Aihe

Toyotan ns. "itselataavia" hybridejä ei ladata polttomoottorin avulla

Anonyymi

.................eli bensaa polttamalla, vaan ainoastaan jarrutuksissa ja hidastuksissa syntyvä sähkö otetaan talteen, jolla sitten voidaan ajaa osa matkasta.

Totuus on näin yksinkertainen. Se ei ole sen kummenpi.

Hidastaminen ja jarrutus:
Järjestelmä ottaa polttomoottori sammutettuna sähköenergiaa talteen ajoakkuun.

Ylämäki:
Kumpikin moottori tekee työtä suorituskyvyn ylläpitämiseksi.

Ohittaminen:
Molemmat moottorit sekä sähkö- että polttomoottori tekevät työtään maksimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi.

Pysähdyksissä oleminen:
Esim. liikennevaloissa, molemmat moottorit ovat sammutettuina, joten energiaa ei mene lainkaan hukkaan

Tuosta se suuri polttoaineen säästö syntyy.

73

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ” Itselataava täyshybridi lataa ajoneuvon akun jarrutusenergian talteenoton sekä polttomoottorienergian avulla ajon aikana”.

      Toyotan sivuilta lainattua..

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Tuo polttomoottorienergia tehdään polttamalla enemmän bensaa kuin mitä auton liikuttamiseen tarvitaan. Osa poltetusta bensasta menee tojon liikuttamiseen ja osa bensasta menee sähkön tekemiseen.
        Koettakaas terot oppia perusasiat.
        Jokainen hybriditojon omistaja voi vahvistaa tämän jos on vähänkin seurannut ajotietokoneen näyttöä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin. Tuo polttomoottorienergia tehdään polttamalla enemmän bensaa kuin mitä auton liikuttamiseen tarvitaan. Osa poltetusta bensasta menee tojon liikuttamiseen ja osa bensasta menee sähkön tekemiseen.
        Koettakaas terot oppia perusasiat.
        Jokainen hybriditojon omistaja voi vahvistaa tämän jos on vähänkin seurannut ajotietokoneen näyttöä..

        Osakaan bensasta ei mene sähkön tekemiseen vaan ainostaan se sähkö, joka menisi hukkaan otetaan talteen. Tämä on totuus.


      • Anonyymi

        Tuo teksti ei tarkoita sitä, että sitä sähköä tehtäisiin nimenomaan polttomottorin avulla, vaan sitä, että sitä sähköa syntyy käytettäessä polttomottoria enegialähteenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osakaan bensasta ei mene sähkön tekemiseen vaan ainostaan se sähkö, joka menisi hukkaan otetaan talteen. Tämä on totuus.

        Mistä se sähkö aakeilla laakeila tehdään matka ajossa kun bensasta, kun ei juurikaan jarrutella tartte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se sähkö aakeilla laakeila tehdään matka ajossa kun bensasta, kun ei juurikaan jarrutella tartte.

        Se on vain sinun ongelmasi, jos asut aakeilla laakeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se sähkö aakeilla laakeila tehdään matka ajossa kun bensasta, kun ei juurikaan jarrutella tartte.

        Montako aloitusta tästä aiheesta tarvitaan? Päivän selvää on että polttomoottori pyörittää generaattoria jarrutusenergian lisäksi. Näiden yhdistelmä tuottaa energiaa hybridiakkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako aloitusta tästä aiheesta tarvitaan? Päivän selvää on että polttomoottori pyörittää generaattoria jarrutusenergian lisäksi. Näiden yhdistelmä tuottaa energiaa hybridiakkuun.

        Ei pyöritä. Et näköjään tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pyöritä. Et näköjään tiedä.

        Tiedän, kun omistan 2,0 hybrid Corollan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, kun omistan 2,0 hybrid Corollan

        Kiitos. Tässä tuli totuus tojokuskin suusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako aloitusta tästä aiheesta tarvitaan? Päivän selvää on että polttomoottori pyörittää generaattoria jarrutusenergian lisäksi. Näiden yhdistelmä tuottaa energiaa hybridiakkuun.

        Silloin kulutus onkin bensistä suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osakaan bensasta ei mene sähkön tekemiseen vaan ainostaan se sähkö, joka menisi hukkaan otetaan talteen. Tämä on totuus.

        Oikea totuus on se, että osakuormituksella itselataavan polttomoottori ei toimi tarpeeksi taloudellisesti. Sitä kuormitetaan keinotekoisesti enemmän ja tästä bensan ylimääräisestä polttamisesta syntynyt sähköenergia välivarastoidaan hybridiakkuun.

        Tämä on nähtävissä hybritojotan näytöltä.

        Mikä tässä on vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, kun omistan 2,0 hybrid Corollan

        Minäkin omistan Corolla Hybridin ja tankkaan 1000 km välein. Akun latauksia tasan nolla. Naapurilla on Hybrid Golf ja hän lataa 2 kertaa päivässä eli 60 kertaa kuussa ja tankkaa 500 km välein.

        1 vs 62 lataus/tankkaus rupeamaa !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin omistan Corolla Hybridin ja tankkaan 1000 km välein. Akun latauksia tasan nolla. Naapurilla on Hybrid Golf ja hän lataa 2 kertaa päivässä eli 60 kertaa kuussa ja tankkaa 500 km välein.

        1 vs 62 lataus/tankkaus rupeamaa !!!

        Teidän tojoterojen laskutaito ja logiikka on hyvin alkeellisella tasolla. Jokaisella latauksela saa vähintään 30 km kilometriä. 60 latausta kuussa tarkoittaa 1.800 km sähköllä ajettua kilometriä kuussa eli 21.000km vuodessa.
        Tämä 21.000km sähköllä maksaa 420 euroa. Sama matka latauskelvottomalla tojolla maksaa 5,6 litran kulutuksella ( lähde TM Auris 60.000km testi) 1.470€.
        Aika huonoa taloudellista ajattelua polttaa pelkästää bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin omistan Corolla Hybridin ja tankkaan 1000 km välein. Akun latauksia tasan nolla. Naapurilla on Hybrid Golf ja hän lataa 2 kertaa päivässä eli 60 kertaa kuussa ja tankkaa 500 km välein.

        1 vs 62 lataus/tankkaus rupeamaa !!!

        Eihän kukaan viitsi Corollalla ajaa kuin tuhat kilsaa vuodessa. Itsesuojeluvaisto.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin. Tuo polttomoottorienergia tehdään polttamalla enemmän bensaa kuin mitä auton liikuttamiseen tarvitaan. Osa poltetusta bensasta menee tojon liikuttamiseen ja osa bensasta menee sähkön tekemiseen.
        Koettakaas terot oppia perusasiat.
        Jokainen hybriditojon omistaja voi vahvistaa tämän jos on vähänkin seurannut ajotietokoneen näyttöä..

        Siis polttomoottorista otetaan tehoa generaattorille silloin kun moottorin hyötysuhde pelkkään liikkeeseen olisi huonolla alueella. Atkinsonkiertoista moottoria pyöritetään aina n. 40% hyötysuhteella jakamalla energia liikkeen ja latauksen kesken ja kun akusto on täynnä mennään sitten kokonaan sähköllä.
        Tämä on se mieletön ero kaikenmaailman huijaushybrideihin ja kevythybrideihin jotka ovat valovuoden jäljessä Toyotan tekniikkaa.


    • Anonyymi

      Eli ompa aika köpönen peli ainakin maantieajoon. Ihan turhaa painolastia koko sähkösysteemit sitten, jos tuo pitää paikkansa.

    • Anonyymi

      Mikä tämän ymmärtämisessä on niin vaikea. Tässä on totuus:

      Toyotan täyshybridi toimii niin, että koko ajan ajoakkua ladataan tai niitä puretaan kuljettajan voimatta puuttua siihen mitenkään. Vakionopeussäätimen kanssa ajaessakin heti kun auton äly huomaa, ettei polttomoottoria tarvita, se sammuu ja matka jatkuu sähkön voimalla. Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas, mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisella voimalla. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton moottorin huomattavana apuna, jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin. Koko prosessissa Toyotan loistava CVT-e vaihteisto näyttelee suurta osaa, koska vaihteisto pyrkii koko ajan pitämään sekä bensa- että sähkömoottorin käytön optimaalisena parhaalla hyötysuhdealueellaan. Lisänä koko voimalinja on kehitetty tehokkaaksi, erittäin miellyttäväksi (kaikki kehuvat) ja lisäksi taloudelliseksi.

      • Anonyymi

        "Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. "

        Koeta tahvo uskoa että tojo lataa akkua myös tasaisellakin. Polttista kuormitetaan sähkön tekemiseksi ja se tietenkin vaatii enemmän nensaa kuin pelkkä auton eteenpinvieminen.

        Tojo tekee sähköä polttomoottorilla ja se taroittaa sähkön tekemistä bensasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. "

        Koeta tahvo uskoa että tojo lataa akkua myös tasaisellakin. Polttista kuormitetaan sähkön tekemiseksi ja se tietenkin vaatii enemmän nensaa kuin pelkkä auton eteenpinvieminen.

        Tojo tekee sähköä polttomoottorilla ja se taroittaa sähkön tekemistä bensasta.

        Väärin.


    • Anonyymi

      Corolla 2.0 ST painaa 1360-1560 Kg. Avensiskin painoin muistaakseni aika saman.

    • Anonyymi

      No nyt vasta vitsin murjaisit.

    • Anonyymi

      Asia on helppo testata. Tyhjennetään Toyotan tankki täysin bensasta ja katsotaan miten paljon sähköä syntyy.

      • Anonyymi

        Tätä on ehdotettu ennenkin, mutta kukaan ei ole tarjoutunut haasteeseen. Asia voisi vielä helpottaa itselataavan hybridin kannalta niin, että tankin tyhjennys tapahtuisi mäen päällä sellaisessa paikassa, että matkaan pääsisi vapaalla.


    • Anonyymi

      Täydellinen tietämättömyys itselataavan hybridin toiminnasta tuottaa näitä alotuksia.

    • Anonyymi

      Itselataava Toyotan hybridi tyydyttää vaativimmankin asiakkaan toiveet 100%!

    • Anonyymi

      Voiko olla mitään tietämätttömämpää väitettä kuin, että Toyotan hybrideissä sähkö tuotetaan bensaa polttamalla. Väite on täysin pelkkää kuvitelmaa. Toyotan hybrideissä ainostaan muutoin hukkaan menevä sähkö otetaan talteen ja se hyödynnetään bensiinin veroisena energiana. Juuri tämän vuoksi se polttoaineen kulutus putoaa niin hurjan alas.

      Polttomoottori pyörittää aivan sillä samalla bensamäärällä kuin ilman generaattoria tuota generaattoria, joka syöttää energiaa sähkömoottorille raskaissa kuormitustilanteissa. Mahdollinen ylimenevä energia varastoidaan korkeajänniteakustoon. Sähkö ajoakkuun hertyy kuitenkin pääasiassa hidastuksista ja jarrutuksista.

      Toyotassa se sähkö ei synny sinne akkuun mistään pääasillisesta generaattorin pyörittämisestä bensalla.

      Terveisin automekaanikko.

      • Anonyymi

        Kun alunperin huonon vitsin toistaa yhä uudelleen niin siitä tulee vielä huonompi kerta kerralta.


      • Anonyymi

        Miten automekaanikkona otat kantaa toyotahybridin polttomoottorin osakuormahyötysuhteeseen?

        Jos kerran sinun mielestäsi polttomoottori pyörittää aivan sillä samalla bensamäärällä generaattoria kuin auton liikuttamiseen muutenkin kuluisi, niin eikö olisi nerokkaitten tojotainsinöörien kannattanut laittaa paljon isompi akku mihin ”ylijäämäenergiaa” voisi ladata?
        Silloinhan pelkästään ja ainostaan sähköllä voisi ajaa satoja kilometrejä, polttomoottorin ollenkaan käynnistymättä?

        Ehkei asia kuitenkaan ole niin, mitä kerroit.
        Et ole oikea automekaanikko ollenkaan.


      • Anonyymi

        Jo on amatsupojalla luulot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten automekaanikkona otat kantaa toyotahybridin polttomoottorin osakuormahyötysuhteeseen?

        Jos kerran sinun mielestäsi polttomoottori pyörittää aivan sillä samalla bensamäärällä generaattoria kuin auton liikuttamiseen muutenkin kuluisi, niin eikö olisi nerokkaitten tojotainsinöörien kannattanut laittaa paljon isompi akku mihin ”ylijäämäenergiaa” voisi ladata?
        Silloinhan pelkästään ja ainostaan sähköllä voisi ajaa satoja kilometrejä, polttomoottorin ollenkaan käynnistymättä?

        Ehkei asia kuitenkaan ole niin, mitä kerroit.
        Et ole oikea automekaanikko ollenkaan.

        Tommosta ei usko kukaan, että samalla bensamäärällä kun auton liikuttamiseen tarvitaan, generoidaan samalla akkua.
        Ei tietenkään, tottakai silloin kuluu bensaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tommosta ei usko kukaan, että samalla bensamäärällä kun auton liikuttamiseen tarvitaan, generoidaan samalla akkua.
        Ei tietenkään, tottakai silloin kuluu bensaa enemmän.

        Olepa hyvä jaselitä miksi Toyotan hybridin kulutus on olemattoman pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten automekaanikkona otat kantaa toyotahybridin polttomoottorin osakuormahyötysuhteeseen?

        Jos kerran sinun mielestäsi polttomoottori pyörittää aivan sillä samalla bensamäärällä generaattoria kuin auton liikuttamiseen muutenkin kuluisi, niin eikö olisi nerokkaitten tojotainsinöörien kannattanut laittaa paljon isompi akku mihin ”ylijäämäenergiaa” voisi ladata?
        Silloinhan pelkästään ja ainostaan sähköllä voisi ajaa satoja kilometrejä, polttomoottorin ollenkaan käynnistymättä?

        Ehkei asia kuitenkaan ole niin, mitä kerroit.
        Et ole oikea automekaanikko ollenkaan.

        Voi olla automekaanikko mutta ei ymmärrä miten hybrid toimii. Hän voi olla hyvä vaihtamaan iskareita toyotaan.


      • Anonyymi

        Hieno keksintö tuo " muutoin hukkaan menevä sähkö" Vain " Tojon automekaanikko" voi toullaista soopaa syöttää !


    • Anonyymi

      Itsellä Corolla hybrid, kyllähän se bensan voimalla kulkee. Mutta vähällä bensalla,vie vähemmän polttoainetta kuin VW:n diesel.

    • Anonyymi

      Toyotan hybridissä ei ole sllaista typerää generaattoria kuin Amperassa, jolla ladataan ajoakkua, vaikka eräänlainen generaattori onkin.

      • Anonyymi

        No mitäs sillä tojon generaattorilla tehdän jos ei ladata ajoakkua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitäs sillä tojon generaattorilla tehdän jos ei ladata ajoakkua?

        Sillä tehdään sähköä kasettimankalle.


    • Anonyymi

      Ilman bensaa tai dieseliä ei itselataavissa hybrideissä synny sähköäkään ajoja varten.
      Saat painella jarrupoljinta paikallaan seisovassa autossa vaikka kuinka paljon, niin ei silti lataa.
      Tai tuossa edellä oli hyvä ehdotus testattavaksi niille, jotka eivät millään usko. Tyhjennetään polttoainetankki ja katsotaan kuinka se ajelu onnistuu.

      Mikä tässä nyt niin vaikeaa lopulta on?

      • Anonyymi

        Tuo on taas aivan eri väite kuin se että sähköä syntyy vain bensaa polttamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on taas aivan eri väite kuin se että sähköä syntyy vain bensaa polttamalla.

        Ei kukaan ole koskaan väittänyt että tojo tekee sähköä VAIN bensaa polttamalla. Tojo tekee sähköä kahdella tapaa: regeneroimalla ja bensaa polttamalla.


    • Anonyymi

      Omistan Toyotan hybridin. Aamulla kun lähden töihin ajaen tasaista ja loivasti nousevaa tietä ensimmäiset 3 km, on tuon matkan keskikulutus kesälläkin 12 litran paikkeilla. Koko matkan tuottaa polttomoottorilla sähköä. Jarrutus energiaa ei tuolla matkalla saada yhtään. Sen jälkeen alkaa loiva alamäki ja voi käyttää tämän sähkön.
      Todella bensalla tehdään sähköä.

      • Anonyymi

        Mutta kyllä sillä litran säästää/100 km


      • Anonyymi

        Juurikin näin. Ja tuon tieetää ja ymmärtää 99% tämän palstan lukijoista. En ymmärrä miten joku jaksaa valehdella vuodesta toiseen nän selvästä asiasta.
        Toyotan hybridi tekee sähköä bensasta.


      • Anonyymi

        Tuossa on tupla hyöty
        1. moottori saadaan paremman hyötysuhteen alueelle
        2. moottori saadaan lämpiämään nopeammin kuormituksen vuoksi niin että kulutusta saadaan nopeammin alas ja että saadaan kabiiniin lämpöä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on tupla hyöty
        1. moottori saadaan paremman hyötysuhteen alueelle
        2. moottori saadaan lämpiämään nopeammin kuormituksen vuoksi niin että kulutusta saadaan nopeammin alas ja että saadaan kabiiniin lämpöä

        Se iso huono puoli tuossa on se että saman sähkön saa verkosta yhdellä neljäsosalla siitä hinnasta mitä sen tekeminen bensasta maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on tupla hyöty
        1. moottori saadaan paremman hyötysuhteen alueelle
        2. moottori saadaan lämpiämään nopeammin kuormituksen vuoksi niin että kulutusta saadaan nopeammin alas ja että saadaan kabiiniin lämpöä

        Etkö tiennyt että Toyotan hybridejä lämmitetään pakokaasulla lämmönvaihtimen avulla?
        Sillä se moottori lämpenee nopeammin. Bensan polttaminen sähkön tuottamiseen on huonoa hyötysuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on tupla hyöty
        1. moottori saadaan paremman hyötysuhteen alueelle
        2. moottori saadaan lämpiämään nopeammin kuormituksen vuoksi niin että kulutusta saadaan nopeammin alas ja että saadaan kabiiniin lämpöä

        Jos olisikin täyshybridi niin sitten polttomoottori saataisiinkin parhaan hyötysuhteen alueelle kun se vain lataisi akkua tasaisilla kierroksilla ja kuormituksella. Kun akku tulisi täyteen, polttomoottori pysähtyisi ja käynnistyisi vasta kun akku tyhjenisi. Auton liikkumiseen käytettäisiin vain sähkömoottoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisikin täyshybridi niin sitten polttomoottori saataisiinkin parhaan hyötysuhteen alueelle kun se vain lataisi akkua tasaisilla kierroksilla ja kuormituksella. Kun akku tulisi täyteen, polttomoottori pysähtyisi ja käynnistyisi vasta kun akku tyhjenisi. Auton liikkumiseen käytettäisiin vain sähkömoottoria.

        Jos olisikin täyshybridi niin sitten polttomoottori saataisiinkin parhaan hyötysuhteen alueelle kun se vain lataisi akkua tasaisilla kierroksilla ja kuormituksella. Kun akku tulisi täyteen, polttomoottori pysähtyisi ja käynnistyisi vasta kun akku tyhjenisi. Auton liikkumiseen käytettäisiin vain sähkömoottoria.

        *************

        Esittämäsi hybridiauto olisi toimivuudeltaan ja taloudellisuudeltaan paljon normaalia hybridi-Toyotaa huonompi. Kaikkien epäilijöidenkin olisi jo korkea aika uskoa se, että hybridiautoa ei yksikään muu autotehdas osaa tehdä paremmin kuin Toyota. Hybridi-Toyotaa on tehty jo 23 vuotta, eikä sille ole vieläkään löytynyt todellista kilpailijaa. Suurella innolla muut tehtaat touhuavat vain toimimattomien ja hankalakäyttöisten töpselihybridien kanssa, ja samaan aikaan ihmiset ostavat kiihtyvällä vauhdilla hyvin toimivia ja helppokäyttöisiä Toyotan hybridiautoja. Kassakone kilisee äänekkäästi Tokiossa.


    • Anonyymi

      Kyllä kantsii ajaa dieselillä, ei ole noita murheita miten se toyota pienen akkunsa täyttää.

      Täällä osa teroista on niin pöljiä, että kuvittelee akun täyttyvän pyhällä hengellä. Eihän se kuiteskaan niin mene, kuten täällä on todetukin.

      • Anonyymi

        Sadan kilometrin matkan ajamiseen ja sen akun täyttämiseen kuluu bensaa yhteensä peräti 3 litraa. Aivan sama miten se sen akun täyttää sähköllä kun bensan kulutus on aivan mitätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sadan kilometrin matkan ajamiseen ja sen akun täyttämiseen kuluu bensaa yhteensä peräti 3 litraa. Aivan sama miten se sen akun täyttää sähköllä kun bensan kulutus on aivan mitätön.

        Taas valehdellaan että korvat heiluu.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-yli-2-500-kilometria-myohemmin-toyota-corolla-hybridin-kulutus-alkaa-selvita/

        Turha valehdella kun asiasta löytyy mitattua tietoa. 5,9 litraa on oikea kulutus.
        Pienemmällä koneella TM mittasi 5,6 litraa. Nämä ovat arkielämän luvut.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla arkielämän kulutus vähän yli neljä.

        Unohdin kertoa että pyrin ajamaan vain alamäkeä ja myötätuuleen.


    • Anonyymi

      Ätkinssonssin voimalinja hybrideineen kiertää eco-moodissa satasen vauhdissa 1000-1100 rpm.
      Pikkutuhnun äärirajoille piiskattu nakuttava pikkumoottori kiertää 3000-4000 rpm polttaen bentsiiniä 6,5-8 litraa!!!

      • Anonyymi

        Älä keksi. Moottori huutaa toyotassa kuin pieni hinaaja 100 vauhdissa.
        Pienet turbot vetää jo pienillä kierroksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä keksi. Moottori huutaa toyotassa kuin pieni hinaaja 100 vauhdissa.
        Pienet turbot vetää jo pienillä kierroksilla.

        No jospa nyt et viitsisi valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jospa nyt et viitsisi valehdella.

        2000 kierrosta kiertää vähintään 110km/h vauhdissa.


    • Anonyymi

      "Turha valehdella kun asiasta löytyy mitattua tietoa. 5,9 litraa on oikea kulutus.
      Pienemmällä koneella TM mittasi 5,6 litraa. Nämä ovat arkielämän luvut."

      "Minulla arkielämän kulutus vähän yli neljä."

      Ei ole vaikea päätellä kumpi on luotettavampi lukema: kahden eri lehden pitkänmatkan ja usean kuljettajan mittaama vähän vajaa kuusi litraa vai jonkun anonyymin nettikirjoittajan "oma kokemus".

    • Anonyymi

      Toyota käyttää Free Energy kestomagneetti generaattoreita joiden hyötysuhde on 99 %.

      Periaatteen voi katsoa tästä. Hyvin käy ja kukkuu ilman bensaa !

      https://youtu.be/x_n2iqI8hwo

      • Anonyymi

        Eivät toisaalta osaa vieläkään tehdä pieniruokaista autoa.


      • Anonyymi

        Edelleen tuo homma kusee siihen että tojossa sähkö tehdään bensasta neljä kertaa kalliimmalla kuin saman sähkön saa verkosta. Hyötysuhde ei merkkaa mitään kun energia otetaan sikakalliista bensasta ja bensan energiasta pystytään parhaimmillanin hyödyntämään vain 41%.

        Kun perusasiat on ryssitty niin osaoptimointi ei pelasta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen tuo homma kusee siihen että tojossa sähkö tehdään bensasta neljä kertaa kalliimmalla kuin saman sähkön saa verkosta. Hyötysuhde ei merkkaa mitään kun energia otetaan sikakalliista bensasta ja bensan energiasta pystytään parhaimmillanin hyödyntämään vain 41%.

        Kun perusasiat on ryssitty niin osaoptimointi ei pelasta mitään.

        Bensa on halpaa kuin saippua verrattuna siihen mitään jatkojohtoautoon uppoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa on halpaa kuin saippua verrattuna siihen mitään jatkojohtoautoon uppoaa.

        2.0 Corolla ja ID.3 maksavat molemmat noin 30.000€.
        Ei ole tojo yhtään sen halvempi kuin sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.0 Corolla ja ID.3 maksavat molemmat noin 30.000€.
        Ei ole tojo yhtään sen halvempi kuin sähköauto.

        Vain 49000€ ID.3 malli on olemassa, 30k€ maksava ID.3 on peruttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.0 Corolla ja ID.3 maksavat molemmat noin 30.000€.
        Ei ole tojo yhtään sen halvempi kuin sähköauto.

        ID.3 on vielä kehitysvaiheessa. Täynnä ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3 on vielä kehitysvaiheessa. Täynnä ongelmia.

        Se kulkee 150 km id3 sitte akku hyytyy ja meno poikki.
        Toyotalla ajaa väh. 800 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3 on vielä kehitysvaiheessa. Täynnä ongelmia.

        ID.3 on auto jollaista Toyota vasta yrittää kehittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3 on auto jollaista Toyota vasta yrittää kehittää.

        Toivottavasti ei ikinä sellaista kötöstystä kuin iid3😂😂😂😂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa on halpaa kuin saippua verrattuna siihen mitään jatkojohtoautoon uppoaa.

        Niin, saastuttamisellahan ei ole mitään väliä, kunhan on halpaa.

        Tosin tuolla logiikalla pitäisi ostaa diesel ja riipiä siitä kiireesti pois nokiloukku sekä tulpata EGR. Kuten tapana on.

        Tosin dieselin pitää olla jokin muu kuin D4D pommikone. Se ei tule kovin halvaksi, kun kannentiivisteen vaihto maksaa kymppitonnin.


    • Anonyymi
      UUSI

      Aloituksen totuus on minulle suurta tuskaa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Sellasta se on.
        C'est la vie.


    • Anonyymi
      UUSI

      Tolloloota ladataan työntämällä se mäen päälle. Alamäen pääsee ilman kulutusta. Ajan mittaan ei tarvi enää työntää, vaan voi Retu Kivisen tapaan potkia koko ajan lisää vauhtia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

      Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      17789
    2. Stefun Sofialle tarjoamat luxuskyydit maksamatta, velkaa niistä jo yli 17 000 euroa.

      Seiskan mukaan limusiinikyyteihin erikoistunut yritys hakee Stefun yritykseltä oikeusteitse yli 17 000 € maksamattomista kyydeistä. Useat ajoista ova
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      5030
    3. Maisa otti raskauskirtin esille

      Viimeinen oljenkorsi.... Miten "yllättävää".. .. :D
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      2777
    4. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      194
      2263