Aihe

Poliisi paljastaa: kyllä VW ja Skoda kestää.

Anonyymi

85

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotalla ei kerkiä perään.

    • Anonyymi

      Noilla kilometreillä tojosta ei olisi jäljellä mitään myytävää. Ja poliisit olisivat kaikki kuuroja.

    • Anonyymi

      Eli täysin loppuun ajettuja linttoja. Molemmat automerkit jo uutena todella huonoja kitiseviä muovikasoja. Silloin kun haluaa auton, niin se ei ole kumpikaan noista merkeistä.

      • Anonyymi

        Nii sinä et halua, mutta sinun mielipidettä ei kysytä kuin poliisi hankkii kunnon auton kovaan ajoon.


      • Anonyymi

        Luepa TM 15/2019. Siinä mitattiin Octavia selkeästi hiljaisemmaksi kuin Corolla. Toyotat ovat olleet jo pitkään luokkansa meluisimpia autoja ja kitinät ovat aina olleet oleellinen osa tojotien äänimaisemaa. Löysä kori joustaa niin kojelauta huutaa pakkasella hoosiannaa joka saumasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii sinä et halua, mutta sinun mielipidettä ei kysytä kuin poliisi hankkii kunnon auton kovaan ajoon.

        Ei ollu minun mielipide vaan ihan yleinen Iltasanomien sivuilta napattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollu minun mielipide vaan ihan yleinen Iltasanomien sivuilta napattu.

        Laita linkki missä on poliisien mielipide autosta joka kestää jokapäiväistä rasittavaa ja kovaa ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollu minun mielipide vaan ihan yleinen Iltasanomien sivuilta napattu.

        No ei ainakaan tuosta artikkelista. Oletko käynyt itse heittämässä tuollaisen aivopierun palautteeseen? Taidat olla ja nyt käytät itseäsi IS:n lähdetietona.
        MELKOISEN NOLO POIKA


      • Anonyymi

        "Eli täysin loppuun ajettuja linttoja. Molemmat automerkit jo uutena todella huonoja kitiseviä muovikasoja. Silloin kun haluaa auton, niin se ei ole kumpikaan noista merkeistä."

        Suora lainaus iltasanomien kommenttiosiosta nimimerkiltä Ettei nyt vaan:
        "Eli täysin loppuun ajettuja linttoja. Molemmat automerkit jo uutena todella huonoja kitiseviä muovikasoja. Silloin kun haluaa auton, niin se ei ole kumpikaan noista merkeistä."

        Ihmeellinen yhteensattuma vai onko sittenkään? Tämä tojohönö kommentoi täällä asiaa josta ei ymmärrä höykäsen pöläystä ja käyttää lähdetietona omaa aivopieruaan Iltasanomissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ainakaan tuosta artikkelista. Oletko käynyt itse heittämässä tuollaisen aivopierun palautteeseen? Taidat olla ja nyt käytät itseäsi IS:n lähdetietona.
        MELKOISEN NOLO POIKA

        Niin ja meidän isä on kovempi äijä kuin teidän kummankaan isä. Kertokaa tämä leikkikoulussa kun teidät viedään sinne taas huomenna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa TM 15/2019. Siinä mitattiin Octavia selkeästi hiljaisemmaksi kuin Corolla. Toyotat ovat olleet jo pitkään luokkansa meluisimpia autoja ja kitinät ovat aina olleet oleellinen osa tojotien äänimaisemaa. Löysä kori joustaa niin kojelauta huutaa pakkasella hoosiannaa joka saumasta.

        Octavian takapenkille on hyvä ottaa sakotettavia. Skodan ei tarvitse siinä hommassa edes liikkua. Riittää kun konstaapeli seisoo pusikossa tutkan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ainakaan tuosta artikkelista. Oletko käynyt itse heittämässä tuollaisen aivopierun palautteeseen? Taidat olla ja nyt käytät itseäsi IS:n lähdetietona.
        MELKOISEN NOLO POIKA

        Auto, joka kestää jokapäiväistä kovaa ajoa on tietysti TOYOTA. Kyllä kansa tietää mikä auto kestää.


    • Anonyymi

      Olihan poliisilla siviilimallisena aiemmin corolloita jonkun verran, eli lähinnä rikospoliisien käytössä, vaan eihän siitä mitään tullut, eivät sopineet. Niin niin tietysti oli nämä ladatkin, mutta taisi olla silloin tilanne, että poliiseja kyykytettiin monella tavoin lakon jälkeen. Muistan ainakin kirkkaan keltaiset kiiturit. Kait ne oli edes lämpimiä.

    • Anonyymi

      Valtio ostaa halppisautoja orjatyövoimalle eikä siinä kysellä kestävyydestä taikka mukavuudesta mitään. Poliisit ovatkin aikalailla krpiintyneitä kun joutuvat pienen palkan lisäksi jossakin vokkelvaakenissa tai räpylälogon omaavassa itäautossa istumaan terveyden kustannuksella, heh.

      • Anonyymi

        "halppisautoja orjatyövoimalle"
        Tämä kommentti on oikea mutta väärässä yhteydessä ja väärästä merkistä. Käypä katsomassa assan taksitolpalla millä autoilla isännät ajavat ja millä rengit. Helppo erottaa ulkonäöstä.


      • Anonyymi

        Tämä länkytys on ennenkin ammuttu alas. Poliisi testaa huolella partioautoiksi valittavat merkit, hinta ei ole ensimmäinen kriteeri.


      • Anonyymi

        Toyota hiace tai nykyisin proace on halvempi kuin VW transporter.


    • Anonyymi

      VW transporter ollu 40 vuotta poliisien maijoina. Olivat kai vaihtaneet parampaan jos olisi ollu tarjolla.

      • Anonyymi

        ..siis olisivat...


      • Anonyymi

        Näin juurikin. Ja sama toisinpäin. Jos Transportereissa olisi ollut ongelmia niin ei niitä olisi käytetty 40 vuotta vaan olisi ostettu jotain muuta.


    • Anonyymi

      Ennen oli Ladoja valtiolla paljonkin, nyt sen on korvannut toinen itäauto eli skooda. Samoin oli transpointtereita ja transitteja maijoina, nykyään sentään Sprinttereitäkin. Halvallahan se köyhä valtio yrittää selvitä, ei siinä kestävyyttä juuri katsota.

      • Anonyymi

        Epätoivoista ruikutusta halvalla tojokotterolla ajavalta hörhöltä.


      • Anonyymi

        " ..nykyään sentään Sprinttereitäkin.."

        Niin ja sekin on sentään Saksalais/Suomalainen laatutuote, toisin kuin eräät kaukoidän kolisevat kippanat.


      • Anonyymi

        On siellä vuosien saatossa kokeiltu muitakin merkkjä, esim. eka korimallin Primeraa mutta sen alusta ei tutun poliisin mukaan kestänyt yhtään kovempaa ajoa, eli poistuivat käytöstä hyvin nopeasti.


    • Anonyymi

      Poliisit eivät itse joudu maksamaan korjauksia. Skodaa ei poliisiautona ole kuin itäblokin maissa ja Suomessa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Toyotia ei ole missään maassa vaativissa poliisitehtävissä, ei edes itäblokin maissa. Ne hajoaa heti ensimmäisestä luodista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotia ei ole missään maassa vaativissa poliisitehtävissä, ei edes itäblokin maissa. Ne hajoaa heti ensimmäisestä luodista.

        huoh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotia ei ole missään maassa vaativissa poliisitehtävissä, ei edes itäblokin maissa. Ne hajoaa heti ensimmäisestä luodista.

        Mitäs tiedät?

        Reppana.


      • Anonyymi

        Naapurikansamme Viro ei aja Skodalla


    • Anonyymi

      Toyotassa ei ole tarpeeksi vahvat seinät varkaiden kuljetukseen. Niistä pääsee läpi kun vähän potkasee.

      • Anonyymi

        Toisin on kaasuautot VW juu...hengitä syvään


    • Anonyymi

      Skoda on Itä-Aasialainen auto ja suomalaiset ovat Eurooppaan eksyneitä kirgiisejä. Luulisi että ostetuin auto Suomessa olisi Skoda mutta jostain syystä se on vasta toiseksi suosituin. Outoa!

      • Anonyymi

        No on sulla pikku tojohönö hyvät maantiedon taidot. Missäköhän se Toyotan alkuperämaa oikein sijaitsee?? Ettei vaan olisi juuri tuolla Itä-Aasiassa. Kannattais käydä välillä koulussakin että pysyisit kartalla. Tiedätkö edes missä maassa asut ?


    • Anonyymi

      Miksiruokitte trollia. Trolli riehuu miltei kaikilla suolen auto saiteilla. .Spammia 20h vrk. .kohta 10v ja miljoona surkeaa 3-5v tasoista trollausta.

      • Anonyymi

        Joo tarkoitat tietysti Tojotaa markkinoivaa trollia joka valvoo palstalla 24H/7.
        Toyotan maahantuonti on palkannut sen että merkki pysyy varmasti myydyimpänä henkilö-autona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tarkoitat tietysti Tojotaa markkinoivaa trollia joka valvoo palstalla 24H/7.
        Toyotan maahantuonti on palkannut sen että merkki pysyy varmasti myydyimpänä henkilö-autona.

        Joo toyotahan on venäläisturkkilainen kolhoosituote.
        Teroja vaan harmittaa kun kommarit eivät voi enää sekaantua länsiauton skodan tuotantoon.

        Metka vaan että niin pieni yksikkö onkin kova uhka jättikonserni Toyotalle.


    • Anonyymi

      LL huolto vai hhehheheheehehhehe

      ja paljonko huoltokulut on vastaavaan toyotaan verrattuna?

      osia menee ainakin siviilissä DSG lähtien ja öljynsyönti....

      • Anonyymi

        Puhut historiaa. Nykyisinhän nuo pelaa jo hyvin, eikä öljyä tarvi lisäillä. Kertaakaan en ole tarvinut öljykannuun tarttua ja kilsoja tulee 25.000 vuodessa. Huollot toki määräajoin ja uudet öljyt koneeseen ja taas kehrää.
        Dsg oli kyllä alkuun heikko, vaan ei enää. Samoin alkuun innostuivat noihin 30.000 km öljynvaihtoihin. Siihenkin piti olla juuri oikea öljy. No pistettiin koneisiin halppisöljyjä ja tuli sutta ja sekundaa. Minä kyllä vaihdatan öljyt kerran vuodessa ajoin, mitä ajoin, olkoon automerkki mikä hyvänsä. Ei tule ongelmia. Onhan noita eri merkkejä alla ollut kymmenisen kappaletta.


    • Anonyymi

      Skoda ja vw ovat tosi luotettavia autoja. Ja saksalaiset muutenkin. Takseinakin oon nähnyt enimmäkseen Fordeja, Opeleita, Skodia ja Mersuja. Kyllä noita ruottaisii Volvojakin näkee. Hyvin harvoin oon nähnyt japanilaista taksina ja en ikinä poliisiautona.

      • Anonyymi

        Tynnyrissä kasvanut nyhjäkki olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tynnyrissä kasvanut nyhjäkki olet.

        No johan oli kommentti itseään hinkkaavalta luuserilta. !


    • Anonyymi

      Poliisi ajaa volkkarilla siksi, että ei työt lopu, Toyotalla saisivat kaikki rosmot kiinni koska auto ei jätä tielle ja kohta olis kaikki posessa, ketä sitten jahdattais, volkkarilla ajaessa suurin osa pääsee karkuun kun partio odottelee hinausautoa. VW ja rosvot tykkää!

      • Anonyymi

        Tällaisia tarinoita kuulin viimeksi kun tyttäreni leikki hiekkalaatikolla.
        Miten oikesti on mahdollista että osaa kirjoittaa mutta järki on nelivuotiaan tasolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Elät melkoisessa mielikuvitusmaailmassa jos luulet että kirjotuksessasi on muuta kuin tahatonta huumoria tai että se menisi jonkun ihon alle.
        Sun älykkyytesi ei riitä oikeaan huumoriin tai ihon alle menemiseen. Minua nauratti kovasti kuinka kirjoitit tosissasi rosmoista ja pollareista mutta olen melko varma että minua nauratti kovasti eri asia kuin luulit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elät melkoisessa mielikuvitusmaailmassa jos luulet että kirjotuksessasi on muuta kuin tahatonta huumoria tai että se menisi jonkun ihon alle.
        Sun älykkyytesi ei riitä oikeaan huumoriin tai ihon alle menemiseen. Minua nauratti kovasti kuinka kirjoitit tosissasi rosmoista ja pollareista mutta olen melko varma että minua nauratti kovasti eri asia kuin luulit.

        Juu se K-Auto omspoika sanoo sina sen viimesen sanan, pojat oppinu käskyttään mekatsuja kun ylin johto käskeny uhkailla potkuilla ellei porukka suostu kusetuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu se K-Auto omspoika sanoo sina sen viimesen sanan, pojat oppinu käskyttään mekatsuja kun ylin johto käskeny uhkailla potkuilla ellei porukka suostu kusetuksiin.

        Tiedostatko itse että sun todellisuus on vähän eri juttu kuin meillä muilla? Se että kuvittelet jonkun K-Autosta kirjoittelevan tänne on täysin harhainen juttu. Onko tämä harha sulle todellinen vai esitätkö jostain syystä harhaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedostatko itse että sun todellisuus on vähän eri juttu kuin meillä muilla? Se että kuvittelet jonkun K-Autosta kirjoittelevan tänne on täysin harhainen juttu. Onko tämä harha sulle todellinen vai esitätkö jostain syystä harhaista?

        Mitäs mä sanoin, se koira älähtää johon kalikka kolahtaa, K-Auto se haluaa viimese sama.

        Lopettakaa se jatkuva rikosten tehtailu niin teitä ei tarvi kuljetella poliisiautoilla, sillä se ongelma ratkee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs mä sanoin, se koira älähtää johon kalikka kolahtaa, K-Auto se haluaa viimese sama.

        Lopettakaa se jatkuva rikosten tehtailu niin teitä ei tarvi kuljetella poliisiautoilla, sillä se ongelma ratkee

        Vastasit kysymykseen, kiitos. Olet siis oikeasti harhainen. Tiedoksesi että työnantajani ei toimi autoalalla tai edes kaupan alalla.


    • Anonyymi

      Eiks Dubain kytät aja VW Upilla ja kansa nauraa 😁🏆

    • Anonyymi

      Laitos hoidokin ainut ilo.. yötä päivää spammaa 3-5v tasoista tuubaa. .No ei tyhjästä kuupasta muuta saa irti. .

      • Anonyymi

        Sanoi VW kauppias kun häntä osastolle vietiin.

        Toivottavasti saat hyvät lääkkeet ja pääset irti volkkarista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoi VW kauppias kun häntä osastolle vietiin.

        Toivottavasti saat hyvät lääkkeet ja pääset irti volkkarista.

        Toyotakauppias myy leluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotakauppias myy leluja.

        Jep, ostin pojalle radio-ohjattavan Toyotan pienoismallin Toyota-liikkeestä. Hieno auto samoin kuin esikuvansa.


    • Anonyymi

      Ilmankos suomessa on paljon rosmoja vappaana ja hittaat polliisit, kun kaiken takana on rikkonaiset vokkelot 😁

    • Anonyymi

      Milloin suomessa poliisiautot muka joutuu kovaan käyttöön. Ruuhkassahan ne köröttelee kuin eläkeläiset kauppareissulla.
      Usa:ssa on eri asia, onhan niissä törmäyspuskuritkin kaikissa poliisiautoissa.

      • Anonyymi

        Ruuhkassa ajoa satoja kilometrejä päivässä on kaikkein rasittavinta moottorille, ja vaihteistolle.
        Takaa-ajo tilanteissa kone huutaa kovilla kierroksilla ja venttiilit puhdistuu karstasta.


    • Anonyymi

      Takaa-ajoissa VW huono, ei pysy tiellä kun mutteriohjaus ja väljät nivelet.

    • Anonyymi

      Rosvot jää nauramaan poliisien skooda-merkkisen kaalivankkurin lähestymistä ja jäävät kiinni. Tätä kutsutaan psykologiseksi sodankäynniksi.

      • Anonyymi

        Parempi se kuin kolisevan hybriditoyotan paljastuminen hiljaisessa operaatiossa.
        Tai jos tojotan hiaceen laittaa rosvot niin ne pääsee yhdellä potkasulla ulos ohuesta pellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi se kuin kolisevan hybriditoyotan paljastuminen hiljaisessa operaatiossa.
        Tai jos tojotan hiaceen laittaa rosvot niin ne pääsee yhdellä potkasulla ulos ohuesta pellistä.

        Toyota ei valmista poliisiautoja, mistä harhaiset juttusi ammennat, syötkö jotain sieniä vai onko liimapurkin kansi jäänyt auki?

        Poliisi ajaa volkkarilla koska sillä on varaa vain halvimpaan kalustoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei valmista poliisiautoja, mistä harhaiset juttusi ammennat, syötkö jotain sieniä vai onko liimapurkin kansi jäänyt auki?

        Poliisi ajaa volkkarilla koska sillä on varaa vain halvimpaan kalustoon.

        VW:n pakut ei ole sen halvempia kuin tojotan pakut. Eikä VW valmista poliisiautoja.
        Oletko pilvessä tojonarkkis ? vai mistä nuo valheet ammennat ?

        Poliisi testaa autonsa ammattilaisilla ja valitsee parhaat ja kestävimmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:n pakut ei ole sen halvempia kuin tojotan pakut. Eikä VW valmista poliisiautoja.
        Oletko pilvessä tojonarkkis ? vai mistä nuo valheet ammennat ?

        Poliisi testaa autonsa ammattilaisilla ja valitsee parhaat ja kestävimmät.

        Höpö höpö, kytät on kyttiä eikä mitään autoexperttejä. Aikoinaan ottivat volkkareita kun VW oli vielä hyvä, VW ollu yli 10 vuotta pelkkää paskaa. Mersuja ne viimeksi osti, kyttien nyktset VW pakut ikivanhoja ritsoja joita kursittu kasaan että pysyvät tiellä. Mikä tahansa kestää vaikka ikuisuuden kun osia vaihtaa tiuhaan, VW slogan muuten.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vokkelon tuulilasi halki, kori vääntyilly, sellasta se on VW:n käyttämä suurlujuusteräs.

        Aika kivii riskei otti kytät, kiilas matkailuauton, kyydissä saatroi olla pieniä lapsia, ajoivat sulkuviivojen yli, ihan siis törkeetä. Takooajot pitäis lailla kieltää, niissä käy monesti kylmät. Kytät vastuussa jos pakoauton tai kiilattujen matkustajia kuolee tai loukkaantuu.

        Että tosta näkee kuinka fiksuja VW kuskit on, tyhmempiä ihmisiä saa etsiä eikä löydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vokkelon tuulilasi halki, kori vääntyilly, sellasta se on VW:n käyttämä suurlujuusteräs.

        Aika kivii riskei otti kytät, kiilas matkailuauton, kyydissä saatroi olla pieniä lapsia, ajoivat sulkuviivojen yli, ihan siis törkeetä. Takooajot pitäis lailla kieltää, niissä käy monesti kylmät. Kytät vastuussa jos pakoauton tai kiilattujen matkustajia kuolee tai loukkaantuu.

        Että tosta näkee kuinka fiksuja VW kuskit on, tyhmempiä ihmisiä saa etsiä eikä löydä.

        Toyota olis tuon takaa-ajon jälkeen romuttamolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota olis tuon takaa-ajon jälkeen romuttamolla.

        Ja kuskit sairaalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota olis tuon takaa-ajon jälkeen romuttamolla.

        Mitä, japsivekotin jätti kyttävolkkarin kevyesti, kytät rimpuili paskan vokkelon ratissa. Ja kyllä hävettää koko suomen puolesta tuo kyttien VW kalusto, eikö tosiaan parempaan ole varaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä, japsivekotin jätti kyttävolkkarin kevyesti, kytät rimpuili paskan vokkelon ratissa. Ja kyllä hävettää koko suomen puolesta tuo kyttien VW kalusto, eikö tosiaan parempaan ole varaa?

        Aina vuoron alussa tutkapari jännittää lähteekö vokkelo tänään käyntiin ja pelkää että jättää taas tielle. Tosin vokkelosta saa hyvän syyn olla ehtimättä paikalle kun poliisia tarvitaan, tullaan sitten ottaa sormenjäljet kun auto saadaan korjaamolta.


    • Anonyymi

      Laitos hoidokin tuubaa yötä päivää. Sama hööpö spammaa n 95% palstan annista. Hiekkalaatikollakin tasokkaampaa keskustelua kuin tällä saitilla. Häipykää kaikki. Tämä laitos hoidokin viihdettä. . kuraa

      • Anonyymi

        Sitä samaa sulle laitos hoidokille..


      • Anonyymi

        Toyota häirikkö spämmää 99,9% palstan annista 24h/7/365.


    • Anonyymi

      Hyvin näkee kuinka kovia riskejä VW kytät ottaa saadakseen jonku narkkarin kiinni, ei mitään väliä vaikka kuolis muutama sivullinen.

      Lakiin on pikaisesti saatava muutos, että volkkareilla ajavat poliisit ei saa alkaa jahtaamaan ketään. muuta liikennettä ei saa vaarantaa yhden nilkin takia. Jos minä lähden jahtaamaan jotakuta joka varastaa minun omaisuutta ja kaahaan holtittomasti perässä, niin kortti lähtee js tulee isot sakot. Mikä helvetin etuoikeus vaarantaa liikennettä kytillä on?

    • Anonyymi

      Poliisi ei ole katsonut moottori lehden sivuilta VW vikalistaa?

      taitaa tulla veronmaksajille kalliiksi skoda ja VW?

      • Anonyymi

        anoraamakatto saa runsaasti kritiikkiä, koska se vuotaa. Pahimmassa tapauksessa koko panoraamakatto on irroitettava ja korvattava uudella. Autobild –kestotestissä ilmastointilaitteen kondenssivesiputken kautta vettä lorisi sisätiloihin – ei mikään yksittäistapaus!Golf 1.4 TSI:n moottori vaurioitui 286 000 kilometrin ajon jälkeen, männät olivat murtuneet kahdessa sylinterissä. TDI –dieselmoottoreihin täytyi tehdä muutoksia ja moottorinohjauksen päivityksiä pakokaasupäästöjen vähentämiseksi. Kulmikkaasti toimiva ja nykivä DSG-vaihteisto saa aikaan moottorin sammumista liikkeellelähdössä ja antaa vaikutelman kokemattomasta ajajasta, joka ajaa autokoulussa ensimmäistä ajotuntiaan. Etenkin ylämäkeen pysähdyttäessä ja uudelleen liikkeelle lähdössä äkkitoiminen ja nykivä DSG-vaihteisto on huomattavasti hankalampi kuin pehmeästi toimiva, momentinmuuntimella varustettu tavallinen automaattivaihteisto. Takajousitus (monitukivarsijousitus tehokkaammissa malleissa) natisee.Takaisinkutsuja, mm. pyöränlaakerikotelon murtuminen ja polttoaineputkien vuodot.Ilmastointilaitteen kondenssivesiputki saattaa johtaa vettä sisätiloihin.Panoraamakatto vuotaa, panoraamakaton kiinnityksen tarkastus, takaisinkutsu. Ksenonvalojen muovit harmaantuvat ja kostuvat sisältä. Lukuisia muitakin takaisinkutsuja vuosien varrella: -Polttonesteputken liitos voi vuotaa. -Etupyörien laakeripesät voivat murtua.-Ajovalot voivat oikutella ohjainlaitteen häiriön vuoksi.-Turvatyynyissä ja turvavöiden esikiristimissä voi olla toimintahäiriöitä vääränlaisen täyteaineen vuoksi.-Alltrack-mallissa voivat takapyörien laakeripesät murtua. Suomessa on havaittu, että dieselmoottorien yhteydessä olevat kaksoismassavauhtipyörät eivät tahdo kestää auton moottorin käyttöikää. Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan kaksoismassavauhtipyörä on kulutusosa, jonka vaihtoon on varauduttava auton moottorin käyttöiän aikana. Maantieajopainotteisessa käytössä kaksoismassavauhtipyörä voi kestää useita satoja tuhansia kilometrejä. Valtaosassa tapauksista vauhtipyörän ja / tai kytkimen vaihtaminen tulee eteen 200 000- 300 000 kilometrin ajon jälkeen. Sen sijaan rasittavassa kaupunkiajossa tai vedettäessä perävaunua, kaksoismassavauhtipyörän käyttöikä lyhenee. Vaihto on työläs ja kallis toimenpide ja se tulee tehtäväksi 100 000 – 200 000 ajokilometrin välillä. Myyjän tulisi kertoa, että kaksoismassavauhtipyörä on tekniikaltaan sellainen, että siinä on kuluvia osia. Kaksoismassavauhtipyörä koostuu liikkuvista osista, jotka kuluvat, väsyvät ja vanhentuvat käytön myötä. Kuluttajalle pitäisi kertoa ennen kaupantekoa, että vauhtipyörän rakenne on sellainen, että sitä pitää korjata ennen moottorin normaalin kestoiän päättymistä. Lisätietoa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/vauhtipyora/Koskee pääasiassa edellistä mallia: Uudessa mallissa kyseiset moottorivauriot ovat poistuneet: Moottorivaurioita 1.2 TSI- ja 1.4 TSI –moottorien jakoketjun hajoamisen myötä.Golf VI: Tyyppivika: VW –konsernin turboahdettujen 1.2TSI – ja 1.4TSI -bensiinimoottorien jakoketjuissa on ollut ongelmia. Vikatapauksessa kannattaa vaatia jatkotakuuta, sillä kyseessä on selkeä tyyppivika, jonka korjauskustannukset voivat olla kalliit. VW –konserni on ollut kitsas ja nihkeä korvaamaan jakoketjuvikoja ja niiden aiheuttamia mahdollisia moottorivaurioita ABSuomen kuluttajariitalautakunnan mukaan jakoketjun tulee kestää koko moottorin käyttöiän, mikä VW-konsernin ilmoituksen mukaan on 250 000 km. Näin ollen kuluttaja voi vedota tyyppivikaan takuun jälkeenkin. Vikatapauksessa jakoketju ei ole kestänyt sitä, mitä kuluttajalla on yleisen mittapuun mukaan aihetta olettaa. Myyjällä on vastuu tuotevirheistä. Myyjä vastaa tuotteesta takuun jälkeenkin. Käyttäjä vastaa tuotteen asianmukaisesta käytöstä. Takuu on vapaaehtoinen lisäetu.Jakoketju ei ole kulutusosa, kuten jakohihna, jolle on määritelty tietty vaihtoväli iän ja/tai kilometrimäärän mukaan. Jakoketjun kestosta lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) verkkosivuilla: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/Pienempien moottoreiden yhteydessä oleva 7-vaihteinen automaattivaihteisto (DSG-kaksoiskytkinvaihteisto, kuivakytkin) saattaa oikutella ja sen korjaaminen on kallista. Vikatapauksessa kannattaa vedota tyyppivikaan takuuajan jälkeenkin. Isompien moottorien yhteydessä oleva DSG-automaatti märkäkytkimellä on osoittautunut kestävämmäksi.Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) ohjeesta ”Virhevastuu ja takuu autokaupassa”.http://www.kkv.fi/globalassets/kkv-suomi/julkaisut/linjaukset/toimialakohtaiset-linjaukset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa-2007.pdfGolf VI:Kulmikkaasti toimiva ja nykivä DSG-vaihteisto saa aikaan moottorin sammumista liikkeellelähdössä ja antaa vaikutelman kokemattomasta ajajasta, joka ajaa autokoulussa ensimmäistä ajotuntiaan,

        ote moottorilehti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        anoraamakatto saa runsaasti kritiikkiä, koska se vuotaa. Pahimmassa tapauksessa koko panoraamakatto on irroitettava ja korvattava uudella. Autobild –kestotestissä ilmastointilaitteen kondenssivesiputken kautta vettä lorisi sisätiloihin – ei mikään yksittäistapaus!Golf 1.4 TSI:n moottori vaurioitui 286 000 kilometrin ajon jälkeen, männät olivat murtuneet kahdessa sylinterissä. TDI –dieselmoottoreihin täytyi tehdä muutoksia ja moottorinohjauksen päivityksiä pakokaasupäästöjen vähentämiseksi. Kulmikkaasti toimiva ja nykivä DSG-vaihteisto saa aikaan moottorin sammumista liikkeellelähdössä ja antaa vaikutelman kokemattomasta ajajasta, joka ajaa autokoulussa ensimmäistä ajotuntiaan. Etenkin ylämäkeen pysähdyttäessä ja uudelleen liikkeelle lähdössä äkkitoiminen ja nykivä DSG-vaihteisto on huomattavasti hankalampi kuin pehmeästi toimiva, momentinmuuntimella varustettu tavallinen automaattivaihteisto. Takajousitus (monitukivarsijousitus tehokkaammissa malleissa) natisee.Takaisinkutsuja, mm. pyöränlaakerikotelon murtuminen ja polttoaineputkien vuodot.Ilmastointilaitteen kondenssivesiputki saattaa johtaa vettä sisätiloihin.Panoraamakatto vuotaa, panoraamakaton kiinnityksen tarkastus, takaisinkutsu. Ksenonvalojen muovit harmaantuvat ja kostuvat sisältä. Lukuisia muitakin takaisinkutsuja vuosien varrella: -Polttonesteputken liitos voi vuotaa. -Etupyörien laakeripesät voivat murtua.-Ajovalot voivat oikutella ohjainlaitteen häiriön vuoksi.-Turvatyynyissä ja turvavöiden esikiristimissä voi olla toimintahäiriöitä vääränlaisen täyteaineen vuoksi.-Alltrack-mallissa voivat takapyörien laakeripesät murtua. Suomessa on havaittu, että dieselmoottorien yhteydessä olevat kaksoismassavauhtipyörät eivät tahdo kestää auton moottorin käyttöikää. Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan kaksoismassavauhtipyörä on kulutusosa, jonka vaihtoon on varauduttava auton moottorin käyttöiän aikana. Maantieajopainotteisessa käytössä kaksoismassavauhtipyörä voi kestää useita satoja tuhansia kilometrejä. Valtaosassa tapauksista vauhtipyörän ja / tai kytkimen vaihtaminen tulee eteen 200 000- 300 000 kilometrin ajon jälkeen. Sen sijaan rasittavassa kaupunkiajossa tai vedettäessä perävaunua, kaksoismassavauhtipyörän käyttöikä lyhenee. Vaihto on työläs ja kallis toimenpide ja se tulee tehtäväksi 100 000 – 200 000 ajokilometrin välillä. Myyjän tulisi kertoa, että kaksoismassavauhtipyörä on tekniikaltaan sellainen, että siinä on kuluvia osia. Kaksoismassavauhtipyörä koostuu liikkuvista osista, jotka kuluvat, väsyvät ja vanhentuvat käytön myötä. Kuluttajalle pitäisi kertoa ennen kaupantekoa, että vauhtipyörän rakenne on sellainen, että sitä pitää korjata ennen moottorin normaalin kestoiän päättymistä. Lisätietoa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/vauhtipyora/Koskee pääasiassa edellistä mallia: Uudessa mallissa kyseiset moottorivauriot ovat poistuneet: Moottorivaurioita 1.2 TSI- ja 1.4 TSI –moottorien jakoketjun hajoamisen myötä.Golf VI: Tyyppivika: VW –konsernin turboahdettujen 1.2TSI – ja 1.4TSI -bensiinimoottorien jakoketjuissa on ollut ongelmia. Vikatapauksessa kannattaa vaatia jatkotakuuta, sillä kyseessä on selkeä tyyppivika, jonka korjauskustannukset voivat olla kalliit. VW –konserni on ollut kitsas ja nihkeä korvaamaan jakoketjuvikoja ja niiden aiheuttamia mahdollisia moottorivaurioita ABSuomen kuluttajariitalautakunnan mukaan jakoketjun tulee kestää koko moottorin käyttöiän, mikä VW-konsernin ilmoituksen mukaan on 250 000 km. Näin ollen kuluttaja voi vedota tyyppivikaan takuun jälkeenkin. Vikatapauksessa jakoketju ei ole kestänyt sitä, mitä kuluttajalla on yleisen mittapuun mukaan aihetta olettaa. Myyjällä on vastuu tuotevirheistä. Myyjä vastaa tuotteesta takuun jälkeenkin. Käyttäjä vastaa tuotteen asianmukaisesta käytöstä. Takuu on vapaaehtoinen lisäetu.Jakoketju ei ole kulutusosa, kuten jakohihna, jolle on määritelty tietty vaihtoväli iän ja/tai kilometrimäärän mukaan. Jakoketjun kestosta lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) verkkosivuilla: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/Pienempien moottoreiden yhteydessä oleva 7-vaihteinen automaattivaihteisto (DSG-kaksoiskytkinvaihteisto, kuivakytkin) saattaa oikutella ja sen korjaaminen on kallista. Vikatapauksessa kannattaa vedota tyyppivikaan takuuajan jälkeenkin. Isompien moottorien yhteydessä oleva DSG-automaatti märkäkytkimellä on osoittautunut kestävämmäksi.Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) ohjeesta ”Virhevastuu ja takuu autokaupassa”.http://www.kkv.fi/globalassets/kkv-suomi/julkaisut/linjaukset/toimialakohtaiset-linjaukset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa-2007.pdfGolf VI:Kulmikkaasti toimiva ja nykivä DSG-vaihteisto saa aikaan moottorin sammumista liikkeellelähdössä ja antaa vaikutelman kokemattomasta ajajasta, joka ajaa autokoulussa ensimmäistä ajotuntiaan,

        ote moottorilehti

        jatkoa
        Kulmikkaasti toimiva ja nykivä DSG-vaihteisto saa aikaan moottorin sammumista liikkeellelähdössä ja antaa vaikutelman kokemattomasta ajajasta, joka ajaa autokoulussa ensimmäistä ajotuntiaan, AB.Istuinverhous kuluu nopeasti, useita valituksia, AB.Ovien ikkunatiivisteet irtoilevat, AB.Nopeasti kuluva istuinverhoilu, AB.Virtalukko voi oikutella, AB.2.0 TDI -moottorin korkeapaineputkiston halkeamasta takaisinkutsu, AB.2009 vääriä varoitusvaloissa vikailmoituksia jarruista ja oikuttelevia ikkunannostajia, AB.1.6 TDI -moottoriin uusittiin moottorinohjauslaite, koska moottori ei käynnistynyt kylmässä AB.1.2 TSI -moottorin turbon paineensäädön häiriö aiheutti tehon puutetta, takaisinkutsu, AB.Suomessa on havaittu, että dieselmoottorien yhteydessä olevat kaksoismassavauhtipyörät eivät tahdo kestää auton moottorin käyttöikää. Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan kaksoismassavauhtipyörä on kulutusosa, jonka vaihtoon on varauduttava auton moottorin käyttöiän aikana. Maantieajopainotteisessa käytössä kaksoismassavauhtipyörä voi kestää useita satoja tuhansia kilometrejä. Valtaosassa tapauksista vauhtipyörän ja/tai kytkimen vaihtaminen tulee eteen 200 000–300 000 kilometrin ajon jälkeen. Sen sijaan rasittavassa kaupunkiajossa tai vedettäessä perävaunua, kaksoismassavauhtipyörän käyttöikä lyhenee. Vaihto on työläs ja kallis toimenpide ja se tulee tehtäväksi 100 000–200 000 ajokilometrin välillä. Myyjän tulisi kertoa, että kaksoismassavauhtipyörä on tekniikaltaan sellainen, että siinä on kuluvia osia. Kaksoismassavauhtipyörä koostuu liikkuvista osista, jotka kuluvat, väsyvät ja vanhentuvat käytön myötä. Kuluttajalle pitäisi kertoa ennen kaupantekoa, että vauhtipyörän rakenne on sellainen, että sitä pitää korjata ennen moottorin normaalin kestoiän päättymistä. Lisätietoa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/vauhtipyora/Moottorivaurioita 1.2 TSI- ja 1.4 TSI -moottorien jakoketjun hajoamisen myötä, AB.Golf VI: Tyyppivika: VW-konsernin turboahdettujen 1.2TSI- ja 1.4TSI -bensiinimoottorien jakoketjuissa on ollut ongelmia. Vikatapauksessa kannattaa vaatia jatkotakuuta, sillä kyseessä on selkeä tyyppivika, jonka korjauskustannukset voivat olla kalliit. VW-konserni on ollut kitsas ja nihkeä korvaamaan jakoketjuvikoja ja niiden aiheuttamia mahdollisia moottorivaurioita, AB. Suomen kuluttajariitalautakunnan mukaan jakoketjun tulee kestää koko moottorin käyttöiän, mikä VW-konsernin ilmoituksen mukaan on 250 000 km. Näin ollen kuluttaja voi vedota tyyppivikaan takuun jälkeenkin. Vikatapauksessa jakoketju ei ole kestänyt sitä, mitä kuluttajalla on yleisen mittapuun mukaan aihetta olettaa. Myyjällä on vastuu tuotevirheistä. Myyjä vastaa tuotteesta takuun jälkeenkin. Käyttäjä vastaa tuotteen asianmukaisesta käytöstä. Takuu on vapaaehtoinen lisäetu. Jakoketju ei ole kulutusosa, kuten jakohihna, jolle on määritelty tietty vaihtoväli iän ja/tai kilometrimäärän mukaan. Jakoketjun kestosta lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) verkkosivuilla: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) ohjeesta ”Virhevastuu ja takuu autokaupassa”: http://www.kkv.fi/globalassets/kkv-suomi/julkaisut/linjaukset/toimialakohtaiset-linjaukset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa-2007.pdfGolf V: Vaihteisto- ja kytkinvikoja, ADAC.Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja (turboahdinvikoja ja pumppusuutinjärjestelmän vuotoja), ADAC, AB.2.0 TDI -moottorissa joitakin sylinterikannentiiviste- ja vaihteistovikoja jälkikäteen tehdyn ”lastuvirityksen” lisääntyneiden rasitusten vuoksi, AB.Pumppusuutindieseleissä pumppusuuttimet vuotavat ja turboahtimet reistailevat, AB.Dieselmoottorien ongelmista osa aiheutuu liian pitkistä öljynvaihtoväleistä ja ammattitaidottomasta lastuvirityksestä, AB.Jarrupaineanturin vikojen vuoksi ESC -ajonvakautusjärjestelmän ohjausyksikkö täytyy uusia, AB.Kaksoisahdettujen, tehokkaimpien TSI -bensiinimoottorien mekaanisen ahtimen magneettikytkin kirskuu, AB.1.4 TSI -moottorien jakoketjut kuluvat nopeasti ja voivat aiheuttaa moottorivaurion, AB.Viisivaihteisessa vaihteistossa vikoja 1.6 bensiini ja TDI -diesel (77 kW) -malleissa.Jäähdyttimet ruostuvat ja vuotavat mikäli jäähdytysnestettä ei ole vaihdettu huolto-ohjelman mukaan, AB.Golf IV:Vesivuotoja ovitiivisteistä, ADAC.Jarrujärjestelmän vikoja, myös sähköjärjestelmässä (ABS), ADAC.Sähkötoimiset ikkunannostimet oikuttelevat, ADAC, AB.Kytkin, vaihteisto, ADAC, AB.Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja, sytytyspuola ja lambda -anturi bensiinimalleissa, ADAC.TDI -diesel: jakopään hammashihnan kiristysrulla rikkoutunut ja vaurioittanut hammashihnaa, ADAC, AB.TDI -dieselin ilmamassamittarin vikaherkkyys, ADAC, AB.Jäähdytysnestevuotoja löystyneiden letkunkiinnikkeiden vuoksi, AB.1.4 16V -moottorin huohotusjärjestelmä voi jäätyä ja tässä mallissa paljon vaihteistovikoja, AB.Huterat istuimet. AB.

        moottori lehti ote


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkoa
        Kulmikkaasti toimiva ja nykivä DSG-vaihteisto saa aikaan moottorin sammumista liikkeellelähdössä ja antaa vaikutelman kokemattomasta ajajasta, joka ajaa autokoulussa ensimmäistä ajotuntiaan, AB.Istuinverhous kuluu nopeasti, useita valituksia, AB.Ovien ikkunatiivisteet irtoilevat, AB.Nopeasti kuluva istuinverhoilu, AB.Virtalukko voi oikutella, AB.2.0 TDI -moottorin korkeapaineputkiston halkeamasta takaisinkutsu, AB.2009 vääriä varoitusvaloissa vikailmoituksia jarruista ja oikuttelevia ikkunannostajia, AB.1.6 TDI -moottoriin uusittiin moottorinohjauslaite, koska moottori ei käynnistynyt kylmässä AB.1.2 TSI -moottorin turbon paineensäädön häiriö aiheutti tehon puutetta, takaisinkutsu, AB.Suomessa on havaittu, että dieselmoottorien yhteydessä olevat kaksoismassavauhtipyörät eivät tahdo kestää auton moottorin käyttöikää. Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan kaksoismassavauhtipyörä on kulutusosa, jonka vaihtoon on varauduttava auton moottorin käyttöiän aikana. Maantieajopainotteisessa käytössä kaksoismassavauhtipyörä voi kestää useita satoja tuhansia kilometrejä. Valtaosassa tapauksista vauhtipyörän ja/tai kytkimen vaihtaminen tulee eteen 200 000–300 000 kilometrin ajon jälkeen. Sen sijaan rasittavassa kaupunkiajossa tai vedettäessä perävaunua, kaksoismassavauhtipyörän käyttöikä lyhenee. Vaihto on työläs ja kallis toimenpide ja se tulee tehtäväksi 100 000–200 000 ajokilometrin välillä. Myyjän tulisi kertoa, että kaksoismassavauhtipyörä on tekniikaltaan sellainen, että siinä on kuluvia osia. Kaksoismassavauhtipyörä koostuu liikkuvista osista, jotka kuluvat, väsyvät ja vanhentuvat käytön myötä. Kuluttajalle pitäisi kertoa ennen kaupantekoa, että vauhtipyörän rakenne on sellainen, että sitä pitää korjata ennen moottorin normaalin kestoiän päättymistä. Lisätietoa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/vauhtipyora/Moottorivaurioita 1.2 TSI- ja 1.4 TSI -moottorien jakoketjun hajoamisen myötä, AB.Golf VI: Tyyppivika: VW-konsernin turboahdettujen 1.2TSI- ja 1.4TSI -bensiinimoottorien jakoketjuissa on ollut ongelmia. Vikatapauksessa kannattaa vaatia jatkotakuuta, sillä kyseessä on selkeä tyyppivika, jonka korjauskustannukset voivat olla kalliit. VW-konserni on ollut kitsas ja nihkeä korvaamaan jakoketjuvikoja ja niiden aiheuttamia mahdollisia moottorivaurioita, AB. Suomen kuluttajariitalautakunnan mukaan jakoketjun tulee kestää koko moottorin käyttöiän, mikä VW-konsernin ilmoituksen mukaan on 250 000 km. Näin ollen kuluttaja voi vedota tyyppivikaan takuun jälkeenkin. Vikatapauksessa jakoketju ei ole kestänyt sitä, mitä kuluttajalla on yleisen mittapuun mukaan aihetta olettaa. Myyjällä on vastuu tuotevirheistä. Myyjä vastaa tuotteesta takuun jälkeenkin. Käyttäjä vastaa tuotteen asianmukaisesta käytöstä. Takuu on vapaaehtoinen lisäetu. Jakoketju ei ole kulutusosa, kuten jakohihna, jolle on määritelty tietty vaihtoväli iän ja/tai kilometrimäärän mukaan. Jakoketjun kestosta lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) verkkosivuilla: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) ohjeesta ”Virhevastuu ja takuu autokaupassa”: http://www.kkv.fi/globalassets/kkv-suomi/julkaisut/linjaukset/toimialakohtaiset-linjaukset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa-2007.pdfGolf V: Vaihteisto- ja kytkinvikoja, ADAC.Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja (turboahdinvikoja ja pumppusuutinjärjestelmän vuotoja), ADAC, AB.2.0 TDI -moottorissa joitakin sylinterikannentiiviste- ja vaihteistovikoja jälkikäteen tehdyn ”lastuvirityksen” lisääntyneiden rasitusten vuoksi, AB.Pumppusuutindieseleissä pumppusuuttimet vuotavat ja turboahtimet reistailevat, AB.Dieselmoottorien ongelmista osa aiheutuu liian pitkistä öljynvaihtoväleistä ja ammattitaidottomasta lastuvirityksestä, AB.Jarrupaineanturin vikojen vuoksi ESC -ajonvakautusjärjestelmän ohjausyksikkö täytyy uusia, AB.Kaksoisahdettujen, tehokkaimpien TSI -bensiinimoottorien mekaanisen ahtimen magneettikytkin kirskuu, AB.1.4 TSI -moottorien jakoketjut kuluvat nopeasti ja voivat aiheuttaa moottorivaurion, AB.Viisivaihteisessa vaihteistossa vikoja 1.6 bensiini ja TDI -diesel (77 kW) -malleissa.Jäähdyttimet ruostuvat ja vuotavat mikäli jäähdytysnestettä ei ole vaihdettu huolto-ohjelman mukaan, AB.Golf IV:Vesivuotoja ovitiivisteistä, ADAC.Jarrujärjestelmän vikoja, myös sähköjärjestelmässä (ABS), ADAC.Sähkötoimiset ikkunannostimet oikuttelevat, ADAC, AB.Kytkin, vaihteisto, ADAC, AB.Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja, sytytyspuola ja lambda -anturi bensiinimalleissa, ADAC.TDI -diesel: jakopään hammashihnan kiristysrulla rikkoutunut ja vaurioittanut hammashihnaa, ADAC, AB.TDI -dieselin ilmamassamittarin vikaherkkyys, ADAC, AB.Jäähdytysnestevuotoja löystyneiden letkunkiinnikkeiden vuoksi, AB.1.4 16V -moottorin huohotusjärjestelmä voi jäätyä ja tässä mallissa paljon vaihteistovikoja, AB.Huterat istuimet. AB.

        moottori lehti ote

        Hihii, Toyotan omapoika joutunut mielisairautensa takia kovasta ahertamaan, että sai hieman helpotusta mieleensä.
        Huomasitko kuinka paljon noilla poliisin VW:lle oli ajettu, yli 450 000km kaikilla.
        Aika hyvät kilsat autoilla joilla ajellaan pääosin taajamissa ja kaupungeissa. Montakohan Toyotaa olisi tarvittu enemmän?


      • Anonyymi

        Poliisille riitti VW:t, tuska loppui, nyt alla on mersut ja keikka maistuu 😁


      • Anonyymi

        200000 ajettuna VW poliisin mielestä arvoton, jos suurin tarjous on vaikka euro, niin hinta kohdillaan, tosin korjaamiseen menee rahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        200000 ajettuna VW poliisin mielestä arvoton, jos suurin tarjous on vaikka euro, niin hinta kohdillaan, tosin korjaamiseen menee rahaa

        Poliisin VW pakuilla ajettiin yli 450 000km ennen kun ne lähtivät huutokauppaan.
        Aika hyvin niillä kertyi kilometrejä ja suurin osa kaupunkiajoa joka on raskasta tekniikalle. Laatu kestää.


      • Anonyymi

        Jaa mikäköhän merkki siellä lähti huutoon alle 200 000 ajettuna.? Ettei vaan olis Tojota avensis. Eniten ajetulla VW transulla mittarissa n 466 tkm, ja sekin on ajokunnossa ja katsastettu.
        https://huutokaupat.com/poliisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa mikäköhän merkki siellä lähti huutoon alle 200 000 ajettuna.? Ettei vaan olis Tojota avensis. Eniten ajetulla VW transulla mittarissa n 466 tkm, ja sekin on ajokunnossa ja katsastettu.
        https://huutokaupat.com/poliisi

        "..hih vai kestää? 200000 ajettuja....

        Vain yksi auto alle 200 tkm. ajettu. Ja se on TOY(LELU)OTA.


    • Anonyymi

      Poliisi paljastaa: VW ja skoda kestää. Toyota ei. Alle 200 tkm ajettu Avensisi paaliin tai huutoon..

    • Anonyymi

      No tietysti ne kestää ja ovat luotettavia ja mukavia. Ei niitä muuten olisi poliisilla, pelastuslaitoksella ja ties missä ammattikäytössä.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

      Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      18054
    2. Stefun Sofialle tarjoamat luxuskyydit maksamatta, velkaa niistä jo yli 17 000 euroa.

      Seiskan mukaan limusiinikyyteihin erikoistunut yritys hakee Stefun yritykseltä oikeusteitse yli 17 000 € maksamattomista kyydeistä. Useat ajoista ova
      Kotimaiset julkkisjuorut
      307
      5127
    3. Maisa otti raskauskirtin esille

      Viimeinen oljenkorsi.... Miten "yllättävää".. .. :D
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      2808
    4. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      201
      2392