Pahaenteiset unet

Anonyymi

Nukun pintaunta., herään herkästi ja uni on pätkittäistä. Lisäksi uni on pahaenteistä. Näen joskus painajaisia. Mutta pahaenteisyyden tumne on aina. Onko vahdevuosista johtuvaa vai olenko sairastumassa muuten

10

236

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ahdistus / masennusvon yksi vaihdevuosien oireista osalla

• Anonyymi

Tuomiopäivä tulossa. Sitä se tarkottaa.

• Anonyymi

Ei tässä ole järjen hiventä

• Anonyymi

Ok. Eli siis sä näet painajaisia.
      Ja ne heti ekana tarkottaa, että sulle on tulossa vaihdevuodet? Siis mitä ihmettä. Vähän sama kun saa postiin mainoksia niin se tarkottas, että koko talo räjähtää.

• Anonyymi

Ja mitähän sinäkin täällä teet vinoilemassa? Jotain muutakin ongelmaa kuin vaihdevuodet?

Mutta asiaan, ahdistus on kai yksi aivan yleinen vaihdevuosioire. Itsellä on myös yöllistä valvomista, jolloin ahdistus iskee päälle. Tuntuu aina, että jotain kamalaa on tapahtumassa ja unet ovat todella synkän tuntuisia, vaikkei niissä mitään erityistä tapahtuisikaan.
        Olen yrittänyt ajatella, että tämä kuuluu tähän ikävaiheeseen, kun estrogeenitasot vähenevät eikä elimistö ole vielä alkanut sopeutua.
        Ehkä masennuslääkkeet eivät ole oikea ratkaisu tähän vaivaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitähän sinäkin täällä teet vinoilemassa? Jotain muutakin ongelmaa kuin vaihdevuodet?

Mutta asiaan, ahdistus on kai yksi aivan yleinen vaihdevuosioire. Itsellä on myös yöllistä valvomista, jolloin ahdistus iskee päälle. Tuntuu aina, että jotain kamalaa on tapahtumassa ja unet ovat todella synkän tuntuisia, vaikkei niissä mitään erityistä tapahtuisikaan.
        Olen yrittänyt ajatella, että tämä kuuluu tähän ikävaiheeseen, kun estrogeenitasot vähenevät eikä elimistö ole vielä alkanut sopeutua.
        Ehkä masennuslääkkeet eivät ole oikea ratkaisu tähän vaivaan.

Minulla on vaihdevuodet jo ohi olleet vuosia ja näen painajaisia kausittain. Varmaankin on jo kaikki hormonit löytäneet oman tasonsa, että ei ne unet ym vaivat välttämättä estrogenin tai muun pitoisuuksista johdu. Ihmisen elimistö on kummallinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on vaihdevuodet jo ohi olleet vuosia ja näen painajaisia kausittain. Varmaankin on jo kaikki hormonit löytäneet oman tasonsa, että ei ne unet ym vaivat välttämättä estrogenin tai muun pitoisuuksista johdu. Ihmisen elimistö on kummallinen.

No ei välttämättä johdu. Mutta tämä vaihdevuosipalsta.

• Anonyymi

Iltasyöminen voi myös saada aikaan painajaisia yöllä. Jos syö vähänkin jotain huonosti sulavaa.

• Anonyymi

Huono sänky? Telkkarissa mainos, kuinka paljon erilaisia vaivoja sekin voi aiheuttaa.

• Anonyymi

Vaihdevuosilta kuulostaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      998
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      288
      853
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      77
      738
    5. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      71
      691
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      655
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      646
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      44
      617
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    Aihe