1980 luvulla hankittu rautakaupasta keskon valmistuttama ilmeisesti suomessa jonkun tekemä. Uutena keltainen, metallinen levyvanne ja ilmakumipyörä.
Kuuppa on juuri käytännöllisen kokoinen ja varsinkin sen muoto.
Etureuna tasainen ja nousee viistosti, sivulaidat lähtee suoraan, pienet pyöristykset, pohja tasainen.
Varmaan 0.5 mottia koivuhalkoja kulkee erittäin kevyesti kun latoo kasaan ja laittaa muutamat halot toppareksi eteen ja taakse. Tai hiekkaa, betonia.
Jämäkkä rakenne, vaikka laittaa paljon painoa niin kuorma jakautuu ja kuuppa tai putket ei taivu.
Halkaisijaltaan aisat / putket on riittävän isot. Missään rautakaupoissa myytävissä ei ole samanlaisia nykyään.
Leveästä ja riittävän paksusta lattaraudasta tukijalat.
Pitää alkaa tekemään toista samanlaista kun kaupoista ei löydy samaa.
Hyvin tehtyjä kottikärryjä.
12
2498
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä ei, mutta Tralfa oli sinkitty, ja hyvä kärry, on sitä edelleen..
- Anonyymi
Vai että puoli mottia koivuhalkoja. Heh heh.
- Anonyymi
Kokeileppa tuolta: https://www.eskofinland.fi/tuotteet/kottikarryt/
- Anonyymi
Oranssi Esko/Eskon ? on paras kottikärry, mihin olen koskenut. Kevyt työntää ja painoa voi laittaa, minkä jaksaa työntää.
- Anonyymi
Asian ei liity suoranaisesti kottikärryihin, vaan maitokärryihin.
On nimittäin järkyttävää kuraa nuo nykyään myytävät maitokärryt verrattuna niihin millä vaari tonkkia laiturille kuljetti
Saakohan noita vanhan mallisia lujia kärryjä enää mistään? - Anonyymi
Kyllä saa. Kaupat niitä myyvät. Poikkea ihmeessä.
- Anonyymi
No ei niitä vanhoja käsikärryjä tietenkään saa kaupasta. Uudet myytävät ovat hiukan
heppoisempia ja vanteet ja renkaatkin kepulimpia.
Kottareiden ongelma on usein, ainakin halpakärryissä niiden
vanteet ja renkaat, kiinalaisia huonolaatuisia, joissa ei pysy ilma.
Tai voisi ehkä pysyä jos edes sisärengas olisi kelvollinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei niitä vanhoja käsikärryjä tietenkään saa kaupasta. Uudet myytävät ovat hiukan
heppoisempia ja vanteet ja renkaatkin kepulimpia.
Kottareiden ongelma on usein, ainakin halpakärryissä niiden
vanteet ja renkaat, kiinalaisia huonolaatuisia, joissa ei pysy ilma.
Tai voisi ehkä pysyä jos edes sisärengas olisi kelvollinen.Minä olen vaihtanut kärryihin umpikumirenkaat. Harvoin kun tarvitsen, ilmarengas oli tavallisesti tyhjä. Epätasaisella maalla umpikumi vähän pompottaa, mutta ei se iso riesa ole.
- Anonyymi
Kyllähän nuo Eskot näyttävät olevan omaa luokkaansa, itse en ole kokeillut. Heavy-mallille luvataan peräti 300 kg kantavus (hintaa kärryllä jo tosin jotain 360 euroa)! Ja halvemmalla, 130 - 140 euron kärrylläkin 220 kg kantavuus.
Monilla muilla nykyisin markkinoilla olevillahan on esim. 120 - 150 kg kantavuus, mikä on erikseen myytävissä renkaissakin (osassa vain 100 kg).
Me "säästimme" ja ostimme Prisman 50 euron kärryn muutama vuosi sitten, ilmakumipyörä ei kestänyt kahta vuottakaan vaikka paineet olivat oikeat (kumi hajosi vajassa talvisäilytyksen aikana). Piti ostaa iso umpikumipyörä jolloin kokonaishinnaksi tuli 85 euroa, mutta 150 kg kantavuudelle ihan hyvä hinta-/laatusuhde silti, myös kuuppa on mukavan mallinen (syvempi ja kapeampi kuin esim. Keskolla). - Anonyymi
Kesko möi 80- luvulla Pellon Pajan valmistamia kottikärryjä jotka lienevät oikein käytettynä ja säilytettynä lähes ikuisia, itse ostin ko. kärrin 80- luvun puolessa välin eikä Nokian valmistamassa Record - renkaassa ole ensimmäistäkään pykimää tms !!
Käsittämätöntä !! - Anonyymi
Kumit voivat olla Kumia tai jotain ihan muuta. Kaksi esimerkkiä, toinen kottikärryistä ja toinen autoista:
-yhdessä viidestä kottikärryistämne on muistaakseni Trelleborg-merkkinen ilmakumipyörä, kärry ollut jotain 50 vuotta käytössä ja muistan että sisuskumi on vaihdettu ainakin kerran, mutta tuota ulkorengasta ei ainakaan 40 vuoteen jos silloinkaan --VS-- kiinalaisen kottikärrymme kiinalainen ulkorengas oli pilalle pykinyt alle kahden vuoden päästä ostosta, vaikka kärry oli aina vajassa säilytetty, todella vähän käytetty ja oikealla paineella täytetty (renkaan tekstin mukaan)
-'89 Corollassamme on liki jokainen kumiosa yhä alkuperäisiä ja täysin ehjiä: kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut, jarruletkut, polttoaineletkut jne. Ainoastaan laturin moniurahihna vaihdettu kerran ja jakohihna varmuuden vuoksi huolto-ohjelman mukaisesti viiden vuoden välein (aina ollut virheettömän näköinen) --VS -- kiinalainen aggrekaatti, jonka bensaletku oli 6kk jälkeen läpihalkeillut, käyttökelvoton (takuuseen uusi letku) - Anonyymi
Nykyinen Keskon keltainen Prof-kärry on edelleen hyvin tehty. Ei mikään ylimitoitetuista osista tehty maailmanlopun kestävä malli, mutta hyvä ja vakaa ajejettava täydelläkin kuormalla. Tuo ajettavuus ja käsiteltävyys ovat ainakin omasta mielestä kärryn tärkeimmät ominaisuudet. Tukevastakaan kärrrystä ei ole iloa jos se on kiikkerä ja kippaa kuormansa mielellään kaikkialle muualle kuin sinne minne kuorma halutaan kipata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54812Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764