Murrosikä myöhässä

Anonyymi

Oon siis 11 v. tyttö ja mulla ei oo ollu vieläkään mitään murrosiän merkkejä. Ja kaikilla mun luokkalaisilla on rinnat kasvanu, paitsi mulla. (ja yhdellä muullakin) Painan joku 34 kg, ja se huolettaa... Vähän aikaa sitten se tyyppi sanoi vaan kaikille, että sillä alkoi menkat. Mulla siis ei ole tietenkään alkanu ne, ja yhdesti mulla tuli jotain valkosta alapäästä, mutta sitä ei oo tullu sen jälkeen, ainakaan runsaasti.. Joten se ei vrm ollu valkovuotoa. Ja aina, kun oon jonku repparissa, niin saan kuulla olevani TODELLA kevyt. Se ei todellakaan ole kivaa. Mulla ei ole iho-ongelmia ollu. Hiusten rasvoittuminen on alkanu vrm kaks vuotta sitte. Ja siis hiki ei haise KAI.. En oo varma onko mulla ollu mitään kasvupyrähdystä. Koko ajanhan mä kasvan nopeesti, mut en oo mitään erikoista huomannu. Mun lantio ei ole leventynyt, enkä ole muutenkaan lihonu, vaikka syön kyllä paljon enemmän, ku moni muu mun luokkalainen.

10

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Murrosikä alkaa tytöillä yleensä noin 8–13-vuotiaana. Alkavan murrosiän merkkejä tytöillä ovat rintojen aristaminen ja kasvu, häpykarvoitus, kasvupyrähdys, kehon muotojen muuttuminen ja kuukautisten alkaminen. Kuukautiset ilmaantuvat yleensä kasvupyrähdyksen jälkeen.

• Anonyymi

Nauti vielä siitä kun olet lapsi. Ja siis kasvavassa iässä paino heittelee eikä sillä oikeestaan oo merkitystä. Älä välitä muiden mielipiteistä.

(miulla itellä Alko 10v menkat ja voin sanoo että ei sekään kovin kiva ollu)

• Anonyymi

Menkka fan.ta.sia tyyppi on tullut takaisin?

• Sä et tiedä mitään todellista tuskasta, se kun on 14 eikä oo vielä kunnolla alkanut ja nyt kun oon 15 niin tuntuu että kestää ikuisuus ennen kuin mitään tapahtuu

• Anonyymi

Mitää oo myöhässä :S joillakin kuukautiset alkavat vasta 16v

• Anonyymi

Tissit on yliarvostettuja, samoin latino-perse.
      Ne on vain instan tai juutuubin esiinnostamia ilmiöitä.
      Kouluaikaan luokallani oli hyvinkin erilaisissa kehitysvaiheissa olevia tyttöjä.
      Kaikki olivat ihan yhtä suosittuja kotibileissä tai vastaavissa jutuissa.

• Anonyymi

se on ihan normaalia! kaikilla alkaa murrosikä ajallaan, se on tosi yksilöllistä. kyllä sunkin keho alkaa vielä muuttua kun on sen aika, älä huoli! voimia <3

• Anonyymi

Alipaino voi myös myöhästyttää murrosikää ja ylipaino päinvastoin.

• Anonyymi

Olen tämä sama tyyppi joka kirjoitti tän jutun 3 v sitten ja nyt olen 14 eikä vieläkään ole tapahtunut mitään

• Anonyymi

Alipaino voi myös myöhästyttää murrosikää ja ylipaino päinvastoin.

Ylipainosi edistää mummoikää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      61
      3757
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3000
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2914
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      366
      1970
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1141
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1125
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      949
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      931
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      108
      918
    Aihe