Miesmalli ja työn löytämisen vaikeus

Pohjustan alkuun tätä kysymystäni hiukan. Olen jo aikuinen 59v mies, joka elämänsä varrella joutui tilanteeseen, että ansiotyötulotaso painui pysyvästi pienituloisen ihmisen tasolle. Olen kuitenkin hyväkuntoinen sekä tervemies. Mies jolla on yhä unelmia. Niitä unelmiani kohti pyrkiessäni pieni lisätulo ei tekisi yhtään huonoa. Työhistoriani sekä ikäni tähden, minun on turha lähteä enää etsimään ns. normitöitä.

Olen itse joskus harrastanut sekä maalausta, että piirustusta. Myös mallin piirtämistä. Alastomuus on itselleni luonnollinen asia. Omaan myös kokemusta piirustusmallina olemisesta, paristakin eri oppilaitoksesta isoille ryhmille. Viimeistä mallinaolostani on n.3v aikaa. Tiedän, mallintyö on raakaatyötä. Siinä kuin mikä tahansa muukin työ.

Monesti olen kuullut, että miesmalleista olisi pulaa. Kuitenkin kun olen koettanut etsiä töitä. Törmään kahteen eri ongelmaan. Ensimmäinen on, ei tahdo löytyä etsimälläkään näppärää reittiä, mihin voisi ilmottaa halukuutensa näihin töihin. Itseltäni näet puuttuu täysin ns. verkosto, jota hyödyntää. Mikäli joku lukija tietää? Olisin kiitollinen mahdollisesta vastauksesta. Toinen ongelma mihinkä törmää kun asiaa ottaa puheeksi, on ennakkoluulot. Tuntuu olevan aika yleinenkäsitys, ettei mies voi hakeutua malliksi, ilman seksuaalisia taka-ajatuksia. Surullista itsestäni. Itselleni malli on malli ei muuta. Olipa se sitten ihminen, mies tai nainen. Taikka se omena. Ero on vain siinä, että ihminen on paljon vaikeampi piirtää.

Summasumma. Olen siis koettanut etsiä mallintöitä. Isojen ryhmien sijaan tekisin nykyisin mieluumin töitä pienryhmien kanssa taikka jopa yksityisesti. Kysymys, minne laittaa työpaikkahakemus? kuinka vältää turhat ennakkoluulot joita väistämättä kohtaa.

Näis siis pyrin kohti omaa pientäunelmaani toiveissani pieni lisätulo. Pyrin parhaani mukaan pitämään tekstini asiallisena. Toivon, että mahdolliset kommentoijat vastaisivat myös asiallisesti.

0

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
        Hybridi- ja sähköautot
        169
        6652
      2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
        Maailman menoa
        105
        3146
      3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
        Maailman menoa
        103
        1851
      4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
        Maailman menoa
        61
        1642
      5. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
        Ikävä
        18
        1474
      6. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
        Ikävä
        34
        1307
      7. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
        Ikävä
        11
        1300
      8. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
        Maailman menoa
        15
        1203
      9. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
        Ikävä
        61
        1194
      10. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
        Pyhäjärvi
        75
        1143
      Aihe