Vanheneminen on ainut tapa elää kauemmin

Anonyymi

Vanha vitsi tulee usein mieleen: "Jos ei jostain koske on kuollut".
Ehkä se on hyvä muistaa ?

34

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä.

    • Anonyymi

      Uutta aamua kohti mennään, jos Luoja suo. Hyvät yöt erikoisesti kaikille väsyneille ja sairaille !

      • Anonyymi

        Kiitos ja samoin sinulle hyvää yötä ja siunausta.


    • Anonyymi

      Olisi helpompi vanheta jos lähimuistin asemesta heikkenisi kaukomuisti.
      Nyt inhottaa niin pirukseen kun muistaa miten helppoa jotkut asiat olvat kymmeniä vuosua sitten mutta nykyään ei kannata lähteä kauppaan parin asian tarpeenkanssa ilman ostoslistaa. Ja tuo on sentään harmittomammasta päästä.

    • Anonyymi

      Muisti on huonontunut, huolettaa kauankohan vielä pärjäilee
      ja joskus miettii, että kun ihminen oppii muistamaan,
      miksei se opi myös unohtamaan niitä asioita, joita ei haluaisi muistaa.

      Sairautta ja kipuja on ja hävettää miten kauhean näköinenkin on,
      kuin suokurppa.
      Taas vedettiin pari hammasta. Yksi edestä. Ei jaksaisi enää laitatuttaa mitään,
      kun kohta on kuitenkin kanttuvei eikä missään voi käydäkään koronan takia.
      Kaikki tuntuu niin vaikealta ja turhalta toisaalta, kun tulevaisuutta ei enää ole.
      Ei ole intoa mihinkään. Pää on ihan tyhjä.

    • Anonyymi

      Onko syytä huoleen ? 5-7 kertaa päivässä jos käy pöntöllä ?
      Luin, että peräsuolen syöpä teettää pakkokakkaamista monta kertaa päivässä.
      Tätä on ollut "vasta" muutaman kuukauden. Sitä ennen oli kova mahakipukohtaus
      pallean tienoilla laajasti vyötäröllä. Terävää säröilevää kipua tuntikausia,
      olin koukussa. Sellainen kipu saattaa johtua sydämestäkin ja olisi lähdettävä
      joka tapauksessa päivystyspolille, mutta en kyennyt. Kipu oli niin kova. Ajattelin, että mitä väliä, kuolen jos kuolen.

      • Anonyymi

        Ei kuulosta ihan normaalilta.
        Nyt on aika vaikeaa kunnallisesti päästä tutkimuksiin kuukausiin jos lähetteen sattuisi saamaan.
        Tutkimusjonot ovat pitkiä. Akuutit tapaukset tietysti hoidetaan ja erilaisiin ennalta sovittuihin kontrollikäynteihin voi päästä.
        Riippuu paikkaknnastakin miten nopeasti pääsee.

        Yksityinen sisätautilääkäri olisi "hyvä osoite".
        Gastroenterologi voi tehdä peräsuolen tähystyksen ja muut tähystykset,
        jos katsoisi tarpeelliseksi. Peräsuolen tähystys on helppo
        ja nopea eikä kamalan kalliskaan.
        Ei tarvitsisi ainakaan peräsuolisyövästä huolta kantaa mielessään
        ja keskustelu lääkärin kanssa olisi varmaan paikallaan ja selventäisi asioita.


    • Anonyymi

      Onnellisia ne jotaka ovat saaneet kuolla nuorempana,
      vanhuus ja pitkä elämä on kirous ihmiselle,

      • Anonyymi

        Eikä mitä "Vanhuuskin on seikkailu suunnaton"
        lauloi ennen täällä kirjoittanut taiteilija alias maalaismies,
        ja tosi on !


      • Anonyymi

        Ehkä , jos on oikein sairaalloinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä mitä "Vanhuuskin on seikkailu suunnaton"
        lauloi ennen täällä kirjoittanut taiteilija alias maalaismies,
        ja tosi on !

        Ei tässä paljon seikkailun makua ole, ellei seikkailuksi katsota
        terkkari- ja sairaalakäyntejä (joskus ambulanssilla)
        Mireille Mathieu lauloi "Nuoruus on seikkailu loppumaton"
        tai jotain sellaista.
        Mkitähän kuuluu hänellekin, onko "mirei matjöö" enää elossa,
        hänen laulunsa on.


      • Anonyymi

        Luuletko aivan oikeasti, että vaikkapa vakavasti sairas nuorempi on kanssasi samaa mieltä. - Nm. Eivät valmiita poistumaan


    • Anonyymi

      Pitkän elämän tavoittelu,
      siis vanhuuden tavoittelu ei ole ihmisarvoista elämää
      kun kunto ja terveys on kadonnu, rahat on loppu,
      kituutetaan pienen pienellä eläkkeellä,
      mitään unelmia ei voi toteuttaa , rahaa ylimääräseen kulutukseen ei yksinkertasesti ole,
      rahat on loppu,
      kelan armosta toimeentuleva,
      moni sairas, avuton, toisten ihmisten varassa elävä,

      kyllä vanhan avuttomana elämä on aivan muuta kuin tavoittelemisen arvoista elämää,
      kuolema normaaliin aikaan on parasta mitä jumala on ihmiselle antanu,
      keinotekoinen elossa pitäminen on maanpäällinen helvetti vanhalla ihmiselle, ja kaikille muillekki silloin jos on sairas ja toisten varassa koko elämä,

      alotuksen otsikko puistattaa,

      • Anonyymi

        Ei kai tässä mitää "tavoitella", kun sen tietää, ettei se omissa käsissä ole kauanko elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai tässä mitää "tavoitella", kun sen tietää, ettei se omissa käsissä ole kauanko elää.

        On se kyllä vähän "omissa käsissä" sekin juttu. - Nm. Terveystieto tapeetille


    • Niin se on, ja siksi vanhuudesta valittaminen on aika kornia. Nuorena toivoo, että eläisi ikuisesti, kuuskymppiset ovat jo vanhoja. Myöhemmällä iällä käy tutkimuksissa ja huolehtii terveydestään, että ikää riittäisi, pysytään terveinä ja toimintakykyisinä kauemmin kuin edelliset sukupolvet, ja sitten kun ollaan tässä iässä, niin voivotellaan, kun ei jo kuolo korjaa.
      Sellaisia me olemme.
      Mutta vielä se päivä paistaa meillekin, vielä kahvi maistuu, vielä lapset muistavat, korona on kaukaa kiertänyt.
      Mikäs meidän on ollessa!

      • Minusta on toisaalta aika komeaa saada elää iäkkääksi 😊)) Jos hyvin käy saamme muutaman viikon sisään tervehtiä auringon paluuta taas pohjoiselle pallonpuoliskolle!° Ja joulukin on edessämme, vaikkakin pienimuotoisena. 😊
        Onhan tämä peevelin korona, eristäytyminen ja pimeä vuodenaika koetellut meitä ikäihmisiäkin.

        Niin mieltä ylentävää oli kuitenkin nähdä aamupäivällä taivaansini, tein ihan asiaa kaupugille.
        Tässä keittelen kaalisoppaa huomiseksi, ja tein juuri ruokakauppaan tilaukseni. Nyt saa jo seuraavana päivänä kotiinkuljetuksen, joten eiköhän mekin pärjätä muun maailman kanssa, rokotusta odotellessa ❣️


    • Anonyymi

      Just joo yks vaan hurmiossa "tervehtii aurinnkoa" ja sitten alkaa keitellä
      kaalisoppaa....

      • Anonyymi

        ....niin ja mielensä ylentyi taivaansinestä ....
        On se niin ylevää kaikki ja hurmiollista, miten siihen sopii se kaalisopan haju ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ....niin ja mielensä ylentyi taivaansinestä ....
        On se niin ylevää kaikki ja hurmiollista, miten siihen sopii se kaalisopan haju ?

        Hm,..ehkä se on taito elää hetkessä, syntymävika varmaan monen mielestä!
        Kauheana kokisin myrtymiseni, ellen osaisi iloita edes pienistä onnenhetkistä !


    • Anonyymi

      alotukseen :

      Vanheneminen on taidetta !

      • Anonyymi

        Juu ja taiteen suunta on inhorealismi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja taiteen suunta on inhorealismi.

        Inhorealismihän on vastenmielisillä asioilla mässäileminen, taiteen en ymmärrä sellaiseen liittyvän. Purkautumiskanavana ehkä joillekin,...
        Itse pystyn kuvaamaan vain omaa riemuani, elämän ja luonnon ylistystä!


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Inhorealismihän on vastenmielisillä asioilla mässäileminen, taiteen en ymmärrä sellaiseen liittyvän. Purkautumiskanavana ehkä joillekin,...
        Itse pystyn kuvaamaan vain omaa riemuani, elämän ja luonnon ylistystä!

        Sinä oletkin sellainen hymytyttö ja kullanmuru.


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Inhorealismihän on vastenmielisillä asioilla mässäileminen, taiteen en ymmärrä sellaiseen liittyvän. Purkautumiskanavana ehkä joillekin,...
        Itse pystyn kuvaamaan vain omaa riemuani, elämän ja luonnon ylistystä!

        Inhorealistista taidetta on. Kirjallisuudessa sitä edustaa "Putkinotko".


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Inhorealismihän on vastenmielisillä asioilla mässäileminen, taiteen en ymmärrä sellaiseen liittyvän. Purkautumiskanavana ehkä joillekin,...
        Itse pystyn kuvaamaan vain omaa riemuani, elämän ja luonnon ylistystä!

        Ei inhorealismi ole vastenmielisillä asioilla mässäilyä.


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Inhorealismihän on vastenmielisillä asioilla mässäileminen, taiteen en ymmärrä sellaiseen liittyvän. Purkautumiskanavana ehkä joillekin,...
        Itse pystyn kuvaamaan vain omaa riemuani, elämän ja luonnon ylistystä!

        juu, ja minä purkaan pahaa oloa, sairauksia, kipua, kaikenlaista negaatitoa,
        mustan maailman näkymät,
        itsekehu on kaukana meikäläisestä, (vaikka olenki täydellinen heh heh )

        joten
        olemme täydelliset vastakohdat,

        sinulla raikuu riemu, ilo, vatava itse kehu,
        sinun täytyy olla erikoisen hyvä ihmiseksi,

        huuuuumoria tosikkojen palstalle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu, ja minä purkaan pahaa oloa, sairauksia, kipua, kaikenlaista negaatitoa,
        mustan maailman näkymät,
        itsekehu on kaukana meikäläisestä, (vaikka olenki täydellinen heh heh )

        joten
        olemme täydelliset vastakohdat,

        sinulla raikuu riemu, ilo, vatava itse kehu,
        sinun täytyy olla erikoisen hyvä ihmiseksi,

        huuuuumoria tosikkojen palstalle,

        11.11
        Olihan tosi nätisti sanottu 😊)) osaisipa tuoda iloa sinne, missä synkkyys on saanut sijaa!

        En tiedä, lääkärini sanoi minun olevan poikkeusihminen positiivisuudessa, enpä tiedä,... Ruuneperi aikanaa taas luokitteli minut naiveista naiveimmaksi.
        Taitaa alkaa suomal, filmi, jos katselis, heippa!
        sinisiru


    • Anonyymi

      Naivit on iloisia, koska eivät tajua asioitten todellista laitaa.
      Ne on vaan pilvilinnoissa ja hurmiossa kaiken aikaa.
      En naivin kanssa jaksaisi elää.

    • Anonyymi

      "lapsellinen lapsenomaisen herkkäuskoinen, yksinkertainen
      Jaana on niin naiivi, että uskoo virkamiesten hyvyyteen."

      Taas oli pakko googlata wikistä, että en omiani houraile.

      Taidan sittenkin olla hieman naiivi, koska uskon ihmisten hyvyyteen ja jopa virkamiesten oikeudenmukaisuuteen. Harvoin olen pettynyt, mutta joskus kuitenkin. Silloin on herkkäuskoisuus ja yksinkertaisuus kaukana minusta. Olen kuin" raivo härkä". Harmi vain, että unohdan aika pian sen suuttumukseni, siis en ole pitkävihainen.

      • Sama täällä, en ole suostunut kyynistymään, eikä epäluuloisuus ole ensimmäiseksi mielessä uusia ihmisiä kohdatessa. Avaan oveni ovikellon soidessa, en osaa enkä suostu pelkäämään tuntemattomia.

        Elämä on suonut minulle hyvän itseluottamuksen, en ole suotta luottanut kanssaihmisissä olevaan hyvyyteen, on se sieltä löytynyt 😍))

        Iva ja sarkasmi ei ole aseitani, (asioista, ihmisistä) huvittuminen on pikemminkin pitänyt pinnalla, kun ja jos joudun jonkun hampaisiin.


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Sama täällä, en ole suostunut kyynistymään, eikä epäluuloisuus ole ensimmäiseksi mielessä uusia ihmisiä kohdatessa. Avaan oveni ovikellon soidessa, en osaa enkä suostu pelkäämään tuntemattomia.

        Elämä on suonut minulle hyvän itseluottamuksen, en ole suotta luottanut kanssaihmisissä olevaan hyvyyteen, on se sieltä löytynyt 😍))

        Iva ja sarkasmi ei ole aseitani, (asioista, ihmisistä) huvittuminen on pikemminkin pitänyt pinnalla, kun ja jos joudun jonkun hampaisiin.

        Naiviuden vastakohta ei ole kyynisyys. Pikemminkin realistisuus.


    • Vanhenemistaan ei aina huomaa tai noteeraa. Vuosi tulee lisää aina syntymäpäivänä, mutta mistä sen huomaa.
      Yksi erinomainen vihje on siinä, että ei tunne enää julkkiksia. Minua eivät hätkäytä uutiset, jotka koskevat Nelli Matulaa tai Elias Koskista (muistanko nimetkään oikein) Ja Maisa Torpan edesottamukset ovat myös minulle samantekevät.
      Julkimoita leivotaan joka puolella, Nyt on tapetilla uudet BB-osallistujat. Se oli ohjelma, jota alkuvuosina kiinnostuksella jaksoin seurata, ja niiltä ajoilta on jäänyt monikin nimi mieleen, mutta enpä tänä vuonna kertaakaan katsonut koko ohjelmaa. Aikansa kutakin, saisivat lopettaa sen tekemisen tähän vuoteen.

    • Anonyymi

      Minä en tiedä enää juuri ketään alle 30-kymppisiä "suuruuksia".
      Ei yhtään hajua ketä ne ovat. Varmaankin niitä "mediapersoonia"...?
      En taida tuntea vähän vanhempiakaan. Henkilön täytyy olla yhteiskunnallinen
      vaikuttaja, poliitikko tai kultturialan tai muu, että kiinnittäisin häneen huomiota.
      Pikku "tähtösiä" syttyy tämän tästä ja sammuu...?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe