Aihe

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid on esimerkki siitä, kuinka hyvä lataushybridi pitää tehdä

Anonyymi

Näin ylistää Moottorilehti ladattavaa RAV4:sta:

"Ladattavien hybridien monimutkaisuus näkyy siinä, miten samalla reseptillä voi rakentaa bensarohmun tai lähes ekoauton. Toyota on näistä jälkimmäinen. Tässä piilee RAV4 Plug-in Hybridin vahvuus: sähköajo ei ole laastari, jolla janoinen polttomoottori saadaan hetkeksi hiljaiseksi, se täydentää pihiä hybridijärjestelmää."

"Ladattavilla hybrideillä käyttämämme 90 kilometrin kulutuslenkin Toyota selvitti 13 °C säässä erinomaisella lukemalla 1,0 l/100 km. Toyota toimi lähes täysin sähköllä ensimmäiset 76 kilometriä ja loppumatka tultiin hybridiajolla polttomoottoria hyödyntäen."

"Ajossa auto toimii hienosti. Kaupungissa massan aistii hienoisena napakkuutena, mutta heti maantievauhdissa kyyti on mukavaa. Melutaso pysyy alhaisena. Auton ohjaustuntuma on etäinen, mutta luonnollinen."

Hyvää: Taloudellisuus, hybridijärjestelmän toiminta, pitkä sähköinen toimintamatka, mukavuus, tilat.

"Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid on esimerkki siitä, kuinka hyvä lataushybridi pitää tehdä"

Toinen ääripää tässä kaikessa ovat bensasyöpöt Volvot. Olkoon Toyota niille esimerkkinä.

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-toyota-rav4-2-5-plug-in-hybrid-on-esimerkki-siita-kuinka-hyva-lataushybridi-pitaa-tehda/

66

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo asia on jo todettu täälläkin. Toyotan hybrideille ei ole voittajia. Toyotan pitkä kokemus hybrideistä puhuu.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä artikkelissa huomattiin monen asian olevan surkeita rav tokossa

        https://www.thethings.com/problems-with-the-2020-toyota-rav4-and-things-its-great-at/

        Kait siinä jotain hyvääkin?

        O ho, jopas jotakin, onneksi en ostannut mokomaa raatoa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      RAV4 plugari kuluttaa talvella lyhyessä ajossa yhtä paljon bensaa kuin tavallinen bensa-auto. Se ei lämpiä alle -10 kelissä sähköllä.

      • Anonyymi

        Tuo teksti tuossa Moottori-lehdessä antaa täysin väärän kuvan. RAV4 käynnistyy ajoon lähdön jälkeen yli 10 asteen pakkasessa ja käy jonkin aikaa.

        Sen paremmuus muihin verrattuna on juuri se, ettei sen polttomoottori käynnistu kuin vasta alle -10 lämpötiloissa.

        Siitä on kysymys. Sama kuten ladattavassa Priuksessa, joka on erittäin tuttu minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo teksti tuossa Moottori-lehdessä antaa täysin väärän kuvan. RAV4 käynnistyy ajoon lähdön jälkeen yli 10 asteen pakkasessa ja käy jonkin aikaa.

        Sen paremmuus muihin verrattuna on juuri se, ettei sen polttomoottori käynnistu kuin vasta alle -10 lämpötiloissa.

        Siitä on kysymys. Sama kuten ladattavassa Priuksessa, joka on erittäin tuttu minulle.

        Kyllä se käynnistyy ihan jo parin asteen pakkasillakin välillä. Palon riippuu haluaako hytistä vai pitääkö enemmän lämpöä.


    • Anonyymi

      Vittu kun minua vapisuttaa.

      • Anonyymi

        Ei ihme jos vapisuttaa. On siinä vaan sellainnen otsikko, että varmasti hiottaa ja itkettääkin.

        "Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid on esimerkki siitä, kuinka hyvä lataushybridi pitää tehdä"


    • Anonyymi

      Montako kilometriä sillä ajaa sähköllä 20 asteen pakkasella?

      • Anonyymi

        55 km.


      • Anonyymi

        Ei yhtään koska noin kovilla pakkasilla RAVi plugari käynnistää polttomoottorin välittömästi lämpöä tuottamaan. Sama asia on Hyundain plugarin kanssa.

        Vielä ei tiedetä kulkeeko auto varmaksi tuollon sähköllä vai käytetään polttomoottorin voimaa myös liikkumiseen. Voi olla liikkuminen tapahtuu sähköllä ja polttis vain käy korkeaa tyhjäkäyntiä lämpöä tuottaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään koska noin kovilla pakkasilla RAVi plugari käynnistää polttomoottorin välittömästi lämpöä tuottamaan. Sama asia on Hyundain plugarin kanssa.

        Vielä ei tiedetä kulkeeko auto varmaksi tuollon sähköllä vai käytetään polttomoottorin voimaa myös liikkumiseen. Voi olla liikkuminen tapahtuu sähköllä ja polttis vain käy korkeaa tyhjäkäyntiä lämpöä tuottaen.

        Älä valehtele. Kaikki muut plugarit toivivat noin mutta ei Toyotat.


    • Anonyymi

      Ihan paska möykkö kuminauha vieterillä, tuskin maailma pelastuu huomenna?

    • Anonyymi

      Tuo Moottori-lehti ei ole ainoa joko toteaa tuon saman totuuden.

    • Anonyymi

      Moottori-lehti on Toyotan pää-äänenkannattaja. Lehden nais-päätoimittajalla on intohimoinen suhde Toyotaan. Toyotaa koskevat artikkelit on siksi syytä suurella varauksella.

      • Anonyymi

        "Toyotaa koskevat artikkelit on siksi syytä suurella varauksella." =
        Toyotaa koskevat artikkelit on siksi syytä lukea suurella varauksella.


      • Anonyymi

        Moottori-lehti on Toyotan pää-äänenkannattaja. Lehden nais-päätoimittajalla on intohimoinen suhde Toyotaan. Toyotaa koskevat artikkelit on siksi syytä suurella varauksella.

        ***********

        Olipa mielenkiintoinen uutinen. Tämähän antaa vanhalle Tojota-papparaisellekin toivoa siitä, että joku naistoimittaja voisi ihastua intohimoisesti hybridi-Tojotaani. Täytyykin heti ensi viikolla pörhistellä vähän näyttävämmin osuuskaupan parkkipaikalla.


      • Anonyymi

        On sulla kuvitelmat. Kumma kun kaikista lehdistä näyttää tulleen Toyotan pää-äänenkannattajia. Mistähän se mahtaisi johtua?


      • Anonyymi

        Onpa erikonen kommentti. Aikaisemin Moottorilehti on kyllä kehunut germaane aiva estoitta ja kehuu edelleen, jos on aihetta.

        Olisko sittenkin niin että Toyota on vaan viimeisen mallisukupolven aikana kehittynyt juuri oikeissa asioissa.

        Jos lähtee siitä että auto on vain kulkuvälinen ja merkillä ei ole väliksi niin pääsee pitkälle auton objektiivisessa arvioinissa. Jos itselle jokin tiety merkki on se ainoa oikea tai jos jokin merkkin täysin väärä, ollaan täysin subjektiivisella puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat. Kumma kun kaikista lehdistä näyttää tulleen Toyotan pää-äänenkannattajia. Mistähän se mahtaisi johtua?

        Mitäpä jos vaikka kysyisit päätoimittaja Eila Parviaiselta millä autolla hän ajaa ja mistä ja millä hintaa on autonsa "ostanut".


    • Anonyymi

      Toyota teki auton esimerkiksi Volvoille jaMersuille, mutta ei niiltä onnistu luotettavav täyshybridin rakentaminen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tojossa istuu vaivalloisesti kaksi teroa, molemmilla on lippis vinossa.

      • Anonyymi

        Yleensä ne lippispäät istuu rippikouluikäisessä biimerissä.


    • Anonyymi

      Tuo Moottori-lehden juttu on upea. Joku lehti uskaltaa kirjoittaa totuudenkin.

    • Anonyymi

      RAVi plugini on kyllä hieno peli. Itellä on nyt ollut jokusen kuukauden.
      Ei olisi uskonut kuinka suuntavakaan auton Tojo osaa tehdä.
      Parasta on kuitenkin ylieinen vaivattomuus ajamisessa. Auto lähtee heti ja voimaa on runsaasti. Auto kulkee vakaasti eikä ohjaus vetele ollenkaan.
      Kaikki on jotenkin eleettömän toimivaa.
      Vaihdoin tähän 4v vanhasta Saksan premiumista mikä maksoi mulle uutena vähän enemmän kuin RAVi. Kaikki ei ole paremmin mutta kaikki ajamiseen liittyvä on.

      • Anonyymi

        Onnittelut oikeasta valinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut oikeasta valinnasta.

        joo mutta RAV4 phev ei sovellu talvikäyttöön. Se ei kulje talvella sähköllä koska lämmitys vain polttomoottorin hukkalämmöllä. Ei ole vastuksia eikä webastoa.

        Autoa ei myöskään saa talvella etukäteen lämpiämään koska poltomoottoria ei saa käyntiin etukäteen lämmittämään ohjaamoa.
        Auton ilmalämpöpumppu ei riitä ede -8 pakkasella lämittämään ohjaamoa.

        Varmaan ihan hyvä auto mutta vain keski- ja etelä Eurooppaan. talvitestissä tulisi surkea sijoitus. Tojon osaaminen on loppunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo mutta RAV4 phev ei sovellu talvikäyttöön. Se ei kulje talvella sähköllä koska lämmitys vain polttomoottorin hukkalämmöllä. Ei ole vastuksia eikä webastoa.

        Autoa ei myöskään saa talvella etukäteen lämpiämään koska poltomoottoria ei saa käyntiin etukäteen lämmittämään ohjaamoa.
        Auton ilmalämpöpumppu ei riitä ede -8 pakkasella lämittämään ohjaamoa.

        Varmaan ihan hyvä auto mutta vain keski- ja etelä Eurooppaan. talvitestissä tulisi surkea sijoitus. Tojon osaaminen on loppunut.

        Eipä Toyotaa tai useimpia muitakaan autotehtaita kiinnosta Suomen markkinat. Tänne kelpaavat saksalaiset hylkiödieselit, koska niillä ei voi kohta muualla ajaa.


    • Anonyymi

      Toyotan kokemus näkyy sähkö-ja hybridi autoissa !

    • Anonyymi

      Onko se surkea hirvenväistön tuloskin esimerkillinen tavoite kilpailijoille.

      • Anonyymi

        Se on selvä virhe mutta onneksi softalla korjattavissa.

        Esimerkiksi yksi parhaista autosita väsitötestissä on Nissan Qashqai. On jopa parempi kuin urheiluautot. Syy on erittäin onnistuneessa ESP softassa.


    • Anonyymi

      Tuo Moottori-lehden teksti kertoo paljon Toyotan autoista yleesäkin. Vain autonvalmistaja, joka on valmistanut 23 vuotta erittäin luotettavia täyshybridejä kykenee tekemään erinomaisen ladattavan täyshybridin.

    • Anonyymi

      Saksassa ja Ruotsissa kyhätään kevythybridejä kun parempaa ei osata.

      • Anonyymi

        Älä naurata. Ei se osaamisesta kiinni ole vaan kustannusoptimoinnista. Kevythybridi tuo halvalla pienen parannuksen perus bensamoottoriin. Lisäksi siinä oikeasti toimii start-stop systeemi huomaamattomasti kun startti on hihnalla jatkuvasti pyörimässä ja siinä riittävästi voimaa.

        Mistähän näitä "ei vaan osaa" jannuja aina sikiää. Eivät varmaan muuta osaa sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä naurata. Ei se osaamisesta kiinni ole vaan kustannusoptimoinnista. Kevythybridi tuo halvalla pienen parannuksen perus bensamoottoriin. Lisäksi siinä oikeasti toimii start-stop systeemi huomaamattomasti kun startti on hihnalla jatkuvasti pyörimässä ja siinä riittävästi voimaa.

        Mistähän näitä "ei vaan osaa" jannuja aina sikiää. Eivät varmaan muuta osaa sanoa.

        Rav4 kaatuu maantiellä ?

        terveisin
        toyota


    • Anonyymi

      Noin se oikeanlainen ladattava hybridi tehdään. Se on silloin myös täyshybridi eikä surkea kevythybridi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      E golf tuotanto lopetettu 150000 romua meni vahingossa kaupaksi maailmalla

      pakkasella jäätyi kuljettaja ohjaamoon ja pääsi jopa 60km matkan

      Lapissa näin

      • Anonyymi

        ID.3 ei enää pääse 60 kilometriäkään .Ohjelmisto menee heti jumiin ja turvavöiden valot loistaa kuin joulukuusi.


    • Anonyymi

      RAV4 Plug-in on esimerkki kaikille muille katumaasturien valmistajille. Noin pieneen kulutukseen ja päästöihin ne eivät kuitenkaan tule koskaan pääsemään.

      • Anonyymi

        Esimerkkinä maailmalle ja oikeastaan Teslan korvaaja. Parempi.


    • Anonyymi

      RAV4 on täydellinen ladattava. Silti yksinkertaiset ihmiset ostavat bensasyöppöjä Volvoja ja Mersuja.

      • Anonyymi

        RAV4 joo jos haluaa plugarin mikä ei kulje pakkasella sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 joo jos haluaa plugarin mikä ei kulje pakkasella sähköllä.

        Siis ladattava RAV4 on ainut jossa polttomottori ei käynnisty alle kymmenen asteen pakkasessa. Miksi valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ladattava RAV4 on ainut jossa polttomottori ei käynnisty alle kymmenen asteen pakkasessa. Miksi valehtelet?

        Johtotähti ei enää tule Saksasta. Lieneekö koskaan sieltä tullutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ladattava RAV4 on ainut jossa polttomottori ei käynnisty alle kymmenen asteen pakkasessa. Miksi valehtelet?

        Nyt vääristelet. Yllä lukee että RAV4 plugari ei kulje pakkasilla sähköllä. Mikä siinä on väärin?
        Siinä ei sanallakaan mainita että RAV4 olisi ainut plugari mikä toimii näin.

        Koita opetella ymmärtämään lukemasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vääristelet. Yllä lukee että RAV4 plugari ei kulje pakkasilla sähköllä. Mikä siinä on väärin?
        Siinä ei sanallakaan mainita että RAV4 olisi ainut plugari mikä toimii näin.

        Koita opetella ymmärtämään lukemasi.

        Miksi sinä valehtelet? Miksi?


    • Anonyymi

      Mutta typerät ostavatvain hirveitä Volvon tönökkejä, Vaaltavia bensasyöppöjä.

      • Anonyymi

        Tutki polttoaineen kulutus sähkön loppumisen jälkeen. Volvojen ja Mersujen kulutus on hirveä. RAV4 kuluttaa todella vähän.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensasyöppöjen Volvojen myynti laskee nyt kunnolla.

        Viime vuoden kymmenen eniten myydyn automallin joukossa on kolme Volvoa, aika hyvin myy bensasyöppö.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vähän kuin 350e Mersu vastaavissa hirivitesteissä.

        Mutta lohduttaudutaan että softapäivitys on jo saatavilla ESP:hen mikä korjaa tuon ongelman.

        Tiesitkö muuten että Nissan Gashqai on tuossa parempi kuin vaikkapa Porschet tai Audin S3.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kuin 350e Mersu vastaavissa hirivitesteissä.

        Mutta lohduttaudutaan että softapäivitys on jo saatavilla ESP:hen mikä korjaa tuon ongelman.

        Tiesitkö muuten että Nissan Gashqai on tuossa parempi kuin vaikkapa Porschet tai Audin S3.

        Toyotan RAV4-katumaasturi on turvallisin auto. Tähän tulokseen on päätynyt vakuutusyhtiö Folksam, joka selvitti 324 automallin turvallisuuden. Toyotan maasturi on selvityksen mukaan 52 prosenttia turvallisempi kuin keskivertoauto.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tutkimus-toyota-rav4-turvallisin-auto/d8b0b714-372c-4157-9523-acac59d89149


    • Anonyymi

      Ei tee mitää talvella.

      Liian kylmä

      • Anonyymi

        Sähköllä ajaessa kyllä mutta polttiksella ajaessa lämpöä kyllä riittää kuten muissakin.

        Jos tutustut muihinkin plugareihin niin havaitset että sähköllä ajaessa aika moni on kylmä tai että eivät ylipäänsä suostu kulkemaan pelkällä sähköllä kovemmilla pakkasilla.

        Jospa siis kirjoittaisin omisa kokemuksista etkä keskusteluista joista et ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköllä ajaessa kyllä mutta polttiksella ajaessa lämpöä kyllä riittää kuten muissakin.

        Jos tutustut muihinkin plugareihin niin havaitset että sähköllä ajaessa aika moni on kylmä tai että eivät ylipäänsä suostu kulkemaan pelkällä sähköllä kovemmilla pakkasilla.

        Jospa siis kirjoittaisin omisa kokemuksista etkä keskusteluista joista et ymmärrä.

        Ei ole kylmä sähkölläkään ajettaessa. Ajoin tänään. Pakkasta 20 astetta.


    • Anonyymi

      Toyotan pilkkaajat tunnistetaan nyt. Kun pilkkaaja avaa Suomi24-sivun hänen pitää täyttää seurantaa koskeva lomake.

      • Anonyymi

        Haluan maksimoida kurjuuden joten valitsen Toyotan.


    • Anonyymi

      Esimerkillinen. Voittamaton, Ladattava RAV4.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimetkillinen siinä kuinka auton ajo-ominaisuuksia ei pidä rakentaa:
        https://tekniikanmaailma.fi/talviauto-2021-nain-toyota-rav4-ajautui-penkkaan-vaistokokeessa-katso-video/

        Luitko jutun? Ilmeisesti et.

        Muut valmistajat ei uskalla ESP nappia autohinsa edes pistää kun tulos olisi vielä kamalampaa.


    • Anonyymi

      Miten sinä olit sen sitten lukenut BMW oli juuriajanut saman testin kovemmalla nopeudella ilman ajonvakautusta ja tietenkin ilman mitään ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

      Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      17789
    2. Stefun Sofialle tarjoamat luxuskyydit maksamatta, velkaa niistä jo yli 17 000 euroa.

      Seiskan mukaan limusiinikyyteihin erikoistunut yritys hakee Stefun yritykseltä oikeusteitse yli 17 000 € maksamattomista kyydeistä. Useat ajoista ova
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      5030
    3. Maisa otti raskauskirtin esille

      Viimeinen oljenkorsi.... Miten "yllättävää".. .. :D
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      2777
    4. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      194
      2263