Miten toimisitte?

Anonyymi

Kinkkinen ongelma edessä. Monella on varmasti tullut vastaan työkaveri, joka lusmuilee työaikana ja tekee työt hutiloiden ja huonosti. Miten toimisitte tämän ongelman kanssa? Kannattaako vaieta, vaikka joudut korjaamaan toisen jälkiä?
Jos ilmiannat, niin onhan vaarana, että työilmapiiri huononee..

Onko pelkona, että esimies katsookin sinua petollisena juorukellona, joka yrittää nostaa itseään haukkumalla työkaveria?

18

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei taidakkaan olla yleinen vitsaus tuo työparin lusmuilu.

    • Anonyymi

      Onko pakko korjata hänen jälkiä?

      • Anonyymi

        On, koska kierto viikon välein.


      • Anonyymi

        Itse en ala toisen jälkiä korjailemaan on omatkin työt tehtävänä. Siinä annat siunauksesi lusmuilulle jos toisen jälkiä korjailet eikä ongelma poistu koskaan. Ilmoitus esimiehelle. Kyllä huonon työn jäljen muutkin huomaavat.


    • Anonyymi

      Olet oikeassa, ei ehkä viisainta lähteä työkaveria haukkumaan. Voi kosahtaa omaan nilkkaan.

      Tekeekö esimies laatukierroksia siellä? Kaikissa paikoissa missä olen itse siivonnut, on esimies säännöllisesti käynyt tekemässä laatuvalvontaa. Ainakin siis isossa firmassa kuten SOL. Pitäisi vain toivoa, että laatukierros sattuisi työkaverin viikolle ja esimies huomaisi itse, että työkaveri tekee huonoa jälkeä. Harmittava tilanne joka tapauksessa.

      Teet vaan itse tasaisen hyvää jälkeä ja otat paremmin niitä kohtia, mitkä laiskalta työkaverilta on jäänyt, sen verran kuin ehdit. Kyllä asiakas varmaan kuitenkin huomaa, kuka on hyvä siivooja teistä ja kuka huonompi.

      • Anonyymi

        Eipä ole laatukierroksia näkynyt.

        Tietysti itse pyrin hyvään jälkeen, mutta on turhauttavaa korjailla toisen laiminlyöntejä.


    • Anonyymi

      Nämä on aina ollut mahdottomia yhtälöitä, kerro kun keksit vastauksen, koska arvaan ettei moni ole vielä siihen toimivaa ratkaisua keksinyt.

      • Anonyymi

        On vain niin väärin, että joku laiskottelemalla nostaa samaa paalkkaa, kuin hyvin työnsä tekevä.

        Täytyy kai luottaa siihen, että joskus se laiskottelu kostautuu.


    • Anonyymi

      Minun mielestä kannattaa sanoa esimiehelle. Jos hän on kunnollinen eikä hällä väliä tyyppi, niin on oikeus tietää millainen lusmu on.

      Eräässä Siivous firmassa jäi yksi likka kiinni touhusta. Hommat seisoi, ja viesti ryhmään valitti ja valehteli että ei ehdi hommiaan tehdä. Työkaveri kävi tarkistamassa salaa nurkan takaa homman, ja kappas vaan siellä istui ja räpläsi luuriaan. Lopulta sai potkut, ja itekkin vetosi johonkin opiskelu kriisiin.

      Itse en tekisi toisen hommia, jos tietäisin mitä turhaa palvelua on. Toiseksi noin kiero tyyppi ei koskaan tule auttamaan muita.

      • Anonyymi

        Noita luurisiivoojia löytyy paljon.


    • Anonyymi

      Kokemusta on. Ei muuta kuin ilmoitus esimiehelle ennenkuin huono palaute tulee asiakkaalta. Kyllä huonosti tehty työ alkaa näkyä ja ärsyttävintä on jos huono työn jälki menee yhteiseen "piikkiin" vaikka itse pyrkii tekemään työnsä hyvin. Meillä ontodella tarkka valvonta siivouspalveluitakin tuottavassa laitoksessamme ja vaatimustaso korkealla, joten pyysin reilusti työn laadun valvojan paikalle. Ongelma nähtiin todelliseksi ja kyseinen "laikkari" sai työnohjausta.

    • Anonyymi

      Kun tehdään parityötä tai ryhmätyötä, tämä on hyvin yleinen ongelma. Itselläni ollut useita näitä laiskottelijoita. Ite olen kyllä pamauttanut suoraan esimiehelle, jos tälläistä tapahtuu.

    • Anonyymi

      Vaikka se tuntuisi kuinka ikävältä, niin esimiehelle vaan ilmoitusta

    • Anonyymi

      Minä en ainakaan puutu toisten tekemisiin.

      • Anonyymi

        Tee oma työsi hyvin. Se riittää.


      • Anonyymi

        Ja tehdä niska limassa,toisen hommat vaan? Tietenkin menee aikaa,normaalista poiketen. Nimimerkillä voi kun joskus,työt jakautuisi tasapuolisesti. Vai pääsenkö välillä itse suojatöihin,että se toinen ottaa minun hommani kontolleen,että saan kuormitusta tasattua?
        Kuinka kauan ootte jaksaneet raskaammassa kiiretahtisessa,kun ette voi koskaan luottaa että se lattiakonekin ois ollut toisen vuorolla käytössä,ja edes osa täydennyksiä tehty,jne. Ja ne raskaammat jaksot saa yksin painaa,ei saavu tiimityyliin auttamaan. On onneton palkastaan,mutta kun sehän riippuu siitä mitä on tehty. Puuttuu myös työnantajalle kuuluviin juttuihin,sotkee loma-asiat ihan kuin vannabe- työnantaja.


    • Anonyymi

      Minä otin kuvat ekana päivänä toisen jälkeen mitä hältä oli jäänyt huonosti ja laitoin esimiehelle saatesanoin että voisiko häntä vähä opastaa näissä tietyissä jutuissa kun jälki ei ihan parasta

    • Anonyymi

      Ilmoitusta vaan! Koska sit nää laiskurit saa kuukaudesta toiseen lusmuta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1273
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1092
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      977
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe