Murrosikä myöhässä

Anonyymi

Oon siis 11 v. tyttö ja mulla ei oo ollu vieläkään mitään murrosiän merkkejä. Ja kaikilla mun luokkalaisilla on rinnat kasvanu, paitsi mulla. (ja yhdellä muullakin) Painan joku 34 kg, ja se huolettaa... Vähän aikaa sitten se tyyppi sanoi vaan kaikille, että sillä alkoi menkat. Mulla siis ei ole tietenkään alkanu ne, ja yhdesti mulla tuli jotain valkosta alapäästä, mutta sitä ei oo tullu sen jälkeen, ainakaan runsaasti.. Joten se ei vrm ollu valkovuotoa. Ja aina, kun oon jonku repparissa, niin saan kuulla olevani TODELLA kevyt. Se ei todellakaan ole kivaa. Mulla ei ole iho-ongelmia ollu. Hiusten rasvoittuminen on alkanu vrm kaks vuotta sitte. Ja siis hiki ei haise KAI.. En oo varma onko mulla ollu mitään kasvupyrähdystä. Koko ajanhan mä kasvan nopeesti, mut en oo mitään erikoista huomannu. Mun lantio ei ole leventynyt, enkä ole muutenkaan lihonu, vaikka syön kyllä paljon enemmän, ku moni muu mun luokkalainen.

10

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Murrosikä alkaa tytöillä yleensä noin 8–13-vuotiaana. Alkavan murrosiän merkkejä tytöillä ovat rintojen aristaminen ja kasvu, häpykarvoitus, kasvupyrähdys, kehon muotojen muuttuminen ja kuukautisten alkaminen. Kuukautiset ilmaantuvat yleensä kasvupyrähdyksen jälkeen.

    • Anonyymi

      Nauti vielä siitä kun olet lapsi. Ja siis kasvavassa iässä paino heittelee eikä sillä oikeestaan oo merkitystä. Älä välitä muiden mielipiteistä.

      (miulla itellä Alko 10v menkat ja voin sanoo että ei sekään kovin kiva ollu)

    • Anonyymi

      Menkka fan.ta.sia tyyppi on tullut takaisin?

    • Sä et tiedä mitään todellista tuskasta, se kun on 14 eikä oo vielä kunnolla alkanut ja nyt kun oon 15 niin tuntuu että kestää ikuisuus ennen kuin mitään tapahtuu

    • Anonyymi

      Mitää oo myöhässä :S joillakin kuukautiset alkavat vasta 16v

    • Anonyymi

      Tissit on yliarvostettuja, samoin latino-perse.
      Ne on vain instan tai juutuubin esiinnostamia ilmiöitä.
      Kouluaikaan luokallani oli hyvinkin erilaisissa kehitysvaiheissa olevia tyttöjä.
      Kaikki olivat ihan yhtä suosittuja kotibileissä tai vastaavissa jutuissa.

    • Anonyymi

      se on ihan normaalia! kaikilla alkaa murrosikä ajallaan, se on tosi yksilöllistä. kyllä sunkin keho alkaa vielä muuttua kun on sen aika, älä huoli! voimia <3

    • Anonyymi

      Alipaino voi myös myöhästyttää murrosikää ja ylipaino päinvastoin.

    • Anonyymi

      Olen tämä sama tyyppi joka kirjoitti tän jutun 3 v sitten ja nyt olen 14 eikä vieläkään ole tapahtunut mitään

      • Anonyymi

        Alipaino voi myös myöhästyttää murrosikää ja ylipaino päinvastoin.


        Ylipainosi edistää mummoikää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe