Miksi sähköautot herättävät niin paljon kateutta?

Anonyymi

Jatkuvasti levitetään "vaihtoehtoisia" faktoja sähköautojen akuista, soveltuvuudesta talveen ja vaikkapa etteikö niillä muka voisi vetää peräkärryä.

Akkujen kestävyydestä on jo runsaasti dataa Nissanin ja Teslan autoista -- sekä valmistajilta ETTÄ omistajilta -- ja kaikki viittaa siihen, että valmistusvirheitä tai onnettomuutta lukuunottamatta on harvinaista, että akkua tarvitsee koskaan vaihtaa auton elinkaaren aikana. Kapasiteetista putoaa n. 10% kymmenessä vuodessa.

Talvella sähköautot ovat ylivoimasesti nopeiten lämpeneviä ja erittäin turvallisia tuhat kertaa (!) nopeamman luistoneston ja ajonvakautuksen vuoksi. Sähkömoottorin voima säätyy välittömästi. Joten sähköauto kulkee sinne minne kuski ohjaa.

Sähköautoa on myös huomattavasti mukavampi ajaa. Voima on "kaasua" painettaessa heti renkaissa. Jarruttaa tarvitsee vain harvoin, pelkkä jalan kaasupolkimelta nosto riittää lähes aina tehokkaan energian talteenottavan moottorijarrutuksen ansiosta.

Toinen juttu ovat tietysti se porukka, joka aina muistaa muistuttaa että juuri HÄNELLÄ ei ole latausmahdollisuutta ja tämän vuoksi kukaan ei saa sähköautoja käyttää.

Kun kotilatausmahdollisuus on, sähköauton "tankkaaminen" todellakin vie sen 30 sekuntia viikossa.

Vastaavia esimerkkejä on muitakin. Suurin osa "sähköautokriittisistä" kommenteista on kirjoitettu vilpillisessä mielessä. Kirjoittaja itsekin tietää valehtelevansa.

Onko kateus vilpillisten kommenttien takana? Me sähköautoilijat emme halua mitään pahaa polttomoottoriautoja käyttäville veljillemme ja siskoillemme. Emme lisämaksuja tai veroja. Haluamme myös maksaa käyvän hinnan käyttämästämme sähköstä.

134

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No kun se olis niin kiva mutta ei vaan saa itselle. Joo niin se kotilatausmahdollisuuskin puuttuu, eikä sen mainitseminen tarkoita ettei kukaan saisi sähköautoa käyttää vaan sitä että turha mulle tyrkyttää, kun homma ei vaan onnistu käytännössä, ainakaan vielä lähivuosina.

      • Anonyymi

        Yhteenveto keskustelusta
        Ei söhkö auto herätä kateutta vaan sen hankinta hinta 60 000€

        Se jolla. Löytyy se hinta ei voi olla mua huonompi.

        Naapurissa yli 70k€ 'sähköauyo ja muitakin.

        Aika köyhää


        Itellä vaan neljänkympin käytetty hybdårid.

        Köyhää


      • Anonyymi

        Diksi koska olen kade kun jollain varaa kaittaa niin paljon raa huonoon autoon


    • Anonyymi

      Ei ne patteriautot kateutta herättäkkään, vaan sääliä. Se on säälittävän näköistä ku jotku virittelee autojansa narun päähän, jotta pääsevät seuraavana aamuna liikenteeseen. Bensa tai diisselivehkeillä se lataus kestää 1-2 min. ja matka jatkuu taas seuraavat 800 km.

      • Anonyymi

        Et siis käytä talvellakaan lohkolämmitintä. Selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis käytä talvellakaan lohkolämmitintä. Selvä.

        En todellakaan käytä mitään lohkolämmittimiä enkä sisälämmittimiä, kun ei parkkipaikalla ole edes pistokepaikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis käytä talvellakaan lohkolämmitintä. Selvä.

        Miksi käyttäisin kun Webasto on keksitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi käyttäisin kun Webasto on keksitty.

        Wbasto on kalliimpi kun mun mersu


    • Anonyymi

      Mistähän aloittaja on saanut päähänsä, että sähköautot herättäisivät kateutta? Ehkä 100 k€ Tesla jonkinlaisia tunteita herättää, lähinnä se on kuitenkin sääliä ja ihmetystä, kuinka joku voi hassata niin paljon rahaa kulkuneuvoon. Ei ihme, että Elon Muskilla on varaa lähettää miehitetty raketti avaruuteen, kun on kerännyt niin paljon voittoa noilla ylihintaisilla kärryillä.

      Tosaiasia on kuitenkin, että sähköautojen kehitys on vieläkin puolitiessä. Ominaisuudet ja hinta eivät ole sillä tasolla, että niistä olisi jokamiehen kulkupeliksi. Monilla niistä ei tosiaankaan voi vetää peräkärryä, eikä niiden range riitä pitkiin matkoihin.

      • Anonyymi

        Just kattelin että uusi paasatti 2l diesel nelikko maksaa uutena 75 000€ eli eipä tuo tesla niin kamalan kalliiksi tule koska teslassa pienet latauskulut ja huolto on 0€. Ei ad blue, PDF , DSG ongelmia. Ja aina ajantasainen navi jne.

        Kaikki ei vain osaa käyttää laskinta mikä tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just kattelin että uusi paasatti 2l diesel nelikko maksaa uutena 75 000€ eli eipä tuo tesla niin kamalan kalliiksi tule koska teslassa pienet latauskulut ja huolto on 0€. Ei ad blue, PDF , DSG ongelmia. Ja aina ajantasainen navi jne.

        Kaikki ei vain osaa käyttää laskinta mikä tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi.

        Joo mitä nyt puskurit tippuu, pintamaali puuttuu tai kuluu pois kuin meikki teinin naamalta aamupesulla ja jousitukset pettävät ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mitä nyt puskurit tippuu, pintamaali puuttuu tai kuluu pois kuin meikki teinin naamalta aamupesulla ja jousitukset pettävät ym.

        "Joo mitä nyt puskurit tippuu, pintamaali puuttuu tai kuluu pois kuin meikki teinin naamalta aamupesulla ja jousitukset pettävät ym."

        Eipä ole puskurit tippuneet eikä pintamaalin kanssa ollut ongelmia tässä Teslataloudessa. Laitoin toki kalvot varmuuden vuoksi kuitenkin.

        Auto (Tesla M3 LR AWD) on muuten mahtava ajaa, olen erittäin tyytyväinen kaikin puolin.

        Jousitusongelmat taitavat koskea lähinnä Model S:ää ja muiden autojen tehoversioita. Vaikka se hauskaa onkin, tuollainen 0-100 km/h 3s pintaan kiihdyttely käy jousituksille on auton valmistaja mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just kattelin että uusi paasatti 2l diesel nelikko maksaa uutena 75 000€ eli eipä tuo tesla niin kamalan kalliiksi tule koska teslassa pienet latauskulut ja huolto on 0€. Ei ad blue, PDF , DSG ongelmia. Ja aina ajantasainen navi jne.

        Kaikki ei vain osaa käyttää laskinta mikä tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi.

        Mitenkähän sen Teslan huollon kanssa on? Monet ovat valitelleet, että vikoja ei suostutua korjaamaan kuin rahalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän sen Teslan huollon kanssa on? Monet ovat valitelleet, että vikoja ei suostutua korjaamaan kuin rahalla?

        Yleensä auton huolto on maksullista.
        Edellisessä Mersussani se oli keskimäärin 750€/a.
        Teslassani ei ole ollenkaan huoltoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä auton huolto on maksullista.
        Edellisessä Mersussani se oli keskimäärin 750€/a.
        Teslassani ei ole ollenkaan huoltoja.

        Ei vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just kattelin että uusi paasatti 2l diesel nelikko maksaa uutena 75 000€ eli eipä tuo tesla niin kamalan kalliiksi tule koska teslassa pienet latauskulut ja huolto on 0€. Ei ad blue, PDF , DSG ongelmia. Ja aina ajantasainen navi jne.

        Kaikki ei vain osaa käyttää laskinta mikä tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi.

        Osaan käyttää laskinta . Kun vertasin sähköautoa ja samaa autoa diiselinä , niin ostohinnan ero kuolettuisi polttoaine/ sähkö kuluina 166 tkm kohdalla . Minulla menisi .yli 6 vuotta tuohon matkaan . On tuo liian pitkä juoksu minun mielestä .


    • Anonyymi

      Siis hetkonen, sähkökiesin lataustapahtuma kestää 30 sekuntia viikossa?? Sä et ilmeisesti ajele lainkaan tai sitten akkuteknologia on livahtanut meikäläisen tietämyksestä eteenpäin roimin askelin.
      Sähköautolla sopii ajaa jos se sille tuntuu, mutta kyllä polttomoottorivermeet ovat in vielä vuosikymmeniä ja sähköautojen hintalappu on vielä sillä tasolla ettei siitä ole vielä pitkään aikaan "kansanautoksi".

      • Anonyymi

        "Siis hetkonen, sähkökiesin lataustapahtuma kestää 30 sekuntia viikossa??"

        Siinä malliesimerkki vilpillisestä kommentista. Kaapelin kytkeminen vaikkapa sunnuntaiyön ajaksi ja irrottaminen aamulla vie viikossa tuon 30 sekuntia aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siis hetkonen, sähkökiesin lataustapahtuma kestää 30 sekuntia viikossa??"

        Siinä malliesimerkki vilpillisestä kommentista. Kaapelin kytkeminen vaikkapa sunnuntaiyön ajaksi ja irrottaminen aamulla vie viikossa tuon 30 sekuntia aikaa.

        Kahden minuutin tankkaus kerran kuukaudessa vie myös aikaa sen 30 sekuntia viikkoa päälle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siis hetkonen, sähkökiesin lataustapahtuma kestää 30 sekuntia viikossa??"

        Siinä malliesimerkki vilpillisestä kommentista. Kaapelin kytkeminen vaikkapa sunnuntaiyön ajaksi ja irrottaminen aamulla vie viikossa tuon 30 sekuntia aikaa.

        Meikäläinen sähköalla koko ikänsa .
        Kyketty isiåoja puhelikaapeleita 2002 johtoa ja mysö sähkökaapeöeita isoja kin 5x125 a
        Mutta en koskaan kerkeis noin npesti ky y kemään sä h köauyoa lataukseen. Ja pois .


    • Anonyymi

      Ne, jotka haluavat ajaa sähköautoilla, he saavat sen tehdä. En ole siitä kateellinen. Itselleni sähköauto olisi aivan turha kapistus, ja hukkaan heitettyä rahaa. 1. Latausmahdollisuutta ei ole, lämpötolpasta saat enintään sen 230V ulos. 2. Työpaikalla ei ole latausmahdollisuutta, ei edes lämpötolppia. 3. Kun lähden reissuun, tankkaan auton täyteen kotinurkilla, ja ajan yleensä yhtäsoittoa mahdollisimman pitkälle. Jossain levähdysalueella käyn kusella välissä. 4. Autojen hankintahinta. Itselleni budjetti uuden auton välirahaksi on enintään 20 000€, mieluummin vähemmän. Tällä budjetilla ei Teslaa tai vastaavaa hankita.

      Osalle ihmisistä se auton omistaminen, on muutakin, kuin sitä, että sillä siirryt paikasta toiseen. Esim. auton rakentamiseen on saatettu käyttää satoja työtunteja, ja upottaa isoja summia rahaa, niin siitä haluaa nauttia. Tai haluaa käydä tällä itse rakentamallaan autolla ajamassa rataa, ja siellä kokeillla mihin omat taidot riittävät, ja miten oma auto vertautuu muihin.

      Mikäli itsellä olisi säilytyspaikka ja reilusti ylimääräistä rahaa, niin kyllä hankkisin erillisen auton kesäajeluun. Esim. Nissan Skyline R34 GT-T tai Nissan Silvia S15. Nuo olisivat sellaisia, mitä ei joka päivä kadulla tulisi vastaan.

      • Anonyymi

        Noi molemmat Nissanit kertoo jotakin susta, taidat omistaa heikon itsetunnon.
        Älä välite teikäläisiä on suomi täynnä.


      • Anonyymi

        Moni sähköauto on yrityksen nimissää
        Yrityksen kulut maksaa yritystuki


    • Anonyymi

      "Me sähköautoilijat emme halua mitään pahaa polttomoottoriautoja käyttäville veljillemme ja siskoillemme"

      Luepas vähän tarkemmin tätäkin palstaa. Vilisee viestejä missä polttisten käyttö kriminalisoidaan, veroja nostetaan taivaisiin, kaikki polttikset paalaukseen viiden vuoden sisään ja sähköautojen myynti räjähtää.

      Ei se kateutta herätä. Se herättää vastustusta, kun polttis on ainoa vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Provot ovat provoja. Niistä ei pääse eroon, eikä niistä tarvitse välittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Provot ovat provoja. Niistä ei pääse eroon, eikä niistä tarvitse välittää.

        Provoistakin pääsisi eroon, mutta S24 ei sitä halua käyttää. Esim. HS:n kommenttiosiossa joihinkin aiheisiin on pakko kirjoittaa omalla nimellä. Nimimerkin käyttö ei ole sallittua. Mikäli asiasta pystyy keskustelemaan järkevästi ja ilman kiihkoilua, niin silloin omalla nimelläänkin pystyy kirjoittamaan.


    • Anonyymi

      Miksi sähköauto herättäisi kateutta? Pikemminkin aloituksen tyylinen selittely sähkön paremmuudesta herättää myötähäpeää ja sääliä.

      Jos sähköautot todella olisivat aivan parhautta kaikille, niin vissiin niitä myytäisiin enemmän kuin muutama tuhat kappaletta vuodessa, tavallisia autojahan myydään edelleenkin joku 100000 vuodessa. Sähköautojen myynti ei ole vielä kivunnut edes kymmeneen prosenttiin, vaikka niitä halpuutetaan olemattomalla autoverolla ja vielä 2000 euron ostotuella.

      Antaa markkinoitten ratkaista. Sitten kun sähköauto on ostajalle parempi ratkaisu kuin polttomoottoriauto niin kyllä hän osaa sellaisen ostaa ilman että niitä tarvitsee suu vaahdossa kehua (ja unohtaa kaikki huonot puolet*). Taitaa aloittajaa jotenkin arveluttaa mihin on rahansa pistänyt kun pitää noin hirveästi selitellä ostostaan.

      *) itse ainakin haluan vetää 2700 kg kärryä, ajaa maastossa ja tehdä pitkiä reissuja metsäalueilla lähes 800 kilometrin toimintasäteellä, ja jokaisesta jerrykannusta tulee 200km sädettä lisää jos on tarvis.

      • Anonyymi

        Mietipä asiaa näin. Käy katsomassa yksi päivä kehä ykkösen ja hämeenlinnan väylän risteyksessä kunka monta autoa näet päivän aikana. Sitten mieti kuinka monta vuosikymmentä joudut vartomaan jonkun metsätien varressa että saat kasaan saman määrän autoja peräkärry perässä.

        Ja sitten mieti millaisten ihmisten tarpeet määrittävät millaisilla autoilla Suomessa ajetaan.


    • Anonyymi

      Mikä on esm. 4v vanha sähköauton hinta ,jos siihen vaatii uudet akut?

      • Anonyymi

        Mikä on 4v vanhan polttiksen hinta, "jos siihen vaatii uuden moottorin ja vaihteiston"?

        Ei 4 vuotta vanha sähköauto normaalisti yksinkertaisesti tarvitse uutta akkua. Akkua ei 95% sähköautoihin tarvitse koskaan vaihtaa koko auton elinkaaren aikana (15-40 vuotta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on 4v vanhan polttiksen hinta, "jos siihen vaatii uuden moottorin ja vaihteiston"?

        Ei 4 vuotta vanha sähköauto normaalisti yksinkertaisesti tarvitse uutta akkua. Akkua ei 95% sähköautoihin tarvitse koskaan vaihtaa koko auton elinkaaren aikana (15-40 vuotta).

        "..Akkua ei 95% sähköautoihin tarvitse koskaan vaihtaa koko auton elinkaaren aikana (15-40 vuotta)..."

        Jaahas täällä on näköjään tulevaisuuden ennustajia. Onkohan joku ajanut täällä maapallolla 40 tai edes 25 vuotta sähköautolla ilman ajo-akkujen vaihtoa.. EPÄILEN !

        40 vuotiaita polttiksia olen kyllä nähnyt jossa on alkuperäinen moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on 4v vanhan polttiksen hinta, "jos siihen vaatii uuden moottorin ja vaihteiston"?

        Ei 4 vuotta vanha sähköauto normaalisti yksinkertaisesti tarvitse uutta akkua. Akkua ei 95% sähköautoihin tarvitse koskaan vaihtaa koko auton elinkaaren aikana (15-40 vuotta).

        Litium-Akku on siitä passkamainen energian lähde että se tuppaa menettämään tehoa iän myötä, vaikka sitä ei käyttäisi ollenkaan. Polttomoottori sen sijaan ei kulu mihinkään paikalla ollessaan, kunhan siellä on vaan öljyt ettei se ruostu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "..Akkua ei 95% sähköautoihin tarvitse koskaan vaihtaa koko auton elinkaaren aikana (15-40 vuotta)..."

        Jaahas täällä on näköjään tulevaisuuden ennustajia. Onkohan joku ajanut täällä maapallolla 40 tai edes 25 vuotta sähköautolla ilman ajo-akkujen vaihtoa.. EPÄILEN !

        40 vuotiaita polttiksia olen kyllä nähnyt jossa on alkuperäinen moottori.

        Ei tarvitse mitään ennustuksia vaan akuista autoissa on kokemuksia jo 90-luvulta saakka. Esim Toyotan hybrideissä. Ei ole ymmärtääkseni paljoakaan tullut tarvetta akunvaihdoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse mitään ennustuksia vaan akuista autoissa on kokemuksia jo 90-luvulta saakka. Esim Toyotan hybrideissä. Ei ole ymmärtääkseni paljoakaan tullut tarvetta akunvaihdoille.

        Nettiautoissa on myynnissä vuoden 2004 Prius, ja ilmoituksessa sanotaan:
        "..Koneremontti tehty liikkeessä 190tkm kohdalla ,myös akustoa uusittu.."

        Että se siitä akkujen ja tojoromujen kestävyydestä,??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettiautoissa on myynnissä vuoden 2004 Prius, ja ilmoituksessa sanotaan:
        "..Koneremontti tehty liikkeessä 190tkm kohdalla ,myös akustoa uusittu.."

        Että se siitä akkujen ja tojoromujen kestävyydestä,??

        Ei yksi pääsky kesää tee.
        Aika vähän on ollut puhetta akkuongelmista vanhoissakaan tojoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse mitään ennustuksia vaan akuista autoissa on kokemuksia jo 90-luvulta saakka. Esim Toyotan hybrideissä. Ei ole ymmärtääkseni paljoakaan tullut tarvetta akunvaihdoille.

        Toyotall on 15 vuoden akkutakuu.

        Tvhkido


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksi pääsky kesää tee.
        Aika vähän on ollut puhetta akkuongelmista vanhoissakaan tojoissa.

        Suomessahan on vain ykis sähkö volvo joka menny ns. Paskaksi akkuongelamn takia.


    • Anonyymi

      "Miksi sähköautot herättävät niin paljon kateutta?"
      Ei se kateutta ole. Ei sähköautoa vielä pidä ostaa, vaan odottaa niiden akkujen halpenemista. Muutama vuosi vielä.

      • Anonyymi

        Jos on ostamassa c-segmentin autoa niin ID.3 alle 30.000€ on niissä hinnoissa että jos vähänkin enemmän ajaa niin alkaa olemaan hyvinkin kilpailukykyinen kokonaiskustannuksissa.
        Työsuhdeautoksi todella hyvä vaihtoehto kun verotusarvon alennukset astuvat vimaan kuukauden päästä. Siinä jää tilistä käteen huomattavasti enemmän joka kuukausi ja jos päälle saa vielä sähkö ilmaiseksi duunista niin alkaa olemaan hyvä paketti kasassa.


    • Anonyymi

      Enemmänkin säälittää noi Diesel hörhöt, taitaa höyryt alentaneet älykkyyttä?

      • Anonyymi

        No, on pieni segmentti, joille diesel on toistaiseksi järkevin valinta. Eli ajavat säännöllisesti päivässä yli 600-800 km.

        Tosin sähköautojen range kasvaa jatkuvasti. Nyt on jo kalliita malleja yli 800 km rangella ja ainakin muutamalla uutuudella on peräti 1000 km range.

        Uudehkoista dieseleistä (ja bensakoneista) kannattaa hankkiutua nopeasti eroon, ennen kun Esson baarillakin on älytty sähköautojen läpimurron vääjäämättömyys. Muuten voi tulla varsin kallliita kilometrejä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, on pieni segmentti, joille diesel on toistaiseksi järkevin valinta. Eli ajavat säännöllisesti päivässä yli 600-800 km.

        Tosin sähköautojen range kasvaa jatkuvasti. Nyt on jo kalliita malleja yli 800 km rangella ja ainakin muutamalla uutuudella on peräti 1000 km range.

        Uudehkoista dieseleistä (ja bensakoneista) kannattaa hankkiutua nopeasti eroon, ennen kun Esson baarillakin on älytty sähköautojen läpimurron vääjäämättömyys. Muuten voi tulla varsin kallliita kilometrejä...

        Eikös vitsipalsta ole jossakin muualla... 800...1000km sähköautolla ja yhdellä latauksella on vain kaukainen haave vielä pitkään, ainakin meillä suomessa. Totuushan on ihan jotain muuta... minunkin autolle luvattiin 500km yhdellä latauksella viimeksi pääsin 280km eikä pakkaset ole vielä kunnolla alkaneet. Miksi ei tuoda totuutta julki? Minua ainakin potuttaa suunnattomasti että vaihdoin hyvän dieselin, jolla pääsi sen 1000km tankilla, tämmöiseen patteriautoon, jota saa pitää roikan päässä melkein joka päivä. Riisselissä oli polttoainetoiminen lämmitin, joten sitä ei tarvinnut edes talvisin pitää roikassa. Onneksi täältä löytyy paljon vahingoniloisia, jotka nauttivat tämän luettuaan. Haluan "varoittaa" muita tekemästä samaa virhettä, vaikka valtiovalta jostain käsittämättömästä syystä on meitä painostaa vaihtamaan VÄHÄPÄÄSTÖISEEN sähköön (en tiedä mistä sitä saa)?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös vitsipalsta ole jossakin muualla... 800...1000km sähköautolla ja yhdellä latauksella on vain kaukainen haave vielä pitkään, ainakin meillä suomessa. Totuushan on ihan jotain muuta... minunkin autolle luvattiin 500km yhdellä latauksella viimeksi pääsin 280km eikä pakkaset ole vielä kunnolla alkaneet. Miksi ei tuoda totuutta julki? Minua ainakin potuttaa suunnattomasti että vaihdoin hyvän dieselin, jolla pääsi sen 1000km tankilla, tämmöiseen patteriautoon, jota saa pitää roikan päässä melkein joka päivä. Riisselissä oli polttoainetoiminen lämmitin, joten sitä ei tarvinnut edes talvisin pitää roikassa. Onneksi täältä löytyy paljon vahingoniloisia, jotka nauttivat tämän luettuaan. Haluan "varoittaa" muita tekemästä samaa virhettä, vaikka valtiovalta jostain käsittämättömästä syystä on meitä painostaa vaihtamaan VÄHÄPÄÄSTÖISEEN sähköön (en tiedä mistä sitä saa)?

        "minunkin autolle luvattiin 500km yhdellä latauksella viimeksi pääsin 280km eikä pakkaset ole vielä kunnolla alkaneet."

        Mikä malli?

        Tuo kannattaa palauttaa, ei ole normaalia millään merkillä. Mun 500km range autolla pääsee yli 400km näillä keleillä. Terveisin teslamies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "minunkin autolle luvattiin 500km yhdellä latauksella viimeksi pääsin 280km eikä pakkaset ole vielä kunnolla alkaneet."

        Mikä malli?

        Tuo kannattaa palauttaa, ei ole normaalia millään merkillä. Mun 500km range autolla pääsee yli 400km näillä keleillä. Terveisin teslamies.

        Olrn melko varma että et saa vastausta kystmykseesi mallista. Valehtelijoilla ei ole tapana vastailla tuollaisiin.


    • Anonyymi

      hirveesti kateellinen kun kattelin näitä alkaen renault ja honda e koirankoppeja , ihan kun ois lada vuodelta 1977 varustettu elokuvaan avaruuden valloitus , kyseessä kuukapselin ajoneuvo jolla edetään 125 metriä ja jätetään kuuhun.

      40 tuhannen välineitä, penkitkin on laadultaan kuin tokmannin rantatuolit 9.95 e kappale.
      keskikonsulit kuin ois vanha sarviksen pulkka johon ängetty gigantin hieno 99e näyttö , äpeillä ja tuuteilla.

      tehdas saanu kaikki valtion tuet , ostaja myös ja vielä koronatuet päälle , autoverokin puuttuu ja hinta on saatu 40 the.........


      nauran kateellisena ihan sinisenä-

    • Anonyymi

      ja se akun vimmattu kehitys johtaa siihen että näiden polku dynamo helkama koirankoppi vehkeiden hinta hyvitys tulee alas 10 000e vuosi, 4 vuoden jälkeen arvo oe, koska uudet nano hyper akut painaa 75 kiloa ja mahtuvat entiseen tankkiin ja range on 900km.
      jopa poliisit nauraa tyypille joka ajaa 3 vuotta vanhalla akkudinosauruksella ettien vanhan mallisia lataustolppia mihin käy vanhan mallinen scart liitin.

      tv lähettää sitten kummelit hädässä ohjelmaa jossa niilo ja taneli kiertää kaapeli kädessä kaupunkia ja kyselee onko kukaan nähnyt latausasemaa tälle scart liittimelle.

    • Anonyymi

      leipäkonekin käytti sähköä ja oli moderni laitos vuoden 2 , sitten ne piilotettiin ilmankostuttimien sekaan takapihalle ja sekin oli sähkötoiminen.

      mutta sähkölaitokset ne vaan tekee sähköä kaikella muulla paitsi sähköllä, toinen niiden bisnes on lämmittää vettä ja kantaa se lämmittämään koteja jotka ovat yli 90 % kaukolämmön jatkona kaupungeissa, eli niitäkään ei lämmitetä kaapelilla joka olisi lattiassa kuten omakotitalossa on ( täys sähkötalo) jo vuodesta 1999.
      yleensä sähkökiima lakkaa sähkölaskuun tai sähköiskuun.

      • Anonyymi

        Kaukolämpö kallista ylihinoiteltu perustamsikustannukset kalliit et b oi kilpailutaa sitovaa. Ja sähköökin mene.

        Maalämpö kuluttaa melkeen yhtäpaljon sähköö kuin pelkkä vesilirtoinen lattia sähkölammitys.
        Perustamiskustann u kset kaskyt t onnii. Jos banha öljy pi t ää säiliöt kaivaa ylös.
        Lisäksi kesällä kun lämpöö tarvitaan b ähän pel l än lämpimän l äyttöveden tekeminne kallista maalämmöllä. K i luu myös sähköö. N. 13 000 kwh vuodessa

        Halvin laitaa pelkät sähköpatterit lämpiivät aina vaan kun lämpöö tarvo . Voi kilpailutaa sähköyhtiöö

        Sähkölaitokset valmistaa sähköö öljystä kivihiilestä. Ydinenerdiasta se sitä sähköau t on saasteetomuudesta.


    • Anonyymi

      tai kun akku on tyhjä tai laturi rikki tai varausteho riittämätön tai jos akuston paino ylittää voimat.......tai tulee energiakriisi kuten 1974 jolloin pelättiin öljyn loppuvan!!!!!!!! sähkökriisissä annostellaan sähköä , kuten sodissa leipää ja sirkushuveja.

    • Anonyymi

      ja sähköauto kuski varmasti tietää että sähköautoa ei ropaa kuin autosähköasentaja ja eu direktiivi kieltää muunlaisten akustojen käytön kuin siihen on alunperin uutena suunniteltu.
      voidaan siis unohtaa uuden tekniikan akuston hyödyn siirtämisen autotoosaasi.


      vai laittoiko ukkisi beta kasetin vhs nauhuriin, vhs kasetin kuvalevysoittimeen, kuvalevyn dvd soittimeen, dvd levyn kovalevytallentimeen........missä muuten säilytät sähkökäyttöistä tallentavaa digiboksia.....

    • Anonyymi

      eikä dieseleissäkään ollut mitään ongelmia ensimmäiseen 120 vuoteen........mutta kun sähköautot haluttiin käyttöön niin tuli heti diesel watergate.........joten sähköautoonkin saadaan vaikka mikä huijaus kun niin halutaan, vaikka vääränlainen heittoistuin kuskille , ja auto käyttökieltoon direktiivin asd567frde böö, käskemänä.

      kaikki talous on lopulta kiertotaloutta, jokainen materiaali on maasta lähtöisin ja sinne takaisin päätyvä , se menetko turhaan jalkaisin, hyppykepillä vai vetyraketilla on lopuksi yhtä vaille turhaa.

    • Anonyymi

      jos päädyt lopuksi lähtöpisteeseen , kaikki vaiva oli kulutusta ja turhaa lähdöstä alkaen.

    • Anonyymi

      duunista saa varastaa sähköä mutta ei vessapaperia, koska varastamalla sähköä saa energialaitos sivutuotteena kaukolämpövettä jota voi myydä monopoolihintaa kerrostalojen asukin nivelien notkeuden edistämiseen, ja kaukolämmön hinta siirtoineen tulee nousemaan huimasti ja taas sähkön laskemaan hiukan että tuota lämmintä vettä riittää.
      jättäsin sen vanhan 2000e arvoisen metallikimpaleen pihaan ja sijoittaisin 40 000e isoon takkaan ja 100 vuoden puumetsään ja porakaivon ostoon.

      loput , miljonäärinä polttaisin takassa ihan puhtaasta ilosta.

    • Anonyymi

      sähköauto uuno luulee pelastavansa maapallon kun muutema turhan metsästäjä ajelee ympyrää kaikkien muiden ympyränajajien seassa.

      luuleeko nämä koti insinöörit että nyt hänen ajateltu raaka öljyn kulutus sinetöidään peruskallioon , kuten ydinjäte. ja se jää käyttämättä.

      ei vaan sotateollisuus kiittää kovasti, laivaliikenne , rekkaliikenne ja koko afrikan kansa , nyt 45 vuotta vanhalla hiacella voi tuprutella vielä toiset 400 000 thkm.

      jos taas käyttäisimme heti pian kaiken raakaöljyn pois pitäisi tehdä muutakin ekotekoja kuin nämä muutemat tomaatin kokoiset sähköautot,


      ihmisen autoilu on universumissa vastaavaa näpertelyä kuin yksittäisen muurahaisen pisut vuodessa pesän maille.

    • Anonyymi

      Sähköautoilussa herättää itsessä ärtymystä ne perusteet, jolla sitä ollaan pakkosyöttämässä kansalle.

      Ok, liikenteen päästöt pitää puolittaa, jotta maailma ja Suomi pelastuisi. Kun liikenteen päästöt tunnetusti ovat noin 10% päästöistä ja henkilöautoliikenteen 5% niin sillä rotan *askan kokoisella päästösäästöllä sitten kansaa pakko-ohajataan verotuksen kautta sähköautoiluun.

      Valitettavasti perusteet ovat ohuet mutta silti haisevat hyvin ummehtuneelle sähköautoiluasiassa.

      Miksiköhän sähköautointoilijat eivät uskalla antaa luonnollisten markkinavoimien tehdä työtään kovasti hypetetyn sähköautoilun puolesta? Hybridia kummemmalla en ole itse ajanut, mutta kieltämättä parhaiden nyky-hybridien 70...80km ranget ja ajamisen hiljaisuus ja vaivattomuus kieltämättä on kiehtova uutuus. Jos ajo sähköllä tai hybridillä olisi niin edullista ja autuasta, luonnollisesti asiakkaita olisi jonoksi saakka autokauppojen sisääntuloväylillä.

      Vaan eipä ole jostain ihme syystä. Mikä siinä mättää ja ihmisiä pitää verokepillä ohjata sähköautoilu-herkun ääreen???

      • Anonyymi

        "Jos ajo sähköllä tai hybridillä olisi niin edullista ja autuasta, luonnollisesti asiakkaita olisi jonoksi saakka autokauppojen sisääntuloväylillä.
        Vaan eipä ole jostain ihme syystä."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/16b-2020/auto-itselle-mieleisilla-taytteilla/

        Kaikki on tietysti suhteellista mtta minun mielestäni veto ladattaviin on vahvaa myös rekisteröintilukujen suhteen. Ensi vuonna ladattavaia autoja tullaan myymään selkeästi enemmän kuin itselataavia hybridejä.
        Tänä vuonna on vielä ollut pulaa ladattavista malleista mutta ensi vuonna niitä on taas enemmän ja enemmän tarjolla. Esimerkiksi kaksi vahvaa työsuhde-jyrää Golf ja Octavia eivät nyt ole saatavilla plugareina mutta ensi vuonna ovat.
        Ja muutenkin saatavuus on ollut isona tulppana järkihintaisissa sähköautoissa. Esm Seat Miin koko ensi vuodenkin tuotanto on myyty jo aikaa sitten.

        Itse pidän Suomen veroporkkanoita mielekkäinä. Ne eivät oikeasti maksa yhtään mitään valtiolle mutta antavat oikeansuuntaisen signaalin siitä mihin suuntaan autoilun kannattaa mennä. Poistaisin lisäksi käyttövoimaveron niiltä sähkö- ja kaasuautoilta jotka sitoutuisivat käyttämään pelkästään fossiilivapaata käyttövoimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ajo sähköllä tai hybridillä olisi niin edullista ja autuasta, luonnollisesti asiakkaita olisi jonoksi saakka autokauppojen sisääntuloväylillä.
        Vaan eipä ole jostain ihme syystä."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/16b-2020/auto-itselle-mieleisilla-taytteilla/

        Kaikki on tietysti suhteellista mtta minun mielestäni veto ladattaviin on vahvaa myös rekisteröintilukujen suhteen. Ensi vuonna ladattavaia autoja tullaan myymään selkeästi enemmän kuin itselataavia hybridejä.
        Tänä vuonna on vielä ollut pulaa ladattavista malleista mutta ensi vuonna niitä on taas enemmän ja enemmän tarjolla. Esimerkiksi kaksi vahvaa työsuhde-jyrää Golf ja Octavia eivät nyt ole saatavilla plugareina mutta ensi vuonna ovat.
        Ja muutenkin saatavuus on ollut isona tulppana järkihintaisissa sähköautoissa. Esm Seat Miin koko ensi vuodenkin tuotanto on myyty jo aikaa sitten.

        Itse pidän Suomen veroporkkanoita mielekkäinä. Ne eivät oikeasti maksa yhtään mitään valtiolle mutta antavat oikeansuuntaisen signaalin siitä mihin suuntaan autoilun kannattaa mennä. Poistaisin lisäksi käyttövoimaveron niiltä sähkö- ja kaasuautoilta jotka sitoutuisivat käyttämään pelkästään fossiilivapaata käyttövoimaa.

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2020/09/26112501/graafi_autokannat-suomessa_png.png

        Tämä piti olla se linkki graafiin.


      • Anonyymi

        Kuka tässä on verokepistä puhunut? Ihan markkinavoimia kannatetaan. Kyllä "routa" kansan ajaa sähköautoilemaan. :-)


      • Anonyymi

        "Vaan eipä ole jostain ihme syystä. Mikä siinä mättää ja ihmisiä pitää verokepillä ohjata sähköautoilu-herkun ääreen???"

        - Pelko latauksen onnistumisesta pitkillä matkoilla näyttäisi olevan suuri kynnys ihan tätäkin sivustoa lukiessa.
        -Kotilataus suuressa osaa kerrostalojen parkkipaikoista ei onnistu, syynä tuohon on pääasiassa kateus, väärät oletukset ja ennakkoluulot.
        - Sähköautoja ei tänne pohjolaan saada, toimitusajat monella merkillä vuoden luokkaa.
        - Sähköautoja ei juurikaan ole vielä esim. farmarimalleina jotka ovat aina olleet suomalaisten suosikkimalleja.
        -Hinta. Moni ei miellä että varsinkin paljon ajavalla "polttoaineen" ja huoltojen hintojen pienuus sähköautolla kompensoivat auton kokonaishintaa reilusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä on verokepistä puhunut? Ihan markkinavoimia kannatetaan. Kyllä "routa" kansan ajaa sähköautoilemaan. :-)

        "Kuka tässä on verokepistä puhunut? Ihan markkinavoimia kannatetaan. Kyllä "routa" kansan ajaa sähköautoilemaan. :-)"

        Itse puhuisin veroikepin sijasta vero-sähköpiiska. Koko ajan hypetetään kiristyvillä päästöveroilla joka johtaa perinteisten polttomoottoriautojen arvonalenemaan.

        -Eikö tämä jos mikä ole kansan pakko-ohjaamista haluttuun suuntaan? Ja missä kohtaa tässä luonnolliset markkinavoimat vaikuttavat? Vasta eilen oli lööpeissä asiakkaan pettymys 200hv hybridi-Golfin 8l/100km kulutukseen. Näyttää sille, että hybridien hyöty olisi kovasti liioiteltua?

        Kerrassaan irvokkaan asiassa tekee se, että naurettavan pientä ja kokonaisuuden kannalta merkityksetöntä 5% päästölähdettä eli henkilöautoilua pakko-ohjataan verorahoilla kompensoiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka tässä on verokepistä puhunut? Ihan markkinavoimia kannatetaan. Kyllä "routa" kansan ajaa sähköautoilemaan. :-)"

        Itse puhuisin veroikepin sijasta vero-sähköpiiska. Koko ajan hypetetään kiristyvillä päästöveroilla joka johtaa perinteisten polttomoottoriautojen arvonalenemaan.

        -Eikö tämä jos mikä ole kansan pakko-ohjaamista haluttuun suuntaan? Ja missä kohtaa tässä luonnolliset markkinavoimat vaikuttavat? Vasta eilen oli lööpeissä asiakkaan pettymys 200hv hybridi-Golfin 8l/100km kulutukseen. Näyttää sille, että hybridien hyöty olisi kovasti liioiteltua?

        Kerrassaan irvokkaan asiassa tekee se, että naurettavan pientä ja kokonaisuuden kannalta merkityksetöntä 5% päästölähdettä eli henkilöautoilua pakko-ohjataan verorahoilla kompensoiden.

        "Kerrassaan irvokkaan asiassa tekee se, että naurettavan pientä ja kokonaisuuden kannalta merkityksetöntä 5% päästölähdettä eli henkilöautoilua pakko-ohjataan verorahoilla kompensoiden."

        Tuon voi sanoa aivan kaikista päästöistä. Tai vaikka kauppalaskun tuotteesta, kun pitää kuluja pudottaa.

        Eli ottamatta kantaa asiaan, argumenttina tuo oli erittäin huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ajo sähköllä tai hybridillä olisi niin edullista ja autuasta, luonnollisesti asiakkaita olisi jonoksi saakka autokauppojen sisääntuloväylillä.
        Vaan eipä ole jostain ihme syystä."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/16b-2020/auto-itselle-mieleisilla-taytteilla/

        Kaikki on tietysti suhteellista mtta minun mielestäni veto ladattaviin on vahvaa myös rekisteröintilukujen suhteen. Ensi vuonna ladattavaia autoja tullaan myymään selkeästi enemmän kuin itselataavia hybridejä.
        Tänä vuonna on vielä ollut pulaa ladattavista malleista mutta ensi vuonna niitä on taas enemmän ja enemmän tarjolla. Esimerkiksi kaksi vahvaa työsuhde-jyrää Golf ja Octavia eivät nyt ole saatavilla plugareina mutta ensi vuonna ovat.
        Ja muutenkin saatavuus on ollut isona tulppana järkihintaisissa sähköautoissa. Esm Seat Miin koko ensi vuodenkin tuotanto on myyty jo aikaa sitten.

        Itse pidän Suomen veroporkkanoita mielekkäinä. Ne eivät oikeasti maksa yhtään mitään valtiolle mutta antavat oikeansuuntaisen signaalin siitä mihin suuntaan autoilun kannattaa mennä. Poistaisin lisäksi käyttövoimaveron niiltä sähkö- ja kaasuautoilta jotka sitoutuisivat käyttämään pelkästään fossiilivapaata käyttövoimaa.

        " Suomen veroporkkanoita mielekkäinä. Ne eivät oikeasti maksa yhtään mitään valtiolle ..."

        Niin ei maksa valtiolle mitään mutta veronmaksajille kyllä, jostakin muualta ne puuttuvat veromarkat on revittävä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kerrassaan irvokkaan asiassa tekee se, että naurettavan pientä ja kokonaisuuden kannalta merkityksetöntä 5% päästölähdettä eli henkilöautoilua pakko-ohjataan verorahoilla kompensoiden."

        Tuon voi sanoa aivan kaikista päästöistä. Tai vaikka kauppalaskun tuotteesta, kun pitää kuluja pudottaa.

        Eli ottamatta kantaa asiaan, argumenttina tuo oli erittäin huono.

        "
        Tuon voi sanoa aivan kaikista päästöistä."

        Ovatkos loput 95% päästöistä mielestäsi kokonaisuuden kannalta merkityksettömiä jollain logiikalla?

        Voisitkos hiukan avata kannanotoasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "
        Tuon voi sanoa aivan kaikista päästöistä."

        Ovatkos loput 95% päästöistä mielestäsi kokonaisuuden kannalta merkityksettömiä jollain logiikalla?

        Voisitkos hiukan avata kannanotoasi?

        "Ovatkos loput 95% päästöistä mielestäsi kokonaisuuden kannalta merkityksettömiä jollain logiikalla?"

        Eivät tietenkään. Mutta kun se 95% jaetaan samalla tavalla osa-alueisiin kuten henkilöautoilu, jokainen niistä on yksistään samaa suuruusluokkaa olevia prosenttimääriä.

        Ihan samalla tavalla kuin kauppalasku. Ostat 30 tuotetta ja yksi niistä sattuu edustamaan 5% kokonaissummasta ja samalla olemaan kallein tai yksi kalleimmista tuotteista.

        Jokaiseen osa-alueeseen pitää panostaa erikseen, vaikka yksittäisinä ne olisivatkin pieniä. "Pienistä" osuuksista kun tulee kuitenkin yhteenlaskettuna se 100%.

        Ei autoilun päästöjen vähentäminen suinkaan tarkoita, että muualta päästäisiin sen avulla luistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ovatkos loput 95% päästöistä mielestäsi kokonaisuuden kannalta merkityksettömiä jollain logiikalla?"

        Eivät tietenkään. Mutta kun se 95% jaetaan samalla tavalla osa-alueisiin kuten henkilöautoilu, jokainen niistä on yksistään samaa suuruusluokkaa olevia prosenttimääriä.

        Ihan samalla tavalla kuin kauppalasku. Ostat 30 tuotetta ja yksi niistä sattuu edustamaan 5% kokonaissummasta ja samalla olemaan kallein tai yksi kalleimmista tuotteista.

        Jokaiseen osa-alueeseen pitää panostaa erikseen, vaikka yksittäisinä ne olisivatkin pieniä. "Pienistä" osuuksista kun tulee kuitenkin yhteenlaskettuna se 100%.

        Ei autoilun päästöjen vähentäminen suinkaan tarkoita, että muualta päästäisiin sen avulla luistamaan.

        "Ei autoilun päästöjen vähentäminen suinkaan tarkoita, että muualta päästäisiin sen avulla luistamaan."

        Yksi suurimmista yksittäisistä päästölähteistä on laivaliikenteen päästöt. "Economist kertoo, että 15 suurinta rahtilaivaa tuottavat enemmän rikki- ja typpioksidipäästöjä sekä nokea kuin kaikki maailman autot yhteensä. "

        Jos ei muualla luisteta, niin ei ainakaan pidetä sellaista hoppua, kuin keskentekoisessa sähköautohuumassa nyt tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei autoilun päästöjen vähentäminen suinkaan tarkoita, että muualta päästäisiin sen avulla luistamaan."

        Yksi suurimmista yksittäisistä päästölähteistä on laivaliikenteen päästöt. "Economist kertoo, että 15 suurinta rahtilaivaa tuottavat enemmän rikki- ja typpioksidipäästöjä sekä nokea kuin kaikki maailman autot yhteensä. "

        Jos ei muualla luisteta, niin ei ainakaan pidetä sellaista hoppua, kuin keskentekoisessa sähköautohuumassa nyt tapahtuu.

        "Yksi suurimmista yksittäisistä päästölähteistä on laivaliikenteen päästöt. "Economist kertoo, että 15 suurinta rahtilaivaa tuottavat enemmän rikki- ja typpioksidipäästöjä sekä nokea kuin kaikki maailman autot yhteensä. ""

        Hieno harhautus. CO2 osalta laivaliikenne on vastuussa 2.2% päästöistä. Pelkkä henkilöautoilu on siihen verrattuna huomattavasti suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei autoilun päästöjen vähentäminen suinkaan tarkoita, että muualta päästäisiin sen avulla luistamaan."

        Yksi suurimmista yksittäisistä päästölähteistä on laivaliikenteen päästöt. "Economist kertoo, että 15 suurinta rahtilaivaa tuottavat enemmän rikki- ja typpioksidipäästöjä sekä nokea kuin kaikki maailman autot yhteensä. "

        Jos ei muualla luisteta, niin ei ainakaan pidetä sellaista hoppua, kuin keskentekoisessa sähköautohuumassa nyt tapahtuu.

        Tää on hauska.
        Monta kertaa alas ammuttu valeuutinen ja silti sitä joku taavi vielä käyttää totena...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yksi suurimmista yksittäisistä päästölähteistä on laivaliikenteen päästöt. "Economist kertoo, että 15 suurinta rahtilaivaa tuottavat enemmän rikki- ja typpioksidipäästöjä sekä nokea kuin kaikki maailman autot yhteensä. ""

        Hieno harhautus. CO2 osalta laivaliikenne on vastuussa 2.2% päästöistä. Pelkkä henkilöautoilu on siihen verrattuna huomattavasti suurempi.

        YLE: "Laivojen rikkipäästöt ovat suunnattomia verrattuna Euroopassa käytettävien autojen rikkipäästöihin. Sama koskee hiukkaspäästöjä."

        Mitähän tuolle aiotaan tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YLE: "Laivojen rikkipäästöt ovat suunnattomia verrattuna Euroopassa käytettävien autojen rikkipäästöihin. Sama koskee hiukkaspäästöjä."

        Mitähän tuolle aiotaan tehdä?

        Ehkä lähipäästöjen osalta ongelma on jossain muualla, jos sinun pihapiirissä toistuvasti pyörii jokin maailman 15 suurimmasta rahtilaivasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä lähipäästöjen osalta ongelma on jossain muualla, jos sinun pihapiirissä toistuvasti pyörii jokin maailman 15 suurimmasta rahtilaivasta.

        "Ehkä lähipäästöjen osalta ongelma on jossain muualla, jos sinun pihapiirissä toistuvasti pyörii jokin maailman 15 suurimmasta rahtilaivasta."

        Heikko esitys.


        Lähipäästö = maapallon ilmakehä.


    • Anonyymi

      Hybridien verorahoilla tukeminen pitää lopettaa!

    • Anonyymi

      Lapsellinen kirjoitus, trolli.

      • Anonyymi

        Kirjoitus on täysin totta, sanasta sanaan. Mikä siitä tekee lapsellisen muka?


    • Anonyymi

      No mä en ainakaan oo sähköautoilijoille kateellinen. Vanha Diesel W123 on paljon parempi, mutta tottakai he jotka haluaa ajaa sähköautolla niin saa ajaa. Suomihan on vapaa maa.

      • Anonyymi

        Ihan mielenkiinnosta, mikä siitä vanhasta dieselistä tekee paremman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta, mikä siitä vanhasta dieselistä tekee paremman?

        Luotettavuus, pitkä toimintasäde, ei tarvii akkuja vaihtaa koko ajan, kun konepellin alla vain yksi akku joka sekin kestää mun ajoilla sen kymmenen vuotta, äänimaailma ja ulkonäkö.


    • Anonyymi

      Kyllä nää rangemiehet puhuu hienoa rangekieltä, että saadaan range riittämään. On se pitkä range niin pirun hyvä range. Mutta mitäs sitä rangea kadehtimaan kun omalla kotterolla range on n. 1300 km.

    • Hilpeyttähän tuo lähinnä aiheuttaa kun huomaa kuinka helposti ihmisiä rahastetaan uusilla "visioilla" ja laitetaan painamaan duunia niiden eteen vuosia verot päälle.

      Rahakeisarit tietää mistä naruista vedellä kun kyse on orjille myytävästä markkinoidusta kurasta.

      Kokeile polkupyörää? Luonto ja kroppas kiittää 👍

      • Anonyymi

        Ei tarvi polkupyörää kun 78 000 sai Teslan joka kulkee ympäristöystävällisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi polkupyörää kun 78 000 sai Teslan joka kulkee ympäristöystävällisesti.

        Montako tuntia teit /teet töitä sen eteen? 🤭😁
        Mahtaa olla kivaa orjuuttaa itseään moisien takia 😄?

        🤨


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Montako tuntia teit /teet töitä sen eteen? 🤭😁
        Mahtaa olla kivaa orjuuttaa itseään moisien takia 😄?

        🤨

        Työt on duunareille, johtaja ei käsiään likaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työt on duunareille, johtaja ei käsiään likaa.

        Sinun johtajasiko?


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Montako tuntia teit /teet töitä sen eteen? 🤭😁
        Mahtaa olla kivaa orjuuttaa itseään moisien takia 😄?

        🤨

        Olen siitä onnellisessa asemassa että teen töitä sen mikä hyvältä tuntuu, kukaan ei ole niskan takana kyttäämässä. Niin ja rahalla ostin, en työvastikkeella.


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Sinun johtajasiko?

        Ei myöskään minun johtajani. Hän omistaa firman, minä pyöritän sitä. Tämä on erinomainen tilanne. Omistaja kuittaa osingot, minä saan palkan firman pyrittämisestä ja muut työntekijät saavat palkan omasta osuudestaan. Näin toimii kapitalismi parhaimmillaan.

        Miten ajattelit anarkisti tuottaa kaikki tuotteet ja palvelut jos kaikki olisivat vain barrikaadeilla heristämässä nyrkkiä toisilleen ja kukaan ei tekisi mitään tuottavaa työtä? Hoitamassa sairaita tai vanhuksia? Tekemässä taloja meille kaikille asunnoiksi?

        Sinä olet työtätekevien elätti. Niiden elätti jotka rakentavat talot, hoitavat sairaat ja tekevät pelejä, laivoja ja sellua vietäväksi kansainväliseen jakeluun.

        On helppo olla anarkisti kun elää muiden siivellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen siitä onnellisessa asemassa että teen töitä sen mikä hyvältä tuntuu, kukaan ei ole niskan takana kyttäämässä. Niin ja rahalla ostin, en työvastikkeella.

        Kuinka paljon keskimäärin viikossa? 😇
        Onko vaikea kysymys?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei myöskään minun johtajani. Hän omistaa firman, minä pyöritän sitä. Tämä on erinomainen tilanne. Omistaja kuittaa osingot, minä saan palkan firman pyrittämisestä ja muut työntekijät saavat palkan omasta osuudestaan. Näin toimii kapitalismi parhaimmillaan.

        Miten ajattelit anarkisti tuottaa kaikki tuotteet ja palvelut jos kaikki olisivat vain barrikaadeilla heristämässä nyrkkiä toisilleen ja kukaan ei tekisi mitään tuottavaa työtä? Hoitamassa sairaita tai vanhuksia? Tekemässä taloja meille kaikille asunnoiksi?

        Sinä olet työtätekevien elätti. Niiden elätti jotka rakentavat talot, hoitavat sairaat ja tekevät pelejä, laivoja ja sellua vietäväksi kansainväliseen jakeluun.

        On helppo olla anarkisti kun elää muiden siivellä.

        Montako tuntia viikkoon? 😇


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Kuinka paljon keskimäärin viikossa? 😇
        Onko vaikea kysymys?

        Vaihtelee, mutta alle 20 kuitenkin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtelee, mutta alle 20 kuitenkin

        Ei paha urakka 👍


      • Anonyymi

        Siinä meillä anarkisti, joka kannattaa status quo:a. Haha.

        Kyllä öljyrahakeisarit tykkää ja vievät meidän "anarkistia" kuin litran mittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä meillä anarkisti, joka kannattaa status quo:a. Haha.

        Kyllä öljyrahakeisarit tykkää ja vievät meidän "anarkistia" kuin litran mittaa.

        Eipä ole minun keksimäni tuo anarkisti, eikä apostolikaan 🤷‍♂️
        Toiset niin on sanonut 👍
        Tarkentaisitko minulle status quon kun en tiedä 😇
        Eipä näy keisareita 🤭


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Eipä ole minun keksimäni tuo anarkisti, eikä apostolikaan 🤷‍♂️
        Toiset niin on sanonut 👍
        Tarkentaisitko minulle status quon kun en tiedä 😇
        Eipä näy keisareita 🤭

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Status_quo

        Tässä status quo:n merkitys.



    • Anonyymi

      Fordin vanhoja zetec moottoreita ei tesla tuu voittamaan kestävyydessä!

      • Anonyymi

        Miten se voisi voittaakaan kun siinä ei ole polttomoottoria.
        Luulen kuitenkin, että isossa kuvassa sähkömoottori kestää kauemmin kuin mikään polttomoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se voisi voittaakaan kun siinä ei ole polttomoottoria.
        Luulen kuitenkin, että isossa kuvassa sähkömoottori kestää kauemmin kuin mikään polttomoottori.

        Sähkömoottorissa on yksi liikkuva osa eli roottori ja kaksi kuluvaa osaa eli sen laakerit.
        Käytännössä huoltovapaa. Kun moottoriin vaihtaa laakerit jotka maksavat muutaman euron kappale niin se on taas uutta vastaava,
        Sähkömoottorin kestoikä on moninkertainen polttikseen verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottorissa on yksi liikkuva osa eli roottori ja kaksi kuluvaa osaa eli sen laakerit.
        Käytännössä huoltovapaa. Kun moottoriin vaihtaa laakerit jotka maksavat muutaman euron kappale niin se on taas uutta vastaava,
        Sähkömoottorin kestoikä on moninkertainen polttikseen verrattuna.

        Aivan. Tämä ei tietysti tarkoita, etteikö joku maanantaikappale voi hajota. Sanon tämän siksi, että jotkut ottavat asiat absoluuttisesti. "Mites tässä autossa (tuhannesta) nyt sitten hajosi moottori 300t km jälkeen?". Mikään ihmisen valmistama kun ei ole täydellistä, välillä harvinaisiakin asioita tapahtuu.

        Vaan sitä, että n. 99% sähköautojen moottoreista ei tule hajoamaan koskaan, ei edes ajassa joka vastaa moninkertaisesti normaalia elinkaarta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se voisi voittaakaan kun siinä ei ole polttomoottoria.
        Luulen kuitenkin, että isossa kuvassa sähkömoottori kestää kauemmin kuin mikään polttomoottori.

        Joo, meillä sähkömoottori pyörinnyt tauotta poislukien sähkökatkot vuodesta 1981, ei voi moittia. Tuo moottori on carrierin ilmanvaihtokoneessa joka on osa lämmönjakoa omakotitalossamme.

        Eli en usko auton sähkömoottorin olevan kovin riskialtis...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se voisi voittaakaan kun siinä ei ole polttomoottoria.
        Luulen kuitenkin, että isossa kuvassa sähkömoottori kestää kauemmin kuin mikään polttomoottori.

        Tjaa, on olemassa todella vanhoja ja yksinkertaisia dieselmoottoreita jotka ovat vieläkin iskussa luokkaa 100 vuotta vanhoja. Näitä on maamootoreina ja veneissä, laivoissa yms.

        Voit gööglettää hot bulb engine, niin voit ihaill esi isien voima koneita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tjaa, on olemassa todella vanhoja ja yksinkertaisia dieselmoottoreita jotka ovat vieläkin iskussa luokkaa 100 vuotta vanhoja. Näitä on maamootoreina ja veneissä, laivoissa yms.

        Voit gööglettää hot bulb engine, niin voit ihaill esi isien voima koneita...

        Toki noin mutta kyllä sähkömoottori on silti vielä kertaluokkaa kestävämpi, käyttövarmempi ja käytännössä huoltovapaa.
        Sähkömoottorissa on tasan kaksi kuluvaa osaa elilaakerit jotka ovat halpoja ja helppo vaihtaa.

        Nuo maakoneetkin kuluvat mekaanisesti koko ajan ja tarvitsevat huoltoa. Kestäviä kyllä, mutta eivät pärjää lähellekään sähkömoottorille. Puhdasta matematiikkaa kun laskee mekaanisesti kuluvien osien määrän ja vaihdon kustannukset.


    • Anonyymi

      Hiilidioksidipäästöt olisivat noin 170–180 grammaa, jos sähköautoa ajaisi puhtaasti hiilisähköllä”, varoittaa Tammi.

      • Anonyymi

        Niin ja todellisuudessa keskimäärin 20g. 0g, jos ajetaan ydinvoimalla, tuulisähköllä tai vesivoimalla.

        Bonuksena sähköautolla on hiton paljon mukavampaa ajaa.


    • Anonyymi

      Ei kateutta, vaan vitutusta. Ajakoon niillä kuka tykkää, ei mitään mielenkiintoa henkilökohtaisesti omistaa tuollaista.
      Miksi sen kateutta pitäisi herättää? Onpahan taas yksi markkinatalouden uhri tarttunut syöttiin ja tehnyt ns.ympäristöjeesusteluteon.
      Unohtaen tietenkin että sen härvelin valmistus kaikkine vaiheineen on jo saastuttanut luontoa ennen kuin ensimmäistäkään latausta on suoritettu.

      • Anonyymi

        "Onpahan taas yksi markkinatalouden uhri tarttunut syöttiin ja tehnyt ns.ympäristöjeesusteluteon.
        Unohtaen tietenkin että sen härvelin valmistus kaikkine vaiheineen on jo saastuttanut luontoa ennen kuin ensimmäistäkään latausta on suoritettu."

        Tämä käsitys on kyllä täysin metsässä. Oikeat ekohipit käyttävät julkisia ja ajavat fillarilla tai sähköskootterilla. Nämä Teslamiehet eivät paljoa ympäristöstä välitä vaan ostavat Teslan sen suorituskyvyn ja seksikkään imagon takia.
        Ja sitten on se seuraava aalto johon itsekin kuulun eli tavikset jotka haluavat sähköauton helppouden ja halvat kilometrit.
        Lainattu postaaja on antanut sähköauto-propagandan mennä ihon alle pahasti, mutta se on politiikkojen ja hänen välinen asiansa. Sähköautoja oikeasti ostavat ajattelevat vähän eri raiteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onpahan taas yksi markkinatalouden uhri tarttunut syöttiin ja tehnyt ns.ympäristöjeesusteluteon.
        Unohtaen tietenkin että sen härvelin valmistus kaikkine vaiheineen on jo saastuttanut luontoa ennen kuin ensimmäistäkään latausta on suoritettu."

        Tämä käsitys on kyllä täysin metsässä. Oikeat ekohipit käyttävät julkisia ja ajavat fillarilla tai sähköskootterilla. Nämä Teslamiehet eivät paljoa ympäristöstä välitä vaan ostavat Teslan sen suorituskyvyn ja seksikkään imagon takia.
        Ja sitten on se seuraava aalto johon itsekin kuulun eli tavikset jotka haluavat sähköauton helppouden ja halvat kilometrit.
        Lainattu postaaja on antanut sähköauto-propagandan mennä ihon alle pahasti, mutta se on politiikkojen ja hänen välinen asiansa. Sähköautoja oikeasti ostavat ajattelevat vähän eri raiteilla.

        Teslamies täällä. On ihan totta, etten välitä ympäristöstä. En kuitenkaan halua tieten tahtoen ympäristöäni vahingoittaa. Arvostan matalia lähipäästöjä, perheeni hengittää samaa ilmaa. Ostan myös mieluummin auton pienemmillä päästöillä, mikäli mahdollista.

        En välitä juuri lainkaan suorituskyvystä enkä mistään imagosta.

        Välitän suuresti helppoudesta, kuten sinäkin, ja jossain määrin halvoista kilometreistä. Raha tosin ei ole meidän perheessä kovin suuri ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslamies täällä. On ihan totta, etten välitä ympäristöstä. En kuitenkaan halua tieten tahtoen ympäristöäni vahingoittaa. Arvostan matalia lähipäästöjä, perheeni hengittää samaa ilmaa. Ostan myös mieluummin auton pienemmillä päästöillä, mikäli mahdollista.

        En välitä juuri lainkaan suorituskyvystä enkä mistään imagosta.

        Välitän suuresti helppoudesta, kuten sinäkin, ja jossain määrin halvoista kilometreistä. Raha tosin ei ole meidän perheessä kovin suuri ongelma.

        Teslamiehelle: Olin kuitenkin tarpeeksi lähellä sun motiiveista. Täällä on näitä mielensäpahoittajia jotka eivät edes oikesti ymmärrä missä maailma menee. Veikkaavat täysin pieleen muiden ihmisten motiiveja. Ja turhaan menee nämäkin viestit jossa kaksi sähköautoihin päätynyttä suoraan kertovat mitä pipon alla liikkuu. Nämä mielensäpahoittajat kulkevat mielen sivupolkuja ja tekevät omat johtopäätöksensä muiden asioista pienessä mielessään. Pysyvät niissä harhaisisa käsityksissään muiden asioista vaikka heille suoraan sanoo että nyt sulla meni arvaus pieleen. Takuuvarmasti tämäkin hemmo pitää enemmän kiinni omasta tulkinnastaan kuin uskoo kahden ihmisen suoraa kertomusta omista motiiveistaan.
        Se oli mun sanoma.


    • Anonyymi

      Alkuperäiseen kysymykseen. Teslan omistajat ärsyttävät kaikella mitä tekevät, Heidän rannekellonsa, pukeutumisensa jne. Ikävä kyllä he yleisesti nauttivat siitä mitä tunteita muissa herättävät. Ovat nörttejä, joilla on mielestään makea kärry, vaikkakin yleensä (yli)velkainen. Sama kuin Mersu aikanaan ja Bemari sen jälkeen.
      Niinkään ei kyse ole autosta vaan siitä kaikesta muusta mitä asiat edustavat. kaikkien tulisi lopettaa ylimääräinen makeilu ja sen rivitalonaapurin tai vastapuolta asuvan paritalon ekonomin haastaminen.

      • Anonyymi

        Kyylillä on tapana kiinnittää enemmän huomiota muiden tekmisiin kuin omaan elämäänsä.
        Siinä mielessä kyylät tuhlaavat turhaan omaa elämäänsä kyttämällä muiden juttuja.


      • Anonyymi

        Teslan omistaja täällä.

        Tunnen muitakin Teslan omistajia lähipiiristä ja kaikkien pukeutuminen on erilaista, nörttejä heistä yksi. Rannekelloa taitaa käyttää yksi ja sekin on erittäin perinteinen viisarikello, ei mikään älyvempain.

        Ylivelkaantuneita heistä ei ole kukaan.

        Tuon makeilun osalta saatoit osua johonkin. Sitä valitettavasti esiintyy, se tosin liittynee siihen, että Teslan omistavat mainostavat autoa, koska haluaisivat usein muidenkin sellaisen ostavan, koska kokevat sen niin paljon paremmaksi edellisiin mersuihin/audeihin/toyotiin/tms. verrattuna.

        Vaikka koen Tesla M3:sen *huomattavasti* paremmaksi kuin vanhan autoni, en mainostusta harrasta. Muut tosin ottavat Teslan puheenaiheeksi melko usein, ehkä se on vieläkin niin erikoinen asia? Tai sitten moni harkitsee sellaisen ostoa. En tiedä.

        Ihmisiä on moneksi.


      • Anonyymi

        Ja sinä olet kateellinen koska et kuulu samaan etuoikeutettujen ryhmään.
        Mitäpä jos keskittyisin siihen omaan elämään etkä päästäisi sitä kateutta sinne korvien väliin.

        Voisit toki vähän opiskella lisää ja hommata parempipalkkaisen työn. Älä syytä niitä jotka koulussa luki ja opiskeli eivätkä vetäneet röökiä ja viinaa. He ovat fiksuja ja rahansa ansainneet ihan omalla työllään.


    • Anonyymi

      onnellinen olkoot hän joka voi päivänsä viettää ilman datavalvontaa, esimiehiä , kehä 3 ulkopuolella, talo umpipuusta, se olen minä.
      auto liikkuu bensalla ja sitä on varaa ostaa.

    • Anonyymi

      datavalvonta. puhelin ja id, olet kuin taivaan tähti maan päällä.

    • Anonyymi

      kun katselee näitä jatkuvia tulvia keskieuroopasta jossa autot ui yli pyörännapojen vedessä ei voi välttyä ajatukselta , näiden akku autojen litium akustot sijaitsevat lattian rajassa pyöränakselin alapuolella.
      litium syttyy palamaan koskettaessa veteen, ruuti räjähtää kun se on paketoitu.
      2 rivin jooseppi ei totuutta pysty muuksi kertomaan.

      • Anonyymi

        Sähköauto toimii, vaikka olisi tuulilasiin asti vettä. Googletapa swimming tesla.

        Polttomoottoriautolle käy huonommin...


      • Anonyymi

        eikös ne sähköautot sitten syty järjestään vesisateella palamaan kun tiestä roiskuu vettä sinne ajoakkuun ja se menee oikosulkuun.


    • Anonyymi

      huono yhtälö tämä ilmastonmuutos heimon agenda ja saman porukan akkuautohype.

      niinhän se meni että joko maitoa litra 2 päivässä tai sitten 100 kiloa lihaa kerralla.
      kaikkea ei saa ahneinkaan mahtumaan suuhunsa yhtä aikaa.

    • Anonyymi

      letkuautot eivät herätä ketään. paitsi ajaessaan sireenit päällä.

      • Anonyymi

        Sähikäispopparit vaativat kaikkien muidenkin käyttävän vain patteriautoja, jopa kylmässä Pohjolassa.
        Niin suppeaa porukkaa, kun puuttuvat ja pakottavat muut omiin normeihinsa.
        Epäkelvosta halutaan tehdä uusi normaali KAIKILLE.
        Se ketuttaa Suomen köyhälistöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähikäispopparit vaativat kaikkien muidenkin käyttävän vain patteriautoja, jopa kylmässä Pohjolassa.
        Niin suppeaa porukkaa, kun puuttuvat ja pakottavat muut omiin normeihinsa.
        Epäkelvosta halutaan tehdä uusi normaali KAIKILLE.
        Se ketuttaa Suomen köyhälistöä.

        Tuo on täysin sun oma perversio jota yrität tyrkyttää muille joka välissä. Huonolla menestyksellä.
        Ei sähkiksillä ajavat halua että kaikilla olisi sähköautot. Se tekisi heistä taviksia.


    • Anonyymi

      Ne on vaan niin kalliita maksaa yli viiskyt todana enemmän kuin köyhän kämppä

      • Anonyymi

        Nykyinen sähköauto on rikkaan nörtin lelu
        ja köyhälle pelkkä vitsi.
        Paljon on matkaa ns. halpaan kansansähköautoon
        jonka pienituonenkin pystyy hankkimaan
        ja se vielä että se toimisi .


    • Anonyymi

      Olen pienituloinen 52 004 e vuosi ei pysty noin kalliisiin ajelen 3000 euron dieselipassatilla 70 km työajoa /päivä en ole kade.

    • Anonyymi

      Vanhempi sukupolvi tietään, että kateus on suomalainen luonteenpiirre. Ensimmäisten radioiden ilmestyttyä suomalaiskoteihin niitä huudatettiin kovalla. Olisi ollut vahinko, jos ääni ei olisi kuulunut kateellisen naapurin asuntoon tai taloon. :D

      • Anonyymi

        Ei tarvinnut huudattaa kun naapuri oli oven takana stetoskoopilla kuuntelemassa että josko ne sitä radiota nyt soittaisivat hirveän isolla taas tänäänkin.


    • Anonyymi

      En kadehdi enempi säälin.

    • Anonyymi

      Ei ole kateutta, mutta ihan hyvin on tiedossa kahviporukkamme jokaisen sähköautolla ajetun kilometrin historia.

      • Anonyymi

        ...ja sähköautosta unelmoinnit, harkinnat, hankinnan harkinnat, vertailut eri merkkien välillä, kun valinta on jo tehty (tesla) ja ostopäätös ja auton tilaus ja auton odotus ja auton ostotapahtuma (töistä vapaata) ja koeajot ja eka ajot ja toka ajopäivä ja kulutus eilen, tänään, toissapäivänä huomenna ja hintavertailut pakoputkiautoihin jne. Me muut ajamme tavallisilla autoilla ja tulemme niillä töihin myös talvipakkasella.


    • Anonyymi

      Ketään kiinnosta jotku sähkärit. Miehet ajaa polttomoottorisilla nyt ja aina💪

    • Anonyymi

      Voiman ja vastavoiman laki. Sähköautoja kehutaan ja markkinoidaan valheilla. Polttisautoilijat paljastavat kovat faktat ja siitä patteriautomiehet eivät tykkää. Sähköauton hankkineet ylistävät autojansa ominaisuuksilla joita niissä ei ole. Kuten halpa ajaminen. Ajaminen ei ole halpaa vaikka 100 km sähköt saisi kahdella eurolla. Sähköautojen kestävyydestä ja huoltotarpeiden vähäisyydestä satuillaan huolella.

    • Anonyymi

      Sähköauton ainoa hyvä puoli taitaa olla se, että se ei herätä kateutta.

    • Anonyymi

      Nuoriso kärsii tästä eniten. Suunnitellaan väkipakolla sellaisia värkkejä liikenteeseen mitkä muistuttaa enemmän sämpylää kuin autoa ja ne totutetaan tuohon eivät enää kohta muista miltä auto on ajaa ja puhun kokemuksesta. Autonvalmistajat kärsii kun pitää tuottaa vähäpäästöisiä romuja samalla kun lykätään sähkäreitä jonkun kunnianhimoisen tekaistun ilmastonmuutoksen nimissä ja johtoporras käärii voitot. Ihan älytöntä!

    • Anonyymi

      Mitä. Onko niistä joku muka kateellinen.????
      Miten niin? Kuka sähkäreitä kadehtii???

      • Anonyymi

        No jos tälläkin palstalla olevia keskustelunavauksia katsoo ja hieman miettii syvemmälle, niin suurimmassa osassa avauksista kyllä se pohjimmiltaan on kateus mistä ne viestit kumpuaa, halusi sitä myöntää tai ei.


    • Anonyymi

      Sähköauton moottori on erittäin hyvä, mutta energiavarasto on aivan järjen vastainen !

      Akusto täytyy uusia ennemmin tai myöhemmin ja se maksaa 15000€ tai enemmän !

      Tätä eivät ihmiset vielä hahmoita !!! Sähköautoja ostetaan trendin vuoksi !

    • Anonyymi

      Siksikun elämme mini- Neuvostoliitossa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe