Saako työtön juoda kaljaa, koska ei ole työhön käytettävissä kännissä

Anonyymi

Työttömien ei pitäisi olla laillista käyttää työttömyysrahojaan alkoholiin tai juoda kaljaa koska ei ole kännissä työhön käytettävissä jos saa työtarjouksen.

19

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei pitäisi siinä tapauksessa olla laillista työläistenkään saada juoda. On vähintäänkin eettisesti väärin olla humalassa tai edes krapulassa töissä.

      • Anonyymi

        Ei ne työttömät tuolla baareissa istu .Siellä istuu ihmiset joilla on siihen varaa. Täytyy olla tuloja joka vaatii työpaikan.


      • Anonyymi

        Alan mies , alan hommissa , ALKO oy , ( tälläinen tuote on erittäin raikasta ja ravitsevaa )


    • Anonyymi

      Ei kait sitä työttömyysrahaa joka päivältä makseta, joten ei ongelmaa. Aikoinaan pomo soitti töistä, eikä kiinnostanut pätkääkään mennä ylitöihin.

      Tuumasin vain: Voinhan minä tulla, mutta olen sitten juonut 10 kaljaa. En oikeasti ollut, mutta eipähän ryhtynyt jankkaamaan, että tuu nyt...

    • Anonyymi

      MINÄ juon kaljaa milloin huvittaa. Joisin vaikka töissä tarvittaessa! Perkele!

      167-170

      • Anonyymi

        Sinä töissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä töissä?

        En MINÄ töissä ole enkä ole koskaan ollutkaan. Mutta jos palkattaisiin niin ei se juopottelua estäisi.

        167-176


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En MINÄ töissä ole enkä ole koskaan ollutkaan. Mutta jos palkattaisiin niin ei se juopottelua estäisi.

        167-176

        Sitä ongelmaa tuskin on.


      • Anonyymi

        Siihen sinulla paikka on mennytkin. Hähhähä , mr Lyyser. Ansaitsisit kultamitalin suorituksestasi


    • Anonyymi

      Alkoholipitoisten juomien juominen ei ole laitonta.
      Töihin mennään tuntilistan mukaan ja selvinpäin.
      Työtön nauttiessaan väkijuomia ei ole töissä vaan valmiudessa työhön käytettävissä. Jos työtön saa työtarjouksen hänen tulee viipymättä tarttua siihen ja ryhtyä haihduttamaan alkoholihuuruja kehostaan.

    • Anonyymi

      TE-toimiston typsykkä soitteli kun olin niin jurrissa, että kieli ei suussa kääntynyt. Juttelin varmaan aika sekavia ja niitä näitä. Soitteli sitten muutaman päivän päästä uudelleen.

      • Anonyymi

        Olisko ollut kuitenkin korona, korona, korona, joka kielenkäännöt esti?

        Muistakaa nyt ästana tämä uusi normaali ja kaikki voi laittaa korona, korona, korona syyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko ollut kuitenkin korona, korona, korona, joka kielenkäännöt esti?

        Muistakaa nyt ästana tämä uusi normaali ja kaikki voi laittaa korona, korona, korona syyksi.

        Horona


    • Anonyymi

      "Työttömien ei pitäisi olla laillista käyttää työttömyysrahojaan alkoholiin tai juoda kaljaa..."

      Yllä tyypillistä työmarkkinapolittista järjettömyyttä.

      Työtön juomalla mahdollisimman paljon kaljaa tukee panimoteollisuudessa olevia työpaikkoja, ja kun ei se kalja sieltä panimosta ilman logistiikkaa kulje sinne missä se kulutetaan niin työtön juomalla kaljaa tukee myös autoalan kuskien ja yrittäjien työllisyyttä, samoin käymällä mahdollisimman usein juomassa kaljaa baareissa tukee baareissa työssäkäyvien työpaikkojen säilymistä.

      Itse asiassa kaljan tai vastaavien panimoteollisuuden tuotteiden juonti on paras tapa millä kuka hyvänsä taviskansalainen olipa työssäkäyvä tai työtön tai vaikka eläkeläinen voi tukea vielä olemassa olevia työpaikkoja ja jopa osaltaan aiheuttaa peräti uusien työpaikkojen avautumista.

      Kaljan juonti siis on kansalaisaktivisuutta parhaimmillaan, ja siksipä valtiovallan tulisi joko aloittaa sanktiot niitä työttömiä kohtaan jotka eivät juo kaljaa, tai mieluummin esimerkiksi sisällyttää tuloillaan olevaan uuteen aktiivimalli 2:seen se että päivittäinen kaljoittelu eli kaljan juonti on yksi hyväksyttävä tapa osoittaa työmarkkinapolittista aktiivisuutta.

      Sillä kuten sanottua juomalla kaljaa työtön tosiaan aidosti edistää sekä uusien työpaikkojen syntymistä että turvaa jo olemassa olevien työpaikkojen säilymistä, vaan toisin on asia siinä tulossa olevassa aktiivimalli 2:ssa se että sen myötä missähyvänsä firmassa tai työpaikkakeskittymässä jonkun työntekijän päivittäisestä työajasta jopa 50% ellei enempi menee päivittäin ihan turhien töitten kysyjien poiskäännyttelyyn, ja menee silti vaikka firman/työpaikkakeskittymän kotisivuilla kohdassa "Että sinäkö muka meille töihin?" selkeästi seisoo että vapaita työpaikkoja ei juuri nyt ole tarjolla.

      • Anonyymi

        usein runsaimman määrän olutta juovat omaavat vahvimman mielikuvituksen, mikä satunnaisesti nautitun alkoholimäärään nähden herpaannuuttaa otteen, millä on myös työllistävä vaikutus esivallan, pelastuslaitoksen liikekannallepano.
        t.ei mikää al capone vaan ällkoopee
        https://www.youtube.com/watch?v=enIR8LaVY6U


    • Anonyymi

      Jos alkavat vaikeilemaan alkoholia nauttineelle työttömälle, niin ainahan voi sanoa, että ottaa osaa juomakokeiluun. Juomakokeilussa pitääkin olla nauttineessa tilassa. muuten saa karenssin.

      • Anonyymi

        pitää tietty promille määä olla. jos ylety niin sit karenssia


    • Anonyymi

      En juo, mutta johan oli teennäinen kommentti.

    • Anonyymi

      Jos työkkäristä häiritsevät väärään aikaan, niin päättäväisesti voi todeta, että minä juon nyt kaljaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe