... alkaa näyttää karmeilta!
Jossain 40-50 ikävuoden tienoilla ja nuoremmilla ei näytä olevan suurtakaan hätää. Tartunnat menee kai useimmilla ohi suurempia sairastamatta? Eikä kuolemantapauksiakaan ole suuremmin. Eli ei hätää mitään, senkun ollaan niinkuin ennenkin? Siltä ainakin suurten tartuntamäärien valossa voisi päätellä.
Mutta me vanhemmat, katsellaanpa joutessamme omia tilastoja:
70-79-vuotiaista tartunnan saaneista on kuollut joka kynnenes (vähän ylikin)
Yli 80-vuotiaista on kuollut joka kolmas
Käykö nyt niin kuin Linnan "tuntemattomassa" konsaan?
- Ne jyrää meitin!
Tietenkin me ollaan varuillamme ja varovaisia, ei käydä missään, kotona ollaan kuin kusi sukassa. Nuo luvut säikäyttivät jo minutkin vaikka en ihan pienistä yleensä hötkyile. Ketkä niitä koronanlevittäjiä oikein on?
Taitaa meille 70 ikäisille tulla kilpajuoksu koronapiikin ja kuoleman välillä?
Nuo koronaluvut
52
529
Vastaukset
- Anonyymi
Voimme yrittää pysyä eristyksissä. Kovapäisimmät ei ohjeistuksista välitä.
Hyvä kun hallitus patistaa, tiedoitusvälineillä on ratkaiseva osuus koska osa ihmisistä lepsuilee, edessä ratkaisevat kuukaudet ja kaiken lisäksi pahin viruskausi vasta edessä.
Jos ryöpsähtää pahasti niin terveydenhuolto on kovilla, kuolon uhrien määrä nousee kaikista huolimatta ennenuin rokotus antaa suojan.
Luulen että kevät oli esimakua tulevasta.Sehän tässä eniten surettaa ne sairaaloitten henkilökunta kuinka ne paiskivat töitä ihmisen sietorajalle asti sairastuen itsekin aikaa myöten, jos ei koronaan, niin stressistä.
Epätoivoisesti yrittävät pitää hengissä potilaita, jotka sitten kuolevat käsiin kuitenkin. Ja sitten jotkut paskiaiset varsin tahallaan levittävät tautia ja järjestävät sairaaloille lisää töitä.
Eipä uskalla hauskaa joulua toivottaa yhdellekään hoitoalalla työskentelevälle, koska heidän joulunsa tulee kuitenkin olemaan kaikkea muuta kuin hauskaa sen kustannuksella, että jotkut itsekkäät rustokorvat ovat saaneet pitää hauskaa.- Anonyymi
Eipä hallitus pää emon johdolla mitään patista, päinvastoi lausumat asiasta ovat aivan mitään sanomatonta litaniaa.
Et varmaankaan kuunnellut ohjelmaa pääkaupunki seudulla jylläävästä epidemiasta. Presidentin ja Helsingin kaupunginjohtajan sekä lääkärin fakta tiedotusta Korona tilanteesta sekä lähipäivinä toimenpiteistä pandemian leviämisen estämiseksi Uudenmaan alueella.Tiedonanto tapahtui selväsanaisesti, miten tässä tilanteessa toimitaan tällä alueella.
Maan hallitus on usein verkkainen ja jälkijunassa asioiden toimeenpanemisessa. - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Sehän tässä eniten surettaa ne sairaaloitten henkilökunta kuinka ne paiskivat töitä ihmisen sietorajalle asti sairastuen itsekin aikaa myöten, jos ei koronaan, niin stressistä.
Epätoivoisesti yrittävät pitää hengissä potilaita, jotka sitten kuolevat käsiin kuitenkin. Ja sitten jotkut paskiaiset varsin tahallaan levittävät tautia ja järjestävät sairaaloille lisää töitä.
Eipä uskalla hauskaa joulua toivottaa yhdellekään hoitoalalla työskentelevälle, koska heidän joulunsa tulee kuitenkin olemaan kaikkea muuta kuin hauskaa sen kustannuksella, että jotkut itsekkäät rustokorvat ovat saaneet pitää hauskaa.Heh heh ....HUS:n alueella on noin 3300 vuodeosastopaikkaa ja koronapotilaita on sisällä tällä hetkellä HUS alueella 38, Eli ihan vielä ei tarvitse telttakyliä rakennella tai tehdä pitkää päivää hiki hatussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä hallitus pää emon johdolla mitään patista, päinvastoi lausumat asiasta ovat aivan mitään sanomatonta litaniaa.
Et varmaankaan kuunnellut ohjelmaa pääkaupunki seudulla jylläävästä epidemiasta. Presidentin ja Helsingin kaupunginjohtajan sekä lääkärin fakta tiedotusta Korona tilanteesta sekä lähipäivinä toimenpiteistä pandemian leviämisen estämiseksi Uudenmaan alueella.Tiedonanto tapahtui selväsanaisesti, miten tässä tilanteessa toimitaan tällä alueella.
Maan hallitus on usein verkkainen ja jälkijunassa asioiden toimeenpanemisessa.Pääministeri on yrittäjän kanssa naimisissa ja yrittäjä itsekin. Voisiko muuta hallitukselta odottaa kuin ahneus edellä menoa. Hallitus ei välitä iäkkäistä yhtään mitään. Itseasiassa olen ajatellut, niin meistä iäkkäistä halutaan päästä eroon. Tämä on yksitapa nyt.
- Anonyymi
Kohta on hallituksella kovat piipussa.
Odotellaan vaan. Ei tähän. kansaan mikään tehoa- Anonyymi
Ketä tuo hallitus rupee ensimmäisenä ampumaan,
ei ne turhaa pippuja latingissa pidä
onko pitänyt jo siitä tiedotustilaisuuden.
Marinin jutuille vaan naureskellaan, ei hallitusta kukaa enää usko.
sääki kiinnostaa enemmän.
Njoo näin on, joissakin maissa saa sakot jos olet ilman maskia, määrätään ulkonaliikkumiskieltoja ym. Saa nähdä meneeö perille, kaupat voisi antaa kiellon ettei tulla ilman maskia kauppaan, maskia tärkeimpää on etäisyys ja kokoontuminen.
Entä koululaiset virusten välittäjinä, jotenkin epäilen väitettä etteivät levittäisi tiedä häntä.Kukakohan niitä ulkonaliikkumiskieltojen noudattamisia ainakaan täällä vahtisi.
Poliiseilla on kädet täynnä töitä muutenkin enemmän kuin mihin ehtivät puuttua.Tellukka kirjoitti:
Kukakohan niitä ulkonaliikkumiskieltojen noudattamisia ainakaan täällä vahtisi.
Poliiseilla on kädet täynnä töitä muutenkin enemmän kuin mihin ehtivät puuttua.Mistä minä tiedän, puhuin maista joissa viruslinko päällä niin eikös Ruotsi huuda apua apua suomi auta suomi, lähettäkää sairaanhoitajia ja äkkiä. 700 000 työnorjaa annettu, vielä pitäisi sairaanhoitajia hyh mikään ei riitä.
Pertikki kirjoitti:
Mistä minä tiedän, puhuin maista joissa viruslinko päällä niin eikös Ruotsi huuda apua apua suomi auta suomi, lähettäkää sairaanhoitajia ja äkkiä. 700 000 työnorjaa annettu, vielä pitäisi sairaanhoitajia hyh mikään ei riitä.
Eiköhän Suomi tule vielä tarvitsemaan omat sairaanhoitajansa.
En minä vaan ole kuullut sellaista avunhuutoa muuten kuin mitä Snellman silloin joskus maaliskuussa laittoi huhun liikkeelle, että Ruotsista on liha loppumassa ja tarvitsevat häneltä apua.
Ruotsalaisesta jauhelihasta tuossa vieläkin sopan keittelin.Tellukka kirjoitti:
Eiköhän Suomi tule vielä tarvitsemaan omat sairaanhoitajansa.
En minä vaan ole kuullut sellaista avunhuutoa muuten kuin mitä Snellman silloin joskus maaliskuussa laittoi huhun liikkeelle, että Ruotsista on liha loppumassa ja tarvitsevat häneltä apua.
Ruotsalaisesta jauhelihasta tuossa vieläkin sopan keittelin.Kyllä tiedoitusväineet kirjoitti oliko viime viikolla.
Pertikki kirjoitti:
Kyllä tiedoitusväineet kirjoitti oliko viime viikolla.
Njaa, no tiedotusvälineethän siitäkin Snellmannin liikkelle laittamasta huhusta kirjoitti, jossa ei ollu muuta perää kuin että joku oli yrittänyt laajentaa valikoimaansa myös hänen tuotteillaan.
Onkohan muuten se Snellman persu, vai mistä hänelle tuli silloin se "Oma kansa ensin".Tellukka kirjoitti:
Njaa, no tiedotusvälineethän siitäkin Snellmannin liikkelle laittamasta huhusta kirjoitti, jossa ei ollu muuta perää kuin että joku oli yrittänyt laajentaa valikoimaansa myös hänen tuotteillaan.
Onkohan muuten se Snellman persu, vai mistä hänelle tuli silloin se "Oma kansa ensin".Mitä hourit, Ruotsi pyysi sairaahoitajia koska hoitajat ahdingossa potilaitten kanssa, jos et usko oo uskomatta, kai tiedät koronaviruksesta vai etkö ole kuullut.
Pertikki kirjoitti:
Mitä hourit, Ruotsi pyysi sairaahoitajia koska hoitajat ahdingossa potilaitten kanssa, jos et usko oo uskomatta, kai tiedät koronaviruksesta vai etkö ole kuullut.
No mistä sellainen käsitys olisi tullut, että Suomessa olisi sairaanhoitajia työttöminä.
Vai onko siellä tosiaan työttömyyttä silläkin alalla?
Jos niin on, niin silloinhan olisi ihan ok tarjota heille työtä täällä niinkuin muulloinkin, kun Suomessa on ollut työttömyyttä ja Ruotsissa työvoimapulaa.Tellukka kirjoitti:
No mistä sellainen käsitys olisi tullut, että Suomessa olisi sairaanhoitajia työttöminä.
Vai onko siellä tosiaan työttömyyttä silläkin alalla?
Jos niin on, niin silloinhan olisi ihan ok tarjota heille työtä täällä niinkuin muulloinkin, kun Suomessa on ollut työttömyyttä ja Ruotsissa työvoimapulaa.Pyh, älä viiti kierrellä kyse oli taisi olla pohjois -ruotsin epidemia alueella olevasta hätätilasta jossa olisis tarvittu väliaikaista hoitaja apua suomesta.
Siirtolais jutut on aivan eri juttu.Pertikki kirjoitti:
Pyh, älä viiti kierrellä kyse oli taisi olla pohjois -ruotsin epidemia alueella olevasta hätätilasta jossa olisis tarvittu väliaikaista hoitaja apua suomesta.
Siirtolais jutut on aivan eri juttu.No antoiko Suomi väliaikaista apua sinne, vai tuumattiinko siinäkin persumaisesti, että "Oma kansa ensin"?
Käydäänhän siellä pohjoisessa rajan yli töissä muutenkin, samoin kuin ruotsalaisia käy Tanskan ja Norjan puolella töissä.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
No antoiko Suomi väliaikaista apua sinne, vai tuumattiinko siinäkin persumaisesti, että "Oma kansa ensin"?
Käydäänhän siellä pohjoisessa rajan yli töissä muutenkin, samoin kuin ruotsalaisia käy Tanskan ja Norjan puolella töissä.Tuollainen se "avunpyyntö" oli eli testausapua
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000007623428.html Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen se "avunpyyntö" oli eli testausapua
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000007623428.html"... liittyen covid-19-antigeenitestaukseen (ns. pikatestit) sekä tarjosimme heille nähtäväksi meidän tekemäämme testausaineistoa. He olivat tästä hyvin kiinnostuneita ja näkivät nopeilla testeillä lisäarvoa epidemian torjunnassa, Männistö kertoo."
Sitä ruotsalaista kohteliaisuutta olla olevinaan hyvin kiinnostuneita sellaisesta, mikä täällä on ollut käytössä jo kauan.
Niitä nopeita testejähän täällä on käytetty (etenkin hoitohenkilökuntaan) jo kuukausia.
Likallani oli joskus heinä-elokuun vaihteessa pahanlainen köhä ja tilasi testin kotiin, niin tuskin oli testiä hakenut taksi päässyt terkkariin asti takaisin, kun tuli jo vastaus, että ei ole koronaa.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kukakohan niitä ulkonaliikkumiskieltojen noudattamisia ainakaan täällä vahtisi.
Poliiseilla on kädet täynnä töitä muutenkin enemmän kuin mihin ehtivät puuttua.Tuttavani sai keväällä Italiassa sakot ( siis asuu siellä ), kun lähti ulos kotoaan. Siellä oli silloin sallittua vaan mennä ruokakauppaan ja apteekkiin tai lääkäriin.
- Anonyymi
Olen 70v. ja kaupassa minun on käytävä muonaa ostamassa. Se kauppa sijaitsee suuressa kauppakeskuksessa. Yritän suoriutua nopeasti maski kasvoilla ja joka käänteessä käsidesiä hölväten. Pelottaa joskus, kun meitä ihmisiä on niin paljon täällä ruuhka-Suomessa.En ole niin varakas eläkeläinen, että voisin ottaa kotiinkuljetuksen.
Tulisi vain pian se rokotus, eikä siitä saisi mitään sivuvaikutuksia.
Ajat ovat nyt ankarat ja taitavat mennä vain pahempaan suuntaan.Jospa kaikki käyttäisivätkin käsidesiä.
Likka kertoi just viime kauppareissustaan, kun oli menossa kauppaan jonkun ukon perässä, joka niistää ryysti nokkansa, työnsi nenäliinan taskuun, nappasi ostoskorin käteensä ja alkoi marssimaan kauppaan sisälle.
Hän oli pitänyt pienen puheen ukolle viruksesta ja osoittanut siinä sisäänmenon edessä olevan käsidesiä asiakkaita varten. Ukko vähän hölmistyneenä, että ei hän sitä ole ajatellut. Oli sitten kuitenkin desifioinut kätensä ja sen korin kahvan (sillä kertaa).
Tuollaiset ne sitten kääntelee tavaroita kaupassa räkäkourineen, ottavat käteensä ja laittavat hyllyyn takaisin, kun lukevat tuoteselostuksia tai muuten vain, että en tätä taida ottaakaan. Ihan sama kuin antaisi jollekin räkäkouralle kättäpäivää, jos osuu ostamaan jotain, mitä joku tuollainen nuhanenä on jo käpelöinyt.- Anonyymi
Alepa kauppakassin kotiinkuljetus on halvimmillaan vitosen paikkeilla.
Ei niin paha taksa. Kerran viikossa tilaan ruuat sieltä.
Alepaa ei vain ole kaikkialla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alepa kauppakassin kotiinkuljetus on halvimmillaan vitosen paikkeilla.
Ei niin paha taksa. Kerran viikossa tilaan ruuat sieltä.
Alepaa ei vain ole kaikkialla.Alepassa on kalliimmat hinnat kuin esim. Prismassa . Siihen vielä joku vitonen lisää, eikä voi itse valita ostoksiaan. Sekin on hyvä, kun voi itse ostaa sen mitä tahtoo.
Käyn itse kaupassa. Tulee siihen myös sitten se liikunta mukaan. Ei ole ketään, kuka voisi käydä puolestani kaupoilla.
Täytyy vain yrittää suojautua parhaansa mukaan. Tellukka kirjoitti:
Jospa kaikki käyttäisivätkin käsidesiä.
Likka kertoi just viime kauppareissustaan, kun oli menossa kauppaan jonkun ukon perässä, joka niistää ryysti nokkansa, työnsi nenäliinan taskuun, nappasi ostoskorin käteensä ja alkoi marssimaan kauppaan sisälle.
Hän oli pitänyt pienen puheen ukolle viruksesta ja osoittanut siinä sisäänmenon edessä olevan käsidesiä asiakkaita varten. Ukko vähän hölmistyneenä, että ei hän sitä ole ajatellut. Oli sitten kuitenkin desifioinut kätensä ja sen korin kahvan (sillä kertaa).
Tuollaiset ne sitten kääntelee tavaroita kaupassa räkäkourineen, ottavat käteensä ja laittavat hyllyyn takaisin, kun lukevat tuoteselostuksia tai muuten vain, että en tätä taida ottaakaan. Ihan sama kuin antaisi jollekin räkäkouralle kättäpäivää, jos osuu ostamaan jotain, mitä joku tuollainen nuhanenä on jo käpelöinyt.Tänään olin yhdessä kaupassa. Ei juuri ketään.
Kun sitten kassalla rupesin tavaroitani kerään, kassalle tuli nuori mies, joka niiskutti koko ajan. Äkkiä vetelin tavarani kassiin ja ulos.
Sitten olen nähnyt useaan kertaan, kun ihmiset ottavat käsihuuhdetta. Hiukan pyöräytetään käsiä. Ei mitään hyötyä, jos ei huuhdetta edes osata oikein käyttää.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alepassa on kalliimmat hinnat kuin esim. Prismassa . Siihen vielä joku vitonen lisää, eikä voi itse valita ostoksiaan. Sekin on hyvä, kun voi itse ostaa sen mitä tahtoo.
Käyn itse kaupassa. Tulee siihen myös sitten se liikunta mukaan. Ei ole ketään, kuka voisi käydä puolestani kaupoilla.
Täytyy vain yrittää suojautua parhaansa mukaan.Hintaerojen päälle en paljon laske, ruokaostokseni ovat pieniä ja vaatimattomia
ja olen melkeinpä pakotettu käyttämään kotiinkuljetusta. Alepa Kauppakassissakin valitsee itse ostoksensa. Tuoretta on. Päiväykset on useimmiten pitemmät kuin kaupassa. Viitisen vuotta olen sieltä tilannut ja ehkä kolme reklamaatiota olen joutunut tekemään, nekään ei mitään maatakaatavia.
Liikun mieluummin muuten kuin kauppakasseja kantaen. Ei vanhat luut kestä taakkoja.
Sormet, käsivarret ja olkapäät (nivelet) ja lonkat kipeytyvät ja joutuisin maksamaan kulkuneuvolla kulkemisestakin lisäksi.
Se on hyvä ja ihan mukavaa, kun pystyy itse asioimaan vielä, tällä hetkellä
koronatartunta tietenkin on uhka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hintaerojen päälle en paljon laske, ruokaostokseni ovat pieniä ja vaatimattomia
ja olen melkeinpä pakotettu käyttämään kotiinkuljetusta. Alepa Kauppakassissakin valitsee itse ostoksensa. Tuoretta on. Päiväykset on useimmiten pitemmät kuin kaupassa. Viitisen vuotta olen sieltä tilannut ja ehkä kolme reklamaatiota olen joutunut tekemään, nekään ei mitään maatakaatavia.
Liikun mieluummin muuten kuin kauppakasseja kantaen. Ei vanhat luut kestä taakkoja.
Sormet, käsivarret ja olkapäät (nivelet) ja lonkat kipeytyvät ja joutuisin maksamaan kulkuneuvolla kulkemisestakin lisäksi.
koronatartunta tietenkin on uhka.Oikein, näin minäkin. Muutama kymppi kuukaudessa kuljetuksiin, ruokatavarat tulee sisäle 2 kerrokseen tilausten mukaan, kätevintä mitä olemassa.
Liikkumista voi harrastaa ilman taakkoja, prisman tavaravalikoima on hyvä. Anonyymi kirjoitti:
Hintaerojen päälle en paljon laske, ruokaostokseni ovat pieniä ja vaatimattomia
koronatartunta tietenkin on uhka.Itse en ole koskaan tilannut ruokia kotiinkuljetuksella muilta kuin tyttäriläni. Ne sanovat, jotka ovat tilanneet, että aina on kaikki ollut parhainta laatua, niin hedelmät, kalat, lihat kuin vihanneksetkin.
Siinähän on kaupan oma maine kysymyksessä. Jos kerran pari tuovat jotain mikä ei ole tarpeeksi laadukasta, niin asiakas tilaa muualta seuraavan kerran.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Itse en ole koskaan tilannut ruokia kotiinkuljetuksella muilta kuin tyttäriläni. Ne sanovat, jotka ovat tilanneet, että aina on kaikki ollut parhainta laatua, niin hedelmät, kalat, lihat kuin vihanneksetkin.
Siinähän on kaupan oma maine kysymyksessä. Jos kerran pari tuovat jotain mikä ei ole tarpeeksi laadukasta, niin asiakas tilaa muualta seuraavan kerran.Ennen kävelin pari kilometriä kauppaan keräsin kahdenviikon ostokset ja tilasin taksin kyyti maksoi n.15 € kannoin ostokset kerrostalon ylimpään kerrokseen, nyt tulee ostokset kympillä sisälle asti.
- Anonyymi
"Täällä itärajalla kulkee jo lentävänä lauseena sanonta, että suurin riski saada koronatartunta Imatralla ja Lappeenrannassa on Prisman juustohyllyllä. Syynä ovat ruokakaupoissa hygieniasta ja maskeista viis välittävät venäläiset rekkakuskit, jotka trokaavat suosittuja suomalaisjuustoja Venäjälle.”
Täällä meidän kylällä sanovat, että jos haluaa unohtaa koronan olemassa olon, niin on hyvä mennä meidän ICA Maxiin ruuhka-aikana, sillä siellä tuntuu/näkyy niinkuin koronaa ei olisi koskaan ollutkaan.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Täällä meidän kylällä sanovat, että jos haluaa unohtaa koronan olemassa olon, niin on hyvä mennä meidän ICA Maxiin ruuhka-aikana, sillä siellä tuntuu/näkyy niinkuin koronaa ei olisi koskaan ollutkaan.
:)))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
:)))
Itä-Helsingissä Lidl vetää matuja puoleensa, ja maskeista sekä etäisyyksistä ei tietoakaan.
Puotinharjun Puhoksessa on näkymät ja ihmiset kuin etelän basaareissa.
- Anonyymi
Alfa TV seurasin äsken, perussuomalainen Ossi Tiihonen väitti ettei koronavirus ole läheskään niin vaarallinen kuin väitetään, antoi ymmärtää karanteenit on höpö höpö, yhdyskunnat pitäisi olla avoinna, karanteeneista on enemmän haittaa.
Samainen tyyppi pitää ilmastokeskustelua huijauksena, mitään ilmasto katasrofia ei näkyvissä.- Anonyymi
Ossi Tiihonen on kuunnellut Trumppia.
- Anonyymi
Ei ajattele hallitustytöt yhtään kansaa kun jatkuvasti jauhavat jotain koronaa.
pitäisi vähän oman kansan mielenterveyttä ajatella ja pitää joku päivä hiljaisuutta tuosta mkoronasta, onko se vihanenkin eläin kun siitä niin pelotellaan. Että ulkonaliikkumiskielto on akoilla ajatukset, kuin sotatila olis ja on vain joku korona.
Tommoset turhaan pelottelijat pitäisi heti erottaa ja laittaa pimeään tyrmään miettimään vähän kansan mielenterveyttä.- Anonyymi
Ei sua enää mikään pelasta.
Aijaa Persut jauhaa samaa paskaa mitä Trumppi, onneksi teitä usko kukaan tervejärkinen.
Maailma kaaoksessa epidemian että talouden takia. Persut elää kuin toisella planeetalla, alkaa epäilyttää jos olettekin tulleet ulko avsruudesta ettekä edes ihmisiä.Ei siihen tarvitse ola persu, eikä Trumpin kannattaja, sillä tuskin nekään BLM- mielenosoittajat olivat kummankaan noitten kannattajia, joitten mielestä kaikki koronaa pelkäävät ovat jälkeenjääneitä.
Eiköhän se ole enmmänkin vasemmistopiipertäjien liikehdintää, että koko pandemia on vain hallitusten keksimää hölynpölyä saadakseen rajoittaa ihmisten elämää.
Yksi niitä guruja on ainakin se poppamies Antti Heikkilä. Toinen Valomedian perustaja Tuomas Kytömäki (onkohan hän muuten sukua tälle Anni Kytömäelle), joitten pandemiavastaisia "asiantuntevia" lausuntoja kitketään somesta sikäli kuin niitä sinne ilmestyy.
Heidän opetuslapsensa kirkuvat kurkku suorana sananvapauden rajoittamisesta.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ei siihen tarvitse ola persu, eikä Trumpin kannattaja, sillä tuskin nekään BLM- mielenosoittajat olivat kummankaan noitten kannattajia, joitten mielestä kaikki koronaa pelkäävät ovat jälkeenjääneitä.
Eiköhän se ole enmmänkin vasemmistopiipertäjien liikehdintää, että koko pandemia on vain hallitusten keksimää hölynpölyä saadakseen rajoittaa ihmisten elämää.
Yksi niitä guruja on ainakin se poppamies Antti Heikkilä. Toinen Valomedian perustaja Tuomas Kytömäki (onkohan hän muuten sukua tälle Anni Kytömäelle), joitten pandemiavastaisia "asiantuntevia" lausuntoja kitketään somesta sikäli kuin niitä sinne ilmestyy.
Heidän opetuslapsensa kirkuvat kurkku suorana sananvapauden rajoittamisesta.Onhanse valtiovalta tiedottaa ihmisiä erityiseen varovaisuuteen, Alfa teeveessä pari persu heppua tuputtaa kansalle päivastaista mitä koko terveydenhoito järjestelmämme ja presidenttiä myöten yhteiskunta on vaarassa sulkeutua pandemian takia.
Erimieltä saa olla omassa mielessään, puolue joka väittää olevansa vähävaraisten suomalaisten puolella onkin todellisuudessa sitä vastaan, tämä on nähty eduskunnan asia äänestyksissä syksyn aikana.
- Anonyymi
Itä-Helsigin Puhoksella on meno kuin persianaisten torilla kannattaa kiertää kaukaa
Koronakäyrät laskussa monessa euroopan maissa juuri rajoitukset näyttävät tehonneen, näin käy suomessakkin ennen joulua jos ihmiset haluavat käyvän.
- Anonyymi
Kaakkois-Suomessa uskovaisia vanhuksia.
Suuri osa eläkeläis mummeleista ja papparaisista ei piittaa koronasta pätkääkään.
Marketteihin luomatta silmäystäkään käsideseihin.
Rähmäkourin menenevät hypistelemään tomaatteja yms.
Tietenkin ilman maskeja mutta nehän suojaavatkin vain toisia.
Suurin osa sentään pitää turvavälit.
Varmuuden vuoksi eräs mummeli laukaisi minulle, ettei korona häntä koskekaan!
Siis, uskovaista väkeä.
Tosin aktiivi-ikäinen sakki on vielä uskovaisempaa. Heidän tavoitteenaan saattaa kylläkin olla ikäpyramidin korjaaminen?- Anonyymi
Mites muut uskovaisryhmät, jehovalalset, lestat ym. aika suuret uskonnolliset ryhmät,
kieltäytyvätkö he rokotteista ja vaarantavat muitten terveyden suuren Jahven ja Jumalan
nimissä ?
- Anonyymi
Eilen A-talk'issa Aki Linden ennusti, että tilanne on noin
tuplasti pahempi kahden viikon päästä,
vaikka nyt ohjeita noudettaisiinkin.
Vasta myöhemmin alkavat tartunnat vähentyä.
Kun nyt on saanut tartunnan ja oireet tulevat noin viikon päästä
ja kun on saanut testiajan ja tuloksen, on mennyt ainakin 1,5 viikkoa.
10-14 päivän päästä joutuu sairaalaan, jos joutuu,
sairaalat alkavat täyttyä vähitellen lähiviikkoina.
Tartunnat tulevat kasvamaan ja kuolemat lisääntymään
ennenkuin tartuntakäyrä laskee.- Anonyymi
Näin se varmaan menee.
Pysytään kotona, jos on ihan pakko muualla käydä niin kuonokoppa tiukasti naamalle!
- Anonyymi
Tänään 27.11
618 uutta todettua tartuntaa.
Menehyneitä ei ollut (vielä?) IS:n päivittäisessä tilastossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.773878Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j933261Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1162547Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201734Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.1331568Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m751546Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä901453- 1001410
- 551113
Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä591101