Tai siis omenapiirakka.
Meitsi kyllä muuten innokas kokkaileen, mutta toi leipomisakseli ei oikein tahdo iskeä. Aikojen kuluessa tehnyt kai kaikki mahdolliset normaalimokat, enari kai oli maapallon suurin lättytaikina. Meni vahingossa sokerin ja suolan määrät väärinpäin ja kun sitten korjailin taikinaa lisäämällä kaikki jauhot jne, tuli helkkarin suuri pino erittäin suolaisia lättyjä, joita ei oikein kukaan halunnut syödä.
Vaan nyt tekaisin omenapiiraan. Luin ensin oikein reseptinkin. Hö, koska olen tehnyt paljon pitsaa, eipä tuo nyt kaiketi voi sillä opilla pieleenkään pahasti mennä. Oli ehkä turhan makeita omenia, happamammat sopis ehkä paremmin.
Niinsiis. Jos tosta nyt jostain syystä tulee frisbee, onpahan jotain joululahjaa valmiina kummipojille :D
Seuraavaksi taidakin kokeilla tehdä tyttömunkkeja.....
Miten niitä tehdään?
=DW=
Frisbee uunissa !
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Pizzapohja muistuttaa pullataikinapohjaan tehtyä omenapiirakan pohjaa, mutta itse tekisin maitoon ja vähän enemmän sokeria ja rasvaa taikinaan.
Perusmurotaikinasta tulee aika hyvä pohja, taikina pellille ja omenat limittäin päälle.
Hauska tuo frisbii.
Tyttömunkit ei ole vaikeat. Pullataikina josta pyöreitä pullia nousemaan. Ennen paistorasvaan upotusta molemmat etusormet pullasta läpi ja venytetään reikä. Vappumeininkiä kehiin!- Anonyymi
Niin minä olen tehnyt suklaakiisselin niin että suola ja sokeri menivät sekaisin, eikä missä kotikattiloissa maan maanmieskoulun ruokalassa monelle kymmenelle. Olin siellä oppilaana 17 vuotiaana ja kun huomasin mokan, pillahdin itkuun. Opettaja lohduttelemaan, että pannaan pakkaseen ja otetaan vähän kerralla. En koskaan nähnyt niitä kiisselejä pöydässä, joten taisivat nakata tilan elukoille laimennettuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin minä olen tehnyt suklaakiisselin niin että suola ja sokeri menivät sekaisin, eikä missä kotikattiloissa maan maanmieskoulun ruokalassa monelle kymmenelle. Olin siellä oppilaana 17 vuotiaana ja kun huomasin mokan, pillahdin itkuun. Opettaja lohduttelemaan, että pannaan pakkaseen ja otetaan vähän kerralla. En koskaan nähnyt niitä kiisselejä pöydässä, joten taisivat nakata tilan elukoille laimennettuna.
Tekeville sattuu.
Teen välillä omenapiiraan sokerikakkutaikinaan, mihin lisään vähän sulatettua voita < 2 rkl.
Beng
Yritin aikoinaan tehdä tonnikalakastikkeen kengännauhaspagetin kanssa.
Lounasravintolassa se oli niiiin hyvää.
Ei muuta, kun laitoin reilusti kalalientä ja tolliä jne.
Muistan ne katseet pöydän toisella puolen ja kommentin, että meinaatkos myrkyttää meidät?
- Anonyymi
mä oon laittanut vanilijakastiketta kermaperunoihin, luulin sitä ruokakermaksi
nj- Anonyymi
Tuliks niistä ihania?
Mutta aika hauska combo.
Beng
- Anonyymi
" Leipominen on kemiaa, ruuanlaitto taidetta. " Se tarkoittaa, että leipoessa ei voi soveltaa, vaan mitata aineet oikeissa suhteissa. Ruokaa tehdessä mitoilla ei ole niiin suurta roolia. - Nm. L, dl, rkl, tl, kg, g ...
- Anonyymi
Well done.
Elikkäs paistaminen onnistui turhan hyvin, medium ois ollut kai paree. Maku sinällään ihan ok, omenat ois voinu tosiaan olla kirpeempiä.
Toi nykyinen uuni on jotenkin outo, termari tuntuu säätävän lämpöä vähän suurpiirteisesti. Jotain karjalanpaistia, tai merimiespihviä tehdessä melkein se ja sama, ei se niin nuukaa ole, leivonta näköjään vähän tarkempaa hommaa.
Mainittava. Aikanaan paistoin joulukinkun kaasu-uunissa. se oli kelju säädettävä, mietoa lämpöä ei saanut oikein mitenkään. Mä sitten istuin uunin vieressä yön. Pistin uunin päälle hetkeksi aina vartin välein. Noh, oli onneksi jäänyt joulusinapista yli melkein koko pullo konjakkia. Aamulla kinkku oli kypsä ja meitsi ihan kännissä :D
Juu ruuanlaitto on kivaa ja kiintoisaa. Pitänee miettiä sitä tyttömunkkiasiaa. Onnistuiskohan se hommeli rasvakeittimessä? Mun mielestä kyllä. Ois hyvä syy ostaa sellainen ja sitten vois himassa friteerata kaikenlaista. Paistinrasvan ja kattilan kanssa tuhraaminen kuulostaa sekä sotkuiselta, että vaaralliselta.
=DW=- Anonyymi
Nämä sun kokkailut ovat hauskaa luettevaa.
Kerro lisää.
Jos niitä on paljon, voisit harkita kirjaa.
Nimeäisin sen näin: Ei näin vaan näin, näetkös.
Beng
Elämäji ensimmäinen paisti: laitoin alhaiseen lämpöön. Silloinen kyökkikarhu väänsi yli kahdensadan. Tummanruskeaa purkkaa, aavistus lihan makua. Nälkäisenä ei kannata yrittää mitään pitkäkestoista. - Anonyymi
joo tiedä onko se ilmafriteerauskeitin niin kätevä kun sitä mainostetaan
njj
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14010506
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485393Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p404070Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323612Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352664Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591582Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981567Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731428Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311386