Onko kellään kokemuksia Cougarista? Kiinnostaisi mukavuus, erityisesti sisämelutaso ja suhiseeko kehyksettömät ikkunat ajanmittaan, ja Fordin laatu mietityttää. Kyseessähän on aika harvinainen malli, onko tietoa monta kappaletta on myyty Suomessa? Onko paha hinta -99 vuoden ~100tkm ajetusta ~15000e, ja miten helppo myydä eteenpäin n.1/2-1 vuoden päästä? Järkiautoa Cougarista ei taida saada millään, mutta erikoinen ja harvinainen se kyllä olisi. Saksan tuonti olisi varmaankin varteenotettava vaihtoehto. Onko kukaan itse tuonut Saksasta, ja millaisin kokemuksin?
Ford Cougar
16
5163
Vastaukset
- Pontiac Trans Am, Chevrolet...
tai Ford Mustang/Thunderbird ovat oikeita autoja!
- Svan-T
Toin vuosi sitten Saksasta -99 Cougarin, pienemmällä 2.0-koneella (sama kuin Mondeo/Focus). ½ vuotta ajelin, n. 10.000km tuli mittariin. Auto on omiaan maantiellä, ikkunat eivät mielestäni suhisseet ja rengasmelu oli alhainen. Mitään vikoja ei autossa tänä aikana esiintynyt (mittarissa oli myydessä 96.000km). Urheiluauto se ei ole, varsinkaan 4-pyttyisellä koneella. Suorituskyky riittää silti hyvin arkiajoon, huippuja otti n. 210 km/h (autobaanalla testattu). Oletan että mainitsemasi auto on V6-koneella, silloin hinta on varsin kohtuullinen. Myydessä kannattaa varata aikaa ellei puoli-ilmaiseksi halua luopua, sen verran pieni ostajakunta.
Mustang/T-bird viestin kirjoittajalle; oletko omistanut/ajanut Cougaria vai mihin väitteesi perustat?! Cougar on mielestäni em. autoja tyylikkäämpi eikä tarvitse käydä tankkaamassa joka toinen päivä. Lisäksi siinä on h-vetin iso tavaratila takana joten käy vaikka lapsiperheelle.- Juipop
Olen itsekkin kiinnostunut cougarista ja mietin että kuinka suuri auto on (kuljettajaan nähden). Olen itse 190 cm pitkä ja mietin että onko auto liian matala. Osuuko pää kattoon?
- olla vähintään V8
näin on !!!
- Corvette
niin ei tarvitse pelleillä vetonivelten ja ruostehommien parissa :-)
- Svan-T
Tuskin Cougaria ostava Vetteä harkitsee, jos saman arvoista hakee niin sehän on jo museorekisteröity...
PS. Ei ollut ongelmia ruosteen/vetonivelten kanssa. Cougarit kasataan jenkeissä.
- autossa pitää
olla kasikone ;-)
- kerros
mikä auto sulla on ?
- näin on
kasissa on moottorin äänikin :-)))
- ex-Cougar
Omistin Cougarin V6-koneella 1½ vuoden ajan ja kilometrejä kertyi vajaat 30000. Nyt vähän harmittaa, että vaihdoin. Tietenkin autossa on hieman jäykempi alusta mitä perus Mondeossa, mutta ei mikään paukkukova. Sisämelu on vastaavan Mondeon luokkaa. Mulla ei ainakaan ollut ikkunoiden tiivisteiden kanssa ongelmia, mutta olen kuullut, että niitä on vaihdeltu ainakin ns.suomiautoihin takuuna. Malli ei saksantuonnin ansiosta ole enää hirveen harvinainen ja koska auto käyttää täysin V6 Mondeon tekniikkaa niin huollossa ei tullut mitään ongelmia. Tietenkin korin osien hankinnassa voi olla hieman vaikeuksia, mutta netistä löytyy suomalaisia sivuja joilla on kolariosia myytävänä. Kannattaa varmistaa, että autoon on tehty 90000 km huolto, koska se on mallin suurin huolto mm. tulpat vaihdetaan. Omassani liimautin vetonivelten suojakumit ihan varmuuden vuoksi Mondeoitten ongelmien takia. Ohjeustehosimen pumppu saattaa vuotaa, mutta jos vuoto ei ole suurta niin sitä ei kannata vaihtaa. Tämä on ihan Mondeoidenkin tyyppivika.
V6 Duratecin eräs tyyppiominaisuus/vika on ns. ”moosing” (kannattaa tsekata ulkomaiset alan sivut netistä) eli ääni joka saattaa kuulua koneesta kylmänä. Äänestä ei ole haittaa, mutta ikävän kuuloista se on. Ääni on ”ulvontaa” jota ei oikein saa paikallistettua mihinkään. Ääni ei tule ohjaustehostimen pumpulta eikä moniurahihnalta, niinkuin usein luullaan, vaan tyhjäkäyntiventtiililtä. Venttiili likaantuu ajan myötä eikä avaudu/sulkeudu kunnolla ja ilma ei virtaa kunnolla vaan aiheuttaa kyseisen äänen. Netistä löytyy teeseitse konsteja, mutta ei venttiilin vaihtokaan mikään vaikea/kallis ole, koska se sijaitsee koneen päällä. Todennäköisesti 100000 km ajettuun se on jo vaihdettu.
Auto on kiva ajettava ja matka-ajossa pääsee helposti 7,5 l/100 km kulutuslukemiin. Kaupungissa pyöriessä kulutus tosin kohoaa normaali ajollakin lähelle kymmentä. Mun ajotyylille auto sopi hyvin, koska konetta ei tarvitse huudattaa kierroksilla vaan vääntö riittää hyvin auton kuljettamiseen rivakasti.
Valinnanvaraa löytyy jo kyseiselle mallille ja luokassaan edustaa ylempää keskitasoa. Suosittelisin hankintaa, jos kyseinen autotyyppi kiinnostaa.
Kysy lisää, jos jäi jotain epäselväksi. Yritän vastata, jos osaan.- vetarit aina sökönä
ja ovet ruosteessa ;-)
- Make
Itselläni on Mondeo GT V6 ja autolla on ajettu ~29 000km. Onko tuohon vinkumiseen nyt muuta konstia kuin venttiilin vaihto ? Vai putsaantuuko automaattisesti jos esim. ajaa matka-ajoa?
- ***
Make kirjoitti:
Itselläni on Mondeo GT V6 ja autolla on ajettu ~29 000km. Onko tuohon vinkumiseen nyt muuta konstia kuin venttiilin vaihto ? Vai putsaantuuko automaattisesti jos esim. ajaa matka-ajoa?
Itselläni -99 Cougar 2,5 Duratec ja vinkuminen(ns. moosing) korjaantui "TH Fixillä". Eikä maksanut mitään. Ajattelin tosin poistaa sen kesäksi, jostakin muistaakseni lueskelin että se VOI lämpimillä ilmoilla aiheuttaa polttoaineen pääsyä pakoputkistoon. Netistä pienellä etsinnällä löytyy ulkomaisilta sivuilta aika paljon asiaa ko. "ominaisuudesta".
Katseleppa apua tuosta linkistä:
http://members.lycos.co.uk/mondeost24/webpages/throttlehang.htm - ***
*** kirjoitti:
Itselläni -99 Cougar 2,5 Duratec ja vinkuminen(ns. moosing) korjaantui "TH Fixillä". Eikä maksanut mitään. Ajattelin tosin poistaa sen kesäksi, jostakin muistaakseni lueskelin että se VOI lämpimillä ilmoilla aiheuttaa polttoaineen pääsyä pakoputkistoon. Netistä pienellä etsinnällä löytyy ulkomaisilta sivuilta aika paljon asiaa ko. "ominaisuudesta".
Katseleppa apua tuosta linkistä:
http://members.lycos.co.uk/mondeost24/webpages/throttlehang.htmEdellisestä jäi sen verran vielä pois koskien ketjun perustajaa sekä Cougarin omistajia, niin kannattaa tutustua seuraavaan sivustoon.
www.fastcougar.com
Sieltä löytyypi apua mahdollisissa ongelmissa apua myös autoaan itse huoltaville. Ko. sivun keskustelut koskevat lähinnä Mercury Cougareja, mutta tismalleen sama auto kuin Ford Cougar. - Make
*** kirjoitti:
Edellisestä jäi sen verran vielä pois koskien ketjun perustajaa sekä Cougarin omistajia, niin kannattaa tutustua seuraavaan sivustoon.
www.fastcougar.com
Sieltä löytyypi apua mahdollisissa ongelmissa apua myös autoaan itse huoltaville. Ko. sivun keskustelut koskevat lähinnä Mercury Cougareja, mutta tismalleen sama auto kuin Ford Cougar.Foordi myyjä meinas et vinkuminen johtuu imuputkesta. Tämän letkun reititystä pitäs muuttaa ni ei enää kuuluis. Meinasi et vinkumisesta ei ole haittaa muuta kun korviin kuuluva..Mekkiliikkeessä hoito maksais ~100 euroa.
- ***
Make kirjoitti:
Foordi myyjä meinas et vinkuminen johtuu imuputkesta. Tämän letkun reititystä pitäs muuttaa ni ei enää kuuluis. Meinasi et vinkumisesta ei ole haittaa muuta kun korviin kuuluva..Mekkiliikkeessä hoito maksais ~100 euroa.
Veikkaukseni on, että ei johdu imuputkesta, vaan pelkästään tyhjäkäyntiventtiilistä. "Luettujen" kokemuksien mukaan vian ilmitulo ei välttämättä johdu kilometrien paljoudesta, vaan enemmänkin iän ja kilometrien yhteisvaikutuksesta. Ilmeisesti venttiilissä tapahtuu jonkinlaista kulumista/väsymistä, eikä tämän jälkeen enää sulkeudu kunnolla kylmällä säällä alkuperäisen imuputken antamalla ilmamäärällä.
Mondeon brittifoorumilla on ollut paljon asiaa samasta aiheesta, joku siellä möi myös itse tehtyjä imuputkia korjauksena. Pitempi imuputki vähentää ilmeisesti ilmavirtausta, ja venttiili toimii paremmin.
Merkkiliikkeen hoito lienee pitemmän imuputken asennus(n.20cm pidempi), tosin jonkin ajan(ehkä vasta vuosienkin) päästä vika voinee palata, koska tyhjäkäyntiventtiilissä alkuperäinen vika tod.näk. on. Tyhjäkäyntiventtiilin vaihto lienee paras lääke, osa maksanee jotain 80-100e ja sen voi suht helposti vaihtaa itsekin. Tuo n. 100 euroa kuulostaa aika suolaiselta hinnalta pelkästä imuputkesta/työstä.
Tietty merkkihuollon hyvä puoli on, että jos vika ei korjaannukaan, niin luulisi ilmaiseksi korjaavan uudestaan. Tietty työ maksaa...
Itselläni oli vinkunan lisäksi käynnistyksen yhteydessä myös kierrosten "vaeltelua"(500-1500rpm), joka tosin rauhoittui pian. Johtui ilmeisesti myöskin tuosta tyhjäkäyntiventtiilista. Tämä "TH Fix" auttoi tuohonkin. Tyhjäkäyntiventtiilin pitäisi oikutella vain kylmällä ilmalla, kesän tullen tuon sitten näkee...
Toivottavasti oli apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣291616Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711570Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.931380Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1851223Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1221180Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241140En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949