
        Beng
        Voisi olla aika hyvä kertaohjelma hallituksen jäsenten yhdessä pohtia huumor-tyyliin
        mitä he mummeleina ja papparaisina tekisivät.
        Ei-i kyllä se ideatiimi täytyy löytyä muualt.

• Anonyymi

Päiväkerho toki hyvä ajatus. Mieluiten iltapäivällä.

• Anonyymi

Eläkeläisten Keskusliitto on olemassa. Eläkeläisten asemaan sekään ei pysty
      mitenkään vaikuttamaan, se on harrastuskerho ja sellaisena erittäin okei.
      Paikallisjärjestöillä on toimintaa, jonne voi mennä mukaan.

• Anonyymi

Ihan hienoa, että jotkut jaksavat vetää noita.
        Olen käynyt.
        Mutta se on jotenkin nuupahtanutta touhua.
        Olen niitä nuorimpia.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan hienoa, että jotkut jaksavat vetää noita.
        Olen käynyt.
        Mutta se on jotenkin nuupahtanutta touhua.
        Olen niitä nuorimpia.
        Beng

Onko se vähän kuin lankojen nypläystä? Ovatko he mykkiä vai syntyykö kunnollista kommunikaatiota?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se vähän kuin lankojen nypläystä? Ovatko he mykkiä vai syntyykö kunnollista kommunikaatiota?

No. EL:n tilaisuuteen, ihmiset tulevat kuin luokkaan.
        Interaktiivisuutta ei oikein ole.
        Joku luennoitsija tulee ja lätisee aikansa ja poistuu.
        Se oli shit siinä.
        Beng
        Viimeistä kyselykauttaan voisi hyödyntää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No. EL:n tilaisuuteen, ihmiset tulevat kuin luokkaan.
        Interaktiivisuutta ei oikein ole.
        Joku luennoitsija tulee ja lätisee aikansa ja poistuu.
        Se oli shit siinä.
        Beng
        Viimeistä kyselykauttaan voisi hyödyntää.

Lienee eläkeläiskerhoissa kuitenkin kivampi tunnelma kuin jossain baareissa.

• Kyllä jokainen tervejärkinen löytää harrastuksensa aivan itsenäisesti. Minulle ei ainakaan pidä tyrkyttää mitään harrastuksia, koska elämänsisältöä on hienosti muutenkin.

• Anonyymi

Mutta, jos Sinulta kysyttäisiin, mitäs ehdottaisit.
        Mikä sinua rikastuttaa?
        Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta, jos Sinulta kysyttäisiin, mitäs ehdottaisit.
        Mikä sinua rikastuttaa?
        Beng

Ulkoilen, valokuvailen, tutkin eri alueiden historiaa ja karttoja, skannaan vanhoja diakuvia sekä negatiiveja. Ennen korona-hömpsötystä tein ulkomaanmatkoja, lähinnä Keski-Eurooppaan. Ja joskus jopa niin yksinkertainen homma kuin sukkien parsiminen on mainiota puuhaa, ja kyseisellä puuhalla jopa säästän rahaa.
        Olisi mielenkiintoista joskus opetella kangaspuilla kutominen, mutta siihen asiaan en ole perehtynyt.

• Anonyymi
        Jälkkäri-istuja kirjoitti:

Ulkoilen, valokuvailen, tutkin eri alueiden historiaa ja karttoja, skannaan vanhoja diakuvia sekä negatiiveja. Ennen korona-hömpsötystä tein ulkomaanmatkoja, lähinnä Keski-Eurooppaan. Ja joskus jopa niin yksinkertainen homma kuin sukkien parsiminen on mainiota puuhaa, ja kyseisellä puuhalla jopa säästän rahaa.
        Olisi mielenkiintoista joskus opetella kangaspuilla kutominen, mutta siihen asiaan en ole perehtynyt.

Kiitos 'ripityksestäsi'. Annan arvosanan vireä .
        Beng

• Anonyymi
        Jälkkäri-istuja kirjoitti:

Vieläkö parsit sukkia, uskoin sen jääneen viime vuosituhannen puolelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieläkö parsit sukkia, uskoin sen jääneen viime vuosituhannen puolelle.

Ihan hauskaa kuulla, että joku osaa nykyaikanakin parsia sukkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan hauskaa kuulla, että joku osaa nykyaikanakin parsia sukkia.

Varmaan moni osaa, mutta ei viitsi.

• Anonyymi

Aloitus on ironinen, ymmärtäisin. Ihmiset odottavat hallitukselta vastauksia kaikkeen,
      ovat kai ulkoistaneet ajattelunsakin hallitukselle. Missä on oma-aloitteisuus ja omavastuu, oman elämän "haltuunotto" ?

• Anonyymi

Mies eläkeläinen vanhus voi synnyttää vielä lapsia.

• Anonyymi

Ai, olen luullut, ettei mies voi ollenkaan synnyttää :DDD

• Anonyymi

Koska on "laskettu aikasi" ?

• Anonyymi

Tarkoitatko Rennyä esimerkiksi?
        Beng

• Anonyymi

Keräsimme naissakin ja keskutelemme nettiohjelman kautta. Olipa mukava puolitoista tuntinen. Näitä jatketaan. Omat kahvikupit ja pullat vieressä, aidosti tuntui että oltiin porukalla kahvilla.

• Anonyymi

Tuo on hyvä juttu. En ole nettiparlamenttiin koskaan osallistunut.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on hyvä juttu. En ole nettiparlamenttiin koskaan osallistunut.
        Beng

Entä permanenttiin oletko osallistunut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä permanenttiin oletko osallistunut?

Hihhih. Olen kyll.
        Hirveä säkkärä, mikä vähän kärähti. Kerran suitsuttelin jotenkin niin, että savuke osui kuiviin käkkäröihin. Syttyi palamaan tai oikeammin kärvähti.. En tietenkään huomannut heti. Mutta palaneiden hiusten haju kiertyi sieraimiini. No suihkuun ja vähän äkkiä.
        Koko päivän käry oli muassa. Jouduin käymään eri virastoissa. Tämän muistaa.
        Hiukset meni toiselta puolen omituisen näköisiksi.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hihhih. Olen kyll.
        Hirveä säkkärä, mikä vähän kärähti. Kerran suitsuttelin jotenkin niin, että savuke osui kuiviin käkkäröihin. Syttyi palamaan tai oikeammin kärvähti.. En tietenkään huomannut heti. Mutta palaneiden hiusten haju kiertyi sieraimiini. No suihkuun ja vähän äkkiä.
        Koko päivän käry oli muassa. Jouduin käymään eri virastoissa. Tämän muistaa.
        Hiukset meni toiselta puolen omituisen näköisiksi.
        Beng

Ja sitten teit tupakkilakon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten teit tupakkilakon.

Mikä se semmoinen on?
        Beng

• Anonyymi

On ihmisiä, joilla ainoa harrastus on, että odottaa toisten keksivän jotain ohjelmaa.

• Anonyymi

On rasittavaa alkaa keksimään harrastusta ja ohjelmaa toiselle henkilölle.

• Anonyymi

60 ikäisen pitää kyllä pystyä aktivoimaan itse itsensä. 80 ikäluokassa ja ehkä jo varhemmin saattaa olla sellaisia haasteita ja rajoitteita, minkä vuoksi aktivointiapu on ehkä tarpeellista.

Nuorten kohdalla aktivoinnin tarve johtuu siitä, että useimmiten heillä itsellään ei vielä ole omaa rahaa eikä tietoa erinäisistä mahdollisuuksista ja omista taipumuksista. Lasten harrastuskerhoa vetävänä huomaan myös sen, että monet taidot ovat vasta kehittymässä, ja niihin pitää tarjota kasvualustaa ja opastusta... ettei heistä kehity passiivisia aikuisia ja aikanaan passiivisia eläkeläisiä.

• Anonyymi

Toinen kpl.
        Hienoa toimintaa. Kannustus lapsena on tärkeää ja onnistumisen tunteen saavuttaminen on tärkeää. Sieltä se aktiivisuus lähtee.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen kpl.
        Hienoa toimintaa. Kannustus lapsena on tärkeää ja onnistumisen tunteen saavuttaminen on tärkeää. Sieltä se aktiivisuus lähtee.
        Beng

Vanhempien, opettajien ja työnantajien kannustus - kaikkia tarvitaan. Omat vanhempani ovat olleet osittain tiukkapipoisia, mutta osittain myös kannustavia. Opettajista enemmistö on ollut kannustavia. Entä työnantajien kannustuskyky ? Joillakin toimii, joillakin taas ei.
        _J_

• Anonyymi

Onko ihmiset jo niin mielikuvituksettomia että eivät osaa itse hakeutua tai keksiä mitään harrastusta. Itselleni ei ole sen suhteen ollut koskaan ongelmia vaikka en ole koulujakaan käynyt kuin kansa-ja kansalaiskoulua 8 vuotta.
      Nytkin eläkkeellä harrastuksia on ilman eläkeläiskerhojakin sen mitä viitsin / jaksan / ennätän tehdä aikani kuluksi. Ainoa mikä nyt korona aikaan on pois kuvioista on pikku matkat ja risteilyt. Niitä ootellessa sentään jouluksi luvassa pääsy hotellin valmiiseen pöytään ;)

vn

• Anonyymi

Muista kinkkuturvavälit ja rosollietäisyys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muista kinkkuturvavälit ja rosollietäisyys.

Ja maski naamalla ei saa syödä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja maski naamalla ei saa syödä.

Entä, jos tekee pillin mentävän reiän ja syö liemiä.
        Aimutta, pillit joutuvat pannaan ilmaston takia, kait.
        Beng

• Anonyymi

Minä ainakin olen jo kouluiästä alkaen ollut linja-autoharrastaja. Lähes kaikki ihmiset ovat suhtautuneet harrastukseeni erittäin myönteisesti ja kunnioituksella. Vain muutama Itä-Suomen tosikko on suhtautunut omituisesti.
      Really-Really

• Anonyymi

Hyvä kun olet rohkeasti oma itsesi, etkä välitä Itä-Suomen kiukkupussien mielipiteistä.

• Anonyymi

Mainio persoonallinen harrastus sulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mainio persoonallinen harrastus sulla.

Minä olen harrastanut Poliisi-autoja. Sangen usein päässyt aivan heidän kyytiinkin. Se vaan kun aamulla on päässyt putkasta, en ole saanut paluu kyytiä.

Mutta hyvin eri merkkisissä poliisi autoissa olen ollut. Ford Transit, Volgswagen paketti, Farmari Volvo ja sitten se hyvin yleinen Musta-Maija.

Ehkä paras kyyti on ollut tuo farmari Volvo, kun minua ei tungettu sinne takatilaan poliisikoiran seuraksi vaan pehmustetulle takapenkille.

Vielä kun pääsisi siviili poliisiauton tai moottoripyöräpoliisin kyytiin, olisi kokemus täysi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kun olet rohkeasti oma itsesi, etkä välitä Itä-Suomen kiukkupussien mielipiteistä.

Joskus 80-luvun alussa opiskelupaikkakunnalla oli niitä, jotka eivät millään hyväksyneet linja-autoharrastustani. Vaan eipä niin ahdasmielisten tyyppien mielipiteillä ole mitään merkitystä. Se heidän asenteesta on heidän oma ongelmansa.
        Really-Really

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus 80-luvun alussa opiskelupaikkakunnalla oli niitä, jotka eivät millään hyväksyneet linja-autoharrastustani. Vaan eipä niin ahdasmielisten tyyppien mielipiteillä ole mitään merkitystä. Se heidän asenteesta on heidän oma ongelmansa.
        Really-Really

Miten voi olla niin ahdasmielisiä, etteivät hyväksy toisen linjuriharrastusta. Ymmärtäisin, jos suhtautuvat paheksuvasti esimerkiksi ryyppäämiseen, mutta ... linjuriharrastuksen paheksuminen ... onkohan niillä paheksujilla kaikki kunnossa...?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voi olla niin ahdasmielisiä, etteivät hyväksy toisen linjuriharrastusta. Ymmärtäisin, jos suhtautuvat paheksuvasti esimerkiksi ryyppäämiseen, mutta ... linjuriharrastuksen paheksuminen ... onkohan niillä paheksujilla kaikki kunnossa...?

Linjuriharrastuksen paheksujia on ollut vain muutama. Heillä on luultavasti ollut omassa elämässään ongelmia, josta en nyt kerro enempää.
        Terveisin: Puolireuho

• Anonyymi

Mitä he........tiä??? Hallituksen asiako se onkin eläkeläisille harrastuksia keksiä, hohhoijaa mikä ajatus, koitas keksiä jotain muuta puuhaa kuin ajatteleminen.

• Anonyymi

Jos hallitus yrittäisi tyrkyttää minulle jotain harrastusta, niin ihmettelisin.

• Anonyymi

Helmien pujottelua lankaan. 😏

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helmien pujottelua lankaan. 😏

Tai pihan siivousta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai pihan siivousta.

Vähän aikaa sitten oli lehtien haravointia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän aikaa sitten oli lehtien haravointia.

Etelä-Suomessa on lehtien haravointiharrastusta riittävästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etelä-Suomessa on lehtien haravointiharrastusta riittävästi.

Niin, Kilpisjärvellä lienee helpompaa.

• Anonyymi

Eläkeläisenä on niin paljon tekemistä, että en edes odota, että joku alkaisi minulle lisäohjelmaa keksimään.
      t. Jari

• Anonyymi

En minäkään lisäohjelmaa tarvitse, koska muutenkin pääsen nukkumaan yleensä vasta noin kello 1.00-2.00
        Terveisin: Puolireuho

• Anonyymi

Noin kerran viikossa pitää harrastaa imurointia.

• Anonyymi

Painote sanalla noin.
        Nyt kun asun yksin, imurointi noin kahden viikon välein riittää.
        Ei täällä pölise muutenkaan. Ilmanvaihto on hyvä 24 h.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Painote sanalla noin.
        Nyt kun asun yksin, imurointi noin kahden viikon välein riittää.
        Ei täällä pölise muutenkaan. Ilmanvaihto on hyvä 24 h.

Otanpa tuosta imuroinnista "kiinni". Jos en imuroi noin joka viides päivä, tuntuu
        että pölyä alkaa olla liikaa. Liikkuessa se leuhahtelee ilmaan ja laskeutuu tasoille.
        Kaupungissa keskustoissa tulee pölyä enemmän. Kun asuin keskustan ulkopuolella,
        pölyä tuli huomattavasti vähemmän. Kaupungissa joutuu pesemään ikkunoitakin useammin.

• Anonyymi

Ainut harrastus on päivittäinen neljän kilometrin sauvakävelylenkki, aamulla alkaen klo 08.00, kuutena päivänä viikossa. Vapaapäivä lauantaisin, silloin pestään auto ja siivotaan koti.
      Joulusiivouksen (perusteellinen) tekee paikkakunnan paras siivousfirma silloin puunataan joka ainut nurkka pilkuntarkasti ja vaihdetaan matot, pedataan pedit ymym

180€ suurinpiirtein, mutta kotitalausvähennys puolittaa hinnan.

Tasot , altaat, tiskit, seinät, lattiat, peilit väliovet, Wc:n puhdistus viimeisen päälle.
      Tästä joulusiivoksesta en luovu, siivousrahan laitan kuukausittain syrjään, jotta pääsen nauttimaan edes kerran vuodessa , ammattilaisten siivoamasta kodista.

• Anonyymi

Aivan mainio ratkaisu.

• Anonyymi

Tuota joulun siivouspalvelua odotan ensimmäistä kertaa, maksun suorittaa lapset.
        Tulee kaksi naista siivousfirmasta 18.12. tekemään kattavan siivouksen papan kaksioon.
        Muuta joululahjaa ei sitten kuulemma tule.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota joulun siivouspalvelua odotan ensimmäistä kertaa, maksun suorittaa lapset.
        Tulee kaksi naista siivousfirmasta 18.12. tekemään kattavan siivouksen papan kaksioon.
        Muuta joululahjaa ei sitten kuulemma tule.

Minusta tuo on oikein hyvä lahja.
        Beng

• Mainio harrastus on myös nuukailu, säästäväisyys, talouden seuranta.

• Anonyymi

Asiallinen harrastus se on. Eikä vie rahaa, vaan ajan mittaan jopa tuo rahaa, ainakin hiukan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiallinen harrastus se on. Eikä vie rahaa, vaan ajan mittaan jopa tuo rahaa, ainakin hiukan.

Pienikin säästö on parempi kuin säästämättömyys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pienikin säästö on parempi kuin säästämättömyys.

Pienestä säästöstä kaavaa vuosien aikana iso säästö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pienestä säästöstä kaavaa vuosien aikana iso säästö.

Ja myös, ikävä kyllä, joillakin on myös niin, että pienestä tuhlailusta kasvaa ajan mittaan iso tuhlailu...

• Anonyymi

Nykyisin jos vähänkään säännöllisesti siivoaa ei suursiivouksen tarvetta juuri ole.
      Ennen pölynimuria oli karmeaa, kun kerran viikossa oli mattojen pakkorahtaus
      ulos tampaustelineelle ja hullun lailla kuurattiin lattioita ja kaikki kerran viikossa,
      kun äiti on siivoushullu.

• Anonyymi

Olen käynyt asunnossa, jossa siivousliikkeen ulkomaalaiset naiset(2) olivat tehneet 4 h urakan.
        Koti kiilsi, puhtaat matot, parketti vahattu, seinät pesty, joka paikka hehkui puhtautta ja hyvää tuoksua. Naapurini käyttää siivouspalvelua kerran kuukaudessa. Olen kade.

• Anonyymi

Imuroin n. kerran viikossa. Ei ole intoa sen ihmeellisempään suursiivoukseen.

• Anonyymi

Kun joka päivä jotain pientä siivouspuuhaa tekee vaikka pientäkin, niin huusholli pysyy ihan siistinä. Tämä on vain minun talouteni.
      Kaikki paikalleen ja paikka kaikelle, vai miten se menikään?

• Anonyymi

Juu, järjestys kun on, niin kaikki löytyy, kun tarvitsee.

• Anonyymi

Kyllä, mutta joulusiivouksen teettäminen on ollut minulle tavallaan joululahja, jonka annan itselleni. Perinne jonka myös tyttäreni perhe on ottanut käyttöön.

Vaikka suursiivous tehdään vain kerran vuodessa, siinä on sitä jotain. Kaikki puhdasta, pestyt verhot ikkunassa, puhtaat matot lattialla ymym.

• Anonyymi

Harrastan parvekekahvittelua jopa marraskuussa. Ihan hauskaa on.
      t. Ontto-pönttö

• Anonyymi

Pukeudu toki lämpimästi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pukeudu toki lämpimästi !

Joo, on mulla talvivaatteet.
        t. Ontto-pönttö

• Anonyymi

Heippa sulle ! Niin minäkin juon iltapäiväkahvit partsilla aina kun lämpötila on plussan puolella tai nollassa. Aamukahvit juon sisällä, lehdenluku aamukahvin parissa onnistuu paremmin valaistusolosuhteitten takia paremmin.
        Pelargonia, kelloköynnnös ja petuniat kukkii parvekkeella edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heippa sulle ! Niin minäkin juon iltapäiväkahvit partsilla aina kun lämpötila on plussan puolella tai nollassa. Aamukahvit juon sisällä, lehdenluku aamukahvin parissa onnistuu paremmin valaistusolosuhteitten takia paremmin.
        Pelargonia, kelloköynnnös ja petuniat kukkii parvekkeella edelleen.

Ihan hyvä juttu, yes.

• Anonyymi

Hallituksen ei tarvitse keksiä yhtäkään harrastusta kenellekään. Kai me itse voimme päättää mitä vapaa-ajallamme teemme, halooooo!

• Anonyymi

Yksi harrastus, halpa ja toimiva>>>> Sauvakävely, tunti joka päivä.

• Anonyymi

Ettekö tajunneet, aloitus on satiiri, ironiaa tms. kun aina huudetaan hallitusta apuun kaikkeen,
        siihenkin mikä on itsestä kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettekö tajunneet, aloitus on satiiri, ironiaa tms. kun aina huudetaan hallitusta apuun kaikkeen,
        siihenkin mikä on itsestä kiinni.

Ehkä aloituksella haluttiin kokeilla, miten porukka reagoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä aloituksella haluttiin kokeilla, miten porukka reagoi.

Ei ihmisiä saa kokeilla. Ei tämä ole mikään koe-eläin puisto.
        Kannattaa kokeilla pulssia ja ovatko paineet ihe kohillaan.
        Beng

• Anonyymi

Harrastuksia löytyy, jopa halpoja edullisia harrastuksia.

• Anonyymi

Golf, hinta vuodessa kahdelta kaikkine kuluinneen ja matkoineen 3500€

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      139
      2593
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      360
      1957
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1657
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1503
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1350
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1193
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      917
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      109
      913
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe