Kaikkialla autolehdet ihmettelevät Toyotan hybridien pientä kulutusta

Anonyymi

Autolehdet ympäri maailman ihmettelevät Toyotan hybridien pientä kulutusta.

Katso aina netistä löytyvät koeajot ja niistä ilmenenevät kulutukset ennen kuin hankit jonkun mallisen Toyotan hybridin. Kulutus liiikku noiden testien mukaan 4 - 5 litran välillä/100 km. Suurimmalla 2,5 litran moottorilla kulutus joissain oloissa nousee hiukan yli 5 litran/100 km.

Tutki netistä koeajot. Täällä on hirveä valehtelukampanja käynnissä. Kulutukset ovat kaikissa Toyotan malleissa harvinaisen pienet.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

      Toyota Corolla Hatchback Hybrid Active suurella 2,0 moottorilla kulutti Moottori-lehden koeajossa numerossa 1/2020 kulutus oli maantieajossa keskinopeudella 79 km/h 4,7 l ja kaupunkiajossa keskinopeudella 30 km /h 4,6 l

    • Anonyymi

      Aloittaja kirjoittaa näköjään aivan totta. Maailman koeajoissa näyttää olevan päälimmäisenä kulutuksen pienuuden ihmettely.

      • Anonyymi

        Moottori lehti moitti Corolla 2.0 hybridiä yllättävän isoruokaiseksi.. Samoin Tuulilasi Corolla Trekiä.. Bensaa palaa kun ajetaan vähän reilummin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottori lehti moitti Corolla 2.0 hybridiä yllättävän isoruokaiseksi.. Samoin Tuulilasi Corolla Trekiä.. Bensaa palaa kun ajetaan vähän reilummin..

        Kaverin Trek poltti bensaa moottoritiellä 120 rajoituksella 5,4 l/100 km. Aika pieni moottoritiekulutus.


    • Anonyymi

      No jos aletaan pelkkää kulutusta kattoo, kun auton ostaa niin ostakaa sit Toyota. Kyyti tosin ei oo nii hyvä ku esim saksalaisissa ja osien hinta varmasti kalliimpi ku esim Fordilla. Ja Fordissa on se hyvä puoli ettei niitä osia tarvii useinkaan vaihtaa. Mutta asia jossa Toyota on muita parempi on ruostuminen. Siinä se tekis kyllä maailmanennätyksen. Itse vaihdoin 2002 corollan 2001 focukseen ja kyllä muuten tiet muuttui selittämättömästi paremmiksi. Tuntuu myös, että matkat olisi lyhentyneet kun aika kuluu kuin siivillä Fordilla ajaessa.

      • Anonyymi

        Lyhyenajan kulutukset saa nätisti näyttämään pieniltä, ja näyttääkö ne kulutus näytöt oikein onkin jo eriasia..
        Pitemmän ajan tankkauksista laskettu kulutus saa Corollankin kulutukset nätttämään yllättävän isolta niinkuin testeissäkin on todettu.


      • Anonyymi

        Minä vihdoin päinvastoin ja kokemukseni on sama kuin sullakin. Focukseni oli vain 2004 mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhyenajan kulutukset saa nätisti näyttämään pieniltä, ja näyttääkö ne kulutus näytöt oikein onkin jo eriasia..
        Pitemmän ajan tankkauksista laskettu kulutus saa Corollankin kulutukset nätttämään yllättävän isolta niinkuin testeissäkin on todettu.

        Autolehtien kulutusmittaukset eivät ole mitään lyhyen ajan kulutuksia.


    • Anonyymi

      Miks niitä pitäis tutkia. Mie ajan diesel mersulla ja pitkällä reissulla menee 4,2 - 4,3 l/ 100km ja nurkka-ajossa lyjyitä matkoja litra enemmän. Miks noita toyotien kulutuksia pitäis tutkia. Eivät vaikuta mihinkään.

      • Anonyymi

        Tutki paremmin niitä omia kulutuksiasi. Minäkin tiedän jotakin Mersujen kulutuksesta.


    • Anonyymi

      Teoreettinen kulutus (WLTP) on toki pieni Tohjotalla. Mutta kun mennään moottoritielle ja painetaan sataakahtakymppiä, niin mukahybridin kulutus nousee isommaksi kuin bensakoneen. Mazda Skyactive 2 litran moottorilla menee ihan samoihin kuin Tohjotan 2 litran mukahybridi. Mazda on myös viimeisimpien listauksien mukaan luotettavampi kuin Tohjota.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.

        Minun Toyota hybridini näyttää 5,3 l kulusta ajettuani tuota nopeutta moottoritietä120 km.
        Se on myös tankattaessa mitattu kulutus. Eroa ei ole.


      • Anonyymi

        Teoreettinen kulutus ;-))


    • Anonyymi

      Toyota, suo minun rauhallisin mielin kohdata kaikki, mitä päivä tuo tullessaan. Suo minun varauksetta antautua sinun tahtoosi. Opasta ja tue minua kaikessa, päivän jokaisena hetkenä.

      Saanpa päivän mittaan millaisia uutisia tahansa, opeta minua ottamaan ne vastaan tyynin sydämin ja järkkymättömän varmana, että kaikessa tapahtuu sinun pyhä tahtosi.

      Kaikessa, mitä sanon ja teen, johdata ajatuksiani ja tunteitani. Ennalta aavistamattomissa tilanteissa auta minua muistamaan, että kaikki on sinun lähettämääsi.

      • Anonyymi

        skodakeijo on kokenut syvän tappion ja pimahtanut uskoon.


    • Anonyymi

      Ne Toyotat kuluttavan vain 4 - 5 l/100 km vaikka vielä bensaa polttamalla lataavat ajoakkuakin. On ne vehkeitä. Aivan sama miten lataavat, mutta kulutus on kaikkein pienin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe