Kiusaamisesta...

yks syy siihe et miks kiusataan on se et kiusattu alistuu kiusaamiseen... olen sen itse huomannut kun olen partion pitäjä ja siin mun ryhmäs on yks jota kiusataan... ja huomannut samalla sen että se kiusattu, hän ei valita mitään ja antaa iha kaikes rauhas muitten hyppiä päällensä, eli alistuu näin kiusaamiseen... itse olen koittanut puuttua siihen mutta se ei auta mitään vaik millä uhkais... omasta mielestä tuo kertoo jotai ihmisluonteen halusta hallita toisia... ja siitä että heikömpi mielellään jää hallituksi...

6

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fyk

      tuskin kukaan haluaa olla kenenkään alistamana. on vaan niin ujo ettei uskalla sanoa mitään vastaan.
      "itse olen koittanut puuttua siihen mutta se ei auta mitään vaik millä uhkais"
      miten olet koettanut puuttua ja mitä tarkoitat tuolla uhkaamisella?

      • ... että soitan niitten vanhemmile asiasta, ja puuttunut asiaan niin että olen sanonut niille että lopettakaa se kiusaaminen... ja niitten poikien vastaus on ollu:"et me pidetään vaan vähän hauskaa".
        ja mä en tota alistamista tarkottanu pelkästään kiusaamisessa vaan sitä tapahtuu kaikes... ja jos viel luulet ettet oo millään taval "alistettu" kato koulus luokkaas ja katso opettajaa...


      • disce_angel

        ei se uhkailu mitää auta..se vaan pahentaa sitä mun mielestä ainaki..
        mut en mä ny osaa sanoo mikä sit auttais hirveestikkään...no puhuminen jollekkin..no ei ehkä..mut voiha sitä yrittää,,, xD


    • snow_wolf.89

      Kiusattu ei alistu tieten tahtoen kiusaamiseen.. Itse olen kiusattu ja olen huomannut, että mitä enemmän sanon vastaan sitä pahemmin lyödään(henkisesti)... Vastaan sanominen vain yllyttää kiusaajia jatkamaan ja voi saada kiusatun todella tukalaan tilanteeseen.
      Kuitenkin mittani täyttyessä sanon ja taistelen vastaan, yleensä saan rauhan, mutta muutoin jätän kiusaajat omaan arvoonsa ja katson heihin hieman ylemmältä.. Enhän itse alennu moiseen. Enkä usko että yksikään kiusattu loputtomiin on hiljaa.. Mutta jos kerran näet kiusatun, niin mene ihmeessä hänen tuekseen.. Pelkkä henkinen tuki ja tieto siitä, että joku välittää auttaa jaksamaan eteenpäin..

      • Mua on kiusattu... joskus... oikeen kunnon joukolla... ja se yleensä loppu siin vaihees ku rupesin kostamaan.. vaikka niitä oli kui paljon enemmän...


      • snow_wolf.89
        Zealot kirjoitti:

        Mua on kiusattu... joskus... oikeen kunnon joukolla... ja se yleensä loppu siin vaihees ku rupesin kostamaan.. vaikka niitä oli kui paljon enemmän...

        Tiedät miltä tuntuu olla kiusattu ja haluaisit auttaa kiusattua.. Hyvä homma, mutta miten? Yleensä pelkkä kaverina ja henkisenä tukena oleminen riittää palauttamaan kiusatun itsetunnon. Puolustaminen kiusaamistilanteessa on vaarallista, mieti, heti kun käännät selkäsi hetkeksi kiusaajat hyökkäävät hänen kimppuunsa kahta kertaa pahemmin. Voisit opettaa häntä puolustautumaan kiusaamista vastaan, yleensä oma puolustautuminen saa kiusaajat rauhoittumaan ja jos tilanne käy uhkaavaksi, niin menet apuun.. Itse teen ensimmäistä ja viimeistä kohtaa, toimii aika hyvin.

        Sääli ei varmasti paranna sen tiedän itsekin, mutta tiedän itsekin kuinka inhottavaa on joutua kiusatuksi, kun vastassa ei olekaan muutama tyyppi, vaan useita henkilöitä esim. puoli koulua ja niiden kaverit...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe