Ikäero naisten välisessä suhteessa

Mietintämyssy osa 2.
Kuinka paljon ikäeroa voi mielestäsi parisuhteen osapuolilla olla, jotta puhuttaisiin (edes osittain) sammaa kieltä?
Onko sulla kokemuksia suhteesta, jossa "puoliskosi" oli/on aika isostikin eri ikäinen kanssasi? Mitä haasteita se toi tai loi?

60

1153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen ollut jo pitkään ihastunut itseäni 15 vuotta vanhempaan naiseen. Koen ikäeron olevan ok mutta en tiedä mitä hän ajattelisi siitä. Kemiaa on välillämme ♥️

      • Anonyymi

        Mä taas olen ollut pitkään ihastunut n 15 v nuorempaan naiseen. En arvaa tehdä aloitetta ja toivon tietysti, että hän tekisi sen tai antaisi jonkin selvän vinkin, jos on kiinnostunut.


    • Anonyymi

      Ehkä joku 10 vuotta max, näin ajatuksen tasolla. Mut eihän sitä tiedä. Eli ei oo kokemusta.

    • Anonyymi

      Ehkä maksimissaan 10 vuotta. 15 vuotta on jo paljon ja 20 vuotta liikaa, ollaan jo ihan maailmoissa. Kokemusta enimmillään 7 vuoden ikäerosta, joka ei haitannut.

      Toisaalta tiedän pareja joilla on ylikin 20 vuotta ikäeroa ja hyvin näyttää menevän.

      • Anonyymi

        joo ERI maailmoissa...


      • Anonyymi

        Tulipa sekava viesti. Siis luulen että mulle 10 vuotta olisi maksimi, mutta en tiedä onko tosissaan näin koska kokemusta vain 7 vuoden erosta.


      • Anonyymi

        Minulla on kokemusta suhteesta 7 vuotta vanhemman kanssa. Ei haitannut sillä meillä oli yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Yhteinen "kieli" ja jokin kokemusmaailmojen samanlaisuus ovat tärkeämpiä. Tuttavapiirissäni on ihmisiä joilla on parisuhteessa ikäeroa 25 vuotta. Eräät ovat "ikinuoria" eli se on enemmän asenne- kuin ikäkysymys ;).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kokemusta suhteesta 7 vuotta vanhemman kanssa. Ei haitannut sillä meillä oli yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Yhteinen "kieli" ja jokin kokemusmaailmojen samanlaisuus ovat tärkeämpiä. Tuttavapiirissäni on ihmisiä joilla on parisuhteessa ikäeroa 25 vuotta. Eräät ovat "ikinuoria" eli se on enemmän asenne- kuin ikäkysymys ;).

        Unohdin kirjoittaa että nämäkin suurella ikäerolla olevat suhteessa olijat ovat suhteen aloittaessaan olleet aikuisia eli yli 30 vuotiaita. Itselläni luulen että tuo noin 10 vuoden ikäero suuntaan jos toiseen olisi jokin haitari tämmöisenä 4-kymppisenä.


    • Anonyymi

      Sunhan piti mennä laakaan ???

    • Anonyymi

      Ei se ikä ole mielestäni kriteeri "saman kielen" puhumiselle. Ei ole mikään itsestään selvyys että sama kieli löytyy oman ikäisten kanssa ja ei todellakaan poissuljettua että se löytyy vaikka ikäeroa olisi reippaastikin.

      Itse seurustellut itseäni 10-15 vuotta vanhempien naisten kanssa enkä edes ajatellut koko ikäeroasiaa., eikä ikäero tuonut mitään haasteita.

      Parikymppisenä suuri ihastukseni/rakkauteni oli minua 30 vuotta vanhempi. Meillä vaan oli vaan uskomaton kemia, "sama kieli" ja toisen seura oli parasta. Emme kuitenkaan ikinä seurustelleet.

      Ikäeroa on varmaan silloin liikaa jos huomaa sen häiritsevän itseään. Olen tosin usein huomannut ihmisten ennemmin miettivän että mitä muut ovat asiasta mieltä ja se on se suurin este. Mutta ihan yksilöllinen asia. Kukaan ei voi sanoa muiden puolesta mikä on sopiva tai sopimaton ikäero (kunhan ,olemmat aikuisia).

      • Anonyymi

        Suluissa siis kunhan molemmat aikuisia.


    • Anonyymi

      Eräs vanhempi nainen kutsui mua timmiksi mimmiksi vähän epäsuorasti. Ikäisekseen näyttävä ja hyväkroppainen "femme" mutta n 20v vanhempi. Tulee liikaa äitiviboja itselleni. :D :p

    • Anonyymi

      Minä olin alkuun epäileväinen aika paljon minua vanhemman naisen lähentelyistä ja ihastumisesta. Niinhän siinä sitten kävi, että suhteeseen pitkän ystävyyden jälkeen päädyttiin.

      Häneltä sai kyllä sellaista kyytiä sängyssä, että silloin viimeistään omatkin epäilykset karisi. Ei hitto, kun tulee vähän hiki vieläkin niitä aikoja muistellessa. En koskaan nuoremman tai saman ikäisen kanssa ole sellaista huumaa ja kiihkoa kokenut sängyssä. Ei se ikäero ole mielestäni mikään este suhteelle, kunhan siis molemmat ovat täysi-ikäisiä ja juttu on molemmin puoleista ja teillä on yhteisiä mielenkiinnon kohteita tai harrastuksia.

      Ero tuli meille ihan muista syistä kuin ikäeroon johtuvista. Ihana ja lämmin nainen oli kyllä, ehkä vähän kokeilumielinen juttu molemmilta, mutta tulipahan koettua, eikä kummallekkaan paha maku suuhun jäänyt. ;)
      Milloin vain uusiksi, vaikka ikää tässä alkaa olla jo itselläkin.

      • Anonyymi

        Mä en yhtään epäile ettei seksi hyvän itsetunnon omaavan vanhemman fiksun naisen kanssa ois upeeta ja mahtava kokemus. Itse vaan haluaisi enemmänkin. Se voisi olla sellaisen kanssa vielä mahtavampaa.


    • Anonyymi

      En osaa sanoa mitään ikärajaa. Itselläni on kokemusta enimmillään neljän vuoden ikäerosta, joka ei tietenkään merkinnyt mitään.

    • Anonyymi

      Olen itse 25 v ja kiinnostun yleensä itseäni vähintään 10v vanhemmista. Oman ikäiset ei sytytä

      • Anonyymi

        Minulla on samantyylinen tilanne, eniten kiinnostusta koen itseäni vanhempiin naisiin. Nuoremmat eivät jostain syystä syvemmin kiinnosta. Ei henkisellä eikä intohimon puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on samantyylinen tilanne, eniten kiinnostusta koen itseäni vanhempiin naisiin. Nuoremmat eivät jostain syystä syvemmin kiinnosta. Ei henkisellä eikä intohimon puolella.

        Olen palavasti ihastunut itseäni 8 vuotta vanhempaan upeaan naiseen. Tunnen häntä kohtaan suurta kiinnostusta ja arvostusta kaikilla tasoilla fyysisetä älylliseen ja tunteelliseen. Keskustelumme ovat maan ja taivaan väliltä henkilökohtaista unohtamatta. Puhumme "samaa kieltä" ja meitä yhdistää tapa nähdä maailma moniulotteisena kriittistä näkökantaa unohtamatta. Arvostan häntä suuresti ja samalla kehoni haluaa hänen kehoaan kokonaisvaltaisesti. Kaipaan häntä myös arkeeni tutkimaan elämää kanssani. En koe ikäeron haittaavan mahdollisessa suhteessamme, se toisi mielestäni mukanaan vain mielenkiintoisia vivahteita. Hän on jollain tapaa iätön ja vapaa sielu. Hän on upea parhaassa loistossaan. Yhdistelmä viisautta, voimaa ja viehättävyyttä. Monikasvoinen vetoava olento. Koen vuorovaikutuksemme lähtevän siitä yhteydestä. Haluan että maailmamme kohtaavat kaikilla tasoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen palavasti ihastunut itseäni 8 vuotta vanhempaan upeaan naiseen. Tunnen häntä kohtaan suurta kiinnostusta ja arvostusta kaikilla tasoilla fyysisetä älylliseen ja tunteelliseen. Keskustelumme ovat maan ja taivaan väliltä henkilökohtaista unohtamatta. Puhumme "samaa kieltä" ja meitä yhdistää tapa nähdä maailma moniulotteisena kriittistä näkökantaa unohtamatta. Arvostan häntä suuresti ja samalla kehoni haluaa hänen kehoaan kokonaisvaltaisesti. Kaipaan häntä myös arkeeni tutkimaan elämää kanssani. En koe ikäeron haittaavan mahdollisessa suhteessamme, se toisi mielestäni mukanaan vain mielenkiintoisia vivahteita. Hän on jollain tapaa iätön ja vapaa sielu. Hän on upea parhaassa loistossaan. Yhdistelmä viisautta, voimaa ja viehättävyyttä. Monikasvoinen vetoava olento. Koen vuorovaikutuksemme lähtevän siitä yhteydestä. Haluan että maailmamme kohtaavat kaikilla tasoilla.

        Hän kuulostaa todella ihanalta, ei kai kahdeksan vuoden ikäero voi suhdettanne estää.


    • Nyt laitan kumartaen, jotta ei mene pelkäksi niijailuksi tämä päivä 😉
      Kiitos näistä! Luen ajatuksella.

    • Anonyymi

      Oon hiukan yli kolmekymppinen ja tykästynyt yleensä itseäni hieman nuorempiin koska heillä ei ole vielä lapsia ja ovat usein ajatuksiltaan ja tyyliltään ihanan freesejä ja ajassa kiinni, kuten itsekin. Kyynisyys ei vielä ole hiipinyt heihin eikä liian monet pettymykset tehneet koviksi. Liian nuoria en katsele, koska tykkään, että eivät ole ihan kokemattomia elämässä ja suhteissa :)

    • Anonyymi

      3 vuotta on rajoilla.

    • Anonyymi

      Olen 26v ja ihastunut pari vuotta vanhempaan. En oo vaan sattumoisin koskaan ollut ihastunut itseäni nuorempaan.
      Pieni ihastus oli yhtä 15 vuotta vanhempaan, mistäs sitä tietää vaikka oliskin tullut jotain. En usko et ikäero olis ollut este.
      Ajatuksen tasolla on silti kiva ajatella olla suht samanikäisen kanssa seurustelusuhteessa vaikka eihän sitä ihastumista voi päättää. Eli loppujen lopuksi eihän sil mitään väliä ole kun aikuisia kaikki ollaan.

    • Anonyymi

      Itse onnellisessa parisuhteessa 16v vanhemman kanssa.
      Elämä toi yhteen ja deittailuaikoina meni pitkään ennenkuin todelliset iät edes selvisivät.
      Elämän polut on molemmilla kulkenut erilaisen ja eri mittaisen matkan, mutta aina on tuntunut, että ollaan juuri nyt kohdattu oikeaan aikaan ja katsotaan molemmat samaan suuntaan.

    • Ehkä 10-vuotta olisi itsellänikin se suunnilleen raja. Isompi ikäero todennäköisesti altistaa pitkässä näkökulmassa suhteen tulevaisuudessa "hoivasuhteeksi" kun toinen on jo reilusti iäkkäämpi. Vaikka toisaalta ihmiset vanhenee yksilöllisesti. Toisaalta en usko sen iän lopulta painavan, jos aito Rakkaus on välillä. Lähinnä ehkä elämäntilanteet, että kohtaavatko ne. Joskus voi vaikkapa harrastuksessa tai aikuisopintojen parissa tulla yllättäviä tilanteita kun jokin asia tai paikka yhdistää. Ei sitä siinä katsota ikää paperilla vaan aivan muita juttuja ja aistimuksia 😊

      • Ehkä semmonen 10-v olis sopiva ikäero. Mitä vanhemmaksi tulee niin fyysinen rapistuminen alkaa, eikä jaksa tehdä niin paljon asioita tai olla riennoissa mukana, mutta tämäkin on yksilöllistä.
        Nuorikin voi sairastua, mutta se on varmaa, että ikääntyessä voi tulla monet vaivat ym ja siks en halua isoa ikäeroa kumppaniin. Treffeillä olen huomannut, että suunnilleen lähellä omaa ikää ollaan samalla leverillä.


    • Anonyymi

      Kumppani saa olla max 12, 5vuotta minua vanhempi, mielummin kuitenkin vanhempi kuin nuorempi ja max 7vuotta nuorempi 😄.

    • Anonyymi

      Kiinnostun lähinnä nuoremmista aikuisista naisista. Skaalautuu 21v - minua pari/kolme vuotta ylöspäin olevista. Itse olen yli kolmekybänen mutta nuorekas.

    • Anonyymi

      Itse olen reilu parikymppinen ja sytyn todella paljon yli nelikymppisistä, niin ulkoisessa kuin sisäisessä mielessä. Oman ikäiset ei kiinnosta oikeastaan lainkaan.

      • Anonyymi

        Sinullekin löytyy varmasti nuoremmista pitävä. Tiedän sellaisia, joita ikäero tuohon suuntaan ei haittaa tai kiinnostaa. Itseäni ei kiinnostaisi olla nuoremman kanssa, sillä pidän hieman vanhemmista naisista näin nelikymppisenä.


      • Mie olen ite yli nelkyt ja omalla kohdalla on käynyt selväks, jotta ikä ei liioin merkitse. Tällä hetkellä kaipailen itseäni paljon nuorempaa, mutta oon ollu ihastunut myös itseäni aika paljon vanhempaankin kuin myös kutakuinkin itseni ikäiseen...


    • Anonyymi

      50 vuotta maximi ja toivottavasti puhuisimme Ruotsia keskenämme.

      T: Muumi.

      • 😂 Aika joustavaa, vaan tuommosia ikäerojahan sitä on heteroillakin ollu. Ruotsin puhuminen tois ja lois kyllä ainakin tälle nimmarille isosti haastetta 😅 mutta mitäpä sitä ei rakkaansa vuoksi tekisi, jotta eiköhän tuokin auttaen onnistus.


      • Anonyymi

        Minä en voisi laittaa mitään selkeää vuosinumeroa maksimiksi. Itseäni vanhemmista sytyn, mutta suhteeseen ajattelen ikäerosta että noin kymmenen vuotta olisi maksimi..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en voisi laittaa mitään selkeää vuosinumeroa maksimiksi. Itseäni vanhemmista sytyn, mutta suhteeseen ajattelen ikäerosta että noin kymmenen vuotta olisi maksimi..

        Elämä voi yllättää ja mut se on yllättänyt jo monneen kertaan. Tällä hetkellä kymmenen vuotta tuntuu aika pieneltä erolta 😅


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Elämä voi yllättää ja mut se on yllättänyt jo monneen kertaan. Tällä hetkellä kymmenen vuotta tuntuu aika pieneltä erolta 😅

        Niin minustakin.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Elämä voi yllättää ja mut se on yllättänyt jo monneen kertaan. Tällä hetkellä kymmenen vuotta tuntuu aika pieneltä erolta 😅

        Samaa mieltä olen..


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Elämä voi yllättää ja mut se on yllättänyt jo monneen kertaan. Tällä hetkellä kymmenen vuotta tuntuu aika pieneltä erolta 😅

        Minä myös huomannut elämän yllättävän. Asiat vain lopulta soljuvat eteenpäin ja omiin uomiinsa. 😊


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        😂 Aika joustavaa, vaan tuommosia ikäerojahan sitä on heteroillakin ollu. Ruotsin puhuminen tois ja lois kyllä ainakin tälle nimmarille isosti haastetta 😅 mutta mitäpä sitä ei rakkaansa vuoksi tekisi, jotta eiköhän tuokin auttaen onnistus.

        Niinistö 🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinistö 🤪

        Ei oo mun poliittinen puolue, sori vaan. Taloudellinen ontologia tukee vallan hegemonisia rakenteita, ja siinä on paljon korjattavaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinistö 🤪

        Sotkeutuipa tämän keskustelun ikäerokysymys mulla jo poliittisiin juttuihin.. Sekoitin keskustelut 😄😂 Mutta noinhan se heteroiden puolella menee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotkeutuipa tämän keskustelun ikäerokysymys mulla jo poliittisiin juttuihin.. Sekoitin keskustelut 😄😂 Mutta noinhan se heteroiden puolella menee..

        Toki kun ihastuu, ikäerolla ei ole merkitystä ja pitää kumppania ihanana iästä riippumatta ja juuri sellaisena kuin hän on.


    • Anonyymi

      Ennen tuomitsin isot ikäerot mutta sitten osuikin omalle kohdalle...

      • Niin. Täällä on osunu omalle kohalle ja kovaa. Toisinpäin on kerran aiemmin menny, siis sillä tavalla, jotta olin ite ihastukseni kohdetta vanhempi ja ihan kunnolla. En aivan tällä ikäerolla tosin. Mutta vain näinpäin oon tuntenut syyllisyyttä ja nolouttakin omista tunteista ja ajatellut, että kyllä näin vanhempana pitäs osata valita kohteensa paremmin. Vaan sepä tässä justiinsa tuntuu olevan, kun ei sitä sillä tavalla voi valita. Voi vain koittaa haudata ne tuntemuksensa, enkä ainakaan vielä ole tuossa onnistunut. Oisko se niin, että ison ikäeron suhteet hyväksytään helpommin hetero"piireissä. Niitähän on paljon ja osa lehtien sivuillakin levitelty.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Niin. Täällä on osunu omalle kohalle ja kovaa. Toisinpäin on kerran aiemmin menny, siis sillä tavalla, jotta olin ite ihastukseni kohdetta vanhempi ja ihan kunnolla. En aivan tällä ikäerolla tosin. Mutta vain näinpäin oon tuntenut syyllisyyttä ja nolouttakin omista tunteista ja ajatellut, että kyllä näin vanhempana pitäs osata valita kohteensa paremmin. Vaan sepä tässä justiinsa tuntuu olevan, kun ei sitä sillä tavalla voi valita. Voi vain koittaa haudata ne tuntemuksensa, enkä ainakaan vielä ole tuossa onnistunut. Oisko se niin, että ison ikäeron suhteet hyväksytään helpommin hetero"piireissä. Niitähän on paljon ja osa lehtien sivuillakin levitelty.

        Voi döödeli tai joku sentään. Miehän oon kirjottanu aivan mitä sattuu eli väärinpäin. Siis aiemmin on käyny niin, jotta ihastukseni kohe oli ihteäni vanhempi ja reippaanlaisesti. Nyt ompi sitten toistepäin ja se nolottaa.


    • Anonyymi

      Keski-ikäset kattoo perään, kiinnostus vain ei ole molemminpuolista.

    • Anonyymi

      Eräs minua 15 vuotta nuorempi nainen on jäänyt mieleeni, olen nyt 40 ja risat. Just tuo ikäero askarruttaa minua, ja se että mahdollisesti eletään eri maailmoissa ja samalla puhutaan "eri kieltä". Hän osoitti minulle vähän huomiota enkä vastannut siihen just tuon ikäero ajatukseni takia. Nyt parisen vuotta myöhemmin minua ärsyttää etten vastannut hänelle.

      • Onko tilanne nyt semmonen, ettet enää voi ottaa häneen kontaktia jos se vastaamattomuus ärsyttää?


      • Anonyymi

        Niinpä, ei kannata katsomatta antaa pakkeja. Voit elää eri maailmoissa ja puhua ei kieltä oman ikäsesi kanssa tai minkä ikäisen kanssa tahansa...


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Onko tilanne nyt semmonen, ettet enää voi ottaa häneen kontaktia jos se vastaamattomuus ärsyttää?

        En ole varma, enkät tiedä mitä hän ajattelee minusta enää enkät mikä hänen elmäntilanteensa on. Korona sotki jutut enkä halua ottaa yhteyttä somen tai mailin kautta. Toivottavasti tavataan joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole varma, enkät tiedä mitä hän ajattelee minusta enää enkät mikä hänen elmäntilanteensa on. Korona sotki jutut enkä halua ottaa yhteyttä somen tai mailin kautta. Toivottavasti tavataan joskus.

        Voit hyvin keksiä ns, tikusta asiaa ja laittaa hänelle viestiä. Minä en ole ollut yhteydessä ihastukseeni kohta kolmeen kuukauteen, mutta mietin nyt laittaisinko jotain viestiä yhteisistä harrastusasioista.. Hän kyllä teki selväksi ettei halua olla kanssani tekemisissä.. Toivo kuitenkin elää..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ei kannata katsomatta antaa pakkeja. Voit elää eri maailmoissa ja puhua ei kieltä oman ikäsesi kanssa tai minkä ikäisen kanssa tahansa...

        Se on justiinsa näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole varma, enkät tiedä mitä hän ajattelee minusta enää enkät mikä hänen elmäntilanteensa on. Korona sotki jutut enkä halua ottaa yhteyttä somen tai mailin kautta. Toivottavasti tavataan joskus.

        Ota ihmeessä yhteyttä! Ainakin voisitte kirjoitella vaikkette välttämättä onnistuisi näkemään. Varsinkin, jos sinulla on mahdollisuus ottaa häneen yhteyttä. 👍🏻


    • Anonyymi

      En koe ikää esteenä. Itse ihastun ihmisen luonteeseen, en ikään tai ulkonäköön. Monista ihmisistä on muutenkin vaikea veikata ikää (ellei sitä satu tietämään).

      Olen pitänyt jo teinistä asti paljon vanhemmista ihmisistä. Tällä hetkellä myös. Olen pian jo 25.

      • Sori, mutta mua hymyilytti tuo "pian jo 25", koska nuorihan sie vielä olet 😊 Mulle pamahti kolmenkympin synttäreistä hetkellinen ikäkriisi päälle, mutta nelkyt meni jo helpommin. Saapa nähhä miltä tuo seuraava kymmen tuntuu 😅 Mulla ei myöskään tuo ikäasia ole ollut merkitsevä, vaan ihastunut olen ihteäni nuorempaan ja vanhempaan. Myöskään ulkonäöllisesti ei oo olemassa mitään "kaavaa". Eli kyllä, luonne ja erityisesti eräät luonteenpiirteet ovat olleet ne, jotka ovat saanut ihastumaan..


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Sori, mutta mua hymyilytti tuo "pian jo 25", koska nuorihan sie vielä olet 😊 Mulle pamahti kolmenkympin synttäreistä hetkellinen ikäkriisi päälle, mutta nelkyt meni jo helpommin. Saapa nähhä miltä tuo seuraava kymmen tuntuu 😅 Mulla ei myöskään tuo ikäasia ole ollut merkitsevä, vaan ihastunut olen ihteäni nuorempaan ja vanhempaan. Myöskään ulkonäöllisesti ei oo olemassa mitään "kaavaa". Eli kyllä, luonne ja erityisesti eräät luonteenpiirteet ovat olleet ne, jotka ovat saanut ihastumaan..

        Minullakin on tuo luonne se, mikä ihastuttaa.. Itsevarmuus ihastuttaa ja se, että toinen tietää ja ymmärtää asioita. Ehkä se ikä liittyy sillä tavalla asiaan, että elämänkokemus viehättää minua ja saa minut tuntemaan ja luottamaan toiseen niin, että rakastuin ja pystyisin antautumaan hänelle ja rakkaudelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on tuo luonne se, mikä ihastuttaa.. Itsevarmuus ihastuttaa ja se, että toinen tietää ja ymmärtää asioita. Ehkä se ikä liittyy sillä tavalla asiaan, että elämänkokemus viehättää minua ja saa minut tuntemaan ja luottamaan toiseen niin, että rakastuin ja pystyisin antautumaan hänelle ja rakkaudelle.

        Mie tykkään, jotta itsevarmuus on hyvä, mutta ei sillon jos sitä on liikaa. Liiallisesti itsevarma, joka luulee tai esittää tietävänsä asian kuin asian, karkottaa ainakin meikäläisen paremmin kuin Raid muurahaiset. Elämänkokemus on hyvästä ja toki siihen ikäkin vaikuttaa.


    • Anonyymi

      Mä oon aina käynyt kuumana vanhempiin naisiin. Ja edelleen käyn. Nyt itsellä ikää reilu 30, mietin sitä että missä vaiheessa sitä alkaa katselemaan nuorempia :D. Tuleeko joskus yläraja vastaan??

      • Anonyymi

        Minäkin mh lesbona tunnustan syttyväni eniten itseäni vanhemmista naisista. Saatan ihastella nuorempia, mutta jostain syystä voimakkaimmin tunnen sekä seksuaalista että henkistä vetoa minua jonkin verran vanhempia kohtaan. Ihastukseni on minua 8 vuotta vanhempi ainutlaatuinen nainen. En ainakaan näin 40v ole muuttamassa kiinnostustani nuorempiin, ei pienintäkään viitettä siitä.

        En myöskään haikaile nuorempien perään, siksi etten nuorena ollut naisen kanssa. Enemmänkin olen surrut sitä, etten itse nuorena saanut rakkautta enkä pystynyt sitä antamaan, sillä tunteeni naisia (erityisesti yhtä naista) kohtaan kielsin. Tuntuu, että jos saisin olla hänen kanssaan, kaikki minät yhdistyisivät.. Voisin nähdä ja tuntea hänessä ne kaikki hänet ja saisin rakastaa hänen jokaista ikäänsä, ilmentymäänsä vuosien takaa.. Haluan uskoa, että rakkaus on mahdollista nyt kokea ja että se voi olla nyt parempaa kuin silloin, sillä hyväksyn itseni nyt paremmin. Olisimme valmiit oikeasti rakastamaan toisiamme.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe