Myyntipalstat

Aikani kuluksi selailen Facen sivustoja ja mm. niitä palstoja, joilla myydään tarpeetonta tavaraa halukkaille.
Mietin, miksi ja kuka ostaa pelkän valokuvan perusteella vaikkapa kirjoituslipaston tai antiikkikaapin! Ohjeissa kehotetaan esittelijää mainitsemaan myytävän tuotteen virheet, mutta eihän virheelliseksi voi katsoa esimerkiksi 150 v. ikäistä huonekalua, joka on maalattu Miranoolilla. Päin vastoin, esine on kunnostettu ja kuin uusi.
Tuotteet maksetaan etukäteen, ja pitääpä sanoa, että siinä ollaan kyllä luottavaisia. Tulevatko ne kristallit ja muumimukit ehjinä perille! Mitään korvausta ei maksusta varmastikaan saa, jos tavara on pirstaleina.
Eräänä päivänä myynnissä oli Jugent-ajan fajanssinen pesuvati ja kannu, koristeelliset ja kauniit. Tekstissä ilmoitettiin, että kannu on halki, ei pidä vettä, mutta muuten kunnossa.
Oletteko ostaneet koskaan jotakin, ja miten on käynyt? Onnellisiakin tapauksia totta kai on.

19

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      150 vuotta vanha mööpeli on totaalisesti pilalla, jos se on Miranolilla maalattu.
      En ostaisi ikinä mitään kyseisellä tavalla, koska mitään takuita ei ole mitä saa
      eikä palautusoikeutta. tori.fi on yleinen huijauspaikka. Ei tule mitään tavaraa,
      rahat vaan menee.

    • Olen myynyt paikallisessa faceryhmässä paljonkin erilaista tarpeettomaksi kokemaani tavaraa. Ostaja hakee ja tarkastaa tuotteen. No, enpä ole kiskurihitoja mistään pyytänyt eikä negatiivista palautetta ole tullut. Joskus olen pistänyt ostetaan palstalle jotain. Viimeisin oli mustikka-ja viinimarjamarjakauppa. En osta enää mitään sillä kusetuksen maku jäi.

      • Anonyymi

        Siis sinunkin muroihin on kustu🤮


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis sinunkin muroihin on kustu🤮

        Kuka nyt aloitti? Minäkö vai sinä?


    • Anonyymi

      Nettikaupoissa koetetaan myydä mitä kummempia juttuja.
      Uskon, että joku menee ja ostaa, ja niin hamstraamisen tautiin sairastunut alkaa kerätä turhaa tavaraa.
      Hinnat ovat huimat, ja jos joku yrittää huomauttaa niistä, tulee lunta tupaan. Kauppoja ei saa häiritä negatiivisilla huomautuksilla. Olen ihmetellyt, eikö moderaattorilla ole mitään vastuuta ilmoituksista. Luulisi, että palstan pitäjä tietäisi hintatason ja puuttuisi ilmoitteluun. Se olisi reilua.

      Minulle antiikkimessit ovat tuottaneet aikanaan suurta iloa ja ahaa-elämyksiä. Tänä vuonna sellaisia ei järjestetä, ja siksi varmaan surffailen kirpparisivustoilla.

      Mkr.

      • Anonyymi

        Hintapyynnöt ovat tosiaan huimaavat, koska tavaroilla voi olla joku tunnearvo myyjälle
        ja pitää siksi "romuaan" arvokkaana.
        Olen itse vanhanaikaisen tavaran ystävä ja kolunnut kaikenmaailman kaupat ja messut aikoinaan.
        Asioihin en hurahtanut, siitä ei tulisi loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hintapyynnöt ovat tosiaan huimaavat, koska tavaroilla voi olla joku tunnearvo myyjälle
        ja pitää siksi "romuaan" arvokkaana.
        Olen itse vanhanaikaisen tavaran ystävä ja kolunnut kaikenmaailman kaupat ja messut aikoinaan.
        Asioihin en hurahtanut, siitä ei tulisi loppua.

        po. astioihin en hurahtanut jne.


      • Anonyymi

        Etkö just valittanut, että sinulla on huoneet roinaa täysi eikä lapsesi niitä halua. Miksi hamuat lisää jostain antiikkimessuilta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö just valittanut, että sinulla on huoneet roinaa täysi eikä lapsesi niitä halua. Miksi hamuat lisää jostain antiikkimessuilta?

        Kuka sanoi, että ostan antiikkimessuilta roinaa? Keronpa sinulle, että ei niissä ole ostopakkoa. Niistä pääsee ulos ihan noin vain ostamatta mitään. Ainoa menoerä on sisäänpääsymaksu.
        Ja jos ostan, panen ostokseni lahjapaperiin ja annan jouluna lahjaksi.
        Piti ihan pohtia, koska olen itselleni jotain messuilta ostanut, ja mieleeni tuli 80-luvulta kärpäsloukku, joka on käsin puhallettua lasia, ostettu markka-aikaan 200 m:lla. Ja sitten olen ostanut rikkoutuneen kupin tilalle samaa sarjaa uuden, mutta se on käytössä muiden kuppien joukossa.
        Tähän ikään tullessa osaa nauttia kauniitten esineiden katselemisesta ilman omistushalun heräämistä.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Kuka sanoi, että ostan antiikkimessuilta roinaa? Keronpa sinulle, että ei niissä ole ostopakkoa. Niistä pääsee ulos ihan noin vain ostamatta mitään. Ainoa menoerä on sisäänpääsymaksu.
        Ja jos ostan, panen ostokseni lahjapaperiin ja annan jouluna lahjaksi.
        Piti ihan pohtia, koska olen itselleni jotain messuilta ostanut, ja mieleeni tuli 80-luvulta kärpäsloukku, joka on käsin puhallettua lasia, ostettu markka-aikaan 200 m:lla. Ja sitten olen ostanut rikkoutuneen kupin tilalle samaa sarjaa uuden, mutta se on käytössä muiden kuppien joukossa.
        Tähän ikään tullessa osaa nauttia kauniitten esineiden katselemisesta ilman omistushalun heräämistä.

        Kirjoitit

        "Tähän ikään tullessa osaa nauttia kauniitten esineiden katselemisesta"

        Näin on myös harrastuksieni kanssa. Käsillä tekeminen, valmiiksi saattaminen ja tyytyväisyys, silmien ummistaminen pienille valuvirheille. Eihän minimaailma ole leikkimistä varten vaan ihailemista varten, silmän iloa itselle ja muille samanhenkisille.

        Nyt pitänee jatkaa tuota lattiaa 😊 Onneksi ei ole kiire, kävin eilen ostamassa Black Fridayn alta muonat ja tykötarpeet viikonlopulle.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kirjoitit

        "Tähän ikään tullessa osaa nauttia kauniitten esineiden katselemisesta"

        Näin on myös harrastuksieni kanssa. Käsillä tekeminen, valmiiksi saattaminen ja tyytyväisyys, silmien ummistaminen pienille valuvirheille. Eihän minimaailma ole leikkimistä varten vaan ihailemista varten, silmän iloa itselle ja muille samanhenkisille.

        Nyt pitänee jatkaa tuota lattiaa 😊 Onneksi ei ole kiire, kävin eilen ostamassa Black Fridayn alta muonat ja tykötarpeet viikonlopulle.

        Hohhoijjjaaaa. EVVK


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijjjaaaa. EVVK

        No, älä lue 😊


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Kirjoitit

        "Tähän ikään tullessa osaa nauttia kauniitten esineiden katselemisesta"

        Näin on myös harrastuksieni kanssa. Käsillä tekeminen, valmiiksi saattaminen ja tyytyväisyys, silmien ummistaminen pienille valuvirheille. Eihän minimaailma ole leikkimistä varten vaan ihailemista varten, silmän iloa itselle ja muille samanhenkisille.

        Nyt pitänee jatkaa tuota lattiaa 😊 Onneksi ei ole kiire, kävin eilen ostamassa Black Fridayn alta muonat ja tykötarpeet viikonlopulle.

        Minä kun olen niitä, jotka eivät voi heittää pois mitään mieleistä, niin olen joutunut suvun keräilijämummoksi. Minulle tuotiin ne mööpelit ja koriste-esineet, ja muut säästyneet muinaismuistot, joita sitten vuosia täyttivät komerot ja kaapit. Vähitellen on kalustuksenikin vaihtunut niihin vanhoihin perintömööpeleihin, koska ne ovat paremmin tehtyjä kuin itse hankkimamme. Lopuksi sain kaksi vitriiniä perintönä. Olen saanut pikkutavarani niihin, ja yläkaappeihin tilaa.
        KK:n nukketaloharrastus on mielenkiintoinen. Mieheni teki aikoinaan tyttärellemme nukkekodin, ja sisustimme sen itse tehdyillä huonekaluilla. Ostohuonekalut ovat liian pienikokoisia leikkiin. Kyllä muistan, kuinka mukavaa hommaa se oli, tein kirjahyllyyn kirjatkin ja räpelsin matot lattialle Sain aikaan kattolamput ja yhden jalkalampun, mutta sähköjä niihin ei vedetty. . Myöhemmin taloon lisättiin lisää tilaa, ja tyttärentytär sai sen 5-vuotislahjaksi aikanaan. Aina tuli lisää esineistöä siihen. Nyt se odottaa kolmatta sukupolvea.
        Mutta itselleni en koskaan nukketaloa tullut tehneeksi. Ei ehkä vain tullut mieleen.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Minä kun olen niitä, jotka eivät voi heittää pois mitään mieleistä, niin olen joutunut suvun keräilijämummoksi. Minulle tuotiin ne mööpelit ja koriste-esineet, ja muut säästyneet muinaismuistot, joita sitten vuosia täyttivät komerot ja kaapit. Vähitellen on kalustuksenikin vaihtunut niihin vanhoihin perintömööpeleihin, koska ne ovat paremmin tehtyjä kuin itse hankkimamme. Lopuksi sain kaksi vitriiniä perintönä. Olen saanut pikkutavarani niihin, ja yläkaappeihin tilaa.
        KK:n nukketaloharrastus on mielenkiintoinen. Mieheni teki aikoinaan tyttärellemme nukkekodin, ja sisustimme sen itse tehdyillä huonekaluilla. Ostohuonekalut ovat liian pienikokoisia leikkiin. Kyllä muistan, kuinka mukavaa hommaa se oli, tein kirjahyllyyn kirjatkin ja räpelsin matot lattialle Sain aikaan kattolamput ja yhden jalkalampun, mutta sähköjä niihin ei vedetty. . Myöhemmin taloon lisättiin lisää tilaa, ja tyttärentytär sai sen 5-vuotislahjaksi aikanaan. Aina tuli lisää esineistöä siihen. Nyt se odottaa kolmatta sukupolvea.
        Mutta itselleni en koskaan nukketaloa tullut tehneeksi. Ei ehkä vain tullut mieleen.

        Nyt on taas tehty töitä eikä aikailtu 😊
        Laminaatit paikoillaan, yhden seinän listat samoin vielä jää pintä sipostelua, mutta ei enää tälle viikolle.

        Sanoinkin kun työn jälkeä katselimme, että pieniä virheitähän hullu ei huomaa ja viisas ei virka mitään.

        Mökilläni ovat vanhat entisöimäni ja entisöimättömät huonekaluni. Vanhat huonekalut ovat kauniita. Vanhempieni häälahja piironki on aarteeni samoin tätini peilipöytä. Syksyllä P.n mökiltä siirsimme mökilleni hyvin vanhan pirtinpöytäryhmän. Kaunis vanhan vihteä, oranssiin vivahtavalla koristemaalilla kuvioitu.

        Joskus on käynyt mielessä uusia huonekaluja, mutta mitä hyöveijjää ostaa lastulevyä kokopuuhuonekalujen sijaan.

        Olen myynyt huonekalija paljon poiskin. Ajatuksenani jos kaappi tai tuoli saa paikan jonkun lämpimässä tuvassaä se on paremmassa tallessa kuin minun varaston nurkassa.

        Pötköttelen oikoen selkääno. Pitäisköhän lähteä jotain suuhunpantavaa etsimään.


    • Anonyymi

      Eilen tuli ostettua tuhannella eurolla bitcoineja, lupasivat kuudentena adventtisunnuntaina tilillä olevan vähintäänkin 200 000 bitcoinia, jopa paljon enemmänkin. Tosin tämä tonni tuli otettua pikavippinä kohtuullisella viidenkymmenen prosentin korolla. T. Kyllitäti.

      • Kivat ajat sulla edessä, kun odottelet hyviä uutisia. Onneksi olkoon.
        Toiset ne osaa rikastua. Minä en uskalla edes lottoriviä täyttää, kun pelkään, että menee rahat hukkaan.


    • Huomasin juuri eräältä myyntipalstalta myyntitarjouksen Arabian kulhosta, josta mainitaan, että se on sisältä krakeloitunut, ja pieni lohkeama kyljessä, muuten täysin kunnossa. Hinta muutama kymppi.
      Sanonko mitä ajattelen? No en.

      • Anonyymi

        Yleensä pieni halkeama, tai puuttuva pala kulhosta ei alenna sen arvoa, kunhan ei ihan ole pohjastakin puhki. T. Bukowski.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä pieni halkeama, tai puuttuva pala kulhosta ei alenna sen arvoa, kunhan ei ihan ole pohjastakin puhki. T. Bukowski.

        Juuri tuo vakaumus pitää kirpparipalstat elossa.
        T. Nimim. "Antiikki"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      366
      3234
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      141
      1260
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1177
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      137
      1020
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      826
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe