Mikä Amarokin tilalle?

Anonyymi

Ubuntussa olen pitkään käyttänyt Amarokkia musiikin soittamiseen. Uusissa versioissa ei sitä ole ja ei huvittaisi menettää tilostoja joita Amarok on kerännyt vuosien mittaan. Nyt näen helposti suosituimmat levyt, artitstit ym. biisien soittoajat ja soittokerrat. Mikä olisi toiminnaltaan yhtä hyvä soitin? Kodi pääsee lähelle, mutta ei oikein sovi työpöytäkäyttöön.

54

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Upuntussa ei voi kuunnella musiikkia. Hirvittävä latenssi!

      • Anonyymi

        Ubuntulla voi kuunnella musiikia eikä siinä ole mitään latenssia joten valehtelet! Latenssi on housuissas.


    • Anonyymi

      Eikös tästä tule 3 vuoden välein aina uusi versio, nykyinen Amarok 2.9.0 "Hibernaculum" on julkaistu jossain maaliskuussa 2018 joten seuraava tulisi vajaan vuoden päästä. Miksi se olisi poistettu, oletko varma ettei ole mukana.

      • Anonyymi

        Mikä vika on Rytmilaatikossa joka on ubuntun mukanatuleva.
        Jos haluta Amarokin tapaisen.. Spotyfi... eikä musiinkin tarvitse olla koneellasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vika on Rytmilaatikossa joka on ubuntun mukanatuleva.
        Jos haluta Amarokin tapaisen.. Spotyfi... eikä musiinkin tarvitse olla koneellasi.

        Ei taida nämä evästeen asettavat lähteet (spotify ja deezer) toimia desktop -soittimissa, mutta onhan näille selainpohjaisia soittimia, mutta silloinhan se on jo sama tehdä se selaimella suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vika on Rytmilaatikossa joka on ubuntun mukanatuleva.
        Jos haluta Amarokin tapaisen.. Spotyfi... eikä musiinkin tarvitse olla koneellasi.

        Itselläni on kyllä Debianissa Spotify asenettuna ja se jopa toimii Orca -ruudunlukuohjelman kanssa. Mutta ei Spotifytä tule kuunneltua kuin joskus satunnaisesti. Syy on se, että itselläni on kertynyt vuosien mittaan todella iso musiikkikokoelma, koska musa on ollut mulle aina tärkeä osa elämää. Ei ole mitään järkeä alkaa maksamaan Spotifylle kun itsellä on iso musiikkikokoelma eikä varsinkaan ole järkeä maksaa Spotifylle musiikista, jonka on jo kertaalleen ostanut vaikka toki Spotifystä voisi kuunnella jotain muutakin. Ja toisaalta ei pätkääkään huvita kuunnella mainoksia maksuttomasta Spotifystä, joka kaikenlisäksi rajottaa liikaa sitä mitä voi kuunnella.

        Oon koko ikäni käynyt rock- ja bilemusafestareilla ja rock sekä pop keikoilla ja monesti on tullut ostettua joku albumi. Mun musakokoelmani kasvu alko jo C-kasettiaikana kun olin suomalaisissa musakerhoissa mukana. Itseasiasa en tiedä mitä mitä tekisin noille kaapissa olevillekaseteille. Mulla on vieläkin isossa pahvilaatikossa toistasataa C-kasettia (rock, pop ja ysäridance). En ole raaskinut heittää niitä menemään vaikka eipä sitä kyllä C-kasettien nykyään kamalaa äänenlaatua viitsi kuunnella. Lisäksi on osunut tuttujen joukkoon bändiporukkaa aina ja sitäkin kautta on tullut musaa itselleni. Nykyäänkin mun serkkuni on yhden bändin basisti, mutta en ole kyseistä serkkua nähnyt ikuisuuteen, ei kyllä ole juuri kukaan muukaan sukulaisista nähnyt häntä. Itsekin yritin joskus kitarann soittoa opetella, mutta se jäi sitten. Aina joskus käynyt mielessä, että hommaisi sähkökitaran ja vahvarin. Sen avulla voisi naapureita häiritsemättä kokeilla kaikkea huvikseni käyttämällä kuulokkeita. Akustinen kitara olisi kerrostalossa ongelmallinen, etenkin kun ei voi oikeasti sanoa osanneensa joskus soittaa :-)
        Mutta siis jokatapauksessa Spotify ei ole oikein järkevä tai hyödyllinen itselleni.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on kyllä Debianissa Spotify asenettuna ja se jopa toimii Orca -ruudunlukuohjelman kanssa. Mutta ei Spotifytä tule kuunneltua kuin joskus satunnaisesti. Syy on se, että itselläni on kertynyt vuosien mittaan todella iso musiikkikokoelma, koska musa on ollut mulle aina tärkeä osa elämää. Ei ole mitään järkeä alkaa maksamaan Spotifylle kun itsellä on iso musiikkikokoelma eikä varsinkaan ole järkeä maksaa Spotifylle musiikista, jonka on jo kertaalleen ostanut vaikka toki Spotifystä voisi kuunnella jotain muutakin. Ja toisaalta ei pätkääkään huvita kuunnella mainoksia maksuttomasta Spotifystä, joka kaikenlisäksi rajottaa liikaa sitä mitä voi kuunnella.

        Oon koko ikäni käynyt rock- ja bilemusafestareilla ja rock sekä pop keikoilla ja monesti on tullut ostettua joku albumi. Mun musakokoelmani kasvu alko jo C-kasettiaikana kun olin suomalaisissa musakerhoissa mukana. Itseasiasa en tiedä mitä mitä tekisin noille kaapissa olevillekaseteille. Mulla on vieläkin isossa pahvilaatikossa toistasataa C-kasettia (rock, pop ja ysäridance). En ole raaskinut heittää niitä menemään vaikka eipä sitä kyllä C-kasettien nykyään kamalaa äänenlaatua viitsi kuunnella. Lisäksi on osunut tuttujen joukkoon bändiporukkaa aina ja sitäkin kautta on tullut musaa itselleni. Nykyäänkin mun serkkuni on yhden bändin basisti, mutta en ole kyseistä serkkua nähnyt ikuisuuteen, ei kyllä ole juuri kukaan muukaan sukulaisista nähnyt häntä. Itsekin yritin joskus kitarann soittoa opetella, mutta se jäi sitten. Aina joskus käynyt mielessä, että hommaisi sähkökitaran ja vahvarin. Sen avulla voisi naapureita häiritsemättä kokeilla kaikkea huvikseni käyttämällä kuulokkeita. Akustinen kitara olisi kerrostalossa ongelmallinen, etenkin kun ei voi oikeasti sanoa osanneensa joskus soittaa :-)
        Mutta siis jokatapauksessa Spotify ei ole oikein järkevä tai hyödyllinen itselleni.

        T. miksuh

        Niin ja unohtui sanoa, että Spotifystä ei taida edelleenkään saada musiikkia häviöttömässä muodossa. Eli, jos sulla on sama biisi omassa musakokoelmassa häviöttömänä flac -tiedostona, niin miksi kuunnella sitä huonommalla äänenlaadulla Spotifystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja unohtui sanoa, että Spotifystä ei taida edelleenkään saada musiikkia häviöttömässä muodossa. Eli, jos sulla on sama biisi omassa musakokoelmassa häviöttömänä flac -tiedostona, niin miksi kuunnella sitä huonommalla äänenlaadulla Spotifystä.

        Ei mutta paremmalla laadulla kuin torrent ämpärit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vika on Rytmilaatikossa joka on ubuntun mukanatuleva.
        Jos haluta Amarokin tapaisen.. Spotyfi... eikä musiinkin tarvitse olla koneellasi.

        Sen saa ubun sovelluksista! mm.
        Spotyfyn..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on kyllä Debianissa Spotify asenettuna ja se jopa toimii Orca -ruudunlukuohjelman kanssa. Mutta ei Spotifytä tule kuunneltua kuin joskus satunnaisesti. Syy on se, että itselläni on kertynyt vuosien mittaan todella iso musiikkikokoelma, koska musa on ollut mulle aina tärkeä osa elämää. Ei ole mitään järkeä alkaa maksamaan Spotifylle kun itsellä on iso musiikkikokoelma eikä varsinkaan ole järkeä maksaa Spotifylle musiikista, jonka on jo kertaalleen ostanut vaikka toki Spotifystä voisi kuunnella jotain muutakin. Ja toisaalta ei pätkääkään huvita kuunnella mainoksia maksuttomasta Spotifystä, joka kaikenlisäksi rajottaa liikaa sitä mitä voi kuunnella.

        Oon koko ikäni käynyt rock- ja bilemusafestareilla ja rock sekä pop keikoilla ja monesti on tullut ostettua joku albumi. Mun musakokoelmani kasvu alko jo C-kasettiaikana kun olin suomalaisissa musakerhoissa mukana. Itseasiasa en tiedä mitä mitä tekisin noille kaapissa olevillekaseteille. Mulla on vieläkin isossa pahvilaatikossa toistasataa C-kasettia (rock, pop ja ysäridance). En ole raaskinut heittää niitä menemään vaikka eipä sitä kyllä C-kasettien nykyään kamalaa äänenlaatua viitsi kuunnella. Lisäksi on osunut tuttujen joukkoon bändiporukkaa aina ja sitäkin kautta on tullut musaa itselleni. Nykyäänkin mun serkkuni on yhden bändin basisti, mutta en ole kyseistä serkkua nähnyt ikuisuuteen, ei kyllä ole juuri kukaan muukaan sukulaisista nähnyt häntä. Itsekin yritin joskus kitarann soittoa opetella, mutta se jäi sitten. Aina joskus käynyt mielessä, että hommaisi sähkökitaran ja vahvarin. Sen avulla voisi naapureita häiritsemättä kokeilla kaikkea huvikseni käyttämällä kuulokkeita. Akustinen kitara olisi kerrostalossa ongelmallinen, etenkin kun ei voi oikeasti sanoa osanneensa joskus soittaa :-)
        Mutta siis jokatapauksessa Spotify ei ole oikein järkevä tai hyödyllinen itselleni.

        T. miksuh

        mikä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja unohtui sanoa, että Spotifystä ei taida edelleenkään saada musiikkia häviöttömässä muodossa. Eli, jos sulla on sama biisi omassa musakokoelmassa häviöttömänä flac -tiedostona, niin miksi kuunnella sitä huonommalla äänenlaadulla Spotifystä.

        Ei mutta paremmassa muodossa lunnsun MP3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mutta paremmalla laadulla kuin torrent ämpärit.

        Flag soitimet erikseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Flag soitimet erikseen!

        No kirjoita " Flac" Ububtun sovellus valikoimaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on kyllä Debianissa Spotify asenettuna ja se jopa toimii Orca -ruudunlukuohjelman kanssa. Mutta ei Spotifytä tule kuunneltua kuin joskus satunnaisesti. Syy on se, että itselläni on kertynyt vuosien mittaan todella iso musiikkikokoelma, koska musa on ollut mulle aina tärkeä osa elämää. Ei ole mitään järkeä alkaa maksamaan Spotifylle kun itsellä on iso musiikkikokoelma eikä varsinkaan ole järkeä maksaa Spotifylle musiikista, jonka on jo kertaalleen ostanut vaikka toki Spotifystä voisi kuunnella jotain muutakin. Ja toisaalta ei pätkääkään huvita kuunnella mainoksia maksuttomasta Spotifystä, joka kaikenlisäksi rajottaa liikaa sitä mitä voi kuunnella.

        Oon koko ikäni käynyt rock- ja bilemusafestareilla ja rock sekä pop keikoilla ja monesti on tullut ostettua joku albumi. Mun musakokoelmani kasvu alko jo C-kasettiaikana kun olin suomalaisissa musakerhoissa mukana. Itseasiasa en tiedä mitä mitä tekisin noille kaapissa olevillekaseteille. Mulla on vieläkin isossa pahvilaatikossa toistasataa C-kasettia (rock, pop ja ysäridance). En ole raaskinut heittää niitä menemään vaikka eipä sitä kyllä C-kasettien nykyään kamalaa äänenlaatua viitsi kuunnella. Lisäksi on osunut tuttujen joukkoon bändiporukkaa aina ja sitäkin kautta on tullut musaa itselleni. Nykyäänkin mun serkkuni on yhden bändin basisti, mutta en ole kyseistä serkkua nähnyt ikuisuuteen, ei kyllä ole juuri kukaan muukaan sukulaisista nähnyt häntä. Itsekin yritin joskus kitarann soittoa opetella, mutta se jäi sitten. Aina joskus käynyt mielessä, että hommaisi sähkökitaran ja vahvarin. Sen avulla voisi naapureita häiritsemättä kokeilla kaikkea huvikseni käyttämällä kuulokkeita. Akustinen kitara olisi kerrostalossa ongelmallinen, etenkin kun ei voi oikeasti sanoa osanneensa joskus soittaa :-)
        Mutta siis jokatapauksessa Spotify ei ole oikein järkevä tai hyödyllinen itselleni.

        T. miksuh

        Ei C-kasetin ääni huono ole jos hyvä soitin ja laadukas nauha. Nauhoille ne levytkin äänitettiin. Kelanauhurit taas muodissa joillakin bändeillä kun ääni pehmeämpi. C-kasetit voit digitoida koneelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida nämä evästeen asettavat lähteet (spotify ja deezer) toimia desktop -soittimissa, mutta onhan näille selainpohjaisia soittimia, mutta silloinhan se on jo sama tehdä se selaimella suoraan.

        Kyllä linuxeihin saa nykyään myös Spotify-sovelluksen. Ei tarvi selaimilla kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä linuxeihin saa nykyään myös Spotify-sovelluksen. Ei tarvi selaimilla kuunnella.

        Niinpä niin, se on selainpohjainen sovellus, kuten edellä jo sanoin. Asensin sen varmistaakseni asian. Mikä ettei sitäkin voisi käyttää, mutta silloin ollaan ilman mainosten poistajia, ja kaikkia muitakin selain laajennuksia. Suosittelen käyttämään aitoa selainta.

        Jos Manjaron käyttäjiä kiinnostaa voin pyynnöstä opastaa asennuksessa.

        Sikäli mikäli näitä selainpohjaisia sovelluksia halajaa, on tarjolla MellowPlayer joka avaa ovet hyvin moneen muuhunkin palveluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin, se on selainpohjainen sovellus, kuten edellä jo sanoin. Asensin sen varmistaakseni asian. Mikä ettei sitäkin voisi käyttää, mutta silloin ollaan ilman mainosten poistajia, ja kaikkia muitakin selain laajennuksia. Suosittelen käyttämään aitoa selainta.

        Jos Manjaron käyttäjiä kiinnostaa voin pyynnöstä opastaa asennuksessa.

        Sikäli mikäli näitä selainpohjaisia sovelluksia halajaa, on tarjolla MellowPlayer joka avaa ovet hyvin moneen muuhunkin palveluun.

        Ei se linuxin Spotify-sovellus ole mikään selainpohjainen vaan ihan deb-paketti joka asennetaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se linuxin Spotify-sovellus ole mikään selainpohjainen vaan ihan deb-paketti joka asennetaan!

        Niin on myös FireFox kun käytetään aptitude tai synaptic pakettihallintaa asentamiseen. Toisin sanoen paketointi menetelmä ei kerro onko sovellus selain pohjainen vai ei.

        https://packages.debian.org/sid/i386/firefox/download


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se linuxin Spotify-sovellus ole mikään selainpohjainen vaan ihan deb-paketti joka asennetaan!

        Et kai sotke selain laajennokseen, sehän kokonaan eri juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on myös FireFox kun käytetään aptitude tai synaptic pakettihallintaa asentamiseen. Toisin sanoen paketointi menetelmä ei kerro onko sovellus selain pohjainen vai ei.

        https://packages.debian.org/sid/i386/firefox/download

        No voi jumankekka! Ei se linuxien Spotify-sovellus ole mikään selainpohjainen sovellus vaan ihan itsenäinen sovellus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai sotke selain laajennokseen, sehän kokonaan eri juttu.

        En minä mitään sotke vaan se on tuo toinen joka sotkee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi jumankekka! Ei se linuxien Spotify-sovellus ole mikään selainpohjainen sovellus vaan ihan itsenäinen sovellus.

        Näin on, itsenäinen selainsovellus, ei siis riippuvainen järjestelmään asennetusta selaimesta millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, itsenäinen selainsovellus, ei siis riippuvainen järjestelmään asennetusta selaimesta millään tavalla.

        Voi itkun plitku, miksi jankkaat jostain selainpohjaisesta sovelluksesta koska Spotify for linux ei ole sellainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi itkun plitku, miksi jankkaat jostain selainpohjaisesta sovelluksesta koska Spotify for linux ei ole sellainen?

        Lopeta tuo pelleily aikanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mutta paremmassa muodossa lunnsun MP3

        Jos MP3 on tehty parhaimmalla laadulla eli 320 kbps niin sitä ei juuri huomaa cd:hen verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta tuo pelleily aikanaan.

        Lopeta itse se jauhaminen selainpohjaisesta sovelluksesta, Spotify for linux ei tarvitse mitään selaimia ja sillä sipuli! Se on täysin itsenäinen sovellus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Flag soitimet erikseen!

        Ubun perus soitin tukee Flag tiedotoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on myös FireFox kun käytetään aptitude tai synaptic pakettihallintaa asentamiseen. Toisin sanoen paketointi menetelmä ei kerro onko sovellus selain pohjainen vai ei.

        https://packages.debian.org/sid/i386/firefox/download

        Voi herran jumala! Spotify saa Ubun sovelluksista. ja se ei ole selaimmen sisäinen ohjelma.
        Eikä Ubuntuun ladata paketteja Debian orgista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos MP3 on tehty parhaimmalla laadulla eli 320 kbps niin sitä ei juuri huomaa cd:hen verrattuna.

        Spotify tuupaa juurikin tuollaista datavirtaa..


    • Anonyymi

      Audacious on hyvä ja paljon teemoja.

      Ja Hirvee latenssi on w10 juttu eikä Ubuntun..

      • Anonyymi

        w10 juttu on että se resamplaa CD-äänen. Siitä pääsee eroon kun ohittaa W10 mikserin. Linuxissa on helpompi pistää ääi suoraan laitteeseen. Latenssista haittaa vain jos soittaa vaikka rumpuja ja ääni tulee viiveellä. Musan toistossa sillä ei merkitystä.


    • Anonyymi

      Itse ainakin käytän Debianissa Rhythmboxia (suomeksi Rytmilaatiko). Itse olen pitänyt siitä ja se on noista monipuolisista graafisista soittimista parhaiten Orca -ruudunlukuohjelman kanssa toimiva. Rhythmbox on mukavan monipuolinen se toimii hyvin. Gnomen oma Music -musiikkisoitin on liian rajoittunut ja en ymmärrä miksi siinä ja esimerkiksi Lollypop -soittimessa ei saa valittua genreä. Mikä ihmeen idea siinä on, että bändin, albumin ja kappaleen voi kyllä valita, mutta genreä ei saa valittua? Itselläni on todella iso oma musiikkikokoelma ja kuuntelen usein musaa niin, että valitsen Rhythmboxista tietyn genren ja annan Rhkythmboxin soittaa satunnaisesti jotain kyseisen genren musaa.Esim voin haluta kuunnella pelkkää hard rockia tai vaikka pelkkää poppia niin, että en valitse bändiä vaan soitin soittaa genren musaa satunnaisesti. Eikö esimerkiksi Lollypopin tekijä muka ikinä tee niin? En tosin muutenkaan oikein pidä Lollypopin käyttöliittymästä eikä se toimi täysin Orcan kanssa.Jokatapauksessa siis itsestäni Rhythmbox on hyvä, joten käytän sitä.

      T. miksuh

    • Anonyymi

      En ole Debianiin asentanut mitään erityisempää musiikkitoistinta, mutta nähtävästi joku "Totem" soittaa audiota. Aika hankala tosin varmistaa, vaan kun valitsee ohjeen, niin tulee sellaisen käyttöohje. Videoiden toistamiseen asensin mplayerin, kun se on ainoa mikä ei tahmaa ja nyi.

      • Anonyymi

        Debianissa on musiikinsoittoa varten Rhythmbox ja Gnomen oma musiikkisoitin asennettuna oletuksena Gnome -työpöytää käytettäessä. Rhythmbox on oletuksena asennettuna myös Cinnamon -työpöytää käytettäessä. Muiden työpöytien osalta en nyt suoralta kädeltä osaa asiaa tarkistamatta sanoa mikä musiikkisoitin niissä on oletuksena asennettuna.

        En tiedä mikä sulla on koneella vikana, mutta ei mulla kyllä Debianissa Totem, VLC tai MPV nyi videotoistossa. Itse en tietty sokeutuneena näe videokuvaa, mutta vasta jokin aikasitten katottiin avustajani kanssa yhtä leffaa ja mun Debiania ajavalta läppäriltäni toistettuna ja mitään ongelmaa tai nykimistä ei ollut leffan toistossa. Sama juttu muulloinkin. Eli vaikea sanoa mikä sulla on ongelmana.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Debianissa on musiikinsoittoa varten Rhythmbox ja Gnomen oma musiikkisoitin asennettuna oletuksena Gnome -työpöytää käytettäessä. Rhythmbox on oletuksena asennettuna myös Cinnamon -työpöytää käytettäessä. Muiden työpöytien osalta en nyt suoralta kädeltä osaa asiaa tarkistamatta sanoa mikä musiikkisoitin niissä on oletuksena asennettuna.

        En tiedä mikä sulla on koneella vikana, mutta ei mulla kyllä Debianissa Totem, VLC tai MPV nyi videotoistossa. Itse en tietty sokeutuneena näe videokuvaa, mutta vasta jokin aikasitten katottiin avustajani kanssa yhtä leffaa ja mun Debiania ajavalta läppäriltäni toistettuna ja mitään ongelmaa tai nykimistä ei ollut leffan toistossa. Sama juttu muulloinkin. Eli vaikea sanoa mikä sulla on ongelmana.

        T. miksuh

        Minulla on työpöytänä Cinnamon, mutta tuskin se vaikuttaa. Enemmän epäilen johtuvan näytön resoluutiosta, joka on 2560x1600. Yleisintä 1080p videota joutuu siihen skaalaamaan enemmän tai vähemmän. Ikkunassa kaikki pyörii liukkaasti, mutta kokoruututilassa mplayer on ainoa takuulla pehmeästi esittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on työpöytänä Cinnamon, mutta tuskin se vaikuttaa. Enemmän epäilen johtuvan näytön resoluutiosta, joka on 2560x1600. Yleisintä 1080p videota joutuu siihen skaalaamaan enemmän tai vähemmän. Ikkunassa kaikki pyörii liukkaasti, mutta kokoruututilassa mplayer on ainoa takuulla pehmeästi esittävä.

        Päivitä näytönojain ja sen ajurit tähän päivään. 2560x1600 pitäisi onnistua ja näytnohjaimen pitäisi osata purkaa HD-kuva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on työpöytänä Cinnamon, mutta tuskin se vaikuttaa. Enemmän epäilen johtuvan näytön resoluutiosta, joka on 2560x1600. Yleisintä 1080p videota joutuu siihen skaalaamaan enemmän tai vähemmän. Ikkunassa kaikki pyörii liukkaasti, mutta kokoruututilassa mplayer on ainoa takuulla pehmeästi esittävä.

        Ubuntu skaalaa videon ihan kivasti 4K näytöllekkin!


    • Anonyymi

      Itsellä suuri musiikkikokoelma. Osaa ei edes löydy välttämättä noista nettisoittimista. Pidän tilastoista ja yritän kuunnella kaikki kappaleet noin kerran vuodessa. Joukossa myös jokunen bändien demoja joita sain kun olin järjestämässä konsertteja. Amarokilla löydän helposti eniten tai vähiten kuuntelussa olleet levyt, bändit, kappaleet. Eri lajityypit ja dynaamiset soittolistat kivoja.

      Laatu musiikinkuuntelussa hyvä kun vähän paneutuu astuksiin. Toistan HDMI-piuhalla ja päässä arvokas av-vahvistin ja kunnon kovaääniset.

      Kumma kun kukaan ei ole maininnut Clementine soitinta.

      • Anonyymi

        Joo Clementine on yksi vaihtoehto. Itsellä ei ole siitä kokemusta, koska se on yki niistä soittimista, jotka ei otoimi ole käytettäviä Orca -ruudunlukuohjelman kanssa ja en muista oliko Clementine olemassa sillon kun mulla oli näköä jäljellä. Clementine on tehty Qt:lla joten se selittää tuota, ettei se toimi Orcan kanssa. Vaikka Qt on erinomainen frameworkki muuten niin Orcan kanssa se on ongelmallinen ja moni Qt -ohjelma on aivan käyttökelvoton Orcan kanssa. Mutta joo näkeville Clementine on varmaan yksi ihan hyvä vaihtoehto.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo Clementine on yksi vaihtoehto. Itsellä ei ole siitä kokemusta, koska se on yki niistä soittimista, jotka ei otoimi ole käytettäviä Orca -ruudunlukuohjelman kanssa ja en muista oliko Clementine olemassa sillon kun mulla oli näköä jäljellä. Clementine on tehty Qt:lla joten se selittää tuota, ettei se toimi Orcan kanssa. Vaikka Qt on erinomainen frameworkki muuten niin Orcan kanssa se on ongelmallinen ja moni Qt -ohjelma on aivan käyttökelvoton Orcan kanssa. Mutta joo näkeville Clementine on varmaan yksi ihan hyvä vaihtoehto.

        T. miksuh

        Spotify on sovelluskaupassa Ubuntussa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo Clementine on yksi vaihtoehto. Itsellä ei ole siitä kokemusta, koska se on yki niistä soittimista, jotka ei otoimi ole käytettäviä Orca -ruudunlukuohjelman kanssa ja en muista oliko Clementine olemassa sillon kun mulla oli näköä jäljellä. Clementine on tehty Qt:lla joten se selittää tuota, ettei se toimi Orcan kanssa. Vaikka Qt on erinomainen frameworkki muuten niin Orcan kanssa se on ongelmallinen ja moni Qt -ohjelma on aivan käyttökelvoton Orcan kanssa. Mutta joo näkeville Clementine on varmaan yksi ihan hyvä vaihtoehto.

        T. miksuh

        Oliko se Amarokin versio 2, joka aikanaan sai monet vanhat käyttäjät pettyneinä vaihtamaan mediasoitintaan?

        Exaile olisi Clementinestä GTK :aan forkattu soitin, jolla siis olisi samanlaisia ominaisuuksia kuin alkuperäisellä, "vanhalla" Amarokilla.

        Oletko kokeillut? Itse en tarvitse musiikkikirjastojen tukea, joten pöristelen menemään ihan vaan VLC:llä. Siinäkin on pelkästään Icecast -striimejä kuunneltavaksi enemmän kuin mihin ikinä ehtisin perehtyä. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Oliko se Amarokin versio 2, joka aikanaan sai monet vanhat käyttäjät pettyneinä vaihtamaan mediasoitintaan?

        Exaile olisi Clementinestä GTK :aan forkattu soitin, jolla siis olisi samanlaisia ominaisuuksia kuin alkuperäisellä, "vanhalla" Amarokilla.

        Oletko kokeillut? Itse en tarvitse musiikkikirjastojen tukea, joten pöristelen menemään ihan vaan VLC:llä. Siinäkin on pelkästään Icecast -striimejä kuunneltavaksi enemmän kuin mihin ikinä ehtisin perehtyä. ; )

        Exaile vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta olohuoneen poppikoneeseen. Kehitetään näköjään vielä. En ole kokeillut. Amarokiin on lukuisia scriptejä ja lisäosia. Mpd on ollut myös mietinnässä. Siihen on monenlaisia edustasoittimia.


    • Anonyymi

      Minulla on jo toinen Amarok, nykyinen on vm. 2019. Enkä halua mitään muuta sen tilalle, se on tosimukava ajaa ja voimaa ja vääntöä riittää.

    • Anonyymi

      https://github.com/KDE/amarok

      Tuolta vaan lataat sorsat ja teet siittä "paremman" ihme hifistelyä käytetään musiikki soitinta eikä osata sitä itse eses tehdä.
      Tuollaisten jotka ei itse osaa pitää tyytyä siihen paskaan mitä yleensä on saatavilla .

      • Anonyymi

        Jos sitten itse korjaat koodin nykyisille qt-kirjastoille. Kehittäjistä lienee pulaa kun sen teko vielä kesken,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sitten itse korjaat koodin nykyisille qt-kirjastoille. Kehittäjistä lienee pulaa kun sen teko vielä kesken,

        Kyllä se on käännettävissä, tässä versio 2.9.70
        https://s8.gifyu.com/images/About-Amarok_239.png

        Tuo GitHubin taisi olla VERSIO 2.9.0, muutoslogista vilkaisin.


    • Anonyymi

      Amarok on KDE-työpöydän ohjelma, eikä Ubuntu sitä tue (eli ei löydy standardi-repoista). Kubuntu-versioon se lienee jopa asennettavissa sopivista PPA-repoista.
      Pieni googlaus voisi ratkaista ongelmasi Amarok:iin liittyen.

      • Anonyymi

        Linux ja google??? Kuka ihme suosittelee vuoden 2020 lopulla googlen/alphabetin tuotteita mihinkään? Google/alphabet on antikristus vaikka en ole uskonnolllinen ja käytin vain vertauskuvaa.

        Google kauas ihmisistä, googlen koodin kanssa linux on no-go mulle aivan täysin ja oma aikani ei riitä omien distrojen (tai mitä ne on) luomiseen.

        nm-F.U.C.K. google/alphabet!


      • Anonyymi

        Amarok poistettu sovellusvalikoimasta koska käyttää vanhentuneita qt-kirjastoja. Ongelmaa kai myös mysql-tietokannan kanssa. Jostain reposta kenties asentunee. Amarok oli hyvä ohjelma - kenties paras musiikkisoitin aikoinaan, vaikka laskisi mukaan myös Windows soittimet. Amarok tuli myös ulkoista tietokantaa, joillon useampi Amarok asennus saattoi käyttää sitä ja se myös päivittyi samalla. Näinhän se pitäisi olla. Sama valokuvien kanssa olisi kätevää. Kuvat tietokannassa jossain koneella ja kuvia voisi hakea ja muokata useammalla koneella. Kun musiikkia alkaa olla yli 10 000 biisiä kokoelamn hallintaan pitää olla joku työkalu. VLC ei siinä pärjää. Kodi yksi vaihtoehto. Työpöytäkäytössä kökkö, mutta TV:ssä mediakeskuksena hyvä.


    • Anonyymi

      Demonous on järeä versio linuxista, kokeile jos jostain saat.

    • Anonyymi

      Eikö VLC toimi?

      Nimimerkillä: harkitsen irtautumista microsoftista ja linux sekä apple tilalle

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mikä vika tässä on? : https://www.videolan.org/vlc/download-ubuntu.html
        En tiedä, kertokaa, kiitos?

        Oon siis full-on-windows- kaveri jolla kiinnostusta win10:stä irtautumiseen ja omenaan siirto jo käynnissä.

        Kokeile muutamaa suoratoistovideota YouTubesta, jospa se sillä selviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mikä vika tässä on? : https://www.videolan.org/vlc/download-ubuntu.html
        En tiedä, kertokaa, kiitos?

        Oon siis full-on-windows- kaveri jolla kiinnostusta win10:stä irtautumiseen ja omenaan siirto jo käynnissä.

        Miksi kukaan latailisi vlc:tä muolta kuin ubuntun sovelluksista?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6579
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      531
      3770
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      193
      3677
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2856
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2549
    6. 292
      2327
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1623
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      114
      1530
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1459
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1240
    Aihe