AUTOILU KULTTUURI HÄMEENLIINNA

Anonyymi

Olenko ymmärtänyt vääri kun jotkut ajaa Hämeenlinnan alueella 40km ja jotkut tahtoisi ajaa 50km, Ajorata merkinnät Hämeenlinnassa sekoittaa ihmisten ajamista jossain maalattu 40km ja samalla tiellä / kadulla voi ajaa 50km autolla. Monet ovat ihmetelleet miten sekavaa nykyinen liikenne nopeus on Hämeenlinnassa. Kuka keksinyt moisen ajo kulttuurin kun eri suunnasta Hämeenlinnaa tulee on eri ajonopeus säännöt, Se kuka ne on keksinytkään tai suunnitellut, mene autolla ja aja sisääntulo väylille ympäri Hämeenlinnaa havaitset ajaessasi että syvältä on merkinnät katujen varsilla ja ajoradoilla. Toki olen todennut että Hämeenlinnalaisten pöljä tapa on ajaa alle rajoitusten ja kytätä mihin meneevät ja merkillepantavaa on että sitten tulee kiire kun liikennevalot jo punaisella ajetaan surutta punaisiin.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet oikeassa sinä kirjoittaja ko asiassa. Liikennemerkein pitäisi ilmoittaa milloin kaupunki nopeudet muuttuu . Sitähän ei täällä hml tehdä ja se aiheuttaa sekaannusta autolla liikkuessa. Tuo liikennevaloihin ajaminen ja punaisiin ajaminen on hml enempi sääntö kuin poikkeus, ihmetyttää kun niin väinpitämättömiä ovat monet autoiliat varsinkin kun ajavat keskustassa ja tiiriiön ovat menossa, ajaavat 30km ja kun liikennevalot palaa tai vaihtumassa punaisella eikun kaasua. Hämäläinen hitaus ja tyhmyys korostuu. Seinäjoelta muuttanut nykyinen hml lainen

      • Anonyymi

        Minun mielestäni siinä on aina jotain hellyttävää, kun keskustelun avaaja vastaa omaan melko sekavaan viestiinsä ja toteaa olevansa oikeassa.
        😃💞


    • Anonyymi

      Suojatie = vaaramerkintä kevyelle liikenteelle

    • Anonyymi

      Mikäli oikein tulkitsen aloittajan tekstiä, niin liikenteen omituisesti vaihteleva nopeus rasittaa minuakin. Asuntoalueilla ajetaan kovaa vauhtia kuin muita liikkujia ei olisikaan, toisaalta etuajo-oikeutetuilla kaduilla ajetaan neljääkymppiä, vaikka rajoitus olisi 50. Vihreä liikennevalo saa hidastamaan, mutta kun keltainen syttyy, kiihdytetään ja painellaan surutta punaisia päin.

      • Anonyymi

        En tiedä on onko tämä valtakunnallinen liikennevalosuunnittelukäytäntö. Kääntyville autoilijoille ja suojatielle palaa samaan aikaan vihreä valo. Eikö suojatieristeykset voisi suunnitella liikennevalojen osalta niin että samaan aikaan kävelijöiden vihreiden kanssa ei pala autoilijoiden vihreitä valoja. Nyt ainut vaihtoehto on kulkea suojatietä samaan aikaan kun autoilijoille palaa vihreä valo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä on onko tämä valtakunnallinen liikennevalosuunnittelukäytäntö. Kääntyville autoilijoille ja suojatielle palaa samaan aikaan vihreä valo. Eikö suojatieristeykset voisi suunnitella liikennevalojen osalta niin että samaan aikaan kävelijöiden vihreiden kanssa ei pala autoilijoiden vihreitä valoja. Nyt ainut vaihtoehto on kulkea suojatietä samaan aikaan kun autoilijoille palaa vihreä valo.

        Esimerkiksi niin että koko risteyksessä palaa samaan aikaan vihreä valo kaikilla suojateillä kun autoilijoilla palaa punainen. Tästä tulisi kävelijöiden vihreän valon mittainen lisähidaste autoilulle, kävelijät kuitenkin käyttävät autoilijoita huomattavasti enemmän aikaa kulkemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä on onko tämä valtakunnallinen liikennevalosuunnittelukäytäntö. Kääntyville autoilijoille ja suojatielle palaa samaan aikaan vihreä valo. Eikö suojatieristeykset voisi suunnitella liikennevalojen osalta niin että samaan aikaan kävelijöiden vihreiden kanssa ei pala autoilijoiden vihreitä valoja. Nyt ainut vaihtoehto on kulkea suojatietä samaan aikaan kun autoilijoille palaa vihreä valo.

        Ihan normaali käytäntö tuo on. Toki silloin, jos kääntyville ajoneuvoille on vihreä nuolivalo, niin jalankulkijoille palaa punainen. Jos ajoneuvoille ja suojatielle palaa molemmille vihreä, niin kääntyvät ajoneuvot ovat väistämisvelvollisia kävelijöitä kohtaan.


    • Anonyymi

      Tarkoittaako avaaja autoilua ja kulttuurua. Kumpaakin H-linnassa esiintyy. Vai tarkoittako hän autoilukulttuuria. No kaipa sitä auton kanssa liikenteessä käyttäytymistä voidaan autoilukulttuuriksikin nimittää.

      Pimeys ja vesisade, märkä musta asfaltti heikentävät näkyvyyttä siinä määrin, että suojateiden ja niillä liikkuvien ja niille pyrkivien jalankulkijoiden havaitsemiseksi nopeutta on syytä alentaa. Kerrotulla kelillä tummissa vaatteissa ilman heijastinta liikkuva jalankulkijaa on vaikea havaita. Ja heitä on. Kaikki jalkaisin liikkuhat eivät halua tai osaa varoa autoliikennettä. Riskiä törmätä jalankulkijaan suojatiellä ei autoilijan kannata ottaa. Siksi paljon suojateitä sisältävän kantakaupungin alueella kerrotulla heikon näkyvyyden ajokelillä 35..40 km/h on useimmiten järkevä maksimi.

    • Anonyymi

      Mitä nämä merkkijonot "neljä-nolla-k-m" ja "viisi-nolla-k-m" oikein ovat?

      • Anonyymi

        Peurojen takia pimeällä pitää pellon kohilla ainaskin joku 40 enintään ehtii väistää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peurojen takia pimeällä pitää pellon kohilla ainaskin joku 40 enintään ehtii väistää

        Et ehdi tekemään mitään, jos hyvin kohdalle sattuu ja tykkäävät eritoten pusikoista.
        Vaikka vauhtia olisi vielä vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ehdi tekemään mitään, jos hyvin kohdalle sattuu ja tykkäävät eritoten pusikoista.
        Vaikka vauhtia olisi vielä vähemmän.

        Se ettet sinä ehdi ei tarkoita etteivät muut ehtisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ettet sinä ehdi ei tarkoita etteivät muut ehtisi.

        Sulla puuttuu näemmä kokemus aiheesta.
        Viikon sisään kaksi kertaa pitänyt hiljentää peurojen takia, olivat tällä kertaa kauempana ja tuossa takapihalla kohti katua niitä ryntäilee usein.


    • Anonyymi

      Kyllä ne on ihan liikennemerkein merkitty ne nopeusrajoitukset.
      Jää helposti vaan huomaamatta, kun liikenteessä on muutakin seurattavaa.
      Nopeusrajoitus päättyy merkki on kyllä susi, jää helposti huomaamatta "väärältä puolelta" ja varmasti vieraalla tiellä jos juuri sillä kohtaa tulee auto vastaan mikä peittää ko merkin.
      Täällä kotonurkissa kantakaupungissa ajellessa pitäisi rajoitukset olla kyllä tutut ja selvät.

      • Anonyymi

        Täällä pitää aitojakin korjailla kun ihmiset ei osaa ajaa tielle niin hiljaa valuen että näkee.


      • Anonyymi

        Se nopeusrajoitus merkki tarkoituksella tehty huonosti näkymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nopeusrajoitus merkki tarkoituksella tehty huonosti näkymään.

        Siis se päätymismerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis se päätymismerkki.

        Mikä on päätymismerkki? Kertooko se minne olet päätynyt vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on päätymismerkki? Kertooko se minne olet päätynyt vai mitä?

        Lue ketjun alusta, niin ehkä sitten ymmärrät.
        Toki jos et ole ikinä kuullutkaan nopeusrajoitus päättyy liikennemerkistä, niin nyt olisi aika opetella tai palauttaa ajokortti miekkalinnaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue ketjun alusta, niin ehkä sitten ymmärrät.
        Toki jos et ole ikinä kuullutkaan nopeusrajoitus päättyy liikennemerkistä, niin nyt olisi aika opetella tai palauttaa ajokortti miekkalinnaan.

        Ai siis päättymismerkki eikä päätymismerkki. No nyt tiedän. Ei mulla ole ajokorttia, mutta osaan kyllä ajaa autoa. Ajankin silloin tällöin kun tarvitaan selvää kuskia. Osasin ajaa jo 16 vee, oli turhaa kohdallani tuhlata rahaa autokouluun. Kertaakaan ei ole korttia kysytty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siis päättymismerkki eikä päätymismerkki. No nyt tiedän. Ei mulla ole ajokorttia, mutta osaan kyllä ajaa autoa. Ajankin silloin tällöin kun tarvitaan selvää kuskia. Osasin ajaa jo 16 vee, oli turhaa kohdallani tuhlata rahaa autokouluun. Kertaakaan ei ole korttia kysytty.

        Kuule piipitävä piimähiha. Mulla ollut kortti vuodesta 64 ja vasta kuusi liikennevahinkoa. Ajanut yhteensä noin 150000km autoa. Älä opeta isääs n.....n. Oppikoulu on käyty ja kirjoitusvirheitä tulee. Sulle pitäs antaa piiiskaa mutta kai se on nykyään kielletty vaikka kaikki muu perversio onkin sallittu.


    • Anonyymi

      Viipurintien ja Hätilänkadun risteyksessä liikennevalot yhtä sekaisin kun kaupungin ....... Viipurintieltä lähdettäessä kohti Papinniityntietä joudut taas pysähtyyn 30m ajon jälkeen Ruutikellarintien ja Kutalantien risteykseen.

      • Anonyymi

        No mutta kun.. päätiellä kulkee autoja jatkuvasti ja sivutieltä tulee vain sillointällöin joku. Pakkohan se silloin on se päätien liikenne joskus pysäyttää, että sivutieltäkin joskus pääsee. Etsä mikään järjen jättiläinen ole.


    • Anonyymi

      Hienoa että on edes yksi järkevä. Siis kun lähdet liikennevaloista kun tulee vihreät niin kolmenkymmenen metrin päässä on taas punaiset ja joutuu taas pysähtymään. Näin ei voi olla kun Hämeenlinnassa. Aikoinaan oli tämä Paasikiventie samanlainen, siellä sentään pääsi ajamaan 100 metriä kerralla. nyt siellä toimii valot niinkun pitääkin. Valot sääti kuntoon varmaankin joku muu kun kunnan porukka.

      • Anonyymi

        Näin voi olla ja täytyykin olla mikäli lähekkäin on vilkas risteys ja yksi auto minuutissa risteys. Sieltä vilkkaasta risteyksestä saapuu hiljaisiin valoihin autoa jatkuvana jonona kolmesta eri suunnasta. Jolloin ei voida taata vihreää aaltoa kaikille koska sieltä hiljaiseltakin kadulta on päästävä johonkin väliin joskus. Emmä tiedä miten mä tän sulle tän paremmin selittäisin rautalanka loppuu, mutta sen mä sanon että ainakaan sun ei kannata enempää päätäs vaivata ns. suunnittelupuolen hommilla. Ei oo sun alaa. Aika yksinkertaiset on sun oletukset ja huomioinnit tästä aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin voi olla ja täytyykin olla mikäli lähekkäin on vilkas risteys ja yksi auto minuutissa risteys. Sieltä vilkkaasta risteyksestä saapuu hiljaisiin valoihin autoa jatkuvana jonona kolmesta eri suunnasta. Jolloin ei voida taata vihreää aaltoa kaikille koska sieltä hiljaiseltakin kadulta on päästävä johonkin väliin joskus. Emmä tiedä miten mä tän sulle tän paremmin selittäisin rautalanka loppuu, mutta sen mä sanon että ainakaan sun ei kannata enempää päätäs vaivata ns. suunnittelupuolen hommilla. Ei oo sun alaa. Aika yksinkertaiset on sun oletukset ja huomioinnit tästä aiheesta.

        Okei. Olen tota nyt funtsinut ja tottahan se on. Myönnän tyhmyyteni tässäkin asiassa. Eihän sitä millään saa aina vihreää aaltoa kaikille tehtyä. Mulla on autotallissa fläppitaulu ja yritin sille hahmotella eri tilanteita. Olin väärässä. Opetit mulle nyt kunnolla nöyryyttä.


    • Anonyymi

      Voitte ajaa ihan mitä nopeutta haluatte. Poliisiautot ei aja kuin Katuman ja Miekkalinnan ympäristössä.

      • Anonyymi

        Maanantain ainakin menivät Turenkiin kahden auton voimalla.


    • Anonyymi

      Ajoin tänään Hämeenlinnan alueella 117 km, mutta aikaakin siihen meni 2 ½ tuntia.

      • Anonyymi

        Hämeenlinna Ihan Lähellä


    • Anonyymi

      Entä pitsa kuskit?

      • Anonyymi

        Ne vetää minkä niitten lommosista riisikupeista lähtee.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe