Nukun pintaunta., herään herkästi ja uni on pätkittäistä. Lisäksi uni on pahaenteistä. Näen joskus painajaisia. Mutta pahaenteisyyden tumne on aina. Onko vahdevuosista johtuvaa vai olenko sairastumassa muuten
Pahaenteiset unet
10
122
Vastaukset
- Anonyymi
ahdistus / masennusvon yksi vaihdevuosien oireista osalla
- Anonyymi
Tuomiopäivä tulossa. Sitä se tarkottaa.
- Anonyymi
Ei tässä ole järjen hiventä
- Anonyymi
Ok. Eli siis sä näet painajaisia.
Ja ne heti ekana tarkottaa, että sulle on tulossa vaihdevuodet? Siis mitä ihmettä. Vähän sama kun saa postiin mainoksia niin se tarkottas, että koko talo räjähtää.- Anonyymi
Ja mitähän sinäkin täällä teet vinoilemassa? Jotain muutakin ongelmaa kuin vaihdevuodet?
Mutta asiaan, ahdistus on kai yksi aivan yleinen vaihdevuosioire. Itsellä on myös yöllistä valvomista, jolloin ahdistus iskee päälle. Tuntuu aina, että jotain kamalaa on tapahtumassa ja unet ovat todella synkän tuntuisia, vaikkei niissä mitään erityistä tapahtuisikaan.
Olen yrittänyt ajatella, että tämä kuuluu tähän ikävaiheeseen, kun estrogeenitasot vähenevät eikä elimistö ole vielä alkanut sopeutua.
Ehkä masennuslääkkeet eivät ole oikea ratkaisu tähän vaivaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitähän sinäkin täällä teet vinoilemassa? Jotain muutakin ongelmaa kuin vaihdevuodet?
Mutta asiaan, ahdistus on kai yksi aivan yleinen vaihdevuosioire. Itsellä on myös yöllistä valvomista, jolloin ahdistus iskee päälle. Tuntuu aina, että jotain kamalaa on tapahtumassa ja unet ovat todella synkän tuntuisia, vaikkei niissä mitään erityistä tapahtuisikaan.
Olen yrittänyt ajatella, että tämä kuuluu tähän ikävaiheeseen, kun estrogeenitasot vähenevät eikä elimistö ole vielä alkanut sopeutua.
Ehkä masennuslääkkeet eivät ole oikea ratkaisu tähän vaivaan.Minulla on vaihdevuodet jo ohi olleet vuosia ja näen painajaisia kausittain. Varmaankin on jo kaikki hormonit löytäneet oman tasonsa, että ei ne unet ym vaivat välttämättä estrogenin tai muun pitoisuuksista johdu. Ihmisen elimistö on kummallinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on vaihdevuodet jo ohi olleet vuosia ja näen painajaisia kausittain. Varmaankin on jo kaikki hormonit löytäneet oman tasonsa, että ei ne unet ym vaivat välttämättä estrogenin tai muun pitoisuuksista johdu. Ihmisen elimistö on kummallinen.
No ei välttämättä johdu. Mutta tämä vaihdevuosipalsta.
- Anonyymi
Iltasyöminen voi myös saada aikaan painajaisia yöllä. Jos syö vähänkin jotain huonosti sulavaa.
- Anonyymi
Huono sänky? Telkkarissa mainos, kuinka paljon erilaisia vaivoja sekin voi aiheuttaa.
- Anonyymi
Vaihdevuosilta kuulostaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232538- 1351945
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631276Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151271En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771131Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271113Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451079Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831029Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse60992