Onko tällaista monella? Miesystävälläni on testopiikit käytössä kymmenettä vuotta kuulemma ja minä olen hieman ymmälläni. Hänellä on nyt estrogeeni jostain syystä hyvin koholla ja mieliala koko ajan maassa. Äksyilyä, itkua ja mököttämistä kuin teini-ikäisellä.
Hän ei itse huomaa oireita näin pahoina ja suuttuu, jos sanon asiasta. Keskustelu melkein mahdotonta, päätyy aina riitaan. Tällaista ei ollut aiemmin kun estrot olivat normaalit.
Onko tämä yleistä testosteronin vajauksessa? Miten nopeasti estrogeenit alkavat laskea? Tuleeko tällaista usein? Olen vasta ensimmäistä vuotta miehen kanssa ja tämä on minulle täysin uutta.
Testosteronivaje-mieliala maassa?
8
1840
Vastaukset
- Anonyymi
Eikun lääkärille. Estrogeeniblokkereita on olemassa.
- Anonyymi
Silloin tällöin tujaus viskiä tai konjakkia auttaa, mutta ei liikaa.
- Anonyymi
mittautin kestoteroni arvot paikallisessa tkoossa jotka oli ok, niinpä loppui hoito ja lääkärit vain vaihtaa puheen aihetta, aivan kuin valtiolta pyytäsi veturia lainaksi tyyliin,
- Anonyymi
Testosteroni lääkkeenä voi aiheuttaa myöhemmin eturauhassyövän.!!
- Anonyymi
Onko miesystäväsi alkanut harrastamaan jotain urheilua normaalia enemmän ja ei palaudu riittävän hyvin ja siksi testot laskee? Moni mies tekee sen virheen että treenaa liikaa ja käyttää palautumiseen kaupan suht huonolaatuisia lisäravinteita ja vitamiineja. Kannattaa kokeilla laittaa vitamiinitasot ylös, ja sinkkiä myös mukaan, ja mieluummin jotain laadukkaita merkkejä kuten esim. Solgar tai Skip.
Ja jos on kova stressaamaan niin B-vitamiineja pitäisi myös saada reilusti.- Anonyymi
Ylikunnon mahdollisuus on otettava huomioon!
Asia selviää testo- ja kortisolitasojen mittauksessa.
"Korvahdin" itse 65v ikäisenä liian raskaisiin, suurten lihasryhmien treeneihin.
Tk-lekuri ei ymmärtänyt treenien yhteyttä terveyteeni kokonaisuudessaan. Urheilulekuri ymmärsi ja kirjoitti testogeelin reseptin.
Nyt 77v ikäisenä olen edelleenkin tyytyväinen ratkaisuun mutta ikämme aiheuttavat häiriöitä.
Vaimoni terveys on pysyvästi rapautunut ja itsekin joudun hiljalleen antamaan periksi fyysisen kunnon suhteen. Kaikki veriarvot ovat edelleen erinomaiset.
- Anonyymi
Vaikka sitä testoa piikitetään ukkoon, niin jos on liikapainoa ja käyttää alkoa säännöllisesti, niin testo muuttuu estrogeeniksi. Rasva ja alko vaikuttaa sillä tavalla aineenvaihduntaan. Liiallinen kuntosalitreeni vaikuttaa myös testoa alas.
- Anonyymi
vaihdevuodet tulee naisille ja miehelle, mutta kaikille ei tule sivu oideita oli sitten veriarvot viitearvossa tai viitearvojen ulkopuolella lääkärin mukaan,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071821
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271482En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931346- 631204
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101078Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1251071Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall217879- 151829
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57793Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20738