TL:
"Norjassa rekisteröitiin lokakuussa kaikkiaan 7873 täyssähköistä autoa, mikä oli uusien autojen myynnistä peräti 60,8 prosenttia. Suosituin malli oli Volkswagenin tuore ID.3.
Electrive.comin mukaan ID.3:a myytiin 2475 kappaletta eli noin kolmannes sähköautojen kokonaismyynnistä, vaikka sen toimitukset alkoivat vasta syyskuussa."
Norja edellä, Suomi perässä
29
145
Vastaukset
- Anonyymi
Vesipää hei, ID kolmoset tilattiin ennakkoon jo toukokuussa 2019 ja ne toimitettiin vasta tänä syksynä, tynnyrissäkö olet kasvanut?
Kai tiesit, että nuo samaiset autot valmistui jo vuosi sitten ja niitä varastoitiin saksassa isoilla peltoaukeilla ilmojen riepoteltavana, tuuleesa ja tuiskussa, kosteudessa japakkasessa. Ja nyt on jo akkuja paskana, autot viikkoja korjaamolla.
Kuka on niin idiootti, että kehuu tollasia VW jätöksiä?? Onko äitisi syönyt jotain sieniä kun sua odotti?- Anonyymi
Hihii, nyt meni Teron ihon alle kun muut menee ohi oikealta ja vasemmalta.
- Anonyymi
Parempi opetella sekä sähköautojen että ID-perheen voittokulkuun jo etukäteen niin ei tule tällaista flippausta kuin tälle kaverille tuli nyt siinä vaiheessa kun Trafi alkaa kertomaan samanlaisia lukuja.
Se ei ole kaukana.- Anonyymi
Parempi alkaa vaan sinun opetella pettymään taas jälleen kerran, kun tuo ylihintainen keskeneräisyys on flopannut jo nyt.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi alkaa vaan sinun opetella pettymään taas jälleen kerran, kun tuo ylihintainen keskeneräisyys on flopannut jo nyt.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/Ylihintaisuus on brandatty yksinoikeudella tojotaleiriin. ID.3 on jo todistanut olevansa takuuvarma kansansuosikki ja meno senkun kiihtyy kun Suomeen saadaan ne oikeat kansanmallit joiden hinnat ovat alle 30.000€.
Valtiokin ojensi auttavan kätensä ja laski sähköautojen verotusarvoa 170€ / kk.
ID.3 on kovaa kamaa työsuhdeautona. Alhainen leasingmaksu, alhainen verotusarvo ja ilmaista sähköä firman parkkipaikalla. Kyllä suomalaiselle maistuu ilmaiseksi vaikka muoviämpäri, jos ymmärrätte sanaleikin.
Nyt myös ID.4 on jo hinnastossa jos tarvitsee enemmän tilaa. VW vyöryttää aika vauhdilla.
Kaikki menee mitä tehtaat pystyvät tuottamaan. Esim. Seat Miin koko ensi vuoden tuotanto on jo myyty. Muutenkin Eurooppa on täynnä avauksen kaltaisia menestystarinoita jo heti ID-lanseerauksen alkumetreillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi alkaa vaan sinun opetella pettymään taas jälleen kerran, kun tuo ylihintainen keskeneräisyys on flopannut jo nyt.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/Päivitys tulossa pian, eli ei hätää.
- Anonyymi
Jotku urpot ottaa volkkarit tosissaan, mistä niitä sikiää 😀
Me jopa loukkaantuu jos volkkaria arvostelee, ihan niinku ne olis ite valmistanu ne??? En ole moisia pässejä toisaalla havainnu, esim. Ford foorrumilla vioista puhutaan ihan avoimesti eikä valmistajakaan salaile mitään, sitä arvostan.- Anonyymi
Kuinka noin vikapitoisesta puolivalmisteesta saa menestystarinan? Huijaamallako? Sitähän konsernissa on harrastettu. Saattaa kirvellä vielä vuosia ellei kauemminkin.
- Anonyymi
Se on tämä konserniröllipelle joka täällä riehuu kaikki päivät ja yöt. Toyotalta pois potkittu luuseri jonka elämäntehtäväksi on tullut Toyotan ja niiden omistajien haukkuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tämä konserniröllipelle joka täällä riehuu kaikki päivät ja yöt. Toyotalta pois potkittu luuseri jonka elämäntehtäväksi on tullut Toyotan ja niiden omistajien haukkuminen.
Sä otat vokkelot vähä tosissas, selvää lataamo ainesta.
Volkkareita ei kannata ostaa, sen tietäö kaikki volkkarin joskus omistaneet, jopa minä ole kerran niin tyhmä että astuin sisäön VW Airportin ovesta, sitä päivää olen katunut jo 10 vuotta. Toista volkkaria ei tähän talouteen tule, 5 muuta muun merkkistä uutta autoa tuon virhe volkkarin jälkeen ovat toimineet täysin moitteetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä otat vokkelot vähä tosissas, selvää lataamo ainesta.
Volkkareita ei kannata ostaa, sen tietäö kaikki volkkarin joskus omistaneet, jopa minä ole kerran niin tyhmä että astuin sisäön VW Airportin ovesta, sitä päivää olen katunut jo 10 vuotta. Toista volkkaria ei tähän talouteen tule, 5 muuta muun merkkistä uutta autoa tuon virhe volkkarin jälkeen ovat toimineet täysin moitteetta.Viimeksi kun tarkastin asian Trafin tilastoista niin 20.000 suomalaista oli tänä vuonna valinnut uudeksi autokseen VW:n konsernin valmistaman auton. Siinä oli todella reilu toisena olevaan tojota Corpiin joka sitkutteli jossain 11.000 tuntumassa. Siellä taka-alalla pikkufisuna niinkuin viime vuosikymmenet ovat tojotalle opettaneet. Nöyränä kyykyssä isompien edessä.
Norjassa näyttää olevan sama meininki niinkuin Ruotsissakin. Näin tämä maailma on aina ollut ja tulee olemaan. Kuluttajat valitsevat kuninkaan ja se on VW.
Tojo kerää hippohiihtomitaleja osallistumisesta ja reippaasta asenteesta. Kyllä paksulle pojallekin pitää olla jotain kotiin viemistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeksi kun tarkastin asian Trafin tilastoista niin 20.000 suomalaista oli tänä vuonna valinnut uudeksi autokseen VW:n konsernin valmistaman auton. Siinä oli todella reilu toisena olevaan tojota Corpiin joka sitkutteli jossain 11.000 tuntumassa. Siellä taka-alalla pikkufisuna niinkuin viime vuosikymmenet ovat tojotalle opettaneet. Nöyränä kyykyssä isompien edessä.
Norjassa näyttää olevan sama meininki niinkuin Ruotsissakin. Näin tämä maailma on aina ollut ja tulee olemaan. Kuluttajat valitsevat kuninkaan ja se on VW.
Tojo kerää hippohiihtomitaleja osallistumisesta ja reippaasta asenteesta. Kyllä paksulle pojallekin pitää olla jotain kotiin viemistä.Tiedokses että Toyota on myynyt eniten autoja, ja marraskuun tilastot kohta lävähtävät ruutuun ja mitenkä luulet silloin käyvän, mikähän automerkki on kärjessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedokses että Toyota on myynyt eniten autoja, ja marraskuun tilastot kohta lävähtävät ruutuun ja mitenkä luulet silloin käyvän, mikähän automerkki on kärjessä?
Merkki ja mallikohtaiset tilastot on pienten lukujen hippohiihtokisoja. Se että toyota myy merkkikohtaisesti joku reilut 10.000kpl on nappikauppaa siihen verrattuna että VW myy valmistajana 20.000kpl.
Laitapa vaikka maili Tokion pojille ja kysy myyvätkö he mieluummin mallina 5.000, merkkinä 10.000 vai valmistajana 20.000. Ei tarvitse kauaa miettiä.
Pysyköön tojo kyykyssä vaan ja opetelkoon tekemään sähköautoja. Ehkä vielä joku vuosi siitä tuleekin jotain tulosta. Ei kuitenkaan vielä ole tullut.
- Anonyymi
kohta vw pysähtyy pakkasessa---
- Anonyymi
Vasta oli Iltasanomissa juttua että kun pakkasta oli -10 niin sähkövolkkari ei enää kulkenut!!!
- Anonyymi
Näillä dissaajilla ei ole muuta kun valheet jäljellä. Sähköauto on parempi talviauto kuin polttis.
Lämmitetyt akut ja ilmalämpöpumppu vakiona. Lämpeää puolet nopeammin kuin polttis ja sähkömoottori toimii ilman mitään ongelmia niin kylmässä ettei millään polttiksella ole mitään asiaa.
Tietää että tojotistien eväät on syöty viimeistä murua myöden ja jäljellä on enää vain tyhjiä valheita. Pysykää syväkyykyssä ja nauttikaa hippohiihtomitaleista. Luuseriden lohtupalkinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näillä dissaajilla ei ole muuta kun valheet jäljellä. Sähköauto on parempi talviauto kuin polttis.
Lämmitetyt akut ja ilmalämpöpumppu vakiona. Lämpeää puolet nopeammin kuin polttis ja sähkömoottori toimii ilman mitään ongelmia niin kylmässä ettei millään polttiksella ole mitään asiaa.
Tietää että tojotistien eväät on syöty viimeistä murua myöden ja jäljellä on enää vain tyhjiä valheita. Pysykää syväkyykyssä ja nauttikaa hippohiihtomitaleista. Luuseriden lohtupalkinnosta.Älä mummo itke tai itke vaan jos itkettää ja kyllähän se VW itkettää 😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näillä dissaajilla ei ole muuta kun valheet jäljellä. Sähköauto on parempi talviauto kuin polttis.
Lämmitetyt akut ja ilmalämpöpumppu vakiona. Lämpeää puolet nopeammin kuin polttis ja sähkömoottori toimii ilman mitään ongelmia niin kylmässä ettei millään polttiksella ole mitään asiaa.
Tietää että tojotistien eväät on syöty viimeistä murua myöden ja jäljellä on enää vain tyhjiä valheita. Pysykää syväkyykyssä ja nauttikaa hippohiihtomitaleista. Luuseriden lohtupalkinnosta.Ilmalämpöpumppu tai akkujen lämmitys ei ole vakiona kaikissa ID.3 malleissa, lyhyen rangen malleissa lämmitys on mutta se syö rangea, joten kalleimmissa malleissa lämmitys puuttuu kokonaan, niitä ajetaan talvella pilkkihaalareissa karvahattu päässä ja pitkävartiset jatsarit jalassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu tai akkujen lämmitys ei ole vakiona kaikissa ID.3 malleissa, lyhyen rangen malleissa lämmitys on mutta se syö rangea, joten kalleimmissa malleissa lämmitys puuttuu kokonaan, niitä ajetaan talvella pilkkihaalareissa karvahattu päässä ja pitkävartiset jatsarit jalassa.
Olisin melkoisen yllättynyt, jos siinä kalliimmassa ID.3:sessa ei ole edes resistiivistä lämmitintä. Sähköautot ovat ainakin muutoin talvella ylivoimaisesti lämpimimpiä, lämpiävät erittäin nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisin melkoisen yllättynyt, jos siinä kalliimmassa ID.3:sessa ei ole edes resistiivistä lämmitintä. Sähköautot ovat ainakin muutoin talvella ylivoimaisesti lämpimimpiä, lämpiävät erittäin nopeasti.
Kaikissa Suomeen tuotavissa ID-prheen autoissa on vakiona ilmalämpöpumppu
ID.3 vakiovarusteet:
- normaaliväri
- LED-takavalot
- LED-ajovalot automaattisella kytkeytymisellä
- Mukautuva vakionopeussäädin nopeudenrajoittimella
- Lämpöpumppu (Suomi-vakio)
- kaistanpitoavustin Lane Assist
- ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist
- pysäköintitutka
- liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä
- We Connect Start
- Ambiente-valaistus, 10-värinen
- lämmitettävä monitoimiohjauspyörä
- keskikonsoli ja käsinojat
- puheohjaus
- ajoprofiilin valinta
- radio ”Ready 2 Discover” 25,4-cm-näytöllä (10 tuumaa)
- ID. Light
- 2 USB-C-liitäntää edessä ja 2 USB-C liitäntää takana
- täysautomaattinen ilmastointilaite ”Air Care Climatronic” (1-alue)
- avaimeton käynnistysjärjestelmä (ilman Safe-lukitusta)
- akkulaturi 11 kW, tasavirtalataus 100kW (Pro-akkuversio)
- akkulaturi 11 kW, tasavirtalataus 125 kW (Pro-S-akkuversio)
- latauskaapeli – Mode 3
- Anonyymi
ID.3 autot ruuhkauttaneet korjaamot ja mummo se jaksaa kehua, hulluja nuo roomalaiset!
- Anonyymi
Jatkuvaa valehtelua ja mummottelua.
ID.3 ja sähköautot yleensä on näköjään tyhjentäneet terojen kommenttipankin kokonaan ja jäljelle on jääneet vain tätä tyhjää änkyttämistä ja valehtelua.
Eli vakuuttava suoritus jota ei pysty dissaamaan millään autoiluun liittyvillä argumenteilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuvaa valehtelua ja mummottelua.
ID.3 ja sähköautot yleensä on näköjään tyhjentäneet terojen kommenttipankin kokonaan ja jäljelle on jääneet vain tätä tyhjää änkyttämistä ja valehtelua.
Eli vakuuttava suoritus jota ei pysty dissaamaan millään autoiluun liittyvillä argumenteilla.Näköjään teitä maksavia testinukkeja riittää aina vaan tässä maailmassa. Ilmankos VW on pysynyt vielä pystyssä tehtaana, ja pitkälti teidänlaistenne idioottien rahoilla! 🤣😂😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään teitä maksavia testinukkeja riittää aina vaan tässä maailmassa. Ilmankos VW on pysynyt vielä pystyssä tehtaana, ja pitkälti teidänlaistenne idioottien rahoilla! 🤣😂😅
Olen sen verran tojoilla ajanut että tiedän miten paljon paremmalla autolla olen ajanut viimeiset 25 vuotta.
Ja halvemmallakin olen ajanut kun tiedän mitä Tojon huoltaminen maksaa. Volsun korjaamiseen olen käyttänyt 25 vuoden aikana 230 euroa kun yksi vesipumppu piti vaihtaa. Siinä kaikki korjauskustannukset 25 vuoden aikana ja pahimmillaan olen ajanut 40.000km vuodessa.
Vaikka tojota olisi ollut täysin viaton saman matkan niin matkanteko olisi ollut tuhansia euroja kalliimpaa ylimääräisten huoltojen takia.
Sääliksi käy teitä tojolla kihnuttajia joilla korvat huutaa hoosiannaa moottoritiellä ja ainoa lohtu on kuvitella että niissä paremmissa autoissa täytyy olla jotain kallista vikaa.
- Anonyymi
12 V akku simahtanut jo useista ID.3 autoista, autot olleet jo nyt kauemmin korjaamolla kuin ajossa. Jos tälläiset autot hakusessa, niin osta ihmeessä VW, näitä omimaisuuksia kun et muilta löydä.
- Anonyymi
Tiedän että ID.3:ssa on softa-ongelma ja VW tietää sen myös. Neljän kuukauden päästä ne ovat historiaa ja sen jälkeen käsissä on loistava auto.
Tojoissa on meluongelma, huono ergonomia, kallis huolto-ohjelma ja fossiilipoltin aina ja ikuisesti. Kukaan ei edes aio tehdä noille vakaville puutteille mitään. Jos nuo ominaisuudet on hakusessa niin osta ihmeessä Tojo. Ne ominaisuudet ovat ja pysyvät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän että ID.3:ssa on softa-ongelma ja VW tietää sen myös. Neljän kuukauden päästä ne ovat historiaa ja sen jälkeen käsissä on loistava auto.
Tojoissa on meluongelma, huono ergonomia, kallis huolto-ohjelma ja fossiilipoltin aina ja ikuisesti. Kukaan ei edes aio tehdä noille vakaville puutteille mitään. Jos nuo ominaisuudet on hakusessa niin osta ihmeessä Tojo. Ne ominaisuudet ovat ja pysyvät.Puhumattakaan siitä Corollan tuhnusta jolle TM mittasi 0-100kmh 11,8 sekuntia, Se ei tule koskaan korjaantumaan tuosta.
ID.3 tekee saman homman 7,5 sekunnissa. Melkoinen ero.
- Anonyymi
VW ID.3 ja tuleva VW ID.4 ovat tulevat pajakuninkaat.🤣😅
- Anonyymi
Taas on Ajatusten Tonava liikenteessä. Tiesitkös että sähköauton voimalinjassa on noin 20-40 liikkuvaa osaa kun polttiksessa luku on noin 2.500?
Sähköauto on käytännössä huoltovapaa ja softa päivittyy verkon yli.
Sinä tuossa alleviivaat alhaista teknisen ymmärryksesi tasoa. Sähköautot ovat massiivinen askel eteenpäin kalliin huolto-ohjelman romuttamisessa, käyttövarmuudessa ja kestävyydessä. Polttikset ovat kertaluokkaa huonompia kaikilla noista osa-alueista.
Jos otat tojolasit pois päästä ja tutustut tekniikan perusasioihin niin sinullekin voi syttyä ymmärryksen valo. Ja unohda VW kokonaan kun tutkit tekniikkaa. Se auttaa sinua välttämään tällaisia perseilyjä. Pieni tekniikan ymmärryksen tasonnosto on aina hyvä asia, kenelle tahansa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818