Koronanäyteenotto, tätä se on täällä päin

Anonyymi

No heipparallaa. Olen siis töissä koronanäyteentooto drive in pisteessä. Käytössämme on koppi, jonka molemmilla puolilla ovet. Töissä meillä on todella kylmä, sisällä että ulkona, sillä ovet ovat koka ajan auki. Pöydät ja tuolit on kirjaimellisesti raahattu pisteellemme roskalavalta, ja siltä näyttävät. Tuolit ei säädy mihinkään suuntaaan, ja pöydät on puiset ja halkeilleet.
Noin kaksi kuukautta sitten saimme ohuet ulkovaateet, joita ei voi laittaa pesuun kun muuten pitää olla viikko ilman. Meille lupaitiin työkenkiä ja kunnon talvivaateita, lämpölamppuja, mutta mitään ei kuulunut. Ei kuulemman saanut tilattua palveluntuottajalta.... Yhtäkkiä pariviikkoa sitten selvisi että pisteemme lopettaa... Siinä siis syy miksi ei hankittu. lämmikkeitä. Tulemme siis siirtymään sairaaloihin ja labroihin. Työvourolistamme ovat olleet jatkuvasti myöhässä, ja viimeisimmän saimme kolme päivää ennen edellisen loppua. Sitten viimeiseisen viikolla arkityöaikamme muutettiin ma-pe 7h ja viikonloppuna 4h. Oltiin ajateltu että ajanvarauksia on vähemmän ja siksi tehtiin näin. Mutta sitten ihmiset halusivatkin testiin vähän enemmän niin aikoja lisättiin, mutta työntekijöitä ei. Arkena tämä ei ollut niin suuri ongelma mutta viikonloppuna... Meitä oli töissä kolme, ja olisi pitänyt ottaa kome kertaa enemmän aikoja kuin normaalisti (normaalisti yhdelle asiakaalle on varattu aikaa 5 min ja nyt asia piti hoitaa 1.5min). Työpäivä oli 4h ja meillä ei ollut taukoa. Olimme aivan jäässä. Kun yritimme esimiehelle selittää että työ ei ole vain näyteiden ottamista vaan sen ympärille sisältyy valtava maarä työtä joka pitää tehdä, hän vastasi että unohtaka turhat jutut. Kun kerroimme että meidän on pakko saada pitää joku lammittelytauko, hän sanoi, kyllä te jaksatte toi on vaan neljätuntii, ja siihen ei kuulu taukoa. Ja ei varmasti kuulu jos työskentelisi sisällä. Jokainen voi kokeilla laittaa väli-ilma takin ja housut, ja pöyöriä ukona 4h parin asteen pakkasessa. Olen aivan varma että siinä jäätyisi jo ensimmäisen puolentunnin aikana. Mekin jäädymme.
Olen niin vihainen ja uupunut. On avan arvoton olo. Joka ikinen päivä töissä olemme jäässä. Ja siitä ei huolehdittu yhtään. Olen varma että asia olisi voitu hoitaa. Kerran laitoin liittoon viestiä, mutta siitä ei ollut hyötyä. Työsuojeluvaltuutettu hommasi kyllä lämpölamut mutta eivät ne lämmitä ellet kökötä sen edessä koko työpäivää... En myöskään ymmärrä miten korona työssä huolehditään puhtaidesta näin vähän, olemme käyttäneet sanoja ulkovaateia pian kaksi kuukautta(tätä ennen käytimme ulkona normaaleja sisävaateita ja piti vaihtaa päivittäin) ja pöytämme ovat ihan lahot ja halkeilleet, ja ei varmasti lähe kaikki pöpöt vaikka miten putsaisi.
Jalkani ovat kylmuuden jäljiltä lähes päivittäin kipeät. Ja päänsärky on päivittäistä.
Olen avan varma että kylmässä työskenteleville on jotain lisiä, varustepakoteita tai taukoja. Mutta esimiehen mukaan ei ole. Niin ja nyt mulla on 9 työpäivää putkeen ja yksi vapaapäivä tällä viikolla, onko se sallittua vai ei? Kun esimies sanoi että kunhan tunnit täsmää (kun vklp oli vain 4h per päivä, niin kaksi työpäivää on pomon mukaan yksi... Tuntien suhteen siis)
Tämä tilanne on meille kaikimme uusi mutta on perusasioita joista olisi pitänyt pysyä huolehtimaan.
Olen aivan varma että jotain jäi mutta siinä kai ainakin suurinosa.
Auttakaa ja kertokaa mielipiteenne.

1

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olipa kiva kuulla.

      Olen tehnyt töitä...pitkään ja jos menen lääkärin tai hoitajan puheille,
      samoista vaivoista olen saanut pelkkää ylimielistä halveksuntaa ja vähättelyä.
      Lääkäri& hoitaja tietää aina paremmin, kuin ... kukaan muu.

      Nyt te saatte omiltanne sitä samaa kohtelua.

      Sorry, mut olipa kiva kuulla. Olin varma, että esimiehenne ovat koko ilmiön lähde ja
      tässä se taas nähtiin.

      Minne te lähetätte ne näytteet? Tehdäänkö niilä samalla luvattomasti DNA testi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      575
      15281
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      44
      12378
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      362
      8995
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      10
      3917
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3827
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2657
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2157
    8. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      130
      1928
    9. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      194
      1633
    Aihe