Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid on esimerkki siitä, kuinka hyvä lataushybridi pitää tehdä

Anonyymi

Näin ylistää Moottorilehti ladattavaa RAV4:sta:

"Ladattavien hybridien monimutkaisuus näkyy siinä, miten samalla reseptillä voi rakentaa bensarohmun tai lähes ekoauton. Toyota on näistä jälkimmäinen. Tässä piilee RAV4 Plug-in Hybridin vahvuus: sähköajo ei ole laastari, jolla janoinen polttomoottori saadaan hetkeksi hiljaiseksi, se täydentää pihiä hybridijärjestelmää."

"Ladattavilla hybrideillä käyttämämme 90 kilometrin kulutuslenkin Toyota selvitti 13 °C säässä erinomaisella lukemalla 1,0 l/100 km. Toyota toimi lähes täysin sähköllä ensimmäiset 76 kilometriä ja loppumatka tultiin hybridiajolla polttomoottoria hyödyntäen."

"Ajossa auto toimii hienosti. Kaupungissa massan aistii hienoisena napakkuutena, mutta heti maantievauhdissa kyyti on mukavaa. Melutaso pysyy alhaisena. Auton ohjaustuntuma on etäinen, mutta luonnollinen."

Hyvää: Taloudellisuus, hybridijärjestelmän toiminta, pitkä sähköinen toimintamatka, mukavuus, tilat.

"Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid on esimerkki siitä, kuinka hyvä lataushybridi pitää tehdä"

Toinen ääripää tässä kaikessa ovat bensasyöpöt Volvot. Olkoon Toyota niille esimerkkinä.

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-toyota-rav4-2-5-plug-in-hybrid-on-esimerkki-siita-kuinka-hyva-lataushybridi-pitaa-tehda/

178

26273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo asia on jo todettu täälläkin. Toyotan hybrideille ei ole voittajia. Toyotan pitkä kokemus hybrideistä puhuu.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      RAV4 plugari kuluttaa talvella lyhyessä ajossa yhtä paljon bensaa kuin tavallinen bensa-auto. Se ei lämpiä alle -10 kelissä sähköllä.

      • Anonyymi

        Tuo teksti tuossa Moottori-lehdessä antaa täysin väärän kuvan. RAV4 käynnistyy ajoon lähdön jälkeen yli 10 asteen pakkasessa ja käy jonkin aikaa.

        Sen paremmuus muihin verrattuna on juuri se, ettei sen polttomoottori käynnistu kuin vasta alle -10 lämpötiloissa.

        Siitä on kysymys. Sama kuten ladattavassa Priuksessa, joka on erittäin tuttu minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo teksti tuossa Moottori-lehdessä antaa täysin väärän kuvan. RAV4 käynnistyy ajoon lähdön jälkeen yli 10 asteen pakkasessa ja käy jonkin aikaa.

        Sen paremmuus muihin verrattuna on juuri se, ettei sen polttomoottori käynnistu kuin vasta alle -10 lämpötiloissa.

        Siitä on kysymys. Sama kuten ladattavassa Priuksessa, joka on erittäin tuttu minulle.

        Kyllä se käynnistyy ihan jo parin asteen pakkasillakin välillä. Palon riippuu haluaako hytistä vai pitääkö enemmän lämpöä.


      • Anonyymi

        Onko sun oma rikki, meidän ajaa aina kelistä riippumatta ensin sähköllä, ja -25 pakkasessa on ajettu sähköllä yli 48 kilometriä, riittää meille hyvin, kun työmatka on suuntaansa 22 kilometriä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sun oma rikki, meidän ajaa aina kelistä riippumatta ensin sähköllä, ja -25 pakkasessa on ajettu sähköllä yli 48 kilometriä, riittää meille hyvin, kun työmatka on suuntaansa 22 kilometriä..

        Valehtelu ei ole kivaa vaikka olisi tahatontakin!
        Talviautovertailussa todettiin ettei Rav4 phev kulje alkuun metriäkään polttomoottorin käynnistymättä jos pakkasta on -10°C täydellä ajoakullakaan. Eikä sitä voinut esilämmittää sähköllä edes latauksessa ollessa. Surkea esitys!


    • Anonyymi

      Vittu kun minua vapisuttaa.

      • Anonyymi

        Ei ihme jos vapisuttaa. On siinä vaan sellainnen otsikko, että varmasti hiottaa ja itkettääkin.

        "Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid on esimerkki siitä, kuinka hyvä lataushybridi pitää tehdä"


    • Anonyymi

      Montako kilometriä sillä ajaa sähköllä 20 asteen pakkasella?

      • Anonyymi

        55 km.


      • Anonyymi

        Ei yhtään koska noin kovilla pakkasilla RAVi plugari käynnistää polttomoottorin välittömästi lämpöä tuottamaan. Sama asia on Hyundain plugarin kanssa.

        Vielä ei tiedetä kulkeeko auto varmaksi tuollon sähköllä vai käytetään polttomoottorin voimaa myös liikkumiseen. Voi olla liikkuminen tapahtuu sähköllä ja polttis vain käy korkeaa tyhjäkäyntiä lämpöä tuottaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään koska noin kovilla pakkasilla RAVi plugari käynnistää polttomoottorin välittömästi lämpöä tuottamaan. Sama asia on Hyundain plugarin kanssa.

        Vielä ei tiedetä kulkeeko auto varmaksi tuollon sähköllä vai käytetään polttomoottorin voimaa myös liikkumiseen. Voi olla liikkuminen tapahtuu sähköllä ja polttis vain käy korkeaa tyhjäkäyntiä lämpöä tuottaen.

        Älä valehtele. Kaikki muut plugarit toivivat noin mutta ei Toyotat.


    • Anonyymi

      Ihan paska möykkö kuminauha vieterillä, tuskin maailma pelastuu huomenna?

    • Anonyymi

      Tuo Moottori-lehti ei ole ainoa joko toteaa tuon saman totuuden.

    • Anonyymi

      Moottori-lehti on Toyotan pää-äänenkannattaja. Lehden nais-päätoimittajalla on intohimoinen suhde Toyotaan. Toyotaa koskevat artikkelit on siksi syytä suurella varauksella.

      • Anonyymi

        "Toyotaa koskevat artikkelit on siksi syytä suurella varauksella." =
        Toyotaa koskevat artikkelit on siksi syytä lukea suurella varauksella.


      • Anonyymi

        Moottori-lehti on Toyotan pää-äänenkannattaja. Lehden nais-päätoimittajalla on intohimoinen suhde Toyotaan. Toyotaa koskevat artikkelit on siksi syytä suurella varauksella.

        ***********

        Olipa mielenkiintoinen uutinen. Tämähän antaa vanhalle Tojota-papparaisellekin toivoa siitä, että joku naistoimittaja voisi ihastua intohimoisesti hybridi-Tojotaani. Täytyykin heti ensi viikolla pörhistellä vähän näyttävämmin osuuskaupan parkkipaikalla.


      • Anonyymi

        On sulla kuvitelmat. Kumma kun kaikista lehdistä näyttää tulleen Toyotan pää-äänenkannattajia. Mistähän se mahtaisi johtua?


      • Anonyymi

        Onpa erikonen kommentti. Aikaisemin Moottorilehti on kyllä kehunut germaane aiva estoitta ja kehuu edelleen, jos on aihetta.

        Olisko sittenkin niin että Toyota on vaan viimeisen mallisukupolven aikana kehittynyt juuri oikeissa asioissa.

        Jos lähtee siitä että auto on vain kulkuvälinen ja merkillä ei ole väliksi niin pääsee pitkälle auton objektiivisessa arvioinissa. Jos itselle jokin tiety merkki on se ainoa oikea tai jos jokin merkkin täysin väärä, ollaan täysin subjektiivisella puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat. Kumma kun kaikista lehdistä näyttää tulleen Toyotan pää-äänenkannattajia. Mistähän se mahtaisi johtua?

        Mitäpä jos vaikka kysyisit päätoimittaja Eila Parviaiselta millä autolla hän ajaa ja mistä ja millä hintaa on autonsa "ostanut".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat. Kumma kun kaikista lehdistä näyttää tulleen Toyotan pää-äänenkannattajia. Mistähän se mahtaisi johtua?

        Toyota on automerkkinä vaan niin ylivoimainen. Siitä on vaikea löytää mitään mitä voisi moittia. Toyotat on viattomia, kestäviä, mukavia, parhaita ajettavuudeltaan ja ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäisiä.


    • Anonyymi

      Toyota teki auton esimerkiksi Volvoille jaMersuille, mutta ei niiltä onnistu luotettavav täyshybridin rakentaminen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tojossa istuu vaivalloisesti kaksi teroa, molemmilla on lippis vinossa.

      • Anonyymi

        Yleensä ne lippispäät istuu rippikouluikäisessä biimerissä.


    • Anonyymi

      Tuo Moottori-lehden juttu on upea. Joku lehti uskaltaa kirjoittaa totuudenkin.

    • Anonyymi

      RAVi plugini on kyllä hieno peli. Itellä on nyt ollut jokusen kuukauden.
      Ei olisi uskonut kuinka suuntavakaan auton Tojo osaa tehdä.
      Parasta on kuitenkin ylieinen vaivattomuus ajamisessa. Auto lähtee heti ja voimaa on runsaasti. Auto kulkee vakaasti eikä ohjaus vetele ollenkaan.
      Kaikki on jotenkin eleettömän toimivaa.
      Vaihdoin tähän 4v vanhasta Saksan premiumista mikä maksoi mulle uutena vähän enemmän kuin RAVi. Kaikki ei ole paremmin mutta kaikki ajamiseen liittyvä on.

      • Anonyymi

        Onnittelut oikeasta valinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut oikeasta valinnasta.

        joo mutta RAV4 phev ei sovellu talvikäyttöön. Se ei kulje talvella sähköllä koska lämmitys vain polttomoottorin hukkalämmöllä. Ei ole vastuksia eikä webastoa.

        Autoa ei myöskään saa talvella etukäteen lämpiämään koska poltomoottoria ei saa käyntiin etukäteen lämmittämään ohjaamoa.
        Auton ilmalämpöpumppu ei riitä ede -8 pakkasella lämittämään ohjaamoa.

        Varmaan ihan hyvä auto mutta vain keski- ja etelä Eurooppaan. talvitestissä tulisi surkea sijoitus. Tojon osaaminen on loppunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo mutta RAV4 phev ei sovellu talvikäyttöön. Se ei kulje talvella sähköllä koska lämmitys vain polttomoottorin hukkalämmöllä. Ei ole vastuksia eikä webastoa.

        Autoa ei myöskään saa talvella etukäteen lämpiämään koska poltomoottoria ei saa käyntiin etukäteen lämmittämään ohjaamoa.
        Auton ilmalämpöpumppu ei riitä ede -8 pakkasella lämittämään ohjaamoa.

        Varmaan ihan hyvä auto mutta vain keski- ja etelä Eurooppaan. talvitestissä tulisi surkea sijoitus. Tojon osaaminen on loppunut.

        Eipä Toyotaa tai useimpia muitakaan autotehtaita kiinnosta Suomen markkinat. Tänne kelpaavat saksalaiset hylkiödieselit, koska niillä ei voi kohta muualla ajaa.


    • Anonyymi

      Toyotan kokemus näkyy sähkö-ja hybridi autoissa !

      • Anonyymi

        Paitsi että Toyotalla ei ole myynnissä yhtään omaa sähköautoa. Vain PSA:n valmistamat sähkö Proacet.


    • Anonyymi

      Onko se surkea hirvenväistön tuloskin esimerkillinen tavoite kilpailijoille.

      • Anonyymi

        Se on selvä virhe mutta onneksi softalla korjattavissa.

        Esimerkiksi yksi parhaista autosita väsitötestissä on Nissan Qashqai. On jopa parempi kuin urheiluautot. Syy on erittäin onnistuneessa ESP softassa.


    • Anonyymi

      Tuo Moottori-lehden teksti kertoo paljon Toyotan autoista yleesäkin. Vain autonvalmistaja, joka on valmistanut 23 vuotta erittäin luotettavia täyshybridejä kykenee tekemään erinomaisen ladattavan täyshybridin.

    • Anonyymi

      Saksassa ja Ruotsissa kyhätään kevythybridejä kun parempaa ei osata.

      • Anonyymi

        Älä naurata. Ei se osaamisesta kiinni ole vaan kustannusoptimoinnista. Kevythybridi tuo halvalla pienen parannuksen perus bensamoottoriin. Lisäksi siinä oikeasti toimii start-stop systeemi huomaamattomasti kun startti on hihnalla jatkuvasti pyörimässä ja siinä riittävästi voimaa.

        Mistähän näitä "ei vaan osaa" jannuja aina sikiää. Eivät varmaan muuta osaa sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä naurata. Ei se osaamisesta kiinni ole vaan kustannusoptimoinnista. Kevythybridi tuo halvalla pienen parannuksen perus bensamoottoriin. Lisäksi siinä oikeasti toimii start-stop systeemi huomaamattomasti kun startti on hihnalla jatkuvasti pyörimässä ja siinä riittävästi voimaa.

        Mistähän näitä "ei vaan osaa" jannuja aina sikiää. Eivät varmaan muuta osaa sanoa.

        Rav4 kaatuu maantiellä ?

        terveisin
        toyota


    • Anonyymi

      Noin se oikeanlainen ladattava hybridi tehdään. Se on silloin myös täyshybridi eikä surkea kevythybridi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      E golf tuotanto lopetettu 150000 romua meni vahingossa kaupaksi maailmalla

      pakkasella jäätyi kuljettaja ohjaamoon ja pääsi jopa 60km matkan

      Lapissa näin

      • Anonyymi

        ID.3 ei enää pääse 60 kilometriäkään .Ohjelmisto menee heti jumiin ja turvavöiden valot loistaa kuin joulukuusi.


    • Anonyymi

      RAV4 Plug-in on esimerkki kaikille muille katumaasturien valmistajille. Noin pieneen kulutukseen ja päästöihin ne eivät kuitenkaan tule koskaan pääsemään.

      • Anonyymi

        Esimerkkinä maailmalle ja oikeastaan Teslan korvaaja. Parempi.


    • Anonyymi

      RAV4 on täydellinen ladattava. Silti yksinkertaiset ihmiset ostavat bensasyöppöjä Volvoja ja Mersuja.

      • Anonyymi

        RAV4 joo jos haluaa plugarin mikä ei kulje pakkasella sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 joo jos haluaa plugarin mikä ei kulje pakkasella sähköllä.

        Siis ladattava RAV4 on ainut jossa polttomottori ei käynnisty alle kymmenen asteen pakkasessa. Miksi valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ladattava RAV4 on ainut jossa polttomottori ei käynnisty alle kymmenen asteen pakkasessa. Miksi valehtelet?

        Johtotähti ei enää tule Saksasta. Lieneekö koskaan sieltä tullutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ladattava RAV4 on ainut jossa polttomottori ei käynnisty alle kymmenen asteen pakkasessa. Miksi valehtelet?

        Nyt vääristelet. Yllä lukee että RAV4 plugari ei kulje pakkasilla sähköllä. Mikä siinä on väärin?
        Siinä ei sanallakaan mainita että RAV4 olisi ainut plugari mikä toimii näin.

        Koita opetella ymmärtämään lukemasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vääristelet. Yllä lukee että RAV4 plugari ei kulje pakkasilla sähköllä. Mikä siinä on väärin?
        Siinä ei sanallakaan mainita että RAV4 olisi ainut plugari mikä toimii näin.

        Koita opetella ymmärtämään lukemasi.

        Miksi sinä valehtelet? Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ladattava RAV4 on ainut jossa polttomottori ei käynnisty alle kymmenen asteen pakkasessa. Miksi valehtelet?

        Rav plugari ei kulje metriäkään sähköllä edes latauksesta lähdettäessä jos pakkasta on 10 astetta tai enemmän. Auton omilla järjestelmillä sitä ei pysty edes esilämmittämään ilman polttomoottoria noissa lämpötiloissa. Fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ladattava RAV4 on ainut jossa polttomottori ei käynnisty alle kymmenen asteen pakkasessa. Miksi valehtelet?

        Työkavereilla volvoa ja mersu plugarii.. kummassakaan ei toimi sähkö alle +4 asteessa..


    • Anonyymi

      Mutta typerät ostavatvain hirveitä Volvon tönökkejä, Vaaltavia bensasyöppöjä.

      • Anonyymi

        Tutki polttoaineen kulutus sähkön loppumisen jälkeen. Volvojen ja Mersujen kulutus on hirveä. RAV4 kuluttaa todella vähän.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensasyöppöjen Volvojen myynti laskee nyt kunnolla.

        Viime vuoden kymmenen eniten myydyn automallin joukossa on kolme Volvoa, aika hyvin myy bensasyöppö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime vuoden kymmenen eniten myydyn automallin joukossa on kolme Volvoa, aika hyvin myy bensasyöppö.

        ...Ruottista jopparit kuskaa vaihtohallien periltä pölyisimpiä jokka rekisteritilastoissa näkyvät uusina...


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vähän kuin 350e Mersu vastaavissa hirivitesteissä.

        Mutta lohduttaudutaan että softapäivitys on jo saatavilla ESP:hen mikä korjaa tuon ongelman.

        Tiesitkö muuten että Nissan Gashqai on tuossa parempi kuin vaikkapa Porschet tai Audin S3.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kuin 350e Mersu vastaavissa hirivitesteissä.

        Mutta lohduttaudutaan että softapäivitys on jo saatavilla ESP:hen mikä korjaa tuon ongelman.

        Tiesitkö muuten että Nissan Gashqai on tuossa parempi kuin vaikkapa Porschet tai Audin S3.

        Toyotan RAV4-katumaasturi on turvallisin auto. Tähän tulokseen on päätynyt vakuutusyhtiö Folksam, joka selvitti 324 automallin turvallisuuden. Toyotan maasturi on selvityksen mukaan 52 prosenttia turvallisempi kuin keskivertoauto.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tutkimus-toyota-rav4-turvallisin-auto/d8b0b714-372c-4157-9523-acac59d89149


    • Anonyymi

      Ei tee mitää talvella.

      Liian kylmä

      • Anonyymi

        Sähköllä ajaessa kyllä mutta polttiksella ajaessa lämpöä kyllä riittää kuten muissakin.

        Jos tutustut muihinkin plugareihin niin havaitset että sähköllä ajaessa aika moni on kylmä tai että eivät ylipäänsä suostu kulkemaan pelkällä sähköllä kovemmilla pakkasilla.

        Jospa siis kirjoittaisin omisa kokemuksista etkä keskusteluista joista et ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköllä ajaessa kyllä mutta polttiksella ajaessa lämpöä kyllä riittää kuten muissakin.

        Jos tutustut muihinkin plugareihin niin havaitset että sähköllä ajaessa aika moni on kylmä tai että eivät ylipäänsä suostu kulkemaan pelkällä sähköllä kovemmilla pakkasilla.

        Jospa siis kirjoittaisin omisa kokemuksista etkä keskusteluista joista et ymmärrä.

        Ei ole kylmä sähkölläkään ajettaessa. Ajoin tänään. Pakkasta 20 astetta.


      • Anonyymi

        olen huomannut kylmä on mitenkähän tuon sais lämmpeämään ,


    • Anonyymi

      Toyotan pilkkaajat tunnistetaan nyt. Kun pilkkaaja avaa Suomi24-sivun hänen pitää täyttää seurantaa koskeva lomake.

      • Anonyymi

        Haluan maksimoida kurjuuden joten valitsen Toyotan.


    • Anonyymi

      Esimerkillinen. Voittamaton, Ladattava RAV4.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko jutun? Ilmeisesti et.

        Muut valmistajat ei uskalla ESP nappia autohinsa edes pistää kun tulos olisi vielä kamalampaa.

        "Muut valmistajat ei uskalla ESP nappia autohinsa edes pistää kun tulos olisi vielä kamalampaa."
        Kuinka paljon huonommin voi ilman ESP:tä mennä kuin Rav4 plugin hybridillä, kun riistäytyy ammatikseen autoja testaavan käsistä pöpelikköön?


    • Anonyymi

      Miten sinä olit sen sitten lukenut BMW oli juuriajanut saman testin kovemmalla nopeudella ilman ajonvakautusta ja tietenkin ilman mitään ongelmia.

    • Anonyymi

      Kaikkein paras ja luotettavin ja kulutukseltaan pienin ladattava hybridi. Tutki niin tulet samaan tulokseen

      • Anonyymi

        Kyllä 55000 eurolla sekä papoa että mamna voisivat käydä lonkkaleikkauksissa ja rahaa jäisi oikeeaan autoonkin.


    • Anonyymi

      Onko 1-vaiheinen lataus parasta, mitä on tarjolla?

    • Anonyymi

      Hehkutuksesta päätellen RAV4 Hybrid Plugin on tämän vuoden ostetuin Toyota Suomessa.

      • Anonyymi

        ToyotaRAV4Hybrid plugin on todennäköisesti vuoden talviauto 2021. Sen ruotsalaiset ovat todenneet turvallisimmaksi katumaasturiksi.


    • Anonyymi

      Toyotan ykköspaikkaa ei voi näköjään kukaan tai mikään horjuttaa.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Toyotan ykköspaikkaa pahimpana käsistä karkaajana ei voi näköjään kukaan tai mikään horjuttaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Toyotan ykköspaikkaa pahimpana käsistä karkaajana ei voi näköjään kukaan tai mikään horjuttaa!

        Toyota RAV4 on ajonvakautus päällä hyvin hallittavissa. Ei poikkea juurikaan muista. Ilman ajonvakautusta toki voi karata taitamattoman kuskin käsistä. Se on kuitenkin ruotsalaisen Folksam todennut erittäin turvalliseksi katumaasturiksi. Se on turvallisuudessa 52% keskitason yläpuolella. Siis turvallisuudessa ehdotonta huippua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota RAV4 on ajonvakautus päällä hyvin hallittavissa. Ei poikkea juurikaan muista. Ilman ajonvakautusta toki voi karata taitamattoman kuskin käsistä. Se on kuitenkin ruotsalaisen Folksam todennut erittäin turvalliseksi katumaasturiksi. Se on turvallisuudessa 52% keskitason yläpuolella. Siis turvallisuudessa ehdotonta huippua.

        Sillekö näyttää, että on hyvin hallittavissa? Videoissa on nimenomaan ajonvakautus päällä. Jos olisi ollut liukasta, penkka olisi pölissyt näissäkin. Arvaamattomia ne ovat!
        https://youtu.be/CLnaParvC_8
        https://youtu.be/VtQ24W_lamY


    • Anonyymi

      Itsellä rav4 plugin hybrid. Pakkasella auto ei suostu menemään pelkällä akulla vaan aina käynnistää moottorin, Jos lähtee suoraan latauksesta ajamaan (akkulämmitys päällä), niin auto saattaa mennä hetken aikaa akulla. Jos lähtee ajamaan ei latauksesta, auto ei mene akulla lainkaan (vaikka olisi akku täynnä). Eipä sillä tosin suuresti ole väliä kun jos auto menee akulla niin auton sisälle paleltuu.
      Pakkasella keskikulutus on lähellä 10 litraa työmatkajossa, aivan sama vaikka kokoajan pitää autoa töpselissä kun eipä se auta kun auto ei suostu akulla menemään.

      Kyllähän tuo potuttaa hieman että näitä saa myydä ns. päästöttöminä, kun eivät pelaa kuin plussa kelissä. Kusetuksen maku itsellä ainakin.

      • Anonyymi

        Kiitos viestistäsi. Taksina on Camry (alkaen 1.9.2020) ja pienin kulutus TANKILLISELLA on ollut syksyn lämpimissä keleissä 5,1 l/100km. Pahin kulutus tuli nyt pakkasten aikaan ja oli 6,57 litraa. Olisi mukava tosiaan tietää, paljonko on kulutus tankillisella ja lähdettäessä liikenteeseen täydellä akulla. Joskus on päivässä 200 km, mutta on myös yli 400 km:n päiviäkin.
        Oletan, että ladattavan Ravin kulutussäästöä ei saa ikinä hyödynnettyä.


    • Anonyymi

      Edelleen lisäten, tuossa olen ajanut tänään n. 60km matkan sekalaista ajoa n. -15 pakkasella, akku on kokoajan täynnä eikä ole varaus tippunut yhtään, eli auto ei ole käyttänyt akun latausta ollenkaan.
      En kyllä ymmärrä mitä näillä säästetään, sähköä vissiinkin.

    • Anonyymi

      Toyotalla on 25vuoden kokemus sähköautoista, siksi sen kulkineet ovat parempia kuin muiden.

      • Anonyymi

        Suosittelen lukemaan Rav4 plugin hybridin "paremmuudesta" viime talven TM:n talviautovertailun, jossa oli mukana muitakin plugareita. Rav4 ei ollut edes hyvä millään osa-alueella mitkä liittyy hybriditekniikkaan. Latauksessa ollessakaan sitä ei pystynyt lämmittämään ennakkoon -10° pakkasessa toisin kuin muita autoja, eikä sen lämpöpumpun teho riittänyt mihinkään. Akku täynnäkin liikkeelle lähdetään kylmällä autolla bensaa polttaen.
        Auton käyttäytymisestä väistössä on siellä oma tarinansa. Sanottakoon, että koskaan aikaisemmin talvitesteissä ei autoa ole tarvinnut väistökokeen jälkeen viedä hinurilla pajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen lukemaan Rav4 plugin hybridin "paremmuudesta" viime talven TM:n talviautovertailun, jossa oli mukana muitakin plugareita. Rav4 ei ollut edes hyvä millään osa-alueella mitkä liittyy hybriditekniikkaan. Latauksessa ollessakaan sitä ei pystynyt lämmittämään ennakkoon -10° pakkasessa toisin kuin muita autoja, eikä sen lämpöpumpun teho riittänyt mihinkään. Akku täynnäkin liikkeelle lähdetään kylmällä autolla bensaa polttaen.
        Auton käyttäytymisestä väistössä on siellä oma tarinansa. Sanottakoon, että koskaan aikaisemmin talvitesteissä ei autoa ole tarvinnut väistökokeen jälkeen viedä hinurilla pajalle.

        Usko jo, RAV4 on hyvä plugari. Se että muut ovat parempia, ei liity tähän mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko jo, RAV4 on hyvä plugari. Se että muut ovat parempia, ei liity tähän mitenkään.

        Ei ole mikään uskon asia, että Rav4 plugin hybrid on monilta osin puutteellinen tai huono plugari. Pelkkä pienehkö bensankulutus lämpimänä ei tee autosta hyvää.


    • Anonyymi

      Meluava, huojuva ja heiluva ruosteläjä, sellainenko on hyvä?

    • Anonyymi

      Todella upea auto. Aika vaikea ymmärtää miksi joku ostaa surkean Volvon.

    • Anonyymi

      Moottori: "Mercedes-Benz A 250 e on auto, jollaisia kaikkien ladattavien hybridien olisi aina pitänyt olla"

      Kirjoitushetkellä Mercedes-Benz A 250 e sedanilla on ajettu 348 kilometriä. Valtaosa matkasta on kymmenien kilometrien taajama-ajoa, mutta on joukossa kaksi sadan kilometrin ajolenkkiäkin. Näiden tuloksena auton keskikulutus on noussut lukemaan 1,4 l/100 km – siis vihdoinkin kulutus on tasolla, missä ladattavien hybridien viralliset kulutuslukemat ovat olleet jo vuosia.

      https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-mercedes-benz-a-250-e-on-auto-jollaisia-kaikkien-ladattavien-hybridien-olisi-aina-pitanyt-olla/

    • Anonyymi

      En moittisi Volvoja, ei varsinkaan nyky Volvoja vaan kehuisin estottomasti Toyotan Hybridejä.

    • Anonyymi

      RAV 4 ei pärjää millään osaalueella Kia EV6 tai Hyundai IONIQ 5 autoille.
      Mikä siitä siis muka tekee hyvän auton? Kallis ja huonosti tehty.
      Ei polttomoottoreita kiitos. Vanhaa p*sk** noi kaikki myynnissä olevat Tojotan mallit.

      • Anonyymi

        Heh. Noissa paskoissa on ensinnäkin idiootin suunnittelemat upotetut ovenkahvat joiden avaus on jo voimistelua ja jumittuvat pakkasella ja lumituiskulla. Toisekseen elektroniikka mm turvasysteemeissä ontuu talvikelissä.


    • Anonyymi

      Jännä juttu kun Skoda Octavia voitti RAVin talvitestissä. Olikohan se vaikuttanut ettei RAV pysy liukkaalla tiellä jos tulee mutkia? Vai oliko kohonnut kulutus kun pakkanen nousee -10 asteeseen ja silloin RAVia ei onnistu esilämmittää ja se liikkuu ainoastaan bensan voimalla?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      niin tuo mainitsemanne bensapihi rav4 ladattava näytti äsken vievän 12,4l sataselle bensaa

    • Anonyymi

      Bensapihi Rav kuluttaa jopa viisi litraa, range 1000 km.

    • Anonyymi

      RAV4:n kulutus on erittäin pieni siksi, että se toimii sähkön loputtua täyushybridin eli itselataavan hybridin tavoin. Kulutuksen pienuudessa se voittaa kaikki oman kokoluokkansa autot. Siksi sen päästöarvo on vain 22 g/km.

      • Anonyymi

        Tässä se asian ydin:

        RAV4:n kulutus on erittäin pieni siksi, että se toimii sähkön loputtua täyushybridin eli itselataavan hybridin tavoin


    • Anonyymi

      "Kaupungissa massan aistii hienoisena napakkuutena, mutta heti maantievauhdissa kyyti on mukavaa."

      Mitenkähän vanhat jenkkiautot sitten kulkivat pehmeästi kun niissä vasta massaa riitti?

    • Anonyymi

      RAV4 on helvetillinen vehje, pysykää erossa ja ostakaa käytetty premium X5 tai GLE.

      • Anonyymi

        Ei ikinä saksalaisturkkiaisten vikapommeja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ikinä saksalaisturkkiaisten vikapommeja!

        Parhaita ovat M-B ja BMW. Niillä on ilo ajaa, toisin kuin Ravilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaita ovat M-B ja BMW. Niillä on ilo ajaa, toisin kuin Ravilla.

        Minä ajelen fillarilla. Ei nopeusrajoitukset haittaa.


    • Anonyymi

      Kaiken puolin hyvä auto, yksi ongelma tuli kun auton käynistää tulee teksti että ei käynistä sähköllä ajoa.?

      • Anonyymi

        Eikä pysy tiellä talvivertailun mukaan.
        Tuo aloitus on 2020 ja hybridit on tuon jälkeen kehittyneet ja muilla on parempaa tarjolla.


    • Anonyymi

      Meillä näin, lokakuun lopussa saatiin auto,ajettu nyt koko talvi nollaamatta kulutusta,niin keski kulutus tasan 4.0 meillä kauppa reissu 20km ,mummila reissu 800km niitä 5kpl , sairaala reissuja n10kpl 200km reissu ladattu sillonku jaksanu/voinu,kaasu jalka aika raskas,joutokäyntiä kohtuu paljon! Nut tässä ajassa ajettu n 15000km ! Nht näyttää sit sukeltavan tuo kulutus kun kelit lämpenee ,auto meni nyt 73km sähköllä, talvella arvioisin että keskimäärin 50km latauksella. Sais mennä sähköllä viel hiukan enempi 100km ois jo huippu hyvä meidän ajolle! Mutuna heittäsin että kovalla pakkasella -25 pitää ajaa 140km että saa sähkön kulutettua kooonaan pois! Käyttää bensaa sen verran enempi! Ja tehoa on miellyttävästi n 300hp,ohitukset nautinnollisia entiseen 200heppasen farmariin verrattuna!
      Vikoja ollut tuuli lasin pyyhkijän kumi paskana! Nyt meni tuulilasi kiven iskemästä!

      Yksi iso miinus nopeus tutkan nopeus näyttö ottaa saatana googlesta nopeuden eli tuolla kameralla ei ole hevon vitun merkitystä! Hiluxissakin parempi tuo,siin näyttää liikenne merkit kuten pitääkin

    • Anonyymi

      Ei ihme, että ladattava RAV4 oli myydyin ladattava auto kesäkuussa.

    • Anonyymi

      Tuo auto ei selvittänyt hirvitestiä. Ei ihme, että Norjassa sen myynti on sukeltanut lähes 70 %.

    • Anonyymi

      Edelleen lisäten, tuossa olen ajanut tänään n. 60km matkan sekalaista ajoa n. -15 pakkasella, akku on kokoajan täynnä eikä ole varaus tippunut yhtään, eli auto ei ole käyttänyt akun latausta ollenkaan.
      En kyllä ymmärrä mitä näillä säästetään, sähköä vissiinkin.

      Kommentoi:

      Ihme juttu?

      Oma ladattava RAV4 kulkee talvellakin akun tyhjäksi aivan kuten kesälläkin. Range tosin vähenee n. 10 km 15 asteen pakkasella ollen 75-78 km paikkeilla.

      Kun lopetan ajamisen niin jätän lämpötila-asetukseksi 20 astetta ja puhaltimen auto asentoon, jolloin n. varttia ennen kuin lähden seuraavan kerran liikkeelle painan avaimenperästä ilmalämpöpumpun päälle ja auto lämpenee verkkovirralla ja ikkunat ovat sulat kun lähden ajamaan lämpimällä autolla.

      Kesällä jos et halua, että polttomoottori käynnistyy muutaman päivän välein hetkeksi lataamaan 12 V akkua niin laita kerran viikossa yöksi akkulaturi autoon kiinni niin koko kesänä bensamoottori ei käynnisty alle 80 km matkoilla.

      Ajotietokone näyttää 1,8 litraa/ 100 km, koska talvella ajan viikoittain Hki-Himos (hiihtomökki) väliä ja kesällä Hki-Räyskälä (kesämökki) väliä.

      Ei pitäisi olla kovin vaikeaa.

      • Anonyymi

        "Kun lopetan ajamisen niin jätän lämpötila-asetukseksi 20 astetta ja puhaltimen auto asentoon, jolloin n. varttia ennen kuin lähden seuraavan kerran liikkeelle painan avaimenperästä ilmalämpöpumpun päälle ja auto lämpenee verkkovirralla ja ikkunat ovat sulat kun lähden ajamaan lämpimällä autolla."
        Sinulle on toimitettu Rav4:stä joku erikoismalli, kuten kaikille täällä roikkuville tojohihhuleille. Viralliset vertailut ja koeajot poikkeavat täysin teidän tojohönöjen tarinoista.
        TM:n talvivertailussa Rav4 plugin hybridiä ei voinut esilämmittää millään keinoin sähköllä edes latauksessa ollessa jos pakkasta oli -10°C. Siinä pakkasessa lähdettiin latauksesta liikkeelle kjylmällä autolla bensamoottori käyden.


    • Anonyymi

      Muistutettakoon kuinka hyvä RAV4 onkaan, Toimittajakin kehuu.

    • Anonyymi

      Ja taas muistutus siitä kuinka hyvä se on.

    • Anonyymi

      Sääli että on se kaapelin tyyppivika mitä valmistaja ei suostu korjaamaan 3v takuun jälkeen. Onneksi on aika halpa vaihtaa, vain 6000e.

      • Anonyymi

        Valehteletko asiasta vähän tarkemmin, niin minäkin tiedän mistä on kysymys.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Toyotalla on pian kolme ladattavaa hybridiä markkinoilla ja niistä tulee Suomenkin markkinoilla valtava myyntimenestys.

      • Anonyymi

        Outoa sinänsä, kun nyt markkinoita valtaavat täyssähköautot, Toyotallahan niitä ei ole tarjolla, paitsi se xzygbxd jokin.


    • Anonyymi

      -10 pakkasta, niin Rav ei käytä hybridiä lainkaan, vaan polttaa innokkaasti bensaa jos lähtee käyntiin. Autossa ei ole myöskään minkäänlaista esilämmitystä joka auttaisi käynnistyksessä. On sitä rele ja akkuvikaa.

      • Anonyymi

        Releet vaihdettu aikaa sitten. Rav 4 Plug In on kiistatta kestävin, taloudellisin, turvallisin ja mukavin SUV. Muut kehityksessä vuosien takamatkalla.


      • Anonyymi

        Noin se on käytännössä liki kaikissa muissakin.
        RAVissa on lämpöpumppu millä auto lämpiää sähkökkä ajaessa ja etukäteislämmityksessä.
        Lämpöpumppua ei oikein voi käyttää kovi kylmässä autokäytössä tai se vaatii erikoisia ratkaisuja. Ongelmana on ulkokennon jään sulatus. Se ei toimi ajoviimassa järjellisellä energiamäärällä. TÄllöin lämpöä pitää tuottaa joko sähköllä akusta tai polttomoottorista tai webastosta. Sähköautoissa käytetään tällöin vastusta.

        On sitten valmistajasta kiinni millaista tapaa käytetään.

        Lämpöpummpu on sikäli hyvä että lämmityksen hyötysuhden todella hyvä vastukseen verrattuna mutta vain kun pakkasta ei ole liikaa. Suurin osa talvesta kuitenkin pakkasta on vähemmän kuin -10, näin ainakin etelä ja keski Suomessa.

        Harvassa plugarissa edes webasto lämmittää moottoria vaan vain sisätiloja. Näin on muutes vaikka Audi dieselin tehdas Webastossa oletuksena. Sen voi kyllä huollossa pyytää konfiguroimaan lämmittämään myös konetta.

        Akkuvikoja ei RAVissa ole ollut ja käsittääkseni relevika oli Corollassa missä kondensiovesi aiheutti toimintahäiriön releessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Releet vaihdettu aikaa sitten. Rav 4 Plug In on kiistatta kestävin, taloudellisin, turvallisin ja mukavin SUV. Muut kehityksessä vuosien takamatkalla.

        Ei todellakaan ole kestävä, ruostuva ja vikainen se on. Olet uskomaton ja sitkeä Toyotan omapoika ja kaikki tuo vain mielenterveyden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se on käytännössä liki kaikissa muissakin.
        RAVissa on lämpöpumppu millä auto lämpiää sähkökkä ajaessa ja etukäteislämmityksessä.
        Lämpöpumppua ei oikein voi käyttää kovi kylmässä autokäytössä tai se vaatii erikoisia ratkaisuja. Ongelmana on ulkokennon jään sulatus. Se ei toimi ajoviimassa järjellisellä energiamäärällä. TÄllöin lämpöä pitää tuottaa joko sähköllä akusta tai polttomoottorista tai webastosta. Sähköautoissa käytetään tällöin vastusta.

        On sitten valmistajasta kiinni millaista tapaa käytetään.

        Lämpöpummpu on sikäli hyvä että lämmityksen hyötysuhden todella hyvä vastukseen verrattuna mutta vain kun pakkasta ei ole liikaa. Suurin osa talvesta kuitenkin pakkasta on vähemmän kuin -10, näin ainakin etelä ja keski Suomessa.

        Harvassa plugarissa edes webasto lämmittää moottoria vaan vain sisätiloja. Näin on muutes vaikka Audi dieselin tehdas Webastossa oletuksena. Sen voi kyllä huollossa pyytää konfiguroimaan lämmittämään myös konetta.

        Akkuvikoja ei RAVissa ole ollut ja käsittääkseni relevika oli Corollassa missä kondensiovesi aiheutti toimintahäiriön releessä.

        Akkuvikoja on ollut kaikissa uudemmissa Toyotissa, menivät ja halpuuttivat senkin. Ulkomailla ovat niitä jo vaihtaneet toisiin, mutta ei tietääkseni meillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkuvikoja on ollut kaikissa uudemmissa Toyotissa, menivät ja halpuuttivat senkin. Ulkomailla ovat niitä jo vaihtaneet toisiin, mutta ei tietääkseni meillä.

        Olisko jotain linkkejä kun ei ole tullut vastaan.

        Sen tiedän että VW ID;eissä on akkuja korjailtu takuuaikana kun myyjä näin kertoi.
        Tojotissa en ole kuullut eikä itselläkään tullut akkuvikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole kestävä, ruostuva ja vikainen se on. Olet uskomaton ja sitkeä Toyotan omapoika ja kaikki tuo vain mielenterveyden takia.

        Olikos ehdottaa jotain parempaa plugari suvia samaan hintaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikos ehdottaa jotain parempaa plugari suvia samaan hintaan?

        Vielä ei ole ehdotettu parempaa joten niitä ei sitten kai ole.
        RAV4 phev on kunkku!


    • Anonyymi

      RAV4:n suuri suosio ja myynti näyttää olevan iso ongelma jollekin.

      • Anonyymi

        Maailmalla niiden toimitusaika on pitkä. Jostain syystä niitä saadaan Suomeen jokseenkin mukavalla toimitusajalla.


    • Anonyymi

      Muistuttelehan vaan poju valheistasi.

      • Anonyymi

        RAV4:sen suosio on valtava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4:sen suosio on valtava.

        Onhan se maailman eniten myyty cittari/SUV ja ollut jo vuosikausia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se maailman eniten myyty cittari/SUV ja ollut jo vuosikausia.

        Vain tekniikkaa ymmärtämättömät ostavat jonkun muun kuin Toyotan hybridin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet naurettava.

        Itse olet ja lisäksi uskossasi säälittävä!


    • Anonyymi

      Tekniikkaa ei ole laisinkaan vanhan aikainen rötöstys tehty päiväkodin asukkaille

    • Anonyymi

      Erinomainen auto pitkilläkin matkoilla. Istuimet huippua ja voimalinja maailman paras.

    • Anonyymi

      Raha ratkaisee. Miksi ostaisin bensaa syövän Toyotan, kun samalla rahalla saa jo sähköauton? Monimutkainen kahden voimalähteen tekniikka on kallis valmistaa, vie tilaa ja lisää painoa.

      • Anonyymi

        Siksi kun se on paljon parempi kukn joku patteriauto lyhyellä rangella


      • Anonyymi

        Ostitko sen sähköauton? Millaisen?

        Teoreettinen pohdiskelu "jos ostaisin niin " on ihan turhaa jos ei ole varaa ostaa uutta autoa ylipäänsä.

        Toisekseen varmaan ymmärrät että sähköauto ei vielä sovi kaikkien tarpeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostitko sen sähköauton? Millaisen?

        Teoreettinen pohdiskelu "jos ostaisin niin " on ihan turhaa jos ei ole varaa ostaa uutta autoa ylipäänsä.

        Toisekseen varmaan ymmärrät että sähköauto ei vielä sovi kaikkien tarpeisiin.

        Sähköauto on hyvä pikkumatkoille kaupunkiin töpselin lähellä pyöriessä.


      • Anonyymi

        Miksi kuitenkin ostat bensaa syövän volkkarin?
        Viime vuonna Volkkarin myymistä autoista 93%ssa oli polttomoottori.

        Mutta ostitko sen sähköauton vai jossitteletko vain jos olisi rahaa mitä sinulla ei ole?

        Jos ostit niin miksi ihmeessä vaivaat itseäsi Tojoilla? Eikö sinulla ole muuta tekemistä?


    • Anonyymi

      Minulla ei hybridiä vielä, mut Toyota ollut jo 25 v, eikä muutu jatkossakaan ,on se niin huoletonta ajoa,ei ole lapsenvikoja ollut ! kun laatu on hyvää ,se riittää ihmiselle ! Ainahan niitä on hangoittelijöitä asiaan ,kuin asiaan , mut faktalle ei voi mitään ja hyvä niin.

      • Anonyymi

        Koko Suomen kansa on oppinut tuon ja Toyotan suosiolla ei ole loppua.


    • Anonyymi

      Tämä malli herättää kateutta!

    • Anonyymi

      Eihän sitä muuten maailman myydyimmäksi autoksi pääsisikään.

    • Anonyymi

      Muistutetaan nyt kuinka hyvä RAV4 on.

      • Anonyymi

        Siis ykkönen kaikin tavoin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Korjaus: olikin kyseessä Tesla Model 3. Mutta muutoin pointti pitää.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Niin ne autoasiantuntijat sanovat, että vain Toyota ostaa tehdä hyvin ladattavat hybridit.

      • Anonyymi

        Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid on esimerkki siitä, kuinka hyvä lataushybridi pitää tehdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid on esimerkki siitä, kuinka hyvä lataushybridi pitää tehdä

        Toinen ääripää tässä kaikessa ovat bensasyöpöt Volvot. Olkoon Toyota niille esimerkkinä.


    • Anonyymi

      RAV4:a ostetaan koska se on upein ja teknisesti uusin katumaasturi.

      • Anonyymi

        Hyvää: Taloudellisuus, hybridijärjestelmän toiminta, pitkä sähköinen toimintamatka, mukavuus, tilat.


    • Anonyymi

      RAV4 näyttää olevan todella katkera pala Skoda-porukalle.

    • Anonyymi

      Hyvä esimerkki on maailman myydyin katumaasturi ja auto yleensäkin.

    • Anonyymi

      Eikö se Skodan tönökki oikein myy kun pitää RAVia haukkua.

      • Anonyymi

        Ne on nää sokotistit kovia haastamaan riitaa. Miksi näin?


    • Anonyymi

      Moottori puhuu asiaa.

    • Anonyymi

      pakkanen -20 ja yli miksi sähkö ei toimi oulun huolto numero ei vastaa

    • Anonyymi

      RAV4 on maailman ostetuin auto. Se kertoo laadusta ja luotettavuudesta.

      • Anonyymi

        Ei kerro, vaan siitä että se on halpa, iso, mainostettu, tyrkyllä kaikkialla. Lukuisat tulipalot ja viat ei ole hyvän auton merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kerro, vaan siitä että se on halpa, iso, mainostettu, tyrkyllä kaikkialla. Lukuisat tulipalot ja viat ei ole hyvän auton merkki.

        Eiköhän se Tiquan ole yhtälailla kaikkialla saatavilla mutta ei vaan mene kaupaksi.

        Ei ole montakaan kuukautta kun hirveä urputus sinulta kun RAV4 j aerityisesti plugari on niin kovin kallis. Päättäisit nyt jo onko se RAV4 kallis vai halpa.


    • Anonyymi

      Vain Toyota osaa tehdä hyvät ja luotettavat ladattavat hybridit.

      • Anonyymi

        Euroopassa ei ole osattu tehdä koskaan ladattavaa hybridiä.


    • Anonyymi

      Vai alkoi se taas olemaan huono?

    • Anonyymi

      Hintojen laskemisen (9000 euroa) jälkeen RAV:n tilaukset ovat nousseet aivan valtavasti

      • Anonyymi

        Onko, kerro mistä tiedät?
        Tuo on jo jälkeen jäänyt auto ja huonot ajo-ominaisuudet käynnistysongelmineen tekee elämän ikäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko, kerro mistä tiedät?
        Tuo on jo jälkeen jäänyt auto ja huonot ajo-ominaisuudet käynnistysongelmineen tekee elämän ikäväksi.

        Uusin malli tuli markkinoille keväällä 2023. Mitä jälkeenjäänyttä siinä on?


    • Anonyymi

      Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid on esimerkki siitä, kuinka hyvä lataushybridi pitää tehdä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7639
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1893
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1870
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      769
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      32
      764
    Aihe