Weeman kuopio

Anonyymi

Noudatetaanko weemanille tessiä ja tuleeko palkat ajoissa? Kun saisin töitä sieltä.

26

5912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä voi olla weemainen paikka!

    • Anonyymi

      Noudatetaanko Weemanilla TES sopimusta. Jos kerta saat töitä sieltä niin miksi et ole kysynyt suoraan hakiessasi työpaikkaa myös tätä todella tärkeää asiaa eli palkkaa?
      Tämä foorumi on väärä paikka selvittää yrityksen maksukykyä palkkojen suhteen.
      Itse selvitin koko yrityksen taloushistorian alle 2 minuutin. Internetin ihmeelliseen maailman syötin yrityksen nimen ja selaamalla esiin tuli heti kaupparekisterin viralliset talousluvut.Ne ovat julkisia asiakirjoja. Jokainen peruskoulun käynyt osaa tulkita kyllä lukuja meneekö firmalla hyvin vai huonosti. En laita tähän lukuja
      koska ylläpito ei pidä näiden asioiden julkaisemisesta. Itse kiinnittäisin huolta
      yrityksen omavaraisuusasteeseen joka on miinus-merkkinen ja se on todella harvinaista. Mutta...mutta aina kannattaa kokeilla työpaikkaa. Jos palkka ei ole asiallinen niin "nostat kytkintä" ja menet parempaan työpaikkaan. nm. Tilastonikkari

      • Anonyymi

        Näin 1 auton yrittäjänä ihmettelen 3 asiaa.Etsin talousluvut netistä. Kohta 1. Omavaraisuusaste miinusmerkkinen, en ole ennen moista lukenut yhdenkään menestyvän yrityksen kohdalla. Yritysmuoto on Ky...
        Mitä ihmettä 90 työntekijää eikä yritysmuoto ole osakeyhtiö todella epätavallinen ratkaisu. Kohta 3 Liikevaihto suhteutettuna henkilöstömäärään ei tunnu talouden kannalta realistiselta. Tiedän 6 auton yrityksiä jotka tekevät 7 työntekijän voimin 5 miljoonan liikevaihdon vuodessa juuri tällä elintarvikealalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin 1 auton yrittäjänä ihmettelen 3 asiaa.Etsin talousluvut netistä. Kohta 1. Omavaraisuusaste miinusmerkkinen, en ole ennen moista lukenut yhdenkään menestyvän yrityksen kohdalla. Yritysmuoto on Ky...
        Mitä ihmettä 90 työntekijää eikä yritysmuoto ole osakeyhtiö todella epätavallinen ratkaisu. Kohta 3 Liikevaihto suhteutettuna henkilöstömäärään ei tunnu talouden kannalta realistiselta. Tiedän 6 auton yrityksiä jotka tekevät 7 työntekijän voimin 5 miljoonan liikevaihdon vuodessa juuri tällä elintarvikealalla.

        Kun yritysmuotona on ky, niin miinusmerkkinen omavaraisuus ei ole ollenkaan epätavallista. Monesti ky:ssä esim. omistajien palkat ja muut pyöritellään yksityisnostojen kautta. Oy:ssä tämä ei ole mahdollista. Jos kalustoa on leasing-sopimuksella, niin sekin laskee ky:ssä omavaraisuutta, koska kalusto ei ole taseella. Jos oy on omavaraisuudeltaan miinus-merkkinen, niin se on jo kohtuullisen vakavaa.
        Bisnode näyttää luottoluokitukseksi A eli huomattavia maksuviiveitä ei ole. Ky:ssä tätä seurataan reaaliajassa ja luokitus saattaa tippua hetkessä.
        Työntekijämäärä on liikevaihtoon verrattuna kohtuullinen. Ehkä muutama sais olla vähemmän. Näillä 6:n auton yrityksillä täytyy olla jotain muuta tuottoa, koska tulos 5 milliä jaettuna seiskalla on hurja tulos työntekijää kohden.
        Ja mistäkö tiedän nämä...kas, meillä on ky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun yritysmuotona on ky, niin miinusmerkkinen omavaraisuus ei ole ollenkaan epätavallista. Monesti ky:ssä esim. omistajien palkat ja muut pyöritellään yksityisnostojen kautta. Oy:ssä tämä ei ole mahdollista. Jos kalustoa on leasing-sopimuksella, niin sekin laskee ky:ssä omavaraisuutta, koska kalusto ei ole taseella. Jos oy on omavaraisuudeltaan miinus-merkkinen, niin se on jo kohtuullisen vakavaa.
        Bisnode näyttää luottoluokitukseksi A eli huomattavia maksuviiveitä ei ole. Ky:ssä tätä seurataan reaaliajassa ja luokitus saattaa tippua hetkessä.
        Työntekijämäärä on liikevaihtoon verrattuna kohtuullinen. Ehkä muutama sais olla vähemmän. Näillä 6:n auton yrityksillä täytyy olla jotain muuta tuottoa, koska tulos 5 milliä jaettuna seiskalla on hurja tulos työntekijää kohden.
        Ja mistäkö tiedän nämä...kas, meillä on ky.

        Jos nyt edellisen kirjoittajan kirjoituksesta oikein päättelin niin kuljetusalan yrittäminen Ky
        yrittäjänä ei ole perinteistä kuljetusyrittäjä toimintaa kun kyseessä on Suomen mittakaavassa iso yritys (90 henkilöä) vaan kikkailua lainsäädännön porsaanreikiä hyödyntäen. Laillista tai ei niin perinteisen kuljetusalan yrittäjän mielestä täysin vierasta.
        Tiedän muutaman yrityksen jotka ovat päässeet tuohon 5 milj. / 7 työntekijällä tulokseen.
        Siihen ei pääse täysin laillisesti.....mutta jos työhalujakavereilla on on niin ...mikä ettei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin 1 auton yrittäjänä ihmettelen 3 asiaa.Etsin talousluvut netistä. Kohta 1. Omavaraisuusaste miinusmerkkinen, en ole ennen moista lukenut yhdenkään menestyvän yrityksen kohdalla. Yritysmuoto on Ky...
        Mitä ihmettä 90 työntekijää eikä yritysmuoto ole osakeyhtiö todella epätavallinen ratkaisu. Kohta 3 Liikevaihto suhteutettuna henkilöstömäärään ei tunnu talouden kannalta realistiselta. Tiedän 6 auton yrityksiä jotka tekevät 7 työntekijän voimin 5 miljoonan liikevaihdon vuodessa juuri tällä elintarvikealalla.

        Muutaman vuoden alaa seuranneena*voin lyödä vetoa että ei pidä paikkaansa jos laskemme vähän tarkemmin.
        Tuon 5 milliä pitää sisältää karkeasti ottaen yli puolet muutakin toimintaa kun elintarvikkeiden kuljetuksia.
        Vähän laskutoimituksia 7 x 8760 h=61320 h miestyötuntia
        5000000 €/61320h=81,53 €/h =työntekijän tekemä laskutus
        Tarkoittaneen sitä että kaikki työntekijät ovat ilman minuutinkaan taukoa töissä läpi vuoden.
        Mikä lieneen ei pidä paikkaansa vaikka ovat kuinka kovia jätkiä/naisia.
        Tuo tuntilaskutus saattaa olla lähempänä oikeaa kun tarkastellaan vuositasolla 10-15 % tarkkuudella.
        Tulee muutaman kerran vuodessa katsottua näitä kirjoituksia ja ihmetellen aina että mistä näitä SATUSETIÄ löytyy.
        *Ajokortti ja alalla vuodesta 1981


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman vuoden alaa seuranneena*voin lyödä vetoa että ei pidä paikkaansa jos laskemme vähän tarkemmin.
        Tuon 5 milliä pitää sisältää karkeasti ottaen yli puolet muutakin toimintaa kun elintarvikkeiden kuljetuksia.
        Vähän laskutoimituksia 7 x 8760 h=61320 h miestyötuntia
        5000000 €/61320h=81,53 €/h =työntekijän tekemä laskutus
        Tarkoittaneen sitä että kaikki työntekijät ovat ilman minuutinkaan taukoa töissä läpi vuoden.
        Mikä lieneen ei pidä paikkaansa vaikka ovat kuinka kovia jätkiä/naisia.
        Tuo tuntilaskutus saattaa olla lähempänä oikeaa kun tarkastellaan vuositasolla 10-15 % tarkkuudella.
        Tulee muutaman kerran vuodessa katsottua näitä kirjoituksia ja ihmetellen aina että mistä näitä SATUSETIÄ löytyy.
        *Ajokortti ja alalla vuodesta 1981

        Iso arvostus edelliselle kirjoittajalle. Olisi hyvä jos jokainen perehtyisi omassa työssään myös näihin talousasioihin varsinkin jos on suunnitellut ryhtymistä kuljetusyrittäjäksi. Kuten sanonta kuuluu: Jos haluat ajaa pysy kuljettajana jos haluat yrittäjäksi niin tärkein asia on hyvä laskutaito ja sen soveltaminen kuljetusalan vaikeisiin haastaviin kysymyksiin. Myöskään alalle erikoistunut tilitoimisto on hyvä kumppani ja asiantuntijoiden neuvoja kannattaa kuunnella. Kun nämä asiat ovat kunnossa niin sitten on mukava nautiskella siitä tekemisen ilosta ratin takana. Jokatapauksessa kuljetusala on kivinen tie menestykseen nyky Suomessa lisäksi tarvitaan onnea ja hyvää tuuria...... nm. Alalla vuodesta 1982.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin 1 auton yrittäjänä ihmettelen 3 asiaa.Etsin talousluvut netistä. Kohta 1. Omavaraisuusaste miinusmerkkinen, en ole ennen moista lukenut yhdenkään menestyvän yrityksen kohdalla. Yritysmuoto on Ky...
        Mitä ihmettä 90 työntekijää eikä yritysmuoto ole osakeyhtiö todella epätavallinen ratkaisu. Kohta 3 Liikevaihto suhteutettuna henkilöstömäärään ei tunnu talouden kannalta realistiselta. Tiedän 6 auton yrityksiä jotka tekevät 7 työntekijän voimin 5 miljoonan liikevaihdon vuodessa juuri tällä elintarvikealalla.

        Älä nyt ihan pelleilyksi heitä. Ei, yksikään yritys ei Suomessa tee kuudella autolla ja seitsemällä työntekijällä viiden miljoonan liikevaihtoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt ihan pelleilyksi heitä. Ei, yksikään yritys ei Suomessa tee kuudella autolla ja seitsemällä työntekijällä viiden miljoonan liikevaihtoa.

        Uskomatonta soopaa. Eurolla km ajetaan ja suorite on max 150tkm/vuosi.
        6 autoa.. hmm..miljoona-miljoona 200 tuhatta. Siihen väliin osuu, jos keikkaa on.


      • Anonyymi
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        Uskomatonta soopaa. Eurolla km ajetaan ja suorite on max 150tkm/vuosi.
        6 autoa.. hmm..miljoona-miljoona 200 tuhatta. Siihen väliin osuu, jos keikkaa on.

        Juuri näin. Maksimissaan 200k on Suomessa liikevaihto per kuljettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin 1 auton yrittäjänä ihmettelen 3 asiaa.Etsin talousluvut netistä. Kohta 1. Omavaraisuusaste miinusmerkkinen, en ole ennen moista lukenut yhdenkään menestyvän yrityksen kohdalla. Yritysmuoto on Ky...
        Mitä ihmettä 90 työntekijää eikä yritysmuoto ole osakeyhtiö todella epätavallinen ratkaisu. Kohta 3 Liikevaihto suhteutettuna henkilöstömäärään ei tunnu talouden kannalta realistiselta. Tiedän 6 auton yrityksiä jotka tekevät 7 työntekijän voimin 5 miljoonan liikevaihdon vuodessa juuri tällä elintarvikealalla.

        Miten on mahdollista tehdä 5 miljoonan liikevaihto 6 autolla ja 7 työntekijällä? Ei mitenkään tuolla suoritealalla. Tiukkapäässä 2 miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt ihan pelleilyksi heitä. Ei, yksikään yritys ei Suomessa tee kuudella autolla ja seitsemällä työntekijällä viiden miljoonan liikevaihtoa.

        Ei ainakaan euroissa. Mutta jos onkin kyse markkamiljoonista, niin mennään euroiksi muutettuna ~119 000€/työntekijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on mahdollista tehdä 5 miljoonan liikevaihto 6 autolla ja 7 työntekijällä? Ei mitenkään tuolla suoritealalla. Tiukkapäässä 2 miljoonaa.

        Kyllä karjakuljetuksissa se on täysin mahdollista!

        Isältä pojalle.


    • Anonyymi

      Kuljetus Weeman Ky liikevaihto oli 10,63 miljoonaa ja tilikauden tulos 153 tuhatta. Liikevaihto nousi 8%. Liikevoittoprosentti oli 0,8%. Tiedot perustuvat yhtiön viimeisimpään tilinpäätökseen vuodelta 2019.

    • Anonyymi

      Huonot on tuotot työmäärään nähden, sanois kalakukko egonoomi?

      • Anonyymi

        Sieltä löytyy weemainen isäntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä löytyy weemainen isäntä.

        Mitä tapahtuisi, jos Suomessa työtä tekisivät vain savolaiset ja lappalaiset?
        - Ei kerrassaan mittään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tapahtuisi, jos Suomessa työtä tekisivät vain savolaiset ja lappalaiset?
        - Ei kerrassaan mittään...

        Kuljetus Weeman on riippumaton elintarviketoimija jakelu-, nouto- ja runkoliikenteessä. Päivittäisessä toiminnassa suoritamme yli tuhat toimitustapahtumaa. Yhtiön liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 90 henkilöä päivittäin.

        Kuljetus Weeman on kotimainen perheyritys, jossa omistajien päivittäinen toiminta näkyy vahvasti.


    • Anonyymi

      Ei voi suositella

    • Anonyymi

      Satun tuntemaan faktoja Weemannin suvun sisältä, kaikki omaisuus on liisattu. Firman todelliset juuret on Pajulahdessa, mutta siitä pojat on aina hiljaa. Uudet työntekijät koulutetaan nimellisellä hinnalla ja sitten kuski ulos ja uutta miestä putkeen. Työntekijäkulut on minimaaliset ja sillä saadaan voittoa aikaan näille kahdelle Herralle. Prinsessaelämää on kiva viettää erään herran taustalla ja reissata Ruotsin tehtailla kun raha revitään kuskien selkänahasta.

      • Anonyymi

        Älä höpötä. Tai sit ne tohelot tavaroiden/autojen rikkojat ei oo tervetulleita pitempään suhteeseen. Hankala on löytää varmasti sellasia jotka osaa hommansa eikä itke kaikesta jatkuvasti


      • Anonyymi

        Nimimerkille "Satun tuntemaan factoja" En tunne kyseistä yritystä ja en arvioi asiaa "musta tuntuu" pohjalta. Minun tuntemukseni perustuu tosiasioihin(factoihin) yleisellä tasolla. No 1.
        omaisuutta ei voi liisata.Leasing on asioiden vuokraamista määräajaksi. Jos kuljetuskalusto on leasing sopimuksilla ja kyseessä on iso yritys , niin se on täysin perusteltua ja järkevää, ei ole mitään järkeä sitoa yrityksen pääomaa kalustoon. Lisäksi kuljettajat kiittävät kun alla on aina korkeintaan 5 v. vanha auto. No 2. Uuden kuljettajan koulutus on kallista ja siksi jokainen yritys panostaa siihen,että saadaan todella osaavia työhönsä sitoutuneita kuljettajia, hyvää kuskia ei todellakaan heitetä nykymaailmassa ulos työpaikasta koeajalla. No 3 . Firman todelliset juuret on jossain muualla, pienellä paikkakunnalla. Mitä sitten ei ole häpeä aloittaa yrittäjän ura pienellä paikkakunnalla. Hesburger on perustettu Kaarinassa Turun lähellä . Perheyritys ja on nyt koko Suomessa ja ulkomailla laajasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkille "Satun tuntemaan factoja" En tunne kyseistä yritystä ja en arvioi asiaa "musta tuntuu" pohjalta. Minun tuntemukseni perustuu tosiasioihin(factoihin) yleisellä tasolla. No 1.
        omaisuutta ei voi liisata.Leasing on asioiden vuokraamista määräajaksi. Jos kuljetuskalusto on leasing sopimuksilla ja kyseessä on iso yritys , niin se on täysin perusteltua ja järkevää, ei ole mitään järkeä sitoa yrityksen pääomaa kalustoon. Lisäksi kuljettajat kiittävät kun alla on aina korkeintaan 5 v. vanha auto. No 2. Uuden kuljettajan koulutus on kallista ja siksi jokainen yritys panostaa siihen,että saadaan todella osaavia työhönsä sitoutuneita kuljettajia, hyvää kuskia ei todellakaan heitetä nykymaailmassa ulos työpaikasta koeajalla. No 3 . Firman todelliset juuret on jossain muualla, pienellä paikkakunnalla. Mitä sitten ei ole häpeä aloittaa yrittäjän ura pienellä paikkakunnalla. Hesburger on perustettu Kaarinassa Turun lähellä . Perheyritys ja on nyt koko Suomessa ja ulkomailla laajasti.

        Kyllä se yritys on täysin Suomen lainsäädön mukainen, vaikka kuinka haluaisitte hakea jotain virhettä johon voisi tarttua. jos jotain olisi niin tarttuisin heti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se yritys on täysin Suomen lainsäädön mukainen, vaikka kuinka haluaisitte hakea jotain virhettä johon voisi tarttua. jos jotain olisi niin tarttuisin heti

        Lyhyesti sanon: Hieno mielipide ja myös sitä edeltävä kirjoitus oli järjen ääni eli todella asiallista kirjoitusta siitä ,että myös pieneltä paikkakunnalta fiksu ihminen pystyy ponnistamaan ja perustamaan yrityksen joka menestyy Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhyesti sanon: Hieno mielipide ja myös sitä edeltävä kirjoitus oli järjen ääni eli todella asiallista kirjoitusta siitä ,että myös pieneltä paikkakunnalta fiksu ihminen pystyy ponnistamaan ja perustamaan yrityksen joka menestyy Suomessa.

        Kyllä suomalaisessa kuljetusalan vertailussa kyseinen yritys saa hyvät pisteet laadukkaana yrityksenä jossa ymmärretään ,että osaava,innokas ja uusia asioita oppiva kuljettaja kokelas on yrityksen paras voimavara, siis sellainen josta kannattaa pitää kiinni ja todella lujalla otteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä suomalaisessa kuljetusalan vertailussa kyseinen yritys saa hyvät pisteet laadukkaana yrityksenä jossa ymmärretään ,että osaava,innokas ja uusia asioita oppiva kuljettaja kokelas on yrityksen paras voimavara, siis sellainen josta kannattaa pitää kiinni ja todella lujalla otteella.

        Näin on olen todella innoissani positiivisesta kirjoituksestasi. Miksi aina kirjoittaa vain negatiivisesti jos asiat ovat aidosti kyvin. Hyviä kilometrejä koko porukalle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      323
      2668
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2012
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1124
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      69
      981
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      953
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      910
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      853
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      275
      789
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      714
    Aihe