Finladia-palkinnon jako alkoi klo 19 TV1:ssä

Anonyymi

Lukemisen juhlaa ! Mitä mieltä olette palkintojen "osuvuudesta" ?

26

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tieto-Finlandia ei ainakaan mennyt merkittävimmälle kirjalle.

      • Anonyymi

        Näin uutisissa kirjallisuus-Finlandian voittajan Kytömäen jutun, ja hänen vertauksensa metsähakkuista orjakauppaan ei ainakaan minua innosta kirjaa hankkimaan.
        Puheissa haiskahti voimakas vaikutus viherpunikkien altistukselle.

        Tiede-Finlandia meni ihan kiinnostavalle aiheelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin uutisissa kirjallisuus-Finlandian voittajan Kytömäen jutun, ja hänen vertauksensa metsähakkuista orjakauppaan ei ainakaan minua innosta kirjaa hankkimaan.
        Puheissa haiskahti voimakas vaikutus viherpunikkien altistukselle.

        Tiede-Finlandia meni ihan kiinnostavalle aiheelle.

        Voisi vaihteeksi rinnastaa vaikka metsän ja kaivoksen.
        Puu on uusiutuva luonnonvara, sen näen joka päivä/vuosi/vuosikymmen ihan konkreettisesti.
        Mineraaleja ei synny lisää ja tätä menoa Suomi on kohta vielä köyhempi.
        Vrt. laulun sanoja: On Suomi köyhä, siksi jää, jos kultaa kaivannet.

        Erittäin suuressa vaarassa ovat järvemme, ja niiden vettä sotkevat suoraan paitsi kaivosteollisuus myös ihmiset ja tehtaat, ei pelkästään maatalous jota aina syytetään.


    • Anonyymi

      Vaikea sanoa menikö palkinto oikealle ihmiselle, koska olisi pitänyt ostaa kaikki kyseiset kirjat, niitten jono kirjastossa on pitkä. Ei olle tullut yhtäkään luettavaksi vielä.

    • Anonyymi

      Jäi myönteinen kuva ohjelmasta, enkä mitään arvosteltavaa huomannut. Siinä katsoin ristikkoa ratkoen, ehkä en kovin syvällisesti perehtynyt.
      Kielletyt leikit - en jaksa sodan aikaista historiaa enää, vaikka tanssista tykkäänkin
      Margarita - metsien suojelusta tulee juttua kaiken aikaa, ehkä saatan joskus myöhemmin, voi olla kiinnostava Sennin luonne. Kirjailia oli pirtsakka ja mieluinen sekä ulkoiselta olemukseltaan että jutuiltaan.
      Radio-Popov - ei ole lastenkirjat nyt päällimmäisenä.

      • Anonyymi

        Radio Popov on mahdollisesti hyvä joululahjavinkki, sen tarina tuntui olevan vakava,
        mutta minkä ikäiselle se on "sopiva" jäi avoimeksi, kun sanottiin, että se kilpaili lasten-
        ja nuortenkirja-sarjassa. 4-vuotiaalle ei kannata ostaa 12 vuotiaalle sopivaa kirjaa.


    • Anonyymi

      Voittaja oli jo toista kertaa ehdolla. Siis väenväkisin piti saada palkinto ja huomio teokselle tälle kirjailijalle. Poliittista peliä.

      Ja Finlandia-skabaa kuvitellaan joksikin viralliseksi kilpailuksi.

      • Anonyymi

        Kaikissa kilpailuissa on tunteita tai jonkun yksittäisen ihmisen tai ryhmän mielipide pelissä. Ei ole mahdollisuutta, että voittaja olisi sellainen jota joka ikinen pitäisi voittajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa kilpailuissa on tunteita tai jonkun yksittäisen ihmisen tai ryhmän mielipide pelissä. Ei ole mahdollisuutta, että voittaja olisi sellainen jota joka ikinen pitäisi voittajana.

        Pieni porukka valitsee ehdokkaat ja vielä pienempi porukka valitsee voittajat.
        Sisäpiiritoimintaa.


      • Anonyymi

        Ei Finladia edusta mitään "virallista" kilpailua, se on yksi monista.
        Suomessa jaetaan vuosittain monenlaisia kirjallisuupalkintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni porukka valitsee ehdokkaat ja vielä pienempi porukka valitsee voittajat.
        Sisäpiiritoimintaa.

        Kansa saa äänestää oman voittajansa.


      • Anonyymi

        Ehkä hän kirjoittanut kaksi hyvää kirjaa peräkkäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Finladia edusta mitään "virallista" kilpailua, se on yksi monista.
        Suomessa jaetaan vuosittain monenlaisia kirjallisuupalkintoja.

        Jostain syystä tämä pikkuporukan keskinäinen poliittinen keikistely on niin tärkeä, että saa Yleltä esittämisen parhaaseen katseluaikaan klo 19.


    • Anonyymi

      Katsoin Anni Kytömäen haastattelun aamutv:ssä.
      Pirtsakka nainen, joka kertoi juoksevansa paljon ja kyllä huomasi vartalostaankin sen,
      että vaikka joutuu istumaan koneen takana paljon, on kuitenkin pitänyt terveyttään yllä.
      Myös sanoi, että joskus tulee sellainen tilanne, että kirjoittaminen ei luonnistu,
      silloin hän soittaa pianollaan tuttuja kappaleita ja näiden aikana ajatus selkiytyy ja on taas hyvä jatkaa kirjoittamista.

      Liikunta ja musiikki antaa hänelle voimaa! Haluan lukea tämän kirjan.

    • Anonyymi

      Otteita Hesarin Finlandia-voittaja-artikkelista/Arla Kanerva:

      "Viettelevä kieli toi Finlandian" otsikoi Hesari. Kirjan keskeisiä teemoja ovat
      luonnonsuojelu ja pasifismi. Piano on kirjailijalle erittäin tärkeä, sillä ennenkuin
      Kytömäki ryhtyy muodostamaan romaanejaan sanoin hän soittaa ne.
      Näin tarina lähtee virtaamaan.
      Margaritan yksi teema on yksilön taipuminen ylhäältä tuleviin
      määräyksiin, mitä valtiollisten velvollisuuksien täyttäminen voi yksilön kannalta
      tarkoittaa, ja minkälaisen hinnan Suomen luonto on joutunut
      valtion menestystarinasta maksamaan.

      Tulkaapa kertomaan mitä mieltä olette voittajakirjasta luettuanne sen.

      • Anonyymi

        Siihen menee kauan , jono on pitkä.


      • Anonyymi

        Viheranarkistin kirja ei iske meikkuun.


    • Anonyymi

      Helmisimpukka ym jutut kuulosti sellaiselta haihattelulta, että ei herännyt
      kiinnostus kirjaa kohtaan.

    • Anonyymi

      Kuten aina. Valitaan kaikista turhista se turhin, ja lapetaan rahat kouraan.

      "Opetelkaa ruotsia juntit" tyyliin..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe