Hamsterin pesämökin vaihtaminen

Anonyymi

Hei! Minulla on nuorehko kääpiöhamsteri naaras, joka pennusta lähtien on nukkunut pesä”linnansa” yläkerrassa, ja on myös tehnyt tarpeensa eli pissinyt sinne. Papanat on tehny sitten ”tikkaille” jotka johtavat alas yläkerrasta.
Nyt päätimme kaikkien kokeilujen jälkeen vaihtaa mökin yksikerroksiseen, jotta pieni oppisi tekemään tarpeensa puruille, että saisimme siivottua kunnolla, eikä pienelle tulisi mitään tauteja, sillä puinen pesämökki imee aika hyvin itseensä pissan.
Nyt tosiaan pieni ei oikein ymmärrä tehdä pesää uuteen mökkiin, vaan juoksee ympäri hämillään ja on kaivanut kaikki nurkat terraariosta pohjaan asti. Laitoin siis paperia pesätarvikkeeksi, mutta pieni vaan ottaa ne suuhun ja alkaa etsiä entistä pesäpaikkaansa ja kiipeää uuden mökin katolle, muttei tajua, että vanha mökki ei ole siellä..
Haluaisin siis neuvoja, jotta miten kannattaisi asia hoitaa. Eihän pienemme voi saada mitään stressistä johtuvaa kohtausta yms.. Pitääkö käydä ostamassa samanlainen uusi pesä, mutta miten saisimme ehkäistyä hänen pissimisensä kopin yläkertaan..
Hän ei siis ollenkaan tajua pissiä mihinkään nurkkaan..

1

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jatkan vielä! Eli update: Tosiaan rupesi sitten nukkumaan juoksupyörän taakse nurkkaan terraarion lasia vasten. Näytti niin säälittävältä, etten pystyny kahtomaan tuota enää pidempään, oli nyt pakko laittaa vanha pesä takaisin.
      Ei kai auta kuin hakea uusi samanlainen pesä tilalle?!
      En haluaisi, että jatkaa uuteenkin pissimistä sisälle. Onko vielä neuvoja tähän? :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2467
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe