Kiusaamisesta...

yks syy siihe et miks kiusataan on se et kiusattu alistuu kiusaamiseen... olen sen itse huomannut kun olen partion pitäjä ja siin mun ryhmäs on yks jota kiusataan... ja huomannut samalla sen että se kiusattu, hän ei valita mitään ja antaa iha kaikes rauhas muitten hyppiä päällensä, eli alistuu näin kiusaamiseen... itse olen koittanut puuttua siihen mutta se ei auta mitään vaik millä uhkais... omasta mielestä tuo kertoo jotai ihmisluonteen halusta hallita toisia... ja siitä että heikömpi mielellään jää hallituksi...

6

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fyk

      tuskin kukaan haluaa olla kenenkään alistamana. on vaan niin ujo ettei uskalla sanoa mitään vastaan.
      "itse olen koittanut puuttua siihen mutta se ei auta mitään vaik millä uhkais"
      miten olet koettanut puuttua ja mitä tarkoitat tuolla uhkaamisella?

      • ... että soitan niitten vanhemmile asiasta, ja puuttunut asiaan niin että olen sanonut niille että lopettakaa se kiusaaminen... ja niitten poikien vastaus on ollu:"et me pidetään vaan vähän hauskaa".
        ja mä en tota alistamista tarkottanu pelkästään kiusaamisessa vaan sitä tapahtuu kaikes... ja jos viel luulet ettet oo millään taval "alistettu" kato koulus luokkaas ja katso opettajaa...


      • disce_angel

        ei se uhkailu mitää auta..se vaan pahentaa sitä mun mielestä ainaki..
        mut en mä ny osaa sanoo mikä sit auttais hirveestikkään...no puhuminen jollekkin..no ei ehkä..mut voiha sitä yrittää,,, xD


    • snow_wolf.89

      Kiusattu ei alistu tieten tahtoen kiusaamiseen.. Itse olen kiusattu ja olen huomannut, että mitä enemmän sanon vastaan sitä pahemmin lyödään(henkisesti)... Vastaan sanominen vain yllyttää kiusaajia jatkamaan ja voi saada kiusatun todella tukalaan tilanteeseen.
      Kuitenkin mittani täyttyessä sanon ja taistelen vastaan, yleensä saan rauhan, mutta muutoin jätän kiusaajat omaan arvoonsa ja katson heihin hieman ylemmältä.. Enhän itse alennu moiseen. Enkä usko että yksikään kiusattu loputtomiin on hiljaa.. Mutta jos kerran näet kiusatun, niin mene ihmeessä hänen tuekseen.. Pelkkä henkinen tuki ja tieto siitä, että joku välittää auttaa jaksamaan eteenpäin..

      • Mua on kiusattu... joskus... oikeen kunnon joukolla... ja se yleensä loppu siin vaihees ku rupesin kostamaan.. vaikka niitä oli kui paljon enemmän...


      • snow_wolf.89
        Zealot kirjoitti:

        Mua on kiusattu... joskus... oikeen kunnon joukolla... ja se yleensä loppu siin vaihees ku rupesin kostamaan.. vaikka niitä oli kui paljon enemmän...

        Tiedät miltä tuntuu olla kiusattu ja haluaisit auttaa kiusattua.. Hyvä homma, mutta miten? Yleensä pelkkä kaverina ja henkisenä tukena oleminen riittää palauttamaan kiusatun itsetunnon. Puolustaminen kiusaamistilanteessa on vaarallista, mieti, heti kun käännät selkäsi hetkeksi kiusaajat hyökkäävät hänen kimppuunsa kahta kertaa pahemmin. Voisit opettaa häntä puolustautumaan kiusaamista vastaan, yleensä oma puolustautuminen saa kiusaajat rauhoittumaan ja jos tilanne käy uhkaavaksi, niin menet apuun.. Itse teen ensimmäistä ja viimeistä kohtaa, toimii aika hyvin.

        Sääli ei varmasti paranna sen tiedän itsekin, mutta tiedän itsekin kuinka inhottavaa on joutua kiusatuksi, kun vastassa ei olekaan muutama tyyppi, vaan useita henkilöitä esim. puoli koulua ja niiden kaverit...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe