Noudatetaanko weemanille tessiä ja tuleeko palkat ajoissa? Kun saisin töitä sieltä.
Weeman kuopio
26
6939
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä voi olla weemainen paikka!
- Anonyymi
Noudatetaanko Weemanilla TES sopimusta. Jos kerta saat töitä sieltä niin miksi et ole kysynyt suoraan hakiessasi työpaikkaa myös tätä todella tärkeää asiaa eli palkkaa?
Tämä foorumi on väärä paikka selvittää yrityksen maksukykyä palkkojen suhteen.
Itse selvitin koko yrityksen taloushistorian alle 2 minuutin. Internetin ihmeelliseen maailman syötin yrityksen nimen ja selaamalla esiin tuli heti kaupparekisterin viralliset talousluvut.Ne ovat julkisia asiakirjoja. Jokainen peruskoulun käynyt osaa tulkita kyllä lukuja meneekö firmalla hyvin vai huonosti. En laita tähän lukuja
koska ylläpito ei pidä näiden asioiden julkaisemisesta. Itse kiinnittäisin huolta
yrityksen omavaraisuusasteeseen joka on miinus-merkkinen ja se on todella harvinaista. Mutta...mutta aina kannattaa kokeilla työpaikkaa. Jos palkka ei ole asiallinen niin "nostat kytkintä" ja menet parempaan työpaikkaan. nm. Tilastonikkari- Anonyymi
Näin 1 auton yrittäjänä ihmettelen 3 asiaa.Etsin talousluvut netistä. Kohta 1. Omavaraisuusaste miinusmerkkinen, en ole ennen moista lukenut yhdenkään menestyvän yrityksen kohdalla. Yritysmuoto on Ky...
Mitä ihmettä 90 työntekijää eikä yritysmuoto ole osakeyhtiö todella epätavallinen ratkaisu. Kohta 3 Liikevaihto suhteutettuna henkilöstömäärään ei tunnu talouden kannalta realistiselta. Tiedän 6 auton yrityksiä jotka tekevät 7 työntekijän voimin 5 miljoonan liikevaihdon vuodessa juuri tällä elintarvikealalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin 1 auton yrittäjänä ihmettelen 3 asiaa.Etsin talousluvut netistä. Kohta 1. Omavaraisuusaste miinusmerkkinen, en ole ennen moista lukenut yhdenkään menestyvän yrityksen kohdalla. Yritysmuoto on Ky...
Mitä ihmettä 90 työntekijää eikä yritysmuoto ole osakeyhtiö todella epätavallinen ratkaisu. Kohta 3 Liikevaihto suhteutettuna henkilöstömäärään ei tunnu talouden kannalta realistiselta. Tiedän 6 auton yrityksiä jotka tekevät 7 työntekijän voimin 5 miljoonan liikevaihdon vuodessa juuri tällä elintarvikealalla.Kun yritysmuotona on ky, niin miinusmerkkinen omavaraisuus ei ole ollenkaan epätavallista. Monesti ky:ssä esim. omistajien palkat ja muut pyöritellään yksityisnostojen kautta. Oy:ssä tämä ei ole mahdollista. Jos kalustoa on leasing-sopimuksella, niin sekin laskee ky:ssä omavaraisuutta, koska kalusto ei ole taseella. Jos oy on omavaraisuudeltaan miinus-merkkinen, niin se on jo kohtuullisen vakavaa.
Bisnode näyttää luottoluokitukseksi A eli huomattavia maksuviiveitä ei ole. Ky:ssä tätä seurataan reaaliajassa ja luokitus saattaa tippua hetkessä.
Työntekijämäärä on liikevaihtoon verrattuna kohtuullinen. Ehkä muutama sais olla vähemmän. Näillä 6:n auton yrityksillä täytyy olla jotain muuta tuottoa, koska tulos 5 milliä jaettuna seiskalla on hurja tulos työntekijää kohden.
Ja mistäkö tiedän nämä...kas, meillä on ky. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun yritysmuotona on ky, niin miinusmerkkinen omavaraisuus ei ole ollenkaan epätavallista. Monesti ky:ssä esim. omistajien palkat ja muut pyöritellään yksityisnostojen kautta. Oy:ssä tämä ei ole mahdollista. Jos kalustoa on leasing-sopimuksella, niin sekin laskee ky:ssä omavaraisuutta, koska kalusto ei ole taseella. Jos oy on omavaraisuudeltaan miinus-merkkinen, niin se on jo kohtuullisen vakavaa.
Bisnode näyttää luottoluokitukseksi A eli huomattavia maksuviiveitä ei ole. Ky:ssä tätä seurataan reaaliajassa ja luokitus saattaa tippua hetkessä.
Työntekijämäärä on liikevaihtoon verrattuna kohtuullinen. Ehkä muutama sais olla vähemmän. Näillä 6:n auton yrityksillä täytyy olla jotain muuta tuottoa, koska tulos 5 milliä jaettuna seiskalla on hurja tulos työntekijää kohden.
Ja mistäkö tiedän nämä...kas, meillä on ky.Jos nyt edellisen kirjoittajan kirjoituksesta oikein päättelin niin kuljetusalan yrittäminen Ky
yrittäjänä ei ole perinteistä kuljetusyrittäjä toimintaa kun kyseessä on Suomen mittakaavassa iso yritys (90 henkilöä) vaan kikkailua lainsäädännön porsaanreikiä hyödyntäen. Laillista tai ei niin perinteisen kuljetusalan yrittäjän mielestä täysin vierasta.
Tiedän muutaman yrityksen jotka ovat päässeet tuohon 5 milj. / 7 työntekijällä tulokseen.
Siihen ei pääse täysin laillisesti.....mutta jos työhalujakavereilla on on niin ...mikä ettei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin 1 auton yrittäjänä ihmettelen 3 asiaa.Etsin talousluvut netistä. Kohta 1. Omavaraisuusaste miinusmerkkinen, en ole ennen moista lukenut yhdenkään menestyvän yrityksen kohdalla. Yritysmuoto on Ky...
Mitä ihmettä 90 työntekijää eikä yritysmuoto ole osakeyhtiö todella epätavallinen ratkaisu. Kohta 3 Liikevaihto suhteutettuna henkilöstömäärään ei tunnu talouden kannalta realistiselta. Tiedän 6 auton yrityksiä jotka tekevät 7 työntekijän voimin 5 miljoonan liikevaihdon vuodessa juuri tällä elintarvikealalla.Muutaman vuoden alaa seuranneena*voin lyödä vetoa että ei pidä paikkaansa jos laskemme vähän tarkemmin.
Tuon 5 milliä pitää sisältää karkeasti ottaen yli puolet muutakin toimintaa kun elintarvikkeiden kuljetuksia.
Vähän laskutoimituksia 7 x 8760 h=61320 h miestyötuntia
5000000 €/61320h=81,53 €/h =työntekijän tekemä laskutus
Tarkoittaneen sitä että kaikki työntekijät ovat ilman minuutinkaan taukoa töissä läpi vuoden.
Mikä lieneen ei pidä paikkaansa vaikka ovat kuinka kovia jätkiä/naisia.
Tuo tuntilaskutus saattaa olla lähempänä oikeaa kun tarkastellaan vuositasolla 10-15 % tarkkuudella.
Tulee muutaman kerran vuodessa katsottua näitä kirjoituksia ja ihmetellen aina että mistä näitä SATUSETIÄ löytyy.
*Ajokortti ja alalla vuodesta 1981 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutaman vuoden alaa seuranneena*voin lyödä vetoa että ei pidä paikkaansa jos laskemme vähän tarkemmin.
Tuon 5 milliä pitää sisältää karkeasti ottaen yli puolet muutakin toimintaa kun elintarvikkeiden kuljetuksia.
Vähän laskutoimituksia 7 x 8760 h=61320 h miestyötuntia
5000000 €/61320h=81,53 €/h =työntekijän tekemä laskutus
Tarkoittaneen sitä että kaikki työntekijät ovat ilman minuutinkaan taukoa töissä läpi vuoden.
Mikä lieneen ei pidä paikkaansa vaikka ovat kuinka kovia jätkiä/naisia.
Tuo tuntilaskutus saattaa olla lähempänä oikeaa kun tarkastellaan vuositasolla 10-15 % tarkkuudella.
Tulee muutaman kerran vuodessa katsottua näitä kirjoituksia ja ihmetellen aina että mistä näitä SATUSETIÄ löytyy.
*Ajokortti ja alalla vuodesta 1981Iso arvostus edelliselle kirjoittajalle. Olisi hyvä jos jokainen perehtyisi omassa työssään myös näihin talousasioihin varsinkin jos on suunnitellut ryhtymistä kuljetusyrittäjäksi. Kuten sanonta kuuluu: Jos haluat ajaa pysy kuljettajana jos haluat yrittäjäksi niin tärkein asia on hyvä laskutaito ja sen soveltaminen kuljetusalan vaikeisiin haastaviin kysymyksiin. Myöskään alalle erikoistunut tilitoimisto on hyvä kumppani ja asiantuntijoiden neuvoja kannattaa kuunnella. Kun nämä asiat ovat kunnossa niin sitten on mukava nautiskella siitä tekemisen ilosta ratin takana. Jokatapauksessa kuljetusala on kivinen tie menestykseen nyky Suomessa lisäksi tarvitaan onnea ja hyvää tuuria...... nm. Alalla vuodesta 1982.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin 1 auton yrittäjänä ihmettelen 3 asiaa.Etsin talousluvut netistä. Kohta 1. Omavaraisuusaste miinusmerkkinen, en ole ennen moista lukenut yhdenkään menestyvän yrityksen kohdalla. Yritysmuoto on Ky...
Mitä ihmettä 90 työntekijää eikä yritysmuoto ole osakeyhtiö todella epätavallinen ratkaisu. Kohta 3 Liikevaihto suhteutettuna henkilöstömäärään ei tunnu talouden kannalta realistiselta. Tiedän 6 auton yrityksiä jotka tekevät 7 työntekijän voimin 5 miljoonan liikevaihdon vuodessa juuri tällä elintarvikealalla.Älä nyt ihan pelleilyksi heitä. Ei, yksikään yritys ei Suomessa tee kuudella autolla ja seitsemällä työntekijällä viiden miljoonan liikevaihtoa.
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt ihan pelleilyksi heitä. Ei, yksikään yritys ei Suomessa tee kuudella autolla ja seitsemällä työntekijällä viiden miljoonan liikevaihtoa.
Uskomatonta soopaa. Eurolla km ajetaan ja suorite on max 150tkm/vuosi.
6 autoa.. hmm..miljoona-miljoona 200 tuhatta. Siihen väliin osuu, jos keikkaa on.- Anonyymi
Kapitalistiriistäjä kirjoitti:
Uskomatonta soopaa. Eurolla km ajetaan ja suorite on max 150tkm/vuosi.
6 autoa.. hmm..miljoona-miljoona 200 tuhatta. Siihen väliin osuu, jos keikkaa on.Juuri näin. Maksimissaan 200k on Suomessa liikevaihto per kuljettaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin 1 auton yrittäjänä ihmettelen 3 asiaa.Etsin talousluvut netistä. Kohta 1. Omavaraisuusaste miinusmerkkinen, en ole ennen moista lukenut yhdenkään menestyvän yrityksen kohdalla. Yritysmuoto on Ky...
Mitä ihmettä 90 työntekijää eikä yritysmuoto ole osakeyhtiö todella epätavallinen ratkaisu. Kohta 3 Liikevaihto suhteutettuna henkilöstömäärään ei tunnu talouden kannalta realistiselta. Tiedän 6 auton yrityksiä jotka tekevät 7 työntekijän voimin 5 miljoonan liikevaihdon vuodessa juuri tällä elintarvikealalla.Miten on mahdollista tehdä 5 miljoonan liikevaihto 6 autolla ja 7 työntekijällä? Ei mitenkään tuolla suoritealalla. Tiukkapäässä 2 miljoonaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt ihan pelleilyksi heitä. Ei, yksikään yritys ei Suomessa tee kuudella autolla ja seitsemällä työntekijällä viiden miljoonan liikevaihtoa.
Ei ainakaan euroissa. Mutta jos onkin kyse markkamiljoonista, niin mennään euroiksi muutettuna ~119 000€/työntekijä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten on mahdollista tehdä 5 miljoonan liikevaihto 6 autolla ja 7 työntekijällä? Ei mitenkään tuolla suoritealalla. Tiukkapäässä 2 miljoonaa.
Kyllä karjakuljetuksissa se on täysin mahdollista!
Isältä pojalle.
- Anonyymi
Kuljetus Weeman Ky liikevaihto oli 10,63 miljoonaa ja tilikauden tulos 153 tuhatta. Liikevaihto nousi 8%. Liikevoittoprosentti oli 0,8%. Tiedot perustuvat yhtiön viimeisimpään tilinpäätökseen vuodelta 2019.
- Anonyymi
Huonot on tuotot työmäärään nähden, sanois kalakukko egonoomi?
- Anonyymi
Sieltä löytyy weemainen isäntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä löytyy weemainen isäntä.
Mitä tapahtuisi, jos Suomessa työtä tekisivät vain savolaiset ja lappalaiset?
- Ei kerrassaan mittään... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tapahtuisi, jos Suomessa työtä tekisivät vain savolaiset ja lappalaiset?
- Ei kerrassaan mittään...Kuljetus Weeman on riippumaton elintarviketoimija jakelu-, nouto- ja runkoliikenteessä. Päivittäisessä toiminnassa suoritamme yli tuhat toimitustapahtumaa. Yhtiön liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 90 henkilöä päivittäin.
Kuljetus Weeman on kotimainen perheyritys, jossa omistajien päivittäinen toiminta näkyy vahvasti.
- Anonyymi
Ei voi suositella
- Anonyymi
Satun tuntemaan faktoja Weemannin suvun sisältä, kaikki omaisuus on liisattu. Firman todelliset juuret on Pajulahdessa, mutta siitä pojat on aina hiljaa. Uudet työntekijät koulutetaan nimellisellä hinnalla ja sitten kuski ulos ja uutta miestä putkeen. Työntekijäkulut on minimaaliset ja sillä saadaan voittoa aikaan näille kahdelle Herralle. Prinsessaelämää on kiva viettää erään herran taustalla ja reissata Ruotsin tehtailla kun raha revitään kuskien selkänahasta.
- Anonyymi
Älä höpötä. Tai sit ne tohelot tavaroiden/autojen rikkojat ei oo tervetulleita pitempään suhteeseen. Hankala on löytää varmasti sellasia jotka osaa hommansa eikä itke kaikesta jatkuvasti
- Anonyymi
Nimimerkille "Satun tuntemaan factoja" En tunne kyseistä yritystä ja en arvioi asiaa "musta tuntuu" pohjalta. Minun tuntemukseni perustuu tosiasioihin(factoihin) yleisellä tasolla. No 1.
omaisuutta ei voi liisata.Leasing on asioiden vuokraamista määräajaksi. Jos kuljetuskalusto on leasing sopimuksilla ja kyseessä on iso yritys , niin se on täysin perusteltua ja järkevää, ei ole mitään järkeä sitoa yrityksen pääomaa kalustoon. Lisäksi kuljettajat kiittävät kun alla on aina korkeintaan 5 v. vanha auto. No 2. Uuden kuljettajan koulutus on kallista ja siksi jokainen yritys panostaa siihen,että saadaan todella osaavia työhönsä sitoutuneita kuljettajia, hyvää kuskia ei todellakaan heitetä nykymaailmassa ulos työpaikasta koeajalla. No 3 . Firman todelliset juuret on jossain muualla, pienellä paikkakunnalla. Mitä sitten ei ole häpeä aloittaa yrittäjän ura pienellä paikkakunnalla. Hesburger on perustettu Kaarinassa Turun lähellä . Perheyritys ja on nyt koko Suomessa ja ulkomailla laajasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkille "Satun tuntemaan factoja" En tunne kyseistä yritystä ja en arvioi asiaa "musta tuntuu" pohjalta. Minun tuntemukseni perustuu tosiasioihin(factoihin) yleisellä tasolla. No 1.
omaisuutta ei voi liisata.Leasing on asioiden vuokraamista määräajaksi. Jos kuljetuskalusto on leasing sopimuksilla ja kyseessä on iso yritys , niin se on täysin perusteltua ja järkevää, ei ole mitään järkeä sitoa yrityksen pääomaa kalustoon. Lisäksi kuljettajat kiittävät kun alla on aina korkeintaan 5 v. vanha auto. No 2. Uuden kuljettajan koulutus on kallista ja siksi jokainen yritys panostaa siihen,että saadaan todella osaavia työhönsä sitoutuneita kuljettajia, hyvää kuskia ei todellakaan heitetä nykymaailmassa ulos työpaikasta koeajalla. No 3 . Firman todelliset juuret on jossain muualla, pienellä paikkakunnalla. Mitä sitten ei ole häpeä aloittaa yrittäjän ura pienellä paikkakunnalla. Hesburger on perustettu Kaarinassa Turun lähellä . Perheyritys ja on nyt koko Suomessa ja ulkomailla laajasti.Kyllä se yritys on täysin Suomen lainsäädön mukainen, vaikka kuinka haluaisitte hakea jotain virhettä johon voisi tarttua. jos jotain olisi niin tarttuisin heti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se yritys on täysin Suomen lainsäädön mukainen, vaikka kuinka haluaisitte hakea jotain virhettä johon voisi tarttua. jos jotain olisi niin tarttuisin heti
Lyhyesti sanon: Hieno mielipide ja myös sitä edeltävä kirjoitus oli järjen ääni eli todella asiallista kirjoitusta siitä ,että myös pieneltä paikkakunnalta fiksu ihminen pystyy ponnistamaan ja perustamaan yrityksen joka menestyy Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lyhyesti sanon: Hieno mielipide ja myös sitä edeltävä kirjoitus oli järjen ääni eli todella asiallista kirjoitusta siitä ,että myös pieneltä paikkakunnalta fiksu ihminen pystyy ponnistamaan ja perustamaan yrityksen joka menestyy Suomessa.
Kyllä suomalaisessa kuljetusalan vertailussa kyseinen yritys saa hyvät pisteet laadukkaana yrityksenä jossa ymmärretään ,että osaava,innokas ja uusia asioita oppiva kuljettaja kokelas on yrityksen paras voimavara, siis sellainen josta kannattaa pitää kiinni ja todella lujalla otteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä suomalaisessa kuljetusalan vertailussa kyseinen yritys saa hyvät pisteet laadukkaana yrityksenä jossa ymmärretään ,että osaava,innokas ja uusia asioita oppiva kuljettaja kokelas on yrityksen paras voimavara, siis sellainen josta kannattaa pitää kiinni ja todella lujalla otteella.
Näin on olen todella innoissani positiivisesta kirjoituksestasi. Miksi aina kirjoittaa vain negatiivisesti jos asiat ovat aidosti kyvin. Hyviä kilometrejä koko porukalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi852277Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172244Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen111658- 1041458
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663921396Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1551239Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2561037- 63943
- 78909
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174893