Pohjustan alkuun tätä kysymystäni hiukan. Olen jo aikuinen 59v mies, joka elämänsä varrella joutui tilanteeseen, että ansiotyötulotaso painui pysyvästi pienituloisen ihmisen tasolle. Olen kuitenkin hyväkuntoinen sekä tervemies. Mies jolla on yhä unelmia. Niitä unelmiani kohti pyrkiessäni pieni lisätulo ei tekisi yhtään huonoa. Työhistoriani sekä ikäni tähden, minun on turha lähteä enää etsimään ns. normitöitä.
Olen itse joskus harrastanut sekä maalausta, että piirustusta. Myös mallin piirtämistä. Alastomuus on itselleni luonnollinen asia. Omaan myös kokemusta piirustusmallina olemisesta, paristakin eri oppilaitoksesta isoille ryhmille. Viimeistä mallinaolostani on n.3v aikaa. Tiedän, mallintyö on raakaatyötä. Siinä kuin mikä tahansa muukin työ.
Monesti olen kuullut, että miesmalleista olisi pulaa. Kuitenkin kun olen koettanut etsiä töitä. Törmään kahteen eri ongelmaan. Ensimmäinen on, ei tahdo löytyä etsimälläkään näppärää reittiä, mihin voisi ilmottaa halukuutensa näihin töihin. Itseltäni näet puuttuu täysin ns. verkosto, jota hyödyntää. Mikäli joku lukija tietää? Olisin kiitollinen mahdollisesta vastauksesta. Toinen ongelma mihinkä törmää kun asiaa ottaa puheeksi, on ennakkoluulot. Tuntuu olevan aika yleinenkäsitys, ettei mies voi hakeutua malliksi, ilman seksuaalisia taka-ajatuksia. Surullista itsestäni. Itselleni malli on malli ei muuta. Olipa se sitten ihminen, mies tai nainen. Taikka se omena. Ero on vain siinä, että ihminen on paljon vaikeampi piirtää.
Summasumma. Olen siis koettanut etsiä mallintöitä. Isojen ryhmien sijaan tekisin nykyisin mieluumin töitä pienryhmien kanssa taikka jopa yksityisesti. Kysymys, minne laittaa työpaikkahakemus? kuinka vältää turhat ennakkoluulot joita väistämättä kohtaa.
Näis siis pyrin kohti omaa pientäunelmaani toiveissani pieni lisätulo. Pyrin parhaani mukaan pitämään tekstini asiallisena. Toivon, että mahdolliset kommentoijat vastaisivat myös asiallisesti.
Miesmalli ja työn löytämisen vaikeus
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458550Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472429Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272241- 361932
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211332Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081143Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015