80-luvun alkupuolella rakennetussa OK-talossa kylppärin sähköinen lattialämmitys on parin viime päivän aikana alkanut puskemaan laattalattiaa todella lämpöiseksi (pinnasta oli n. 35 astetta ennen kuin sammutin kokonaan kytkimestä). Kieliikö vain termarin/anturin viasta vai voikos olla jotain pahemminkin vialla?
Termarina Danfoss RT14, jossa kapillaariputkessa isohko metallimötikkä anturina joka tungettuna seinän alaosasta läpi lattian perustuksiin. Ymmärtääkseni tällaisia käytetään nykyään vain teollisuudessa (sähköteknikko rakentanut talon). Voikohan tuon korvata jollain nykyaikaisella termarilla, jonka anturijohdon pystyy tunkemaan seinä putkitettuun reikään?
Lattialämmitys käy kuumana
5
155
Vastaukset
- Anonyymi
Saa noita kapillaaritermostaatteja edelleen kaupasta, mutta mitää järkeä moisen asentamisessa ei ole, kun ovat aika epätarkkoja. Ihan normaalia lattialämmitystermostaattia, missä anturi on sähköinen, surutta tilalle. Jos kapillaaritermostaatrin anturimötikän saa ongittua ulos putkesta, niin ei pitäisi olla vaikeaa sujuttaa sähköinen anturi tilalle.
- Anonyymi
Itse termostaatti menee varmaan uusiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään pakettiin kuuluu termostaatin lisäksi säädin joka on seinäkotelossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinasitko pelkän kapillaarin vaihtaa :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinasitko pelkän kapillaarin vaihtaa :D
En minä mitään meinannut vaihtaa :DDDDdddd xDDDDD lololrolflmaoooroffleploxpingpongxxxxDDDDDBBBB
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1692607Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482387Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021082- 64901
- 65849
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a19737Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274727Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait212722Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies86720Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22678