Ei kavereita :(

Moi oon perus 14vuotias paitsi kaikki muut mun ikäiset omistaa poikaystävän, täydellisen kropan, paljon kavereita, rikkaan ja hyvän perheen, hienoimmat ja uusimmat vaatteet, uusimmat puhelimet ja on muutenki täydellisiä?!?! Sit tuun mä jolla on yhä iphone5 ja käytän vanhempien ja isosiskojen vanhoja vaatteitta enkä omista yhtään kavereita :/ ja sitä mun äiti siskon 5vuotiasta lasta ei lasketa se ei oo mun kaveri :) niinku miten saisin enemmän kavereita ku koko koulu nauraa mulle?? :/

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensinnäkin älä vertaa ittes muihin. Ei niiden muidenkaan elämä oo niin täydellistä miltä se ehkä päällepäin näyttää.

      Toiseksi oot varmasti tosi kaunis ja mahtava persoona joten yritä vaan tutustua ihmisiin vaikka snäpin kautta.

      Kolmanneksi ei sillä oo ulkosesti mitään merkitystä minkälaisia vaatteita käytä tai mikä puhelin siulla on. Ei se määritä sitä pitääkö ihmiset siusta vai ei.

      Oon ihan varma että viimeistään lukiossa/amiksessa saat kavereita kun piirit muuttuu.

    • Anonyymi

      Harvoin ne yläaste ajan kaverit on pysyvyä anyway.. Kuten täällä jo sanottiin, että usein kavereita tulee parhaiten sitten kun on lukiossa tai muussa toisenasteen koulussa. Osa syy siihen voi olla se, että vihdoin on paremmin kehittynyt sosiaalisesti kun on hieman vanhempi ja koska usein toisen tutkinnon tasolla on paljon enemmän yhteisiä kiinnostuksen aiheita. Varsinkin jos opiskellaan jotain alaa mikä tulevaisuudessa kiinnosta.

      Se jos kaveruutta/ystävyyttä katsotaan joidenkin vaatteiden, puhelimien ja yms pinnallisten asioiden kautta - se ei ole oikeaa kaveruutta/ystävyyttä vaan statuksen näyttämistä. Sellaiset kaverit ei todellakaan ole pysyviä ja pahimmillaan aiheuttaa vain draamaa sekä kiusaamista.
      Parasta on se, että selvittää asiat mistä itse tykkää ja yrittää löytää sen kuinka itsellä on hyvä olla niin pysyvät kaverit sitten jotenkin vain harrastuksien, koulun tai muun kautta tulee sinut kohtaamaan ja jää luoksesi.

      Selvitä esim. alueesi nuorisotoimintaa ja mitä kaikkea valvotusti nuorille tarjotaan ja mene sellaisiin juttuihin mitkä sinua kiinnostaa. Ei haittaa vaikka juttelisit siellä vain ohjaajien ja aikuisien kanssa, kunhan osallistut, jos sellaista on tarjolla. Eikä kavereiden aina tarvitse olla oman ikäisiä, niin kauan kun ovat turvallisia ja hyviä ihmisiä joiden kanssa viettää aikaa.
      Monet minun kaverit tulivat kuvaan vasta tosiaan myöhemmin ja ovat minua noin 5 vuotta vanhempia. Muutamat heistä ovat lähempänä 80 vuotiaita ja silti ollaan kavereita kun löytyy vanhemmistakin sukupolvista kivoja tyyppejä, jotka ei ole niin kapeamielisiä ja ajassa mukana.

      Kaveruus ja ystävyys osaksi vain tapahtuu ja sitä ei voi pakottaa, eikä aina ehkä oman ikäisten kanssa. On ehkä hyvä tulevaa työelämää varten opetella, että koulu (työ) on erikseen vapaa-ajasta, eli kun ollaan töissä niin ollaan työkavereita ja työn ulkopuolella voidaan sitten olla parhaita ystäviä tai verivihollisia.
      Kun ihmiset oppivat tällaisen ajoissa niin se vähentää omaa stressiä myöhemmin ja helpottaa myös työpaikoilla, ettei satu mitään työhön liittymättömiä riitoja.

      Ota siis hyödyt irti tilanteestasi ja myöhemmin elämässä pärjäät paremmin kuin osa näistä "täydellisistä" henkilöistä, jotka oppivat vain, että ulkonäöllä, statuksella ja rikkauksilla on merkitystä.

    • Anonyymi

      No mä oon 15v poika ja aikanaan ajattelin itsekin, että voi perkele, kun naapurissa asuu rikasta porukkaa ja me vain pystyyn lahoavan rintamamiestalomme seinien sisällä syödään halpisruokia joista niistäkin jo monesti mennyt päiväys. Ajattelin myös, että noilla naapureilla kaikki on aivan saatana hyvin ja tuskin ikinä huonoja päiviä ja, että varmaan nauravat meille. No sitten kävi ilmi, että perheen isä oli ihan veloissa jopa tahoille jotka eivät toimineet laillisesti ja, että hänellä oli paha päihdeongelma ja peliriippuvuus. Erosi akastaan ja huoltajuuskiistoja taitaa olla edelleen ja eivät enää asu hulppeessa talossa naapurissa vaan jossain läävässä mihin hädin tuskin rahat riitti. Tosin eri asunnoissa jos olen oikein nykytilanteen ymmärtänyt. Ei se jos sun kaverien elämä näyttää hyvältä ulos päin tarkoita sitä että heillä menisi paremmin kuin sulla.

      • Anonyymi

        Se on kuule just noin mitä sä 15 v poika kirjoitit.
        Itsekkin asuin aikoinaan kerrostalossa ja ei ollu ruokaa kun hernekeittoon ja näkkäriin ja ihan oikeesti. Yh-äiti dokas ja heräilin siihen yöllä kun känniporukka nauro keittiössä dokaillessa kun aamulla piti mennä kouluun. Ei ollu kun yhdet farkkuhousut/vuosi käytössä ja kun ne pesuun laitettiin niin ei voinu lähtee ulos, kun ei ollu muita housuja. Ei verkkareita liikuntatunnille.. ei oikeen mitään. Joulun jälkeen muilla oli uusia vaatteita koulussa, mutta ite kuljin aina niillä samoilla ryysyillä. Voi kuule sillo tuntu että kaikilla muilla on kaikkee ja muut on rikkaita. Se helpotti kun äiti sano "ei kukaan täällä kerrostalossa ole rikas, että täällä asuu vaan köyhät" ja niinhän se oli. Ehkä meijän perhe oli se kaikista köyhin, mutta usko vaan ...olen oikeesti iloinen että olen köyhästä perheestä kun elämän katsomus on ihan eriluokkaa kuin ne joilla on ollu nuoresta ihan kaikki saatavilla ja olen huomannut että niillä monella tutulla "rikkaalla" on mennyt pää sekasin ja on ollu hermoromahdusta yms....ehkäpä niillä ei sitten olekkaan ollut niin helppoo se aikuiseksi muuttuminen tms... en tiiä... mutta usko pois...uskon että sä osaat lopulta paremmin hoitaa asioita kuin ne monet muut "rikkaat" kaverit ja ei ...ei ne kaverit jotka tuolla somessa on, ole niitä oikeita kavereita kuitenkaan.
        tsemmpiä sulle yksinäinen.kakara !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe