No heipparallaa. Olen siis töissä koronanäyteentooto drive in pisteessä. Käytössämme on koppi, jonka molemmilla puolilla ovet. Töissä meillä on todella kylmä, sisällä että ulkona, sillä ovet ovat koka ajan auki. Pöydät ja tuolit on kirjaimellisesti raahattu pisteellemme roskalavalta, ja siltä näyttävät. Tuolit ei säädy mihinkään suuntaaan, ja pöydät on puiset ja halkeilleet.
Noin kaksi kuukautta sitten saimme ohuet ulkovaateet, joita ei voi laittaa pesuun kun muuten pitää olla viikko ilman. Meille lupaitiin työkenkiä ja kunnon talvivaateita, lämpölamppuja, mutta mitään ei kuulunut. Ei kuulemman saanut tilattua palveluntuottajalta.... Yhtäkkiä pariviikkoa sitten selvisi että pisteemme lopettaa... Siinä siis syy miksi ei hankittu. lämmikkeitä. Tulemme siis siirtymään sairaaloihin ja labroihin. Työvourolistamme ovat olleet jatkuvasti myöhässä, ja viimeisimmän saimme kolme päivää ennen edellisen loppua. Sitten viimeiseisen viikolla arkityöaikamme muutettiin ma-pe 7h ja viikonloppuna 4h. Oltiin ajateltu että ajanvarauksia on vähemmän ja siksi tehtiin näin. Mutta sitten ihmiset halusivatkin testiin vähän enemmän niin aikoja lisättiin, mutta työntekijöitä ei. Arkena tämä ei ollut niin suuri ongelma mutta viikonloppuna... Meitä oli töissä kolme, ja olisi pitänyt ottaa kome kertaa enemmän aikoja kuin normaalisti (normaalisti yhdelle asiakaalle on varattu aikaa 5 min ja nyt asia piti hoitaa 1.5min). Työpäivä oli 4h ja meillä ei ollut taukoa. Olimme aivan jäässä. Kun yritimme esimiehelle selittää että työ ei ole vain näyteiden ottamista vaan sen ympärille sisältyy valtava maarä työtä joka pitää tehdä, hän vastasi että unohtaka turhat jutut. Kun kerroimme että meidän on pakko saada pitää joku lammittelytauko, hän sanoi, kyllä te jaksatte toi on vaan neljätuntii, ja siihen ei kuulu taukoa. Ja ei varmasti kuulu jos työskentelisi sisällä. Jokainen voi kokeilla laittaa väli-ilma takin ja housut, ja pöyöriä ukona 4h parin asteen pakkasessa. Olen aivan varma että siinä jäätyisi jo ensimmäisen puolentunnin aikana. Mekin jäädymme.
Olen niin vihainen ja uupunut. On avan arvoton olo. Joka ikinen päivä töissä olemme jäässä. Ja siitä ei huolehdittu yhtään. Olen varma että asia olisi voitu hoitaa. Kerran laitoin liittoon viestiä, mutta siitä ei ollut hyötyä. Työsuojeluvaltuutettu hommasi kyllä lämpölamut mutta eivät ne lämmitä ellet kökötä sen edessä koko työpäivää... En myöskään ymmärrä miten korona työssä huolehditään puhtaidesta näin vähän, olemme käyttäneet sanoja ulkovaateia pian kaksi kuukautta(tätä ennen käytimme ulkona normaaleja sisävaateita ja piti vaihtaa päivittäin) ja pöytämme ovat ihan lahot ja halkeilleet, ja ei varmasti lähe kaikki pöpöt vaikka miten putsaisi.
Jalkani ovat kylmuuden jäljiltä lähes päivittäin kipeät. Ja päänsärky on päivittäistä.
Olen avan varma että kylmässä työskenteleville on jotain lisiä, varustepakoteita tai taukoja. Mutta esimiehen mukaan ei ole. Niin ja nyt mulla on 9 työpäivää putkeen ja yksi vapaapäivä tällä viikolla, onko se sallittua vai ei? Kun esimies sanoi että kunhan tunnit täsmää (kun vklp oli vain 4h per päivä, niin kaksi työpäivää on pomon mukaan yksi... Tuntien suhteen siis)
Tämä tilanne on meille kaikimme uusi mutta on perusasioita joista olisi pitänyt pysyä huolehtimaan.
Olen aivan varma että jotain jäi mutta siinä kai ainakin suurinosa.
Auttakaa ja kertokaa mielipiteenne.
Koronanäyteenotto, tätä se on täällä päin
Anonyymi
1
120
Vastaukset
- Anonyymi
Olipa kiva kuulla.
Olen tehnyt töitä...pitkään ja jos menen lääkärin tai hoitajan puheille,
samoista vaivoista olen saanut pelkkää ylimielistä halveksuntaa ja vähättelyä.
Lääkäri& hoitaja tietää aina paremmin, kuin ... kukaan muu.
Nyt te saatte omiltanne sitä samaa kohtelua.
Sorry, mut olipa kiva kuulla. Olin varma, että esimiehenne ovat koko ilmiön lähde ja
tässä se taas nähtiin.
Minne te lähetätte ne näytteet? Tehdäänkö niilä samalla luvattomasti DNA testi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384