Sähköautoilu Pattayalla?

Anonyymi

Voiko sähkökoneella varustettua autoa vuokrata Pattayalta ?

Löytyykö miten latauspisteitä ja sellaista järjestelmää (54 kwh), johon voisi liittyä ?

62

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä lähde tuohon valemedian e-auto kusetukseen. Mopoile tai tai polje

      Sekä


      KÄVELE !

    • Anonyymi

      en ole sähköautoja tavannut, enkä sen enempää muutamaa latauspistettä lukuunottamatta, nekin sähkölaitoksen sen pihassa.
      By NumBall HHN

      • Anonyymi

        tuskimpa niitä näkee kun ei ulkona käy ja vaan maleksii kotona


    • Anonyymi

      Kyllä ne sähköautot lisääntyy huimaa vauhtia. Thaimaa aikoo valmistaa pelkästään valtion ja kaupunkien viranomaisille 110 tuhatta sähköautoa ja yhteensä 750 tuhatta kpl.

      Citybusseja ja takseja on jo sähköautoina. Pattayalla on ainakin yksi autoliike joka myy pelkästään sähköautoja. Netistä löytyy kartta latauspisteistä.

      Jos vuokraamoissa ei vielä ole tarjolla sähköautoja, niin viimeistään ensi vuonna niitä on. Thaimaasta tulee Aasian sähköautojen ykkönen. Sen verran kunnianhimoisia on suunnitelmat.

      Thaimaassa valmistetut sähköautot on kilpailukykyisiä myös hinnaltaan. Eräs suomalainen Pattayalla osti juuri Porschen ekan täyssähköauton Taycanin. Odotti sitä puoli vuotta, ajoi viikon ja myi pois. Ei tykännyt.

      T 2010

      • Anonyymi

        Kun nyt sitten pian Neito alat sähköautoilemaan ja luonnollisesti myös sähkömoottiripyöräilemään ja lapsesikin ryhtyvät sähköiseksi tietysti, niin vältä tulva-alueita ja isompia vesilätäköitä.


    • Anonyymi

      ONHAN NOITA, mutta esim Almeran saa 500 thb päivä, e-carina 2400 päivä, ja ongelmia niissä vielä on, paljon.

      Vielä pitää olla vähintään 16 A pistoke, joten KUSES OLLAHAN

      ALLU ON TÄÄLÄ ARVOSTETTU AUTA

      • Anonyymi

        Voiko, niinkuin Suomessa, joka kuppakeskuksessa ja huoltiksilla, käydä lataamassa pikalatauksella ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko, niinkuin Suomessa, joka kuppakeskuksessa ja huoltiksilla, käydä lataamassa pikalatauksella ?

        thaimaassa on joidenkin tietojen mukaan 80 latauspistettä, pääosa bangkokin alueella, jonkin verran myös sähkälaitosten pihoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        thaimaassa on joidenkin tietojen mukaan 80 latauspistettä, pääosa bangkokin alueella, jonkin verran myös sähkälaitosten pihoissa.

        Sähköautojen tuotanto on vasta alkanut kunnolla Thaimaassa. Latauspisteet lisääntyy sitä mukaan kun autotkin. Suomen hallitus heitti täysin epärealistiset tavoitteet Suomen sähköautojen määrälle ja energiaa ostetaan Venäjältä, kun ei saada sitä historiallisen kallista munausta nimeltä Olkiluoto kolmonen ikinä valmiiksi.
        Thaimaassa sähkö on tulotasoon nähden kallista. Sähköautot sopivat Thaimaassa parhaiten julkiseen liikenteeseen ja viranomaisille, kuten ovat suunnitelleetkin.
        Pitkien matkojen ammattiliikenteeseen ei sähköautoista ole, ellei sitten ole akkupakettien vaihtopisteitä kattavasti. Tesla muistaakseni kehitellyt nopeasti vaihdettavan akkupaketin ja automatiikkaa siihen, että ei tarvi kuin ajaa auto ruutuun niin robotti vaihtaa tilalle täyteen ladatun akkupaketin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen tuotanto on vasta alkanut kunnolla Thaimaassa. Latauspisteet lisääntyy sitä mukaan kun autotkin. Suomen hallitus heitti täysin epärealistiset tavoitteet Suomen sähköautojen määrälle ja energiaa ostetaan Venäjältä, kun ei saada sitä historiallisen kallista munausta nimeltä Olkiluoto kolmonen ikinä valmiiksi.
        Thaimaassa sähkö on tulotasoon nähden kallista. Sähköautot sopivat Thaimaassa parhaiten julkiseen liikenteeseen ja viranomaisille, kuten ovat suunnitelleetkin.
        Pitkien matkojen ammattiliikenteeseen ei sähköautoista ole, ellei sitten ole akkupakettien vaihtopisteitä kattavasti. Tesla muistaakseni kehitellyt nopeasti vaihdettavan akkupaketin ja automatiikkaa siihen, että ei tarvi kuin ajaa auto ruutuun niin robotti vaihtaa tilalle täyteen ladatun akkupaketin.

        Asentelin tuossa moottoripyötään lifepo4 akut, eikä se ollut ihan helppo homma, jos autojen sähköakut on samalla tasolla ei sillä kuin lifepo4 akut, ei tuo tekniikka toimi vielä vuosiin, virrantarve on auton kuljettamiseen niin suurta että tekniikanpitää kehittyä vielä paljon...

        Toinen ongelma on thaimaan sähköntuotanto, täällä ei ole ensimmäistäkään ydinvoimalaa, vaan kaikki tuotetaan pääosin vesivoimasta ja kivihiilestä, jos sähköautoja on paljon liikenteessä pitäisi tuota sähköntuotantokapasiteettia pystyä nostamaan nopeasti, paljon ei ole hua hinissä sähkökatkoksia, muutaman kerran kuukaudessa korkeintaan puolituntia...

        Edelleenkin järkevin tapa on hydridi jossa on polttomoottori ja joko tai bensa/diesel ja kaasu, sähkö akut vievät pirusti tilaa ja painavat paljon, joten akuston jatkuva kuljettaminen paikasta toiseen kuluttaa polttoainetta kohtuuttomasti oli se sitten mitä tahansa... Eli saamme vielä pitkään ajella nakuilla ja bensakoneilla... oli sitten kaasua mukana tai ei... eikä yksi autovalmistaja edes suuressa mittakaavassa tee vielä pesää...

        By NumBall HHN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asentelin tuossa moottoripyötään lifepo4 akut, eikä se ollut ihan helppo homma, jos autojen sähköakut on samalla tasolla ei sillä kuin lifepo4 akut, ei tuo tekniikka toimi vielä vuosiin, virrantarve on auton kuljettamiseen niin suurta että tekniikanpitää kehittyä vielä paljon...

        Toinen ongelma on thaimaan sähköntuotanto, täällä ei ole ensimmäistäkään ydinvoimalaa, vaan kaikki tuotetaan pääosin vesivoimasta ja kivihiilestä, jos sähköautoja on paljon liikenteessä pitäisi tuota sähköntuotantokapasiteettia pystyä nostamaan nopeasti, paljon ei ole hua hinissä sähkökatkoksia, muutaman kerran kuukaudessa korkeintaan puolituntia...

        Edelleenkin järkevin tapa on hydridi jossa on polttomoottori ja joko tai bensa/diesel ja kaasu, sähkö akut vievät pirusti tilaa ja painavat paljon, joten akuston jatkuva kuljettaminen paikasta toiseen kuluttaa polttoainetta kohtuuttomasti oli se sitten mitä tahansa... Eli saamme vielä pitkään ajella nakuilla ja bensakoneilla... oli sitten kaasua mukana tai ei... eikä yksi autovalmistaja edes suuressa mittakaavassa tee vielä pesää...

        By NumBall HHN

        Sähköautojen myynti on maailmassa noussut noin 60% jokainen vuosi kymmenen vuoden ajan. Viime vuonna 2,6 miljoonaa ja tänä vuonna nousua noin 250%. Meinaavat myydä 7,5 miljoonaa sähköautoa. Se on tuo kampanjointi ilmastonmuutosta vastaan jossa vihreät bisnesnikkarit pakottavat siirtymään puhtaisiin energioihin.
        Tässähän käy niin kuin uumoiltiinkin Suomessa että ensin kannustetaan siirtymään sähköautoihin ja sitten keksitään siihen seurantalaitteet ja tehdään siitä ekologisuudesta kalliimpaa kuin bensa-autoilusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen myynti on maailmassa noussut noin 60% jokainen vuosi kymmenen vuoden ajan. Viime vuonna 2,6 miljoonaa ja tänä vuonna nousua noin 250%. Meinaavat myydä 7,5 miljoonaa sähköautoa. Se on tuo kampanjointi ilmastonmuutosta vastaan jossa vihreät bisnesnikkarit pakottavat siirtymään puhtaisiin energioihin.
        Tässähän käy niin kuin uumoiltiinkin Suomessa että ensin kannustetaan siirtymään sähköautoihin ja sitten keksitään siihen seurantalaitteet ja tehdään siitä ekologisuudesta kalliimpaa kuin bensa-autoilusta.

        Tässä totuus hiilipäästöistä: (Lainaus)

        Ministeri Ohisalolla ja hallituksella ei ilmeisesti ole tiedossa IPCC:n raportti AR4, jonka mukaan kaikista maapallon CO2 päästäistä ihmisen osuus on 4,6 % ja YK:n mukaan Suomen osuus maapallon kokonaispäästöistä on 0,007%.
        On valitettavaa, että poliitikot tekevät päätöksiään vain median ja lobbareiden IPCC:n raporteista poimimien populisoitujen kauhuskenaarioiden perusteella.
        Noita prosentteja katsoessa ilmastonmuutoksen kokonaisuuteen ihmiskunnan vaikuttaminen on hyvin pientä ja Suomen osalta minimaalisen pientä!
        CO2 on nyt 420 ppm luokkaa.
        Kasvit voivat parhaiten kaksinkertaisessa pitoisuudessa. Mikä siis on ongelma? -
        Ruokaa tulee liikaa?
        Pitoisuuden nousu on saanut aavikoiden reuna-alueilla 18% vihertymisen lisääntymisen aikaiseksi.
        Suomen metsät kasvavat nyt paremmin kuin koskaan, sen havaitsee jalkautumalla luontoon. Tämä olisi hyvä kertoa EU komissiolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä totuus hiilipäästöistä: (Lainaus)

        Ministeri Ohisalolla ja hallituksella ei ilmeisesti ole tiedossa IPCC:n raportti AR4, jonka mukaan kaikista maapallon CO2 päästäistä ihmisen osuus on 4,6 % ja YK:n mukaan Suomen osuus maapallon kokonaispäästöistä on 0,007%.
        On valitettavaa, että poliitikot tekevät päätöksiään vain median ja lobbareiden IPCC:n raporteista poimimien populisoitujen kauhuskenaarioiden perusteella.
        Noita prosentteja katsoessa ilmastonmuutoksen kokonaisuuteen ihmiskunnan vaikuttaminen on hyvin pientä ja Suomen osalta minimaalisen pientä!
        CO2 on nyt 420 ppm luokkaa.
        Kasvit voivat parhaiten kaksinkertaisessa pitoisuudessa. Mikä siis on ongelma? -
        Ruokaa tulee liikaa?
        Pitoisuuden nousu on saanut aavikoiden reuna-alueilla 18% vihertymisen lisääntymisen aikaiseksi.
        Suomen metsät kasvavat nyt paremmin kuin koskaan, sen havaitsee jalkautumalla luontoon. Tämä olisi hyvä kertoa EU komissiolle.

        Kasvomaskien käyttö on vähentänyt hiilidioksidia 0,4 %, mutta kuolleisuudessa on vastaava lisäys, joka on vähentynyt 3%.

        Tässä tätä Marinoitua tietoa nykypäivän valemedioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvomaskien käyttö on vähentänyt hiilidioksidia 0,4 %, mutta kuolleisuudessa on vastaava lisäys, joka on vähentynyt 3%.

        Tässä tätä Marinoitua tietoa nykypäivän valemedioihin.

        NIIN,

        kuka uskaltaa lausua totuuden:

        korona vähentää kuolleisuutta ja kasvomaskien käyttö lisää kuolleisuutta ?

        Vaikka ihmiskunta hävitettäisiin viimeistä myöten maapallolta (kaikki Marsiin) hiilidioksiidin määrä kasvaisi silti koko ajan Telluksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen myynti on maailmassa noussut noin 60% jokainen vuosi kymmenen vuoden ajan. Viime vuonna 2,6 miljoonaa ja tänä vuonna nousua noin 250%. Meinaavat myydä 7,5 miljoonaa sähköautoa. Se on tuo kampanjointi ilmastonmuutosta vastaan jossa vihreät bisnesnikkarit pakottavat siirtymään puhtaisiin energioihin.
        Tässähän käy niin kuin uumoiltiinkin Suomessa että ensin kannustetaan siirtymään sähköautoihin ja sitten keksitään siihen seurantalaitteet ja tehdään siitä ekologisuudesta kalliimpaa kuin bensa-autoilusta.

        Jaa jaa mistähän nämä luvut on peräisin, yhden akkupaketin valmistuksesta aiheuttama ilmaston kuormitus vastaa 300.000 kilometrin ajoa, eikä tuo akkusetti kestä edes 300.000 kilsaa... lisäksi niissä käytettävä raakaaine on litium joka on harvinainen alkuaine jonka esiinkaivaminen on hyvin työlästä samoin jalostaminen, eikä tätä ole edes huomioitu tuossa 300.000 kilsassa, joku hesalainen taxikuski kertoi että kyllä tuo Tesla on hienoa peli, jumalauta taksiksi kelpaa vaatimattomampikin menopeli... ja muutenkin jos on varaa pitää tuon hintaluokan auto taxissa on jotain pahasti pielessä...
        By NumBall HHN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa jaa mistähän nämä luvut on peräisin, yhden akkupaketin valmistuksesta aiheuttama ilmaston kuormitus vastaa 300.000 kilometrin ajoa, eikä tuo akkusetti kestä edes 300.000 kilsaa... lisäksi niissä käytettävä raakaaine on litium joka on harvinainen alkuaine jonka esiinkaivaminen on hyvin työlästä samoin jalostaminen, eikä tätä ole edes huomioitu tuossa 300.000 kilsassa, joku hesalainen taxikuski kertoi että kyllä tuo Tesla on hienoa peli, jumalauta taksiksi kelpaa vaatimattomampikin menopeli... ja muutenkin jos on varaa pitää tuon hintaluokan auto taxissa on jotain pahasti pielessä...
        By NumBall HHN

        "hesalainen" sanan käyttö ei kuulu henkilölle joka nimittelee toisia junteiksi ja leikkii stadilaista. Stadilaiset kun ei koskaan puhu hesasta, eikä edes yritä slangia, jos sitä ei haltsaa. Sinun stadin slangissa "sgruudataan skeidaa" muun muassa. Mites Hua Hinin miljonäärillä on nyt Tesla-kateuskin päällä? Ei ne nyt niin ihmeitä maksa ja nyt on tullut ihan kansanmallejakin myyntiin Teslalta. Tuo akkujen saastutusväite koskee vain tiettyjä myrkkyjä joista ei ole haittaa. Se on vedetty rivien välistä se tieto ja on propagandaa.
        Jännä automies ja miljonääri olet, kun kuljet bussilla joka paikkaan ja rassaat itse mopojesi akkuja ja autoistasi et koskaan puhu mitään. Thaimaassa korjaamopalvelut on niin halpoja etten tee itse yhtään mitään. Auton pikahuolto oli viimeksi 350 patia ja esimerkiksi renkaat ei maksa yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa jaa mistähän nämä luvut on peräisin, yhden akkupaketin valmistuksesta aiheuttama ilmaston kuormitus vastaa 300.000 kilometrin ajoa, eikä tuo akkusetti kestä edes 300.000 kilsaa... lisäksi niissä käytettävä raakaaine on litium joka on harvinainen alkuaine jonka esiinkaivaminen on hyvin työlästä samoin jalostaminen, eikä tätä ole edes huomioitu tuossa 300.000 kilsassa, joku hesalainen taxikuski kertoi että kyllä tuo Tesla on hienoa peli, jumalauta taksiksi kelpaa vaatimattomampikin menopeli... ja muutenkin jos on varaa pitää tuon hintaluokan auto taxissa on jotain pahasti pielessä...
        By NumBall HHN

        Miksi päivystät tätä palstaa lähes vuorokaudet ympäriinsä, vuodesta toiseen? Eikö sinulla ole mitään muuta elämässäsi? En,kysele vittuillesani, vaan ihmettelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "hesalainen" sanan käyttö ei kuulu henkilölle joka nimittelee toisia junteiksi ja leikkii stadilaista. Stadilaiset kun ei koskaan puhu hesasta, eikä edes yritä slangia, jos sitä ei haltsaa. Sinun stadin slangissa "sgruudataan skeidaa" muun muassa. Mites Hua Hinin miljonäärillä on nyt Tesla-kateuskin päällä? Ei ne nyt niin ihmeitä maksa ja nyt on tullut ihan kansanmallejakin myyntiin Teslalta. Tuo akkujen saastutusväite koskee vain tiettyjä myrkkyjä joista ei ole haittaa. Se on vedetty rivien välistä se tieto ja on propagandaa.
        Jännä automies ja miljonääri olet, kun kuljet bussilla joka paikkaan ja rassaat itse mopojesi akkuja ja autoistasi et koskaan puhu mitään. Thaimaassa korjaamopalvelut on niin halpoja etten tee itse yhtään mitään. Auton pikahuolto oli viimeksi 350 patia ja esimerkiksi renkaat ei maksa yhtään mitään.

        Kiitos kun kerrot miten hesalainen sanaa kuuluu käyttää, minulle on sama miten stadilaiset puhuvat kotikaupungista.

        Tuo akkujen saastutusväitekin ei pidä kertomasi mukaan paikkaansa, kun se koskee vain tiettyjä myrkkyjä mitä vittua oikein sönkkäät... vaaratonta myrkkyä...

        Halusin hieman tutustua tuohon akkutekniikkaan kun en siitä paljon ole tiennyt, joten tilasin tarvittavat osat kiinasta ja thaimaasta, neljä lifepo4 akkua sekä lataus ja suojayksikön, itseasiassa tilasin kaksinkappalein koska tutkin asian kunnolla, itse kasasin sen, tutkin mittareilla miten se toimii, miten balansoi akut ja miten patteristo toimii oikosulun sattuessa ja miten akku latautuu perus autonakkulaturilla sekä erillisellä pulssi laturilla , ihan vain omaksi iloksi ja asian ymmärtämiseksi, kuten tapanani on... tutkia asioita mistä en paljonkaan ymmärrä... tämä paketti maksoi suunnilleen kolme kertaa moottoripyörän lyijyakun hinnan, eikä ole hintansa väärtti... ikävää mutta totta... sinänsä toimii hyvin mutta joskus katkeaa virrat ihan perustetta, perus virta on 50 A ja piikkivirta 180A joten ei pitäisi katketa, vika voi olla myös ohjainkortissa mutta tuskin kummassakin...
        Harmi etten pääse mittaamaan noin suuria virtoja millään laitteella...

        Vai thaimaassa on sinun mielestä halpaa korjata autoja ja moottoripyöriä, toki on jos vertaat hintaa suomen hintatasoon, mutta thaimaan palkkatasoon verrattuna se on varsin kallista, tuollainen perusmoottori pyörän rengassetti maksaa parintonnin luokkaa, forzan sitten jo huomattavasti enemmän siinä 3000 6000 hieman renkaiden laadusta riippuen, tiedätkö poju että polkupyörän korjaaminen on vielä halvempaa, mutta ei täällä polkupyöriä juurikaan thaikulla näy.

        Vai oikein autonkorjaaminen maksaa 350 bahtia, pikahuolto no siinä ei paljon duunia ole tehty, autossani alkoi abs merkkivalo vilkkumaan, vein auton nissanille korjasivat sitä neljätuntia, kaapeli oli pokki mittaristontakana, maksoi yhdeensä 6300 bahtia, tuo kaapelin vaihto hua hinin nissanilla... oli todennäköisesti joku elukka purrut poikki sen.
        By NumBall HHN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi päivystät tätä palstaa lähes vuorokaudet ympäriinsä, vuodesta toiseen? Eikö sinulla ole mitään muuta elämässäsi? En,kysele vittuillesani, vaan ihmettelen.

        Ihmettele ihan vapaasti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun kerrot miten hesalainen sanaa kuuluu käyttää, minulle on sama miten stadilaiset puhuvat kotikaupungista.

        Tuo akkujen saastutusväitekin ei pidä kertomasi mukaan paikkaansa, kun se koskee vain tiettyjä myrkkyjä mitä vittua oikein sönkkäät... vaaratonta myrkkyä...

        Halusin hieman tutustua tuohon akkutekniikkaan kun en siitä paljon ole tiennyt, joten tilasin tarvittavat osat kiinasta ja thaimaasta, neljä lifepo4 akkua sekä lataus ja suojayksikön, itseasiassa tilasin kaksinkappalein koska tutkin asian kunnolla, itse kasasin sen, tutkin mittareilla miten se toimii, miten balansoi akut ja miten patteristo toimii oikosulun sattuessa ja miten akku latautuu perus autonakkulaturilla sekä erillisellä pulssi laturilla , ihan vain omaksi iloksi ja asian ymmärtämiseksi, kuten tapanani on... tutkia asioita mistä en paljonkaan ymmärrä... tämä paketti maksoi suunnilleen kolme kertaa moottoripyörän lyijyakun hinnan, eikä ole hintansa väärtti... ikävää mutta totta... sinänsä toimii hyvin mutta joskus katkeaa virrat ihan perustetta, perus virta on 50 A ja piikkivirta 180A joten ei pitäisi katketa, vika voi olla myös ohjainkortissa mutta tuskin kummassakin...
        Harmi etten pääse mittaamaan noin suuria virtoja millään laitteella...

        Vai thaimaassa on sinun mielestä halpaa korjata autoja ja moottoripyöriä, toki on jos vertaat hintaa suomen hintatasoon, mutta thaimaan palkkatasoon verrattuna se on varsin kallista, tuollainen perusmoottori pyörän rengassetti maksaa parintonnin luokkaa, forzan sitten jo huomattavasti enemmän siinä 3000 6000 hieman renkaiden laadusta riippuen, tiedätkö poju että polkupyörän korjaaminen on vielä halvempaa, mutta ei täällä polkupyöriä juurikaan thaikulla näy.

        Vai oikein autonkorjaaminen maksaa 350 bahtia, pikahuolto no siinä ei paljon duunia ole tehty, autossani alkoi abs merkkivalo vilkkumaan, vein auton nissanille korjasivat sitä neljätuntia, kaapeli oli pokki mittaristontakana, maksoi yhdeensä 6300 bahtia, tuo kaapelin vaihto hua hinin nissanilla... oli todennäköisesti joku elukka purrut poikki sen.
        By NumBall HHN

        Jokunen kuukausi sitten kerroit että auton korjaaminen on thaimaassa erittäin halpaa ja halpoja korjaamoita on joka nurkalla siksi ostat aina autosi käytettynä. Nyt auton korjaaminen onkin varsin kallista, melkonen paskanpuhuja olet. Olisi ainakin hyvä muista mitä milloinkin valehtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asentelin tuossa moottoripyötään lifepo4 akut, eikä se ollut ihan helppo homma, jos autojen sähköakut on samalla tasolla ei sillä kuin lifepo4 akut, ei tuo tekniikka toimi vielä vuosiin, virrantarve on auton kuljettamiseen niin suurta että tekniikanpitää kehittyä vielä paljon...

        Toinen ongelma on thaimaan sähköntuotanto, täällä ei ole ensimmäistäkään ydinvoimalaa, vaan kaikki tuotetaan pääosin vesivoimasta ja kivihiilestä, jos sähköautoja on paljon liikenteessä pitäisi tuota sähköntuotantokapasiteettia pystyä nostamaan nopeasti, paljon ei ole hua hinissä sähkökatkoksia, muutaman kerran kuukaudessa korkeintaan puolituntia...

        Edelleenkin järkevin tapa on hydridi jossa on polttomoottori ja joko tai bensa/diesel ja kaasu, sähkö akut vievät pirusti tilaa ja painavat paljon, joten akuston jatkuva kuljettaminen paikasta toiseen kuluttaa polttoainetta kohtuuttomasti oli se sitten mitä tahansa... Eli saamme vielä pitkään ajella nakuilla ja bensakoneilla... oli sitten kaasua mukana tai ei... eikä yksi autovalmistaja edes suuressa mittakaavassa tee vielä pesää...

        By NumBall HHN

        Mistä olet keksinyt tuon hydridi auton, onko joku NASAn rakentama jossa olet mukana.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun kerrot miten hesalainen sanaa kuuluu käyttää, minulle on sama miten stadilaiset puhuvat kotikaupungista.

        Tuo akkujen saastutusväitekin ei pidä kertomasi mukaan paikkaansa, kun se koskee vain tiettyjä myrkkyjä mitä vittua oikein sönkkäät... vaaratonta myrkkyä...

        Halusin hieman tutustua tuohon akkutekniikkaan kun en siitä paljon ole tiennyt, joten tilasin tarvittavat osat kiinasta ja thaimaasta, neljä lifepo4 akkua sekä lataus ja suojayksikön, itseasiassa tilasin kaksinkappalein koska tutkin asian kunnolla, itse kasasin sen, tutkin mittareilla miten se toimii, miten balansoi akut ja miten patteristo toimii oikosulun sattuessa ja miten akku latautuu perus autonakkulaturilla sekä erillisellä pulssi laturilla , ihan vain omaksi iloksi ja asian ymmärtämiseksi, kuten tapanani on... tutkia asioita mistä en paljonkaan ymmärrä... tämä paketti maksoi suunnilleen kolme kertaa moottoripyörän lyijyakun hinnan, eikä ole hintansa väärtti... ikävää mutta totta... sinänsä toimii hyvin mutta joskus katkeaa virrat ihan perustetta, perus virta on 50 A ja piikkivirta 180A joten ei pitäisi katketa, vika voi olla myös ohjainkortissa mutta tuskin kummassakin...
        Harmi etten pääse mittaamaan noin suuria virtoja millään laitteella...

        Vai thaimaassa on sinun mielestä halpaa korjata autoja ja moottoripyöriä, toki on jos vertaat hintaa suomen hintatasoon, mutta thaimaan palkkatasoon verrattuna se on varsin kallista, tuollainen perusmoottori pyörän rengassetti maksaa parintonnin luokkaa, forzan sitten jo huomattavasti enemmän siinä 3000 6000 hieman renkaiden laadusta riippuen, tiedätkö poju että polkupyörän korjaaminen on vielä halvempaa, mutta ei täällä polkupyöriä juurikaan thaikulla näy.

        Vai oikein autonkorjaaminen maksaa 350 bahtia, pikahuolto no siinä ei paljon duunia ole tehty, autossani alkoi abs merkkivalo vilkkumaan, vein auton nissanille korjasivat sitä neljätuntia, kaapeli oli pokki mittaristontakana, maksoi yhdeensä 6300 bahtia, tuo kaapelin vaihto hua hinin nissanilla... oli todennäköisesti joku elukka purrut poikki sen.
        By NumBall HHN

        Ettei vaan mittariston takana ollut krotiili, joka järsi sen kaapelin poikki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun kerrot miten hesalainen sanaa kuuluu käyttää, minulle on sama miten stadilaiset puhuvat kotikaupungista.

        Tuo akkujen saastutusväitekin ei pidä kertomasi mukaan paikkaansa, kun se koskee vain tiettyjä myrkkyjä mitä vittua oikein sönkkäät... vaaratonta myrkkyä...

        Halusin hieman tutustua tuohon akkutekniikkaan kun en siitä paljon ole tiennyt, joten tilasin tarvittavat osat kiinasta ja thaimaasta, neljä lifepo4 akkua sekä lataus ja suojayksikön, itseasiassa tilasin kaksinkappalein koska tutkin asian kunnolla, itse kasasin sen, tutkin mittareilla miten se toimii, miten balansoi akut ja miten patteristo toimii oikosulun sattuessa ja miten akku latautuu perus autonakkulaturilla sekä erillisellä pulssi laturilla , ihan vain omaksi iloksi ja asian ymmärtämiseksi, kuten tapanani on... tutkia asioita mistä en paljonkaan ymmärrä... tämä paketti maksoi suunnilleen kolme kertaa moottoripyörän lyijyakun hinnan, eikä ole hintansa väärtti... ikävää mutta totta... sinänsä toimii hyvin mutta joskus katkeaa virrat ihan perustetta, perus virta on 50 A ja piikkivirta 180A joten ei pitäisi katketa, vika voi olla myös ohjainkortissa mutta tuskin kummassakin...
        Harmi etten pääse mittaamaan noin suuria virtoja millään laitteella...

        Vai thaimaassa on sinun mielestä halpaa korjata autoja ja moottoripyöriä, toki on jos vertaat hintaa suomen hintatasoon, mutta thaimaan palkkatasoon verrattuna se on varsin kallista, tuollainen perusmoottori pyörän rengassetti maksaa parintonnin luokkaa, forzan sitten jo huomattavasti enemmän siinä 3000 6000 hieman renkaiden laadusta riippuen, tiedätkö poju että polkupyörän korjaaminen on vielä halvempaa, mutta ei täällä polkupyöriä juurikaan thaikulla näy.

        Vai oikein autonkorjaaminen maksaa 350 bahtia, pikahuolto no siinä ei paljon duunia ole tehty, autossani alkoi abs merkkivalo vilkkumaan, vein auton nissanille korjasivat sitä neljätuntia, kaapeli oli pokki mittaristontakana, maksoi yhdeensä 6300 bahtia, tuo kaapelin vaihto hua hinin nissanilla... oli todennäköisesti joku elukka purrut poikki sen.
        By NumBall HHN

        Suomessakaan ei maksa vespan päälysrenkaat noin paljoa eikä edes moottoripyörän. GSX-R tonniseen makseoin Metzelerin etu ja takakumi yhteensä 175 euroa ja ne on PIKKUISEN eri juttu kuin vespan kumit. Thaimaassa maksoin uudesta takakumista vespaan kadun varressa vaihdettuna liikkuvalle huoltomiehelle yhteensä 300 patia töineen päivineen. Kundi vaihtoi sen alle vartissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakaan ei maksa vespan päälysrenkaat noin paljoa eikä edes moottoripyörän. GSX-R tonniseen makseoin Metzelerin etu ja takakumi yhteensä 175 euroa ja ne on PIKKUISEN eri juttu kuin vespan kumit. Thaimaassa maksoin uudesta takakumista vespaan kadun varressa vaihdettuna liikkuvalle huoltomiehelle yhteensä 300 patia töineen päivineen. Kundi vaihtoi sen alle vartissa.

        Hintataso on helppo tarkastaa lazadasta forzaan rengassetti maksaa 3000-6000 bahtia esim. Michelin pilot maksaa 4500 baht.
        By NumBall


    • Anonyymi

      "Jokainen orgasmi parantaa maailmaa"

      sanoo


      Kliininen seksologi Veera Uusoksa

      kannattaa keskittyä olen naiseen

    • Anonyymi

      Myyntitilastojen mukaan per capita laskettuna Norja on sähköautojen ykkösmaa, johtuen niiden kohtelusta kaupunkiajossa ja verotukiaisista.

      Vaan kun baarissa kysäisin asiaa turskilta, väittivät ettei kukaan lähde vuorille sähkärillä. Eivätkä edes kuvittele ajelevansa niillä Thaikuissa. Vuokrakuskit omillaan niitä ajavat, perstaskut pullottaa pateja, tytöt järjestää kaiken.

      Ne poijjaat ossaa ellää. Ja niilä on millä mällätä.

      • Anonyymi

        No niinpä tosiaan en olekaan ennen moista ajatellut.

        En siis harkitse sähköauton vuokraamista thaimaassa, hyvä että tämäkin tieto suomen ja jopa norjan tilanteesta valaisi aihetta jopa thaimaan valmistuskapasiteettia myöden.

        Kiitos oikein paljon tästä tiedosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä tosiaan en olekaan ennen moista ajatellut.

        En siis harkitse sähköauton vuokraamista thaimaassa, hyvä että tämäkin tieto suomen ja jopa norjan tilanteesta valaisi aihetta jopa thaimaan valmistuskapasiteettia myöden.

        Kiitos oikein paljon tästä tiedosta.

        Nämä lapselliset aloituksesi ovat selkeästi tunnistettavissa aina lerppiksen haaveiksi. Lueskelet auto ja mopouutisia netistä ja sitten kyselet niistä jotakin itse itsellesi vastaillen ja muiden kanssa riidellen ja väitellen. Vähävaraisena sinulla kun ei ole todellista mahdollisuutta koskaa matkustaa Pattayalle, puhumattakaan että vuokrailisit siellä sähköautoja. Lapsellisimpia ideoitasi tällä palstalla oli myös se kun haaveilit halvalla oman kotteron raahaamista Thaimaahan merikontissa. Vielä lapsekkaampi oli se tarina jossa aioit seilata Suomesta Thaimaahan omalla jahdilla, jota ei edes ole. Kannattaa pikkuisen tutustua faktoihin ennenkuin alkaa satuilemaan täällä älyttömyyksiä.
        Noin pihi, köyhä ja arka ukkeli ei vuokraa yhtään mitään mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä tosiaan en olekaan ennen moista ajatellut.

        En siis harkitse sähköauton vuokraamista thaimaassa, hyvä että tämäkin tieto suomen ja jopa norjan tilanteesta valaisi aihetta jopa thaimaan valmistuskapasiteettia myöden.

        Kiitos oikein paljon tästä tiedosta.

        Niuvan suljettu on pysyvä osoite kommunistisille Pattayan palstamatkaajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä lapselliset aloituksesi ovat selkeästi tunnistettavissa aina lerppiksen haaveiksi. Lueskelet auto ja mopouutisia netistä ja sitten kyselet niistä jotakin itse itsellesi vastaillen ja muiden kanssa riidellen ja väitellen. Vähävaraisena sinulla kun ei ole todellista mahdollisuutta koskaa matkustaa Pattayalle, puhumattakaan että vuokrailisit siellä sähköautoja. Lapsellisimpia ideoitasi tällä palstalla oli myös se kun haaveilit halvalla oman kotteron raahaamista Thaimaahan merikontissa. Vielä lapsekkaampi oli se tarina jossa aioit seilata Suomesta Thaimaahan omalla jahdilla, jota ei edes ole. Kannattaa pikkuisen tutustua faktoihin ennenkuin alkaa satuilemaan täällä älyttömyyksiä.
        Noin pihi, köyhä ja arka ukkeli ei vuokraa yhtään mitään mistään.

        Joo niin on ja pientä ihmetystä aiheuttaa miksi Neiti aktivoituu heti kaikella tietämyksellään, onko siis Neiti Lerppis?


    • Anonyymi

      THAIMAA ON KAASUMAA

      JA KAASUAUTOILUN MAA


      hox hox

      SUOMI ON VETYAUTON LUVATTU MAA, EI SÄHKÖN

      hox hox

      • Anonyymi

        Ettet vaan tarkoita metaania eli tsuhnanmaa on pierumaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettet vaan tarkoita metaania eli tsuhnanmaa on pierumaa

        Ettei tulisi sama floppi kun Bernerin junailemassa taksiuudistuksessa.

        Nyt tarkkana ja sämpylän väliin heti salaattia makkarasta puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei tulisi sama floppi kun Bernerin junailemassa taksiuudistuksessa.

        Nyt tarkkana ja sämpylän väliin heti salaattia makkarasta puhumattakaan.

        Meillä Suomessa on juuri nyt nostettu tikunnokkaan Metsähallituksen avohakkuut, jotka "vaarantavat" suomalaisen metsän sammalistoa.

        Kehoitan näitä "vapaaehtoisia" "valvojia" käymään Brasiliassa "opintomatkalla" ja perehtyä sikäläiseen sammaleiden suojeluun. Se mukavasti "avartaa". Siellä jopa vähemmistökansojen naiset ovat muodostaneet metsiensä suojelujoukkoja.

        Sieltä saa hyvää esimerkkiä, kuinka metsia pitää suojella ja kaiken lisäksi vähän sitäkin, että kuinkahan paljon suomalaisten sammaleiden suojelu auttaa globaalissa mitassa.

        ps. Hakkaraisen tyttöystäviä kadut täynnä, avautuvat pientä korvausta vastaan


    • Anonyymi

      Puupilke aikana autoilu kukoisti Suomessa.

    • Anonyymi

      rahalla saa ja hevoisella pääsee

    • Anonyymi

      >Ettei tulisi sama floppi kun Bernerin junailemassa taksiuudistuksessa. <

      Mikä "floppi?"

      Mun mökiltä lahimpään juottolaan maksoi ennen 90egee. Nyt 30e!

      Wanhat laiskat tolpalla nuokkujat jaksaa valittaa uutta aikaa kun ennen ei ollut kilpailua. Putosivat heti pois ja joutivat....

      Enkä ole Bernerin fani alkuunkaan mutta taksiuudistus oli hyvä ja tarpeellinen.
      Vielä kun poistettaisiin apteekkimafia.

      • Anonyymi

        Mökkikunnissa maksoi ennen 90, nyt 120, jos joku edes viitsii lauantai iltana kapakin tolpalta lähteä pistäytymään pidemmälle keikalle hiekkatien päähän.

        Mökkikunnissa kuukerit ei aja ja hinnoittelu on mitä sattuu.

        Matka Seutula - Steissi nousi 50 -> 70 ja siitä eteenpäin. Ja steissillä kuskit tappelee keskenään, berberin kielellä.


      • Anonyymi

        Niin ja rehelliset isänmaalliset suomileijonamiehet pyytävät kuitin ja vaativat saada maksaa täyden hinnan "pojan" suomalaiselle rehelliselle työnantajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökkikunnissa maksoi ennen 90, nyt 120, jos joku edes viitsii lauantai iltana kapakin tolpalta lähteä pistäytymään pidemmälle keikalle hiekkatien päähän.

        Mökkikunnissa kuukerit ei aja ja hinnoittelu on mitä sattuu.

        Matka Seutula - Steissi nousi 50 -> 70 ja siitä eteenpäin. Ja steissillä kuskit tappelee keskenään, berberin kielellä.

        berneri muuttunut berberiksi, no, samoja huijareita


    • Anonyymi

      Kun tätä nyt on kyselty, niin ensimmäisen näin Pattiksella. En tiedä missä lataavat, ei ole sama systeemi kuin Suomessa, että pikalatausta saisi joka baarista tai huoltsikalta.

      • Anonyymi

        Kissaa kun silittää vastakarvaan saa sähköä aikai seksi


    • Anonyymi

      Yhä enemmän vaan näkyvät ajavan kaasulla eikä autoista tule silloin ulos pakokaasua juuri ollenkaan.

      Tämän toivoisi yleistyvän myös Suomessa. Sähköauton kehityskaari on niin alussa, että tavallisen ihmisen ei nykypäivän akkuteknologialla kannata vielä investoida akkuihin, ei edes PHEV malleihin.

      Moni BMVn ja Volvon ostaja manaa nykypäivänä, että oli vihonviimeinen tältä merkiltä, Mersut samaa kuraa. Hurahtaahan aina voi ja sitten kärsiä sen kustannukset. Kintuille kusemalla lämpenee hetkeksi, sitten koittaa reaaliaika.

    • Anonyymi

      "Sähkökone" on hieman väärä termi, koska konehuoneessa ei ole moottoria, vaan sähkömoottorit on vetävien pyörien vieressä olevia pienehköjä yksiköitä. Tavaratilaa on siis sekä edessä että takana.

    • Anonyymi

      Hybriidi on hyvä vaihtoehto pers' aukisille. Kalifornian Piilaaksossa, Losiksessa ja Friscossa suosituin auto pers'aukisille hipeille ja köyhille opiskelijoille on Toyota Prius Hydriidi.
      He ostavat ne sika halvalla kuolleen patterin vuoksi (uusi maksaa 4-4500 taalaa) ja ajavat pelkällä bensakoneella :-)
      Tyylikästä menoa ja kaikki luulee että pelastavat maailmaa...

      • Anonyymi

        Joku vuosi sitten katseltiin tosissamme Jenkeistä ja Hollannista huvijahteja. Kimpassa oltaisi ostettu. Sama paatti mistä Suomessa pyydettiin 400 tonnia olisi ollut Jenkeistä 120 tonnia. Verojen jälkeen en muista enää mitä sille olisi sitten jäänyt hintaa. Ei ostettu kuitenkaan.
        Jenkeissä jos teet jotakin töitä tosissasi, niin siellä tienaa ja ostovoima on moninkertainen Suomeen verrattuna. Sama Saksassa. Siinä missä duunarilla Suomessa on varaa halpaan autoon niin sakemannilla on käyttöauton lisäksi parit harrasteautot ja moottoripyörät tallissa joita se ei edes käytä. Jenkkilässä hyvä timpuri on miljonääri. Suomessa alkoholisti.


    • Anonyymi

      Suomeen tuotiin pari luxus jahtia Jenkeistä muuttotavarana kun autoihin pantiin tyhmä kallis vero. Nuo milli taalan paatit olivat täysin verottomat. Kaverit muutti asumaan vuodeksi tuota varten. Tuli hyvä vuosipalkka.

      Yksi toi lentokoneen, sama juttu - täysin veroton!

      Yllä olevat esimerkkejä Suomen lainsäätäjien idioottimaisuudesta kaikkeen autoiluun.

      Mitä timpureihin tulee suomalaiset huippumiehet eivät saa duunia USAssa. He tekevät millin tarkkuudella kun normi on - tuuma! Olisivat vain tulppana kovalle työtahdille kun Jenkeissä tehdään talot kestämään 10 vuotta. Jenkit muuttavat keskimäärin joka 6s vuosi. Joko ylös- tai alaspäin riippuen menestyksestä.
      Taloissa tärkeintä on näyttävyys!

      • Anonyymi

        Jaahas että silleen kertoneet kaverit tehneensä joo niinhän se on että lentokone muuttokuormassa kuten jahditkin täytyy tienata siellä paikanpäällä ja omistaakin sen vuoden, mutta Nollan kaverithan tekee ihmeitä, jopa seisoo käsillään.


      • Anonyymi

        Lämpimillä alueilla jenkkien omakotitalot on tulitikkutaloja. Runko usein kakkoskakkosta puutaloissa ja julkisivu on sellaista laminaatin kaltaista kulissia. Seinistä pystyy kirjaimellisesti juoksemaan läpi. Sen vuoksi myrskyjen jäljiltä ei jää mitään jäljelle. Alakattoa ei välttämättä ole ollenkaan eikä välipohjaa. Suomi on puurakentamisen ykkösmaa koko maailmassa. On meilläkin virheitä tehty puurakentamisessa, mutta ne liittyy lähinnä liialliseen tiiviyteen ja muoveihin joilla on tehty hometaloja. Minulla on vanhan kotitalomme käsin tehdyt piirrustukset tallella vuodelta 1954. Hemmetin hienoa työtä. Talo kesti 50 vuotta ennen peruskorjausta ja on edelleen suvun hallussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpimillä alueilla jenkkien omakotitalot on tulitikkutaloja. Runko usein kakkoskakkosta puutaloissa ja julkisivu on sellaista laminaatin kaltaista kulissia. Seinistä pystyy kirjaimellisesti juoksemaan läpi. Sen vuoksi myrskyjen jäljiltä ei jää mitään jäljelle. Alakattoa ei välttämättä ole ollenkaan eikä välipohjaa. Suomi on puurakentamisen ykkösmaa koko maailmassa. On meilläkin virheitä tehty puurakentamisessa, mutta ne liittyy lähinnä liialliseen tiiviyteen ja muoveihin joilla on tehty hometaloja. Minulla on vanhan kotitalomme käsin tehdyt piirrustukset tallella vuodelta 1954. Hemmetin hienoa työtä. Talo kesti 50 vuotta ennen peruskorjausta ja on edelleen suvun hallussa.

        Jassoo että oikein rakennustietoutta pukkaa bablaten.

        Satutko tietämään että välipohja on ykköskerroksen katto / kakkoskerroksen lattia?

        Kertoisitko minkälainen on tämä tietämäsi jenkkitalo on ( 2 krs ) jossa ei ole välipohjaa?

        Entä jos tarkoitit 1 kerroksista rakennusta niin mikäli sellaisia on välipohjalla, niin kertoisitko niistä?


    • Sähköautoilu nostaa suosiotaan ympäri maailmaa, pattayan tilanteesta ei ole varmaa tietoa mutta tässä Rayongin keskustassa tulee liikuttua ihan päivittäin. Sähköautot ovat lisääntyneet ihan huimasti, sähköautoja liikkuu koko ajan enemmän ja enemmän jos verrataan vuoden takaiseen niin nyt niitä on moninkertaisesti. Ihan päivittäin näkee useita. Latauspisteitä on tullut lisää, jopa tuollaisen pikku marketin parkkipaikalle. Tuossa Sangthong plus kaupan parkkipaikalta latauspiste:
      https://aijaa.com/fFFuJz
      Tescon pihalla ja Central Plazan parkkihallissa on myös noita latauspisteitä ja lähes aina niissä on autoja latauksessa.
      Sähköiset terveiset Rayongista, hyvää yötä.

      • Anonyymi

        Näinhän se on Pattayallakin. Kumma että "Hua Hinin mies" sanoo ettei ole nähnyt yhtäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on Pattayallakin. Kumma että "Hua Hinin mies" sanoo ettei ole nähnyt yhtäkään.

        Olis varmasti nähnyt jos olisi tällä vuosikymmenellä siellä käynyt.


      • Anonyymi

        Kiitos taas asiallisesta kommentista, numpallin jutut ovat satuja ja tarinoita vuosien takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos taas asiallisesta kommentista, numpallin jutut ovat satuja ja tarinoita vuosien takaa.

        Numeropalli on ekspertti

        Pläräämään netin kuvia


        Ja esittämään niitä ominaan

        Niuvanniemessä on aikaa puuhastella


    • Anonyymi

      Hua Hin sijaitsee Nuvanniemellä, nykyisin, sitä sanotaankin hutsulan hinurimaaksi

      • Anonyymi

        Ei, vaan Niuvanniemessä, Kuopijon kuppeessa, Niuvanlahdella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan Niuvanniemessä, Kuopijon kuppeessa, Niuvanlahdella

        Suolasalmeksi tuota on ainakin ennen kutsuttu, siis tuota Laivonniemen ja Niuvanniemen välistä märkää. Nyt vetää rannat jäälle.


    • Anonyymi

      Suosittele kotilatauslaitetta sähköauton lataukseen. Laite on yksinkertaisuudessaan fillari ja siihen kytketty dynamo. Tarpeeksi kauan kun polkee niin kyllähän sähköauton akku latautuu. Voi käyttää myös sähkörollaattorin akun lataamiseen.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe