Miten on sinulla?

Anonyymi

Häpesitkö omaa työtäsi?

Minä en hävennyt, mutten työtäni mainostanutkaan.

100

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloitus on uutisen aihe tänään. Joka neljäs häpeää joskus työtään
      sen pienen palkan ja vähäisen arvostuksen takia.
      Olisit voinut sen avaukseesi laittaa, että keskustelussa olisi joku "itu".

      • Anonyymi

        Niin ja työntekijöiden pitää kokea työssään sen imua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja työntekijöiden pitää kokea työssään sen imua.

        Jotkut duunit pitää hoitaa, tunsi imua tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut duunit pitää hoitaa, tunsi imua tai ei.

        Eihän se työnteko aina kivaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se työnteko aina kivaa ole.

        Voi mennä myös todella kaameaksi, esim. työpaikkakiusaamisen, ikärasismin tai jonkun muun asian takia.


    • Anonyymi

      YLE oli teettänyt kyselyn, johon vastasi 1100 työikäistä eli aika pieni määrä.

    • Anonyymi

      En ole koskaan kuullutkaan, että joku häpeäisi työtänsä. Kyllä jokainen hakeutuu sellaiseen työhön, jota pitää arvokkaana.
      Terveisin: Puolireuho

      • Anonyymi

        Ehkä et ole tavannut koskaan ihmistä, joka ei pääse alalle, johon haluaisi ja jota hän pitäisi arvokkaana työnä ja johon hänen kykynsä ja koulutuksensa myös riittäisivät.

        Ajattelen nyt niitä ihmisiä, joiden todelliset kyvyt jäävät käyttämättä ja heidän työtehtävänsä eivät vastaa heidän koulutustaan.

        Tietysti lähes kaikki työt ovat arvokkaita, mutta me (yhteiskunta) emme niitä arvosta ja se näkyy mm. palkkauksessa.
        Esim. siivoojien palkka on hävettävän pieni, mutta ilman heitä hukkuisimme roskiin ja näin korona-aikana saisimme pöpöjä huomattavasti enemmän, jos he eivät tekisi työtään huolellisesti.

        Mitä tuohon häpeään tulee, niin tässä linkki Ylen kyselyyn. Vaikka se onkin suppea, niin viitteitä se aiheesta kuitenkin antaa.

        https://yle.fi/uutiset/3-11643917

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä et ole tavannut koskaan ihmistä, joka ei pääse alalle, johon haluaisi ja jota hän pitäisi arvokkaana työnä ja johon hänen kykynsä ja koulutuksensa myös riittäisivät.

        Ajattelen nyt niitä ihmisiä, joiden todelliset kyvyt jäävät käyttämättä ja heidän työtehtävänsä eivät vastaa heidän koulutustaan.

        Tietysti lähes kaikki työt ovat arvokkaita, mutta me (yhteiskunta) emme niitä arvosta ja se näkyy mm. palkkauksessa.
        Esim. siivoojien palkka on hävettävän pieni, mutta ilman heitä hukkuisimme roskiin ja näin korona-aikana saisimme pöpöjä huomattavasti enemmän, jos he eivät tekisi työtään huolellisesti.

        Mitä tuohon häpeään tulee, niin tässä linkki Ylen kyselyyn. Vaikka se onkin suppea, niin viitteitä se aiheesta kuitenkin antaa.

        https://yle.fi/uutiset/3-11643917

        kylmätotuus

        Monet eivät ole päässeet opiskelupaikkaan, johon olisivat halunneet. Vaan ajan mittaan monet ovat oman alansa löytäneet.


    • Anonyymi

      En hävennyt ikinä, vaikka -70 luvun lopussa armeijan virkapukua kaikki eivät hyvällä katsoneetkaan.
      Kun Neuvostoliitto kaatui ja täälläkin puhe vapautui, tapahtui vähäksi aikaa päinvastainen ilmiö. Ainakin joissain piireissä puolustusvoimia nostettiin jalustalle ja vapaaehtoiseen maanpuolustustyöhön pyrki sellaistakin kiilusilmää, jota ei sinne haluttu ottaa. Sekin tasaantui aikanaan.
      Yli kolmekymmentä vuotta vainovaatteissa ja sitä ennen muutama vuosi lennätinlaitoksella, joten valtion pitkää ja kapeaa leipää koko työuran ajan. Ja ihan hyvältä se maistui.

      KM.

    • Anonyymi

      JUUUU, kyllä häpesin,
      vaikka olin ammattiin pätevä ja kouluttautunu,
      olisin halunnu muun ammatin aikoinaan,
      mutta
      kun olin änkyrä " äitini " oli syyllinen ammatiini, se oli hänen ihanne ammattinsa heh, toteutin hänen toiveensa hah hah,


      " paska reissu mutta tulipa tehtyä " saihan tuosta nelkyt-vuoden rupeaman jälkeen pienen työ-eläkkeen,
      sillä kituutan nykyisin,

      ja mikä hauskin lipposen keksinä työeläkkeitten leikkuri
      leikaa sitä joka vuosi pienemmäksi ja pienemmäksi,

      jooo ja johtajat nauraa,
      niille sdp: n politikot jakaa miljoonia euroja kuukaisi palkana,
      ja me köyhät " tiskirota " saamme tyytyä pienen pieniin eläkkeisiin,
      joilla ei juurikaa tule toimeen, onneksi on kuitenkin kela apuna pitämässä köyhiä entisiä työ-myyriä eläkeläisiä hengissä,

      sen bhuomion tein aikoinaan työelämässä, sdp:n jäsenet oli pahin työpaikka kiusaaja porukka, ne savusti kunnon ihmisiä ulos työpaikoilta jos ei ollu niitten kanssa samaa mieltä, se oli kauheeta aikaa, meikä tietenki oli kaikessa niitten kaa samaa mieltä mutten koskaan suostunu niitten jäseneksi, ei ikinä enkä äänestny niitä ikinä, sen varran osasin näytellä jatta sai pitää työpaikkansa,
      varokaa sdp on vaarallinen työtätekevälle tuunarille ,kiero kuin korkkiruuvi,

      se on suomessa kiitos koko elämän mitaisista työstä,

      • Anonyymi

        tuo on totta


        mutta huomaako tavallinen tuunari tuota,
        luulempa ettei tajua enenkuin vasta sitten kun jää eläkkeelle,
        uskaltaa ajatella ja olla omaa mieltäki asioista,


        näin on


      • Anonyymi

        Sinunlaiset hourupäät vaarallisimpia on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunlaiset hourupäät vaarallisimpia on.

        Jos muistat RVA. AHDE kkin sai kokea nahoissaan sdp johtajan '
        kiusaamis operaatin,
        siitähän tuli julkinen juttu ja oikeutta käytiin piiiiittkään,
        ja
        eikä taatusti ole ainoa juttu
        joka on joutunu sdp porukan kiusaamiseksi,

        kiusaamiset vaan jää salaisuuteen rähmäiseen hissunkissun työstä poistumiseen,
        uhrit nuolee vain haavojaan yksikseen häpeissään kärsien,
        moni selviytyyki kaiksesta huolimatta,

        sdp:n valtaan pääsy toi paljon pahaa työelämään työntekijöille,
        johtajisto tietenki hyrisi tyytyväisyyttään miljoonat taskussaan, kuten edeleen tapahtuu,

        kehottivat jopa työporukkaa sakinhivutukseen,
        joten työpaikka kiusaaminen eli hyvää elämää ja voi hyvin
        kymmeniä vuosia ,
        kunnes esm. Ahteen tavoin alettiin puhumaan julkisuuteen,


      • Anonyymi

        Vähän ristiriitaista tuo sun jutustelu. Ensinnä kouluttaudut ammattiin änkyrä äitisi takia ja sitten et voinut avata työpaikalla suutasi koska pelkäsit että menetät sen työn mitä et oikeastaan halunnut tehdä.
        Siinä haukuit äitisi, koulutuksesi , työpaikkasi, työtoverisi ja sdp puolueen, mutta omissa valinnoissasi ei ollut mitään vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän ristiriitaista tuo sun jutustelu. Ensinnä kouluttaudut ammattiin änkyrä äitisi takia ja sitten et voinut avata työpaikalla suutasi koska pelkäsit että menetät sen työn mitä et oikeastaan halunnut tehdä.
        Siinä haukuit äitisi, koulutuksesi , työpaikkasi, työtoverisi ja sdp puolueen, mutta omissa valinnoissasi ei ollut mitään vikaa.

        19:04
        Ei niin,
        olin aina paras
        oli mistä tahansa kysymys
        tein kaken aina viimesen päälle hyvin,
        kuten suomalainen aina tekee,
        suomalainen on aina maailman paras keikessa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        19:04
        Ei niin,
        olin aina paras
        oli mistä tahansa kysymys
        tein kaken aina viimesen päälle hyvin,
        kuten suomalainen aina tekee,
        suomalainen on aina maailman paras keikessa !

        "suomalainen on aina maailman paras keikessa !"

        Ei se nyt ihan noinkaan taida olla, vaikka hyviä olemmekin. Tolkku se on oltava talkkunansyönnissäkin... ja itsekehussa.


      • Anonyymi

        Jutussasi on paljon vääristelyä.
        Voihan noin olla jossain työpaikalla, sitä en kiellä.
        Beng
        Minä en hävennyt ammattiani.
        Palkittiinkin.
        Pahimmat työpaikkakiusaajat olivat seiskytluvun alussa muualta Suomesta tulleet.
        He muodostivat niitä 'sakkeja' ja voi sitä kateuden määrää.
        Onneksi yrityksessä on toisenlainen työkulttuuri ja edistyneessä, missä olin, ei puolue merkannut ja nollatoleranssi kiusaamiseen tms. oli kirjattuna eettiset normit.
        Kansainväliseen yritykseen tulee myös muunlaisia vaikutteita.
        Siis ei voi rankasti yleistää.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän ristiriitaista tuo sun jutustelu. Ensinnä kouluttaudut ammattiin änkyrä äitisi takia ja sitten et voinut avata työpaikalla suutasi koska pelkäsit että menetät sen työn mitä et oikeastaan halunnut tehdä.
        Siinä haukuit äitisi, koulutuksesi , työpaikkasi, työtoverisi ja sdp puolueen, mutta omissa valinnoissasi ei ollut mitään vikaa.

        Samoilla linjoilla olen komenttisi kanssa.

        Jos ihmisellä ei ole omaa tahtoa valita mieleistään koulutusta, vaan hän taipuu vaikkapa sen änkyrä äidin hänelle sanelemaan ammatinvallntaan, niin siitä saa syyttää vain itseään.

        Koko kirjoitus on sellainen sillisalaatti, etten usko siihen ollenkaan.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunlaiset hourupäät vaarallisimpia on.

        Miksi noista "teksteistä" edes inspiroituisi? TIedä sitten vaikka jonkin algoritmin kanssa hengaisili?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "suomalainen on aina maailman paras keikessa !"

        Ei se nyt ihan noinkaan taida olla, vaikka hyviä olemmekin. Tolkku se on oltava talkkunansyönnissäkin... ja itsekehussa.

        vitut,

        vituttaa sdp
        se on syyllinen siihen että suomeen rakennettiin ikuinen parin-miljoonan työttömyyden joukko,
        ikuinen joukko, voi hipoa jo kolmeamiljoonaa kamsalaista,
        eikö yhtää hävetä, eikö omaatuntoa yhtään kolkuta sdp:llä,

        Kekkonen rakenti suomea t ä ystyöllisyyden varaan
        ja suomesta tuli maailman rikkain kansakunta,
        sai lempinimekseen " pohjolan japani "

        sdp kaiken tuhosi
        ja se ikuinen muutaman miljoonan kansalaisen työttömyys on tänäpäivänäki KIROUS suomelle,

        kaikki l i p p o s e n syytä, vitut, kun vituttaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vitut,

        vituttaa sdp
        se on syyllinen siihen että suomeen rakennettiin ikuinen parin-miljoonan työttömyyden joukko,
        ikuinen joukko, voi hipoa jo kolmeamiljoonaa kamsalaista,
        eikö yhtää hävetä, eikö omaatuntoa yhtään kolkuta sdp:llä,

        Kekkonen rakenti suomea t ä ystyöllisyyden varaan
        ja suomesta tuli maailman rikkain kansakunta,
        sai lempinimekseen " pohjolan japani "

        sdp kaiken tuhosi
        ja se ikuinen muutaman miljoonan kansalaisen työttömyys on tänäpäivänäki KIROUS suomelle,

        kaikki l i p p o s e n syytä, vitut, kun vituttaa,

        Toisilla aloilla on työttömyyttä ja toisilla taas näännytään työmäärän alle. Mikä lie siihenkin syynä?


    • Anonyymi

      Olin matkalla ison paikan keittäjä-emännän kanssa. Tuli puhe ammateista ja hän kierteli niin ettei suostunut ammattiaan sanomaan. Mietin oliko kyse arvostuksesta vai pelkästään siitä ettei vain halua kertoa asioitaan. Ei minua hävettäisi.
      En hävennyt töitäni, mutta kerroin sen niin että se vaikutti arvokkaalta, vähän niinkuin työpaikkailmoituksissa. Monesti ihminen itse alentaa itsensä vähän kuin Maustetytöt, heillä se toki on markkinointikikka. Oli kiva kertoa, missä on töissä kun olin aika arvostetuissa paikoissa, vaikka en ihan hienoimmilla paikoilla ollutkaan.

      • Anonyymi

        Myöhemminhän "halpa-arvoisia" ammattinimikkeitä korjattiin suuhun sopiviksi: suurtalousemäntä - suurtalouskokki, kylmäkkö ja mitä niitä onkaan. Siivoojasta tuli siistijä, kerroshoitaja jne. Rakennusapumiehestä rakennusmies jne.
        Itse olen tehnyt mitä vaan enkä ole muistanut pohtia, millä nimikkeillä. Monitoimimies kaikessa mihin olen ryhtynyt. On minulla nimikkeitäkin, paskat niistä, työn jälki on merkinnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöhemminhän "halpa-arvoisia" ammattinimikkeitä korjattiin suuhun sopiviksi: suurtalousemäntä - suurtalouskokki, kylmäkkö ja mitä niitä onkaan. Siivoojasta tuli siistijä, kerroshoitaja jne. Rakennusapumiehestä rakennusmies jne.
        Itse olen tehnyt mitä vaan enkä ole muistanut pohtia, millä nimikkeillä. Monitoimimies kaikessa mihin olen ryhtynyt. On minulla nimikkeitäkin, paskat niistä, työn jälki on merkinnyt.

        No. Kansainvälisissä yrityksissä englanninkieliset nimikkeet vasta hervottomia ovat.
        Beng


    • Anonyymi

      Jotkut ovat olleet jopa ylpeitä omasta ammatistaan. Esimerkiksi linja-autonkuljettajat ovat ylpeitä siitä, että he ovat linja-autonkuljettajia.

      • Anonyymi

        Juu, muistan, kun koulussa meidän luokalla oli linja-autonkuljettajan tytär ja linja-autonkuljettajan poika. Muistan, kun he olivat iloisia siitä, kun molempien isä oli linja-autonkuljettaja.


    • Anonyymi

      En ymmärrä tuollaista häpeämistä! Työ kuin työ! Tekee mitä tahansa ja tekee sen niin hyvin kuin pystyy niin ei tarvitse hävetä. Olen tehnyt töitä puuceen alustojen tyhjentämisestä pöllien kuorintaan. Tuosta "jätteen" mättämisestä olin ylpeä koska kaikista siihen ei olisi ollut.
      Ilman luokkasuoritusta vastasin puikkohitsausteni laadusta kokeellisesti.
      Toisessa päässä metallialan pk-yrityksen toimitusjohtajan tehtävä. Vastasin tekijöistä ja tuloksesta.
      Noiden väliin on mahtunut kylmäeristystä, koneasennuksia, suurehkon ( 1700 palkollista ) yrityksen ostopäällikön tehtävä,

      En hävennyt mitään työtä mutta häpesin satunnaisia epäonnistumisiani.
      Olin ylpeä monipuolisesta käytännön osaamisestani. Pystyi keskustelemaan hitsaajien kanssa työn yksityiskohdista. Menin tarvittaessa konesahalle vajaamiehityksen vuoksi. Autoin tarvittessa tuotteiden kokoon panossa ja pakkauksessa kuormurin odottaessa, ettei tarvinnut irroittaa ketään omasta työstään siihen.

      Duunarihommissa en hävennyt pientä palkkaani vaan etsin parempaa.
      En hävennyt sitäkään, että erään työnantajani konkurssin vuoksi otin vastaan työn noin 50%:n palkalla edellisestä.

      Onko tuo työn häpeäminen nykyaikainen keksintö. Kaiken pitäisi olla valmiiksi hienoa, "seksikstä" ja hyvin, mieluummin paremmin palkattua kuin kavereilla.
      Tuo asenne takaa ikuisen tyytymättömyyden töihin ja niistä maksettaviin palkkoihin sekä muihin etuihin. Vapaasta autoedusta oli maksettava rutkasti veroa. Olisi ollut edullisempaa ajaa omalla, vanhalla värkillä ja nostaa km-korvaukset mutta se ei sopinut firman imagoon!

      • Anonyymi

        Joskus nuoruudessa jouduin pari kertaa tilanteisiin, joissa porukka oli yliopistotasoa, niin joutui huomaamaan eräänlaista hajurakoa duunariammatin takia. Sitä esiintyi osalla naisista, piti olla nääs tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus nuoruudessa jouduin pari kertaa tilanteisiin, joissa porukka oli yliopistotasoa, niin joutui huomaamaan eräänlaista hajurakoa duunariammatin takia. Sitä esiintyi osalla naisista, piti olla nääs tasoa.

        Korkeimman tason "hajurakoja"!
        Kun jokunen vuosi sitten oli julkisuudessa keskustelua huippujohtajien palkoista ja eri muotoisista korvauksista, etuuksista, "kädenpuristuksista yms. kysyi toimittaja yhdeltä em. piiriin kuuluvalta eikö raha ja rahana ilmaistavat etuudet ole menettäneet merkityksensä?
        Kultapossukerhon jäsenen vastaus oli, että ne määrittävät nokkimisjärjestyksen yhteisessä pöydässä!!!!!!


    • Hei, ei koskaan pidä hävetä omaa työtänsä. Kaikki työt ovat arvokkaita ja tarpeellisia. Vain silloin on aiheellista hävetä, jos lintsaa omista työtehtävistään.

      • Anonyymi

        Komppaan, että lähes kaikki työt ovat arvokkaita ja tarpeellisia. Vasta sitten, kun "alempiarvoiset" työt jäävät tekemättä huomataan niiden tarpeellisuus ja töiden arvostus kasvaa yhteiskunnassa (meissä). Valitettavasti se ei näy näiden työläisten tilipusseissa.

        Tuskinpa pienipalkkaiset työntekijät lintsaavat työssään. Heillä ei ole siihen edes mahdollisuuksiakaan.
        Lintsareista valtaosa kuuluu "eliittiin" ja heillä olisi syytä häpeään.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan, että lähes kaikki työt ovat arvokkaita ja tarpeellisia. Vasta sitten, kun "alempiarvoiset" työt jäävät tekemättä huomataan niiden tarpeellisuus ja töiden arvostus kasvaa yhteiskunnassa (meissä). Valitettavasti se ei näy näiden työläisten tilipusseissa.

        Tuskinpa pienipalkkaiset työntekijät lintsaavat työssään. Heillä ei ole siihen edes mahdollisuuksiakaan.
        Lintsareista valtaosa kuuluu "eliittiin" ja heillä olisi syytä häpeään.

        kylmätotuus

        Niin totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan, että lähes kaikki työt ovat arvokkaita ja tarpeellisia. Vasta sitten, kun "alempiarvoiset" työt jäävät tekemättä huomataan niiden tarpeellisuus ja töiden arvostus kasvaa yhteiskunnassa (meissä). Valitettavasti se ei näy näiden työläisten tilipusseissa.

        Tuskinpa pienipalkkaiset työntekijät lintsaavat työssään. Heillä ei ole siihen edes mahdollisuuksiakaan.
        Lintsareista valtaosa kuuluu "eliittiin" ja heillä olisi syytä häpeään.

        kylmätotuus

        Esimerkki huippulintsarista. Pienen paikkakunnan julkishallinnon toimiston johtaja harrasti päivittäistä työpaikka juopottelua. Toimiston henkilöstö suojeli johtajaa ja antoi hänen elää harrastuksensa kanssa. Johtaja ei ilmeisesti puuttunut alaistensa toimintaan. Tämä on minun päättelyäni.
        Tilanne jatkui useita vuosia aina johtajan eläköitymiseen saakka ensimmäisessä, mahdollisessa vaiheessa.
        Ilmeisesti työpaikalle raahautuminen oli pitänyt ryyppäämisen jonkin sortin rajoissa koska eläkepäivät jäivät varsin vähiin.
        Minusta tämä on yhden laatuista lintsaamista!

        Esimerkki toisesta laidasta. Kun suurehkon tuotantolaitoksen ( minun työpaikkani ) siivous ulkoistettiin alkoi muutaman kuukauden kuluttua rähinä. Talon omat "näkymättömät" naiset olivat tehneet työnsä huomaamatta.
        Palveluyrityksen naisten työt oli mitoitettu niin tiukoiksi, että kunnollisen työn tekeminen oli mahdotonta. 3-vuorotyön duunareiden sosiaalitilojen siivouskerran vähenivät kerta vuorokauteen myös viikonloppuisin tasoon kolmesti viikossa.
        Aikaisemmat "näkymättömät" huomattiin jälkikäteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkki huippulintsarista. Pienen paikkakunnan julkishallinnon toimiston johtaja harrasti päivittäistä työpaikka juopottelua. Toimiston henkilöstö suojeli johtajaa ja antoi hänen elää harrastuksensa kanssa. Johtaja ei ilmeisesti puuttunut alaistensa toimintaan. Tämä on minun päättelyäni.
        Tilanne jatkui useita vuosia aina johtajan eläköitymiseen saakka ensimmäisessä, mahdollisessa vaiheessa.
        Ilmeisesti työpaikalle raahautuminen oli pitänyt ryyppäämisen jonkin sortin rajoissa koska eläkepäivät jäivät varsin vähiin.
        Minusta tämä on yhden laatuista lintsaamista!

        Esimerkki toisesta laidasta. Kun suurehkon tuotantolaitoksen ( minun työpaikkani ) siivous ulkoistettiin alkoi muutaman kuukauden kuluttua rähinä. Talon omat "näkymättömät" naiset olivat tehneet työnsä huomaamatta.
        Palveluyrityksen naisten työt oli mitoitettu niin tiukoiksi, että kunnollisen työn tekeminen oli mahdotonta. 3-vuorotyön duunareiden sosiaalitilojen siivouskerran vähenivät kerta vuorokauteen myös viikonloppuisin tasoon kolmesti viikossa.
        Aikaisemmat "näkymättömät" huomattiin jälkikäteen!

        No tuollaista 'suojelua' olen nähnyt.
        Ongelmainen v o i olla todella hyvä työssään, mutta kun juominen ei loppunut.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuollaista 'suojelua' olen nähnyt.
        Ongelmainen v o i olla todella hyvä työssään, mutta kun juominen ei loppunut.
        Beng

        Niinpä, hankalin mahdollinen tilanne on, jos juopottelija kehuskelee omalla hyvällä työmenestyksellään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, hankalin mahdollinen tilanne on, jos juopottelija kehuskelee omalla hyvällä työmenestyksellään...

        Hän ei. Olisi ansainnut enemmänkin kiitosta.
        Voiko olla, että jos kiitosta ei anneta tai ansaittua nimitystä, jonka viekin 'hyvä veli', turhautuu ja kokee olevansa näkymätön, vaikka muutoin avainpaikalla olisi?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei. Olisi ansainnut enemmänkin kiitosta.
        Voiko olla, että jos kiitosta ei anneta tai ansaittua nimitystä, jonka viekin 'hyvä veli', turhautuu ja kokee olevansa näkymätön, vaikka muutoin avainpaikalla olisi?
        Beng

        Kiitoksen antaminen on tärkeää. Jotkut esimiehet osaavat antaa kiitosta, mutta on myös esimiehiä, jotka eivät osaa motivoida porukkaa.


    • Anonyymi

      Häpesin työtäni vanhusten”hoidossa”. Että omalla työlläni mahdollistin kyseenalaisen ”hoidon”.

      • Anonyymi

        Ei vain ammateissa , myös pariutumismarkkinoilla hakeudutaan mielellään samantasoisiin piireihin.
        Puhuttiin kouluja käyneistä ja muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vain ammateissa , myös pariutumismarkkinoilla hakeudutaan mielellään samantasoisiin piireihin.
        Puhuttiin kouluja käyneistä ja muut.

        Pariutumismarkkinat ja työpaikat eivät aina ole verrattavissa toisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pariutumismarkkinat ja työpaikat eivät aina ole verrattavissa toisiinsa.

        Akkavaltaisilla aloilla on heteropariutuminen vähän kortilla.


    • Onneksi nykyään on erittäin vähän niitä, joille menestys on noussut päähän.

      • Anonyymi

        Joskus oli yhdessä firmassa konttori-istujana nainen, joka ylpeili sillä, että hänen miehensä on johtavassa asemassa. Siis nainen yritti elää elämäänsä toisen ihmisen kautta !! Kyseisen naisen käytös oli törkeän ylimielinen, ja hänestä tehtiin erittäin paljon valituksia. En ymmärrä, miksi häntä ei savustettu ulos firmasta.


      • Anonyymi

        Yleensäkin menestyjät käyttäytyvät maltillisesti ja ystävällisesti.


    • Anonyymi

      En ole lukenut muiden kommentteja, vastaan silti.
      Olen edelleen työelämässä ja en häpeä työtäni.
      En vertaa, onko työni tärkeämpää, kuin jonkun toisen. Jos vertaisin, niin voisin ajatella, että jonkun työ voisi olla hyvinkin tärkeämpää.
      Olen alusta lähtien työssäni ajatellut, suorastaan innokkaasti, että minun työni on tärkeää heille, jotka intohimoisesti haluavat tehdä juuri sitä asiaa, jota minä opetan.
      Koen olevani tärkeässä työssä monille.
      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Oikea asenne. Ei tosiaankaan kannata vertailla, mitkä työt ovat missäkin tärkeysjärjestyksessä.
        Pitää osata suhtautua omaan työhönsä ja myös toisten työtehtäviin myönteisesti.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea asenne. Ei tosiaankaan kannata vertailla, mitkä työt ovat missäkin tärkeysjärjestyksessä.
        Pitää osata suhtautua omaan työhönsä ja myös toisten työtehtäviin myönteisesti.
        Terveisin: Puolireuho

        Arvostan monia töitä. Kovasti arvostan.
        Olen valinnut oman työni, koska olen siinä hyvä ja koska se on ollut kivaa.
        Olen ollut onnekas työssäni.
        Joskus kadehdin monien töitä, koska ne ovat NIIN tärkeitä ja hyödyllisiä, paljon tärkeämpiä kuin oma työni. Mutta ja mutta. Minä olen tehnyt oman työni niin hyvin kuin osaan ja tosi intohimoisesti. Näin jatkan niin kauan kun inspistä riittää.
        Minusta on tärkeää olla vertaamatta eri töitä.
        Jokainen työ on tärkeää.

        Heikunkeikku


    • Anonyymi

      Joku tuolla totesi: "En ymmärrä tuollaista häpeämistä! Työ kuin työ! Tekee mitä tahansa ja tekee sen niin hyvin kuin pystyy niin ei tarvitse hävetä." Olen täysin samaa mieltä. Itseäni katseli joskus muutama ihminen nenänvartta pitkin (eikä jäänyt pelkkään katseluun), kun en kai ollut tarpeeksi arvokas heidän mielestään. Mutta en hävennyt työtäni, tunsin olevani oikealla paikallani.

      • Anonyymi

        Eräänlaista häpeämisen tunnetta tahtoi iskeä, kun 90-luvulla työnantaja meni konkkaan, ja alkoivat kävelykuukaudet koiran lenkityksin.
        Pientä alemmuutta tunsi, kun kierteli töitä kyselemässä. Onneksi itselläni tärppäsi, monilla alkoi monenkirjava kurssitus.


      • Anonyymi

        Mitä mä muiden ”arvostamisesta”, mutta kun en arvostanut itsekään. Kaiken organisaatiomuutoksen ja tietotekniikan myötä meni koko ajan hullunpaan suuntaan ja menee yhä edelleenkin.

        Kuka sellaista ”työtä” arvostaa?


    • Anonyymi

      Nuorena en tykännyt työstäni ja tavallaan varmaan sitä häpesinkin. Olin tavallinen myyjä-konttorirotta ja koin, ettei se ollut minun alani, kuten ei ollutkaan.

      Vuosien opiskelujen myötä olen nyt viimeiset 15 vuotta tehnyt työtä, jota rakastan ja josta olen ylpeä.

    • Anonyymi

      Olen tehnyt monen alan hyvin monenlaisia ja eritasoisia töitä.
      En ole koskaan hävennyt työtäni mutta joskus on nolottanut kun olisin voinut tehdä sen paremminkin. Nuo olivat sentään äärimmäisiä harvinaisuuksia!

      Viime vuosina on ylpeys tekemisen laadusta kadonnut. Vaikka hätistetään korjaamaan omia tekemisiä niin korjaaminenkin on sutta ja sekundaa. Viimeeksi taloyhtiömme remontit joista ainoa kunnollisesti toteuttu on ollut viemäriremppa.

    • Anonyymi

      Työpaikan saaminen ei aina vaan ole helppoa.

      • Anonyymi

        Niin, ja jo 80-luvulla oli outous, että jotkut firmat eivät vastanneet työpaikkahakemuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja jo 80-luvulla oli outous, että jotkut firmat eivät vastanneet työpaikkahakemuksiin.

        Mitä? Työpaikkahakemuksiin ollaan joskus vastattu?


      • Anonyymi

        Työtä löytyy kun ei aseta tolkuttomia reunaehtoja.
        Ennen eläköitymistäni pisin työttömyysjaksoni oli 13 kalenteripäivää.
        Vaikka olin perheellinen ja asuimme omassa talossamme, niin paikkakunta ei sitonut minua.
        Taloudellisesti ei ollut paras ratkaisu asua viikot muualla omalla kustannuksellaan saamatta vähentää kuluja verotuksessa mutta silloinkin oli hyvä katsella parempaa.
        Eräässä vaiheessa, kun työnantajani meni konkurssiin, menin seuraavaan työhön noin puolella palkalla. Vuoden kuluttua löysin paremmin palkatun ja lähempänä kotiani.
        Työn laatu? Ryhdyin tekemään mitä tahansa työnantaja uskalsi antaa tehtäväkseni.
        En sanellut lomiani. Mukauduin aina kyseisen työpaikan henkilöstö- ja palkkapolitiikkaan.
        Kuten mainitsin niin pisin työttömyysjaksoni oli 13 arkipäivää.

        Töitä on kunhan ei aseta kohtuuttomia ennakkoehtoja ja olipa kyse mistä tahansa niin TEKEE PARHAANSA!!!!!!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      En ole koskaan hävennyt omaa työtäni. Erityispiirteisenä ihmisenä minun on vaikea asettua toisten ihmisten asemaan ja heidän tapaansa ajatella. En ajattele sitä mitä muut ihmiset minusta ajattelevat.

    • Anonyymi

      En ole hävennyt työtäni. Olen saanut siitä leivän ja vähän muutakin. Olen ollut hyvässä työssä ja avuksi monelle ihmiselle. Kuinka sellaista työtä voisi hävetä?
      Nyt olen jo eläkkeellä ja nautin siitä.

      • Anonyymi

        Sama tilanne minullakin. Olen saanut töistä kivan palkan, ja muutenkin mielekästä elämänsisältöä. Onneksi ymmärsin 35-vuotiaana siirtyä opettajantyöstä linja-autonkuljettajan työhön. Nyt olen reipas eläkeläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tilanne minullakin. Olen saanut töistä kivan palkan, ja muutenkin mielekästä elämänsisältöä. Onneksi ymmärsin 35-vuotiaana siirtyä opettajantyöstä linja-autonkuljettajan työhön. Nyt olen reipas eläkeläinen.

        Moni haluaa vaihtaa opettajantyön johonkin muuhun työhön. Jo monen vuosikymmenen ajan opettajat ovat kyllästyneet siihen ilmiöön, että monet oppilaat vastustavat omaa oppimistaan.
        T. Suorapuheinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni haluaa vaihtaa opettajantyön johonkin muuhun työhön. Jo monen vuosikymmenen ajan opettajat ovat kyllästyneet siihen ilmiöön, että monet oppilaat vastustavat omaa oppimistaan.
        T. Suorapuheinen

        Niin, varsinkin monet yläasteikäiset ja kauppaopistoikäiset ovat porukkaa, joka ei mitenkään tunne vastuuta omasta oppimisestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, varsinkin monet yläasteikäiset ja kauppaopistoikäiset ovat porukkaa, joka ei mitenkään tunne vastuuta omasta oppimisestaan.

        Jo 1980-luvulla oli havaittavissa, että kauppaopiston oppilaista monet eivät kuunnelleet opettajien puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo 1980-luvulla oli havaittavissa, että kauppaopiston oppilaista monet eivät kuunnelleet opettajien puhetta.

        Olivatko niitä kauppaopiston naiset?


    • Anonyymi

      Työtä ei kannata tehdä muun kuin rahan takia.

      • Työn mielekkyys merkitsee enemmän kuin raha.


      • Anonyymi
        Jälkkäri-istuja kirjoitti:

        Työn mielekkyys merkitsee enemmän kuin raha.

        Se ei elätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei elätä.

        Ei elätä, mutta auttaa jaksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei elätä, mutta auttaa jaksamaan.

        Sekä asiallinen työ että asiallinen palkka ovat fiksu juttu.


    • Työ (ammatti) on vain työtä, miksi sitä pitäisi hävetä. Eri asia on sitten se, miten työstään selviytyy. Siinä mielessä kieltämättä joskus tunsin myötähäpeää. Joillakin vain ei taidot riittäneet tai sitten työmoraalista ei tietoakaan.

      • Anonyymi

        Eri henkilöillä erilainen työmoraali. Enemmistöllä työmoraali on asiallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri henkilöillä erilainen työmoraali. Enemmistöllä työmoraali on asiallinen.

        Silloin on fiksu työmoraali, kun on tunnollinen, eikä moiti toisia työntekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin on fiksu työmoraali, kun on tunnollinen, eikä moiti toisia työntekijöitä.

        Suomalaiset ovat ahkeraa kansaa, toisaalta, odottavat toisilta huippuluokan työsuorituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ovat ahkeraa kansaa, toisaalta, odottavat toisilta huippuluokan työsuorituksia.

        Talkootöitä en viitsiny juuri tehdä.
        Moraalista tiedä, joskus tuli vedettyä päivä kaks pystyyn, kun huikka maistui.
        Sitten painettiin niska limassa kuukausia, kun taas maistui.
        Menneitä ovat ne.


    • Anonyymi

      Potilas on autonkuljettaja, muuten terve.

      • Anonyymi

        Ai ? Autokuljettajat ovat hienoa porukkaa. Moni linja-autonkuljettaja on ylpeä ammatistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ? Autokuljettajat ovat hienoa porukkaa. Moni linja-autonkuljettaja on ylpeä ammatistaan.

        Kuljettajat ovat ylpeitä, monetkin, mutta kyllä he osaavat nykyään jopa puhua asiakkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettajat ovat ylpeitä, monetkin, mutta kyllä he osaavat nykyään jopa puhua asiakkaille.

        Kysyin kerran eräältä l-autonkuljettajalta miksi hän ei vastaa tervehdykseen "vtu en saa penniäkään lisää palkkaa vaikka kuinka nyökyttelisin"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin kerran eräältä l-autonkuljettajalta miksi hän ei vastaa tervehdykseen "vtu en saa penniäkään lisää palkkaa vaikka kuinka nyökyttelisin"

        Tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin. Ei liity palkkaan mitenkään.


    • Anonyymi

      Naapurikylän sokerijuurikaspellolla alkoi mun työurani , puotipuksu , maanmittarin apulainen , varastomies , bensaaseman myyjä , automaalari ,TVL merenmittaushommissa , konemiehenä merillä , hitsaajana telakalla , 36 vuotta processihoitajana , ja vielä viime viikolla 4 päivää eläkeläisenä tehtaalla vahtimiehenä .

      Vaihteluun tottua sain tämän kirjavan kulkuni tiellä :)

      Gubbe 71

    • Anonyymi

      Raksalla suurimman osan työhistoriastani, mutta olihan huvittavaa baarireissuilla valehdella naispuoleisille olevani "paperimies" joka siihen aikaan oli ehdotonta eliittiä työläistasossa..Saatille pääsi TOSI helposti ja kun rivakasti sitten luikki tiehensä sillä hommalla "pärjäsi" ikäänkuin "fyysisesti" kyllä oivasti.

      Sori siitä...naiset...enää en tekisi tuollaisia.

      • Anonyymi

        Veltto sekatyömies ei haitta, jos teki hyvän työn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veltto sekatyömies ei haitta, jos teki hyvän työn.

        Tuossa on ajatusta: Hyvä työtulos on parempi asia kuin yliahkera kiireisen näytteleminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on ajatusta: Hyvä työtulos on parempi asia kuin yliahkera kiireisen näytteleminen.

        Kyllä se lähihoitajalla pisti kiireelliseksi ravaamiseksi. Työn jäljestä ei niin väliä kunhan tilastoinnit oli oikein kirjattu ja tietokoneelle viety.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se lähihoitajalla pisti kiireelliseksi ravaamiseksi. Työn jäljestä ei niin väliä kunhan tilastoinnit oli oikein kirjattu ja tietokoneelle viety.

        Taidanpa tietää. Potilaat, vaikka vanhuslaitoksissa, olivat aika paljon omassa rauhassaan, kun aamutoimet oli tehty kiireen vilkkaan. Sitten olikin kirjaamiset koneella ja muu tilastointi ja pisteytys.
        Pitihän sitä hoitajan saada luppoaikaakin ja kahvilla istua ja juoruta.

        Monesti myös jossain työpaikassa käytiin itsekin kaikenlaista omaa juttua katsomassa koneella. Ainakin ensialkuun, kun tulivat tietokoneet osastoille.

        Jos vanhus pyysi vessaan, sanottiin sulla on vaipat, tee niihin. Liekö nykyään sama meininki, jos juuri enää onkaan hoitopaikkoja vanhoille. Kotona saavat olla kotihoidon turvin ja kaatuilla rauhassa. Näin tuo menee. Onko syytä hävetä työtään just. esim lähihoitajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidanpa tietää. Potilaat, vaikka vanhuslaitoksissa, olivat aika paljon omassa rauhassaan, kun aamutoimet oli tehty kiireen vilkkaan. Sitten olikin kirjaamiset koneella ja muu tilastointi ja pisteytys.
        Pitihän sitä hoitajan saada luppoaikaakin ja kahvilla istua ja juoruta.

        Monesti myös jossain työpaikassa käytiin itsekin kaikenlaista omaa juttua katsomassa koneella. Ainakin ensialkuun, kun tulivat tietokoneet osastoille.

        Jos vanhus pyysi vessaan, sanottiin sulla on vaipat, tee niihin. Liekö nykyään sama meininki, jos juuri enää onkaan hoitopaikkoja vanhoille. Kotona saavat olla kotihoidon turvin ja kaatuilla rauhassa. Näin tuo menee. Onko syytä hävetä työtään just. esim lähihoitajan?

        Nimenomaan! Eihän se ”hoitaminen” ole ollenkaan se pääasia, vaan kaikki koneelle tehty kirjallinen tuotos. Palavereja pidettiin, joissa ei käsitelty asiakkaita, vaan esimies halusi tietää, että ”konehommat” on hoidettu. Mitattavien tulosten pohjalta maksettiin sitten tulospalkkiot, sekä esimiehille, että hoitajattarille.

        Häpesin, että olin mukana toiminnassa, joka mahdollisti kyseenalaisen ”hoidon”. Se ei sopinut minulle mitenkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan! Eihän se ”hoitaminen” ole ollenkaan se pääasia, vaan kaikki koneelle tehty kirjallinen tuotos. Palavereja pidettiin, joissa ei käsitelty asiakkaita, vaan esimies halusi tietää, että ”konehommat” on hoidettu. Mitattavien tulosten pohjalta maksettiin sitten tulospalkkiot, sekä esimiehille, että hoitajattarille.

        Häpesin, että olin mukana toiminnassa, joka mahdollisti kyseenalaisen ”hoidon”. Se ei sopinut minulle mitenkään!

        Niin, harmi, kun kaikenlainen paperinpyörittely on tullut pääasiaksi. Jos 60-luvulla vanhainkodin asukkaille olisi sanonut, että "En ehdi hoitamaan, kun pitää pyöritellä papereita", niin ... olisi ihmetelty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan! Eihän se ”hoitaminen” ole ollenkaan se pääasia, vaan kaikki koneelle tehty kirjallinen tuotos. Palavereja pidettiin, joissa ei käsitelty asiakkaita, vaan esimies halusi tietää, että ”konehommat” on hoidettu. Mitattavien tulosten pohjalta maksettiin sitten tulospalkkiot, sekä esimiehille, että hoitajattarille.

        Häpesin, että olin mukana toiminnassa, joka mahdollisti kyseenalaisen ”hoidon”. Se ei sopinut minulle mitenkään!

        Tulospalkkiot? Oliko teillä mummomaksu urakointi, kuinka monta "hoiti" vuorossa, niin palkka muodostui lisineen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulospalkkiot? Oliko teillä mummomaksu urakointi, kuinka monta "hoiti" vuorossa, niin palkka muodostui lisineen?

        Ei asiakkaiden hoidolla ollut merkitystä. Ainoastaan kirjallisilla mittauksilla, sopimuksilla, tilastoinnilla ym., jotka oli tehtäviksi määrätty. Niistä suoritteista vaadittiin mahdollisimman korkeat prosentit, että jokainen sai tulospalkkiosta osansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei asiakkaiden hoidolla ollut merkitystä. Ainoastaan kirjallisilla mittauksilla, sopimuksilla, tilastoinnilla ym., jotka oli tehtäviksi määrätty. Niistä suoritteista vaadittiin mahdollisimman korkeat prosentit, että jokainen sai tulospalkkiosta osansa.

        Erikoista tosiaan byrokratia on tärkeintä.
        Sitä lääkärit myös valittavat, miten paljon on erilaista kirjaamista koneelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, harmi, kun kaikenlainen paperinpyörittely on tullut pääasiaksi. Jos 60-luvulla vanhainkodin asukkaille olisi sanonut, että "En ehdi hoitamaan, kun pitää pyöritellä papereita", niin ... olisi ihmetelty.

        Aikoinaan keskussairaaloissa lienee olleen osastosihteereitä, jotka kirjoittivat lääkärien sanalemat jutut epikriiseihin. Miksei enää? Miksi lääkärinpalkalla pitää työskennellä toimistosihteerinä.
        Huvittavaa tai no ei niin huvittavaa on, kun menet erityislääkärille, niin hänpä ei välttämättä ole tutustunut taustatietoihisi, vaan sählää koneensa kanssa esim. rtg-kuvista....ei ole, onkin, ei ole, no onhan. Tosi vakuuttavaa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan keskussairaaloissa lienee olleen osastosihteereitä, jotka kirjoittivat lääkärien sanalemat jutut epikriiseihin. Miksei enää? Miksi lääkärinpalkalla pitää työskennellä toimistosihteerinä.
        Huvittavaa tai no ei niin huvittavaa on, kun menet erityislääkärille, niin hänpä ei välttämättä ole tutustunut taustatietoihisi, vaan sählää koneensa kanssa esim. rtg-kuvista....ei ole, onkin, ei ole, no onhan. Tosi vakuuttavaa.
        Beng

        Sitten tuli eriskummalista tekstiä " Alaraajoissa todetaan puolenmetrin pituusero"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten tuli eriskummalista tekstiä " Alaraajoissa todetaan puolenmetrin pituusero"

        Apotin rantautuessa kaikenlainen kirjaaminen lisääntyy ja hidastuu. Työntekijät kirjaavat kirjauksia, joita kukaan ei ehdi lukea.

        Kotihoidossakin on kilometreittäin dataa, jossa lukee; ”Puuro maistui.” Maistui sitten tai ei, mutta kun pitää positiivisesti ja asiakaslähtöisesti kirjata.

        Pidä siinä sitten ”työnteko” mielekkäänä, äläkä häpeä ”työtäsi”!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apotin rantautuessa kaikenlainen kirjaaminen lisääntyy ja hidastuu. Työntekijät kirjaavat kirjauksia, joita kukaan ei ehdi lukea.

        Kotihoidossakin on kilometreittäin dataa, jossa lukee; ”Puuro maistui.” Maistui sitten tai ei, mutta kun pitää positiivisesti ja asiakaslähtöisesti kirjata.

        Pidä siinä sitten ”työnteko” mielekkäänä, äläkä häpeä ”työtäsi”!

        Tyhjää täytettä tuommoset puuron maistuminen, sama kuin kaunis päivä tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apotin rantautuessa kaikenlainen kirjaaminen lisääntyy ja hidastuu. Työntekijät kirjaavat kirjauksia, joita kukaan ei ehdi lukea.

        Kotihoidossakin on kilometreittäin dataa, jossa lukee; ”Puuro maistui.” Maistui sitten tai ei, mutta kun pitää positiivisesti ja asiakaslähtöisesti kirjata.

        Pidä siinä sitten ”työnteko” mielekkäänä, äläkä häpeä ”työtäsi”!

        Kerro lisää ! Olet ilmeisesti työelämässä ja Apotin kanssa tekemisissä !


    • En hävennyt enkä häpeä. Jos työ ottaakin paljon niin myös antaa. 35 vuotta takana kahden eri työnantajan palveluksessa yhteensä tähän mennessä. Ja alaa en vaihtaisi, tosin tämänikäistä ei uudelle alalle kukaan ei edes ottaisi. Työni tulokset ovat antaneet minulle suurta tyydytystä ja koen työni olevan tärkeää. Vaikka sitä ei arvosteta muutoin kuin juhlapuheissa. Mutta riittänee että itse arvostaa.

    • Anonyymi

      En hävennyt mutta toimarin mielestä ei olisi saanut firmasta lähteä, ja soitteli perässä työvoimatoimistoon sekä huolehti että mistään alalta ei enään saanut töitä. Firma oli Tamtron.

    • Ei pidä hävetä jos tekee rehellistä työtä.

    • Anonyymi

      Erilaisilla mittauksilla ja kirjaamisilla pystytään seuraamaan ihmisen
      terveyden tai sairauden kehitystä ja puuttumaan asioihin kun muutosta tulee.
      Ei muutoksia muuten huomaa.

      Miten muuten esim. lääkäri tietäisi muuttaa lääkitystä, jos terveyttä ei seurattaisi ?
      Kyllä muutakin kirjataan kuin "maistuiko puuro" eikä sitä kovin usein kirjata.
      Pikemminkin se, jos ruoka lakkaa maistumasta.

      Ihan tavallisetkin asiat, jotka kirjataan, kertovat lääkärille monenlaista.

      Kotihoidon asiakkaat vaikeammasta päästä ovat kotihoidon lääkärin
      hoidossa.

    • Anonyymi

      Aloittaja on rakastunut aloitukseensa ja nostaa sen uudestaan ja uudestaan näkyville-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1649
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1599
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1465
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1266
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1138
    Aihe