Joulukuu alkaa ja kohta on Joulu

Anonyymi

Mitä mieltä olette makeisista?
Vieläkö sulaa suussa?
Mikä on mieluisin makeinen tai jouluherkku?
🍬🥕

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaurapuuro sulaa suussa. Hunajasilmällä.
      Jouluaamun hernekeittopurkkia ei voita mikään.

      • Anonyymi

        juu ja välliin unohtaa syömisen kokonaan,
        tuleepa säästöä,
        mikä parasta pöhömaha hoikkuu kummasti,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu ja välliin unohtaa syömisen kokonaan,
        tuleepa säästöä,
        mikä parasta pöhömaha hoikkuu kummasti,

        Vartaloltani olen timmi ukko. 183 / 83 räjähtävää urosta. Ainoa mikä roikkuu, on... Räjähtävä nalli.


    • Anonyymi

      Vihreitä kuulia kaivelen nenästä. Maistuisko sinne Kainuuseen ?

    • Anonyymi

      En vietä joulua.

      Eikä oikein makeat maistu. Jostain tahtonut ilmaantua jouluksi konfekteja, useamminkin, kuin kerran sattunut, menneet vanhoiksi ja kipattu biojätteeseen. Nyt taitaa olla menossa vanhaksi rasia vihreitä kuulia, ei nekään maistu. Joskus onnistunut kippaamaan noita rasioita vaikka virpojille, vanhoja ei viitti antaa.

      Jouluruuista pitää muistaa, noit perinteiset jouluruuat on pula-ajan ruokia. Joku riisi ollut kerrassaan xsoottista ja harvinaista herkkua pettuleivän ja pottujen vaihteluksi.

      Kinkuista piti kirjoittamani, se myös kovin arkipäiväistä, useinhan sitä vääntää leivän päälle muutenkin sitä. Lisäks mun mielestä nykykinkut huonoja, niissä ei ole tarpeeksi lskiä. Kun läskihän se hyvältä maistuu ja antaa mehevyyttä. Noh, konjakkisinappia kyllä arvostan, pitäs viitsiä tehä ite. Mulla hyvä resepti, ensin ostetaan iso pullo konjakkia...

      Joop, pitääpi ostaa lidlistä kinkkurullaadi, kuuluu valikoimiin nyt. Sitä harvoin saa kaupoista. Oikeestaan se ei ole edes kinkkua, vaan kylkeä, Ois helppo tehdä itekkin. Otetaan isohko pala sian kylkeä, halkaistaan se, suolaa ja rutkasti pippuria. Kääritään rullalle, kuin kääretorttu, sidotaan narulla, keitetää ja syödään.

      Rosillia olen tässä syönyt, kun sitä hyvin kaupoissa. Simppeliä juuressalaattiahan se, tehnyt joskus kesällä, toimii hyvin grillikyljyksen kans. Rosolli kai mun suurin faforiitti joulumurkinoissa, jotain porkkanalaatikkoa ei tule joulunakaan syötyä. Ihme juttu, miten kahdesta hiton hyvästä raaka-aineesta saa niin anhittoman lopputuloksen yleensä väännettyä? Jotain chiliä, sipulia, siirappia, sitten vois olla makuakin.


      Että aloitukseen vastaus, rosilli ja kinkkurullaadi. Ja net ei mulla silleen muuten liity jouluun, niitä vaan saa tähän aikaan paremmin kaupoista.

      =DW=

      • Anonyymi

        Lidl myi inkivääriporkkanalaatikkoa pari viikkoa sitten. Se oli maukasta,
        kotimaista ja laktoositonta ja maistui inkiväärille.
        Siinä on 85% porkkanaa. Saarioisten ja muitten laatikoissa
        on puolet riisiä, joka on aivan mautonta.

        Inkivääriporkkanalaatikko loppui heti alkuunsa,
        kun se tuli Lidliin ja seuraava erä tulee kuulemma joulukuun puolivälissä.
        Aion ostaa sitä paljon minkä vain lisukkeeksi , niin tulee "vihannespuolikin" huomioitua ruokailussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lidl myi inkivääriporkkanalaatikkoa pari viikkoa sitten. Se oli maukasta,
        kotimaista ja laktoositonta ja maistui inkiväärille.
        Siinä on 85% porkkanaa. Saarioisten ja muitten laatikoissa
        on puolet riisiä, joka on aivan mautonta.

        Inkivääriporkkanalaatikko loppui heti alkuunsa,
        kun se tuli Lidliin ja seuraava erä tulee kuulemma joulukuun puolivälissä.
        Aion ostaa sitä paljon minkä vain lisukkeeksi , niin tulee "vihannespuolikin" huomioitua ruokailussa.

        17;28

        Muistatko kenen firman tuote oli se Litlin porkkanalaatikko ?
        KIITOS TIEDOSTA !

        Minäkää en pidä riisiin sekotetusta porkkanalaatikosta,,,


    • Anonyymi

      Olikarkit pitäisi poistaa joulusta ja maasta. Muu maistuu hyvältä.

      • Anonyymi

        Tryffelit. Nam.
        Beng


    • Anonyymi

      Suklaa maistuisi, mutta olen lopettanut kaiken makean syönnin. Hyvin olen tottunut olemaan ilmankin, ehkä joskus tekisi mieleni Fazerin sinistä, mutta pidän pintani.

    • Anonyymi

      Ilman jouluakin budapesteja, liköörikonfekteja, tummaa suklaata, täytekeksejä, kuivakakkua ja päälle aprikoosihilloa, suklaavohveleita, perinteisiä pipareita ja jokainen aamu halkaistu vesirinkeli jonka puolikkaiden päälle juoksevaa hunajaa. Imeytymisen varmistamiseksi tökin haarukalla reikiä.
      Tietenkin jäätelöä hillon kera.
      Tuossa on vakiomenuu.

    • Anonyymi

      En ole koskaan pitänyt makeisista.

      Kinkku on herkku.

      • Anonyymi

        50:n yhteisen vuotemme aikana meillä on ollut 3 joulukinkkua ja niistäkin yksi oli työnantajan lahjus.
        Useimmiten pöydässä oli lampaan ( karitsan) viulu.
        Hyvin monta kinkutonta, viulutonta tai kalkkunatonta joulua.


    • Anonyymi

      Rosolli, bataattilaatikko ja vihreät kuulat ovat minun jouluherkkuja. Bataattilaatikkoa tulee tosin tehtyä muuhunkin aikaan vuodesta, mutta rosollia ja vihreitä kuulia ostan vain jouluna. Rosollia tosin söisin muulloinkin, mutta kun ei kaupasta saa ja itse en viitsi tehdä. Niin ja tottakai luumu-riisijälkiruoka, se on kuulunut jouluuni lähes 50 vuotta.

      • Anonyymi

        Rosollista.

        Mulla yks hittiresepti, ei ehkä varsinaisesti rosollia, punajuurisalaattia kuitenkin.

        -Etikkapunajuurta kuutioina.
        -Omenoita kuutioina saman verran, kuin punajuurta.
        -Etikkainen majoneesi(riittävästi).
        -Saksanpähkinöitä(tms) muruna salaattiin ja salaatin päälle isoina paloina.

        Noit siis sotketaan keskenään ja päälle laitetaan pähkinäkuorrutus. Aika helppo tehdä, etenkin jos käyttää kuutioitua punajuurta ja valmismajoa. Majo ei saa olla mitään kevytkamaa ja ite olen lisännyt siihen etikkaa, jotta tuleepi kirpeetä(riippuu vähän omenista). Viritellä voi miten vaan, mutta aina kun olen tehnyt, se on syöty käsistä. Oikein hyvää kesäisin pileissäkin.

        =DW=


    • Anonyymi

      Torttua kun vielä sais ennen kuolemaa :-D

    • Eipä tule makeisia juuri syötyä, edes haluttua. No, silloin tällöin iltapäiväkahvin kanssa kaksi palaa tummaa suklaata. Jouluna on "pakko" syödä ne pari pukin tuomaa konvehtirasiallista. Pukki vaan ei tahdo ymmärtää, että pidän enempi Fazerin kuin Pandan konvehdeista.
      Mutta mitä makeaan tulee, niin se paras jouluherkku on taatelijäädyke, jouluaterian jälkiruuaksi. Se on vaan omasta viitseliäisyydestä kiinni, että saanko sitä. Viime jouluna en saanut. Toivottavasti tulevana jouluna saisin.

    • Makeisia voi nauttia sopivasti, mutta ei liikaa. Kolme suklaapalaa päivässä, tai muutama lakritsipala päivässä. Niillä pärjää.

      • Anonyymi

        Sekametelisoppa ja lipeäkala sekä kinkku höysteillä. Oikeastaan kaikki käy. Vihreät kuulat suu makiaks.


    • Anonyymi

      Suklaakonvehdit kelpaa! Mutta perinteiset jouluruoat ovat oikeastaan tylsiä, jopa pahoja. Saaristolaislimppu ja kylmäsavustettua lohta päälle on kuitenkin maistuvaista.

    • Anonyymi

      Taas löysin vihreitä kuulia nenästä.

    • On tullut tavaksi ostaa Joulukuun alussa laatikko lakkaligööriä, ja toinen sitten Jouluksi.
      Syömisen kanssa saa olla tarkkana, ettei paino pääse nousemaan.
      On se kinkku Joulun pääruoka, mutta rajansa senkin syömisellä on.
      Lipeäkalasta en ihmeemmin välitä. On varmaan ollut hyvin köyhät ajat, kun se on Joulupöytään tiensä löytänyt. Linee ollut katovuosi, raha tiukassa, ja rikkaille myyty kinkut. Jostain saatu tilalle lipeäkalaa. Ei sillä lihomaan pääse.

      • Anonyymi

        Minä pidän niistä Fazerin liköörikonvehdeistakin: imetään niin kauan kunnes kuori rusahtaa ja likööri solahtaa suuhun. Näihinkin tulee himo.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pidän niistä Fazerin liköörikonvehdeistakin: imetään niin kauan kunnes kuori rusahtaa ja likööri solahtaa suuhun. Näihinkin tulee himo.
        Beng

        Taidat olla aika himokas lyyli. Tuoksahtelet liköörillekin.


      • Sama olematon mieliteko lipeäkalan suhteen. Lapsuuskodissa sitä aina oli, lukemattomien muiden ruokien lisäksi, mutta sen jätin aina väliin.

        On se luojan lykky, että paino ei herkästi nouse. Joulun herkut ei ylensyötynäkään siinä mielessä ole ongelma ensinkään. Likööri vähän makiaa, punaviiniglögi kyllä jouluna maistuu.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Sama olematon mieliteko lipeäkalan suhteen. Lapsuuskodissa sitä aina oli, lukemattomien muiden ruokien lisäksi, mutta sen jätin aina väliin.

        On se luojan lykky, että paino ei herkästi nouse. Joulun herkut ei ylensyötynäkään siinä mielessä ole ongelma ensinkään. Likööri vähän makiaa, punaviiniglögi kyllä jouluna maistuu.

        Tul huolimattomasti, tarkoitin Lakka-ligöörikonvehteja.
        En kyllä monenlaisia laatkoitakaan ymmärrä.
        Minulle riittäisi kinkku, riisipuuro ja rusinasoppa, kotikalja on kinkun kanssa hyvää.
        Kaikki viinit on pahanmakuisia. Olut on paremman makuista, niistäkään en edes yritä makuja erottaa. Tupla-pukki saunan jälkeen maistuu ihan hyvältä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä pidän niistä Fazerin liköörikonvehdeistakin: imetään niin kauan kunnes kuori rusahtaa ja likööri solahtaa suuhun. Näihinkin tulee himo.
        Beng

        Eiköhän käydä huomenna ostamassa lakkaligöörikonvehdit. Jos sillä saataisiin
        Jouluntunnelmaa tähänkaruun korona-arkeen.


      • k-kotton kirjoitti:

        Tul huolimattomasti, tarkoitin Lakka-ligöörikonvehteja.
        En kyllä monenlaisia laatkoitakaan ymmärrä.
        Minulle riittäisi kinkku, riisipuuro ja rusinasoppa, kotikalja on kinkun kanssa hyvää.
        Kaikki viinit on pahanmakuisia. Olut on paremman makuista, niistäkään en edes yritä makuja erottaa. Tupla-pukki saunan jälkeen maistuu ihan hyvältä.

        Minä jo aattelin, että oikein laatikoittainko likööriä;) Mutta sama se, vielä vähemmän pidän liköörikonvehdeista. Jos vain suinkin mahdollista, niin ensimmäisenkin jätän suuhun laittamatta. Olematon kerros suklaata ja sitten semmonen ikävä kova, miltään maistumaton kuori.


    • Anonyymi

      Läpi vuoden nautin makeisista säännöllisen epäsäännöllisesti. En naulaa mitään nautintoa pelkästään joihinkin perinne arvoihin. "Jouluruuat" ei kuulu maku nautintoihini. Muu jouluinen kyllä makeineen ja pipareineen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe