Satunnaisena sättääjänä täytyy kyllä kommentoida tänne vaikka en halua ottaa kantaa mihinkään yksittäiseen tapahtumaan saati sitten henkilöön.
* Sätin ohjeissa sanotaan aivan selvästi: Älä anna henkilötietojasi. Älä koskaan kerro oikeaa nimeäsi, osoitettasi, puhelinnumeroa, salasanoja tai muita tärkeitä tietoja chatissa.
--> Miksi siis täällä vaaditaan ihmisten oikean henkilöllisyyden paljastamista? Itse ainakin haluan sättäillä täällä tuntemattomana ja elää sitten sätin ulkopuolisen elämän muualla. Omasta mielestäni tilanne on kuitenkin se, että jos ihminen haluaa täällä esiintyä omana itsenään, niin käyttäisi sitten nimimerkkinään omaa nimeään eikä jotain nickiä.
* Älä käytä asiatonta kieltä. Älä käytä asiatonta kieltä ja kiroile. Älä myöskään solvaa tai herjaa muita nimimerkkejä.
--> Missä menee raja solvauksen/herjauksen ja leikillisen huulenheiton välissä on jokaisen sättääjän omassa päänupissa. Sätissä käytetään aivan suoranaisia herjauksia jatkuvasti (esim. eilen illalla kaikki naiset sätissä nimitettiin huoriksi). Tottakai loukkaukset voi ottaa henkilökohtaisuutenakin, mutta pitäisi kuitenkin muistaa että netti on netti ja kaikki ei sielläkään ole mustavalkoista.
* Sefujen/sättääjien syyttely
--> Tässä pätee tasan tarkkaan se, että niin kauan kuin on sätti ja siellä sefuja tulee heistä olemaan täällä kirjoituksia/valituksia. Olen selannut näitä kirjoituksia pitkältä ajalta ja äärimmäisen harvoin siellä sefuja kehutaan vaikka aihettakin olisi. On äärimmäisen helppoa valittaa niin sefusta kuin toisesta sättääjästäkin, mutta muistetaanpa että myös se sättinicki on syytön kunnes toisin todistetaan ja nämä keskustelupalstat eivät ole oikea paikka niihin.
* Ylläpito
Siis muistetaanpa nyt jokainen ensiksi, että tämä sättäily on täysin omavalintainen viihdepalvelu ja viihteenä siihen tulisi myös suhtautua.
--> Ylläpito tarkoittaa selvästi palveluntarjoajaa ja heillä on varmasti kädet täynnä töitä jatkuvasti. Kuitenkin he aivan varmasti lukevat asialliset valitukset ja tutkivat asian ja jos heidän tallenteidensa perusteella on aihetta jatkotoimiin niin näin myös tapahtuu. Sefuja on huomautettu toiminnasta, sefuilta on otettu tähtiä pois ja sättäjiltä on suljettu rekattuja nickejä.
* Ruksiminen tai suodattaminen
Tämä /suodatin -komento on todella hyvä sätissä, sillon näet vain sinulle henkilökohtaisesti tulevat viestit. Mutta jos haluat nähdä myös muuta höpinää niin toki voit käyttää ruksimista. Miksi siis jotkut ottavat totaaliset pultit siitä että heidät ruksitaan? Täällä kyllä sanotaan, että heidät saa ruksia mutta auta armias jos sen teet niin johan tule valitusta. Ja onko sätin tarkoitus todellakin se, että 80:sta käyttäjästä esim. 30 ruksii yhden ja saman ihmisen? Mielestäni ei ole.
* Henkilökohtaisia kokemuksia
Pahimmat sättipaikat kielenkäytöllisesti ovat ainakin minun mielestä ollut eri seksihuoneet ja nimenomaan 40 1 huone. Seksihuoneet jotenkin vielä ymmärrän, mutta 40 huone?
--> Itse kuulun 40 ikäryhmään ja en todellakaan ole tosi elämässä törmännyt tilanteeseen, että jokaisen pitäisi olla toisensa paras halipusu-kaveri niin kuin 40 1 huoneessa tuntuu olevan tyylinä tai että jos et suostu niin sinua armottomasti mollataan. Huoneeseen on muodostunut eräänlainen kerrostuma sättääjiä: niitä jotka ohjaavat/määräävät keskustelun tyylin ja niitä jotka hiljaa siirtyvät vain keskustelemaan punaisella.
Jokainen kuitenkin sättäilköön omalla tavallaan ja antakoon siihen myös toisille mahdollisuuden, sillä kaikesta huolimatta nämä sätit ovat kaikille avoimia ilmaisia palveluja mitä kenenkään ei tulisi ottaa liian vakavasti eikä valjastaa oman virtuaalisen minänsä pönkittämiseksi.
Täällä meillä ainakin aurinko paistaa ja ihana keväinen ilma joten se oikea elämä kutsuu jälleen. Mukavia sättihetkiä jokaiselle yhdessä ja erikseen.
Sättäily
7
2526
Vastaukset
- TurhaCe
Kiitos hyvästä aloituksesta.
Tuskin kukaan voi loukkantua sanoistasi, koska kirjoituksesi on asiallinen ja hyvin perusteltu mielipide, faktoineen.
JenniJoutava - Tira34vee
Hei!
Mielipiteisiisi on helppo yhtyä, koska olen samaa mieltä. Ja näin on.. niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Itse oleilen paljon 40 1:llä, mikä lie sitten syynä siihen mutta aina ei voi sanoa viihtyvänsä siellä. Onneksi on "poistu" helposti löydettävissä.
Hyvää mieltä meille kaikille ja sydäntä nähdä myös sätissä.- looni 5
asiallisia kommentteja
- EIIen
40 Huone on kautta aikain ollut erilainen kuin muut huoneet,
Ei se ole mitenkään uusi ilmiö.....
Muut sättihuoneet ovat olleet tyhjinä tai lähes tyhjinä, niin 40 pullottaa täyteläisyyttään.
(toinen täynnä oleva on kuusiBaari)
En tiedä, mistähän sekin johtuu,
Että 40 huone on hyvin usein täynnä vuorokauden aikaan tai viikonpäivään katsomatta :D
Olen joskus seuraillut miten usein tietyt sättärit "esiintyvät" ylellä ja millä tavalla keskustelevat....
Oletko muuten ... kuinka kauan Sättäillyt =D
Oletko koskaan .. Sättäillyt muilla Chat-saiteilla :)
Anonyymius Nikkiä kohtaan pitäisi olla ehdoton, jokaisessa tapauksessa.
Tosin minä en ainakaan suosittele henkilökohtaisten tietojen levitystä sättiin Tai nettiin, en edes lapsilleni.
SättiKieli on aina ollut huonosti Kontrolloitavaa, miten estät jonkun sanomiset ruudulle ? SE mikä siinä on, sitä ei voi siitä poistaa. ...
>>>>>On äärimmäisen helppoa valittaa niin sefusta kuin toisesta sättääjästäkin, mutta muistetaanpa että myös se sättinicki on syytön kunnes toisin todistetaan ja nämä keskustelupalstat eivät ole oikea paikka niihin.
>>>>> Mikä olisi sinun mielestä oikea paikka ?
>>>>> SättiRuutuko ?
>>>>> Mitä ehdotat ?
>>>>> Miten riitatilanteet selvitetään ?
>>>>> Lakaistaanko ne kaapin kätköihin ?
YP. eihän ylläpitoa tarvittais, jos ei olis sefuja, eikä sefuja tarvittais, jos ei olis häiriköitä.. näin se etenee :.. eikö ?
40 huoneen tyylin määräävät/ohjailevat :
Ketä he ovat ?
Miten se ilmenee ?
>>>>>>>>kaikille avoimia ilmaisia palveluja mitä kenenkään ei tulisi ottaa liian vakavasti eikä valjastaa oman virtuaalisen minänsä pönkittämiseksi.
>>>>>>> mitä on Minän Pönkittäminen ?
>>>>>>> mitä tarkoitat ? Voitko selventää ?
Oikein ihanaa Sättäilyä Sinullekin :D
Kaikkea hyvää Elävässä elämässä
Oikein Nautittavia SättiHetKiä Huoneessamme :D- Ellenfani
Elleniltä. Siinä sitten fiksu nainen!
- Insomnium
kysyit miksi chattaajien tietoja kysytään. tarkoituksena ilmeisesti varmentaa tiettyjä tietoja että niitä voisi näyttää ko. nimimerkin profiilissa. eri asia jos chatissa pukkailet nimiä, mailiosoitteita tai puh numeroita. noita tietoja ei voi millään muotoa varmistaa a) rekisteröityneen nimimerkin sanomaksi b) rekisteröimättömän nimimerkin sanomaksi. jos rekisteröityneen nimimerkin tiedoissa näkyy nimi, s-posti tai jopa puh numero niin voidaan ainakin jossain määrin luottaa että tietojen antaminen on ollut tarkoituksellista. anonyyminä on helppoa pukata vaikka vihamiehen tai ex-naisystävän puh numeroa, josta syntyy häiriötä.
yritin nyt vastata vain pieneen pointtiin postissasi mut muuten tunnuit paria pientä seikkaa lukuunottamatta puhuvan asiaa. keep up the good work. harmi ettei teitä ole enempää. :) - kunkku
moi!!!!!!! minä olen samaa mieltä kuka voitaa olympiaat minu veljeni on kisoissa sevoitaa kultaa
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181