kuuluuko tällainen ahdistus vaihdevuosiin?

käytän laastaria ja keltarauhashormonia jaksottain, kuumat aallot ovat hävinneet mutta ahdistukseen ei tunnu estrogeenihoito auttavan. ahdistus iskee joinakin päivinä, herään aamuyöstä ja maailma tuntuu kaatuvan, saattaa itkettää ja mikään ei innosta. Hermosto käy ylikierroksilla ja on levoton olo. Sitten toisina päivinä kaikki on ok...auttaisiko magnesium tms lisä vai pitääkö hakea masennuslääkkeet?
8170
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Oletko kokeillu viinaa?

Äänestä
  • No itseasiassa, kun kerran kysyt, niin täytyy sanoa että rohkenin sitten kokeilemaan viinaa. Sen myötä sitten pystyin jättämään laastarit ja keltarauhashormonit pois kokonaan. :)

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    No itseasiassa, kun kerran kysyt, niin täytyy sanoa että rohkenin sitten kokeilemaan viinaa. Sen myötä sitten pystyin jättämään laastarit ja keltarauhashormonit pois kokonaan. :)

    Jesh. Kiva että saa olla avuksi :)
    Valtiokin kiittää :( :(

    Äänestä

Tuleeko sinulla keltaraushormoni-jakson aikana noita ikäviä olotiloja? Nimittäin se voi aiheuttaa tuollaista.

Äänestä
  • Jätä jo vittu ne keltarauhases jonnekki. Ei tuota tartte jokaiseen ketjuun olla tarjoomassa.
    "Hei mun auto ei lähde käyntiin"
    "Ootko tarkastanu sun keltarauhashormoonit?"

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Jätä jo vittu ne keltarauhases jonnekki. Ei tuota tartte jokaiseen ketjuun olla tarjoomassa.
    "Hei mun auto ei lähde käyntiin"
    "Ootko tarkastanu sun keltarauhashormoonit?"

    Miksi miestenkin pitää tulla tänne kiukuttelemaan?
    Ja vielä keskellä yötä!
    Haloo, hanki vaikka joku harrastus.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Miksi miestenkin pitää tulla tänne kiukuttelemaan?
    Ja vielä keskellä yötä!
    Haloo, hanki vaikka joku harrastus.

    Menis mullaki yöunet, jos ois joku sunlainen pelle tarjoomassa jokaikiselle foorumille keltarauhas-hormooneja. Eiks sua yhtään hävetä??

    Äänestä

Sinulla on joko liian pieni estrogeeniannos tai väärä annostelutapa. Ihon kautta on kyllä turvallisin. Käy erityisesti vaihdevuosiin erikoistuneella lääkärillä ja pyydä arvioimaan tilanne ja ehdottamaan korjausta.

Käytän itse geeliä tuubista, pumppupullossa tuntui olevan laatuvaihtelua. Geelin määrää voi säädellä vuosien kuluessa yhdessä lääkärin kanssa suunnitellen oireiden muuttuessa enempään tai vähempään.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

käytän laastaria ja keltarauhashormonia jaksottain, kuumat aallot ovat hävinneet mutta ahdistukseen ei tunnu estrogeenihoito auttavan. ahdistus iskee joinakin päivinä, herään aamuyöstä ja maailma tuntuu kaatuvan, saattaa itkettää ja mikään ei innosta. Hermosto käy ylikierroksilla ja on levoton olo. Sitten toisina päivinä kaikki on ok...auttaisiko magnesium tms lisä vai pitääkö hakea masennuslääkkeet?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu