Miesmalli ja työn löytämisen vaikeus

Pohjustan alkuun tätä kysymystäni hiukan. Olen jo aikuinen 59v mies, joka elämänsä varrella joutui tilanteeseen, että ansiotyötulotaso painui pysyvästi pienituloisen ihmisen tasolle. Olen kuitenkin hyväkuntoinen sekä tervemies. Mies jolla on yhä unelmia. Niitä unelmiani kohti pyrkiessäni pieni lisätulo ei tekisi yhtään huonoa. Työhistoriani sekä ikäni tähden, minun on turha lähteä enää etsimään ns. normitöitä.

Olen itse joskus harrastanut sekä maalausta, että piirustusta. Myös mallin piirtämistä. Alastomuus on itselleni luonnollinen asia. Omaan myös kokemusta piirustusmallina olemisesta, paristakin eri oppilaitoksesta isoille ryhmille. Viimeistä mallinaolostani on n.3v aikaa. Tiedän, mallintyö on raakaatyötä. Siinä kuin mikä tahansa muukin työ.

Monesti olen kuullut, että miesmalleista olisi pulaa. Kuitenkin kun olen koettanut etsiä töitä. Törmään kahteen eri ongelmaan. Ensimmäinen on, ei tahdo löytyä etsimälläkään näppärää reittiä, mihin voisi ilmottaa halukuutensa näihin töihin. Itseltäni näet puuttuu täysin ns. verkosto, jota hyödyntää. Mikäli joku lukija tietää? Olisin kiitollinen mahdollisesta vastauksesta. Toinen ongelma mihinkä törmää kun asiaa ottaa puheeksi, on ennakkoluulot. Tuntuu olevan aika yleinenkäsitys, ettei mies voi hakeutua malliksi, ilman seksuaalisia taka-ajatuksia. Surullista itsestäni. Itselleni malli on malli ei muuta. Olipa se sitten ihminen, mies tai nainen. Taikka se omena. Ero on vain siinä, että ihminen on paljon vaikeampi piirtää.

Summasumma. Olen siis koettanut etsiä mallintöitä. Isojen ryhmien sijaan tekisin nykyisin mieluumin töitä pienryhmien kanssa taikka jopa yksityisesti. Kysymys, minne laittaa työpaikkahakemus? kuinka vältää turhat ennakkoluulot joita väistämättä kohtaa.

Näis siis pyrin kohti omaa pientäunelmaani toiveissani pieni lisätulo. Pyrin parhaani mukaan pitämään tekstini asiallisena. Toivon, että mahdolliset kommentoijat vastaisivat myös asiallisesti.

0

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
        Maailman menoa
        92
        2137
      2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
        Maailman menoa
        42
        2105
      3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
        Maataloustuki
        50
        1845
      4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
        Maailman menoa
        75
        1370
      5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
        Ikävä
        86
        1261
      6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
        Kaste
        219
        1141
      7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
        Haapavesi
        31
        1070
      8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
        Ikävä
        56
        1013
      9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
        Ikävä
        67
        946
      10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
        Luterilaisuus
        284
        906
      Aihe