Testosteronivaje-mieliala maassa?

Anonyymi

Onko tällaista monella? Miesystävälläni on testopiikit käytössä kymmenettä vuotta kuulemma ja minä olen hieman ymmälläni. Hänellä on nyt estrogeeni jostain syystä hyvin koholla ja mieliala koko ajan maassa. Äksyilyä, itkua ja mököttämistä kuin teini-ikäisellä.

Hän ei itse huomaa oireita näin pahoina ja suuttuu, jos sanon asiasta. Keskustelu melkein mahdotonta, päätyy aina riitaan. Tällaista ei ollut aiemmin kun estrot olivat normaalit.

Onko tämä yleistä testosteronin vajauksessa? Miten nopeasti estrogeenit alkavat laskea? Tuleeko tällaista usein? Olen vasta ensimmäistä vuotta miehen kanssa ja tämä on minulle täysin uutta.

8

1920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikun lääkärille. Estrogeeniblokkereita on olemassa.

• Anonyymi

Silloin tällöin tujaus viskiä tai konjakkia auttaa, mutta ei liikaa.

• Anonyymi

mittautin kestoteroni arvot paikallisessa tkoossa jotka oli ok, niinpä loppui hoito ja lääkärit vain vaihtaa puheen aihetta, aivan kuin valtiolta pyytäsi veturia lainaksi tyyliin,

• Anonyymi

Testosteroni lääkkeenä voi aiheuttaa myöhemmin eturauhassyövän.!!

• Anonyymi

Onko miesystäväsi alkanut harrastamaan jotain urheilua normaalia enemmän ja ei palaudu riittävän hyvin ja siksi testot laskee? Moni mies tekee sen virheen että treenaa liikaa ja käyttää palautumiseen kaupan suht huonolaatuisia lisäravinteita ja vitamiineja. Kannattaa kokeilla laittaa vitamiinitasot ylös, ja sinkkiä myös mukaan, ja mieluummin jotain laadukkaita merkkejä kuten esim. Solgar tai Skip.
      Ja jos on kova stressaamaan niin B-vitamiineja pitäisi myös saada reilusti.

• Anonyymi

Ylikunnon mahdollisuus on otettava huomioon!
        Asia selviää testo- ja kortisolitasojen mittauksessa.
        "Korvahdin" itse 65v ikäisenä liian raskaisiin, suurten lihasryhmien treeneihin.
        Tk-lekuri ei ymmärtänyt treenien yhteyttä terveyteeni kokonaisuudessaan. Urheilulekuri ymmärsi ja kirjoitti testogeelin reseptin.
        Nyt 77v ikäisenä olen edelleenkin tyytyväinen ratkaisuun mutta ikämme aiheuttavat häiriöitä.
        Vaimoni terveys on pysyvästi rapautunut ja itsekin joudun hiljalleen antamaan periksi fyysisen kunnon suhteen. Kaikki veriarvot ovat edelleen erinomaiset.

• Anonyymi

Vaikka sitä testoa piikitetään ukkoon, niin jos on liikapainoa ja käyttää alkoa säännöllisesti, niin testo muuttuu estrogeeniksi. Rasva ja alko vaikuttaa sillä tavalla aineenvaihduntaan. Liiallinen kuntosalitreeni vaikuttaa myös testoa alas.

• Anonyymi

vaihdevuodet tulee naisille ja miehelle, mutta kaikille ei tule sivu oideita oli sitten veriarvot viitearvossa tai viitearvojen ulkopuolella lääkärin mukaan,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      73
      2813
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      75
      2348
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2198
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      2
      2085
    5. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      5
      1524
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      10
      1439
    7. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      83
      1227
    8. Taas alkoi soidinmenot.

Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1090
    9. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1077
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1034
    Aihe