Yksinäinen joulu!

Anonyymi

Jaa-a, joulunvietto meni sitten yksinäiseksi. Sillälailla se ”sota” kodin lämmössä meitä koittelee.

Mitkä fiilikset?

44

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei pitäisi miettiä tulevaa, mutta väkisinkin käy mielessä sama. On varmaan jätettävä perheen käynnit jouluaattona ja jouluhartaus kirkossa. Yksin vietän.
      Mitä keksittäsiin?
      Olen ajatellut pyytää jonkun toisen yksinäisen kanssani kotiini, mutta aika vaikea keksiä kenet. Aika monella tuttavalla on kumppani. Ja jotkut sanovat että tykkäävät olla yksin. Pitäsisihän tämän aattoviettäjän olla tuttu, jonka kanssa on kivat juttelut. Jouluherkut eivät minulle kovin merkitse, seura sitäkin enemmän.

      • Anonyymi

        Tämä on kolmas ns. yksinäinen joulu. Naisystäväni joutui laitokseen vuonna 2018, kun en muiden velvollisuuksien takia voinut olla hänen kanssaan (huolehtimassa arjen toimimisesta). Sitten olen tottunut joulunviettoon yksin.
        Tässäkin talossa on ainakin kaksi sopivan ikäistä yksin asuvaa naishenkilöä, joita voisin kutsua joulunviettoon kanssani, mutta ei uskalla, kun ensin oli metoo ja sitten korona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on kolmas ns. yksinäinen joulu. Naisystäväni joutui laitokseen vuonna 2018, kun en muiden velvollisuuksien takia voinut olla hänen kanssaan (huolehtimassa arjen toimimisesta). Sitten olen tottunut joulunviettoon yksin.
        Tässäkin talossa on ainakin kaksi sopivan ikäistä yksin asuvaa naishenkilöä, joita voisin kutsua joulunviettoon kanssani, mutta ei uskalla, kun ensin oli metoo ja sitten korona.

        Niin ja kondomeitakin olisi syytä käyttää tautien välttämiseksi.


    • Anonyymi

      Joko aloitit. Kohta radio ja tv kailottavat samaa.
      Tuolla jankulla mitätöidään ihmisiä ja heidän tapojaan ja viihtymisiä.
      Siis. Kunnioitetaan toinen toistemme joulua yksin, kaksin ja polvisin.
      Beng

      • Anonyymi

        Johan ”kailottavat” ja pistävät miettimään. En mitään ”kunnioita”, kun ei se joulunvietto nyt ole mistään ”kunnioittamisesta” kiinni, kun ihan olosuhteiden pakosta.


    • Anonyymi

      Valkoisen ylivallan edustajien tekopyhää porsastelua koko joulusontanne.

      • Anonyymi

        Kateellinen siellä yrittää 🧟‍♂️


      • Anonyymi

        Että mitä?
        Millainen sinun joulusi oikein on (ollut)?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että mitä?
        Millainen sinun joulusi oikein on (ollut)?
        Beng

        Länsimaalaiset rasvaturvat ahmivat tehotuotettua kidutettua eläintä ja rypevät hedonismissaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsimaalaiset rasvaturvat ahmivat tehotuotettua kidutettua eläintä ja rypevät hedonismissaan

        En ahmi. En paista. Ostan savustamon valmispalan. Ei rasvaa. Muutoinkin jouluni on kalapainotteinen. En ryve missään. Suon kaikille omanlaisensa joulun.
        Beng
        Miksi olet noin änkyröissäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ahmi. En paista. Ostan savustamon valmispalan. Ei rasvaa. Muutoinkin jouluni on kalapainotteinen. En ryve missään. Suon kaikille omanlaisensa joulun.
        Beng
        Miksi olet noin änkyröissäsi.

        Kiva että etuoikeutettu valkoinen mies juhlii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ahmi. En paista. Ostan savustamon valmispalan. Ei rasvaa. Muutoinkin jouluni on kalapainotteinen. En ryve missään. Suon kaikille omanlaisensa joulun.
        Beng
        Miksi olet noin änkyröissäsi.

        Lihansyönti on moraalitonta ja tiedevastaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihansyönti on moraalitonta ja tiedevastaista.

        Entä lihanhimo! Onko se räävitöntä irstautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihansyönti on moraalitonta ja tiedevastaista.

        Onko tuollainen fanaattisuus hyväksi mielelle.
        En ole valkoinen mies, olen nainen.
        En minä valkoisuutta alleviivaa, samanlainen huumorintaju kuin hyvin mustilla afrikkalaisilla.
        Useampi pikkutilanne vuosien varrelta.
        En yhtään tiedä maistuuko heille possu.
        Beng
        Huono käytös voi tehdä ihmisestä sikamaisen, joten rajoitas nyt ilkeyttäsi.


    • Anonyymi

      Minä olen jo 17-vuotta viettänyt yksinäisen Joulun ja en halua edes kuunnella niitä Joululaulua. Yhtään kynttilää en edes sytytä, mutta sentään annan laspselleni ja hänen lapsilleen lahjan rahana.

      On minulla ollut eläissäni aivan upeita Jouluja ja lahjojakin oli runsaasti, mutta ne loppuivat äitini kuolemaan, kun lapsetkin olivat jo aikuisia. Lopun ilon vei sitten mieheni kuolema.

    • Anonyymi

      Hyvä vain, yksinäisyyteen on jo tottunu, eipä kaipaa ketään,
      puhelinsoitot riittää,
      lahjoja ei laiteta kenellekkää, kaikilla on jo kaikkea,
      toivottavasti ei ole monta pyhäpäivää peräkkäin, se ei olelisi yhtään kiva juttu,
      arki on aina parempi touhineen kuin pyhäpäivien vietto,

      • Anonyymi

        Mitä siitä, arki tai pyhä, koska kaupat ovat aina auki, mutta tosin nuo kauppa vierailut on rajoitettu, mutta mitäpä sitä yksinäinen menisi kaupoille joka päivä?

        Mitään erikoista en osta Jouluksi, koska syön mieleni mukaan itselleni kaikkea mieluista joka päivä. No, joskus on kyllä "serpaa" siskoni nimeämä minun ruoistani, joka oli pakko Googlata, joka tarkoittaakin jotain keittoa jostain venäjältä.

        Muistan lapsuudesta, kun isä sekoitti/lisäsi riisipuuroa karjalanpaistiin, joka oli mielestämme sitä serpaa, mutta asn´olla nykyaika, kun riisiä syödään jopa lojen kanssa, siis hienosti shusina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siitä, arki tai pyhä, koska kaupat ovat aina auki, mutta tosin nuo kauppa vierailut on rajoitettu, mutta mitäpä sitä yksinäinen menisi kaupoille joka päivä?

        Mitään erikoista en osta Jouluksi, koska syön mieleni mukaan itselleni kaikkea mieluista joka päivä. No, joskus on kyllä "serpaa" siskoni nimeämä minun ruoistani, joka oli pakko Googlata, joka tarkoittaakin jotain keittoa jostain venäjältä.

        Muistan lapsuudesta, kun isä sekoitti/lisäsi riisipuuroa karjalanpaistiin, joka oli mielestämme sitä serpaa, mutta asn´olla nykyaika, kun riisiä syödään jopa lojen kanssa, siis hienosti shusina.

        Siis lohen kansa.


    • Anonyymi

      Tjoo. Tästä nyt tuli yksinäinen joulu korkeamman kohtalon määräyksestä. Mutta ei pelota. Sisimmältäni olen yksinäinen sielu ja viihdyn kyllä. Oveni on auki silti kenen vaan tulla ja mennä jos nurkille osuu?
      Sen tiedän että yksikään pitkämatkalainen (kaikki ovat pitkämatkalaisia) ei tule tänne saakka.
      Enpä sinällään laita Joulua muutenkaan. Ehkä pari ulkokynttilää. Joulu ruuista en liioin piittaa, rosollia ja ehkä porkkanalaatikkoa voisin maistaa. Kelpaa makkarakeittokin tai kastikkeena.
      Oli minulla kutsu pohjoiseen tyttären toimesta. Kieltäydyin korona uhkiin vedoten. Bussi -ja junamatkat ei nappaa nyt.

    • Anonyymi

      Jouluja on vietetty yhdessä ja yksin, joten ei tämä joulu mitään poikkeusta tee. Onhan joulu yksin hiljaisempi, mutta niin on muutkin päivät, ei se sen kummempaa ole. Joulua laitan kotiini samalla tavalla itselleni kuin silloinkin kun isommalla porukalla vietetään. Ruokahuollosta pääsee nyt helpommalla kun vain itselleen huolehtii, vaikka yhdessä viettäen olemme tehneetkin yhdessä tarjoiluja tai etukäteen kukin kotonaan, niin silti nyt yksin ollen pääsee vähemmällä.

    • Anonyymi

      Hyvät fiilikset ! Saa olla rauhassa. En ole innokas vääntämään joulupöytää
      tarjolle eikä kenenkään tarvitse vaivautua minun takiani siihen.
      Joulu ei muuta juuri mitään elämässäni. Kuukauden päästä se on jo ohi.

    • Anonyymi

      Ei ole ensimmäinen joulu yksin mulle,
      mutta toivottavasti viimeinen lopultakin.
      Täytyy yrittää lohduttautua ajatuksella,
      ettei se papallakaan niin kovin mukavaa ollut viettää useita jouluja eturintamalla.
      On ainakin lämmintä mulla, kun ei tarvitse korsussa asua.

    • Anonyymi

      Ei joululle, Kyllä tieteelle ja humanismille.

    • Anonyymi

      Nyt on 2020 joutaisi joulu ja muut konservatiiviset pelleilyt jo historian roskakoriin

      • Anonyymi

        Niin kauan kun sanalla Joulu pystyy rahastamaan, niin kauan Joulu ei väisty mihinkään.
        Perinteet voi laimentua nuorempien toimesta, mutta kaupallisuus säilyy.
        Oma ennusteeni on 365 yksinäistä päivää vuodessa. Enkä tunne itseäni yksinäiseksi yhtään.
        Jo täällä (suomi24) on porukkaa. Facessa on marginaalisesti. Heitäkin moikkailen silloin tällöin.
        Suku ja tuttavat tekstailee harvoin, soittelee hieman harvemmin enkä romaha tsaattana sentään :DDD


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Todennäköisesti ensimmäinen kotijoulu vaimoni kanssa viiteentoista vuoteen.

    • Varmasti monille yksinasujille joulu tulee koronan takia olemaan poikkeuksellisen raskas, jos tapana on ollut joulua viettää perhepiirissä tai ainakin rakkaat lapset käväisevät joulutervehtimässä. Mutta sekin voi osoittaa rakkautta ja välittämistä, kun tänä jouluna jättävät tulematta.

      Omaan jouluun ei korona vaikuta. Poika jokatapauksessa joulun töissä, eikä pääsisi käymään muutenkaan. Tätä samaa omaishoitajan arkea kai se joulukin tulee olemaan.

    • Anonyymi

      joku lapsellinen jumala jeesus joulu :DDD

    • Anonyymi

      Joulut aikoinaan oli melkein pelkkää hirveää stressiä,
      kun viimeiseen asti oli töissä tietenkin ja sitten ykskaks
      olisi pitänyt olla jouluruuat tehtynä ja pöytä katettu
      ja koti siivottu ja koristeltu.

      Läheisiä oli mukana oman perheen ulkopuoleltakin.
      Kun kaiken tehtyään itse istui joulupöytään, oli ihan katki.
      Oman perheen avusta huolimatta.
      Mieluummin olisi mennyt nukkumaan.

      Viime joulun aikoihin olin sairas ja nautin, vaikka en kauppaan pystynyt,
      kun söin kaappieni varastoista "vain" Kivikylän hernekeittoa näkkärin
      ja maidon kera.
      Välillä pikakaurapuuroa jaksoin tehdä.

    • Anonyymi

      Joulu on perkeleestä.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mikäs sen mukavampaa kuin laittaa joululiinat pöydille ja kynttilät. Käydä lenkillä kuuntelemassa hiljaisuutta. Lämmittää Joulusauna. Laittaa kinkkua, laatikoita yms pöytään ja syödä hiljaa nautiskellen. Päälle kahvi ja terästetty glögi. Joulupäivän aamuna hyvät torttu kahveet.

      Aivan yksin. Ei tähän tunnelmaan naista tarvita

      • Anonyymi

        22:44

        eikööööö,,,,
        jos kuitenki,,,,,


        mä tulisin,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        22:44

        eikööööö,,,,
        jos kuitenki,,,,,


        mä tulisin,,,

        Annatko piparia niin saat tulla että minäkin tulen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annatko piparia niin saat tulla että minäkin tulen.

        Harkitaan ,,, olenki leiponu melkosen annoksen papareita, niistä riittää sinullekki vaikka kourallinen,,, tuu ihmeessä,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harkitaan ,,, olenki leiponu melkosen annoksen papareita, niistä riittää sinullekki vaikka kourallinen,,, tuu ihmeessä,,,,

        Elävät haaveissaan ihmiset. Jokaisella omansa.

        Ihanaa on kynttilöiden valossa joulumusiikkia kuunnella ja joulua fiilistellä.

        Ulkona on usvainen vesisateinen ilma. Sopii tunnelmaan.


    • Anonyymi

      Tänä vuonna joulu on vain pitkä viikonloppu joten eiköhän menisi aivan hyvin omassa seurassakin. Ei oikein vielä tiedä noita rajoituksia lääneittäin mitä ne tulevat olemaan joulun aikaan. Ja ollaanko sitä terveinä.
      Hytinäx1

    • Anonyymi

      Hotelliin lähden joulua viettämään ellei koronan takia peruunnu. Jää nähtäväksi onko siellä muita yksin matkaavia vai olenko ainut. Lappiin olisi tehnyt taas mieli, mutta tietystä syystä tyydyn Kuopioon :)

      vn

    • Anonyymi

      Miksi pitäis viettää joulua ? miksi pitäisi ylläpitää valkoisen ylivallan nationalistisen/traditionalistisen konservatiisia normeja? Kasvattakaa aivot.

      • Anonyymi

        Katsopas Areenasta adventtijumalanpalvelus: tekee hyvää Sinullekin ärripurri.
        Beng


    • Anonyymi

      Isot pojat kertoivat, että joulu on peruttu. Jooseppi tunnusti.

    • Anonyymi

      Ei ole pakko olla aivopesty. Miksi nekin jotka eivät jeesuksiin usko
      viettävät joulua ?
      Jos jeesus haluaa minun syövän lanttulaatikkoa ja lipeäkalaa,
      jeesusta ei voi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe