Mulla on 2-litrainen ohc Sierra johon olen suunnitellut ruiskun asentamista.Tiedossa olisi k-jetronic..miten hankala homma asentaa ja onko kokemuksia toimivuudesta?Bensankulutus ym oleellinen kiinnostaa...
Sierraan ruisku..
8
1194
Vastaukset
- iRS
Ajattelin itse joskus iS:n ruiskun laittoa 2.0 kaasarimalliin ja kyselin vähän yksityiskohtia.
Ruiskun lisäksi pitäisi vaihtaa ainakin johtosarjat ja bensapumppu. Helpointa jos olisi vertailuna ruiskumalli josta voisit katsoa erilaiset ja vaihdettavat osat, tai sitten kannattaa vaihtaa suoraan autoa.
Tehoeroahan iS:n ja kaasarin välillä oli alunperin 10hp, eli ei kovin paljon. Kulutus tuskin muuttuisi oleellisesti mihinkään suuntaan.- 2.0 ohc
Se on tiedossa ettei se heittämällä sinne mene. =) Auton vaihto olis muuten ihan hyvä ratkaisu mutta tohon on kummiski jo koneremontti tehty ja koppakin hyvässä kunnossa ja muutenkin auton historia lähivuosilta on tiedossa.Nykynen 2-kurkkunen weeberi ei sekään oikein toimaa niinkuin pitäs (bensaa menee eikä kulje,ryypystä puuttuu osia jne).Aivan helvetin kaliiksi tulee ajellä tällä hetkellä,muuten olen kaikenkaikkiaan tyytyväinen,kiva lelu liukkaalla. ;) Pitää katsella alkaako näppejään likaamaan vai ei..
- Remppareiska
Juu, tehoeroahan ei juuri tule. Alkaa noissa, ainakin minun kohdalle osuneissa ruiskuissa vikojakin olemaan. Suuttimet pissii suoraan, eikä sumuta. Ilmamäärämittari vuotaa ja takertelee. Kylmäkäynnistyssuutin toimii huonosti tai ei ollenkaan. K-jetronic:han on ihan mekaaninen, vaijereilla toimiva vehje. Ei paljoa kaasarista poikkea. Viat vain on pirullisempia. Sähköinen bensapumppu on tosiaankin välttämätön. Bensaakin taitaa säästyä korkeintaan talvella verrattuna automaattirikastimella varustettuun kaasariin. Käsiryyppyiseen verrattuna voi jopa kulutus nousta.
- Turbo IS
Olen tuollaisen joskus aikoinaan tehnyt, auton vuosimalli oli -84. Helpoimmalla pääsee kun hommaa jostain täydellisen IS:n sarjan mihin kuuluu tankki, pumppu, johtosarja, imusarja, ilmamäärämittari, ilmansuodatinkotelo, ilmaputki suodattimelta imusarjaan ja tietysti ohjausboxi. IS:ssä on myös erilaiset imuaukot kannessa (pisaran muotoiset), joten jos haluaa pitää vanhan kannen joutuu kanavat muotoilemaan.
- E-Tuning
Taas riemukseni huomaan "aisantuntijoitten" kertovan näilläkin sivuilla "faktaa"....
No,nimimerkki EFI puhui kylläkin oikeaa asiaa eli vaihdettavia osia on paljon.
tein itse tällaisen muutoksen pari vuotta sitten -86 kaasari-Sierraan. ja kyllä kannatti!!
K-jetronic laitteisto(jota ei ole OHC-Sierraan ikinä orig. asennettu) on aika monimutkainen siihen sovittaa,esim imusarjan teko eli kannattaa unohtaa liian työläänä..
mutta IS-Sierran L-Jetronic laitteisto täydellisenä KAIKKINE osineen on periaatteessa kohtuu helppo bolt-on projekti!
Eli IS:än ruiskua hommaamaan,muista KAIKKI osat(virranjakaja,tankki,b-pumppu,johtosarjat:koneen ja boxin,jne) ja vinku käteen ja imukanavien yläreunaan suuttimien kuopat(ruiskun ims-tiivisteestä saa loistavan mallineen)!
Samalla on pakko suositella esim. KentCams FR274i nokan vaihtoa!!!
Ja sitten kokeilemaan:tehon pitäisi nousta siihen 120 nurkkaan ja vääntöä tulla kiitettävä määrä lisää!! Pitäisi olla kuin eri auto!! ja luotettavuus paranee ja bensankulutus pienenee JOS ruisku pelaa täysillä! - Eyetech
Löytyy http://www.mbnet.fi/~skote
(Arkistosta)- muutaman rakentanut
tai puolitoista ja osta uusi kaasutin autoosi esim. kaasutin expertiltä H:ki ja pääset vähimmällä, jos rakentelu kiinnostaa niin noudata E-tuningin ohjeita .
- 2.0 Ohc
muutaman rakentanut kirjoitti:
tai puolitoista ja osta uusi kaasutin autoosi esim. kaasutin expertiltä H:ki ja pääset vähimmällä, jos rakentelu kiinnostaa niin noudata E-tuningin ohjeita .
Ajattelin tuossa kyllä että ei välttämättä jaksa alkaa moista vaivaa näkemään ruiskun laiton kanssa..alan pikkuhiljaa kallistua sen uuden kaasarin hankinnan puoleen.Vaikka mistä sitä koskaan tietää =) Asia ei tosin ole ajankohtainen muutenkaan kuin vasta keväällä/kesällä joten mieli ehtii muuttua vielä moneen kertaan.Katsellaan..kiitos muuten kaikille jotka viitsivät aikaansa uhrata vastaamiseen,tällä palstalla "palvelu" pelaa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀764263BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1903479- 1942804
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome662716Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main402626- 571156
- 761027
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381002MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t107866- 55860